Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německé koncerny vybudují síť rychlonabíječek. Co to znamená pro Teslu?

Koncerny BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group už v příštím roce vybudují 400 rychlonabíječek. Budou mít mnohem větší výkon než Superchargery od Tesly.
Zpět na článek
29. 11. 2016 17:13
29. 11. 2016 17:48
29. 11. 2016 17:39
29. 11. 2016 18:47
29. 11. 2016 19:57
29. 11. 2016 20:12
29. 11. 2016 23:20
29. 11. 2016 23:30
29. 11. 2016 23:38
30. 11. 2016 12:10
30. 11. 2016 00:15
30. 11. 2016 01:30
30. 11. 2016 10:58
30. 11. 2016 12:02
30. 11. 2016 12:54
30. 11. 2016 13:57
30. 11. 2016 08:42
30. 11. 2016 10:27
30. 11. 2016 15:48
2. 12. 2016 10:58
29. 11. 2016 17:13
info
"ale díky standardu CCS (Combined Charging System) také v podstatě univerzální. K uvedeným značkám by se tak postupně mohl přidat také koncern General Motors nebo aliance Renault-Nissan"

sak GM CCS pouziva, ma ho jak chystany BOLT/eAmpera, tak i Volt a ELR , a RenaultNissan jsou partnery skupiny CCS jiz nekdy od zacatku tohoto roku

jinak pro Teslu to v soucasnosti asi neznamena nic, Tesla ma jak nabijecky tak i ty relativne dobre "pouzitelne" EV, prodeje S a X jim asi ohrozi az nejake konkurencni EV ve vyssi stredni tride ci SUV, tedy maji vpodstate podle toho co automobilky hlasaji jeste 3-4 roky kdy je nikdo moc v danem segmentu ohrozovat nebude, co se modelu 3 tyce, tak ten by torsicku bejt ohrozenej mohl prave levnejsima EV od konkurence, ale tam jsem vpodstate na bazi prototipu u vsech, vlastovickou snad bude trosicku BOlt/eAmpera, ale to je vpodstate male MPV, urcite ne auto stredni nebo nizsi stredni tridy
Rozbalit vlákno
1
29. 11. 2016 17:48
Re: info
To bude nejspis jen drobne nedorozumneni, tu vetu lze pochopit i tak, ze Renault-Nissan a GM se v budoucnu pridaji ke spolku budovatelu/provozovatelu rychlonabijecek.
29. 11. 2016 17:39
Aplikace
Sorry, ale tyhle aplikace má kde kdo. Třeba BMW taky. Jenom nastartovat to tím nejde.
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2016 18:47
Hloupost
Co, kdyby jste místo utrácení peněz na výstavbu rychlonabíječek vyvinuli pořádná auta, která nepotřebují připojit každou chvílu k zásuvce? Co místo baterek zkusit palivové články(existují i jiné jak na vodík...) nebo na to nedává EU dotace či se na tom nedá tolik okrást zákazník?
Rozbalit vlákno
6
29. 11. 2016 19:57
Re: Hloupost
palivove clanky jsou na ledacos, ale tak nejak vsechny palivove clanky maji celkem mizernou zivotsnot a jsou dost citlive na kvalitu toho "paliva"
29. 11. 2016 20:12
Re: Hloupost
Za to baterky mají životnost mnohem lepší, proto klekla přesně po 25 měsících tedy měsíc po konci záruky nemluvě o tom, že výdrž neustále dost rapidně klesala...
29. 11. 2016 23:20
Re: Hloupost
Životnost je jistě větší a záruka na baterie je 1/2 roku. Nevím, kde bereš 24 měsíců. Případně 80% kapacity 5 let má Hyundai (bez omezení km se mi zdá).
29. 11. 2016 23:30
Re: Hloupost
8 let má i BMW, 7 let má myslím Nissan, Tesla má taky asi 8 let bez omezení km...
29. 11. 2016 23:38
Re: Hloupost
Díky za doplnění, bral jsem cenově "dostupného" Ioniqa :yes:

Pro doplnění u nej platí 5 let na vše bez omezení a poté 8 let nebo 200.000km záruka na baterii.

Myslím, že takovou záruku nedá ani VW na vstřiky u TDi, ne?
30. 11. 2016 12:10
Re: Hloupost
ktery vyrobce EV dnes dava na baterky zaruku jen 2 roky? (je spise benzna zaruka 8 let) nesrovnavej to se zarukou baterek nekde v mobilech a jine spotrebni elektronice, tam jsou baterky vpodstate ten nejvetsi sunt co se da vyrobit ;-)
Avatar - Barry Lyndon
29. 11. 2016 18:50
Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. Proč?
Oproti USA se jezdí v průměru na o dost kratší vzdálenosti... :-)
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Ada je zase tady
29. 11. 2016 19:08
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Jo třeba z Plzně do Ostravy a zpět. >:D
29. 11. 2016 19:25
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
To je tak leda pro Hondu s palivovými články.
Ostatní jsou v ...
Avatar - Googlit
29. 11. 2016 19:39
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Nevím jestli to někdo z vás vůbec četl, ale jde o 350kW nabíječky... tu 10 minutovou pauzu na dobití by už na té 500km trase mohl pretrpet každý.
29. 11. 2016 19:42
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Zášť voči elektromobilite je u niektorých jedincov tak silná, že čítať a často ani rozmýšľať vlastne nepotrebujú,
29. 11. 2016 20:03
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
:-)
Tak palivové články jsou také o elektromobilitě. Ale poněkud sofistikovanější a ekologičtější než akumulátorová elektroauta, že ano.
Avatar - Barry Lyndon
29. 11. 2016 20:22
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
jó, výroba a skladování vodíku, to je sofistikovanost a ekologičnost sama :-)
29. 11. 2016 22:52
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Rozhodně lepší. Akumulátory, jejich výroba - ekologicky nic moc. Je nutná hornická činnost se všemi dopady. Životnost akumulátorů je omezena. A recyklace, opět nic moc.
Vodíková nádrž je lepší ocelová nádoba.
Vodík je plyn. Jeho výroba - je více možností. Např. lze elektrolýzou vody u zdroje elektřiny. Výhodné pro atom, protože tam je regulace pomalá.
Životnost vodíkové nádrže je x násobná proti akumulátoru. Vodík načerpám do 3 min. Ovšem akumulátor se rychlonabíjením ničí. A havárie? Akumulátory z principu nesnášejí nárazy a lehce se vznítí - mnoho mobilů na světě shořelo. Atd...
29. 11. 2016 23:26
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Vodíková nádrž oceľová nádoba. Ach, jednoduchý chlapče...
29. 11. 2016 23:59
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Není. Jednak se uvažovalo o oceli a titanu, ale dnes jsou to karbonová vklákna. Z karbonových vláken se dá udělat pevnější, podstatně pevnější díl, ale není to tak jednoduché.
30. 11. 2016 00:09
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Životnost uhlíku taky není bezmezná. Pokud máš karbonové kolo, nebo alespoň díly, tak víš o čem mluvím. Ani u té i8 od BMW se nepočítá, že bude sloužit 20 let. Karbon trpí únavou materiálu daleko víc, než hliník či ocel a nejhorší je to, že se u neě polevování pevnosti nevyskytuje hned a v jednom bodě třeba prasklinou, ale mikrotrhlinkami ve vláknech a lepidle ve větší délce. Což je u bomby pod velkým tlakem a obsahem v něm látkou s extrémní výbušností paráda.
30. 11. 2016 00:13
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
To vím. Je otázkou, zda vydrží těch 7300 nebo kolik h. A to si myslím, že ano. Což je téměř 400 000 km. Jestli pak odejde, to asi nikoho trápit nebude.
Ale je pravdou, že to je jedna z klíčových věcí.
30. 11. 2016 00:38
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
7300 pod tlakem nemáš ani jeden rok. Navíc když ti odejde, je to celkem průser. Vodík má ohromnou sílu a v případě nehody bych měl raději kterýkoliv z pohonu kromě vodíkového.

PS: Proto je třeba mj. životnost LPG bomby 10 let. Málokdo totiž ví, že při dávkování plynu to motoru bomba zamrzá, dochází tam tedy k velkým výkyvům teplot a tepelné roztažnosti a stažnosti látky, v tomto případě ocelové bomby, ventilů atd.
29. 11. 2016 23:32
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Vodíková nádrž je obvykle sendvičová kompozitní složitost s vakuovými meziprostory. Zrovna moc jednoduché bych to neviděl. A viděl jste někdy vodíkové palivové články a jejich výrobu? Asi ne, protože jinak byste nemluvil o ekologii. Je to v podstatě stejné jako u baterií a životnost je snad ještě horší. A cena xnásobná.
30. 11. 2016 00:00
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Životnost palivového článku, který měla v roce 2008 Honda Clarity, byl 7300 h. Což při 50 km/h dělá 365 000 km. To stačí, myslím si.
30. 11. 2016 09:02
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
No tesla odaduje zivotnost baterek ve svych autech na cca dvojnasobek, takze bych tam opravdu problem nevidel.
30. 11. 2016 09:51
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Tak proč už muselo vyměnit alumulátory 10 % Tesel?
29. 11. 2016 23:34
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Hej ty jsi asi hodně mimo... nechci ti kazit iluze, ale všechno není tak easy, jako hop na krávu a je tele...

Navíc proč o5 vyrábět něco za pomoci elektřiny, když ji můžeme rovnou využít k pohonu a ne ji ukládat a pak opět "aktivovat" ve formě látky.
30. 11. 2016 00:04
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Jenže akumulátory jsou co? Z elektřiny se vytvoří látka a zpětnou chemickou reakcí elektřina. A právě ta tvorba nějakých sloučenin a zpět je to, co omezuje životnost akumulátorů. Akumulátory jsou jen takové chemické fabričky, elektřina se tam neukládá jako voda v nádržích, ale jako nějaká chemická látka. A podstatou je, že chemická sloučenina, která se vytvoří při vybíjení, se při nabíjení mění na původní, že jde o reverzibilní chemický děj. Což je tedy výroba vodíku jednodušší. A to nehovořím o samovybíjení, protože chemické reakce probíhají pomalu i bez vybíjení.
30. 11. 2016 00:45
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Ano, naprostý souhlas, poprvé s tebou naprosto souhlasím, nicméně jestli máš čas a možnost, zkus se nějak dopátrat, kolik elektřiny je potřeba pro výrobu takového množství vodíku, aby auto ujelo 100km.

Na 1l benzínu je potřeba cca 1kW.
30. 11. 2016 09:56
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Jenže benzín není relevantní, protože už samotná ropa obsahuje energii, tedy přesněji fosilizovanou energii, energii uloženou dávno. Benzín se vlastně v podstatě nevyrábí, získává se úpravou ropy nepřesně řečeno. Nepřeměňuje se, max. se štěpí složitější molekuly uhlovodíků. Jinými slovy do benzínu se energie neukládá.
Kdežto při výrobě vodíku se "energie nově ukládá", přeměňuje se.
30. 11. 2016 17:09
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
No, všechno kolem nás obsahuje různé množství energie.

Omlouvám se tedy za poněkud jednodušší vysvětlení. Jistě že se z ropy získává jednotlivým oddělováním složek atp. (chemik nejsem, takže konkrétní termíny neznám).

A jak se prosím podle tebe ukládá energie do vodíku? Můžeš být prosím konkrétní? Pokud vím, tak vzniká oddělováním a následným odstraňováním nadbytečných látek za pomoci chemických reakcí případně vstupu energie (třeba elektrické) s cílem dosáhnout finálního produktu. Nezlob se na mě, ale tento velmi obecně zjednodušený postup je velmi podobný výrobě benzínu, nafty, kerosinu, apod.
29. 11. 2016 20:45
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
A v čom ako?
29. 11. 2016 20:02
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
A kolik takových nabití vydrží?
29. 11. 2016 21:52
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
To je otázka baterie. Předpokládám, že ne všechna auta toho zvládnou plně využít.
29. 11. 2016 22:54
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Dneska mají Lion akumulátory životnost do 1000 nabití. To je několik let u aut. Hmmm. A jak se zmiňuji jinde, s akumulátory pod zadkem bych opravdu nechtěl havarovat.
29. 11. 2016 23:24
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Ale v kapse u koulí je nosíš >:D buď je ti zadek přednější nebo jen bezdůvodně papouškuješ ;-)
30. 11. 2016 00:05
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Nenosím. Mám ho jinde :-)
30. 11. 2016 00:24
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Tak to bude bezpochyby na konci 5m dlouhé selfie tyče, protože co kdyby náhodou... >:D

Navíc denně spadne tolik mobilů, tabletů, počítačů a jaksik to nevypadá na výbuchy. A to, že deformace designu baterie mohou být dosti velké, viz přejetí mobilu vozem na šťerku a kamení.
30. 11. 2016 10:00
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
No tak vyzkratujte tak 100 článků. Něco podobného, ale v daleko menším je zkrat olověného akumulátoru v autě. To se při nehodách stává.
30. 11. 2016 17:17
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
OK. Řešení může být rozdělení na packy a ty následně rozmístit po voze. Což však narušuje těžiště, stabilitu atd. Prostě a jednoduše, nejméně deformovanou částí vozů při nehodách (od ťukance po totálku) je dle mě podlaha a střecha (ta odpadá kvůli již zmiňovaného těžiště). Kam by jsi chtěl umístit nádrže na vodíku malém voze typu Up, Aygo, popř. Fabia? Nezapomeň, že tyto vozy nemají středový tunel.
29. 11. 2016 23:33
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Vtipné. Většina dnešních baterií v autech přežije celé auto. Třeba BMW má baterie skvěle řešené. při 160000 najetých km má baterie 96 % nominální kapacity. Na kolik km si dnes pořizujete auto vy?
30. 11. 2016 00:06
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Které BMW máte na mysli?
30. 11. 2016 00:07
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Pokud nemám čekat hodiny a použiji rychlonabíjení, tak nikoliv. To akumulátory rychle odcházejí.
30. 11. 2016 09:03
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Zajimave ze v praxi to nikdo moc nepozoruje....
30. 11. 2016 09:50
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Jak to? U 10 % Tesel už museli měnit akumulátory.
30. 11. 2016 10:16
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
No ale drtiva vetsina vymen se netykala zivotnosti clanku samotnych, ale toho, ze byly vyrobni vady v tech vecech okolo (kdyby na to prislo, tak by nebyl problem baterku opravit, tesla je ale rovnou meni).
Nedokonalosti se daji cekat, s ohledem na to, ze drive nikdo nic podobneho nevyrabel...
30. 11. 2016 10:25
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
v 2015 se důvody výměny neuváděly.
Avatar - praděda7
13. 12. 2016 17:07
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Přesně! Rychlonabíjení mnohem vyšším výkonem, mnohem rychlejí baterie odrovná...známá to věc... ;-\
Avatar - Barry Lyndon
29. 11. 2016 20:06
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
no jo, z Plzně do Ostravy, to mě nenapadlo. To jezdí dva lidé ze tří obden....
29. 11. 2016 19:12
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Problém nastane, když 3x za rok jedeš tu nadprůměrnou vzdálenost, kupovat si na to další auto je totiž nesmysl
30. 11. 2016 01:12
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
Dalo by se říct, že je nesmysl si kupovat auto podle cesty, kterou podnikneš třikrát za rok. Je to jedna z aplikací 80:20 pravidla - kup si X pokrývající 80 % tvých potřeb, pronajmi si, co je třeba, na ten zbytek. Logika je, že cena rychle roste, jak se blížíš 100 % pokrytí potřeb. Elektromobil jako takový nebude zrovna ekonomická volba, ale na velikost baterie/ dojezd elektromobilu se to aplikovat dá.
30. 11. 2016 09:04
Re: Evropa má pro elekromobilitu mnohem lepší předpoklady. P
No kdyz tu dlouhoou trasu jedes 3x za rok, tak neni zas takovy problem si tech par desitek minut navic na dobiti pockat ne?
29. 11. 2016 19:19
Efekt SAMSUNG NOTE 7
Jsem zvědav, které auto a značka bude první.
Btw - hasiči mají tendence utéci od hořící Tesly. Vcelku se jim nedivím, akumulátory jsou nepředvídatelnější než nádrž benzínu.
Rozbalit vlákno
20
29. 11. 2016 23:28
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Tak co je možnost vidět, tak k hořícímu autu potažmo cisterně se taky moc nehrnou. V pohonu chyba nebude.
30. 11. 2016 00:08
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
V pohonu ne. Ale skladování.
30. 11. 2016 00:19
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Ani ve skladování. Řekl bych, že je chyba ve školení hasičů a přehnanosti opatrnosti vůči bateriím.
30. 11. 2016 00:21
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Opatrnost je oprávněná. U tekutiny - benzínu a nafty jsou způsoby, jak uhasit, zchladit. Přehřáté akumulátory mají podobné chování jako pyrotechnika. Tam je nejjistější utéci.
30. 11. 2016 00:52
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Nesdílím s tebou stejný názor. Baterie jdou taktéž uchladit, byť třeba nějakou dusíkovou bombičkou či jinou chemickou reakcí.
30. 11. 2016 01:50
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Ani to není potřeba. Pokud vím, na velké baterie by měla fungovat voda s mědí. Na menší požáry postačí i voda samotná. Obecně konvenční prostředky fungují, takže se volí podle jiných faktorů. Horší jsou primární články, v nich je samotné lithium a to je pak zajímavé. Na to je dobrý měděný prášek.
30. 11. 2016 08:28
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Áha. Takže úplně nepřipraveni na příchod elektromobilů z pohledu hasičů nejsme.

Jiříku, jak by jsi chtěl hasit vodík? Vlastně to nejde, on hned vybuchuje.

Závěrem bych dodal, že palivové články se jistě vyplatí v záloze pro síť, napájení pro továrnu či domy i když i tak to není žádná sranda - jinak řečeno statické plalivové články budiž.

to _MT_: jestli se mohu zeptat, jak je využíváš ty? Vím, že tam byly problémy s nějakými membránami, platí to ještě?
30. 11. 2016 10:44
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Jak přesně to myslíš? Elektromobily nepoužívají primární články (nejdou nabíjet; sekundární jsou nabíjecí a v nich není moc samotného lithia, proto se dá použít voda). Jestli myslíš dostupnost vody s mědí, tak asi budeš mít pravdu. Situaci neznám, ale co vím, levné to není.

Mám dvě aplikace. Jedna je záložní zdroj v budově, druhá je jako generátor na plachetnici. První aplikace je experimentální, druhá je opravdu ostrý provoz (pomalu všichni v téhle třídě používají palivové články, i když téměř výhradně na líh, pokud vím). Vývoj pokračuje, ještě bych je nenazval zrovna zralými. Záleží samozřejmě na aplikaci, jaké alternativy máš dostupné.
30. 11. 2016 17:34
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Děkuji za informaci (o rozdělení na primární a sekundární jsem neslyšel), bral jsem je jako komplexní celek.

Určitě to levné nebude, ale nějaké řešení již je, to je hlavní.

Palec hore :yes:
30. 11. 2016 23:27
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
To jsou jen jiné výrazy (obecné, neomezují se na lithiové články) pro články na jedno použití (primární) a nabíjecí (sekundární). Chemie jsou pochopitelně odlišné. Lithium jako takové, které reaguje s vodou, se používá v primárních. Takový můžeš mít třeba v kameře, ale ne v elektromobilu. Taková zajímavost, tyhle články se používají i v kardiostimulátorech. :-) V sekundárním může nějaké samotné lithium být, ale bude ho příliš malé množství na to, aby dělalo problémy.
1. 12. 2016 08:41
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Takže jestli tomu rozumím správně, tak cena lithia není tak zásadní v ceně baterie pro elektromobil a zárověn se nemusí nijak extrémě zvyšovat jeho těžba (pochopitelně s nahrazením spalováku se zvýší, ale ne extrémě, jestli mi rozumíš).
1. 12. 2016 12:07
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Ono v nich lithium je, ale ve sloučeninách s jinými prvky. Ty mají jiné vlastnosti než lithium samotné. Ionty lithia (odtud mají své jméno, Li-ion) přenáší náboj mezi elektrodami, dochází tam k procesu zvanému interkalace (vkládání iontů lithia do materiálu elektrod). V primárních je vyloženě "kus" lithia (tvoří anodu; říká se jim také Lithium-metal, aby se odlišily od Lithium-ion, případně -polymer/ -pol).
30. 11. 2016 11:01
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Tak je tam rozdíl, vodík je v nádobě, která vydrží střelbu ze samopalu. Ovšem střelit do akumulátorového bloku, asi by bylo v autě veselo.
30. 11. 2016 15:44
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
A taková opatření jsou nutná právě proto, že je vodík celkem nebezpečný. Ony i některé články vydrží, když je prostřelíš (kromě chemie/ konstrukce také záleží, jak jsou nabité). Myslím opravdu prostřelit, ne že střelíš do ochranného obalu, který to vydrží a článek ochrání.
30. 11. 2016 09:52
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Problém je, že akumulátory jsou v bloku, pevném bloku. To je jiné, než tekutina.
29. 11. 2016 23:33
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Bože, ďalší blb.
30. 11. 2016 00:08
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
A co takhle věcně? Dehonestující označení vymyslí i 3 leté dítě.
30. 11. 2016 00:10
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
[odkaz]

[odkaz]
30. 11. 2016 00:18
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Ty máš vážne v hlave *...
30. 11. 2016 00:22
Re: Efekt SAMSUNG NOTE 7
Aha... :-)
30. 11. 2016 00:15
Němci
Podobně, jako zasrali Evropu diesely, teď to budou auta s akumulátory, než se něco podělá. Na technologie s palivovými články na rozdíl od Toyoty a Hondy nemají. Nu což.
Rozbalit vlákno
5
30. 11. 2016 01:30
Re: Němci
Palivové články samozřejmě vyvíjeli i před nějakými 15 lety, co si matně vzpomínám. To však ještě neznamená, že se budou hrnout do prodeje. A já bych třeba radši palivový článek na benzín nebo zemní plyn než vodík. I takové jsou, dokonce i takový vlastním. Ale v autech si na ně ještě počkáme. Pokud se vůbec dočkáme, protože ani vývoj baterií nestojí na místě.
30. 11. 2016 10:58
Re: Němci
Palivové články jsou už docela strá záležitost. Spíše byly problémy se skladováním vodíku.
Ovšem ani jedna technologie se neobejde bez podpory státu.
Nahradit nabíjecími stanicemi benzínky - když člověk spočte, jakou energii by bylo třeba přenášet, o kolik by vzrostlo zatížení sítí...
A vodík samozřejmě totéž. Distribuce vodíku podobně jako posílení rozvodných sítí a výstavba nabíječek nebude zadarmo a automobilky samy to asi neutáhnou.
30. 11. 2016 12:02
Re: Němci
Koukám, že tady 90% lidí zná palivový článek akorát na vodík a nepomůže jim to ani několikrát vysvětlit. Ještě jednou: existují palivové články, které si vystačí s palivem, které je momentálně na benzínce! Takže není třeba nic stavět... Jediný problém je, že 90% automobilek chce vyrábět auta na baterky 9% auta na vodík a jenom Nissan má rozum ;-\ A chce používat palivové články na ethanol což je momentálně asi nejlepší řešení
30. 11. 2016 12:54
Re: Němci
Jenže je problém používání fosilních paliv.
30. 11. 2016 13:57
Re: Němci
Těch problémů je víc a pokud bychom měli palivový článek na fosilní paliva, pořád by to byl velký krok kupředu. V případě nafty a benzínu navíc bez nutnosti budovat infrastrukturu, zemní plyn by byl podle mne také celkem snadno akceptovatelný. Do lihu bych se asi tolik nehrnul, protože se to bude vyrábět z plodin, což je podle mne špatný nápad. Dalo by se asi zformulovat i specifické palivo, protože přeci jen palivový článek není pístový motor.

Co by řešil? Měl by mít vyšší účinnost, spotřeba by tedy klesla. A minimalizovaly by se emise škodlivin. Jsou také tišší.
30. 11. 2016 08:42
Nervózna?
Podľa autora článku by mala byť Tesla kvôli novým rýchlonabíjačkám nervózna. Nejak mi to ale nesedí s tým, že Tesla je tiež členom tohto združenia: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2016 10:27
Osobní názor
Akumulátorová auta mají určitě své místo. Ale budou to spíše příměstská a městská vozítka, na delší trasy asi ne.
Pokud jde o vývoj akumulátorů, vyvíjí se i technologie palivových článků. Zatím na dojezd vedou. A mají i další předpoklady.
Je otázkou, který způsob skladování el. energie vyhraje, tedy skladování většího množství, protože auto potřebuje více energie než dětské autíčko.
Zatím vede vodík. A to asi zůstane.
Rozbalit vlákno
3
30. 11. 2016 12:06
Re: Osobní názor
Doufám, že vyhrají palivové články, protože by se nemuselo nic stavět prostě přijedete na současnou pumpu a místo nafty natankujete ethanol, ale to by museli výrobci přestat blbnout s baterkama a vodíkem zatím to tak nevypadá 8-s
30. 11. 2016 15:48
Re: Osobní názor
Odkud chceš ethanol brát?
Avatar - praděda7
13. 12. 2016 17:21
Re: Osobní názor
Přesně! Bohužel trh je trh a když už vyvíjet elektroauto, tak budou automobilky hledat cestu k tomu, aby byl vůz co nejuniverzálnější...čili město i dálnice...ale elektroauta bych viděl jako ideál na kratší popojíždění a dobíjení přes noc v garáži nebo u baráku...rychlonabíjecí stanice po celé Evropě je zbytečné rozhazování peněz.
2. 12. 2016 10:58
Standard
Ač nejsem fanda elektromobilů (z důvodu dotací - pokřivení trhu, malého dojezdu a dlouhého času nabíjení), tak pro jejich rozšíření je určitě dobré dodržovat nějaké standardy. Nevím, jak to má Tesla, zda jejich nabíjecí stanici lze použít pro nabíjení ostatních elektroaut a opačně nebo je to jako Apple (svůj speciální konektor) a všichni ostatní (microUSB, USB C). V případě, že se velké automobilky na nějakém standardu domluví, bude výrobce, který toto nebude respektovat v podstatě okrajovou záležitostí pro výstřední dobrodruhy..
Rozbalit vlákno
0