Technika
kolegovi z práce se tohle to stalo na jedničkové Octavii (TDI, 81 kw). Auto měl od novoty, servisoval ve značkovém, žádné pazvuky od turba! V den události měl najeto něco kolem 160.000 km. Jednou tak jede po rychlostní komunikaci a když dojížděl ke sjezdu z dálnice vyřadil... a začalo to peklo, které prý netrvalo ani moc dlouho. Kvalt zařadit nešel, vyskočil z auta a čekal, až motor zhasne, nic se nedalo dělat. Když auto nechal odvézt do servisu, měl snad i nějaké písty úplně roztavené. GO nerentabilní, kupoval jiný motor ze zbořeného auta.
Od té doby při servisování dieselů vždy jednou za čas rozpojím spony intercooleru, vytáhnu jej a čumím, jestli není nalitý olejem. Těch pár chvil za to určitě stojí.
Od té doby při servisování dieselů vždy jednou za čas rozpojím spony intercooleru, vytáhnu jej a čumím, jestli není nalitý olejem. Těch pár chvil za to určitě stojí.
Tsnto motor tam ma skrtiacu ci skor zhasinaciu klapku, ta mu motor nezadusi? Preco by nesla zaradit vyssia rychlost?
a potom se diví... :no:
Ty jsi ale guma >😒] >😒] >😒]
Mě se to stalo jen na transitu TDDI a VW Caddy, na francouzskej křápech zatím ne (1.5dCi, 2.0HDi a 2.2HDi)
Kolegovi na Passatu 1.9 TDI 74 kW.
Pro palcovače:vaše palce na tom fakt nic nezmění ani kdyby jste se upalcovali.
Pro palcovače:vaše palce na tom fakt nic nezmění ani kdyby jste se upalcovali.
Před 10 lety mi hořel Megan na D1 u Jihlavy..ale uhasil jsem , odtáhnul to , nechal draze spravit a rychle šel frantík do světa.
Následně několik Fiatů JTD , a vždy bez problémů.
Fiat dělá super motory.
Nyní jezdím s TDI od VW...zatím dobrý..a uvidíme za nějaký ten rok.
😉
Následně několik Fiatů JTD , a vždy bez problémů.
Fiat dělá super motory.
Nyní jezdím s TDI od VW...zatím dobrý..a uvidíme za nějaký ten rok.
😉
Ahoj,
mám to za sebou na Mondeo 1.8TD. Co mi pomohlo, když motor nechtěl po vypnutí spínačky, bylo nečekat zařadit rychlost, stát na brzdě a pouštět spojku až motor chcípl. Jednoduché a účinné. Je to už docela dlouho, ale dodnes si to moc dobře pamatuji.
mám to za sebou na Mondeo 1.8TD. Co mi pomohlo, když motor nechtěl po vypnutí spínačky, bylo nečekat zařadit rychlost, stát na brzdě a pouštět spojku až motor chcípl. Jednoduché a účinné. Je to už docela dlouho, ale dodnes si to moc dobře pamatuji.
No tohle tema se tady uz jednou resilo. Kdyz sem napsal ze je potreba v takovy chvili zastavit motor pres kvalt tak sem ziral kolik blbecku se mi zacalo vysmivat co je to za nesmyslnej napad. Je to ale jedina sance jak motor zachranit a to relativne jednoduse. Cpat triko do sani jde jiste taky ale prijde mi to hrozne komplikovany a pomaly.
Je to tak, kdysi se to stávalo na Sierrách 1,8TD, prakticky stejný motor jako staré mondeo 1,8TD, ale bez intercooleru. Turbo na Mondeu 2,0TDCi mi kleklo najednou, nežralo to olej a z ničeho nic začalo něco na dálnici klepat, motor ztratil výkon. Naštěstí šel vypnout. Po rozebrání turba byla úplně očesaná turbínka a nešlo to ani repasovat. Ve válcích bylo tolik oleje, že to nešlo po výměně turba ani protočit, takže jedině pomohlo vyšroubovat žhavičky a protáčením vyšplíchat olej...
Že auto přešlo na něco takového, jako je třeba zde😒odkaz] nebo: ttps😐/www.youtube.com/watch?…… Ale potom s ohledem na stáří modelu?
redaktore,ten turbochrocht před smrtí není Laguna II ale Peugeot 406 po faceliftu.
zamezit pristupu vzduchu. sundat tricko a nacpat ho do sani...
Mas pravdu, ale zalezi od toho kde fyzicky ten pristup vzduchu je. Pravdepodobne budes musiet otvorit kapotu, a pod nou reve motor na max otacky. A potom siahat kamsi dovnutra s trickom v ruke, to chce pevne nervy a istu ruku! Ak by ti to tricko chytila daka remenica, tak si prave prisiel o ruku (prinajmensom).
NIektori odporucaju do sania nastriekat hasiaci, ale podla mna ovela bezpecnejsie je jednoducho vytlacit spojku, zaradit rychlost (daku najvyssiu), a pustenim spojky motor udusit. Rychlost sa zaradit vzdy da, staci chvilu tlacit radiacu, kym synchro-spojka pribrzdi otacky predlohoveho hriadela. A aj keby sa pri tomto postupe spalila spojka, vzdy je to mensia skoda, ako generalka motora...
NIektori odporucaju do sania nastriekat hasiaci, ale podla mna ovela bezpecnejsie je jednoducho vytlacit spojku, zaradit rychlost (daku najvyssiu), a pustenim spojky motor udusit. Rychlost sa zaradit vzdy da, staci chvilu tlacit radiacu, kym synchro-spojka pribrzdi otacky predlohoveho hriadela. A aj keby sa pri tomto postupe spalila spojka, vzdy je to mensia skoda, ako generalka motora...
jak to tady čtu, tak samý zkušenosti s meganama a lagunama ... a hlavně dnes a denně čoudějí po česku, stovky videí na yt ... :no:
naposledy si pořádně zasmradit a odebrat se do věčných lovišť :yes:
Je zajímavé, že se v odborném tisku může objevit článek se snůškou tak protikladných nesmyslů.
Už první dvě věty nastíní problematiku tak, že autor toho o turbech ví jen oprovdu málo.
Turbo není součástka, ale soustrjí - má několi namostatných dílů.
Na tepelné namáhání je konstuován a je schopno pracovat i v extrému 1100 °C.
Opotřebení součástí při správné funkci nikdy nedochází. Pluji na oleji.
Otáček turba může být i 350 000 a pořád funguje, podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlot 540 m/s.
Na ložiscích se připaluje olej jen při nesprávné manipulaci a to příliš rychné vypínání motoru v horkém stavu. Podmínky jsou v návodu ke každému vozu.
Olej v turbu drží protitlak v Turbínové a Compressorové skříni - takže se spíše dostanou spaliny do oleje, řeší to odlučovač.
A podobná snůška nesmyslů.
Přeji hezký den,
Jarom.
Už první dvě věty nastíní problematiku tak, že autor toho o turbech ví jen oprovdu málo.
Turbo není součástka, ale soustrjí - má několi namostatných dílů.
Na tepelné namáhání je konstuován a je schopno pracovat i v extrému 1100 °C.
Opotřebení součástí při správné funkci nikdy nedochází. Pluji na oleji.
Otáček turba může být i 350 000 a pořád funguje, podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlot 540 m/s.
Na ložiscích se připaluje olej jen při nesprávné manipulaci a to příliš rychné vypínání motoru v horkém stavu. Podmínky jsou v návodu ke každému vozu.
Olej v turbu drží protitlak v Turbínové a Compressorové skříni - takže se spíše dostanou spaliny do oleje, řeší to odlučovač.
A podobná snůška nesmyslů.
Přeji hezký den,
Jarom.
Faktom, ale je, že ten problém existuje a to aj u ludi, čo sa k turbu správali slušne v aute čo malo len jedného pána(poznám taký príklad). Možno by ste mohli teda spomenúť, čo je príčina.
"podmínkou je nepřekonat obvodovou rychlost 540 m/s" Proč? 1 mach = 340m/s
Nevím o tom, že by byl nějaký univerzální limit. Pokud vím, jde o stres (s rostoucí rychlostí roste odstředivá síla, která nakonec turbínu roztrhne/ utrhne lopatky).
Obvodová rychlost se nerovná rychlosti skutečné. Záleží na poloměru. Hádám, že při překonání rychlosti zvuku by byl problém.
Já znám tedy úhlovou a obvodovou, ale skutečnou? V letectví ještě existuje pravá, ale to souvisí s použitou metodou měření. Jsou turbíny/ dmychadla, které jsou navržené na takovou rychlost (a už transsonické rychlosti jsou zajímavé, tedy od 0,8 M). To třeba i v dvouproudových motorech nebo parních turbínách v elektrárnách, tam to na špičce jde k 700 m/s, i v ČR takové najdeš (možná jsou někde i rychlejší). Samozřejmě, v podmínkách, jaké panují v takových strojích, bude rychlost zvuku jiná, takže nemůžeš jen tak spočítat Machovo číslo.
Týpkovi sa toto presne stalo, keď parkoval svoje dízlové BMW 3 pred mojim barákom. A že to trvalo, až dokiaľ nedošli hasiči, dobrých 10 minút. nik nevedel čo s tým, každý sa bál vliezť do auta. Kapota hore dym zo všade...Kdesi mám z toho aj video, ten chudák mal z toho poriadny hysák. Ale pavúky teda z výfuku vyhnal natuty.
Tím myslím dotaz na redakci... To musí každý přelouskat celou diskuzi, aby se dopídil jak na to...? Trochu ostuda... Výsledkem je, že zacpu u řvoucího kouřícího motoru sání (trochu adrenalin pro člověka, který si třeba umí jen dolít ostřikovač...), nebo opět nastoupit do totálně zahuleného auta a snažit se zařadit kvalt a chcípat to přes spojku se zahamtnutou brzdou a nebo zašpuntovat výfuk bramborou...?
Jediná možnost jak z celé situace se dostat je že během jízdy budete brzdit a nedostanete se do kritických otáček a nebo možnost druhá je když třeba popojíždíte a stane se vám to , že zařadíte největší rychlostní stupeň a pustíte spojku a pak vyřadíte.
Tím že dáte autu vysokou zátež se motor zastaví i kdyby jste tam narvali 100 litrů toho nejlepšího oleje. Mluvím z vlastních zkušeností zachránil jsem si tím motor ale odešlo mi těsnění pod hlavou . Ale jedna malá otázka co dělat když má člověk automat?
Tím že dáte autu vysokou zátež se motor zastaví i kdyby jste tam narvali 100 litrů toho nejlepšího oleje. Mluvím z vlastních zkušeností zachránil jsem si tím motor ale odešlo mi těsnění pod hlavou . Ale jedna malá otázka co dělat když má člověk automat?
Tohle se občas stává i u motorů lokomotiv, vyděl jsem obrázek motoru Caterpillar ty teploty byly tak vysoké že se roztekla hlava válců a část bloku, jinak tyto problémy mívají i staré motory ČKD s mechanickým vstřikováním.
Ja myslel ze se tohle hlavne stava u motoru kde to majitel furt solicha kolem volnobehu hlavne ze mu palubak ukazuje ze jede 3,9 . Pak pretejka olej prez turbo do intercooleru. Coz je normalni. Ty co jezdej normalne a obcas to protahnou nebo delaj streky po dálnici si motorem ten cooler od oleje procistej motor si to vytaha sam.... u setrilku muze hrnec jednou pretece. Stav turba na to nema uplne vliv. Takhle mi ti kdysi nekdo popisoval jestli je to pravda ?
Atmo benzín tohle neudělá. :-! :-! :-!
Vraťme se k TDI. Jaké je řešení situace?
Zařadit trojku a pustit spojku?
Nemusí jít jen o TDI, ale budiž...no čím težší kvalt, tím snadnější zdechnutí, navíc půjde pravděpodobně nejsnáz zařadit. Pokud máš automat, už je to oříšek, narvat hadru do sání nad řvoucím motorem není pro každého.
CHUDÁCÍ TI, KTEŘÍ DNES a DENNĚ KAŽDÝ DEN NA ŠICHTU MUSEJÍ ŠROTOVAT [odkaz] a FETOVAT [odkaz] POPELNICI JMÉNEM DÍZL [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
PS: a jejichž OTROKÁŘ jim nedá na POŘÁDNOU KÁRU [odkaz] [odkaz] 21.století >😁 >😁
dejme tomu vykon 100kW, to za sekundu ohreje kilo zeleza o 200K.
to bych se to spis snazil ubrzdit, třeba na tu trojku
Jde to. Potíž je jen v tom, že když člověku nedojde dost rychle, co se děje, už tam tu rychlost nedostane.
Obvyklá reakce je zastavit, s neutrálem, a řešit, co se děje... no a v tom okamžiku je rozdíl otáček skutečně extrémní.
Zažil jsem to kdysi s Fiatem Ritmo. Ale nebylo to turbo, byla to vývěva posilovače brzd - tam poháněná vačkou na vačkové hřídeli. Praskla membrána a začalo to pumpovat olejovou mlhu do sání... měl jsem štěstí - stihnul jsem zařadit a "udusit to".
Turbo to vůbec nemělo.. asi 44 kW = šlo to pak už ubrzdit snadno.
😄
A navíc bude mít výkonu méně... 44kW je maximální výkon při optimálních podmínkách... což rozhodně není zbytek oleje přes vývěvu, nebo turbo. A s rostoucími otáčkami nad optimum výkon klesá i při řádném spalování nafty.