Technika
lepší je jezdit celej den za 1 a vůbec neřadit,takhle to dělám já,nedávám ani zpátečku parkuji tak abych jel zase rovně...
A já myslel, že pravou rukou se mám drbat na koulích nebo v nose. 😄
Když jsem se dnes ráno při jízdě po dálnici podíval do levého jízdního pruhu, uviděl jsem v něm za sebou ženskou v posledním modelu BMW, která to frčela 160 a přitom si ve zpětném zrcátku malovala oční linky!
Když jsem se po ní za chvíli znova ohlídl, byla už napůl v mém jízdním pruhu a pořád si malovala ten ksicht! Já teda něco vydržím, ale tohle mě tak vyděsilo, že jsem upustil holicí strojek, který mi při pádu vyrazil z druhé ruky koblihu. Jak jsem se ve zmatku snažil vyrovnat vůz koleny opřenými o volant a zároveň zachytit koblihu, vyklouzl mi mobil od ucha a spadl do kelímku s kávou, který jsem měl mezi koleny. Kafe se vylilo, opařilo mě na koulích, zničil se mi mobil a přerušil důležitý hovor....Zas.raný baby za volantem!!!!
Když jsem se po ní za chvíli znova ohlídl, byla už napůl v mém jízdním pruhu a pořád si malovala ten ksicht! Já teda něco vydržím, ale tohle mě tak vyděsilo, že jsem upustil holicí strojek, který mi při pádu vyrazil z druhé ruky koblihu. Jak jsem se ve zmatku snažil vyrovnat vůz koleny opřenými o volant a zároveň zachytit koblihu, vyklouzl mi mobil od ucha a spadl do kelímku s kávou, který jsem měl mezi koleny. Kafe se vylilo, opařilo mě na koulích, zničil se mi mobil a přerušil důležitý hovor....Zas.raný baby za volantem!!!!
Ruka na řadící páce vůbec nevadí pokud se na ní vyloženě silou netlačí. Při návrhu celého mechanismu musíme myslet na určité vůle v daných tolerancích a volně položená ruka na řadící páce se ztratí postupně ve všech spojích až k převodovce. To zase někdo neví o čem psát, tak si někde něco našel v Tramtárii nebo až moc namáhá svůj rádoby technický mozek.
Při řízení obě ruce na volantu? Další blbost. To bych vůbec nesměl řadit, ovládat rádio, topení atd.
Při řízení obě ruce na volantu? Další blbost. To bych vůbec nesměl řadit, ovládat rádio, topení atd.
Jak dlouho ti trvá přeřazení a kolikrát za jízdu se hrabeš v topení? Po většinu jízdy máš mít samozřejmě obě ruce na volantu.
Lepsi je automat to sa da volne s rukama hrabat na roznych miestach a dnes uz mame line control, distronic plus steering assist atd. tak ze obe ruky su volne , obcas pohladime aj volant aby auto vedelo ze tam niekto sedi a hrabe sa len vedla v nohavickach....alebo len v nose.... >😁
Ty asi nebudeš petrolhead, že? 😒
Muže mě nikdo vysvětlit, jak se můžou opotřebovávat synchronizační kroužky na již zařazeném (tudíž spojeném) rychlostním stupni?
Já mám problém. tak nějak mi v autě úplně chybí středový tunel, natož aby tam byla řadicí páka. Tož mi vysvětlete, kam si jako mám tu ruku odložit? 😄
Pan Dusil má sice pravdu že tlak ruky na řadičku převodovce opravdu nijak neprospívá, vysvětlení problému je ale dost podivné. V článku tvrdí, že zmíněné synchronizační kroužky se o sebe třou a proto i zahřívají. Takové vysvětlení je velmi zajímavé, když uvážíme že oba kroužky mají při zařazeném kvaltu shodné otáčky a proto vzájemné tření obou jejich ploch a následné zahřívání nepřichází prakticky v úvahu. Zahřívaly by se jen pokud by měly rozdílné otáčky, což ale při zařazeném kvaltu nemůže nikdy nastat.
Přesně na tohle téma jsem před časem viděl fajnové video, kde mechanik/inženýr vysvětluje, proč je obsah tohoto článku p*čovina. Kdo umí po anglicku, tak zde😒br />
[odkaz] :yes:
za tech pul hodiny od mého komentare jsi se dostal dal 😄