Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

ÚVMV 1100 GT: Znáte tento český sporťák? Vzniklo jen osm kousků. A chystá se další!

25 komentářů

alapli
Vážená redakce, chtěl bych ještě dnes články o tom, jak Škodíjak je jako popelářský vůz, kabriolet, pásák, hasičský vůz a další....a taky jak v sedmi dospělých hravě zdolá \Mont Blanc... :-)
Ikarlos
***i jako ty na ACZ akorát kazí diskuse debilními a nijak nesouvisejícími poznámkami. Dík.
Jirka N.
Alapli, lituji tě. :no:
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Teda, kámo, nie že by to nebolo už trápne a silne kŕčovité, ale teda dosť.
PavelK_
....nezlobí. Pěkná práce :yes: jen bych asi dal jiné disky, tady ty "leasingový" mám příliš spojené s flotilovými auty.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Docela by mě zajímalo jak to má vyřešený doklady ?
Za chvilku se opravdu vyplatí přepisovat auta do Německa..upravit,zajít na TÜV a importovat zpět do ČR... Nenapadlo někoho z ACZ napsat obsáhlejší článek o schvalování přestaveb a úprav aut v ČR? Nedávno jsem viděl brutální hotrod na "Véčkách"...v Praze vozí turisty splácanina na rámu Avie a má značky...Stavby aut jako je Kaipan zase podléhají aktuálním emisním normám.
T.E.S.L.A už na ACZ serie
To je výborný nápad.
Avatar - Fána
Fána
No v 70létech, bomba. Dneska? Hmmm asi nic moc.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
[odkaz]
Avatar - Kamaya Painter
Kamaya Painter
Spise obslehnutej Saab Sonett: [odkaz]
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Inšpirácia tam je, ale nič viac. A čo originálne si vytvoril a zrealizoval ty? ;-)
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Příští rok začínám se stavbou repliky Porsche 904 :-)
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Tak sa potom nezabudni pochváliť. ;-) Mňa skôr zaujímalo, čo Kamaya Painter, vzhľadom na jeho kriticky znejúci príspevok.
MariAchi
Zkus mi popsat tu unikatni teorii o kopirovani neceho, co vzniklo az o minimalne pet let pozdeji, prosim... (UVMV 1100GT rok predstaveni 1970, 924 prototype pokud se nepletu rok 1974)
Jirka N.
Obdivuji každého, kdo něco umí a zároveň to dotáhne do konce. Pepu Stočesa znám osobně ( i když jsme se dlouhou dobu neviděli) a vím, že na auta machr. Měl jsem čest se projet v jeho vrchařských speciálech a jízdou v tomto prototypu bych nepohrdl. Více takovýchto nadšenců ... :yes:
T.E.S.L.A už na ACZ serie
A zároveň je hodný obdivu každý, kto niečo dokáže napriek zviazaným rukám - tým myslím zase na pôvodných tvorcov.
Avatar - KubikCv
KubikCv
a dneska nemají svázané ruce? Sice v Česaně mají přístup k novým technologiím...můžou postavit takřka cokoliv,ale opět se to do výroby nedostane,stejně jako za bolševika :-)
Riceeater
Jediná svoboda dnešní doby je, že můžeš jet za hranice... jo a svobodně si můžeš koupit spoustu "kvalitního" spotřebáku ;-)
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Netreba slovíčkáriť, samozrejme je dnes trochu iná doba ako bola vtedy. Aj keď prekážky, či už materiálne alebo iné, sú aj dnes. Ale porovnávať sa to určite nedá.
Avatar - KubikCv
KubikCv
ale dá..líbí se mi jak všichni tvrdí,že za komoušů jsme měli tolik krásnejch prototypů a mohly jít do výroby a bolševik to zatrhnul...kdepak....tady nebyly peníze na modernizaci výroby...řada 105/120 byla znouzectnost. Nemohli si dovolit zásadní změny ve výrobě.
Papezja
Ony ty peníze byly, ale posilaly se na rozvoj průmyslu na Slovensko, třeba na výstavbu BAZ, kde nikdy nic kloudnyho nevzniklo... Pak se cpaly peníze do projektu Škoda/Wartburg/Trabant, že kterého taky nic nebylo.. Můžeme být rádi, že se podařilo vyjet s Favoritem, jinak by že Škodovky nic nezbylo.

Pravda je, že ve Škodovce se i přes to házení klacku pod nohy snažili a i na té platformě s motorem vzadu je vidět snaha o vývoj. Trinactistovky s petikvaltem už byly rozhodně zajímavé, ale měly přijít o deset let dříve.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Užovky i eMka už byly zastaralý a špatně ovladatelný...vyhýbací manévr v holandské televizi to jasně dokazoval už u "nového" auta. AZNP těžilo drahocený valuty hlavně z exportu. "Kvalita" vozů z Boleslavi byla krásně vidět při exportu do UK,kde se auta ještě "dodělávala" a kontrolovala. Pořádnou kontrolu jakosti zavedl až koncern VW a bylo to neskutečně znát už na modernizaci Favorita. Opravdu největší problém a náklad byla modernizace továrny...ta se modernizovala až když se vědělo,že řada 105/120 je těžce za zenitem. Kolem 70tých let kdy vznikaly opravdu zajímavé prototypy ty finance nebyly.
Ale když srovnám třeba práci ÚVMV s tehdejším "soukromníkem" Melkusem z NDR tak to bylo jiný kafe. I když situace pro výrobní družstva nebo "malé podnikatele" byla u nich trochu jiná. Ale dokázal už v 60tých letech stavět GT vůz Melkus RS1000. Dalo by se říct,že dokázal z *ovna uplést bič. A na tu dobu to bylo opravdu slušné sportovní náčiní
Papezja
Nerikam, že ty škodovky byly super auta, ale snaha o vývoj byla. Například právě změna z užovky na M-ko rozšířením náprav. Pak přizvednutí predku, díky čemu měla snahu odletět, ale trochu se tím chování přední nápravy přiblížilo tě zadní. Nakonec úhlová zadní náprava, která měla být základ už dřív... Četl jsem kdysi knížku o vzniku 130RS, jaké modely ji predchazely, jak se snažili vylepšit ten základ, co měli, a pak to aplikovat do výroby. Smutné je, že poznatky ze 130RS se podařilo uvést to výroby až o deset let později a ještě v podobě okrajové "premie", především na export.

S kvalitou je to pravda, a to u Favorita ještě před VW byly snahy o zlepšení kvality proti starším skodovkam
cicolably
no jo my sme tiež nechceli komunizmus a z česka ste to k nám dotiahly, u nas vyhrála demokratická strana, u vás ako je zvykom , ste sa pchali do zadku, vtedy rusom, predtym nemcom, teraz američanom a zasa nemcom
Arese
Klobou dolů před uměním dotyčných pánů - jen ta zadní část karoserie jim nějak nesedí k rozvoru auta, ale jinak - paráda! :-) :yes: