Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Odložená ruka na řadicí páce: Proč to nedělat? Tady jsou důvody!

26 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Když jsem se dnes ráno při jízdě po dálnici podíval do levého jízdního pruhu, uviděl jsem v něm za sebou ženskou v posledním modelu BMW, která to frčela 160 a přitom si ve zpětném zrcátku malovala oční linky!
Když jsem se po ní za chvíli znova ohlídl, byla už napůl v mém jízdním pruhu a pořád si malovala ten ksicht! Já teda něco vydržím, ale tohle mě tak vyděsilo, že jsem upustil holicí strojek, který mi při pádu vyrazil z druhé ruky koblihu. Jak jsem se ve zmatku snažil vyrovnat vůz koleny opřenými o volant a zároveň zachytit koblihu, vyklouzl mi mobil od ucha a spadl do kelímku s kávou, který jsem měl mezi koleny. Kafe se vylilo, opařilo mě na koulích, zničil se mi mobil a přerušil důležitý hovor....Zas.raný baby za volantem!!!!
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jó, jó................. to pak doma uhoněnej se dvěma harantama rád vzpomínáš, že by sis radši zaplatil tu ohudlanou převodovku, že by to bylo levnější. >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tak to blahopřeju!
Wartburgů 353 už moc fakt nejezdí...
😉
Avatar - 125S
125S
Muže mě nikdo vysvětlit, jak se můžou opotřebovávat synchronizační kroužky na již zařazeném (tudíž spojeném) rychlostním stupni?
topten
na kolinku slicny stopařky 😄
Avatar - Fortune Rayzor
Fortune Rayzor
Přesně na tohle téma jsem před časem viděl fajnové video, kde mechanik/inženýr vysvětluje, proč je obsah tohoto článku p*čovina. Kdo umí po anglicku, tak zde😒br /> [odkaz] :yes:
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Nehádaj sa s odborníkmi. 😉
kalousek
Pan Dusil má sice pravdu že tlak ruky na řadičku převodovce opravdu nijak neprospívá, vysvětlení problému je ale dost podivné. V článku tvrdí, že zmíněné synchronizační kroužky se o sebe třou a proto i zahřívají. Takové vysvětlení je velmi zajímavé, když uvážíme že oba kroužky mají při zařazeném kvaltu shodné otáčky a proto vzájemné tření obou jejich ploch a následné zahřívání nepřichází prakticky v úvahu. Zahřívaly by se jen pokud by měly rozdílné otáčky, což ale při zařazeném kvaltu nemůže nikdy nastat.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ty asi nebudeš petrolhead, že? 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jak dlouho ti trvá přeřazení a kolikrát za jízdu se hrabeš v topení? Po většinu jízdy máš mít samozřejmě obě ruce na volantu.
Avatar - Stejsn
Stejsn
v rozkroku :-!
kalousek
JJ, přesně. Nezbývá než se opět zeptat proč takové články píšou lidi co automobilové technice skoro vůbec nerozumí ?
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Mozna by se to uz mohlo prejmenovat na carthrottle.cz 😄
Brin
Já mám problém. tak nějak mi v autě úplně chybí středový tunel, natož aby tam byla řadicí páka. Tož mi vysvětlete, kam si jako mám tu ruku odložit? 😄
samael
To si ovšem může dovolit jen krásný mladý jinoch anebo bohatý dědeček v Bentley. >😒]
milanSUV
A až se vysekáš a budeš ležet v nemocnici na sále, tak přijde doktor a trochu zamachruje na sestřičky: "Teď to odoperuji s pravou rukou v kapse.".
Hodně šťastných km.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Lepsi je automat to sa da volne s rukama hrabat na roznych miestach a dnes uz mame line control, distronic plus steering assist atd. tak ze obe ruky su volne , obcas pohladime aj volant aby auto vedelo ze tam niekto sedi a hrabe sa len vedla v nohavickach....alebo len v nose.... >😁
pandora
lepší je jezdit celej den za 1 a vůbec neřadit,takhle to dělám já,nedávám ani zpátečku parkuji tak abych jel zase rovně...
Rado4077
Ano a draci pořád žerou princezny ...
Brin
Nebo taky BMW i3.
Neurotic
v Bentley mi nic jiného nezbývá, protože tam není řadící páka 😒 >😁
Flajzi
A já myslel, že pravou rukou se mám drbat na koulích nebo v nose. 😄
Avatar - Loptos
Loptos
jazdili sme tak 20rokov s Feldou, a nikdy sme nepostrehli nejaky problem s prevodovkou.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ne... Vegetak a presuvac z bodu A do bodu B v nudnom E 350 d .... >😁
topten
samozrejme, ale postupne...
za tech pul hodiny od mého komentare jsi se dostal dal 😄
Avatar - Hadraplan
Hadraplan
Ruka na řadící páce vůbec nevadí pokud se na ní vyloženě silou netlačí. Při návrhu celého mechanismu musíme myslet na určité vůle v daných tolerancích a volně položená ruka na řadící páce se ztratí postupně ve všech spojích až k převodovce. To zase někdo neví o čem psát, tak si někde něco našel v Tramtárii nebo až moc namáhá svůj rádoby technický mozek.
Při řízení obě ruce na volantu? Další blbost. To bych vůbec nesměl řadit, ovládat rádio, topení atd.