By mě zajimalo jak je na tom tesla s deformačními zónami. Jestli je na tom jako běžné auta tak kufr je v podstatě nechráněný, v případě narazu zezadu harmonika...nejnebezpečnější misto ve voze...já bych tam teda nestrčil to nejcennější co mám
dříve měly tyto nouzové sedačky pro děti ve výbavě i některá kombíková Volva a Mercedesy. Pár nehod těchto aut jsem na internetu viděl a asi by to pro děti v kufru nedopadlo dobře.
Tuhle možnost má prý dostat i nejnovější E-Klasse. Předchozí to pořád měla. V minulosti to mělo celkem dost aut, vzpomínám si i na A6. Jednou nebo dvakrát jsem tu vypisoval víc příkladů, ale už si na víc nevzpomenu. Snad všechno to však byly kombíky, Tesla je asi první liftback. Nevím, jak ostatní, protože kombíky jdou mimo mne, ale Mercedes to nabízel i v EU, což mi přišlo trochu zvláštní (je to americká specialita).
[odkaz] tady ridic SUV (Chevy Tahoe) na dalnici takto zabil 7 lete dite na zadnim sedadle, druha 13 leta divka mela tezka zraneni a nepredpokladali ze prezije
Aj Éčkový Mercedes kombi to mal vyriešené rovnako...
Pokiaľ si dobre pamätám, tak ktorási generácia Éčkového Mercedesu kombi mohla mať tiež tretiu radu detských sedačiek umiestnenú v kufri oproti smeru jazdy - presne ako táto Tesla.
bonzak je jak nas Babisek, takovej malej bonzackej estebacek >:D
ale popravde dobrovolne bych na 3 radu nikoho neposadil, a svoje deti ani pod vyhruskou smrti, bezpecnost na tech mistech je vpodstate nulova, je to takova jista smrt pri vetsim narazu zezadu, ostatne fota na netu tak nabouranych Tesel a i jinych aut to jasne ukazujou
...takový ignorant, že vozí své milované dětičky v tak nebezpečný věci, jako je auto ? Nebo autobus, letadlo nebo loď ? Je vůbec bezpečné mít nějaké děti ? Co kdyby se jim něco, proboha, stalo ? Kdy už konečně někdo vybuduje ústav pro bezpečný a sterilní růst, vývoj, patřičné vzdělání a výchovu našich dětí, kde by je nemohlo žádné riziko ani omylem potkat ? :-|
Jen silní přežijí, lidí je stejně jako sk. S takovým přístupem to nemůže dopadnout jinak, než že nad takovými skleníkovými efekty nakonec zvítězí ti od přírody opálení, severními větry a policejními stanicemi ošlehaní, dobře se množící hnědočeši..... :-(
Tak před 15ti lety nás vozili v kufru běžně, když nás bylo víc a na sedačky jsme se nevešli. Pamatuju, že mne vez táta i v kufru sedanu a komunikoval jsem průvlakem na lyže. A jak se mi to líbilo. Jinak všechno se odehrávalo na okreskách v nízkých rychlostech, takže reálné velké nebezpečí nehrozilo. ... jen mi přijde vtipné, že v dnešní době někdo někoho za tohle udá a ještě se to šíří do celého světa :-)
A jak to budete dělat na těch delších cestách? Když musíš strkat dítě do kufru, abys ho odvezl do školky, asi pro něj nebude místo normálně v kabině na delších cestách. Nebo to myslíš tak, že bys tam strčil sousedovy děti? :-) Sedmimístné nouzáky si ještě umím představit, když přijedou třeba prarodiče.
Keď prídu prarodičia, alebo vezieš zo školy aj decká od susedov, alebo proste ideš z nákupu a deti proste vzadu sedieť chcú. Konkrétne v Tesle proti smeru jazdy je to pre deti dosť atraktívne vozenie. Prečo sakra všetci hľadáte dôvody a spôsoby, prečo a ako je to zlé, prečo radšej nerozmýšľate, do akej miery je to dobré a využiteľné? Nevšimol som si, že by niekto toľko breptal na zadné sedačky v SUV a MPV, v ktorých sú absolútne bežné - a zväčša bez dodatočných výstuh v zadnej časti, ktorými napr. Tesla disponuje.
Takže jsi nakonec vyjmenoval, co jsem vyjmenoval já. Dá se toho vymyslet víc. Třeba máš šest dětí a na cestování máte minibus, ale do práce jím jezdit odmítáš. :-) Nebo na dlouhé cesty vůbec nejezdí. Nebo jezdí ve dvou autech a děti si rozdělí.
Jen mi přišlo zvláštní děti strkat na nouzovky při rozvážení do školy, ale ne na delší cesty. To totiž implikuje, že mají auto na delší cesty, kam se vejdou. Chtělo to nějaké detaily.
Co ho podle tebe dělá atraktivním? Jako dítě jsem v první řadě rád koukal ven. A jsi tam víc izolovaný. Myslím, že jsem i ve vlaku byl radši po směru jízdy (kvůli výhledu). Snad jediná výhoda sezení proti směru byla, že tě brzdění, které je méně předvídatelné než rozjezd, zatlačilo do sedačky, což mi přišlo pohodlnější.
Tak to je asi moc nečteš. Diskuze o bezpečnosti ve třetí řadě tu byly opakovaně a většinou nebyly ani o kombících, ani o Tesle, ale právě o SUV a MPV. A nikomu neberu, že si za to připlatí. Je mi to celkem jedno.
Vezmem to od konca.
Čítam tu skoro všetko, a tých kritík tretej rady sedadiel bolo podstatne viac z pohľadu priestoru a využiteľnosti ako kvôli bezpečnosti. Trochu ich pribudlo poslednou iba dobou.
Atraktívne? Pre deti je všetko iné, rozdielne a nezvyklé atraktívne. ja mám napríklad operadlo spolujazdca sklopné do roviny - proste sa preklopí dopredu, pod úroveň okien a vytvorí akýsi stolík. Keď boli decká menšie, často žadonili, aby som ho sklopil. Potom mali skoro panoramatický výhľad z auta a bolo to pre nich skutočne atraktívne. Podobne táto Tesla - v koľkých autách môžu decká sedieť chrbtom a pozerať sa na autá vzadu a kývať ich šoférom? A krátka jazda napr. zo školy domov sa vpohode vydrží.
Rozdiel medzi dlhšou cestou a cestou zo školy je snáď jasný, Krátka trasa sa vydrží aj na menej pohodlných miestach - ak sú atraktívne (ako som písal vyššie). Atraktivita predčí pohodlie, na krátkych trasách určite.
Delenie si detí do dvoch áut? Veď o to ide, aby pre viac detí nebolo treba jazdiť dvomi autami a nemusel si na to mať mikrobus, nie?
Napsal jsem, že se to tu řešilo opakovaně. Ne, že je to více diskutované než prostornost. Nevidím nic špatného na tom, když někdo napíše, že je třetí řada méně bezpečná než druhá. To crash testy ukázaly. Obzvláště, když se na to někdo zeptá a netapetuje to tu dennodenně. Každý se musí rozhodnout za sebe (respektive svou rodinu).
Beru, že jsme každý jiný. I jako děti. Děti jsou zvědavé, rády zkouší nové věci, určitě bych to také zkusil. Ale tam by to asi skončilo. Jak jsem napsal, ve vlaku ta možnost volby byla a vím, jak jsem volil. Také vím, že jsem pozoroval tátu, jak řídí, když jsem v autě nekoukal ven (hlavně směrem dopředu a do stran; i dozadu jsem mohl bez problémů koukat zadním oknem, dětské sedačky tenkrát nebyly). Cizí lidé mě nebrali. Jak si asi umíš představit, sklopení přední sedačky tedy chápu (ještě lepší je sedět vepředu).
To dělení do dvou aut bylo pro delší cesty, kdy jsou ty zadní sedačky vyloučené. Stejně tak ten mikrobus. Jak jsem napsal, nějaké řešení mít musíš. Pokud tedy vůbec na nějaké delší cesty jezdíš. Ale berou tvou připomínku, že by někdo mohl připlatit za třetí řadu proto, aby děti měly větší výběr. :-)
Je zvláštne, ako všetci berú za samozrejmosť, že autá musia byť postavené ako malé tanky, aby odolali stále väčším nárazom pri nehodách.
Namiesto toho, aby sme sa zamerali na odstránenie alebo obmedzenie vzniku rizikových situácií v premávke, tak stále riešime len pevnosť áut. Motory sú stále silnejšie, podvozky dokonalejšie, rýchlejšie akcelerujeme, rýchlejšie jazdíme zákrutami, rýchlejšie jazdíme.
Brzdy sú stále účinnejšie a viac sa na ne spoliehame, stráži nás ABS, ESP a celkovo stále väčšia armáda elektronických pomocníkov, takže s pocitom väčšej bezpečnosti a istoty jazdíme stále rýchlejšie a bezohľadnejšie.
A robí sa s tým len to, že na autách pribúdajú nové výstuhy a noví elektronickí strážcovia. A pridávajú sa koníky na pohone, aby aj s tou väčšou váhou nebol nový model pomalší ako jeho predchodca...
Výuka v autoškolách je už takmer fraška, vodičák dostane každý blbec a každé nemehlo, ktoré si zaplatí...
A všetci sa tvárime, že je to normálne, a že to vlastne tak má byť a každé auto, čo v crashteste nezíska plný počet hviezdičiek, je úplne na nič...
Jednou vetou: Chyba nie je v autách, chyba je v nás.