Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná věc. Ale je lepší sáhnout po německém lumbersexuálovi ve flanelce a džínách, nebo nagelovaném francouzském metrosexuálovi?
mam citak ze tentokrat uz takyto hybrid nebude.... navyse by to chcelo hybrid uz v kombinacii s benzinom a nie opat dizlom .. ovsem tato plosina ktoru ma novy P3008 asi na to nie je stavana ( zatial som o moznom hybride ani necital ) ... ale opravte ma niekto ak sa mylim
P3008 sa mi paci ale za 900 tisic az melon mi zmysel v dvojkole nedava... lebo to uz moze mat clovek ozaj serioznu stvorlkolku a neraz uz aj o triedu vacsiu ( sorento, santa fe alebo subaru outback ci povedzme skutocne terenny forester ) .. tychto naslapanych verzii ale v reale moc behat nebude.. a zvacsa to bude 1,2 thp za 500 .... a skoda ze zrovna taketo nieco beznejsie nevidime v teste ... ale ok
tie 20tky na tigim su za mna proste uz moc a mne to uz ani nepride vizualne pekne ked tam je nejaky megadisk s minimom pneumatiky.. uz to zacina byt nevkusne ... proste isty kompromis to chce zvolit .. povedzme nejake 18tky s vacsim mnozstvom pneu co bude po stranke komfortu aj vizaze lepsia volba
PS: P3008 fandim v ankete europske auto roka a paci sa mi stale viac... len ma mrzi ta chybajuca 4kolka... s 1,6thp v 4x4 by to iste bola velka parada .. skoda.. ale chapem ok
O tom se teprve bude rozhodovat. Kazdej jde tem prodejum naproti jinak, jeden to zkousi skrze zelezo, druhy vzhledem (alespon predpokladam, ikdyz za me osobne je tigun tim hezcim), sanci na uspech maji oba, viz (dost mozna hlavne na vzhledu zalozene) prodeje volva, evoque atd.
S rozmerem kol souhlas, takovej prestrel se jen tak nevidi.
Kdyz jsem ted cekal v servisu na prezuti auta, prolizal jsem si na na prodejne vystaveny a na 78tis euro nakonfigurovany tridverak evoque, hodil jsem rec s prodejcem a pry na nej ten den byla slozena zaloha. Jestli se proda evoque za 2mil (pravda, benzin a 4x4), tak bych nelamal hul ani nad takovym P3008, zvlast kdyz tohle je taky novinarska konfigurace a urcite pujde poskladat rozumneji, pripadne bude cenikovku korigovat sleva.
Chapu kam miris a ze bys to nedal, me je taky v tehle cene sympatictejsi tiguan, ale muzeme se zkusit zeptat manzelek, co an to ony. ;-)
ta cena je proste prehnana.... ale zaklad je vcelku prijatelny aj ked dat za 3 valce v SUV polmelona je tiez diskutabilne.. tu by som radsej volil 1,6 mivec ASX alebo 2kolkovy gdi sportage/tucson pripadne nejaky ten zakladnejsi kaskaj/kadjar so stvorvalcom ;-) ...
P3008 sa mi paci ale bohuzial motoricky aj cenou nie je tam kde by som ho rad videl... ale o jeho uspechu v eu absolutne nepochybujem... urcite to bude trhak a bol to od peugeota dobry tah ze s takymto autom uz konecne prisiel :yes:
Čistě racionálně při běžném ježdění AWD opravdu nepotřebuješ. A opravdu nejde jen o to, že s 2WD získáváš jen negativa. Naopak, nižší servisní a provozní náklady a nižší pořizovcí cena jsou jasnými benefity 2WD.
Ale prd demagogie. Jde o to, že jak 2WD, tak AWD má jak klady, tak zápory. Takže uvažování, že 2WD SUV je špatně, je prostě liché. Vždycky záleží na režimu používání a na požadavcích. A ukázalo se, že 2WD v SUV mnohým plně stačí. Právě na ně P3008 cílí a plně využívá těch kladů, které koncepce 2WD přináší. Jestli tohle nazýváš demagogií, tak mi nezbývá než podotknout, že zloděj křičí chyťte zloděje :-!
0,6 litru u čtyřkolky navíc proti dvojkolce? To je víc než úsporné, a navíc lepší dynamika při skoro o 2 metráky vyšší hmotnosti a na docela šílených 20" kolech.
Ne nechlubí, přímo v katalozích Škodovky má verze s haldexem vždy udávanou vyšší spotřebu než ekvivalentní verze bez haldexu. Například Kodiaq 1.4 TSI 110 kW s DSG má psanou kombinovanou spotřebu 6,2 l/100km pro verzi 4x2 a 7,2 l/100km pro verzi 4x4.
a není to tak trochu v rozporu s proklamovaným přínosem? Lepší trakce by měla znamenat lepší přenos sil a tedy i nižší spotřebu, což by kompenzovalo vyšší hmotnost... Naopak se ukazuje, že to celé je neefektivní.
Proč by to mělo být v rozporu s deklarovaným přínosem? Žádný výrobce čtyřkolek nedeklaruje, že lepší přenos sil čtyřkolky snižuje spotřebu, dokonce ani nedeklaruje, že spotřeba je stejná jako u 4x2. Každá čtyřkolka má výhody a nevýhody a mezi nevýhody odjakživa patří větší jízdní odpory a s tím související vyšší spotřeba. Kdo potřebuje výhody čtyřkolky, tak rád obětuje o cca litr vyšší spotřebu. Kdo čtyřkolku nevyužije, tak si ji prostě nekoupí a rád ušetří ten litr. Nevím co v tom hledáš za vědu.
Tak to je..u většiny SUV dává smysl 4*4..vyšší světlá výška , občasný výlet do terénu.
SUV jsou dražší , takže většina majitelů na ten litr spotřeby navíc asi má peníze.
presne naopak, motorem to Tigi Peugeotu nandal..Dynamictejsi i pres vyssi hmotnost, vetsi kola 4x4 a spotreba o pul litru vyssi? K tomu prijemnejsi zvuk. Tenhle test ve skutecnosti vyhral Tigi ;)
Tiguan vo vyssej vybave vyzera dobre. Bohuzial som mal moznost vidiet viacero tiguanov v holobyte a tam to je dost zle.. vyzera to ako uplne ine auto. Peugeot 3008 sa mi velmi paci aj nazivo a taky skok v nizkych vybavach tam az neni v dizajne. Inak do mestskej dzungle 4x4 vobec neni treba takze to vela ludom vadit nebude. Pre tych co to potrebuju alebo si to len myslia ze potrebuju a chcu ho mat len vacsi tak ti u 3008 nepochodia. Co je skoda.
Já se trošku peru s tím erkovým čumákem. Na fotkách se mi to zdá přepálené, naživo je ale fakt, že běžný Tiguan působí trošku obyčejně a eRko je výraznější. Asi bych si ale eRko odpustil a vybral spíš nějakou pěknou barvu.
Však ten nejmenovaný kolega byl určitě přesvědčený, že to má Tigi v kapse >:-[] (můj osobní tip je redaktor Káňa z SM). Kdyby 3008GT nebyl jen atrapa SUV (tedy měl 4x4), taky by u mě spíš vyhrál, takhle naopak, ač nejsem příznivec VW, bych dal o trochu víc bodů Tigimu.
Taky nevím, proč se boduje udávaná spotřeba, to jako automobilka napíše, že auto spotřebuje 1l/100km a je z toho v testu hned neopodstatněný náskok!
Z konkurence bych vybral CX-5 2,5SA-G. Žádné starosti s naftou, pořádný a současně velmi úsporný motor v autě, které neváží jako Otesánek. :-)
Úplně mimo je hodnotit udávanou spotřebu výrobcem... a v tomto konkrétním případě se ani nepozastavit nad tím, že Peugeot měl R18 a VW R20 a navíc pohon všech kol, mi příjde vážně amatérské, jen rozdíl v šířce gum (čti valivým odporem) dá skoro půl litru, plus pohon všech kol (klidně další půl litru) a VW je na tom ještě o krapet lépe než 3008, navíc jako SUV bez pohonu všech kol a s nejsilnějším motorem s opravdu slabou dynamikou (prázdného auta) mi skutečně ta 3008 za 1,1 mil. smysl nedává... :no::-!
Zase Foktovina.. 8-s
Naprosto nesmyslný TEST .....4*4 SUV proti 4*2 Croosover ???
Navíc jen magor postaví střední SUV na 20' KOLA !!!
Body za spotřebu nesmyslné..cena obou aut strašná :-!:no:
Jízdně i motoricky jednoznačně lepší Tiguan.
Sedadla lepší Tiguan.
Motor lepší Tiguan..
Subjejtivní pocit z designu u p.Fokta...lepší Peugeot? Ok..neberu mu to.
Jen bych si auto s horším motorem , design sedadly v nichž se nedá sedět a horšími jízdními vlsatnostmi nevybral..natož mu nedal víc bodů.. >:-[]
Na Q7 je to jedno , je to monstrozní obluda... >:D
Na tyto SUV auta patří kola max 18'..i v nějakém terénu jsou použitelné.
A pokud si nějaký blázen myslí , že 20 či 21' kola jsou fajn a vypadají dobře , tak je mi ho líto..jeho volba.
Když si musí honit ego , a drncat po česko-moravských tankodromech...do toho !
ať si tam každý dá co chce snad, ne? Nebo o slečně taky řekneš, že je blbá, že chodí na štoklech, protože máme mizerné chodníky a tak má chodit v křuskách??
Spotreba
- z mojej skusenosti pridava 4x4 v podobe 4MOTION asi tak 0,6-0,7 l/100km
- zaroven sirsie pneu o 20mm znamenaju takisto aspon 0,6-0,7 l/100km.. v pripade testu je to 225 vs 255 mm (sirsie ma Tiguan)
= zhodnotit rozdiel spotreby pri tychto konfiguraciach v prospech P3008 moze len clovek bez hlbsieho analytickeho porovnania
Komfort
- takisto porovnavat komfort na 225/55 R18 (P3008) a 255/40 R20 (Tiguan) je trufale, najma ked P3008 vysiel len o malo lepsie za cenu ovela horsich vlastnosti
Při letmém pohledu na fotky mi přijde VW jako ucházející retro, které zamrzlo někde v 90. letech minulého století (zejména ta boční linie). Samozřejmě nerozporují, že to řadě lidí stačí, ale mně to přijde málo, když koncert dělá novou generací svých aut tak, že akorát přelepí přední světlomety (zjednodušeně řečeno). Jinak jak padlo v článku, záleží na prioritách, já jsem na tom jako autor článku. Stejně si tyhle krabice navzdory původnímu smysly pořizují často mladé ženy (které neumí pořádně jezdit ani s malým autem, tak pro vlastní klamný pocit bezpečí jezdí raději tímto), které se s tím motají akorát po městech a supermarketech (a tam fakt 4x4 moc neužijí).
To nám ale úroveň v ČR letí nahoru, když si SUV kupují často mladé ženy...
Sportovně-užitkové auto nesmí řídit žena? Ty víš, zda do toho supermarketu nepřijela z chaty, kde je každý týden a její původní auto si tam dřelo spodek? Ty víš, jestli netráví svůj čas natolik aktivně, že SUV nejlíp vyhovuje jejím potřebám?
Celkovo sa suv väčšinou nekupuje na pôvodný účel, ale najmä preto, že chlap ním demonštruje svaly a žena ich získava. To neznamená, že sa nekupujú aj na chaty alebo na surfing, Ale postupné znižovanie svetlosti, či rezignácia na 4pohon, dávajú jasné odpovede, čo je hlavným dôvodom na kúpu.
Jaký je původní účel? Ta demonstrace "něčeho" je možná pro někoho bonus navíc, nicméně si nemyslím, že jsou to hlavní důvody ke koupi. Projeď si hatchbacky nižší střední s odpovídajícím středně velkým SUV / crossoverem v nabídkách značek. Sám jsem tohle nechápal dokud jsem reálně neporovnal :-)
nepatrím medzi tým, čo nemajú skúsenosti s autami naprieč spektrom. C heče mám prelezené komplet (preferujem a mám ich). Suv nevlastním, ale viaceré som šoféroval alebo som cestoval ako spolujazdec. Naposledy nový micu autlender - pekná kára, tichá, ale nemotorná veľká loď, ktorá sa na mestskom retardéri (nie ten kovový) rozhúpala jak titanic po náraze do ľadovca. Nič do mesta, do zákruty s tým treba rajd jak s tankerom. Na diaľnici ticho pohoda. 7 miest ok ak má niekto potrebu. Menšie suv sú do mesta lepšie, ale pokiaľ ide o riadenie, manévrovateľnosť a pohodu v meste, tak sú C heče ďaleko lepšie. Ja ale nemám problém s suv, ak ich niekto chce, má ich mať, len trošku nežerem tie dôvody na kúpu, trochu to znie ako keď politik povie, že si kúpil luxus limuzínu za 2 mega kvôli bezpečnosti.
Nesouhlasím. Outlander už je moc velký, tam se té nemotornosti nedivím. Mám na mysli Golf / Tiguan, Focus / Kuga, Megane / Kadjar, P308 / 3008. V tom případě ty cross / SUV varianty přidávají prostor, výbavu, komfort a praktičtější vyšší podvozek. Člověk dostane něco víc než hatchback, ale zároveň ne tak drahou a zbytečně velkou (délka) variantu v podobě modelů střední třídy.
Je jasné, že je to na úkor agility, ale tato menší až střední SUV v aktuálních generacích nejezdí vůbec špatně, navíc kdo využije plně potenciál agility hatchbacku?
btw co se týče cen, nemyslím top verze z tohoto testu, to už je extrém
Je mi jasné, že na tomto webu se takoví lidé najdou. A já proti tomu nic nemám, pro tuto skupinu lidí je klasická koncepce určitě lepší. Mě řízení taky baví, ale faktem je že 99% mých cest jsou ač rychlé, tak stále ale pouhé přesuny. Jenže abych si jednou za měsíc říznul pár zatáček, a to stále jen v obyčejném ne-sportovním autě, tak to pro mě přestal být nějaký argument ve výběru auta. A ty výše zmíněné výhody u mě převážili. Po objednání jsem se trochu bál, ale představa že budu jezdit "nemotornou krabicí" se nakonec ukázala jako nesmyslný předsudek.
Chci tím jenom říct, že odsuzovat tuto kategorii aut a divit se jejím vzestupu je jen zastrčená hlava v písku :) Každý si samozřejmě může vybrat co se mu líbí...
Vždyť to tak je. Dá se říct, že pro mnoho lidí včetně mě je klasické telefonování vedlejší funkcí. Smartphones jsou dávno spíše multifunkční kapesní počítače než "telefony."
mne pride tigi kratky a nizky na predok... a ma aj kusok akoby smutny a sklesnuty pohlad ... povedzme taky tucson a sportage maju uz ovela sebavedomejsie proporcie a vizualne daleko vacsie vyzarovanie a smrnc ;-) a pohladom posobia az nebojacne .... a mne sa pacia viac proste ... a rovnako aj kadjar alebo RAVka ... tigi nieje vyslovene nepekny ale za mna mu chyba kusok odvahy a schopnosti odviazat sa.. posobi na mna hadam az moc krcovito a prilis vazne... pritom polo je stale pekne a smrncovne auto aj napriek 7 rocnemu veku
Zkus si schválně srovnat nový a starý Tiguan, ideálně obě původní verze (tj. před faceliftem). Pro mě je Tiguan ohromný pokrok a aktuální designový jazyk mi na něm sedí ze všech aut nejlíp.
Navíc můžeš mít Tiguan v Cross verzi , s velmi slušnými nájezdovými úhly.
KIA ani Hyundai si v lehčím terénu nemohou k Tigimu ani čuchnout.
Lepší je jen SUBARU Forester...srovnatelná Mazda CX5.
... je naprosto úžasný. Na jedné straně se redaktor svěřuje, že z hlediska ovládání nic tak hroznýho jako je Peugeot neřídil a na konci koukám, že to Peugeot vyhrál!!! Nemělo by mít kritérium ovládání vozu největší váhu?? Co jiného víc ovlivní bezpečnost? Design?? Velikost kufru? Spotřeba? ... Považuju se ještě za mladého jedince, ale to jak vyhrává forma nad obsahem, mně naprosto irituje. ...
prečo ťa to irituje? Podstané je, že jednotlivé kategórie sú prehľadné a jasné a ty si vyber čo chceš. Alebo musíš za každú cenu kúpiť víťaza testu v autocz? Test ukázal, že istejší v jazde je tigi, ak je to pre teba dôležité, neváhaj.
Nemůžu souhlasit. Existují lidé (a doufám, že jich nebude moc), kterým stačí pohled na konečný výsledek. Horší je ale jiná skupina lidí, kteří si závěr redaktora přeloží, že když s Peugeotem nebudou jezdit jako Schumacher, vše je v pořádku. Bohužel není. Nejistý a nestabilní podvozek se projeví zhoršením adheze, což na zmiňované děravé okresce bude znamenat prodloužení brzdné dráhy, špatné držení stopy nebo nižší adhezi při laterálním zrychlení (průjezd zatáčkou). Nejhorší je, že právě lidé s klidnou povahou potřebují při krizových situacích co nejjistější auto, protože se do těchto situací běžně nedostávájí a neumí je řešit. A právě v tuhle chvíli je Peugeot nepodrží.
Problémem dnešní doby je, že automobilky se snaží mizerný podvozek zakrýt sadou velmi aktivních asistentů. Do jisté míry to pomáhá a je to levnější, ale je to správná cesta? Stejně jako EuroNCAP zásadním způsobem ovlivnilo hromadné zavádění bočních airbagů, měli by i redaktoři klást ve svém hodnocení více důrazu na chování vozu a ne na to, jestli si můžu připojit iPhone s oblíbenou hudbou.
Nechapem to hodnotenie jazdnych vlastnosti Peugeotu. Na garaz.tv aj na autozurnale ich velmi chvalili a tu ich zdrbu. Co si mam o tom mysliet? Bud tu niekto nepise pravdu, alebo tam.
Jsou věci co se mi u 3008 líbí - zadní světla jsou moc pěkná, i ta přední maska je zajímavá (až na ty zobáky u světel).
Jsou jiné detaily, které mě tolik neberou, jako třeba záplava těch chromovaných prvků korunovaná tou lištou nad okny. A tahle dvoubarevná kombinace šedá / černá u GT vypadá vůbec jako opravená po bouračce.
Myslím, že citlivou konfigurací třeba v té červené by se to ale dalo.
Ta dvoubarevna kombinace vypada jako prace nejakeho mladeho zacinajiciho adepta tuningu. Je to hnus, velebnosti. V bile vypada 3008 docela dobre, no ta cena nevypada dobre ani po pul flasce Pepe Lopeze.
Že už nikdo nechce klasické chlapácké off-roady, je jasná věc.
Co?? Jak jako jasná věc? >:D možná tak pro metrouše.
Co já bych dal za pořádnej off-road, jenže když takový auta se prodávaj za milión tak je jasný, že né každej na to má. Prodeje určitě trhat nebudou :-!
Podla jednotlivych cenovych a technickych kategorii:
Subaru Forester
Jeep Wrangler Unlimited Rubicon
Mercedes G (aj ked image tomu autu pokazili u nas kadejaki mafiankovia)
Jasne, s tym sa da suhlasit. Ja som sa snazil spomenut len tie top, s ktorymi sa da aj normalne jazdit po cestach.
Ale s tym H3 nesuhlasim, tym som nikdy neprisiel na chut, to je taka imidzovka.
Z pohladu techniky ano, ma aj vyborne najazdove uhly vpredu vzadu atd, ale aj tak pre mna osobne to auto nema ziadneho "ducha". Hocikedy by som dal prednost Wrangleru. A chodit s tym po meste ? To uz si viem predstavit lepsi ***lap.
ale třeba forestra bych tam nezařadil, ikdyž je asi z té kategorie suv nejnadanější.
Wrangler - ale jak píšu milion, o G snad ani nemůže být řeč >:D sice offroad každým coulem ale i 20 let stará záležitost stojí víc než ta nová Niva >:D
Preto som dal do kategorii. Inak fakt neviem, co potom, ked nie Forester, ked ide o schopnosti a "chpackost".
Niva je zvlaste cenova a technicka kategoria pre retro masochistov, ale budiz :-)
>:D
Nikto tu nepise, ze je Forester off-road, to v ziadnom pripade. Je to cistokrvne SUV s vo svojej kategorii najlepsie vyladenym pohonom 4x4 a co nie je samozrejmost - aj vybornou svetlou vyskou a slusnymi najazdovymi uhlami. Najma je univerzalny - vyborne jazdne vlastnosti na ceste a aj mimo.
To s tymi "nic moc" schopnostami povazujem za zart.
a klidně se vsadím, že se jich prodá tak 5x víc než Peugeotů. Jediné k čemu se lze bez ošahání vyjádřit je design. Snad ze zadu, je Peugeot hezčí, ta koncová světla se fakt povedla. Jinak, ale vidím jen japonsko-korejský design na efekt. A já bych volil jasně Tiguana. Peugeot za 5 let vyjde z módy, ale Tigouš se bude líbit stejně.
Dost často je tu test koncern/cokoli, během čtení testu si říkám- tohle musí vyhrát ne-koncen, v textu je jasně lepší- a ouha, závěr je opačný.
Tady se mi stal přesný opak- byl jsem si jist, že férově musí vyhrát Tiguan- aouha.
Ale v pohodě, jak píše autor- každý může mít jiné priority.
Minulou generaci Tiguanu považuji za ošklivou, tuhle za asi nejhezčí auto kategorie :yes:
Peugeot zezadu fajn, zepředu nelíbí. Interiér vypadá určitě zajímavě, ale i-cockpit a tím pádem volant v klíně - přes to nejede vlak. :no:
V Peugeotu by také mohli příště dát víc peněz za překladatele pro palubní počítač.Připadne mi, že použili Google překladač.
Alespoň jsou konzistentní. ;-) Co se překladů týče, vždy mi přišlo vtipné zadávat překlad do země, kde se tím jazykem nemluví. Tedy u méně rozšířených jazyků; najít někoho, kdo umí anglicky nebo španělsky, nebude takový problém.
Microsoft měl taky oficiální hotfix na lokalizaci CRM, kde "pro překlad slova muž bylo nesprávně použito slovo kolík a pro slovo žena nesprávně použito slovo zdířka" (po překladu z anglického male a female). Klidně to někde dohledám, to byl můj nejoblíbenější příklad "lost in translation"
Jeden z mála testů kde vyhrálo auto mimo koncern (koncern VW) a bylo to docela zajímavé čtení a nakonec i vítězství.
Mě osobně se více líbí 3008 jak jsem sice viděl cenu tak jsem se zhrozil ale konkurence na tom není o moc lépe (v mnoha případech i hůř). VW mi připadá něco na způsob nikoho neurazit ale ani nikoho nenadchnout ale někomu se to líbí.
Já bych chtěl Peugeot
Možná je to špatná myšlenka připadá mi že peugeot je spíše pro mladší klientelu
(nevím, je to jen můj názor)
Dnes ti fakt ide... Jasne, hlavne s tym zadnym nahonom. Prisla by az po prvu nerovnost a zlomila by sa poloos. Ale ano, tymto pezotom by asi natrhla kadeco :-)
Kdo si koupí P3008 za 1.1mil a Tiguan za 1.3mil? Tak na prstech jedné ruky. Obě částky jsou úplně mimo mísu mainstreamu. Nicméně poslední dobou právě VW s cenami úplně ulítává skoro u všech větších modelů. Naposled, když jsem srovnával Touran se Zafirou, tak Zafira s nejlepším benzínovým motorem (o 50k silnějším) je při podobné výbavě skoro o 150 levnější ;-)
To samé je v tomto duelu, rozdíl 170k, ikdyž Tigi je 4x4 + DSG, je dost masivní. Navíc těžište prodejů 3008 bude ve výbavách Active a Allure do 750k. Tigi si tipnu na Confort a Highline kolem 800-900k, nicméně pořad bude o dost výš i s tou výhodou, že většina modelů bude ve 4kolce...
100 lidí, 100 chutí, nakonec rozhodne to, na co se budou chtít každý ráno koukat. Já bych mohl oba. 4kolku jsem zatím nijak zvlášť nepotřeboval ani na horách, takže proč něco neušetřit. Ikdyž osobně čekám až dorazí nová 5008 a pak se rozhodnu jestli zůstanu u značky nebo půjdu jinam ;-)
U Peugeotu souhlas, u Tigiho tech prodeju cenikove vic pres mega bude dost. VW je mala premie, za to se plati. V mainstreamu si jejo modely tu vyssi cenu ospravedlni, protoze to je top.
Nevim jak logicky uvažuješ, ale zrovna Zafira je po zdařilém faceliftu a vypadá o dost lépe než nový Touran. Ten má v Čechách nejsilnější benzín 1.8TSi 180k pouze s automatem za 781k v Highline, kdežto Zafira má 1.6T 200k v manuálu Innovation za 708k (+ teď skoro 100k sleva). Byl jsem se na oba podívat a FL Zafira vypadá lépe, má šmrnc a i uvnitř je pocitově lepším autem. Vzadu si pak můžeš udělat pro 2 děti ze sedadel "capitan chairs" ;-)
Podle mne Zafira po faceliftu vypadá dost dobře , ale je to proti zcela novému Touranu už o dost starší auto...navíc má trošku design a řízení typu mikrobusu.
MPV v benzínu je prodejné jen zřídka..a diesel má lěpší VW ale jen o chlup.
Motoricky tedy podobné..jízdně je lepší Touran , vzadu multilink proti traverze u Zafiry.
Touran má i el.otevíratelnou panorama střechu !
Zafira má jen sklo , bez otevírání...že by ke grilování posádky? 8-s
Nie som vobec koncernofil, ten dizajn mi uz lezie hore krkom, ale tato recenzia je fakt na smiech.
Je mi jasne, ze 3008 ma teraz vsade masivnu kampan, ale to natolko preplatili VW ?
Auto, ktore ma prakticky vsetky jazdne vlastnosti horsie vyhra test ? Naviac s absenciou 4x4 ?
Som myslel, ze auta su v prvom rade na jazdenie.
Srovnání rozdílných přístup je zcela namístě. Když dva dělají totéž, tak to není totéž a srovnání Tiguanu s P3008 je toho jasným důkazem.
O to více mě mrzí, že z testu nevyzněla pozitiva a negativa jednotlivých přístupů. Nelze totiž říct suše - a takhle je to dobře. Ne, zákazníci zkrátka nevědí co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou. Jestli ono to není tím, že právě SUV jsou doménou žen >:D >:-[]
Dost mě překvapilo hodnocení jízdních vlastností P3008, protože tady se autor zcela odchýlil od názorů a dojmů ostatních novinářů 8-s8-s .
Stejně tak výsledné hodnocení, kde mi přijde až příliš promítnutá osobní sympatie autora testu.
U mě je vítězem této dvojice P3008. A to docela jasným. Ale jestli by měl zvítězit objektivně vzato? Nevím. Koncepce 2WD je podle mě zcela namístě. Ale absence možnosti AWD je ale na pováženou. Pro docela velkou skupinu zájemců totiž tohle znamená diskvalifikaci P3008 ještě před zahájením duelu.
S tym zenami (aj tymi, medzi muzmi :-) ) si to mozno trafil, preto sa robia auta ako 3008, RAV a pod. Tym nechcem nikoho urazit. Uhladene, navonane, blikajuce ako stereoveza AIWA z 80-tych rokov. Ale podstata unika.
Inak "jasny" vitaz Pezot, napriek vsetkym tym negativam a za podobnu cenu ? Nieco je zle :-)
nikdo netvrdí, že v TOP výbavě jde o ideální volbu value/money. Ale výbava zkrátka něco stojí.
P3008 nabízí z SUV právě ty hodnoty, které běžný zákazník ocení a chce. Z nevýhody absence AWD udělal výhodu, kdy šetří hmotnost, cenu, provozní náklady, zlepšuje praktičnost interiéru. To není koncepce, která by byla bezmozkovitá. Tohle je racionální úvaha :-!
A komu ? Ked raz za cas sa v aute vezie 5 dospelych ludi, z ktorych ten stredny bude mat potrebu mat nohy pri sebe v strede ?
Fakt dolezite kriterium... Kto chce psa bit, palicu si najde...
Tak zrovna na tomto příkladě je vidět, jak rozdílný může být vkus. Pokud se dnes začteme do recenzí a různých debat na netu, tak s přehledem vyhrává Tiguan 2. Oproti prvnímu s klínovitým tvarem což se k SUV moc nehodilo. Taky byl o poznání vyšší. Ale je to tvoje vnímání vzhledu a já ti ho neberu. Mimochodem, ta kola 19" a více mu podle mne opravdu nesedí. Na něm jsou 17" akorát. Ale tak to zase vidím já. A mě se líbí. A ne proto, že ho mám.
Co je to vkus? Není to náhodou jen to, že se mi líbí, co se zkrátka líbí většině? Odkdy je měřítkem kvality míra stádového chování??
Z vysoka kašlu na nějaké obecné soudy, co se mi má líbit a co ne, nebo co novináři považují za hezčí. Tiguan I byl vzhledově charakterní. Tiguan II je charakterově nevymezené das Auto, Passat přetvarovaný do formátu SUV. Pro mnohé je to tak správě, pro mě se tím stal nezajímavý :-!
Navíc určité prvky vypadají v zásadě objektivně na testovaném kousku dost blbě. Třeba lakované nástavce, přitom lemy výřezů zůstaly nelakované. Podívej se třeba na Xka od BMW. Pokud je v M-paketu s lakovanými nástavci, lem je vždy lakovaný. Takhle to dává optický smysl, a ne tak, jak to má testovaný Tiguan.
Tak podívej - když budu u nás a koupím Toyotu, tak tu příliš chvály za vkus neposbírám. Pokud koupím Toyotu v Japonsku, budu mít vkus. Co se na mém subjektivním pohledu změnilo? NIC :-! Jen jedno vkus mít budu, podruhé ne. Vkus je jen projevem okolí :-!
No ved pisem, ze vkus je subjektivny (to nie je o tom, za co zahlasuje vacsina), takze mne je ukradnute, co si kto o akom aute mysli. Ale napriek tomu, su urcite dizajnerske pravidla, ktore priamo vplyvaju na to, ako co na nas posobi. Ver tomu, ze kazdy detail na aute je z toho pohladu 10x posudzovany a nakoniec je vybrany s nejakym zamerom. Ze sa to potom nemusi u kazdeho stretnut s pochopenim, to je druha vec.
Nic proti Tiguanu, ale design se mi opravdu nelíbí. A kola tomu vůbec nepřidávají. Jsou to loukotě. Navíc lakované nástavce mi vůbec nejdou k nelakovaným lemům... Tohle se vážně nepovedlo :no:
S obřími koly souhlasím..na SUV této velikosti patří 17' a 18' kola.
Jinak Tiguan vypadá dost dobře , i když designu třeba Mazdy CX5 nedosahuje..
Rozhodně je povedenější , než zcela žensky působící metrosexuální frantík P3008.. 8-s
Navíc i-cockpit..ten nedám ani po pár pivech >:D
"Horní uložení levé zadní pružiny může prasknout nebo se deformovat. Dojde pak k negativnímu ovlivnění jízdních vlastností vozidla a zhoršení jeho ovladatelnosti."
Jak problem ? Pri P3008 predsa na jazdnych vlastnostiach nezalezi.