Novinky
trucker
1
Neviem či som sa chcel šoférovania vzdať podľa mna aj PC bude robiť chyby a načo take auto aby má kompetentný pozorovali aby videli kde som bol však to len preto chcú to potom radšej motorku a nemyslím si že to nejak extra vyrieši dopravnú situáciu to ani nemusia vyvíjať športové autá a podobne lebo zážitok z jazdy bude rovnaký táto technológia nemá už s autom nič spoločne
Přejít do diskuze
Když už je tu tento článek tak by stálo i napsat, že to autonomní řízení Ford testuje s BlackBerry a jejich systému QNX
Svoboda jednoho začíná a končí tam, kde začíná a končí svoboda druhého. A Vaší "omezeností" byste sakra hodně omezoval mou svobodu na bezpečné cestování. A neberte to prosím jako útok či nařčení. Faktem totiž je, že lidé mají omezený reakční čas a schopnost odhadu vzájemných rychlostí, trajektorií a pohybů. Výsledkem autonomního řízení totiž, mimo jiné, bude výrazné zvýšení propustnosti silnic a křižovatek. Nebude třeba semaforů, zipování bude probíhat ve vyšších rychlostech jak 5km/hod. A dost rapidně poklesne počet nehod se zraněním nebo dokonce smrtí.
V dnešních autech jsou miliony řádků kódu a v ceně jednotlivých komponent je to marginální položka. Řádově jednotky €. HW je mnohonásobně dražší. Ale cena UWB radaru je ve velkosérii někde kolem 20.000kč, pak pár kamer a sonarů. Nějaký to železo na výpočet. Ať nežeru, 50-100KKč na autě. Ale možná to už bude zase o polovinu levnější...
V dnešních autech jsou miliony řádků kódu a v ceně jednotlivých komponent je to marginální položka. Řádově jednotky €. HW je mnohonásobně dražší. Ale cena UWB radaru je ve velkosérii někde kolem 20.000kč, pak pár kamer a sonarů. Nějaký to železo na výpočet. Ať nežeru, 50-100KKč na autě. Ale možná to už bude zase o polovinu levnější...
Když já ti mám obavu, že se to ve vzdálenější budoucnosti zvrtne do totálního „Velkého Bratra“… někdo nenasytnej se toho chytne a ty budeš muset kvůli „logistice“ ohlašovat nějakou dobu předem, že se chystáš někam vyjet, aby bylo tvoje auto zařazeno do systému… a když to neuděláš, pojedeš tak leda víš kam, nebo si za tu možnost náhlé jízdy budeš muset připlatit… potom však vlastnit vůz bude nesmysl… a jezdit v nějakém ošuntělém „fleet-system“ voze, kde malou chvíli před tebou někdo š…kal nebo neudržel moč… nevím, to už ať rovnou automobily zruší.
ja tiez rad soferujem..ALE ..sloboda je spojena skor s moznostou ist kam chces nie soferovat..pre mna je ale hlavny argument bezpecnost. Zrovna vcera som isiel z Budejovic do Prahy , bola taka stredna mlha ale soferi isli celkom disciplinovane 90-100km/h.. Napriek tomu sa nasli magori co v tej rychlosti predbiehali aj pred horizontom resp. tak ze sa museli zmestit na cestu auta tri..
ked vidim tieto veci tak autonomnemu rizeni fandim.. kludne aj povinnemu.. vyblbnut sa vzdy mozem ist na motokary/okruh atd atd..
ked vidim tieto veci tak autonomnemu rizeni fandim.. kludne aj povinnemu.. vyblbnut sa vzdy mozem ist na motokary/okruh atd atd..
Já ti nevím... pro mne je řízení pořád synonymem pro pocit svobody a také jakási forma aktivní relaxace. Pokud mě nikdo nebude nutit autonomní řízení používat, nemám problém. Pokud by mělo hardwarové a softwarové vybavení vozidel tvořit polovinu ceny vozu, tak s tím sakra problém mám.
Chápu, že pro někoho to může být určitým vysvobozením a úsporou času, který lze využít k práci. Moji přízeň si však tato technologie nejspíš nezíská nikdy.
Chápu, že pro někoho to může být určitým vysvobozením a úsporou času, který lze využít k práci. Moji přízeň si však tato technologie nejspíš nezíská nikdy.
Jsme ještě na webu o autech a nebo z toho stalo místo milovníků samochodů na baterky?? A taky mám pocit, že někteří chtějí autonomní řízení, aby mohli místo 8 hodin denně pracovat 16 hodin a zbytek času spát... V autě nehodlám pracovat a taky se nechci čumět na ordinaci v růžové zahradě nebo jinou blbost, protože inteligentní filmy bych vyčerpal během měsíce a co pak? Být celou dobu na internetu mě taky nebaví. Takže, kdo chce autonomní řízení at si ho klidně pořídí, ale at si o tom každý rozhodne sám a pokud se bojíte na silnici možná by jste měli zvážit jestli jste v bezpečí i doma a nebylo by lepší zalézt do protiatomového krytu a zůstat tam až do smrti >😁
Jistě, že to bude dělat chyby. Jenže místo toho, aby to chybou namotalo auto na strom, tak to šlápne na brzdu a zastaví. Ono to přijde, stačí se podívat na videa Tesly, jak jim pěkně jezděj sami. Taky se to auto občas "lekne" a přibrzdí, až zastaví, když si neví rady. A automobilky se pak budou předhánět v řešení interiéru. BMW bude prostě luxusní auto s ledničkou, škodovka třeba bude řešit pakety pro rodinný život na palubě. Toho bych se nebál. Komunikovat ta auta budou muset mezi sebou a spolu s informacemi z chytrých silnic. Nevidím problém v tom, aby se výrobci dohodli na jednotném protokolu. Něco v tomto směru zkouší myslím Audi.
A jako příplatkovou výbavu se bude třeba dát pořídit volant, kdo ví, jak to dopadne.
A jako příplatkovou výbavu se bude třeba dát pořídit volant, kdo ví, jak to dopadne.
No zaujímavé video ale či to bude aj tak praxi to bude musieť byt iná technológia aby to vyriešilo celu dopravnú situáciu to potom bude úplne jedno akú značku autá človek má lebo sedieť v ňom a čakať kým tá odvezie z bodu a do bodu b bude jedno myslím že tímto sa automobilky potopia trochu lebo neviem kto by si kúpil m-kove BMW keď ho nebude môcť ani šoférovať je to tak 50:50 a navyse som cital o tom aj tak to bude robit chyby sice mozno menej ako clovek ale bude tak naco toto len aby nas sledovali
Wikipedia😒br />
Slovo automobil (zastarale kolojezd) pochází z řeckého auto („áuto“), samostatně a latinského mobilis ve významu pohyblivý. Často se používá zkrácený tvar auto, ve starší češtině byl rovněž užíván doslovný překlad slova automobil – samohyb. Automobil je tedy etymologicky definován jako samostatně se pohybující pozemní dopravní prostředek, který je nezávislý na kolejích nebo trolejích a k jehož pohybu není třeba tažných zvířat či lidské síly a je schopen se po zemi pohybovat díky svému vlastnímu pohonu. Této definici, která zahrnuje i motorová jednostopá vozidla (motorky, mopedy, motorová jízdní kola), autobusy a pojízdné pracovní stroje, však odpovídá v právních předpisech termín motorové vozidlo. Slovo automobil (auto) se používá v užším významu.
Ono to není jen o zvýšení bezpečnosti na silnici (a že tam je riziko, že Vás někdo zabije řádově vyšší jak doma na gauči), ale taky o propustnosti silnic. Autonomní auta přinesou rychlejší a plynulejší cestování (semafory nebudou). Takže v nich pak strávíme méně času. Na blbnutí můžete zajít na motokáry nebo autodrom...
PS: Zrovna včera ráno do mě málem čelně najelo protijedoucí auto. Jelo po středu silnice, kde nebyly namalovaný žádný čáry ani patníky. To by stroj neudělal, protože na svět nečumí jen v omezeném frekvenčním pásmu elektromagnetického vlnění (čti světlo).
PS: Zrovna včera ráno do mě málem čelně najelo protijedoucí auto. Jelo po středu silnice, kde nebyly namalovaný žádný čáry ani patníky. To by stroj neudělal, protože na svět nečumí jen v omezeném frekvenčním pásmu elektromagnetického vlnění (čti světlo).
Mám nařízeno hodně a ještě jsem nikdy neměl zaviněnou nehodu a vyhnul se pár nezaviněným. Ale automatické řízení je super věc. Rád čtu, koukám na filmy apod. Odstranění řízení mi ušetří dost času.
Souhlasím, že neprostá většina o***nů nemá předpoklady pro ovládání těžkých strojů. Ještě tak ruční šlehač nebo vysavač, dejme tomu, tím si nemohou moc ublížit, ale několikatunová vozidla, ta jim opravdu do rukou nepatří, tam by se mělo člověčí řízení co nejdříve zakázat. :yes: