Japonská automobilka Mazda si pro letošní autosalon v Los Angeles připravila světovou premiéru druhé generace modelu CX-5, slavícího své největší prodejní úspěchy v Evropě.
Od čias minulej generácie CX-5 sa mi dizajnový smer Mazdy opäť páči, pôsobia dynamicky a prepracovane, jednoducho taký svieži vietor. Zároveň ale trochu začínam mať problém s dlhými kapotami a stiahnutým zadkom. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ten profil vyzerá dosť zle. Neviem ako vôbec mohli pustiť von takúto foto, ktorá to z nejakého dôvodu celé ešte umocňuje. Je to ako keď si začnete kresliť auto na kraji papiera a už sa vám tam zrazu nezmestí v takej dĺžke, ako by sa patrilo.
Predná maska vyzerá pritom super, ale úzke a pomerne malé svetlá sa na vysoký pontón akosi nehodia. Verím ale, že s proporciami novej trojky nebudem mať problémy a bude to opäť krásne auto.
[odkaz]
Mám to přesně naopak. Přední maska je mi značně nesympatická, vše ostatní je příjemná změna, především interiér je (zatím dle fotografií) špičkový.
Jak píše kankunen níže...naštěstí se designově nepojaponštila...
Naopak, treba u Mazdy 2 je to pro me ten rozdilovy prvek v designu, ktery ji dle meho dela nejhezcim autem segmentu B. A vetsi trojce muze v designu konkurovat jen 1er a to ma Mazda "jen" predni pohon.
Mazda 3 hb má právě při pohledu přímo z boku moc dlouhý přední převis a vůbec čumák v kombinaci s jinak krátkým autem. V tomhle je lepší Ma3 sedan, kde zadní kufr dává tomu čumáku trošku protiváhu, která mi u hatche chybí. Z většiny běžných pohledů je to ok a klidně bych si hatch koupil, ale je to tam.
Souhlas, M3 vypadá trochu zvláštně. Sedan mě ale taky nebere, třeba zvyšující se spodní linka oken mi u takové karoserie přijde nešťastná. Na M6 mi zase vadí "svalnatý" předek.
Ale není, je to opět příklad nepovedeného faceliftu, tedy mluvím o exterieru. Zbytečná snaha o dramatizaci, markanty nejspíš z příští generace M6, M3, ten kšilt nad maskou je nepovedený, celé to mělo být přiostřeno (zmenšená světla), ale naopak tím cx5 dostala lehce nakynutého dojmu (zadek) a divného výrazu (předek) s pyskem jakoby měla předkus. Exterier preface je pro mně výrazně lepší (krásně vyvážený).
Naopak vnitřek je na jedničku, vkusné, hodnotně vypadající, ergonomické.
Celkově je facelift s přimhouřením oka za 2-. ;-)
interier upraveny, asi trochu nizsi hluk. Zatial sa vsak ziadna revolucia nekona, aku novu techniku prinesie tato nova generacia? Prevodovky rovnake, motory rovnake, 2,5 turbo tam nie je, rozmery rovnake, kufor rovnaky, ja by som to nazval faceliftom:D
paci sa mi..... mazda tento styl dotiahla k dokonalosti..... ale napriek tomu si myslim ze vacsia CX9 a sportovejsie strihnuta CX4 ( ktoru maju v cine ) su tvarovo za mna asi najpodarenejsie z podarenych ;-) .. hlavne tej vacsej CX9 v eu je za mna velka skoda.... taketo SUV mazde v eu proste casom bude chybat... zvlast ked sa nam tu tlacia nove kusky ako napr ford edge, skoda kodiaq ... a vraj casom bude aj tigi XL... ved mozno raz... kazdopadne tato mensia CX-5 je velkostou asi fakt to co v eu leti od SUVeciek najviac... zapada presne k tej triede kde su tie najpredavanejsie kusky ( tigi, tucson, sportage, kuga, kadjar a pod. )
velka pochvala hlavne za tie male stihle svetla... su dokonale .. voci sucasnej CX-5 akoby su razom akoby o dve generacie dalej .. moc sa mi pacia :yes:
tak nejake tie kusky asi su ale na cz/sk stranke mazdy ju tusim nenajdeme.... fakt nadherne auto.... a tato novsia CX-5 ju za mna dizajnom neprekonava ... pri tejto novej CX-5 mam akysi dojem az prilis nizkej a dlhociznej kapoty ( v kontexte k zbytku vozu ) s dlhym prednym previsom ... ale su to len fotky a nazivo to bude urcite dokonale... a zase musim byt uprimny... stihle vozy sa mi pacia a to aj pri SUV ( outlander ) ... lebo bachraty sportage je sice tvarovo zaujimavy a ozaj neprehliadnutelny ale eleganciou a noblesou tejto CX5-5 nesiaha ani po blatniky to je fakt
CX-9 nejaka ta starsia generacia u nas bola.... sem tam sa da stretnut... preto ma kusok prekvpilo ze ta nova k nam uz neprisla... ale ozaj len kusok... lebo tych japonskych vozov je u nas v eu vlastne coraz menej v poslednej dobe...
Je několik věcí, které lze při pohledu zepředu na novou CX-5 kritizovat. Na druhou stranu, boční linie jsou moc fajn, tebou uvedené světlomety jsou také sympatické...a interiér je tak nejaponský, až mi srdce plesá radostí
uz som to chcel napisat hned hore ale zabudol som.... jak tato nova CX-5 tak aj CX-9 posobia na mna doslova az americky.... ale to je za mna len a len dobre.... ;-)
To nepopiram, ale zminka o SS ke Kodiaku dobře sedi. On i třeba novy Tiguan, ktereho jsem měl možnost vidět, dobře nevypada. Přitom Ateca je moc pěkna "hrouda".
Tak ja měl leona ve vyběru a jestli je to s Atecou +- to stejne tak se ani nedivim. Jedina vybava, kterou bych vzal na milost, byla FR a i tam je pěkně vidět, jak si Seat u VW stoji.
Už jsem to psal vedle - je to zbytečná snaha o agresivní stajling, nízká světla na vysokém SUV nefungují, chromovaný rám v masce taky moc ne, z boku ta mezera mezi chromem a kapotou už vůbec ne (ale to je detail). Ve výsledku to pořád není špatné, ale současný model se mi líbil víc - po faceliftu, před ním to bylo až příliš obyčejné.
Tak to budeš muset jezdit bez zpětných zrcátek >:D >:D >:D
Ale vážně, čelní masky mnoha vozidel začínají být... nepěkné. Suzuky S-Cross, facelift Octávie, Peugeoty řady 3008 a 5008... a určitě je toho mnohem víc... některé vozy Lexus kupříkladu...
No ale často platí, že čím ošklivější auto z přímého čelního pohledu je, o to hezčí a zajímavější je při pohledu z šikmých úhlů. Nevím, jestli tam je nějaká spojitost, ale asi si designér prostě musí vybrat >:D
Jo u těchto dvou příkladů to opravdu funguje dokonale. Ono i u té oktávky jsou ty tvary relativně ucházející a kdyby se prostě a jednoduše propojily ty světlomety, tak to bude povedené auto, jenže to by nebyla ta správná mezigenerační obměna.
Jak se mi součastne mazdy libi, tak pravě CX-5 řadim k těm nejmeně povedenym. Hlavně pohled zepředu, kdy je proporčně uzka a vysoka. Takove CX-3 nemam co vytknout a navic vypada velice dobře. Nova generace CX-5 mi přijde povedenějši než ta součastna.
Na digi budiky, už jsem četl od vicero lidi, že s tim nemaji moc dobre zkušenosti. Spiš, ale naražim na budiky v Mazdě 3, kde neni pohyb ručičky, ať už klasicky nebo digitalně, navic čislice nejsou zrovna velke.
Tak v trojkách s tím problémy nemáme, CX-3 jsem před měsícem prodal (byla jen takovej můj úlet) a tam také celou dobu nic, z čeho bych byl rozčarovanej.
Ja mam prostě rad pohyb ručičky a s digi zobrazenim nemam zatim žadnou zkušenost, takže nevim jake negativa to přinaši. Ale prostě digitani čislice nemusim.
Má to spoustu výhod i nevýhod. Výhoda je, když máš možnost si do kapličky pustit navigaci jako v Audi nebo i v Tiguanu například. Zvolit si zobrazení(chceš raději otáčkoměr nebo rychloměr, nebo všechno dohromady?) Nevýhodou je právě ta možnost zamrznutí nebo nedej bože, když se ti to pos... ale klasické analogové budíky jsou a budou pořád "cool", protože působí důvěryhodněji. V tom tě naprosto chápu.
CX5 je pěkná..bez diskuze...včetně interieru.
Bude skvěle jezdit..je to Mazda.
Bohužel vypadá to jen jako další facelift..to je mínus.
Kapota je o kus delší než by u SUV měla být , a zavazadelník mohl pár litrů přidat.
Auto si koupí lidé , kteří se chtějí lišit.
A mají rádi větší zábavu za volantem , u SUV ji jinde moc nenajdete.
predny previs keby bol o 5cm kratsi asi by to nebolo na skodu .. aj za mna suhlas.... v tomto to kusok mozno uz prekaucovali ( CX9 je stale asi najkrajsia mazda za mna )
ale inak mam rad auta s dlhymi kapotami... len u SUV zase nemusia byt ako u corvetty ;-) ale ok... mazda to proste takto pekne natiahla az to z niektorych uhlov vyzera ako nejaky megahatch ( akurat ze sa potom straca ista SUV aura ) ;-) ... ale nie ok... vazne krasne auto.. nenecham sa pomylit fotkami... nazivo to bude masivna paradicka... aku vie ponuknut lea a len mazda
Po strance designu opet bez vyhrad. :yes: Jen mi vadi ta elektronicka parkovaci brzda. V tomhle smeru mi CX-3 s klasickou ruckou vyhovuje vice. Ono celkove z meho pohledu je CX-5 takovym nepotrebnym autem. Dokud jsem svobodny, tak by plne vyhovovala CX-3, ktera je i s plnou vybavou a nej motorizaci pod cenou CX-5. A jako auto pro rodinu povazuju CX-5 za prilis malou. K rodinym ucelum bych si umel predstavit CX-9, kterou si buhuzel zajemce z Evropy nekoupi. Kazdopadne prodejni statistiky ukazuji, ze to vetsina lidi vidi jinak, nebot nejen CX-5, ale vseobecne kategorie stredne velkych SUV se prodava nejvic. Jen asi nikdy nepochopim proc. Pro svobodneho cloveka zbytecne drazsi a pro rodinu moc male... Mensi i vetsi sourozenci CX-5 mi davaji vetsi smysl.
Exterier sice posobi ako facelift ale na to sme si uz zvykli aj pri inych znackach. Interier vyzera velmi dobre na fotkach, verim ze taky bude aj v reale.
Dufam ze hosi v Japonsku zapracovali aj na podvozku. Aktualna generacia je s 19" obutim ciste peklo pre zadnych cestujucich.
1) už teďka je evidentní, že sedáky jsou krátké
2) podlaha je nahoře současně s prahem, takže nohy si o sedáky neopřu i kdyby byly sebedelší
3) loketní opěrka neposuvná, takže loket si o ni neopřu
4) automatická převodovka sice skvěle řadí, ale podřazuje i při sebemenším sešlápnutí plynu
5) karoserie mají všechny Mazdy už někdy od ročníků okolo 2002 ze staniolu, i sebemenší krupobití to pobije!
6) bude to mít konečně normální head-up displej místo toho šidítka co dávaj do trojky??
6. head-up bude farebny a v pohode
3. neposuvnost opierky si "vycital" z fotiek???
4. ako bude naladeny automat, mas nejake interne informacie?
5. moja krupobitie prezila bez skod
atď.
Ad 3) ano, je mi jasný, že to tak bude, Mazda tyhle drobnosti prostě neumí, viz opěrka v trojce, která řidiče vyloženě obtěžuje
Ad 4) nemám, proč by tam dávali ale něco jinýho, než dávaj jinam, to mi jasný není. Naladěný to bude víceméně úplně stejně, co taky jinýho naivně čekat
Ad 5) naše vůbec, škoda 30.000 czk. Od té doby jsem alergickej na všechno, co se chlubí ušetřením váhy na karoserii, obzvlášť u Japonců
Ad 6) nechce se mi věřit, že tam daj něco jinýho než do trojky. Něco vyvinuli/koupili a teď to budou sázet napříč řadama, to je podle mýho jasný
Ad 6) ano, chci ten z bmw, audi, ... prostě normální projekční, bez toho hnusnýho vyklápěcího sklíčka co mají v trojce a co má třeba Mini, Tiguan, Passat, co bude mít Golf atd.