Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Petr07
Smůla....
| 28. 11. 2016 19:08
Je to kombinace: diesel a turbo. :-)
Atmo benzín tohle neudělá. :-! :-! :-!

Vraťme se k TDI. Jaké je řešení situace?
Zařadit trojku a pustit spojku?
Smůla....
| 28. 11. 2016 19:17
To máš sice pravdu, ale ono se to nestane z ničeho nic, ono to turbo dlouho před takovým koncem naříká. A hlasitě.
Nemusí jít jen o TDI, ale budiž...no čím težší kvalt, tím snadnější zdechnutí, navíc půjde pravděpodobně nejsnáz zařadit. Pokud máš automat, už je to oříšek, narvat hadru do sání nad řvoucím motorem není pro každého.
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 29. 11. 2016 09:48
jj
CHUDÁCÍ TI, KTEŘÍ DNES a DENNĚ KAŽDÝ DEN NA ŠICHTU MUSEJÍ ŠROTOVAT [odkaz] a FETOVAT [odkaz] POPELNICI JMÉNEM DÍZL [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: a jejichž OTROKÁŘ jim nedá na POŘÁDNOU KÁRU [odkaz] [odkaz] 21.století >:D >:D
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 13. 12. 2016 14:01
Tož se pochlub Kharle, k čemuž se dopracoval poctivou prací ?!
Avatar - eLzyx
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 19:37
neznám ani jediný případ, kdy by se toto stalo turbobenzinu. Dle mého názoru není schopen jet na olej. Naopak má ten olej spíše "dávivé" účinky (když naleji benzin s olejem pro 2T pilu do 4T sekačky, tak budu rád, když to vůbec nastartuju).
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 19:39
a hlavne ho zdechnes klicnem nebo tlacitkem
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 20:32
Asi proto, že ten tvůj turbobenzín je zážehový motor, tedy vyžaduje, aby směs byla zapálena, takže stačí vypnout zapalování a je konec. Jak jednou běží, vznětový si vystačí sám, dokud má palivo a vzduch.
Avatar - eLzyx
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 22:57
podívej se na co reaguju ;-) Pokud to nevidíš, je to na "Atmo benzín tohle neudělá"
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 29. 11. 2016 11:29
Také napsal, že je to kombinací dieselu a turba. I když turbodmychadlo není jediným možným zdrojem paliva, jen by mohlo být nejčastějším. Chápu, že by to chtělo zobecnit, ty jsi však nenapsal, že se to nestane žádnému zážehovému motoru (alespoň z těch současných), protože vznětové se řídí pomocí dávkování paliva (ztratíš kontrolu nad palivem, ztratíš kontrolu nad motorem), kdežto u zážehových se řídí množství vzduchu (motor můžeš nadále škrtit) a mají menší kompresní poměr (vznícení není tak pravděpodobné), místo toho jsi psal o tom, že snad olej ani nezvládnou spálit.
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 19:41
myslis ze to spojka vydrzi??
dejme tomu vykon 100kW, to za sekundu ohreje kilo zeleza o 200K.
to bych se to spis snazil ubrzdit, třeba na tu trojku
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 20:12
Zapomeň na se***vý prokluz. Prostě pětka, šestka, brzda, sundáš nohu ze spojky, hup...a je klid.
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 28. 11. 2016 20:13
Vždyť on píše "zkusit to ubrzdit" ne?

Jde to. Potíž je jen v tom, že když člověku nedojde dost rychle, co se děje, už tam tu rychlost nedostane.

Obvyklá reakce je zastavit, s neutrálem, a řešit, co se děje... no a v tom okamžiku je rozdíl otáček skutečně extrémní.

Zažil jsem to kdysi s Fiatem Ritmo. Ale nebylo to turbo, byla to vývěva posilovače brzd - tam poháněná vačkou na vačkové hřídeli. Praskla membrána a začalo to pumpovat olejovou mlhu do sání... měl jsem štěstí - stihnul jsem zařadit a "udusit to".

Turbo to vůbec nemělo.. asi 44 kW = šlo to pak už ubrzdit snadno.
:-)
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 29. 11. 2016 06:56
Ono 44 kW to mělo při řízeném spalování nafty. Nebude palivem přesycený a nad pomyslným omezovačem vytočený motor dávat víc?
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 29. 11. 2016 11:59
Uvolněná energie bude limitovaná vzduchem. I řádně fungující motor bude nad omezovačem vadnou. Když chceš motor "přebrzdit", musíš mít zařazenou rychlost a pak budou otáčky motoru odpovídat rychlosti auta a celkovému převodu. Ten motor se může na prázdno vytočit, kam chce, ale pod zátěží na to nebude mít sílu - nekatapultuje tě na 400 km/h. I kdyby platilo, že díky těm vysokým otáčkám bude mít vyšší výkon, je to irelevantní, protože nemá vhodnou převodovku, aby ty otáčky přeměnil na moment, s kterým by se pak musely prát brzdy.
JEN BLÁZNI a PODPATOFEL SOCKY dneska šrotují DÍZL :))
| 3. 12. 2016 09:45
:-)
A navíc bude mít výkonu méně... 44kW je maximální výkon při optimálních podmínkách... což rozhodně není zbytek oleje přes vývěvu, nebo turbo. A s rostoucími otáčkami nad optimum výkon klesá i při řádném spalování nafty.
oči pro pláč
| 28. 11. 2016 19:23
kolegovi z práce se tohle to stalo na jedničkové Octavii (TDI, 81 kw). Auto měl od novoty, servisoval ve značkovém, žádné pazvuky od turba! V den události měl najeto něco kolem 160.000 km. Jednou tak jede po rychlostní komunikaci a když dojížděl ke sjezdu z dálnice vyřadil... a začalo to peklo, které prý netrvalo ani moc dlouho. Kvalt zařadit nešel, vyskočil z auta a čekal, až motor zhasne, nic se nedalo dělat. Když auto nechal odvézt do servisu, měl snad i nějaké písty úplně roztavené. GO nerentabilní, kupoval jiný motor ze zbořeného auta.
Od té doby při servisování dieselů vždy jednou za čas rozpojím spony intercooleru, vytáhnu jej a čumím, jestli není nalitý olejem. Těch pár chvil za to určitě stojí.
oči pro pláč
| 29. 11. 2016 07:28
Tsnto motor tam ma skrtiacu ci skor zhasinaciu klapku, ta mu motor nezadusi? Preco by nesla zaradit vyssia rychlost?
oči pro pláč
| 13. 12. 2016 14:10
Já jsem to na Octavii 1,9 TDi vyřešil navrtáním dírky do plastu spodní části intercooleru a kontrolou, zda se zde nesbírá olej z turba. Dírku jsem zaslepil samořezným šroubkem.
Avatar - Ada je zase tady
Lidi si koupí francouzský křáp
| 28. 11. 2016 19:35
a potom se diví... :no:
Lidi si koupí francouzský křáp
| 28. 11. 2016 19:45
Ty jsi ale guma >:-[] >:-[] >:-[]
Lidi si koupí francouzský křáp
| 28. 11. 2016 20:24
Myslíš ako pneumatika alebo primeros?
Avatar - Floyd
Lidi si koupí francouzský křáp
| 29. 11. 2016 23:35
Žádná guma, ale naprostej *. >:D
Avatar - Tiburon
Lidi si koupí francouzský křáp
| 28. 11. 2016 20:10
Mě se to stalo jen na transitu TDDI a VW Caddy, na francouzskej křápech zatím ne (1.5dCi, 2.0HDi a 2.2HDi)
Lidi si koupí francouzský křáp
| 28. 11. 2016 20:39
Kolegovi na Passatu 1.9 TDI 74 kW.

Pro palcovače:vaše palce na tom fakt nic nezmění ani kdyby jste se upalcovali.
Avatar - Sumi2000
Lidi si koupí francouzský křáp
| 29. 11. 2016 00:31
Před 10 lety mi hořel Megan na D1 u Jihlavy..ale uhasil jsem , odtáhnul to , nechal draze spravit a rychle šel frantík do světa.
Následně několik Fiatů JTD , a vždy bez problémů.
Fiat dělá super motory.
Nyní jezdím s TDI od VW...zatím dobrý..a uvidíme za nějaký ten rok.
;-)
Avatar - Beefcake
Re: Lidi si koupí francouzský křáp
| 26. 9. 2019 20:04
Kazda alfa s jtd dymi ako z komina. A nielen alfa.
Lidi si koupí francouzský křáp
| 29. 11. 2016 12:03
manual se ale da chcipnout takze u tech dvou urcite nedoslo k poskozeni
Lidi si koupí francouzský křáp
| 29. 11. 2016 12:01
tady mas ty vosle tvoji modlu [odkaz]
Lidi si koupí francouzský křáp
| 29. 11. 2016 21:15
Auta na naftu že je to pěkné svinstvo [odkaz] [odkaz]
Jak na nezastavitelný motor
| 28. 11. 2016 19:42
Ahoj,
mám to za sebou na Mondeo 1.8TD. Co mi pomohlo, když motor nechtěl po vypnutí spínačky, bylo nečekat zařadit rychlost, stát na brzdě a pouštět spojku až motor chcípl. Jednoduché a účinné. Je to už docela dlouho, ale dodnes si to moc dobře pamatuji.
Jak na nezastavitelný motor
| 28. 11. 2016 22:06
No tohle tema se tady uz jednou resilo. Kdyz sem napsal ze je potreba v takovy chvili zastavit motor pres kvalt tak sem ziral kolik blbecku se mi zacalo vysmivat co je to za nesmyslnej napad. Je to ale jedina sance jak motor zachranit a to relativne jednoduse. Cpat triko do sani jde jiste taky ale prijde mi to hrozne komplikovany a pomaly.
Jak na nezastavitelný motor
| 29. 11. 2016 08:25
Je to tak, kdysi se to stávalo na Sierrách 1,8TD, prakticky stejný motor jako staré mondeo 1,8TD, ale bez intercooleru. Turbo na Mondeu 2,0TDCi mi kleklo najednou, nežralo to olej a z ničeho nic začalo něco na dálnici klepat, motor ztratil výkon. Naštěstí šel vypnout. Po rozebrání turba byla úplně očesaná turbínka a nešlo to ani repasovat. Ve válcích bylo tolik oleje, že to nešlo po výměně turba ani protočit, takže jedině pomohlo vyšroubovat žhavičky a protáčením vyšplíchat olej...
Avatar - O5kar
Původně jsem si myslel.
| 28. 11. 2016 19:44
Že auto přešlo na něco takového, jako je třeba zde:[odkaz] nebo: ttps://www.youtube.com/watch?…… Ale potom s ohledem na stáří modelu?
Avatar - Rubb
Původně jsem si myslel.
| 28. 11. 2016 20:03
To bude podobný problém... to video z odkazu rozhodně není regenerace DPF >:D >:D >:D
Peugeot 406
| 28. 11. 2016 20:09
redaktore,ten turbochrocht před smrtí není Laguna II ale Peugeot 406 po faceliftu.
Peugeot 406
| 28. 11. 2016 20:55
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - Stejsn
Peugeot 406
| 28. 11. 2016 22:32
A on tam někde píše, že situace kterou zažil je ta z videa? :-!
Avatar - AnGeor
staci
| 28. 11. 2016 21:09
zamezit pristupu vzduchu. sundat tricko a nacpat ho do sani...
staci
| 29. 11. 2016 09:53
Mas pravdu, ale zalezi od toho kde fyzicky ten pristup vzduchu je. Pravdepodobne budes musiet otvorit kapotu, a pod nou reve motor na max otacky. A potom siahat kamsi dovnutra s trickom v ruke, to chce pevne nervy a istu ruku! Ak by ti to tricko chytila daka remenica, tak si prave prisiel o ruku (prinajmensom).

NIektori odporucaju do sania nastriekat hasiaci, ale podla mna ovela bezpecnejsie je jednoducho vytlacit spojku, zaradit rychlost (daku najvyssiu), a pustenim spojky motor udusit. Rychlost sa zaradit vzdy da, staci chvilu tlacit radiacu, kym synchro-spojka pribrzdi otacky predlohoveho hriadela. A aj keby sa pri tomto postupe spalila spojka, vzdy je to mensia skoda, ako generalka motora...
staci
| 29. 11. 2016 12:09
S automatickou převodovkou je to horší. Tak mě teď napadlo, co na to jít z druhé strany a zkusit zacpat výfuk?
staci
| 12. 12. 2016 10:34
Ne vejfuk ale sání ...
Volvo
| 28. 11. 2016 21:57
No vidíte, já to viděl u Volva, kdesi poblíž Radimi u Jičína.
Avatar - aproximus
autore
| 28. 11. 2016 22:30
jak to tady čtu, tak samý zkušenosti s meganama a lagunama ... a hlavně dnes a denně čoudějí po česku, stovky videí na yt ... :no:
Avatar - Barry Lyndon
to se mi líbí, takto by mohl skončit každý diesel,
| 28. 11. 2016 23:17
naposledy si pořádně zasmradit a odebrat se do věčných lovišť :yes:
to se mi líbí, takto by mohl skončit každý diesel,
| 29. 11. 2016 07:02
Odchod je to rozhodně stylový, žádné postupné chátrání v hospicu, prostě pořádná párty a po ní konec :-)
Avatar - speedfred
to se mi líbí, takto by mohl skončit každý diesel,
| 29. 11. 2016 09:12
>:D >:D :yes:
Turbo
| 29. 11. 2016 08:38
Je zajímavé, že se v odborném tisku může objevit článek se snůškou tak protikladných nesmyslů.
Už první dvě věty nastíní problematiku tak, že autor toho o turbech ví jen oprovdu málo.
Turbo není součástka, ale soustrjí - má několi namostatných dílů.
Na tepelné namáhání je konstuován a je schopno pracovat i v extrému 1100 °C.
Opotřebení součástí při správné funkci nikdy nedochází. Pluji na oleji.
Otáček turba může být i 350 000 a pořád funguje, podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlot 540 m/s.
Na ložiscích se připaluje olej jen při nesprávné manipulaci a to příliš rychné vypínání motoru v horkém stavu. Podmínky jsou v návodu ke každému vozu.
Olej v turbu drží protitlak v Turbínové a Compressorové skříni - takže se spíše dostanou spaliny do oleje, řeší to odlučovač.
A podobná snůška nesmyslů.
Přeji hezký den,
Jarom.
Turbo
| 29. 11. 2016 09:59
Faktom, ale je, že ten problém existuje a to aj u ludi, čo sa k turbu správali slušne v aute čo malo len jedného pána(poznám taký príklad). Možno by ste mohli teda spomenúť, čo je príčina.
Turbo
| 29. 11. 2016 11:10
"podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlost 540 m/s" Proč? 1 mach = 340m/s
Turbo
| 29. 11. 2016 13:00
Nevím o tom, že by byl nějaký univerzální limit. Pokud vím, jde o stres (s rostoucí rychlostí roste odstředivá síla, která nakonec turbínu roztrhne/ utrhne lopatky).
Turbo
| 29. 11. 2016 13:05
Obvodová rychlost se nerovná rychlosti skutečné. Záleží na poloměru. Hádám, že při překonání rychlosti zvuku by byl problém.
Turbo
| 30. 11. 2016 13:21
Já znám tedy úhlovou a obvodovou, ale skutečnou? V letectví ještě existuje pravá, ale to souvisí s použitou metodou měření. Jsou turbíny/ dmychadla, které jsou navržené na takovou rychlost (a už transsonické rychlosti jsou zajímavé, tedy od 0,8 M). To třeba i v dvouproudových motorech nebo parních turbínách v elektrárnách, tam to na špičce jde k 700 m/s, i v ČR takové najdeš (možná jsou někde i rychlejší). Samozřejmě, v podmínkách, jaké panují v takových strojích, bude rychlost zvuku jiná, takže nemůžeš jen tak spočítat Machovo číslo.
Avatar - Floyd
Turbo
| 30. 11. 2016 02:36
Ale no taaak, obvodová a reálná rychlost jsou přece dvě rozdílný věci, viz učivo fyziky na ZŠ!
BMW
| 29. 11. 2016 10:31
Týpkovi sa toto presne stalo, keď parkoval svoje dízlové BMW 3 pred mojim barákom. A že to trvalo, až dokiaľ nedošli hasiči, dobrých 10 minút. nik nevedel čo s tým, každý sa bál vliezť do auta. Kapota hore dym zo všade...Kdesi mám z toho aj video, ten chudák mal z toho poriadny hysák. Ale pavúky teda z výfuku vyhnal natuty.
A co takhle optimální řešení?
| 29. 11. 2016 15:35
Tím myslím dotaz na redakci... To musí každý přelouskat celou diskuzi, aby se dopídil jak na to...? Trochu ostuda... Výsledkem je, že zacpu u řvoucího kouřícího motoru sání (trochu adrenalin pro člověka, který si třeba umí jen dolít ostřikovač...), nebo opět nastoupit do totálně zahuleného auta a snažit se zařadit kvalt a chcípat to přes spojku se zahamtnutou brzdou a nebo zašpuntovat výfuk bramborou...?
řešešní
| 10. 12. 2016 17:50
Jediná možnost jak z celé situace se dostat je že během jízdy budete brzdit a nedostanete se do kritických otáček a nebo možnost druhá je když třeba popojíždíte a stane se vám to , že zařadíte největší rychlostní stupeň a pustíte spojku a pak vyřadíte.
Tím že dáte autu vysokou zátež se motor zastaví i kdyby jste tam narvali 100 litrů toho nejlepšího oleje. Mluvím z vlastních zkušeností zachránil jsem si tím motor ale odešlo mi těsnění pod hlavou . Ale jedna malá otázka co dělat když má člověk automat?
Nejenom auta
| 11. 12. 2016 17:41
Tohle se občas stává i u motorů lokomotiv, vyděl jsem obrázek motoru Caterpillar ty teploty byly tak vysoké že se roztekla hlava válců a část bloku, jinak tyto problémy mívají i staré motory ČKD s mechanickým vstřikováním.
Aha
| 26. 9. 2019 14:40
Ja myslel ze se tohle hlavne stava u motoru kde to majitel furt solicha kolem volnobehu hlavne ze mu palubak ukazuje ze jede 3,9 . Pak pretejka olej prez turbo do intercooleru. Coz je normalni. Ty co jezdej normalne a obcas to protahnou nebo delaj streky po dálnici si motorem ten cooler od oleje procistej motor si to vytaha sam.... u setrilku muze hrnec jednou pretece. Stav turba na to nema uplne vliv. Takhle mi ti kdysi nekdo popisoval jestli je to pravda ?
Avatar - Beefcake
Wtf
| 26. 9. 2019 20:10
Som prekvapeny, kolko ludi to uz zazilo.
P.S. Nech zije recyklacia....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku