Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými motory mají jasně dané pole působnosti i cílovou skupinu. Jsou zkrátka miláčky žen a velkou část života tráví ve městě. Recept na úspěch však mají Honda HR-V a Peugeot 2008 úplně jiný.
Zpět na článek
18. 11. 2016 08:06
18. 11. 2016 08:59
18. 11. 2016 09:24
18. 11. 2016 10:50
18. 11. 2016 18:29
20. 11. 2016 09:34
18. 11. 2016 09:52
18. 11. 2016 10:47
18. 11. 2016 12:42
18. 11. 2016 13:06
18. 11. 2016 19:06
22. 11. 2016 13:26
23. 11. 2016 00:57
18. 11. 2016 10:02
18. 11. 2016 10:18
18. 11. 2016 12:07
18. 11. 2016 12:24
18. 11. 2016 14:43
18. 11. 2016 11:28
18. 11. 2016 11:02
18. 11. 2016 12:05
18. 11. 2016 12:15
18. 11. 2016 15:04
25. 11. 2016 14:02
18. 11. 2016 08:06
Hurááááá
Jeden z mála testů v němž nezvítězila NADPOZEMSKÁ ZNAČKA. :-)
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2016 08:26
Re: Hurááááá
Kdepak, zvítězila. Proto jí nebylo vůbec potřeba dávat do testu k porovnání !
18. 11. 2016 08:59
Re: Hurááááá
Nezvitezila,protoze ona znacka hraje prvni ligu,uplne jinou soutez..kdezto tyto dve..mozna okr prebor:-)..delam si legraci
18. 11. 2016 08:47
přetlačítkovaný volant
trochu nechápu, proč autor testu "ryje" do ovládání některých (podstatných) funkcí auta, z volantu. HR-V má vlevo ovládání rádia, pod ním ovládání handsfree, vpravo ovládání tempomatu a pod ním ovládání palubního počítače. Tyto ovladače při jízdě nezavázejí, k nechtěným překlikům nedochází, odezva je v pohodě. Nevím, ale radši budu mít hlavní ovládací prvky pěkně po ruce, než je třeba ovládat tyčinkou na palubovce, nebo někde bokem u středové konzoly, či na touch screenu. Tohle určitě za jízdy méně rozptyluje.

Na druhou stranu, ovládání palubního počítače vyžaduje celkem delší seznamování. V menu jsou čtyři složky, které se dále podle změny podfunkce listují na jednotlivé údaje a funkce. Než jsem se tím prokousal trvalo to déle než hodinu.

Motor ve spojení s CVT je fakt jen pro pohodovou jízdu. Nedalo mi to a chtěl jsem si ověřit kritické reakce redaktorů v praxi. Předvádečka byla jen po městě a chvíli po okresce, celkem jen cca 15 km, ale přesto si člověk udělá vlastní názor. Po městě plynulé rozjezdy a dojezdy ke křižovatkám, ŘJ se snaží motor držet pokud možno v co nejnižších otáčkách (papírově má CVT nižší spotřebu o 0,3 l/100 km, než verze s 6 st. manuálem). Při potřebě okamžitého zrychlení se chvilku nic neděje, až pak se auto dá do výraznějšího pohybu, vše je takové plynulejší, pozvolné. Po okreskách jsem dynamiku úplně vyzkoušet nemohl, byl celkem velký provoz. Vyzkoušel jsem jen jeden kickdown při předjíždění a pocit hrůzy jsem při tom neměl.

Auto ale fakt nemá dynamiky na rozdávání, ale plynulost provozu je velmi slušná. Zrychlení z 0-100 km za 10.1 s sice není žádný extra výkon, ale na to, k čemu bylo auto vyrobeno a jak jej prezentuje výrobce, tedy městský crossower, tohleto postačuje.
Rozbalit vlákno
19
18. 11. 2016 09:17
Re: přetlačítkovaný volant
...jako majitel Hondy HR-V 1.5 i-VTEC můžu potvrdit to co píše Jopino. Ovládání na volantu je naprosto logické a snadno zapamatovatelné. Možná je to tím, že jsem přesedal ze Civika 8g... Co se týče nastavování palubního počítače souhlasím že je celkem složité, ale bude to spíš tím, že máte mnoho možností nastavení (které ale stejně provádíte před jízdou). K motoru a převodovce se vyjádřit nemohu, mám manuální převodovku a automat jsem ani nezkoušel. Nicméně řazení manuálu je naprosto precizní tak jak to Honda umí. Spíš mě zaráží kritika jízdních vlastností - naklánění v zatáčkách. V naprosté většině zahraničních recenzí a testů co jsem četl považují HR-Včko za jedno z nejlepších v segmentu malých SUV, často hovoří o jednoznačně nejlepším. V každém případě jsem po ujetých 4.500 km s autem hodně spokojený a jestli bude stejně spolehlivé jako naše 2 předchozí Hondy, nebudu potřebovat ty "drahé" náhradní díly...
18. 11. 2016 09:30
Re: přetlačítkovaný volant
Ke stabilitě auta jsem se už radši nevyjadřoval ;-) Ve vysokých rychlostech je na crossower velmi dobrá a v zatáčkách si s tím dovolím opravdu dost. Na druhou stranu dlužno dodat, že mám auto v létě obuté na pneu 225/45 R18, které v kombinaci s nižší bočnicí drží velmi dobře stopu. Na sériových pneu (215/60 R16) je znát vyšší bočnice pneu a auto se naklání výrazněji. Přesto ale drží stopu pořád velmi dobře. Řeknu to ještě jinak - za celou dobu, tj. téměř 9.000 km, jsem ještě neviděl na přístrojovce problik kontrolky stabilizačního systému.
Avatar - TeeJay
18. 11. 2016 10:49
Re: přetlačítkovaný volant
To je úplná haluz - HR-V je komfortnější, tišší a v zatáčkách rychlejší, ale dostane po tlamě, kvůli "pocitu jistoty". >:D Podvozek HR-V je skvělý, lepší má jen CX-3, které ale ani zdaleka nemá odpovídající kvalitu jízdy.
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 09:28
Re: přetlačítkovaný volant
v praxi sa opat potvrdilo aj to ze nejake to klasicke atmo je zase o kusok uspornejsie ako male turbo ... ale v tomto pripade treba povedat ze tie "efektne" lyziny na streche ktore pri P2008 dost vyrazne "odstavaju" hoci posobia nevinne mozu tiez zvysit spotrebu aj o nejake dva tri deci .... dvakrat by som si rozmyslel ci by som ich vlastne chcel take "vyrazne" ake ich ma P2008 na bezne vozenie sa na nakupy a po meste alebo dialnici .... ale je mozne ze to pojde aj bez nich... aspon dufam ....

suhlas.. HRV nie je pretekarske auto ale rodinny mestsky cross a zrychlenie za 10s je za mna absolutna parada... tu nevidim problem.... navyse je mozne ze manual bude este "zivsi".. mne sa HRV moc pozdava jak rozmerovo tak priestorom aj tou 1,5 atmo... bola by to paradicka aj svetlost vyssia sa vzdy zide.... ale ta cena ja ozaj kusok mimo mna uz... hodne mimo >:D ... ale fakt krasne auto :yes:
18. 11. 2016 09:40
Re: přetlačítkovaný volant
I když tu budu možná za exota, tak mě 1.5 I-VTEC v tomhle autě stačí. Jezdím reálně a dlouhodobě s celkovým průměrem za 6.0 l/100 km. Doma jsme tři, naše váha je celkem 180 kg, když připočtu věci v kufru na dovolenou (cca 50 kg), auto se s tím nějak zvlášť netrápí. Navíc je jeho pohotovostní hmotnost nižší, než u Civicu 1.8 I-VTEC. Když potřebuji předjet, podřadím a jedu. Opravdu žádná krize. Jasně, tomu, kdo přesedne do tohohle auta z přeplňované 1.8 nebo 2.0, bude pro něj auto líné....
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 09:57
Re: přetlačítkovaný volant
takisto sportback 1,6 mivec dava 100ku za nejakych 11,1 alebo tak nejako a dodnes sa nestazujem .. ide paradne... .. to auto ked vytocis ide ako pila... staci len vhodne podradit a deju sa veci.... panecku... az mam obcas respekt... a to nie je ziaden sportak.... a navyse je to aj docela tazke auto robene este z cias kedy sa na hmotnosti a celkovej hmote moc nesetrilo ;-)

ja som toho nazoru ze vsetko co zrychluje do tych 12-13 s je uz hodne zive a v reale postacujuce a pouzitelne ( aj taka stara felda 1,6 zrychlujuca za 12s jede ako pila len to treba vediet .. mne sa zdala hodne ziva a iduca za plynom vzdy ked som s nou jazdil ) ... akurat pri autach s atmo sa kus musis pohrat s radickou ale na to tam predsa je .. nie na paradu ;-)
Avatar - speedfred
18. 11. 2016 12:17
Re: přetlačítkovaný volant
Prosím ťa už nepeháňaj že tá 1.6 ide ako pila ,možno v starom Civice 160PS,ale nie tieto obyčajné. Mal som aj Felinu 1.6 tak viem ako to jazdilo,živá bola,ale ako pila????
No asi máme iné vnímanie dynamiky
Avatar - Sumi2000
23. 11. 2016 00:52
Re: přetlačítkovaný volant
Tak pro 2 dospělé a dítě je auto ok.
Já bych ho se dvěma dětmi nechtěl..a mít nemohl. ;-)
Jízdně bude Honda jako vždy velmi dobrá , motor a cvt to není žádná bomba , chápu , že někomu to na popojíždění stačí a nikam se nežene.
Proti pažoutovi je to jednoznačně dospělejší a hezčí auto.
Nelíbí se mi však interier..asymetricky umístěný display rádia je divný.
Digi čárky jako ukazatel paliva...jako ve videohře.
Zavazadelník je menší a ani nemá rezervu? Je možná za příplatek dojezdová?
Jinak to pro rodinu moc použitelné auto nebude..
23. 11. 2016 06:45
Re: přetlačítkovaný volant
Použitelné - nepoužitelné pro rodinu - je to věc názoru, budiž :yes:
Nicméně display multimediálního centra je "čitelný" a ovladatelný bez problémů, je mírně natočený k řidiči, z fotek to není úplně zřetelné - chce to vidět a osahat v reálu. Určitě je čitelnější než většina koncernových a dole "utopených" multidisplayů. Palivoměr je otázka zvyku, až taková "katastrofa" to není. Zavazadelník pojme bez potíží dětský kočárek, či týdenní nákup, nebo zavazadla na 14-denní dovolenou. Navíc, když je třeba další prostor, dají se dát věci pod sedadla magic seats, což jsou další 2-3 tašky. Rezerva není ani za příplatek, prostor tam však je. Věř, že všech těch crossowerů v podobné délce auta, je tohle auto prostorově vyřešeno absolutně nejpraktičtěji.
Avatar - TeeJay
18. 11. 2016 10:51
Re: přetlačítkovaný volant
To není "nějaké to klasické atmo", ale Honda. U jiné atmosféry, než u Hondy a Mazdy, by se ti to nejspíš nestalo. A i tak je to způsobeno hlavně tím, že s tím turbem jedeš svižněji, i když vlastně ani nechceš. :-) Jsem fakt zvědavý, jak úsporná budou ta Turba od Hondy. :-!
Avatar - Ozzman
18. 11. 2016 12:14
Re: přetlačítkovaný volant
Jasný to je prostě Honda....prémie viď :-) Ale musím uznat že se mi HRV docela zamlouvalo, ale totálně mně iritovala navigace pro spolujezdce :-(
18. 11. 2016 09:31
Re: přetlačítkovaný volant
Hele, ono je to zlozite téma... u Kodiaqu 0-100 za 10s je v pohode a krasne postacujuce, u Hondy je to hodnota, budiaca hrozu a pravdepodobne moze za miliony smrtelných nehod... inu, auto.cz :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 09:41
Re: přetlačítkovaný volant
takisto si zober uz novu C3... kde dve tretiny jej motorizacii to neda ani pod 14 sekund... ( pritom za 14s zrychlovalo polo 44kw uz z r 1996 s ktorym som este nedavno 2 roky jazdil a ozaj slo celkom pekne a postacujuco ).... ono dnesna doba uz nie je o maximalkach a zrychleni ... 90 roky ked vsetko rastlo ( aj hmotnosti aj vykony aj objemy .. bmw M3 malo kedysi az 8valec ) su davno fuc... dnes sa jazdi uz coraz pomalsie.. premavka je stale hustejsia... mnohi to stale nevidia.. ale ja to vidim tak ze dnes automobilky uz venuju viac pozornosti hlavne bezpecnosti... emisiam a technologiam ( rozne asistenty, displeje .. elektro.. hybridy... ) .. ako nahananim sa za dynamikou
18. 11. 2016 09:48
Re: přetlačítkovaný volant
souhlas, je to hodně ošemetné :-) :yes:
Avatar - TeeJay
18. 11. 2016 10:52
Re: přetlačítkovaný volant
Stovka za 10 s je v pohodě. Potíž je, že ne vždy to úplně vypovídá o dynamických schopnostech auta. ;-)
Avatar - TeeJay
18. 11. 2016 10:45
Re: přetlačítkovaný volant
Přesně jak píšeš. HR-V nemá extra moc ovladačů na volantu, je to spíše standard, to 2008 jich má extra málo. Ale co je podstatné, opravdu se v nich nejde ztratit.

Ovládání palubáku je sice fakt otázkou zvyku, ale jinak funguje infotainment úplně standardně jako u každého jiného auta. Počítám, že Honda bude mít tuhle nálepku z prvních verzí verzí Civicu 9G ještě tak 15 let.

To CVT opravdu není moc kompatibilní s motorem s nízkým točákem. Po vytočení to sice jede víc, než slušně, ale většina běžné jízdy je taková nezáživná.
18. 11. 2016 11:36
Re: přetlačítkovaný volant
Jednodušší ovládání na volantu už snad být nemůže. Vše označeno a vše má svou předem danou funkci. Ten PP byl ze začátku trošku oříšek, ale teď už je to pohoda. Navíc, jak je psáno výše, za jízdy "složitější nastavení" stejně řidič neudělá, musí stát. Naopak listování v menu PP je jednoduché, protože ho provádíš jen jedním tlačítkem, pořád dokola. Co už může být intuitivnější? Soudě podle mínusů, jedině koncern >:D

Co se týče CVT v HR-V, jasně, žádný dravec, kdo to ale od tohoto auta očekává? Určení auta je jasně dané (viz výše). Objednám-li crossower na popojíždění do města a občasné výlety, může spojení atmo+CVT pro svou "lineárnost a plynulost" vyhovovat - a prodeje po světě dokazují, že takovéto auto smysl má. U Civica bych chtěl dynamiku výrazně větší, tohle auto má být nejen každodenní společník, ale i auto "na blbnutí.

[odkaz]
Avatar - TeeJay
18. 11. 2016 11:44
Re: přetlačítkovaný volant
Souhlas, i když si teda myslím, že auto značky Honda by se mělo vyznačovat jistou standardní mírou jízdní dynamiky, kterou by nebylo možné považovat za malou ;-)
18. 11. 2016 11:54
Re: přetlačítkovaný volant
To je pravda, bez debat :yes: Mělo by to vypadat jako u japonské verze, pak si myslím, že by nikdo neřekl ani popel, i když... :-)

[odkaz]

Naštěstí tu bude v roce 2017 CR-V se 192 koníky, které zřejmě, potáhnou úplně jinak. A ano, pomalu měním názor, ten motor nevypadá zase až tak zle :yes:
18. 11. 2016 08:51
Prosim Vas, naucte sa merat pruznost (aut.prev.)
Tvrdenie "Měření pružnosti sice u samočinné převodovky (a tím spíše u CVT) trochu postrádá smysl" je nezmysel. U aut. prevodovky sa meria kick-down (nie virtualne prevody). Mimochodom, H-RV ma slusnu hodnotu kick-down 7.6s (80-120), 5.8s (60-100), t.j., je svizna pri predbiehani. [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
18. 11. 2016 09:33
Re: Prosim Vas, naucte sa merat pruznost (aut.prev.)
Presne tak. Nechápem autora recenzie, prečo cez sekvenčné radenie najprv navolil 4tý virtuálny prevodový stupeň a až potom meral zrýchlenie zo 60 na 100. Veď Sport režim a zakopnem akcelerátor do podlahy, nie? Práve v tom je krása automatu, že sa nekvedlá s pákou, či? Predpokladám, že s takým prístupom aj v križovatke pri červenej na semafore vyradzuje do N či dokonca aj pri zjazde dolu kopcom.
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 09:05
zaujimave porovnanie
uz vopred mozem povedat ze obe auta su mi hodne sympaticke .... ano honda je akoby o poltriedy vacsim autom a posobi viac SUVeckovo ale v principe sa obe auta zrovnat daju.... stavnatej honde ale tato nenapadna farba vobec nesvedci... v cervenej by bola vizualne vyraznejsia ako P2008 ... ale to je len detail

co by som ale na oboch autach nechcel je automaticka prevodovka... ( nesvedci ani jednemu z nich ) ... a rovnako aj ta panoramaticka strecha ktora robi zo zadnych sedaciek pre dospelych uz nepouzitelne miesta ( vid fotky ) je obrovsky kiks z mojho pohladu .... lebo toto su prave tie sikovne rodinne vozitka... a tu sa rata kazdy centimeter nad hlavou... takze ak tieto dva detaily zmenime v manual a klasicku strechu tak zrazu vidim dve nadherne skoro SUVecka ;-) ...

a ktore by som si vybral... za mna jednoznacne hondu kvoli klasickej tocivej atmosfere a overenej spolahlivosti ( vezel/HRV patri k najspolahlivejsim autam nielen v japonsku ale pod slnkom vobec ) ... ale uprimne ... mensi P2008 sa nema za co hanbit.. to ako dokazali prepracovat po facelifte jeho povodnu vizaz si zasluzi absolutorium.... tu peugeot doslova caroval a z docela podivneho kombi vagona spravil ozaj takmer SUV.. ( rozhodne je to kasnou krajsie a dospelejsie ako povedzme captur ) .....

este jeden detail... honda HRV bola uz z principu genetikou robena ako cross/SUV ... kym povodna 2008 pred faceliftom ozaj posobila skor ako len nejaky zvyseny polokombik ( robeny na zakladoch maleho auta ) ... a aj napriek carovaniu ktore peugeot faceliftom predviedol ( ta velka maska a male svetla su dokonale ) to je citit uz z fotiek ze HRV je kusok inde a to nielen kufrom a sirkou kasne ... takze za mna honda ... ale peugeot si svoju poziciu statocne uhaji a ja jeho snahu a styl akym ide na vec ocenujem ( ten maly volant je v praxi carovny.. kto ho raz vyskusa tak iny ani uz nebude chciet ) ... za mna P2008 ma teda skor ku capturu a soulu ( rozmerovo aj kufrom ) a HRV zase skor k benzinovemu ASX a Kaskaju ale prave o to je mozno tento test zaujimavejsi... ze su obe auta akoby "uplne ine" a pritom maju k sebe tak blizko az sa miestami komplet "prekryvaju" ... takze vyber aut a test chvalim ... dobra praca

HRV :yes: :yes:
P2008 :yes:
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2016 09:24
klučky sťahovania zadných okien v P2008
Pozrite si naživo kľučky sťahovania zadných okien v Peugeote 2008, to už hraničí so zúfalstvom. Kvôli 10 centom spravia toto?
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2016 09:24
Spotreba
1.5 96kw V4 atmo vs. 1.2 81kw V3 turbo = 6.8 vs. 6.9l/100km
Rozmyslam, kde urobili soudruzi chybu? >:-[] Alebo zeby sa ten downsizing v reale fakt nevyplacal? >:D >:-[]
Rozbalit vlákno
16
18. 11. 2016 09:51
Re: Spotreba
Nikde neudělali chybu, ten motor má daleko větší sílu, takže během provozu majiteli poskytne více užitku. Nikdo asi nejezdí stylem z nuly na sto, zastaví a pak znovu a znovu. Při jízdě je potřeba pružnost a tu má turbo daleko lepší a pak má i menší spotřebu. Ty naměřené spotřeby byly při stejném rychlostním průměru ?
18. 11. 2016 10:50
Re: Spotreba
Daleko vacsiu silu kde? Nad 4500? Tam sa mozno vykonove krivky stretnu, dovtedy urcite rastie vykon turba prudsie ako atmo ;-) Neviem ako boli merane, ale je to vystup z celeho testu, takze predpokladam ze obsahuju vsetky mozne jazdne styly.
Avatar - Emel
18. 11. 2016 18:29
Re: Spotreba
Je to právě naopak. Turbo bude mít větší sílu dole a atmo nahoře, to je snad jasné.

0-100 je disciplína, kde menší krouťák relativně nevadí, protože prostě držíš motor pod krkem... ale nakonec i v testu se konstatuje, že pocitově HR-V moc nejede.

Jako auto do města by se mi HR-V líbilo, v benzínu a manuálu... a asi klidně v Comfortu.
20. 11. 2016 09:34
Re: Spotreba
No a tvrdim snad opak? Ved pisem, ze krivka rastie do 4500ot. strmsie pri tom malom turbe, dalej je mrtve, ale atmo stale vali. Ja som pochopil, ze povodny autor ma na mysli 1.5 VTEC ("ten motor má daleko větší sílu"). Pokial tvrdi, ze to miniturbo ma daleko vacsiu silu, tak to je skor odveci. Turbo prifukne par Nm v nizkych otackach, ale za polovicou otackomera sa situacia otaca.

Ja len tvrdim, ze je prinajmensom divne, ked ma maly trojhrnek vyssiu priemernu spotrebu ako vacsia a vykonnejsia atmosfera ;-)
18. 11. 2016 09:52
Re: Spotreba
na druhou stranu
155Nm/4600ot vs. 205Nm/1500ot
zrychleni 11.2sec vs. 10.3sec i přes to, ze trihrnek ma o 15kW nizsi vykon
je evidentni, ze trihrnek je mnohem prijemnejsi a dynamictejsi motor a v beznym rezimu do 3.5-4tis ot ma parametry lepsi nez atmosferickej dvoulitr
18. 11. 2016 10:47
Re: Spotreba
To pise vyrobca. ;-) Citujem z textu:

"Stovku jsme v hondě pokořili už za 10,1 s, v peugeotu nám to trvalo přesně o sekundu déle.".

Takze bud preklep (co pochybujem) alebo papier zas raz znesie kadeco. :-!
18. 11. 2016 12:42
Re: Spotreba
dobrej postrech :yes:

kazdopadne turbobenzin s vykonem kolem 80kW+ auto do 10 sec rozpohybuje (rapid 1.2tsi/81kW - 9.8sec, octavia 1.0tsi/85kW - 9.9)
kdezto atmosféra s 90kW+ je o sekundu horsi (ix20/91.5kW - 10.8/11.5, i30/99kW -10.2/11.0)

a ze by výrobce zamerne daval horsi cisla??
18. 11. 2016 13:06
Re: Spotreba
To neviem posudit, kazdopadne v pohode by som uveril, ze 96kw s relativne malom aute nema problem dat 0-100 za 10s, navyse s variatorom, ktory pri maximalnej akceleracii (teoreticky) drzi otacky s max. vykonom.

A pokial viem, koncern ma realne o par kw silnejsie motory ako je na papieri, takze tych 81kw moze byt kludne aj 90. :yes:

Edit: Lancer 1.6 MIVEC 86kw, 0-100 za 10.7 :) To je necela sekunda od Rapidu a Lancer je o dobre dva metraky tazsi (1335kg).
18. 11. 2016 19:06
Re: Spotreba
S 90 kW by to auto nebylo způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. ;-)
22. 11. 2016 13:26
Re: Spotreba
Ak by to niekto dokazal ;-)
Avatar - Sumi2000
23. 11. 2016 00:57
Re: Spotreba
3 válec u frantíka je šílená kravina..to mají dát leda do 208...větší auto má mít i motor >:D
18. 11. 2016 10:02
Re: Spotreba
Asi už nejde o spotřebu, ale o styl jízdy a projev. Já doma jezdil atmosférou, teď už mám 2 a půl roku turbo, a už bych zpět nešel. Není potřeba to točit, není potřeba tolik podřazovat, a spotřebu mám cca o půllitr až litr nižší, než jsem míval. A když už mám možnost jet s 1,6i, pak je to za trest... To jsme o 20 let zpět.

Jsem si v práci v nové Octavii 1,8 TSI 4x4 DSG chtěl vyzkoušet sportovní režim, a rychle jsem přeřadil na normál. Já už na to neměl nervy ani jsem ten motor nechtěl "trápit" zbytečně vysokýma otáčkama. :-)
Avatar - Dinar
18. 11. 2016 10:18
Re: Spotreba
Tak čtyřválec by teoreticky sestavit do véčka šel, ale ten V3 bych si rád prohlédnul. Jak si ho představuješ? >:D
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2016 12:07
Re: Spotreba
Tak do véčka jde kromě jednoválce sestavit cokoli, to ses maličko netrefil. V4 bývaly poměrně běžné dříve a i V3 se snad objevovaly v motorkách...
Avatar - fOE
18. 11. 2016 12:24
Re: Spotreba
Nejak takhle jen o trech valcich? >:D
[odkaz]

EDIT: kdyz si to tak predstavuju, tak by to mohl byt zajimavy tah od Mercedesu, hezky po vzoru sveho loga. :-)
Avatar - wikinko
18. 11. 2016 14:43
Re: Spotreba
V4 a V3. si tu zahviezdil teraz.
Avatar - Ada je zase tady
18. 11. 2016 09:33
BLABLABLA
Jiný význam ten text nemá. Především jde o test vozů SUV, které nejsou vozy SUV: nejsou 4x4, nemají normální motor... :no: Hlavně, že se v článku řeší čudlíky a podobné kraviny.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 11:28
Re: BLABLABLA
povedal by som ze su to uz skor take mestske crossovery .. u hondy sice citit geneticky jasne vacsi nadych SUV ale napriek tomu je to asi skor crossover ( prave crossovery uz neraz nemaju ani moznost pohonu 4x4 ) ...

klasicke SUV uz je skor vacsie CRV.... ale inak rozumiem co chces povedat... aj mna by potesilo keby fotogaleria bola kusok "terennejsia" a nepozerali by sme na fotky kde tieto auta stoja vzdy len kdesi na kvalitnych asfaltoch a uplnej rovine ... za zmienku stoji nas test od Misa ... ale aj od Rasta .... oni s takymito vozmi ozaj jazdili aj mimo bezne cesty a ze to slo ( az prekvapivo dobre ) ... to sa mozte na nete presvedcit sami ... prave ta vyssia svetlost to by chcelo otestovat a nie pocitat cudliky... ale nie je to prvykrat co tu na acz testy prebiehaju kusok inak ako by sme si mozno v ideale predstavovali .. ja som si uz zvykol ze tu je to neraz skor o litroch v kufri a cudlikoch a tabulkach ako o beznej realite ;-)
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2016 11:02
Dálnice
Opravdu je rozdíl dálniční spotřeby způsobený nedostatkem síly motoru Hondy? A nebude to spíš větší čelní plochou a hmotností auta, se kterou se ten motor musí poprat? Když v ostatních režimech, kde naopak ta střední síla je potřeba, je úspornější?
Svět notorů opět exceluje.
Rozbalit vlákno
2
18. 11. 2016 11:50
Re: Dálnice
Není úsporný, protože je slabý a na zadanou práci nestačí, tak si přetěžování ulehčuje většími otáčkami - a tedy větší spotřebou, nebo se mu musí víc šlapat víc na krk - zase větší spotřeba. Fyzikální zákony stále platí a okecat se nedají.
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2016 12:05
Re: Dálnice
Aha, nestačí. A proto ve městě i mimo město dopadl lépe, než ten "supersilný" turbomotor v menším a lehčím Peugeotu, že? Nemáš v té své logice krapet chybičku?
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 12:15
Rozčarování
Redakce proti sobě postaví dva koncepcí rozdílné vozy. Peugeot coby čistokrevný crossover vycházející z malého vozu tak dostává do tabulkového duelu od redakce rovnou penalizaci o jedno kolo, protože zatímco v prostornosti Peugeotu se známkování projeví, ve vnějším nadrozměru HR-V nikoliv.

Peugeot pak sbírá kritické hlasy paradoxně v disciplínách, ve kterých je v rámci své konkurence velmi silný - v prostornosti a praktičnosti interiéru. Zadní část je prostě řešena výtečně, po sklopení zadních sedadel rovná podlaha, nízká rovina zavazadlového prostoru, prostorný interiér (v rámci konkurentů).

Můžeme pokračovat dynamikou. Nebudu řešit, že tu visí otázka nad relevantností měření pružného zrychlení u HR-V, kdy místo kick-downu redakce cpala virtuální stupně. Ale naměřené hodnoty máme, a z těch je Peugeot v dynamice o level jinde...

Korunu tomu dává cenovka. Honda HR-V je cenově úplně jinde, 42% rozdílu je sakra brutální rozdíl. Je to jako kdyby proti sobě redakce postavila třeba Tucsona za 750 tis. a X3 za 1,4M. Kdo by takové srovnání vyhrál, je asi předem zřejmé, že...

Shrnuto - co jsme vlastně testem zjistili? Že o 40% dražší vůz je o fous lepší? Že o půl kategorie větší vůz je prostornější? Nevím, naprosto mi uniká smysluplnost tohoto testu 8-s Přitom nadpis v podstatě říká vše co je třeba :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
18. 11. 2016 12:27
Re: Rozčarování
uz z fotiek je vidiet ze HRV je o pol triedy akoby vacsim vozom a je aj inak od zakladov riesene ... P2008 stale este vychadza z maleho auta a podla mna ako som uz pisal vyssie ... mu bude captur proste blizsi konkurent.. alebo soul... ale v principe sa to s HRV zrovnat da len to chce mozno porovnavat ine veci ako je pocet cudlikov.... co tak obe auta zobrat kdesi do lahsieho terenu kdesi do prirody ... alebo v reale skusit nejake manevrovacie schopnosti oboch vozov pri realnych podmienkach velkomesta ... tu iste obe auta uz nebudu mat k sebe az tak daleko ako sa mozno zda z tabuliek razvoru alebo objemu kufra... obe auta maju totiz podobnu svetlost aj cielenie na zakaznika ( stylovost - vizaz a imidz akoby SUV ).... a aj cena vlastne nie je az tak rozdielna ako som si myslel ze bude.... testom sa zistilo toto co vzdy.. ze na tabulky to opat niekto vyhral a niekto prehral.. ale v reale si musi zakaznik vybrat sam co mu viac sadne a kto je pre neho ten skutocny "vitaz" ;-)
Avatar - LuCZiano
18. 11. 2016 13:04
Re: Rozčarování
trefně napsáno...
18. 11. 2016 13:43
Re: Rozčarování
Že se ještě divíš... :-) Mám dojem, že se tady brzy dočkáme testů, kde proti sobě fakt budou stát auta jako v tvém příkladu Tucson x X3. Akorát tady bude vítěz hooodně "překvapivej". :-)
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 14:13
Re: Rozčarování
ale jo, tyhle vozy jde najít v mnoha srovnáních. Ale to srovnání by podle toho mělo taky vypadat. Každý vůz je v tomhle duelu v prvé řadě jiný, a ne že jeden je zkrátka v součtu vlastností lepší. S touhle logikou proti HR-V postavím CR-V a taky napíšu, že CR-V je v součtu vlastností lepší, protože je větší, prostornější, tišší.... Tohle je zkrátka logika jak ... ACZ >:-[] ;-)
18. 11. 2016 14:18
Re: Rozčarování
Srovnání Tucson vs X3 by nepřekvapilo. Spolu s Mariachim jsme dělali srovnávací test Tucsonu a Disco Sport a korejský vůz nedopadl rozhodně lépe. Mnohem horší jízdní vlastnosti, tlumení nerovností, otřesně naladěný posilovač řízení, klepající se kapota od 110kph, divně naladěné ESP, rychle vadnoucí brzdy. Prostě peníze navíc byly na konstrukci auta znát.
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 20:28
Re: Rozčarování
Kdo by to byl čekal, že >:-[] Jestli korejci něco nejsou, tak to rozhodně nejsou idioti, kteří provozují neziskovou výrobu automobilů...
18. 11. 2016 22:37
Re: Rozčarování
Kdo by to byl cekal? Kazdy kdo vidi lzivou reklamu o premiovem Tucsonu. A obhajci H/K tu mentoruji pod clanky o podvodech VW.
Podvod jako podvod. ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 11. 2016 23:55
Re: Rozčarování
zatímco das auto v reklamách nelže, protože to je das auto :-O ?

Ano, netvrdím, že superlativy obdařený hjondééé má reklamy na úrovni, ale stále vidím dost zásadní rozdíl mezi reklamou a tabulkovým normově zjišťovaným údajem :-! :-!
19. 11. 2016 05:50
Re: Rozčarování
Klid, tohle sem nepatří. Psal jsi o tom, jak nejsou korejci idioti... To zcela jistě nejsou a velmi dobře vědí jak má vypadat prémie (Genesis), Tucson je krásně tvarovaná pohádková bublina co splaskne hned po srovnání se vším co prémií jen zavání. To jen k Futuristovi.
Avatar - rohYpnol
19. 11. 2016 11:17
Re: Rozčarování
Tak v zásadě bych souhlasil s tím, že Tucson svým designem přerostl běžný mainstream a vcelku hrdě se může stavět vedle prémie. A třeba taková odcházející Q5 vedle Tucsonu zrovna dobře vypadat nebude...

Z druhé strany ale srovnávat technickou vyspělost Tucsonu s prémií by bylo a je bláhové. A v rámci mainstreamu je na tom Tucson výborně. Známá už má druhého a je s ním velmi spokojená.
20. 11. 2016 05:37
Re: Rozčarování
Zatímco Q5 se podařilo vypadat skvěle po celu dobu, na to, zda tohle bude umět i Tucson si počkám. Tucson je na tom v rámci mainstremu průměrně, to auto nedělá nic líp než pouze dobře.

Na známou určitě dej :yes: ;-)
Avatar - Sumi2000
23. 11. 2016 01:01
Re: Rozčarování
Ta známá.... to bude "jezdkyně " >:D ....
18. 11. 2016 13:57
Re: Rozčarování
Navíc je tam ještě "drobný" úlet v cenách. Oba testované modely jsou v nejvyšší výbavě.
Tato konkrétní 2008 je ve výbavě GT line, a tam je katalogová cena 530.000 Kč, nyní v akci za 485.000 Kč.

HR-V je v testu ve výbavě Executive, která stojí dle oficiálního ceníku 664.000 Kč, aktuálně ji lze pořídit za 599.000 Kč.
Avatar - lamal
18. 11. 2016 15:04
atmo vtec
Na to, ze ma 1,5ka o 100kg navyse a CVT je spotreba i 10s z 0-100 vyborna hodnota... dost to vypoveda o kvalite motoru, podaril sa... vlastne puretech tiez nie je spatny, no ked je stale takato alternativa v podani zivej vykonnej a uspornej atmo nie je o com
Rozbalit vlákno
0
25. 11. 2016 14:02
video test 2008
vcelku slušně provedený video test 2008 (Polsko):

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku