Technika
...zadny spojkovy pedal nemit.
hezkej nick
když to dam dohromady s nadpisem a textem, tak to dava zajimavy vyznam:
"jsi dement? nejlepsi je zadny spojkovy pedal nemit"
co si mam o tech bez spojkového pedalu myslet?
kyklope??
když to dam dohromady s nadpisem a textem, tak to dava zajimavy vyznam:
"jsi dement? nejlepsi je zadny spojkovy pedal nemit"
co si mam o tech bez spojkového pedalu myslet?
kyklope??
Tak každému podle jeho gusta, co se převodovky týká, ale pokud zničíš spojku za 50tis. km, možná bys měl o automatu uvažovat, pro řidiče, co úplně nezvládají koordinaci řazení, bývá automat docela vysvobozením. 😉
tos me to teda natrel dynare :yes: :yes: :yes😒br />
mel sem te vždycky za člověka, kterej ma k tématu co rict ...
Ale prds měl, meleš dokola tu svou antidýzl a antiautomat mantru, bohužel k těmto tématům nemáš v širším kontextu co říct, dýzl není jen čtyřválcové tdi, automat není jen cukavé dsg, toptutane.
Moja reč. Ruka na šaltpáke a noha na spojke - to by sa malo zakázať ako telefonovanie. Odkedy mám automat, tak by som auto, ktoré vyžaduje zbytočné pohyby rukami a nohami nechcel. Na háčkovaní rýchlostí nie je nič športového. V F1 sa radí pádlami pod volantom a u WRC pákou sekvenčnej prevodovky. Všetko bez spojky.
...dnes je moderní doba snad už ne? Kterey tro*l má dnes ještě manuál? >😁
Nejlepší je, nemít žádný spojkový pedál >😒]
Nejlepší je, nemít žádný spojkový pedál >😒]
Někdo si jízdu rád užívá, včetně řazení. Já bych auto s automatem nechtěl. To můžu jet rovnou autobusem. :no:
Třeba já. Prostě ještě se necejtím tak starej abych musel mít automat.
I když přiznávám v některejch situacích lituju že ho nemám.
I když přiznávám v některejch situacích lituju že ho nemám.
z diskuze jde jasně odvodit, že se nám tu pomaloučku houfuje generace, co neumí ani řadit a šlapat na spojku.
(Pro rejpaly - už dnes jsem taky nucen jezdit častěji s automatem, ale to neznamená že někdy zanevřu na výhody manuálního řazení, ať už klackem nebo pádly.)
(Pro rejpaly - už dnes jsem taky nucen jezdit častěji s automatem, ale to neznamená že někdy zanevřu na výhody manuálního řazení, ať už klackem nebo pádly.)
Ja som tiež zvažoval, že ďalšie auto už s automatom, lebo nebaví ma poskakovať v meste a zápach s manuálom, ale po nedávnom zážitku s požičaným Smartom Roadster ma to asi aj prešlo. >😁 Malo to síce aj "klikačku", ale tú som objavil až neskôr.
To jsi si vybral zrovna špatný příklad automatu - trochu nepovedeného robotu, zkus něco v DSG, nebo hydroměnič například v posledním mondeu, uvidíš jak to krásně hladce řadí, pojížďky ve městě jsou super. I to DSG není tak špatné, i když někdy trochu váhá a potom cukne. Ale jak začneš na tyto uživatelsky příjemné automaty tlačit, třeba na okresce, a chceš pádly aby to chodilo podle tebe, silně znervózní, někdy nezařadí, někdy zase když nechceš, někdy jim to šíleně dlouho trvá.
Zatiaľ mám málo skúseností s automatom, vlastne len v štyroch autách: tento Roadster, Superb II, Golf IV a Countryman. Pri tom Smarte aj Golfe si človek uvedomí, ako (našťastie) automaty pokročili...
Este nova 9 G je dobra od MB, 7 G trosku pomala pokial to nemas stale v S rezime...Inak v meste je automat vitazom... Neberem USA tam asi ani nepredavaju auta s manualom...
ZF 8° mi tohle u posledních 3 aut nedělal 😉
ZF8° nic z toho nedělá, stejně tak poslední aisiny, dvojspojky porsche, dvojspojky bmw, prostě není automat jako automat. 😉
ZF asi najlepsi automat myslim ze to pchaju aj do Jagov... Mame XF 3 d. a E 350 d a ten Jag radi rychlejsie pri MB sa da zaspat kym to preradi ale pri presuvani v meste mi to je fuk...Ta nova musi byt dost rychla ak to zrychly so starym 3 l dieslom / ma stale len 260 koni / za nej 5.9 s... stary knedlik to robi o sekundu horsie ... >😁
A to v bavorácích je ta zf8 sladěná s motorem ještě lépe než v jaguarech. Každopádně, ničím z toho, co popisuje JaW výše, špičkové automaty netrpí. A to platí i pro novou 9G u MB, na tu jsem zapoměl, ta je stejně na výši. Jel jsem před týdnem C220d ještě se 7G a je to fakt rozdíl, člověk rychle zapomene, 7G je pomalá, nedá se pořádně řadit nohou, buď kickdown nebo nic, na ní je ten pokrok zf8 nebo 9G vidět naprosto jasně. 😉
Kde mám ten spojkovej pedál hledat?
Nevim jestli to maji všechny fordy, ale nejen součastny focus, maji u spojkoveho pedalu cca 1cm mrtvy chod, pak přijde menši odpor nebo zadrhnuti. Možna je to pravě ochrana proti tomuhle zlozvyku.
Můj to nemá (Focus III 1.6TDCi předface), pedál klade rovnoměrnej odpor úplně odshora. Na Alfě ten vakl je, ale tam to bude nejspíš stářím 😄
ve 100 tis vymenit lozisko nez protrpet zivot priskokama a v 50 tis mit dsg v pr*d*eli
Nemam spojku tak mozem skusit silno opriet nohu na noznu rucnu brzdu u E cka to by mohla zniet tiez ako zaujimava alternativa... U MB nemali kde schovat rucnu brzdu tak si povedali dame to nekam kde to neni vidiet a mozno na to nekdo casem slapne... >😁
Oni tam ještě nedávají tlačítko? Protože ten jejich systém musela vymyslet "hlava" >😁
Neviem ako to je v modelovej rade 2017 , ja mam predch.generaciu a este tam strkali slapaciu rucnu brzdu... Je pravda ze tam nezavadzia a je to automat + pri namacknuti na brzdovy pedal to ma hold system / nemusis drzat nohu na brzde / . Mozno v hodne strmom kopci je to dobra vec inak pri automate k nicemu... Je to ale nepochopitelne miesto na rucnu brzdu....
Parkovací brzda ovládaná nohou je americká záležitost, pokud vím. Nevím, proč to MB musí používat i v EU.
4 auta, která se neměla nikdy narodit......nešlapejte na spojku.....nešahejte na řadící páku.......fakt už není o čem psát? ;-\
Ještě zbývá, brzda, plyn, volant... >😁
Ještě jsem zapomněl "co se stane když vám dojde palivo".......tyto články bych očekával na webu www.vim-prd-o-autech.cz ale ne tady 😐
Spojka že je trvale mírně rozpojena a trvale trochu prokluzuje při mírném tlaku nohy na pedál? Co je to za nesmyl? Autoři by si měli něco takového zkusit napřed navodit během ustálené plynulé jízdy – a zjistili by, že to není vůbec jednoduché – držet otáčky mírným prokluzováním např. o pár procent výš, než by odpovídalo danému převodovému poměru a rychlosti jízdy. Není to nic, k čemu by mohlo u běžné suché spojky docházet jen tak bezděčně a neúmyslně. Snad jen u extrémně opotřebené spojky, která už má obecně problém přenést moment a auto je problém s ní vůbec rozjet.
Nezbývá než souhlasit a znova se zeptat, jestli by tyhle články nemohli psát lidi co technice aspoň trochu rozumí.
Súhlasím. Ak má vodič chodidlo na spojke len zľahka položené, tak že sa pedál nestlačí, tak nie je o čom. Neviem si predstaviť pri športovej jazde v technických pasážach neustále nohu zo spojky odkladať. Aby prichádzalo k prešmykovaniu spojky, to už by chcelo ten pedál citeľne stlačiť. Ako hlboko to, samozrejme, zavisí od bodu záberu spojky.
jezdím takto přes 25 let (dokonce představte si i s rukou na řadící páce!) a žádný podobný problém jsem neřešil.............., aktuálně C-Max 150tkm - a.................NIC, žádné závady. >😁
Vážení, pokud budete vozit nohu na spojkovém pedále, tak Vám v první řadě odejde spojkové ložisko. ´To abyste zničili spojku v prokluzu, to by jste museli na pedál už pěkně tlačit a to by Vás noha za chvíli pěkně bolela.
A automaty spojku nemají 😄 , mají dva pedály !!! plyn a brzdu 😄
A automaty spojku nemají 😄 , mají dva pedály !!! plyn a brzdu 😄
znamej z jinyho servisu co sem mu to ukazoval rek, ze se zadrelo lozisko a od toho byl problem
na druhou stranu radim tam nejak automaticky bez premysleni i s manuálem, takze svým zpusobem automat mam 😄 .
me manual vyhovuje a neminim na tom nic menit ani v dalším aute.
za usetreny peníze radsi koupim silnejsi motor a samozrejme je vrazim radsi do benzinu nez do nafty
takze když sem chtěl podradit, slap sem na ten levej pedal, protože to delam tak nejak reflexivne..
nekde sem cet, ze ojetiny s automatem do 100tis km jsou cennejsi nez s manuálem, ale od 150 nebo 200tis km je nektery bazary vykupovat nechtej a myslim, ze jen blazen koupi automat s takovejma kilometrama.
ted mam 150tis km, takze cekam kdy se odporouci turbo a ještě se klepat, kdy pujde automat??
a na 150tis ho prodávat nebudu, pristi roku prevezme ulohu druhyho auta a soucasny druhy pujde dal ..
U dvouspojkových je třeba počítat s výměnou spojek a opět platí, že to chtělo měnit náplň. Nevěřím těm s "doživotní" náplní. Opět platí, že je třeba mít někoho, kdo to zvládne opravit/ dát do pořádku. Ten ti i řekne, co hrozí a co by to stálo.
Pežó - 2 roky/170.000km platil som iba pneu,ostatné bolo v cene(aj stierače) 😄
vytocit motor na 7tis, zaradit kvalt, a pustit spojku??
ne, to nedelam