Bezpečnost
včera odpoledne svítilo sluníčko, ostře a nepříjemně, dost oslňovalo, myslím, že taková jízda za ostrého podzimníh👋zimního slunce má svá specifika, jistě by to mohl být námět na další článek,
"Víte jak jezdit za ostrého slunce? Máme pro vás několik pravidel."
Díky moc, redakce.
P.S. Jo, ještě mně napadá mrholení, to je taky nepříjemný... Když tak se ozvěte, dám vám pár tipů. 😉
"Víte jak jezdit za ostrého slunce? Máme pro vás několik pravidel."
Díky moc, redakce.
P.S. Jo, ještě mně napadá mrholení, to je taky nepříjemný... Když tak se ozvěte, dám vám pár tipů. 😉
a na jaře, to se také špatně jezdí. Ženské začínají odhazovat kabáty, bundy, svetry ... kdo se pak má za tím volantem soustředit? O tom by tu měl být také nějaký článek. Já to vidím na pěkný seriál článků po celý rok :yes:
Ano to je nejlepší způsob jak spadnout do příkopu, pokud jedete někde, kde to neznáte a nevíte tedy kdy a jaká zatáčka přijde >😁
Tiez sa mi to nezda ako dobry napad. Na kraji cesty sa moze motat daky chodec alebo cyklista. Aj keby mali reflexne pasky (alebo cyklista svetla), clovek ich v hmle zbada fakt na poslednu chvilu, bez sance zareagovat.
Myslim ze je lepsie drzat sa blizsie k stredovej ciare (ak ju vidim), samozrejme na "mojej" strane. Ale aj keby som sa pri malej rychlosti "lizol" spatnym zrkadlom s oproti-iducim autom, vzdy je to lepsie, ako keby som na pravej strane zrazil chodca.
Myslim ze je lepsie drzat sa blizsie k stredovej ciare (ak ju vidim), samozrejme na "mojej" strane. Ale aj keby som sa pri malej rychlosti "lizol" spatnym zrkadlom s oproti-iducim autom, vzdy je to lepsie, ako keby som na pravej strane zrazil chodca.
předvedl jistý řidič kamiónu na 38ce. Mlha, že bylo vidět "tak akorát", přede mnou kamion, za mnou kamion pospíchálek, tlačil se na mě a pak začal předjiždět (jeli jsme tak 80), v protisměru další kamion, tak to rychle strhnul zpět, ten b*b v předním akionu ho ještě vyškolil přibrzděním a já už se viděl v příkopu...tak takhle NE soudruzi >😒]
Co to je za blbý články, to jsou zase nějaký skvrny na slunci? Už to fakt začíná připomínat rubriku o vyšívání v magazínu Květy. Sorry, ale autoškolu si opakovat nechci a myslím, že tu nejsem sám.
Za mlhy se jezdí pomalejc, plynule a opatrně a rozhodně ne u kraje (užijte si tři roky v kriminále za sražení báby v černym kabátě co jde po krajnici) a samozřejmě by si řidič neměl opírat ruku o fofrklacek a nohu o spojku. Nic víc není třeba, článek na 15 slov, teď prosím pište třeba o tom, jaké přínosy mají aditiva a jestli se u přímovstřiku skutečně dostanou na sací ventily nebo ne.
Za mlhy se jezdí pomalejc, plynule a opatrně a rozhodně ne u kraje (užijte si tři roky v kriminále za sražení báby v černym kabátě co jde po krajnici) a samozřejmě by si řidič neměl opírat ruku o fofrklacek a nohu o spojku. Nic víc není třeba, článek na 15 slov, teď prosím pište třeba o tom, jaké přínosy mají aditiva a jestli se u přímovstřiku skutečně dostanou na sací ventily nebo ne.
... já mlhovky zapínám, když mám pocit, že je už fakt blbě vidět, ale jak jsou auta blíž u sebe, tak to prostě vypnu... Na nějaký patníky a odhadování vzdálenosti kašlu.
Ale musím teda říct, že mi mlhovky u auta přede mnou vaděj teda málokdy.
Ale musím teda říct, že mi mlhovky u auta přede mnou vaděj teda málokdy.
...než nesvítit v mlze a za hustého deště žádným zadním světlem. Opravdu mě víc naštve jezdec, který i v mlze jede ve předu s rozsvícenýma nějakýma nehomologovanýma led páskama přilepenýma vteřiňákem na nárazníku a zadními světly nesvítí vůbec...
A že takových mantinelů jezdí...
A že takových mantinelů jezdí...
To si vyřid s tím hňupem co vymyslel, že se bude svítit 24h denně pak by totiž nikdo nepotřeboval denní svícení a tudíž by pak ten blb zapl normální světla
Mně ale svícení 24 hodin denně vůbec nevadí. Naopak
Mně jo, doma taky rozsvítím až když není vidět, kromě toho se pak mezi těmi svítícími auty ztratí chodci a cycklisti, protože se soustředíš jenom na ty světla
Je pravda, že ve šňůře automobilů je ten nerozsvícený prakticky neviditelný – to je ale podle mě jediná nevýhoda denního svícení. Jinak vnímám samé výhody (například na nepřehledných křižovatkách se zrcadly a podobně)
Pokud ti vadí světla automobilů a špatně pak rozeznáváš to, co se děje „mimo světla“, můžeš být světloplachej, můžeš mít obité přední sklo od malých kamínků tak, že se ti světla rozlévají, nebo můžeš mít za***né sklo zevnitř… za normálních okolností by ti světla vadit neměla.
Pokud ti vadí světla automobilů a špatně pak rozeznáváš to, co se děje „mimo světla“, můžeš být světloplachej, můžeš mít obité přední sklo od malých kamínků tak, že se ti světla rozlévají, nebo můžeš mít za***né sklo zevnitř… za normálních okolností by ti světla vadit neměla.
V létě jsem byl v Itálii a ani na těch úzkých uličkách jsem žádnou výhodu světel u těch co svítili nenašel...
Pokud potřebuješ, aby auta svítila i za jasného poledne tak máš nejspíš taky poruchu zraku, ale nechce se mi ted dělat diagnoza, která to je :-!
Pokud potřebuješ, aby auta svítila i za jasného poledne tak máš nejspíš taky poruchu zraku, ale nechce se mi ted dělat diagnoza, která to je :-!
Proč hned tak útočně?
Mně to přijde stejně (ne)útočné jako ten tvůj koment, ale pokud to vidíš jinak tak ok 😉 Jinak další debata o tom jestli se má ve dne svítit nebo ne asi nemá smysl, protože se na tom stejně neshodneme >😁
ok, jen prosím rozlišuj slova "můžeš" a "máš"... určitě je pro komunikaci nutné vnímat význam slov.
Denní svícení - neshodneme. Osobně to vnímám jako nejlogičtější nařízení, které se za posledních patnáct let v motorismu objevilo...
Denní svícení - neshodneme. Osobně to vnímám jako nejlogičtější nařízení, které se za posledních patnáct let v motorismu objevilo...
Když už tak vem to moje spojení celé, protože píšu "nejspíš máš" což má jiný význam než pouze "máš" 😉 To první není 100% to druhé už jo, ale to jsem nepsal
Svítit přes den jen za snížené viditelnosti. Źárovky strácejí svitivost, paraboly tmavnou, V noci když potřebuješ opravdu vidět, za deště, na vozovce bez čar a patníků tak je to dost znát. Hlavně u některych aut jak os.nakl.i bus měnit žárovku celkem problém, ale hlavně źe svítí přes den.,pak v noci praskne a jedeš po slepu. Auta s orig. den. světly budiž. u starších ne. Jsou ohroženy motorky kola chodci strácí se mezi rozsvícenými. Pro řidiče profi to taky není nic moc koukat poŕád do světel. Ale dnes holt jezdí i ten co by neměl a prostě auto které nesvití špatně vidí chudáček.
Takze radeji delat neco spatne, ale min, nez neco spatne, ale vic? A co tak nedelat neco spatne vubec => cti delat to spravne a svitit tim a tehdy kdy se svitit ma? Ja vim, odvazna, ba az drza myslenka. :😉
Není to odvážná či blbá myšlenka. Souhlasím s tebou. Osobně se snažím svítit (a všeobecně se chovat na silnicích) tak, abych pokud možno neškodil. Víc mě ale namíchne lopata, co nesvítí vůbec
i kdyby to byla cista mlha, naftaky by mely mit zakaz v takovym počasí vyjizdet, protože mlha poskytuje dobry podmínky pro zhorseni ovzdusi, proc to zhoršovat ještě kouřícími a jedovatými naftaky?
zaznamenali jste vcerejsi rozsudek nejaky zensky, která zalovala ministerstvo zivotniho prostředí za necinnost ohledne spatneho ovzdusi v ostrave?
soud to samozrejme hodil pod stul, ale bude odvolani a prijdou nejspis další zaloby.
a samozrejme jednou prijde zaloba vuci naftakum, které stat proti benzinakum zvyhodnuje.
a u nas mozna hned ne, ale třeba v rakousku, kde jsou schopni kvůli smogu omezit rychlost na dalnici na 80km/h, to mozna pro naftaky bude mit negativni dopad. a casem to prijde i k nam..
zaznamenali jste vcerejsi rozsudek nejaky zensky, která zalovala ministerstvo zivotniho prostředí za necinnost ohledne spatneho ovzdusi v ostrave?
soud to samozrejme hodil pod stul, ale bude odvolani a prijdou nejspis další zaloby.
a samozrejme jednou prijde zaloba vuci naftakum, které stat proti benzinakum zvyhodnuje.
a u nas mozna hned ne, ale třeba v rakousku, kde jsou schopni kvůli smogu omezit rychlost na dalnici na 80km/h, to mozna pro naftaky bude mit negativni dopad. a casem to prijde i k nam..
Tys tady chyběl! >😁
Podívej se na počet aut v Olomuci pak v Ostravě, podle tvojí teorie jezdí v Ostravě jenom naftáky a v Olomouci jenom elektromobily >😁
Podívej se na počet aut v Olomuci pak v Ostravě, podle tvojí teorie jezdí v Ostravě jenom naftáky a v Olomouci jenom elektromobily >😁
je to první vlastofka, která se tyka zamořeného ovzdusi obecne, ne zamoreni z naftových aut.
ve velkych mestech, kde není tezky prumysl (u nas dejme tomu praha), je velky podíl znecisteni ovzdusi z automobilového provozu. třeba v centru phy to je opravdu chutofka, alespoň pro člověka, co trvale zije v +- cistem prostředí. a všichni vime, ze hlavni znecisteni z dopravy pochazi z naftovych aut.
a brzo se lidi, nebo spis pravnici, zacnou ptat, co udelali urednici na magistratu/vláde pro to, aby omezili znecisteni ovzdusi z automobilového provozu. a protoze hlavni znecisteni pochazi od naftaku, budou ptat, co urednici udelali pro omezeni provozu naftaku.
a krnda (nebo jeji prevteleni po volbach) bude jen blekotat ze nic, narozdil od vlády, která bude moct rict jen to, ze danovym zvyhodnenim nafty znecistovani ovzdusi dyzlovymi motory naopak podporuje.
a teprve v okamziku, kdy v tom zacnou litat velky peníze, a zacne se v tom vrtat nekdo vlivnej, se konecne zacne něco dit.
počkej az se rozjedou elektromobily a nekomu s elektromobilem zacne vadit, ze musí cuchat ty smrady z naftaku a bude ochotny tomu věnovat cas a peníze...
ve velkych mestech, kde není tezky prumysl (u nas dejme tomu praha), je velky podíl znecisteni ovzdusi z automobilového provozu. třeba v centru phy to je opravdu chutofka, alespoň pro člověka, co trvale zije v +- cistem prostředí. a všichni vime, ze hlavni znecisteni z dopravy pochazi z naftovych aut.
a brzo se lidi, nebo spis pravnici, zacnou ptat, co udelali urednici na magistratu/vláde pro to, aby omezili znecisteni ovzdusi z automobilového provozu. a protoze hlavni znecisteni pochazi od naftaku, budou ptat, co urednici udelali pro omezeni provozu naftaku.
a krnda (nebo jeji prevteleni po volbach) bude jen blekotat ze nic, narozdil od vlády, která bude moct rict jen to, ze danovym zvyhodnenim nafty znecistovani ovzdusi dyzlovymi motory naopak podporuje.
a teprve v okamziku, kdy v tom zacnou litat velky peníze, a zacne se v tom vrtat nekdo vlivnej, se konecne zacne něco dit.
počkej az se rozjedou elektromobily a nekomu s elektromobilem zacne vadit, ze musí cuchat ty smrady z naftaku a bude ochotny tomu věnovat cas a peníze...
Přesně, konečně to někdo chytrej napsal! :yes:
Mlha jako taková v ČR není, jen smog z nafťáků. Takový nafťáky, když se sejdou, klidně sedne smog na celý město. Kdepak nějaký továrny, to jsou jen výmluvy tupých kolenovrtů, diesely to dělají!
A chudáci v benzínových autech, která vypouští smogu přece jen o trochu míň, na to musí jen koukat a dýchat to. Do kriminálu s nimi! (s těmi, co mají diesel!)
A ta ženská, co žaluje stát na znečištěnou Ostravu- doufám, že soud uzná, že je to vina naftových aut, protože jak známo, v Ostravě je nejvíc naftových aut v republice.
Viva topten!!!!
Mlha jako taková v ČR není, jen smog z nafťáků. Takový nafťáky, když se sejdou, klidně sedne smog na celý město. Kdepak nějaký továrny, to jsou jen výmluvy tupých kolenovrtů, diesely to dělají!
A chudáci v benzínových autech, která vypouští smogu přece jen o trochu míň, na to musí jen koukat a dýchat to. Do kriminálu s nimi! (s těmi, co mají diesel!)
A ta ženská, co žaluje stát na znečištěnou Ostravu- doufám, že soud uzná, že je to vina naftových aut, protože jak známo, v Ostravě je nejvíc naftových aut v republice.
Viva topten!!!!
čo tak žaloba na majiteľov elektromobilov, keďže časť elektrickej energie pochádza z uhoľných elektrárni a tie zásadným spôsobom zamorujú okolie miest kde sa nachádzajú. A čo tak žaloba na majiteľov tsíčiek bez dpf, keďže nás vydymujú pevnými časticami viac ako dízle s dpf :-! Nech žije čiernobiele videnie sveta
který blbec může napsat držte se co nejvíc u kraje,aby jste se nesrazily s proti jedoucím vozidlem a potom hned zas pozor na chodce?,přitom je jasné že když pojedu co nevíc u kraje tak toho chodce stopro sejmu,.... ;-\
... auta stojí 3 m od sebe a 90% jich vypaluje oči tomu za ním zapnutou mlhovkou. Do teď nevím, jestli to ti ichtylové dělají z blbosti, nebo ze škodolibosti a nebo je to něco jako oko za oko (když ten přede mnou mě, tak já tomu za mnou taky). Já to každopádně nedělám a mlhovky prakticky nezapínám (to už musí být fakt mlha, a ne jen nějaký náznak mlhy)
Jak jezdit v mlze? Máme pro vás několik pravidel!
Pravidlo 1) Když je mlha, nikde nejezděte...... 😉
Pravidlo 1) Když je mlha, nikde nejezděte...... 😉
Vy byste chtěli, aby lidi vypínali mlhovky, když vyjedou z mlhy? nechcete na průměrného čecha trošku moc? Vždy´t s nimi běžně svítí i v noci (bez mlhy), nebo je používají jako denní svícení. Jezdit v noci je utrpení, protože kromě toho, že někteří nevědí, kdy používat dálková světla, tak nevědí ani to, že mlhovky fakt nejsou k tomu, aby si trochu přisvítili a lépe viděli. Je to čím dál tím horší a překvapuje mě, že s tím policie ani stk nic nedělají. Některá auta svítí i potkávacími tak, jako já dálkovými. A když si k tomu vypaltlanec zapne ještě mlhovky, bomba. Když pak takových vypatlanců jede pár za sebou, tak jedu úplně poslepu, nevím ani, kde je silnice. Denodenní realita.
Zásadně na denní svícení, kdy svítí jen předek ! Realita českých dálnic a silnic....
Zapomněl jsi na jednu podmínku. Musíš mít škodovku.
Včera cesta do Plzně. V mlze jsem napočítal 15 aut na denní ( mlha jen Praha-Beroun, takže to beru ještě docela za úspěch). Z těch 15 bylo 14 škodovek a jeden peugeot.
Buď inženýři MB někde udělali chybu, nebo opravdu skodovkari mají mezi sebou nejvíc debilu
Včera cesta do Plzně. V mlze jsem napočítal 15 aut na denní ( mlha jen Praha-Beroun, takže to beru ještě docela za úspěch). Z těch 15 bylo 14 škodovek a jeden peugeot.
Buď inženýři MB někde udělali chybu, nebo opravdu skodovkari mají mezi sebou nejvíc debilu
Úplně nerozumím. U jiných značek senzor světel pozná mlhu a rozsvítí světla?
Mám za to, že buď se dostatečně setmí, nebo to musí přepnout řidič.
Mám za to, že buď se dostatečně setmí, nebo to musí přepnout řidič.
Ne, u jiných značek to taky nepozná, ale řidiči ostatnich znacek jsou evidentně schopni rozsvitit rucne.
Jak jinak si vysvětlit takový poměr?
Jak jinak si vysvětlit takový poměr?
Na řidiče jsem nereagoval. Jen na to, že by to byla chyba aut.
Jo už chápu 😊, no jo delší vedení.
To byla spíš taková recnicka vsuvka, když by se nějaký skodovkar chtěl hned ozvat.
Samozřejmě že ty systémy jsou +-stejné
To byla spíš taková recnicka vsuvka, když by se nějaký skodovkar chtěl hned ozvat.
Samozřejmě že ty systémy jsou +-stejné
Statisicky to musí být skodovkari nejvíc... Je jich nejvíc 😁 Já mám ale pozorování různorodé i na značky. Mlhu senzor nepozná, ale když to nepozná řidič, je to smutnější.... A mluvím o opravdu hustém mlíku...
Jj, po silnicích jezdí hrozný případy. 😄
Jako že v CR je 93% škodovek? To asi těžko, aby to vycházelo na 14 aut z 15.
Ano sem tam se objeví kdejaký tocvolant, nehledě na značce, ale tohle mne opravdu zarazilo, jak je to možné.
Ano sem tam se objeví kdejaký tocvolant, nehledě na značce, ale tohle mne opravdu zarazilo, jak je to možné.
V ostatních případech akorát těm za sebou vypalujete oči, znepříjemňujete jízdu a tím zhoršujete bezpečnost všech! >😒]
Jak jednoduché - takže 60 metrů... (30-40 jak píšeš už je málo....)
Jinak tedy - netuším, proč je nutné počítat patníky? Zadní mlhovky jsou od toho, aby mě nikdo nepřehlídl. K tomu, abych poznal zda to hrozí, nemusím počítat patníky.
Horsie je ked si niekto hmlovky trochu "podvihne" aby mu svietili dalej. No a potom je tu este jedna skupina vodicov, ktori prepinaju svetla z dialkovych na stretavacie+hmlovky. Tam uz fakt neviem, co si mam o ich inteligencii mysliet...
Ale vyzývat ***y, co svítí při dohlednosti 500m stejně nemá cenu.