Značka Audi zvolila pro první novinářské seznámení s modelem Q5 velmi netradiční destinaci – Mexiko. Vyzkoušeli jsme zde jednu zážehovou a dvě vznětové verze, ale hlavně nový pohon všech kol quattro ultra.
mezinápravové spojky je zbytečná, prostě je to spojka a ne diferenciál, elektronických kouzel okolo může být klidně milion a nakonec spojka u modelů s příčným uložením motorů už jich dnes má také celou řadu, takže v tom rozdíl velký není. Jediné "pravé" quattro je jenom ve verzi s třílitrem.
... a já se zase rád dozvím technické detaily. Těch, co umí pindat jen o tom, čemu se nové auto podobá a jestli mu sluší ta či ona barva, těch je na www dost a dost. Technické detaily jakéhokoliv druhu, pokud se týkají aut, jenom vítám.
(Tak hrubiánské odsouzení příspěvku o mezinápravové spojce je opravu, ale opravdu velice nekulturní).
To nie sú technické detaily. To je PR. Aktuálny haldex je tiež proaktívny. Vyhodnocuje mnoho údajov vrátane polohy plynového pedálu a väčšinou reaguje skôr ako dôjde k preklzu kolies. Kde je rozdiel oproti Quatro Ultra som sa nedozvedel.
Mezi Quattro Ultra a Haldexem rozdíl, vyjma uspořádání motoru a převodovky (podél vs napříč), žádný není, princip je absolutně stejný a řídící elektronika plus mínus také, Haldex se také rozjíždí s plně sepnutou spojkou, do zatáčky také spíná, také přibrzduje vnitřní kola (tedy ne Haldex ale elektronika) etc. Jediný rozdíl je, že Quattro Ultra má navíc ještě zubovou spojku u zadního diferenciálu, která odpojuje kardan v době, kdy je přední haldex" rozepnutý a důvodem je minimalizovat počet rotujících částí pohonného řetězce kvůli úsporám energie (čas 1:40 ve videu), takže je to v podstatě haldex, tak jak jej známe z modelů s napříč uloženými motory (pouze umístěný vpředu u převodovky a nikoliv vzadu u diferenciálu, což je spíše negativum protože se zvyšuje nevyváženost auta přidáním hmotnosti na předek v porovnání s haldexem, který je vzadu u diferenciálu), kde je navíc ta zubová spojka na odpojování kardanu (nevím kolik setin litru to šetří na spotřebě, ale z technických popisů je zřejmé, že to může prodloužit dobu za kterou sepne pohon zadní nápravy).
[odkaz]
Takže sečteno podtrženo je Quattro Ultra je "haldex" s jedním "kurvítkem" navíc zaměřeným na spotřebu nikoliv na optimální chování pohonu 4x4.
Já se také rád dozvím technické detaily, tady jsem se bohužel dozvěděl prd, respektive četl jsem jen marketingové okecávání Audi toho, proč nepoužili všude pořádné quattro. Přesně jak píše Niemand.
A jestli tě pohoršuje slovíčko "okecávat", tak to se ti hluboce omlouvám, ale kdybys chtěl tak znám daleko hrubší výrazy, které by se na ten marketing hodily daleko lépe. >:-[]
:yes:
Audi za svuj na poctivem zeleze zalozeny 4x4 melo muj obdiv, ale tohle je ustup z pozic. Snazit se to prodat jako nejakou vyhru je pak fail, tady by mela byt redakce jedine kriticka.
článek. Osobně bych byl rád i za nějakej ten popis mexickejch reálií, jak moc se to lišilo či nelišilo od evropskejch představovaček a tak.. nicméně chápu, že jde v prvý řadě o autíčka. Zas když už jste se tam crcali..:)
S tim benzínem musí bejt prima svězení.
kabina je možná odhlučněná dobře, ale kapota už hůře,
takže dieselovou ostudu nikdo neutají.
Zrovna včera mě na přechodu pro chodce míjelo pětkové BMW a ten zvuk polního traktůrku z pod kapoty - směšné. Resp. bylo by to jen směšné, kdyby to nebylo tak otravné....
Re: kabina je možná odhlučněná dobře, ale kapota už hůře,
pokud to nevadí komikům za volantem, tak s tím výrobci nic dělat nebudou. Leda by města zavedla hlukové normy a těmhle klapálkům smradlálkům zakázala vjezd alespoň do centra...
Re: kabina je možná odhlučněná dobře, ale kapota už hůře,
Hlukové normy už jsou. Proto mají nové motorky víc obložené motory/ převodovky, aby náhodou příliš neobtěžovaly (skutečně tu mluvím o motorech a převodovkách samotných, ne o výfuku).
Re: kabina je možná odhlučněná dobře, ale kapota už hůře,
A to bude kdy? 2023? 2025? Euro6d je naplánované na 2020/2021, pokud vím (tehdy má naplno dolehnout měření v provozu). Vem si, že někdy v roce 2006, pokud si dobře vzpomínám, mluvili o tom, jak emise v provozu jsou vyšší než v testech a je to vážný problém, protože se ovzduší nezlepšuje tak, jak by mělo, a ve zdravotnictví to stojí neskutečné peníze. Stejně tak se dlouho vědělo o spotřebách.
Re: kabina je možná odhlučněná dobře, ale kapota už hůře,
ano, naftovou 5er se zvukem polního traktůrku kupují komici, to je fakt. Poslat 1700! koní na jednu nápravu v autě plném elektromotorů je infantilní a to mi nikdo nevymluví....
Viz test Topgearu - i na suchém asfaltu je to jako na ledě a kola protáčí i v 250, možná zábavné, ale přesto infantilní....
Re: kabina je možná odhlučněná dobře, ale kapota už hůře,
Mně teda do městských SUV (jako že nemám rád SUV) sedí nejvíc hybridní technologie, kdy se to v režimu mamacar dokáže pohybovat těch pár desítek km na elektřinu...
Snad jen jednu malou prosbu a jedno malé upřesnění.
Prosba: věnujte prosím vždy pozornost sedadlům a pozici za volantem. To je dnes jeden z top 5 parametrů, které v případě výběru nového vozu sleduji. Bohužel, přestože jste letěl přes půl zeměkoule na test vozu, o sedadlech jste se nezmínil ani malinko.
A malé upozornění: Los Cabos je oblast (něco jako náš okres), nikoliv město. Město bylo pravděpodobně Cabo San Lucas, kde je i letiště. Opravdu Vás a kolegy Audi pozvalo až na jih Kalifornského poloostrova?! To je nezvykle velkorysé... A viděl jste keporkaky? Teď je tam jejich sezóna.... rozmnožují se a jsou jich tam desítky a desítky...
To je pravda... pokud má ale pan Mička okolo 180 / 98 kg, pak je jeho úsudek dost užitečný. Asi nejenom pro mě. Prostě by to mělo být standardní součástí všech testů a seznámení se s novými modely.
Chápu, že na tom hodně záleží a člověk by to chtěl vědět, ale jak jsem napsal, je to hodně individuální a patří to k těm částem testu, které spíš přecházím, respektive jim nepřikládám moc velkou váhu, protože si to prostě musím posoudit na vlastní zadek/ záda/ ruce/ etc. I když se dá do jisté míry říct, které připomínky jsou/ nejsou relevantní. Například nesedím s (hodně) roztaženýma nohama, takže mě ještě nikdy nic netlačilo do kolen (vepředu). A jsem štíhlý, takže nemívám problém v úzkých sedačkách s výrazným bočním vedením.
I kdyby, mě se líbí opravdu hodně, na rozdíl od q7, která se mi vlastně nelíbí vůbec. V interiéru bych akorát zvolil jiný dekor než to švindldříví a nejhezčí "kvéčko" je hotové.
Dřevo třeba v A6 vypadá skvěle, chtělo by to vidět naživo.
Jinak se mi auto taky líbí, až na dvě drobnosti - z některých úhlů to trošku vypadá, že je maska na to auto moc velká, hlavně v těch chromových verzích... ale to v reálu obvykle tolik nevadí. A pak... já v tom asi až moc vidím Tiguan a ve finále se mi asi ostřejší tvary Tiguanu (spolu s umírněnější maskou) líbí víc. Ale nejhezčí kvéčko určitě (to zas není takové umění >:-[] )
Jo, někdo si tu stěžoval na falešné výfuky, to je tu zřejmě taky... ale to je relativně detail.
Já zase nerozumím, jak někdo může interiér na bázi Q7 nazvat ůtulným. To je oxymoron. Je perfektně zpracovaný, pln nových technologií, hodnotný, ale nikdy a za žádných okolností útulný. (oprava, pokud jste němec z Kielu, tak pak možná i ano).
To je stejné jako říct o klasickém interiéru moderní stavby, která má betonové stěny, šedou kamenou podlahu a uprostřed jednu sedačku s velkou obrazovkou, že je nesmírně utulným místem. Přesně takhle na mě působí interiér Q7, ale určitě je kvalitní, to ano, útulný, to jsem o inteireru Q7, teď Q5 opravdu ještě nikdy neslyšel
Neodpovedel jsi pargimu na otazku. A odpoved by zajimala i me, co dela interier auta utulnym v tvych ocich? Jestli se ti to nechce dalekosahle rozepisovat, tak nahod nejake priklady utulnych interieru, rad se neco priucim. :-)
A já si naivně myslel, že se to z toho, co jsem napsal dá vyvodit. Co mě teď napadá, třeba
infi QX 80:
[odkaz]
[odkaz]
Jag XJ:
[odkaz]
A pak to srovnám s tímto:
[odkaz]
Tak prostě tohle není útulné a to v žádné barevné kombinaci, je to technicistní, moderní, ale jak je trefně napsáno, ocelově chladné
Prostě všude ostré linie, hliník, šeď, k tomu tvrdý sedačky, pro mě neznamenají zrovna útulno. Ale každý to má jinak samozřejmě. Nicméně stále si myslím, že interiér Q7 si někdo nekupuje, protože je ůtulný, znám jednoho štastného majitele a o útulnosti by ani on nepřemýšlel.
A to Infiniti je útulné nebo ne? První slovo co mě napadá je chaos...
Hliník a šeď je technicistní, jasně... ale klasická krémová kůže s dřevem je na pohled teplejší a sedačky jsou výborné, i vzadu. Útulný nevím, to slovo bych asi ve spojení s autem nepoužil... evokuje mi to nějaké načechrané plyšové polštářky :-)
Jaguar dělá útulným hlavně "teplá" (opravdu teplá, ne buzíkovská :-) ) barva kůže, to ovšem dokáže i to audi. Infiniti mi nepřijde ani hezké, natož útulné. Poslední obrázek je opravdu nic moc, ale takhle poskládaný interiér jsem zatím ještě neviděl.
Nevím, jestli budou falešné, ale koncovky (to, co vidíš) budou celkem jistě součástí nárazníku, tedy nebudou spojené s výfukovým potrubím. Pokud by měly být spojené, musely by být volně, jako to dělá například Porsche, aby se mohly hýbat.