Testy
Na Teslu mám svůj názor, ale to bych nechal stranou. Autor píše, že nabíjel v garáži v pracovní době. Pak se dá nabíjet doma přes noc. V Praze a dalších větších městech má garáž v práci nebo doma jen zlomek lidí. Navíc né vždy je možné tam auto dobíjet. Jaké je pak řešení při soužití s elektroautem.
No ale ten kdo má garáž doma i v práci je většinou ten, kdo si Teslu může dovolit. Ten co bydlí na sídlišti a parkuje kde se dá o Tesle může uvažovat maximálně v rovině plakátu nad postelí, takže jeho "soužití" s elektroautem je také OK.
No nevím, v Praze se dají koupit byty bez garáže klidně za 20mega - a myslím, že tací lidé mohou mít i více než plakát. A to není jen Praha, ale i třeba Londýn, kde v Chelsea parkujou na silnici i s RR. Navíc můj příspěvek se týkal elektro aut obecně tedy i levnějších. Myšlenka byla taková, že elektrická auta se hodí více do modernějších měst, kde lidi bydlí v domech s garážemi než do historických evropských měst.
To se jistě dají, ale musíš se hodně snažit, tady máš byty v Praze mezi 15 a 20 mega a zkus spočítat kolik z nich nemá vlastní garáž nebo garážové stání.
[odkaz]
[odkaz]
Tos mě pobavil, že by někdo, kdo si koupí auto za tři a půl mega, neměl žádnou normální možnost vyřešit nabíjení😊
Otázka je, jak si bude Tesla hledat 2. či 3. majitele. Klesající kapacita baterií až takový problém být nemusí, ale nabíjení ano. Předpokládám obrovský propad ceny, ještě větší, než např. u italských aut.
Skvely predpoklad, zkus ho jeste podporit realnymi daty, treba mrkni nekam, kde se nabizeji ojete Tesly model S a poreferuj o tom obrovskem propadu cen 😉
To tu je jeden komik vedle druhého. Otázka je, jak bude vypadat tesla po 30letech taxikařiny a jestli to bude veterán. >😁 >😁
To je mi osobne fuk.
Kousek ode me bydli chlapik, ktery ma na modelu S najeto pres 150tkm a auto jezdi a nabiji porad stejne. Kdyz ho chtel prodat (ano, proto aby si mohl koupit model X), nasadil cenu podle zahranicnich serveru a nestacil se divit, jakou to melo odezvu - volali mu uz pred sestou ranni ze pro ni okamzite jedou. Puvodni cena 2M, on inzeroval auto z roku 2013 za 1.7M a mohli mu ruce utrhat. Tomu se neda rikat obrovsky propad ceny, aspon podle me ne. Mimochodem nakonec neprodal, model X pry bude az nekdy pristi rok v dubnu - holt Tesla...
Kousek ode me bydli chlapik, ktery ma na modelu S najeto pres 150tkm a auto jezdi a nabiji porad stejne. Kdyz ho chtel prodat (ano, proto aby si mohl koupit model X), nasadil cenu podle zahranicnich serveru a nestacil se divit, jakou to melo odezvu - volali mu uz pred sestou ranni ze pro ni okamzite jedou. Puvodni cena 2M, on inzeroval auto z roku 2013 za 1.7M a mohli mu ruce utrhat. Tomu se neda rikat obrovsky propad ceny, aspon podle me ne. Mimochodem nakonec neprodal, model X pry bude az nekdy pristi rok v dubnu - holt Tesla...
To je sucasna situacia, ale vsadis sa, ze tento pribeh bude rovnaky aj o 4 roky az bude chciet predat svoj buduci model X? Momentalne vyrobna kapacita Tesly nestaci dopytu a kedze su v zasade jediny co podobne auta ponukaju (su to plug in hybridy, ale ziadne full elektro), tak dopyt prevysuje ponuku.
Az vstupia na trh aj ostatny vyrobcovia, ktory napr. ponuknu k autu aj zodpovedajuci intereier, myslis, ze bude stale taky dopyt po jazdenych Teslach? Uz nebude nicim vynimocna. Naviac klub eko nadsencov skor ci neskor svoje vysnivane auto dostane. Evidentne tych par sto tisic aut co Tesla do teraz nevyrobila (je ich uz spolu cez milion?) nestaci, ale oni chcu sami sekat rocne 500k + kusov, takze zrazu bude Tesla bezne auto...
Az vstupia na trh aj ostatny vyrobcovia, ktory napr. ponuknu k autu aj zodpovedajuci intereier, myslis, ze bude stale taky dopyt po jazdenych Teslach? Uz nebude nicim vynimocna. Naviac klub eko nadsencov skor ci neskor svoje vysnivane auto dostane. Evidentne tych par sto tisic aut co Tesla do teraz nevyrobila (je ich uz spolu cez milion?) nestaci, ale oni chcu sami sekat rocne 500k + kusov, takze zrazu bude Tesla bezne auto...
tak to ani omylom..Tesla je vzdy up to date..cize updatami je vzdy najnovsia..nieco ako iphone kam si das vzdy novy iOS a neriesis. A btw mozno u nas v EU je problem s garazami ale my nie sme prioritny trh. V US alebo Aus kde je Tesla hlavne predavana to taky problem nie je zvlast ked je tam preferovany nocny prud. Neviem ako je to presne u nas. 😉
Při druhém pokusu zkoušeli redaktoři otevřít zadní dveře, v tomto případě vedle dost natěsno zaparkovaného auta. Obávám se, že se by se v tomto případě nepodařilo otevřít dveře ani konvenčního SUV, tak aniž by do interiéru někdo nastoupil a nepoškodil bok toho vedlejšího 😐 Zas tak bych Teslu nekritizoval, ona alespoň dveře včas zablokovala, kdežto dítě nebo nepozorný majitel auta by vám do vašeho auta na prudko práskl 😄
no a este miesto parku mohli pouzit uvarenu spagetu 😉 ... ale ok... chlapci si dokazali co chceli a nasli nejaku tu "chybicku" ze jo
no ale vazne teraz... tah na branu ma tesla neskutocny ... aj legendarna alfa by sa mohla od nej ucit ako cielit na zakaznika a ako auta realne aj predavat nielen kadeco slubovat dopredu az kym zakaznik uplne nestrati nervy a neodide inde
no ale vazne teraz... tah na branu ma tesla neskutocny ... aj legendarna alfa by sa mohla od nej ucit ako cielit na zakaznika a ako auta realne aj predavat nielen kadeco slubovat dopredu az kym zakaznik uplne nestrati nervy a neodide inde
Jopino: pokud nejde v úzké mezeře nastoupit přes normální dveře ale ani přes falcon wings, pak netuším kde je jejich přínos
Já jsem nikde "zatím" nevyčetl a ani to netvrdím, že výhodou takovýchto dveří je pohodlné nastupování a vystupování v úzkých prostorech, kde by soudný člověk takto s ničím neparkoval. Pokud to je někde uvedeno, budiž. Vidím to spíše jako pokus Tesly vyrobit něco "neotřelého". Člověka, který vedle mě takto zaparkuje bych s chutí vyrohoval 8-s
Když už je dost místa na otevření dveří, což většinou bude, tak pak bude vystupování pohodlnější, protože tam ty dveře nebudou překážet.
Naopak výrazná nevýhoda je nemožnost dát něco na střechu.
Naopak výrazná nevýhoda je nemožnost dát něco na střechu.
V tak velkem aute to snad nevadi, naspaes vsechno dovnitr.
Já bych viděl ještě jednu nevýhodu: Když se dívám na fotky, tak by mě zajímala celková výška auta s otevřenými dveřmi. Obávám se že v patrových garážích to může být problém.
Mam miesto v podzemnej garazi so sirkou 2.7m a s tymito dverami je to uplne nekompatibilne. Jednak neviem ci by sa mali kam otvorit na vysku, kedze strop je vo vyske cca 2m, ale hlavne vedla auta je stena (5.4m siroky box na dve auta so stenami).
V takomto pripade je to uplne nepouzitelne a to su tie miesta vacsie ako je norma na parkovacie miesto v SR 😄
V takomto pripade je to uplne nepouzitelne a to su tie miesta vacsie ako je norma na parkovacie miesto v SR 😄
Ve statickem testu u i8 od sedmé minuty jsem zkoušel nastoupit se svými dvěma metry a 112 kily do auta a minimální vzdálenost byla 40 cm
[odkaz]
[odkaz]
Snaha nalézt jakoukoliv - byť praštěnou a nepravděpodobně aplikovatelnou - chybu je paranoidní.
Souhlasím a potvrzuji - klasické dveře jsou nějvětší zvěrstvo autmobilismu. Mám Grand C-Max - a dokud děti nevyrostou, nechci jinak... Posuvně dveře - byť jen pro cestující na zadních sedadlech - jsou úžasná záležitost.
Každé ráno před domem, před školkou, školou, odpoledne u obchoďáku, v podzemních garážích, několikrát do roka při balení rakve na střeše, kdy můžu pohodlně manipulovat se zavazadly...
Stejně tak tady - křídla jsou praktické, chytré a navíc k tomu designové.
Kdy naposledy jste zde bylo video o tom, jak si někdo přicvakl prsty ve dveřích škodovky??? Tenhle za-každou-cenu-vlezdo***ismus-škodovce je k zblití.
Na Teslu nemám, ale pokud ji občas potkám na cestě, křižovatce, parkovišti - zasním se a "závidím". Je to jedna z mála aut, které bych si přál a stejně tak většina z Vás! Buďte k sobě upřímní! Je to jako přání být na špici závodu formule 1 😄
Tesel na cestách přibývá překvapivě rychle a já všem majitelům přeji ten každodenní zážitek ze zrychlení, kultury jízdy a pocit vychutnat si sílu pokroku tady a teď!
Souhlasím a potvrzuji - klasické dveře jsou nějvětší zvěrstvo autmobilismu. Mám Grand C-Max - a dokud děti nevyrostou, nechci jinak... Posuvně dveře - byť jen pro cestující na zadních sedadlech - jsou úžasná záležitost.
Každé ráno před domem, před školkou, školou, odpoledne u obchoďáku, v podzemních garážích, několikrát do roka při balení rakve na střeše, kdy můžu pohodlně manipulovat se zavazadly...
Stejně tak tady - křídla jsou praktické, chytré a navíc k tomu designové.
Kdy naposledy jste zde bylo video o tom, jak si někdo přicvakl prsty ve dveřích škodovky??? Tenhle za-každou-cenu-vlezdo***ismus-škodovce je k zblití.
Na Teslu nemám, ale pokud ji občas potkám na cestě, křižovatce, parkovišti - zasním se a "závidím". Je to jedna z mála aut, které bych si přál a stejně tak většina z Vás! Buďte k sobě upřímní! Je to jako přání být na špici závodu formule 1 😄
Tesel na cestách přibývá překvapivě rychle a já všem majitelům přeji ten každodenní zážitek ze zrychlení, kultury jízdy a pocit vychutnat si sílu pokroku tady a teď!
Teslu? No to urcite. Audi RS6 nebo nejake Maserati.. treba.. ale Teslu fakt nikomu nezavidim. Krom naprosto desneho designu a zname spatne kvalite zpracovani ( a americky kvalitniho ibterieru) na tom aute neni nic dalsiho. Jizdni vlastnosti - nejake to ma? Myslim ze ne a ono je to ani na plouzeni se po dalnici 120km/h nepotrebuje. O jakych vychytavkach mluvis? Tom tabletu? Jaka super technologie? Tech par tisic celkem stabdardnich clanku v podvozku? Na tom aute neni pokrokoveho vubec nic a zatim je to spise slepa ulicka nez cokoli jineho.
Celá ta sranda je pouze o baterkách.
Takže k základní informaci patří, kolik stojí výměna baterek???
Kdyby tam dali baterky za 3 miliony, tak je dojezd 2x delší. Takže těch 700 km by při vyšší ceně neměl být problém.
Takže k základní informaci patří, kolik stojí výměna baterek???
Kdyby tam dali baterky za 3 miliony, tak je dojezd 2x delší. Takže těch 700 km by při vyšší ceně neměl být problém.
Akorát bys pak taky měl 2x tak dlouhé nabíjení (40 minut rychlonabití místo 20), ty baterky musíš taky někam nacpat (Tesla je má myslím v celé podlaze) atd. Je to prostě řešení hrubou silou, pravda, u elektroaut zatím žádné jiné není.
Jasně, chtěl jsem říct, že pokud máte super baterky, tak máte super elektroauto.
S těmi baterkami, by bylo každé elektroauto použitelnější.
S těmi baterkami, by bylo každé elektroauto použitelnější.
aha, takze kdybys tam dal baterky s desetinovou kapacitou, tak bys je nabil za 2 minuty??
a co když tam budou 2 stejny baterky vedle sebe a kazda zvlast se nabiji 20minut?
takze podle tebe dohromady 40??
když mas dost silnou pripojku, tak rychlost dobijeni je dana jen technologii ty baterky
zkus nejdriv premejslet nez zacnes nabijet.
a co když tam budou 2 stejny baterky vedle sebe a kazda zvlast se nabiji 20minut?
takze podle tebe dohromady 40??
když mas dost silnou pripojku, tak rychlost dobijeni je dana jen technologii ty baterky
zkus nejdriv premejslet nez zacnes nabijet.
Tak uvažoval jsem s nabíjením z nejlepší dostupné nabíječky, to jest Superchargeru. Ty jakoby bereš dvě baterie nabíjené paralelně dvěma superchargery.
Jo, a baterka 85 kWh je tvořena cca 11500 články. Teoretický nabíjecí proud je tedy až 230A, a to už potřebuješ pořádný kabel.
Otázka je, na jaký proud a napětí můžeš u dobíjení jednou nabíječkou vůbec jít, abys do baterky těch 60 kWh (nebo u tebe 120) dostal co nejrychleji. Jednoduše řečeno musí být pro zachování stejné doby dobíjení u baterie s dvojnásobnou kapacitou dvojnásobný, je mi líto.
Stejně bude asi budoucnost spíš nějaké standardní akupacky a rychlý výměnný systém.
Jo, a baterka 85 kWh je tvořena cca 11500 články. Teoretický nabíjecí proud je tedy až 230A, a to už potřebuješ pořádný kabel.
Otázka je, na jaký proud a napětí můžeš u dobíjení jednou nabíječkou vůbec jít, abys do baterky těch 60 kWh (nebo u tebe 120) dostal co nejrychleji. Jednoduše řečeno musí být pro zachování stejné doby dobíjení u baterie s dvojnásobnou kapacitou dvojnásobný, je mi líto.
Stejně bude asi budoucnost spíš nějaké standardní akupacky a rychlý výměnný systém.
dvojnasobny proud?
ne, to opravdu byt nemusi, ale samozrejme muze 😉
na ten vymennej systém moc neverim. to jde delat nekde v cistote, v laboratori, ale ve spine, v soli, v mrazu, po několika letech provozu...
neverim ze to v realu bude fungovat dobre
ne, to opravdu byt nemusi, ale samozrejme muze 😉
na ten vymennej systém moc neverim. to jde delat nekde v cistote, v laboratori, ale ve spine, v soli, v mrazu, po několika letech provozu...
neverim ze to v realu bude fungovat dobre
To je taky pravda, ono 85 kWh je už pořádný elektrický balíček. Ale uvidíme, bohužel vývoj baterií nejde tak rychle dopředu, jak by si trh žádal. Navíc představa, jak celé sídliště nabíjí přes noc všechna venku stojící auta je tak trochu úsměvná. Ono by to asi nefungovalo ani ve velkém počtu na vesnici, nevím tedy, na jaký celkový odběr je takový běžný transformátor u vesničky dimenzovaný. A tu Teslu tak akorát za 8 hodin na domácím trojfázovém jističi 16A / 400V nabiješ do plna. Fakt tedy je, že málokdy budeš nabíjet úplně z prázdna, ale i tak.
nemuzes ale kritizovat nemoznost nebo obtiznost dobijeni elektroaut na sidlisti, když ty auta dnes vpodstate nejezdej a tak systém dobijecich stanic na tehle mistech ani není potřeba.
az se elektromobily rozsiri, tak podle me i na sídlištích vzniknou dobijeci domy nebo dobijeci mista, kam vecer postavíš auto, nacvakas kolik potrebujes dobit a v kolik rano odjizdis a systém se o vse postara. a když budes potrebovat dobit hned a hodne, za 1kWh zaplatíš vic, nez když ti bude jedno, ze se bude nabijet az v noci nebo k ranu, kdy je elektriky dost a je levna. anebo tam nacvakas, ze dobit vlastne nepotrebujes, ale kdyby nevedeli co s elektrikou, tak ti (s nadsázkou) za dobiti ještě zaplati...
s manželkou najedem s autama dohromady něco přes 30tis km rocne, v pripade elektromobilu to znamena cca 5-6MWh elektriky. přitom rocni spotřebu v dome mame cca 15kWh, takze v nasem pripade by o nejakou velkou zatez pripojky snad ani neslo, když by se navíc dobijelo zejména kdy spotřebu nemame zadnou a kdy je elektriky spis prebytek...
az se elektromobily rozsiri, tak podle me i na sídlištích vzniknou dobijeci domy nebo dobijeci mista, kam vecer postavíš auto, nacvakas kolik potrebujes dobit a v kolik rano odjizdis a systém se o vse postara. a když budes potrebovat dobit hned a hodne, za 1kWh zaplatíš vic, nez když ti bude jedno, ze se bude nabijet az v noci nebo k ranu, kdy je elektriky dost a je levna. anebo tam nacvakas, ze dobit vlastne nepotrebujes, ale kdyby nevedeli co s elektrikou, tak ti (s nadsázkou) za dobiti ještě zaplati...
s manželkou najedem s autama dohromady něco přes 30tis km rocne, v pripade elektromobilu to znamena cca 5-6MWh elektriky. přitom rocni spotřebu v dome mame cca 15kWh, takze v nasem pripade by o nejakou velkou zatez pripojky snad ani neslo, když by se navíc dobijelo zejména kdy spotřebu nemame zadnou a kdy je elektriky spis prebytek...
jako elektromobil asi super, ale jinak souhlasím s autorem, že je to taková marketingová onanie. Ty dveře mi připadají jako když se někdo zbláznil (resp. jako když hoši z TopGearu vtipkují "pojďme udělat mpv s křídlovými dveřmi, to ještě nikoho nenapadlo")
Vzhledem k faktu že autem hýbe výhradně výkon, je točivý moment motoru poměrně podružný údaj. U elektromotorů to platí o to víc, že jejich pracovní otáčky se mohou lišit citelněji než na co jsme zvyklí u běžných splovacích motorů. Takže Tesla i každý jiný elektromobil bude zrychlovat stejně i když budou mít při stejném výkonu moment třeba poloviční nebo naopak dvojnásobný - rozdíly se srovnají vhodným poměrem stálého převodu a síla na kolech pak bude vždy stejná. Z tohoto důvodu není třeba být z udávané hodnoty 657 Nm nějak zvláště unešený, důležité jsou především kilowatty.
Ale věřím že ty modelem X hýbou dost solidně
Jinak co se týká celkového pohledu na auto a hlavně užitečnosti falcon wings mám stejný názor
Ale věřím že ty modelem X hýbou dost solidně
Jinak co se týká celkového pohledu na auto a hlavně užitečnosti falcon wings mám stejný názor
Elektromor v Model X poskytuje konštantný výkon a točivý moment v pásme od 0 až približne 6000 otáčok. Pri 6000 začínajú výkonové krivky postupne klesať podobne ako u spalovacieho motoru. Maximálne otáčky sú potom niekde okolo 16000.
Vďaka týmto vlastnostiam nepotrebuje elektromobil viacstupňovú prevodovku a zvláda rýchlost od 0 do 250 km/h na jednom fixnom prevodovom stupni. Je jedno či idete 60, 120 alebo 180 km/h stále mate zaradenú jednotku.
Pred tým než budete kritizovať elektrický pohon, skúste na vašom aute jazdiť celý čas na jednom prevodovom stupni, bez preraďovania a napíšte nám ako to dopadlo 😄
Vďaka týmto vlastnostiam nepotrebuje elektromobil viacstupňovú prevodovku a zvláda rýchlost od 0 do 250 km/h na jednom fixnom prevodovom stupni. Je jedno či idete 60, 120 alebo 180 km/h stále mate zaradenú jednotku.
Pred tým než budete kritizovať elektrický pohon, skúste na vašom aute jazdiť celý čas na jednom prevodovom stupni, bez preraďovania a napíšte nám ako to dopadlo 😄
Výkon je funkcí točivýho momentu a otáček. Podle mejch dost omezenejch znalostí fyziky tedy není možný, aby motor poskytoval při rostoucích otáčkách a konstantním točivém momentu konstantní výkon.
jako by to psalo závistivé dítko, které pod tlakem okolností musí přiznat, že sousedův Honzík běhá rychleji.
Copak se tu nejedná o naprosto moderní, špičkovou káru, elektro, která má dojezd běžně přes 400km? A to prosím při velikosti mamuta?
Někdo tu nevidí nic futuristického www.gemini.cz - pan machala při konstatování faktu o spotřebě tančí kolem jak by děcko chytli při krádeži žvýkaček a naprosto férově zmíní to, že tesla vlastně hoří, krachuje, živoří a ....
Nicméně díky této "novinařině" na úrovni blesku a škoda brožury jsem začal čas věnovat jiným webům, kanálům a zdrojům z této oblasti. To pak jeden tady neví, jestli se má smát nebo brečet.
Samozřejmě, pokud je tou správnou veličinou kufr a oturbená jednadvojka, tak je to vpořádku.
Hezký den přeji. 😄
Copak se tu nejedná o naprosto moderní, špičkovou káru, elektro, která má dojezd běžně přes 400km? A to prosím při velikosti mamuta?
Někdo tu nevidí nic futuristického www.gemini.cz - pan machala při konstatování faktu o spotřebě tančí kolem jak by děcko chytli při krádeži žvýkaček a naprosto férově zmíní to, že tesla vlastně hoří, krachuje, živoří a ....
Nicméně díky této "novinařině" na úrovni blesku a škoda brožury jsem začal čas věnovat jiným webům, kanálům a zdrojům z této oblasti. To pak jeden tady neví, jestli se má smát nebo brečet.
Samozřejmě, pokud je tou správnou veličinou kufr a oturbená jednadvojka, tak je to vpořádku.
Hezký den přeji. 😄
V čem je moderní a především špičková kromě faktu, že se jedná o elektromobil? Ano, můžeš nasadit moderní růžové brýle 😉 a rozplývat se nad pokrokovostí aut na elektřinu jako takovými a zachránci čistého vzduchu na planetě, ale já jsem opatrnější.
Čekal bych na základě textu spíše 3 hvězdy, osobně bych kvůli kombinaci cena / výkon dal méně, takže z mého pohledu se snažil být redaktor dost objektivní.
A vážně nevím kde jsi přišel na to, že zdejší modlou je "oturbená jednadvojka"? 😐 ja myslím, že je to pořád ve velké většině "pořádná atmosféra" 😉
Čekal bych na základě textu spíše 3 hvězdy, osobně bych kvůli kombinaci cena / výkon dal méně, takže z mého pohledu se snažil být redaktor dost objektivní.
A vážně nevím kde jsi přišel na to, že zdejší modlou je "oturbená jednadvojka"? 😐 ja myslím, že je to pořád ve velké většině "pořádná atmosféra" 😉
Čau navrátilče 😄 . U ceny +3mio bych veličiny typu oturbené jednadvojky nebral, ale kufr od SUV asi chtít my, klienti budeme.
Tohle auto jednoduše nedojede ani přes republiku, nedoveze tě do Alp a ve finále ani do Tater, pokud nejedeš z Moravy.
SUV beru jako typ auta pro aktivní rodiny, či jedince. A tady u mě osobně Tesla selhává.
Tohle auto jednoduše nedojede ani přes republiku, nedoveze tě do Alp a ve finále ani do Tater, pokud nejedeš z Moravy.
SUV beru jako typ auta pro aktivní rodiny, či jedince. A tady u mě osobně Tesla selhává.
No nedoveze, v zimě jsme s tím byli v Cavalese (S70D) a dojeli jsme. Nabíjet se samozřejmě muselo, což cestu zásadně protáhlo, ale přežít se to dalo. 😄
No tak to je super že to jde !!! On tě tam doveze i vlak nebo autobus a jednoznačně rychleji než Tesla....
Je to ca. 900 km, každých 250 km (protože si dovolím vzít na cestu dva lidi, lyže a zatopit) na 4 hodiny zastavím, tedy celkem 3-4 zastávky, záleží jak mám nabito když vyjíždím (kurňa, to je jak mobil) - po krásných 26 hodinách na cestě jsem v Italských Alpách, běžně 8-9 >😁 >😁 a už se těším na cestu zpátky a pokud jedu na 3, 4 dny tak pomalu zase můžu vyrazit >😒]
Uvažování tohoto typu samozřejmě vůbec neodsuzuji (nemám na to žádné právo), ale také mu nerozumím - budu se trápit v elektro autě, abych na závěr radostně konstatoval, že se to dá, jupííí ! Ale po cestě aspoň můžu trávit přestávky modlením se za to ať moc nemrzne a nemusím třeba přitopit
Tuhle kratochvíli rád přenechám ostatním 😉 :-!
Je to ca. 900 km, každých 250 km (protože si dovolím vzít na cestu dva lidi, lyže a zatopit) na 4 hodiny zastavím, tedy celkem 3-4 zastávky, záleží jak mám nabito když vyjíždím (kurňa, to je jak mobil) - po krásných 26 hodinách na cestě jsem v Italských Alpách, běžně 8-9 >😁 >😁 a už se těším na cestu zpátky a pokud jedu na 3, 4 dny tak pomalu zase můžu vyrazit >😒]
Uvažování tohoto typu samozřejmě vůbec neodsuzuji (nemám na to žádné právo), ale také mu nerozumím - budu se trápit v elektro autě, abych na závěr radostně konstatoval, že se to dá, jupííí ! Ale po cestě aspoň můžu trávit přestávky modlením se za to ať moc nemrzne a nemusím třeba přitopit
Tuhle kratochvíli rád přenechám ostatním 😉 :-!
Pravda, je třeba ale nezapomínat na tu nemalou skupinu zákazníků, kteří mají SUV jako mamataxi a nevytáhnou s ním paty z města jak je rok dlouhý. Pro ty je tu Tesla X. Jezdit s tím do Alp je vážně kravina.
u tohodle auta rychlodobijeni 30min (??) a realnej dojezd 300-350km.
tedy 2 zastafky.
a tech 30min po 3 hodinách jizdy by se snad dalo i prekousnout.
tedy 2 zastafky.
a tech 30min po 3 hodinách jizdy by se snad dalo i prekousnout.
Tesla na stránkách uvádí "až 170 mil", tj. 270km. To je v dálničním režimu 2h jet a pak půl hodiny dobíjet.
Bohužel jen v ideálním případě - jen pokud si nemusíš k tomu Superchargeru zajet třeba 15km, jen pokud se nedostaneš do kolony, kde bys musel nechat běžet topení, jen pokud nepojedeš moc do kopce.
Bohužel jen v ideálním případě - jen pokud si nemusíš k tomu Superchargeru zajet třeba 15km, jen pokud se nedostaneš do kolony, kde bys musel nechat běžet topení, jen pokud nepojedeš moc do kopce.
ja ctu něco jinyho😒br />
"Model X is the safest, fastest and most capable sport utility vehicle in history. With all-wheel drive and a 100 kWh battery providing 289 miles of range"
https😐/www.tesla.com/modelx
když pojedes na dalnici v kolone, tak ti spotřeba spis klesne a dojezd vzroste
"Model X is the safest, fastest and most capable sport utility vehicle in history. With all-wheel drive and a 100 kWh battery providing 289 miles of range"
https😐/www.tesla.com/modelx
když pojedes na dalnici v kolone, tak ti spotřeba spis klesne a dojezd vzroste
Až 170 mil po 30min dobíjení... a to bez upřesnění modelu. Osobně bych čekal, že S bude v tomhle ohledu lepší než X.
80% je 230 mil
170 mil, to bude nejakej slabsi aku
170 mil, to bude nejakej slabsi aku
To jo, ale tesla se ani omylem nedostane z "nuly" na 80% za 30 minut
podivej na ten zelenej graf
[odkaz]
ano, není to z nuly ale z 10% a není to za 30 minut, ale za 40.
zas tak nepouzitelny mi to ale neprijde
ten sloupcovej graf (cervenek sloupec) potvrzuje to co uvadel emel - 170 mil po 30min dobijeni
[odkaz]
ano, není to z nuly ale z 10% a není to za 30 minut, ale za 40.
zas tak nepouzitelny mi to ale neprijde
ten sloupcovej graf (cervenek sloupec) potvrzuje to co uvadel emel - 170 mil po 30min dobijeni
No jasne, ale to je prave ten rozdil o ktery se tu pres - dojezd 170 z 30 minut dobijen vs dojezd 230 mil z 80% aku, o nepouzitelnosti jen tu nepsal ani slovo, tesly jsou poedle me dost pouzitelne, pokud clovek jezdi dalky jen obcas...
ano
vychazel jsem z toho, ze 80% za 30 min
ja sem si to overoval na nejakejch ceskejch strankach
mozna to bylo pro nejakej slabsi aku
výrobce to ale pro 90kWh uvadi jasne
timto se dotcenejm omlouvam 😄
vychazel jsem z toho, ze 80% za 30 min
ja sem si to overoval na nejakejch ceskejch strankach
mozna to bylo pro nejakej slabsi aku
výrobce to ale pro 90kWh uvadi jasne
timto se dotcenejm omlouvam 😄
pánové. jezdím s teslou už nějakou dobu. po celé evropě. výkon superchargeru je cca 135 KW, z toho se to dá doba nabíjení lehce dopočítat. ano, chce to trochu více plánovat cestu, ale žádné zásadní časové ztráty to nepřináší. po 2 hodinách jízdy (u mě většinou s dětmi) si stejně tu 20-30 min přestávku uděláte 😄
to auto vás samozřejmě musí bavit, jiné ospravedlnění ceny se hledá těžko ...
to auto vás samozřejmě musí bavit, jiné ospravedlnění ceny se hledá těžko ...
Stavěli jsme 2x na cca hodinu s tím, že se drželo 110-125 km/h (pak už dojezd padá moc rychle).
Problém není to, že Superchargery nejsou, ale to, kde jsou (obvykle v * někde 15 km od trasy, kterou potřebuješ jet) - takže člověk zbytečně přichází o cenný kilometry.
Jel jsem s tím proto, že mě zajímalo použití v reálnym každodenním provozu, není potřeba to hnedka rozmazávat. Předtím jsem s tím po Praze, Ústeckym a Libereckym kraji nalítal asi 20tkm a na to auto si v zásadě stěžovat nemůžu.
Problém není to, že Superchargery nejsou, ale to, kde jsou (obvykle v * někde 15 km od trasy, kterou potřebuješ jet) - takže člověk zbytečně přichází o cenný kilometry.
Jel jsem s tím proto, že mě zajímalo použití v reálnym každodenním provozu, není potřeba to hnedka rozmazávat. Předtím jsem s tím po Praze, Ústeckym a Libereckym kraji nalítal asi 20tkm a na to auto si v zásadě stěžovat nemůžu.
Vsetko mozne sa da vytknut tomuto autu a pravom to je v clanku aj diskusii detailne rozobrane. Ale tie kridlove dvere nepovazujem za samoucelne. Je to jednoznacne rodinne auto (3 sedacky v 2. rade) a kazdy kto zapina male deti do autosedaciek vie ako ake to je. Pri tom pokuse co urobili, ked zaparkovali Teslu vedla ineho auta a dvere sa otvorili. Pri klasickych dverach by dospely ledva nastupil. Nie to ze by tam v otvorenych dverach stal a naklanal sa nad dieta, aby ho zapol. Klasicke MPV mavaju posuvne dvere, ktore maju tiez svoje pre/proti.
Nějak mi uniká, z mého pohledu vidím😒br />
Auto za 3+ mil, na ty peníze mizerně (v obecné rovině pouze nekvalitně) udělané. V zimě raději moc netopí. Má pitomý tablet místo ovládání, který tam designér prostě dal "hlavně ať je to cool", nějak se s jeho zakomponováním netrápil, s funkčností Tesla také ne. Jízdní vlastnosti vlastně neexistují, je to přesouvátko. Z mého pohledu nemá hezky design vnitřku, ani vnějšku, což je ale osobní. Musím ho dobíjet - a možná je 300+ km ve světě elektromobilů hodně, pro delší cesty nebo časté ježdění ani náhodou. Při představě třeba cesty na hory nebo k moři nemá ani cenu přemýšlet, případně stat 4 hodiny na benzince nebo si naplánovat každých 200 km (v létě, plném autě s klima) zastávku v nějakém pěkném městečku na pár hodin. A to pomíjím klasické problémy elektromobilů jako žádný zvuk, otázka jejich skutečné ekologičnosti, trvanlivost, dlouhodobá praxe....
A že jsem skeptický ohledně elektromobilů a nemám s nimi zkušenost? Měl jsem možnost zkoušet Tesla P90 a prestože zátah je silný, je tak nějak jiný a přestalo mě to bavit po pár zrychleních. Nudné, nekvalitně provedené auto, pominu-li techniku a hračičky (v autě mě nezajímají) a fakt, že řídím elekromobil, nemám jediný důvod si na "zážitek" s Teslou vzpomenout.
Na tomto autě je pozitivní hodně místa, dobré střední sedačky a ticho (které mě osobně nezaujalo a spíše mi vadilo - kde je zvuk třeba V10 >😒] ?? ) a to by bylo OK jako "něco jako rodinné MPV" do města odpovídající cenovce třeba Espace....
Auto za 3+ mil, na ty peníze mizerně (v obecné rovině pouze nekvalitně) udělané. V zimě raději moc netopí. Má pitomý tablet místo ovládání, který tam designér prostě dal "hlavně ať je to cool", nějak se s jeho zakomponováním netrápil, s funkčností Tesla také ne. Jízdní vlastnosti vlastně neexistují, je to přesouvátko. Z mého pohledu nemá hezky design vnitřku, ani vnějšku, což je ale osobní. Musím ho dobíjet - a možná je 300+ km ve světě elektromobilů hodně, pro delší cesty nebo časté ježdění ani náhodou. Při představě třeba cesty na hory nebo k moři nemá ani cenu přemýšlet, případně stat 4 hodiny na benzince nebo si naplánovat každých 200 km (v létě, plném autě s klima) zastávku v nějakém pěkném městečku na pár hodin. A to pomíjím klasické problémy elektromobilů jako žádný zvuk, otázka jejich skutečné ekologičnosti, trvanlivost, dlouhodobá praxe....
A že jsem skeptický ohledně elektromobilů a nemám s nimi zkušenost? Měl jsem možnost zkoušet Tesla P90 a prestože zátah je silný, je tak nějak jiný a přestalo mě to bavit po pár zrychleních. Nudné, nekvalitně provedené auto, pominu-li techniku a hračičky (v autě mě nezajímají) a fakt, že řídím elekromobil, nemám jediný důvod si na "zážitek" s Teslou vzpomenout.
Na tomto autě je pozitivní hodně místa, dobré střední sedačky a ticho (které mě osobně nezaujalo a spíše mi vadilo - kde je zvuk třeba V10 >😒] ?? ) a to by bylo OK jako "něco jako rodinné MPV" do města odpovídající cenovce třeba Espace....
I kdyby to auto na mě nepůsobilo jako kdysi bionický koncept Mercedesu, který se shlédl v rybě a nějak se mi zalíbil...
...stále mi vadí jedna důležitá věc. MD vyhlásilo tzv. ofenzívu s názvem D1 a minimálně do roku 2020 nás čeká nejdůležitější tepna v ČR v jakémsi polostavu. Jsme levnou tranzitní zemí a PČR nemá zájem o plynulý provoz, jde ji jen o výběr pokut. Blokující kamiony v kolonách nejsou tak pohodlným terčem jako měření rychlosti v teple či chladu civilní Oktávky.
A tím se dostávám ke svému přízemnímu pohledu, kdy mě trasa z jednoho konce republiky na druhý přijde tímto způsobem nejezditelná. Když se konečně vymotám z objížděk a kolon bez toho aniž bych musel vypínat rádio, topení, vyhřívání sedaček, navigaci, případně kompletní chlazení interiéru v létě, tak mi dochází šťáva. Chca nechca musím zastavit v Humpolci a čekat na dobití pro jistý dojezd do cíle.
Jako výrobní pomůcka tedy nefunguje a čistě pro rodinné účely pokud vezmu v potaz svoje přízemní "čecháčkovské" (jak tu někteří často rádi posměšně píší) potřeby, už vůbec ne.
...stále mi vadí jedna důležitá věc. MD vyhlásilo tzv. ofenzívu s názvem D1 a minimálně do roku 2020 nás čeká nejdůležitější tepna v ČR v jakémsi polostavu. Jsme levnou tranzitní zemí a PČR nemá zájem o plynulý provoz, jde ji jen o výběr pokut. Blokující kamiony v kolonách nejsou tak pohodlným terčem jako měření rychlosti v teple či chladu civilní Oktávky.
A tím se dostávám ke svému přízemnímu pohledu, kdy mě trasa z jednoho konce republiky na druhý přijde tímto způsobem nejezditelná. Když se konečně vymotám z objížděk a kolon bez toho aniž bych musel vypínat rádio, topení, vyhřívání sedaček, navigaci, případně kompletní chlazení interiéru v létě, tak mi dochází šťáva. Chca nechca musím zastavit v Humpolci a čekat na dobití pro jistý dojezd do cíle.
Jako výrobní pomůcka tedy nefunguje a čistě pro rodinné účely pokud vezmu v potaz svoje přízemní "čecháčkovské" (jak tu někteří často rádi posměšně píší) potřeby, už vůbec ne.
Potkavam asi 8 sedanu (predface s vetsi maskou) a 2 cerna SUV a zadnou pozornost to nepouta. Osobne se mi na tom libi treba ta rovna podlaha, takovy pocit svobody jsem naposledy zazil ve Wartburgu 353 >😁 Mam rad i zapustene kliky nebo vetsi dynamicky polomer kol. Na topeni asi neco bude, i 15 min jizdy od domova maji mnohdy zamrzla okna. Tichy rozjezd je paradni !!! Nejak se mi nezda tech 5 sec, chlapi v praci to porad porovnavaji s La Ferrari, Gallardem a strili cisla o neco nizsi. Nemyslim si ze to byla predseriova verze, to neni klasicke auto, to ma trosku jinou stavbu, to body je takove lehoucke. Treba zadni sedadla (druha rada) jsou jen takove skorepiny jak do tramvaje doplnene o trosku polstru kuze. Dverni panely taky hmotnost nula nula nic.
Zrychlení Tesly X P90 DL😒br />
z 0-100 km/h 3.4 sec
z 0-200 km/h 11,9 sec.
To je neskutečné na takového mastodonta 😉
https😐/youtu.be/6TXAZstjkDg
z 0-100 km/h 3.4 sec
z 0-200 km/h 11,9 sec.
To je neskutečné na takového mastodonta 😉
https😐/youtu.be/6TXAZstjkDg
"za stěračem Loganu MCV jsem jednou našel lísteček, že jej nadšený zájemce okamžitě odkoupí" >😁 >😁 >😁
Jak bylo psané Tesla je fenomén stejně jako Appel (možná tím někoho urazím ale co) který je vlastně obyčejný telefon za neobyčejné prachy. No jo nakouslý jabko něco stojí.
A právě podobný případ mi přijde že je Tesla (jen s tou výjimkou že Apple můžete normálně používat, Teslu tak úplně ne). Vlastně Tesla je celkově takový telefon na kolech. Navíc na mě působí jako že neví co vlastně chce (ať už značka nebo model X), chybí jí zodpovědnost, logika a kompromis mezi modernou a klasikou. Co vím třeba budeme za pár desítek let koukat na Elona Muska jako na visionáře který předběhl svou dobu? Možná. Ale dnes je dnes a obávám se že Tesla je na dnešní dobu až moc vyspělá. Ale zároveň není vyspělá natolik aby obstála v konkurenci.
Já mám rád extravagantní věci. Takže se mi Tesla líbí ale určitě bych si ji nekoupil. Právě kvůli přemrštěné ceně, kvůli nedodělanému interiéru, racčí dveře jsou sice designově úžasné ale každý den bych s nimi jezdit nechtěl a jako poslední věc kvůli nesympatiím k Tesle celkově a k panu Muskovi také.
Abych ale jen nekritizoval Tesla má i několik výhod. tou hlavní je velký dojezd a výkon ale jinak je to prostě normální elektromobil zabalený v moderním obalu.
Jak je to s oficiálním zastoupením značky v ČR?
co se stane když se s Teslou převrátíte? A ani nemluvě o tom co se stane když se porouchá nějaké čidlo (třeba ve dveřích).
Jestli je tohle budoucnost co nás čeká tak nevím jestli být rád nebo brečet ;-\ 😐 😉
A právě podobný případ mi přijde že je Tesla (jen s tou výjimkou že Apple můžete normálně používat, Teslu tak úplně ne). Vlastně Tesla je celkově takový telefon na kolech. Navíc na mě působí jako že neví co vlastně chce (ať už značka nebo model X), chybí jí zodpovědnost, logika a kompromis mezi modernou a klasikou. Co vím třeba budeme za pár desítek let koukat na Elona Muska jako na visionáře který předběhl svou dobu? Možná. Ale dnes je dnes a obávám se že Tesla je na dnešní dobu až moc vyspělá. Ale zároveň není vyspělá natolik aby obstála v konkurenci.
Já mám rád extravagantní věci. Takže se mi Tesla líbí ale určitě bych si ji nekoupil. Právě kvůli přemrštěné ceně, kvůli nedodělanému interiéru, racčí dveře jsou sice designově úžasné ale každý den bych s nimi jezdit nechtěl a jako poslední věc kvůli nesympatiím k Tesle celkově a k panu Muskovi také.
Abych ale jen nekritizoval Tesla má i několik výhod. tou hlavní je velký dojezd a výkon ale jinak je to prostě normální elektromobil zabalený v moderním obalu.
Jak je to s oficiálním zastoupením značky v ČR?
co se stane když se s Teslou převrátíte? A ani nemluvě o tom co se stane když se porouchá nějaké čidlo (třeba ve dveřích).
Jestli je tohle budoucnost co nás čeká tak nevím jestli být rád nebo brečet ;-\ 😐 😉
S Teslou žádnou dlouhodobou zkušenost nemám, ale 20.000 km v XC 90 mi dalo nějakou zkušenost ze soužití s tabletem místo klasických čudlíků. Ano, je to sexy. Ano, na malou plochu se vejde neuvěřitelné množství funkcí. Ano, při dnešních cenách elektroniky je to asi i výrobně levnější.
Ale: ovládání vyžaduje daleko více pozornosti, neustále je vše potřeba kontrolovat zrakem, málokterá funkce je k dispozici na jeden dotyk - vypnout vyhrřívání sedaček je na 4 doteky a musíte se trefit na plochu cca 1 cm2. Rozhodně to vyžaduje cvik a rozhodně to rozptyluje víc, než klasika. V zásadě takové auto musí mít hromadu asistentů, protože ty musí zaskakovat v době, kdy řidič ovládá tablet.
Nejsem a priori proti, dá se na to zvyknout, asi je to budoucnost - ale má to svá ale....
Ale: ovládání vyžaduje daleko více pozornosti, neustále je vše potřeba kontrolovat zrakem, málokterá funkce je k dispozici na jeden dotyk - vypnout vyhrřívání sedaček je na 4 doteky a musíte se trefit na plochu cca 1 cm2. Rozhodně to vyžaduje cvik a rozhodně to rozptyluje víc, než klasika. V zásadě takové auto musí mít hromadu asistentů, protože ty musí zaskakovat v době, kdy řidič ovládá tablet.
Nejsem a priori proti, dá se na to zvyknout, asi je to budoucnost - ale má to svá ale....
běžte si koupit Cadillac XT5 nebo Escalade. Za ušetřené peníze budete jezdit 2-6 let zadarmo a ještě budete mít opravdovou luxusní ameriku >😁
tesla je proste o technologiach a moderne.. nie o nejakom pomere cena/uzitkova hodnota ... aj ja by som si za 3 melony kupil kde co ( alebo rovno aj viac aut ) len asi nie teslu ale chapem ludi ktori naopak prave chcu taketo nieco... niekto rad SUV .. iny veterany.. niekto motorky a niekto zase modernu .. cize auta ako tesla i3 leaf a podobne moderne masiny....
PS: tak ma napadlo .. ved za 3,5 melona by som predsa mohol mat optimu GT benzin .... plus k nej este aj nejaky ten jaguar F-pace v benzine nie? to by som sa cenou vosiel ci nie? ... a mal by som po hned po probleme co kupit za 3,5 mega ... az by som od tej celkovej spokojnosti nakoniec az kyval usami 😉
PS: tak ma napadlo .. ved za 3,5 melona by som predsa mohol mat optimu GT benzin .... plus k nej este aj nejaky ten jaguar F-pace v benzine nie? to by som sa cenou vosiel ci nie? ... a mal by som po hned po probleme co kupit za 3,5 mega ... az by som od tej celkovej spokojnosti nakoniec az kyval usami 😉
technologie k ničemu, ekologie, kdy výroba Tesly, výroba baterií do ní, výroba elektřiny v uhelné elektrárně a recyklace baterií zatíží přírodu většími škodlivinami, než kolik vypustí do přírody ten Escalade s 6,2 V8 >😁
Kdo chce dveře nahoru, at si koupí MB Gullwig, to má aspon styl....
Kdo chce dveře nahoru, at si koupí MB Gullwig, to má aspon styl....
XT5 s 3,6 310HP? To na plný plyn pojede jako Tesla v nouzovém režimu >😒]
Určitě, zrychlení u dvoukolky je 6,4 s (-0-96 Km/h) a u AWD je to 6,5 s
Hroznej lenoch >😁 [odkaz]
Hroznej lenoch >😁 [odkaz]
Proste auto bez zivota, bez osobnosti.. ziadny zvuk, emocie, vzrusenie.. NUDA. Prva vec, ktora by ma odradila je uplne ticho a ziadny prejav. Ako pocuvat tlkot srdca a nic nepocut.. uzasne. No a vysolit skoro 3 melony a potom sa vozit vo vetrovke, lebo je zima.. to je fakt husty vtip.. >😁 Hlavne ak bude vonku -10. Ale ocenujem vonkajsi dizajn, je pekny. Vnutri hnus.
Teslu som videl iba raz nazivo . Pri pohlade z vonku som mal problem udrzat obed v zaludku. Vonkajsi design fakt hnus. Tisic ludi tisicjedna chuti 😉
Vystihl jsi to naprosto přesně. Tesla má emocí asi jako lednička. I kdybych ty peníze na její koupi měl, NIKDY v životě bych si ji nekoupil. Když něco takového vidím, přímo mi naskakuje husí kůže. Brrr! 8-s 8-s 8-s
tak jako zvuk si člověk pustí nějakou (nejlépe klasickou) muziku, ne? Pak má jízda v onom údajně obtěžujícím tichu hned jiné vyznění...
Tesla pokracuje a jeste zesiluje trend vyroby drahych a pritom extremne lacine vypadajicich aut. Uz puvodni Tesla se svoji cenou a zaroven nevyraznym designem evokujicim japonske full size z devadesatych let byla hodne mimo a ted se trend jeste pritvrzuje. Model X jsem videl v sobotu na ulici a kdyz jsem tu zcela nezajimavou sedivou mys shledl (v sedive vypada jeste hure nez v testovane barve), tak jsem si rikal: "aha, to bude ta nova lacina Tesla, kterou slibovali" a ted zjistim ze u nas bude za 3.5 mio. Resit nejakou Q7, Cayenne nebo dokonce Bentaygu v kontextu Modelu X nema vubec smysl, tohle auto nedokaze vzhledem konkurovat ani novejsim korejskym SUV natoz premiovkam.
Chybějící výbava běžná i o třídu dvě níž už je kapitola sama pro sebe...
Ale na to jakým dojmem to auto působí je ta cena dost vysoká. Pokud chtějí v budoucnu uspět, budou muset zapracovat na celkovém provedení, upustit od pozérských a nepraktických pitomost jako jsou ty dveře. A zlepšit ergonomii aspoň několika tlačítky pro základní funkce. Ten obří tablet je sice efektní, ale rozhodně to není ergonomická výhra.
Když vezmu např. el. panameru a teslu, tak panamera tahá za kratší konec - jen v interiéru hraje prim. Divil by ses jak v Americe je Tesla žádaná a přijímána.
P.S. Pokud jde o x90d myslím, že jsem se vyjádřil celkem jasně, nevidím na ní nic, co by z hlediska kvalit designu interieru či exterieru a vnímané kvality mělo dávat důvod, proč stojí víc než dvakrát tolik, co SUV střední třídy premiového výrobce, se kterým se v tomto směru může max. rovnat.
Pokud tedy nevadi mala reklama, tak vse najdete na kanálu YT který se jmenuje "akcelerace videoblogy" 😉
to natacas len tak, pre potesenie?
I kdyby stálo o mega míň, stejně to pro mě osobně není téma. Nedojedu kam potřebuju, tím netvrdím, že mnoha jiným to nebude vyhovovat.
Na druhou stranu to neberu jako vysoce ekologické auto. Jen jednoduše po jeho projetí nejdou z výfuků spaliny. Ty už jsou však ve vzduchu z výroby elektřiny, jak se vyrábí a likvidují baterie víme taky. Tudíž zelený pohled opět pro mě osobně není tak jasný, jak se mnozí snaží tvrdit.
[odkaz]