Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Za volantem Nissanu X-Trail s novým 2.0 dCi. Trochu rozpaky...

Nissan nám v Černém lese dokazoval, že i za volantem rodinného SUV se dá náramně bavit. A zároveň nám dovolil vyzkoušet v X-Trailu nový motor 2.0 dCi.
Zpět na článek
2. 12. 2016 08:37
2. 12. 2016 12:14
2. 12. 2016 08:55
2. 12. 2016 08:58
2. 12. 2016 09:24
2. 12. 2016 09:05
2. 12. 2016 09:34
2. 12. 2016 09:00
2. 12. 2016 09:23
2. 12. 2016 09:45
2. 12. 2016 14:58
3. 12. 2016 16:45
2. 12. 2016 10:28
2. 12. 2016 12:53
2. 12. 2016 14:17
2. 12. 2016 16:22
3. 12. 2016 09:04
3. 12. 2016 15:34
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2016 08:36
Já jsem z článku vyčetl, že ta užasná 1,6 není tak úžasná
Vypadá to tak, že přefoukaná 1,6ka nebude umět plnit emise a bude ji muset pro vyšší výkony zastoupit dvoulitr. Divné je, že se dvoulitr budí tak pozdě, spotřebu v terénu bych vůbec nehodnotil a 6,5 je na gazík celkem slušné.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
2. 12. 2016 08:46
Re: Já jsem z článku vyčetl, že ta užasná 1,6 není tak úžasn
Neni to divný = bez ochcávek má nafta prostě zplodiny který sou mimo. Tenhle motor bude mít slušný emise = zase blbě jezdí >:-[]
2. 12. 2016 09:41
Re: NAZDAR DÍZLPRASÍCI východní €jropy ;))
jj
KDE SE FLÁKÁ RAKEM [odkaz] PROLEZLÝ DÍZLEM [odkaz] ZAPRÁSKANÝ a TECHNOopoměný [odkaz] VÝCHODO-EVROPSKÝ PRÁGL ????????????? [odkaz] !!!!!!!!!!
PS: ta díra střední evropy kam se každý turista rád vrací nadýchat čerstvého středomořského vzduchu...
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Emel
2. 12. 2016 10:40
Re: Já jsem z článku vyčetl, že ta užasná 1,6 není tak úžasn
Ochcávky jsou dvojího typu - buď se neplní emisní norma, nebo doslovné (močovina).
Avatar - Hammunasakra
2. 12. 2016 08:37
Nafta
[odkaz] Už aby to bylo ;-)
Rozbalit vlákno
1
2. 12. 2016 12:14
Re: Nafta
Nevěřím, že to nemyslíš ironicky, je to stejně hurá akce jako nedávné podprory na nákup naftového vozu.
Zkratkovité a nekoncepční...
2. 12. 2016 08:55
Benzín
Kolega má benzínového X-Traila a jeho spotřeba mi příjde velmi zajímavá. Běžně něco málo přes 7, na delší trasy klidně i dost pod 7 litrů. To bych pak už docela dost váhal, jestli se peklovat s naftou.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
2. 12. 2016 08:58
Re: Benzín
To je hezké... nejnižší spotřeba na spritmonitor je 7,39 a průměr je 11.
2. 12. 2016 09:10
Re: Benzín
Zase tak drastické to není, když si vezmeš rok výroby od 2015, je tam průměr 8,15. Bude hodně záležet na tom, jestli jezdíš hodně po dálnicích. Tam půjde spotřeba jako u každého SUV hodně nahoru.
Jinak u nafty 1.6 mají na Spritmonitoru průměr 7,23, zhruba o litr méně. Cena 1.6Dci je o cca 50.000 vyšší, takže návratnost bude kolem 150.000 km. To je už docela dost.
Nevýhodou benzínu je samozřejmě absence pohonu 4x4, to je taky dost velké omezení.
Avatar - Emel
2. 12. 2016 09:24
Re: Benzín
jj, máš pravdu :yes:

Ona i ta 4x4 si možná pár deci vezme...
Avatar - 3_diamanty
2. 12. 2016 09:05
Re: Benzín
v x-trail je za mna jasna volba 1,6 benzin 120kw... akurat skoda chybajucej 4x4... pritom outlander ponuka 2.0 110kw benzin aj s 4x4 co je za mna asi najlepsia volba v takto stredne vacsom SUV

do buducna ale je dost mozne ze vdaka "pripojeniu" mitsu k nissanu sa dockame uz konecne aj nejakeho toho hybridneho x-trailu ;-) ... slusalo by mu to
Avatar - KANKUNEN
2. 12. 2016 09:34
Re: Benzín
Snad někdo zezadu do kolegy nenapálí, třeba ti piráti s naloženou starou Tatrou.
Avatar - 3_diamanty
2. 12. 2016 09:00
za mna
je skoda ze ten 1,6 turbobenzin ci uz v kaskai alebo tomto X-trail nema 4x4... lebo to by bol z mojho pohladu ideal... dizle su uz na odchode a do tak krasneho auta ako je x trail si ho popravde na jazdu po meste a dalniciach ( lebo uprimne do terenu s tymto autom uz moc ludi nepojde ) ani neviem predstavit ... to benzinove turbo pritom je lahke zive a v konecnom dosledku aj kvoli spominanej chybajucej 4kolke aj vcelku usporne ( aspon na papieri ) .... a vedel by som si predstavit kaskaj aj X-trail v benzinovom hybride ako napriklad RAV-ku ... tak snad v dalsej generacii touto formou uz nahradia dizle :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
2. 12. 2016 09:19
Chceš li jezdit
bez rozpaků, vem Kodiaq 2,0 TDi. >:D :-!
Rozpaky nad motorem, ........ rád se podívám,když škodovácké TDi v Kodiaqu dá se stopkama lepší čas na 100, než 9,6. A myslím se stopkama, ne papírově!
Rozbalit vlákno
31
2. 12. 2016 09:43
Re: Chceš li jezdit
Kedze so slabsim 2.0 tdi to za 9.6s podla Autorevue neda ani Superb, odpoved je asi jasna >:-[]
Avatar - Emel
2. 12. 2016 10:20
Re: Chceš li jezdit
Třeba ve srovnáváku autozeitung.de dali s 2.0TDI 110kW 0-100 za 8,6s.
[odkaz]
2. 12. 2016 10:39
Re: Chceš li jezdit
tohle bude ciste o "metodice" mereni a ta se lisi podle vseho periodikum od periodika a jeste clovek od cloveka. nikde nevychazeji horsi vysledky nez tady na ACZ, tusim nejaky problem. Skodovky potazmo cely koncern opravdu neni znacka kde by vykony aut zustavaly v realu za ocekavanim, spis naopak. udanym cislum nemam duvod neverit.
Avatar - Emel
2. 12. 2016 10:42
Re: Chceš li jezdit
Zrychlení je dost složitý, zajet s autem ideálně není úplně jednoduchý, hlavně s manuálem. U auto.cz mě spíš udivují hodně špatné výsledky z 100-0, to by zase taková věda být neměla, přesto tu normální slušná auta mají i výrazně přes 40m.
2. 12. 2016 11:00
Re: Chceš li jezdit
Manualem a predkolkou se silnejsima motorizacema kvuli prokluzu. A kdyz se jedna o 4x4 s DSG kde by uz lidsky faktor mel byt eliminovan.. tak se ukaze, ze se rozjizdeji spatne bez stani na brzde a pridani plynu.
Avatar - iudex
2. 12. 2016 14:04
Re: Chceš li jezdit
Hm, celkom zázračné cifry, hmotnosť oproti papieru prekročil Superb o citeľných 155 kg (!), ale zrýchlil na chlp presne podľa údajov a zastavil napriek nadváhe na fantastických 35,1 metroch. Neviem... 8-s
Avatar - Emel
2. 12. 2016 17:13
Re: Chceš li jezdit
Brzdy už jsem viděl vícekrát kolem 36m, nakonec i to autorevue došlo k 36,5m.

0-100 těžko říct. V tom autorevue naměřili 117kW a není to první test, kde vidím naměřenou hodnotu
Avatar - iudex
2. 12. 2016 14:12
Re: Chceš li jezdit
Len pre zaujímavosť ADAC nameral Golfu s rovnakým 110 kW TDI rovnaký čas 8,6s. Ale tomu Golfu navážili 1385 kg. Nechce sa mi veriť, že o triedu väčší a hlavne o 195 kg (!) ťažší Superb (navážil 1580 kg) zrýchľuje úplne rovnako. :-O
2. 12. 2016 14:30
Re: Chceš li jezdit
Nejaka optimisticka hodnota, mozno nie uplne rovna draha? Namerana hmotnost skoro 1.6t a casy uzasne na predokolku v manuale. Neviem neviem.

Moj oblubeny zdroj agreguje merania od roznych periodik z DE a F a takyto optimizmus neuvadza :-)

140kw verzia s manualom = 8.3s - [odkaz]
110kw s DSG = 9.1s - [odkaz]

Neveril by som tomu meraniu ani trochu :-) Inak Autorevue mera tak, ze v aute sedia dvaja redaktori, takze im vzdy vyjdu horsie vysledky, ale zase je to blizsie realnym podmienkam :-)
2. 12. 2016 10:14
Re: Chceš li jezdit
Myslim, ze da +- par desetin jako kazda Skodovka a temer kazde auto. Jen se musi jednat o oholenou verzi bez x kg navic ve vybave, nestaci stopky ale neco poradneho a musi byt splnene podminky (rovina, umet se rozjet)

Tady na ACZ u vseho vychazeji podivna cisla, leckde jinde ale cisla sedi ( Sup 206kw kolem 6ti, RS to same.. )

Ze by zrovna Skoda lhala je kec. Zvlast i proto, ze treba klasicky TSI maji ve skutecnosti vyssi vykon.A v realu ta auta jezdi tak jak se od nich ceka, urcite nemas pocit ze by nejela - jako asi u Hyundai/Kia.
Avatar - Uživatel_5340709
2. 12. 2016 10:58
Re: Chceš li jezdit
Obecně koncern VW lže v poslední době nejvíc. Sám říkáš, musí být bez výbavy, bez toho, a onoho..............., atd. Ale zase tak špatně na tom není, papírově je s konkurencí nadsazený, jinak by byl v průměru /což reálně je/, nebo lehce nadprůměrný. Ale chápu, že když se díváš do katalogu, tak zrychlení až o sekundu lepší vypadá lépe.
2. 12. 2016 11:26
Re: Chceš li jezdit
nelze. Vzdyt i co se tyka dieselgate.. ta dotcena auta v realu jsou "nejcistsi". Na papire lhal ale realita byla jina a zrychleni narozdil od emisi poznas na vlastni kuzi. Ja mam osobni zkusenost s 1.6mpi 1.8tsi 1.2tsi 1.6 tdi 2.0 tdi a ta auta jedou dobre. Ani v testech nenajdes stiznosti na to, ze by dynamika byla za ocekavanim - pocitove - spis ve valne vetsine naopak. Naopak znacky ktere lzou a jsou za to pranyrovany jsou H/K kdy ty motory zrejme diky spatnemu uduseni kvuli emisim neodpovidaji predstavam a Ford - Mondeo tam jsou placky na ti zebto nejede jak by melo snad v kazdem testu u minule i soucasne generace. Skoda/VW? Dej priklad.

Zdejsi mereni je nejak spatne.. ve vetsine jinych webu kde take meri to dopada podstatne lepe +- deklarovane hodnoty. Treba i ceske A/R najdi si tam namerene hodnoty.
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2016 11:32
Re: Chceš li jezdit
Však to máš jak s hmotností, taky se udává pro holobyt a realita bývá úplně jinde. A rozhodně ne jen u koncernu.
2. 12. 2016 11:17
Re: Chceš li jezdit
Ani nemusí být oholená, tady jsou vybavené verze a třeba Superb je udávané hodnotě suverénně nejblíže.
[odkaz]
Superb +0,1 sec proti papírům
Talisman +0,5 sec. proti papírům
Mondeo + 0,6 sec. proti papírům
Avatar - lamal
2. 12. 2016 11:57
Re: Chceš li jezdit
[odkaz] skus tuna, s racelogicom 9,96s u superba >:D
Avatar - Uživatel_5340709
2. 12. 2016 12:34
Re: Chceš li jezdit
Přesně, u auta co má pohotovostní hmotnost 1480 Kg, 110 Kw to ani jinak být nemůže. V době, kdy se ještě tolik nelhalo, tak časy mezi 9-9,5 s zajížděly limuzíny se 110 Kw, ale pohotovostní hm. cca. něco lehce přes 1200 Kg. Určitě přibyl krouťák oproti tehdejší dodbě, ale fyziku neoklameš, maximálně katalog, papír, nebo ovčana. ;-)
Avatar - lamal
2. 12. 2016 12:44
Re: Chceš li jezdit
s TDi to tak bolo vzdy predsa a dnes korunovany kupec VW group potrebuje hlavne schopne auto na papieri a nie v reale a VW vie, ze to je to co masy chcu, ojeby v tabulkach, tak lže... papierove spotreby, emisie, zrychlenie ...
2. 12. 2016 14:47
Re: Chceš li jezdit
Mně tedy nepřijde, že by lidé řešili tabulky. Vem si třeba hmotnost, kdy se klidně jezdí s přetíženými auty, když na to přijde. Pokud netaháš, není moc pravděpodobné, že by tě někde zvážili. Kdyby to lidé řešili, tak by mnohem víc lidí chtělo vědět přesné technické údaje před zaplacením zálohy (a chtěli to ve smlouvě). Také si všimni, jak jsou tabulky s technickými údaji menší a menší, navíc schované na konci, pokud vůbec v katalogu/ ceníku jsou. Snad jediný technický údaj, který bývá cpán dopředu, je normovaná spotřeba/ emise CO2. A ano, je dost zákazníků, kterým na tom záleží a může jim být jedno, jestli to odpovídá (jejich) realitě (důležitá je výše registračního poplatku, silniční daně atd.).
Avatar - lamal
2. 12. 2016 15:19
Re: Chceš li jezdit
Nie su tabulky ako tabulky resp nie kazdy udaj je sledovany, ale zrovna 0 - 100 a spotreby su sledovane beznymi uzivatelmi hlavne ked si zoberies fakt, ze vo vacsine testov sa udavaju technicke udaje vyrobcu a malo ktory test meria 0-100, napr ACZ meria len pruznosti aj to niekedy dost pochybne, kvoli roznej dlzke prevodoviek, ale budis...

Ludia co si kupuju auto pre vlastnu potrebu prehladaju testy na webe, fleety alebo firmy riesia skor spotreby a zaruky.
2. 12. 2016 17:24
Re: Chceš li jezdit
Já třeba technické údaje na ACZ nesleduji, protože jim prostě nevěřím ani to, že je zvládnou opsat. V propagačních materiálech pak bývají poznámky o tom, že nejsou závazné a můžou je kdykoli změnit, což pro mne mluví za vše. Ve výsledku na tom nesejde, jestli je pro mne auto přijatelně rychlé a spotřeba je také přijatelná, nejlépe posoudím, když si to auto půjčím. K čemu je mi normovaná spotřeba, když vím, že jezdím jinak? Když mi na nějakém čísle záleží, tak si ho prosadím do smlouvy (a už jsem to v minulosti udělal s hmotností). Že si někdo koupí auto, aniž by ho vyzkoušel, je jeho věc. Respektive, že vyřazuje kandidáty bez vyzkoušení na základě pochybných údajů. Víš, jak se debatuje kolem objemů kufrů, a to na to mají Němci jednotnou metodiku. Na zrychlení myslím žádná není. I kdyby byla, člověku, který se rozjet neumí, může být jedno, za kolik to zvládne profesionál.

Že mívají různá auta různě dlouhé převody, je realita. Na tom není nic pochybného. Tak se to prostě dělá, i když je to pro mne celkem zbytečný údaj. Podivná je snaha držet stejný formát i u samočinných převodovek, to se normálně nedělá.
Avatar - lamal
2. 12. 2016 21:49
Re: Chceš li jezdit
Ja predsa nepisem o tebe a o tom, podla coho vyberas ty ;-) Vec dalsia, do uzsieho vyberu z napr hatch kt je pozehnane nepojdu bezni ludia odtestovat osobne 20 modelov a nehovoriac este kazdy s 3 motorizaciami, na kazdy motor mas iny test, kazdy ma vacsinou iny podvozok, vykon vs spotrebu, cenu atd...takze na zaklade testov si vyberu co im vyhovuje a trocha sa nasmeruju a ked vsade im bude bit do oci, ze VW a Skoda maju o 2s lepsie zrychlenie ako ostatni tak im to lahko navodi dojem, ze su najrychlejsie a v reale to na stopkach merat nebudu hlavne pri predvadzacke... nakoniec zistia ze im v tej objemovej kategorii staci priemer co VW group vacsinou je na tom nie je nic zle, ale to ze klame a podvadza je vec druha
3. 12. 2016 00:25
Re: Chceš li jezdit
Mohu soudit jen podle sebe. A co dělám, má, podle mne, logiku. :-) Takže bych očekával, že se obdobně chová značné množství lidí. Ano, důsledný průzkum trhu zabere čas. Tak to není jen s auty.

Není přeci tak těžké si uvědomit, že ty údaje nemusí být porovnatelné. Tedy jsou spíš zajímavostí. Když v technických údajích výrobce narazím na špatné zrychlení, tak kouknu na výkon, moment, v jakých otáčkách jsou, hmotnost, převody a když mi to nebude dávat smysl, tak si řeknu, že to snad ve skutečnosti pojede lépe a jsou jen hodně konzervativní, nebo jde o chybu, ale samozřejmě je možné, že i ta mizerná hodnota je optimistická. Sice auta někdy měřím, ale není to třeba pro koupi. Jestli mi auto stačí, prostě poznám. Vem si třeba dálnici v hustém provozu, kdy jsou mezery malé. Když projíždíš auta jedné třídy o podobném výkonu, tak ty slabé poznáš. Poznáš, kdo nenaplnil očekávání. I když přiznávám, že je to trochu ošemetné. Naše smysly nejsou neoklamatelné.

Nemohu říct, že bych měl u Audi problém s továrními časy. Ano, jsou dobré, podobně jako u BMW, ale přiblížím se jim pro mne dostatečně, pokud je nepřekonám (dvě desetiny normálně řešit nebudu, od pěti to začíná být iritující). Z německých automobilek očekávám konzervativnější čísla jen od Porsche. Se Škodou ti nepomůžu. Nemohl jsem si však nevšimnout, že jsi ignoroval odpověď od Gvick2.

Pokud jde o testy, věřím, že lidi dřív do nosu praští cena než technické údaje. A podle diskuzí mi přijde, že to nebude špatný odhad. Každý ji asi neuvede, ale zrovna v tomhle Škoda neexceluje (do testů posílá typicky auta přetékající výbavou z mezinárodních prezentací, místo nějakých rozumných konfigurací).
Avatar - lamal
3. 12. 2016 07:52
Re: Chceš li jezdit
Logika, nerozoberajme radsej co je pre nejake masy logicke. Prakticky suhlasim s tym co si napisal, no stale trvam na tom, ze podcenovanie tabulkovych udajov je neradno a je to marketingovy nastroj. K Gvick som sa este nedostal. Ja som si vsimol vela krat, ze VW group ma hlavne problemy s casmi zrychlenia, ked ma casy v tabulkach vyrazne lepsie ako konkurenti a v testoch nakoniec zistis, ze su na tom ako konkurencia podobne vykonna, nic noveho. To je hlavne story TDI a TSI motorov. V reale to je podobne, jazdil som octavie 1,4tsi aj 2,0tdi poslednej generacie a aj ked chodia pekne 0-100 za 8,6 urcite nie a nad 120kmh to ide tiez dost pomaly resp uplne priemerne na ten vykon a auto, no 8,6s na 100 je v aute ako octavia so 110kw dieslom vysoko nadpriemerna hodnota a vravim ti, ze je to ozaj fake.
3. 12. 2016 15:27
Re: Chceš li jezdit
Zrychlení na stovku je o výkonu, zpřevodování a rozjezdu. U manuálních se dá předpokládat rychlost řazení podobná. A právě rozjezd je ošemetný. Samozřejmě, že by 100 kW mělo jet jako 100 kW. Třeba s 2,0 TDI nemám skoro žádné zkušenosti. Ale s 1,4 TSI ano (i když ne ve Škodovkách) a tam jsem problém neměl. Stovka rozhodně nebyla za deset, to je pomalu teritorium 1,2.
Avatar - lamal
4. 12. 2016 10:42
Re: Chceš li jezdit
Ja som predsa pisal, ze ku 10s lezu 110kw 2.0tdi a nie 1,4tsi, ani ta 1,4tsi to neda za 8,1s ako tvrdi skoda, nieco okolo 9s urcite ano...
5. 12. 2016 19:49
Re: Chceš li jezdit
1,4 TSI má stejný výkon a menší moment než 2,0 TDI a ten to podle tebe dá za 10. A Škoda u Superbu s 1,4 neuvádí 8,1.
2. 12. 2016 14:43
Re: Chceš li jezdit
Vybral sis jedno měření Škodovky, které vyšlo hůř než udává papír, ovšem autorevue měřila i jiné Škodovky a třeba toto jim vyšlo podle papírů
[odkaz]
a toto vychází nižší než udává papír
[odkaz]
A tady máš ten silnější dvoulitr TDI v Octavii, papír 7,6, realita 7,62 nevidím jediný důvod proč by Kodiaq neměl plnit to co má psané v papírech, je to také čtyřkolka jako ta Octavie, takže amatérský redaktor nemá co zkazit, zadek mu pomůže
[odkaz]
Takže závěr je jediný, autoforum se neumí rozjet s funkcí launch control, konec konců auto.cz jak bylo ukázáno přímo na jednom videu také ne. A když už bych chtěl brát autorevue za bernou minci, tak největší lháři ve zrychlení (s největším rozdílem proti papíru) jsou tam Ford, Fiat nebo Smart, určitě ne Škodovka.
Avatar - lamal
3. 12. 2016 07:58
Re: Chceš li jezdit
zamerne si si vybral TOP motorizacie ktorych sa to vo vacsine pripadov netyka, ano 206kw TSI ani v superB ani v octavii nema problemy obhajit casy a myslim ze u golfa GTI a jeho koncern derivatov kt su teda aj octa a leon to problem nebude, ja som pisal o TDI povacsine a mensich TSi... to iste bol pripad 103 a 120kw tdi CR predoslej generacie rychle len na papieri. To ze si 4x4 so 135kw tdi obhajila cas je fajn a naopak 140kw TDI v superB ani v Audi Q3 si casy neobhajilo, neviem pride mi to ako zbytocna debata, koncern je v tomto pre mna faker a jeho emisna sracka to len potvrdzuje

140kw superb - real 8,1s papier 7,6s

[odkaz]

140kw Q5 - real 8,9s papier 8,6
[odkaz]

samo v slabsich motorizaciach su este vacsie rozdiely
Avatar - Emel
4. 12. 2016 09:02
Re: Chceš li jezdit
Máš tu rozdíl 0,5 a 0,3s, z nějakého youtube videa. Klidně si vyber nějakého svého oblíbeného výrobce a já ti k němu najdu video, jak zrychlení za papírový údaj nestíhá.

Kdybych vzal Nissan... třeba hned tady, GT-R zaostává o 0,5s... a to je z hodnoty 2,7 docela dost.
[odkaz]
Avatar - lamal
4. 12. 2016 10:44
Re: Chceš li jezdit
ja som sa opieral o race logic v prvych odkazoch, nechce sa mi kvoli tejto debate 2h surfovat, svoje dovody i nazory som napisal, nech si kazdy robi mienku podla svojho, ja jednoducho viem, ze koncern lakuje s tabulkami nie je to nic noveho a kto mu chce verit nech si hlada videa, ktore mu to potvrdia, kazdy nech ma svoj nazor

howgh
Avatar - lamal
2. 12. 2016 11:55
Re: Chceš li jezdit
si to prosim ta nastuduj na inych serveroch kde to merali s race logicom a je jedno ci octaviu alebo superb, vsetky tie krasne papierove hodnoty sa premenili na fake a priblizili na dosach 10s pri TDI, ziadnych 8.6s, cely VW group tie udaje pekne fejkuje tak ako aj emisie
2. 12. 2016 09:23
50:50
Citace: "...Prudké výjezdy a sjezdy auto zvládlo s přehledem, to jsme ani nemuseli spouštět nastavení rozdělující točivý moment v poměru 50:50 mezi nápravy...."

Domnívám se že by se takové nastavení ani nepodařilo spustit. Připojovací systémy pohonu totiž nastavením 50:50 nedisponují a ani Nissan X-Trail není v tomhle žádnou výjimkou
Rozbalit vlákno
9
2. 12. 2016 09:45
Re: 50:50
Preco nie? Prave 50:50 je jedna z mala moznosti co zvladaju trvalo. Znamena to napevno pripojenu napravu -> zopnuta spojka bez preklzu.
2. 12. 2016 14:58
Re: 50:50
Právě spojka bez prokluzu neumí udržet 50:50. To umí otevřený diferenciál (v praxi samozřejmě žádný není ideální). Proto nikam nepojedeš, když budeš mít kolo ve vzduchu. Ono tam může být 50:50, za určitých podmínek, ale rozhodně to spojka neumí udržet a ani to nemá dělat. S předními koly na ledu a sepnutou spojkou to může být řekněme 10:90 a to je přesně to, co chceš. Proto bývají na diferenciálech terénních aut uzávěrky (hlavně na mezinápravovém).
3. 12. 2016 16:45
Re: 50:50
Mate vsetci pravdu, bral som to z pohladu podmienok s rovnakou adheziou pre vsetky kolesa, teda jazda na asfalte, co nie je idealny priklad.

Jasne, pre rovnomerne rozlozenie momentov je treba otvoreny diferencial. Mea culpa :*)
Avatar - pelikoš
2. 12. 2016 10:28
Re: 50:50
MĚL TO PŘEDCHOZÍ X-TRAIL A MÁ TO I TENTO
2. 12. 2016 12:53
Re: 50:50
Redmex i pelikoš se mýlí. Pevné spojení neznamená dělení momentu 50:50, pevně spojená spojka rozděluje moment nerovnoměrně podle aktuální adheze kol což je na . hladkém daleko lepší než 50:50
2. 12. 2016 14:17
Re: 50:50
Ja som to uz vzdal. Darmo tu budes ludom vysvetlovat rozdiel medzi medzinapravovou spojkou (pripadne uzavierkou) a otvorenym diferencialom, ked aj redaktori tohto webu kludne po sty krat napisu, ze pevnym pripojenim druhej napravy sa rozdeli krutiaci moment 50:50. Najma ked potom tento svoj omyl este zdovodnia tvrdenim, ze "je to sice chybne, ale tu sa to tak pouziva"...
2. 12. 2016 16:22
Re: 50:50
Je to bohužel tak a svědčí to o zoufalých mezerách v odborné úrovni redaktorů. Články pana Dusila jsou po technické stránce katastrofa a jak vidět, pan Bureš se mu občas usilovně snaží vyrovnat.

A na příkladu pelikoše a Redmexe je vidět, že se redakci šíření bludů mezi čtenáře daří velmi dobře
Avatar - pelikoš
3. 12. 2016 09:04
Re: 50:50
tak ještě jednou, minulý (na vlastní kůži) i současný x-trail to má. je to funkce lock, kdy se uzamkne (do 40km/h) mezinápravový diferenciál. kapišto
3. 12. 2016 15:34
Re: 50:50
>:D Jenže "lock" neznamená stálé dělení 50:50. Uzávěrky se právě používají pro to, aby se to nedělo (uzávěrka umožní klidně prakticky 100:0, zatímco mechanický diferenciál by tě odřízl třeba na 75:25, otevřený pak na zhruba 50:50). Jen potvrzuješ, že nevíš, o čem píšeš.

50:50 s jednou nápravou na asfaltu a druhou na ledu znamená, že na kola na asfaltu dokáži dostat právě tolik jako na kola na ledu. Torsen s TBR 3:1 dokáže dostat na kola na asfaltu třikrát víc než na kola na ledu (tedy 75:25). A uzávěrka tam dokáže dostat, co ta kola unesou, respektive motor dodá (třeba 99:1).
3. 12. 2016 00:17
"Novinářští novináři"
Výše zmíněná formulace mě opradu zaujala! :-)
P.S. Co to tedy vlastně bylo za cenu, kterou nakonec vyhráli polští kolgeové? To je tak tajné, že se o tom autor článku nemohl zmínit? >:D
Rozbalit vlákno
0