Při řízení máte mít přece obě ruce na volantu. Alespoň tak se to učí v autoškole. Co když si někdo nechává ruku na řadicí páce. Co v takovém případě hrozí?
Když jsem se dnes ráno při jízdě po dálnici podíval do levého jízdního pruhu, uviděl jsem v něm za sebou ženskou v posledním modelu BMW, která to frčela 160 a přitom si ve zpětném zrcátku malovala oční linky!
Když jsem se po ní za chvíli znova ohlídl, byla už napůl v mém jízdním pruhu a pořád si malovala ten ksicht! Já teda něco vydržím, ale tohle mě tak vyděsilo, že jsem upustil holicí strojek, který mi při pádu vyrazil z druhé ruky koblihu. Jak jsem se ve zmatku snažil vyrovnat vůz koleny opřenými o volant a zároveň zachytit koblihu, vyklouzl mi mobil od ucha a spadl do kelímku s kávou, který jsem měl mezi koleny. Kafe se vylilo, opařilo mě na koulích, zničil se mi mobil a přerušil důležitý hovor....Zas.raný baby za volantem!!!!
Jó, jó................. to pak doma uhoněnej se dvěma harantama rád vzpomínáš, že by sis radši zaplatil tu ohudlanou převodovku, že by to bylo levnější. >:D
Přesně na tohle téma jsem před časem viděl fajnové video, kde mechanik/inženýr vysvětluje, proč je obsah tohoto článku p*čovina. Kdo umí po anglicku, tak zde:
[odkaz] :yes:
Pan Dusil má sice pravdu že tlak ruky na řadičku převodovce opravdu nijak neprospívá, vysvětlení problému je ale dost podivné. V článku tvrdí, že zmíněné synchronizační kroužky se o sebe třou a proto i zahřívají. Takové vysvětlení je velmi zajímavé, když uvážíme že oba kroužky mají při zařazeném kvaltu shodné otáčky a proto vzájemné tření obou jejich ploch a následné zahřívání nepřichází prakticky v úvahu. Zahřívaly by se jen pokud by měly rozdílné otáčky, což ale při zařazeném kvaltu nemůže nikdy nastat.
Já mám problém. tak nějak mi v autě úplně chybí středový tunel, natož aby tam byla řadicí páka. Tož mi vysvětlete, kam si jako mám tu ruku odložit? :-)
A až se vysekáš a budeš ležet v nemocnici na sále, tak přijde doktor a trochu zamachruje na sestřičky: "Teď to odoperuji s pravou rukou v kapse.".
Hodně šťastných km.
Lepsi je automat to sa da volne s rukama hrabat na roznych miestach a dnes uz mame line control, distronic plus steering assist atd. tak ze obe ruky su volne , obcas pohladime aj volant aby auto vedelo ze tam niekto sedi a hrabe sa len vedla v nohavickach....alebo len v nose.... >:D
Ruka na řadící páce vůbec nevadí pokud se na ní vyloženě silou netlačí. Při návrhu celého mechanismu musíme myslet na určité vůle v daných tolerancích a volně položená ruka na řadící páce se ztratí postupně ve všech spojích až k převodovce. To zase někdo neví o čem psát, tak si někde něco našel v Tramtárii nebo až moc namáhá svůj rádoby technický mozek.
Při řízení obě ruce na volantu? Další blbost. To bych vůbec nesměl řadit, ovládat rádio, topení atd.