Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Blíží se konec turbodieselů? Volkswagen končí s TDI, zatím v USA

36 komentářů

Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
žádný konec TDI nebude. Naopak, je to nejperspektivnější spalovací motor, protože má lepší energetickou účinnost než všechny ostatní. Dá se ale očekávat že v budoucnosti bude diesel jezdi na zemní plyn.
Anonym
Přesně. Taky ve mě vaří krev, když vidím vidláka v černě dýmícím dvacetiletým TDI za kterým jdou oblaka sazí. Ale to je jiná věc,
Tyhle články proti dieselům jsou snad nějaká organizovaná propaganda,je to všude a nejen u nás.
pro pitomce - jezdím v dieselu i v benzínu. Jo a prodeje nafty v Evropě trochu ještě klesat budou. Čím menší auto, tím je současnej malej turbobenál lákavější. No uvidíme.
BOLESotex
Protože diesel je největší svinstva !
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... a ty jsi největší ***a 😄
BOLESotex
Podívejte se jaké pěkné svinstvo [odkaz] samozřejmě že jsi největší ***a WinDiesel je sluníčkářské svinstvo na světě !!!

[odkaz]… protože diesel je největší lež na světě.
comper
Co to tu trepes, aka propaganda proti naftakom? Cele roky sa uplne neobjektivne forsirovali naftaky s uvadzanim kdeakych bludov ako clean diesel a pod. a teraz ked konecne ludia zistili ze dyzle smrdia a su neekologicke tak to je propaganda proti nim? Co cakas, ze ked niekto predal 11 milonov neekologickych a do znacnej miery nelegalnych aut ma sa o tom napisat par clankov a potom sa to zametie pod koberec?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ma pravdu, uz 5 let se zeleznou pravidelnosti vychazeji clanky - "konec dieselu" uz zítra ...
BOLESotex
[odkaz]
Anonym
většinu emisí dělaj lodě, letadla, fabriky atd. Silniční doprava už naprosté minimu. Z toho minima naprostou většinu 95+% dělaj náklaďáky a starý auta.
Jseš mimo. Nic nevíš a horlivě agituješ.
XTad
Jenze lode a letadla nejezdi po meste. Diesely proste smrdi a i z tech novych se casem stanou kourici popelnice. Nerikam, ze by se mely uplne zakazat, ale rozhodne by nemely tvorit pres polovinu prodeju.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Smrdi 10 let stare diesel ale ty se k novym ani nepriblizis tak tady jen plices ty sve jedy a kraviny >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NOx vypouští úplně každej nafťák = a blbej vzduch jen v Česku zabije 5 tisíc lidí každej rok
Avatar - N6600
N6600
Tak si skus to "naproste minimum" porovnat tak, ze sa nadychnes na krizovatke v Prahe (alebo v Bruseli, v Parizi) a napriklad v takom Tokiu. Mal som moznost. Je to neporovnatelne. Ale to pochopis, az to zazijes.

A rovnako tak si nemyslim, ze je akykolvek rozumny argument na danove zvyhodnenie nafty pre osobne auta.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Japonsku zvýšila Mazda prodeje o 1/3 diky dieselum.
Mazda nasazuje diesel v USA v 2017.
Prodeje dieselu v USA stoupaji i navzdory ukonceni prodeje TDI. I bez TDI stoupaji.
Tot prosta fakta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Klídek v USA je podíl nafťáků asi 3% = že tam Mazda zkusí novou CX-5 nabídnout i s naftou to spíš nezmění 😉

V Japonsku asi 2 >😒]

Tady 53% 😐
XTad
Ano, ale i tak jsou diesely zastoupeny v mnohem mensim poctu a i pres jejich rostouci prodeje je vzduch ve zminenych mestech prijemnejsi i s nekolikanasobne vetsim provozem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to tak [odkaz] :yes: 😄

WinDiesel by si měl ve správnym období vyrazit do Pekingu [odkaz] nebo aspoň do Ostravy [odkaz] >😁
XTad
Tak zrovna v Pekingu jezdi spis na benzin, ne? 😉
IPace
tady ale nejde o emise globalni, ale o emise lokalni, tedy ty ktere lidi v dane lokalite musi dychat a vstrebavat 😉 ze zaoceanske lodi se k tobe ty lidskemu telu skodlive emise nedostanou pokud nebydlis primo u pristavu, mimochodem i tam se jiz zacina neco dit a nektere pristavy a staty jiz zacinaji zavadet cista pasma, tedy pasma kam takove lode co neslnuji urcite predpisi proste nesmej pod celkem vysokejma pokutama v radech milionu dolaru

nehlede na fakt ze velke lode na naftu nejezdi, spaluje se vetsinou nejaky levny derivat ropy v podobe mazutu nebo topnych oleju, na naftu by velkou lod provozoval jen dement, provoz by ho stal nasobne vic nez na ty levne derivaty ropy

a nehlede na fakt ze je jista snaha tyto lode postupne predelavat na elektrinu kdy motory by slouzili jen coby generatory a casto navic predelane na plyn
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
S tou elektřinou to je těžká hovadina, to jsi si vymyslel, co? Protože by snížila účinnost z dnešních až 50% o zhruba 4%, při použití baterií ještě více.

Jistí avataři (fakt si myslím, že někteří jsou v reálu sand modří >😁 ) zde stále píší o spalovacím motoru použitém pro pohon generátoru - u aut ještě to beru, ale u lodí ten motor se točí stále stejnými otáčkami a právě na tento režim je konstruován, aby měl co nejlepší spotřebu.

Variantou je plyn, ale stále mi přijde nejrozumnější na stávající mazutové motory nandat DPF, SCR a nazdar.
IPace
baterie tam u takovych systemu temer nejsou, pouzivaji se jen super-kondenzatory, zcela bezne takto dnes jezdi kuprikladu nektere trajekty, remorkery ci ledoborce, elektromotory jsou totiz mnohem variabilnejsi reseni ktere dost casto zacina slouzit i jako "kormidlo" , jednoduse misto zadnich sroubu maj nove lode vzadu po stranach 360 stupnove elektroturbiny, ma to mnohanasobne nizsi cenu nez klasicky pohon, je to mnohem flexibilnejsi reseni kde zmena smeru je provedena mnohem rychleji, lod muze pri instalaci azipodu na prid jezdit i bokem a v pristavech ma mnohanasobne snazsi manevrovatelnost, bezne se to dnes pouziva pri stavbe novejch lodi a to od velikosti remorkeru az po nejvetsi vyletni lode, uspora paliva je prozatim uvadena okolo 25-30% proti standardnim pohonum kde motory jsou spojene neprimo se sroubama, vpodstate vtsina velkych vyletnich lodi postavenych za podlenich 20 let ma tenhle system, a nove vyrabene tankery nebo kontejnerove lode to zacinaji take pouzivat, o nketerych starsich kontejnerovych lodi se uvazuje i o prestavbe, beztak co 20-25 let potrebuji ty lode komplet generalku a musi do sucheho doku [odkaz]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Elektroloď by zvýšila akorát ztráty. Mysli.
IPace
tam ale nejde o ciste elektrolod, ale o hybridni pohon, k vyrobe elektriny dal slouzi spalovaci motor, jen srouby nejsou klasicke stare s napojenim primo na motory, ale azipody 😉 je to mnohem ucinnejsi reseni a ty spolecnosti to nezacali pouzivat jen tak pronic zanic, ale prave proto ze jim to sakra hodne setri palivo 😉

je to vpodstate to same jako diesel elektricke lokomotivy ci jine stejne koncipovane stroje, elektromotor je mnohem efektivnejsi a kompaktnejsi reseni kteremu staci proste jen dodavat potrebnou stavu mensim motorem, nejvetsi zatah totiz maji na tech velkych strojich a lodich jen par minut kdys je potreba je rozhejbat, pak staci jet treba jen na 10-20% vykonu kdy to ale porad zere treba 60-70% paliva oproti 100% vykonu 😉

[odkaz]

mimochodem Maersk jiz ohlasil ze do roku 2030 chteji uvest do provozu kontejnerovou lod ktera by mela nad nalozenou kontejnerovou casti skladaci konstrukce s fotovoltaickyma plachtama ktere by meli pokryt az 40% provozni energie potrebne k provozu dane lodi na dlouhych trasach, jmenovity maximalni vykon 750kWp
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
agitator = komisar soudruh - ten to vi nejlepe co je spravne Kefalin ...
Neurotic
Tak nějak, proč by automobilky vyvíjely za miliony nové diesely, když by je následující týden chtěli vyřadit z prodeje to nedává smysl >😁
Možná přestanou nabízet 3 válcové kostitřasy, které stejně nikdo nekupuje a tudíž zmizí z nabídky u aut typu Fabie, ale ze Superba atd. v nejbližších letech těžko
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tot rozumny a vyvazeny nazor
irij51
Blbečku, umíš číst. Zatím v USA, ty jejich normy v naftě není nikdo schopen zvládnout. Nechápu proč amíkům cpou
i naftu. A jinak opravdu i v EU URČITĚ ČASEM NAFTA SKONČÍ. A chlapečku benzín má větší učinnost. Jinak jsen přesvědčen že tento blog čtou 15 letí pitomci co nemají půl mega na lidovou káru.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Sám jsi napsal, co jsi. Výrok "benzín má větší účinnost" aspiruje na zlatý ventilek! >😒]
BOLESotex
[odkaz]
Futurista
Já myslel, že došla ropa, když jsem si přečetl o konci turbodieslů, a ono jde zatím jen o TDI v USA. Už jsm zase klidnej... 😄

A jestli je turbodiesel JEN TDI, pak teda joooo. 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
joj pro nektere lidi je diesel jen TDI
ale pro nektere novinare-prosti-tuty je to způsob jak umele vyvolávat neexistujici senzaci a vydělat si na svůj chleb vezdejsi .-)
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
K masovému rozšíření dieselových smradláků nemělo v Evropě nikdy dojít.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tesat do kamene :yes: :yes: :-!

A tim pak mlátit po hlavách dieslový fanatiky >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja verim ze dizle casom ostanu len v nejakych velkych SUV a pracovnych offroadoch ... mne totiz prave len tam davaju realny zmysel .... lenze opat tu raz vyhral biznis ... inak uz davno sme tu mohli mat kopec sikovnych hybridov keby nam tie dizle tu umelo vyrobcovia netlacili od maleho auta cez kabria az po S kladu... mame v europe neskutocne predizlovano ( tolko smradlavych dizlov ako u nas nie je zrejme nikde na svete ) a to ozaj nie je sranda ked si uvedomis ze kazde druhe auto v meste je nejaka dizlova chrochtavka alebo passat kedze pluca mame len jedne a teda aj zdravie ... nastastie dizle svoj nekontrolovatelny boom maju uz konecne za sebou a je teda pravdepodobne ze casom uz zmiznu z vacsiny osobnych vozov ... lenze ako vravim je to vsetko aj velky biznis a tak este zopar rokov potrva kym ich pocet v autach citelne zacne klesat... ale ta doba je uz na dohlad 😉
Mino21
Diesely nejsou jen v Evrope. Brutalne popularni jsou napr. v Indii, kde v roce 2013 tvorily 58% prodeju. Ostatne v tom roce jsem tam byl a treba maleho Swifta v benzinu jsem tam snad ani nevidel, vsecko to meli DDiS ci jakou zkratku ten naftak ma. Neni divu, kdyz je tam nafta o vice nez tretinu levnejsi. Dnes se to ale trochu snizuje a prodeje naftovych aut jsou lehce pod polovicnim zastoupenim.
jiriik
Už je na čase. Neboť už se Ten Dým Ignorovat neda. To bude hodně nemocnéj borců, kteří příjdou o svůj zátah odspodu😁