Ekonomika
Ještě štěstí, že Japonci jsou rozumní a ani modernizovanou GT-86 nezprznili el. P brzdou! 😄 :yes: :yes: :yes😒br />
I když nepochybuji o tom, že pokud by se tak nedej bože stalo, tak mi tady několik chytráků začne vysvětlovat nevysvětlitelné, totiž že je to "pokrok" a že to ničemu nevadí... 😲 😲 😲
To je mozna tim, ze tys jeste nikomu nevysvetlil, k cemu je t arucni rucka tak extremne dulezita. Muzes to zkusit ted a tady >😁
Áda má Renault, Arese má ručku. Je dobré mít na tomto světě nějaké nezpochybnitelné jistoty 😉
Až někdo předvede, jak dokonale ovládá všech svých 200 koní v tomto autě, může tady teprve něco vykřikovat o nedostatečném výkonu motoru. To samé u imprezy sti. 300 koní je víc, než kdokoliv obvykle dokáže zvládnout. A ne, nemluvím o přímce. Tyhle auta se nestaví na jízdu rovně.
Tyhle připomínky jdou většinou na margo univerzálnosti. Alespoň mi to tak přijde. Na hraní to stačí, ale v běžném provozu se musíš příliš snažit. Opět mi to připomíná, jak Röhrl řekl, že na silnicích má radši 911 Turbo, protože je GT3 na předjíždění slabá. 😄 Jinak v zatáčkách mě většinou nebrzdí výkon, ani podvozek, bývá to výhled, protože nejsem na uzavřené trati. Zatímco ten nájezd na dálnici nebo předjíždění bývají o hrubé síle.
To nie je argument. Videl som video týpka, ktorý na Nurbugringu so staručným Citroenom AX a hladkým dízlom 1,4 zajazdil tak, že viacerí majitelia hothečov by mali problém ho predbehnúť. To predsa neznamená, že si máme všetci pred kúpou hotheču najprv kupovať Citroen AX. 😉
Žiaľ to ukazuje fungovanie sveta. Keď neviem jazdiť kúpim auto čo ma viac výkonu, viac elektroniky a hneď je zo mňa pán vodič. Nevadí, že musím mať 911 na to aby som vyškolil Fera zo Swiftom, dôležite je, že som rýchlejší.
Petrolheadi vymierajú, dôležité sú len čísla. Preto aj male Porche prešli na 4 valce, lebo s Turbom je rýchlejšie hlavne v priamke, ale koľko jeho majiteľov by malo na to priblížiť sa limitom aspoň tej najslabšej verzie?
Petrolheadi vymierajú, dôležité sú len čísla. Preto aj male Porche prešli na 4 valce, lebo s Turbom je rýchlejšie hlavne v priamke, ale koľko jeho majiteľov by malo na to priblížiť sa limitom aspoň tej najslabšej verzie?
Velká část zákazníků si to nekupuje na blbnutí na okreskách. Prostě se jim líbí a je pochopitelné, že při té ceně chtějí, aby to jelo rychleji než obyčejná auta. Bude využíváno jako obyčejné pro dojíždění. Při troše štěstí se občas trochu protáhne. Ale veskrze nepovede život sportovního auta. Pohled je v takové situaci jiný, než když si kupuješ vyloženě sportovní auto jako hračku pro volný čas, které tě i zvládne odvézt do kanceláře. A i pak pocítíš, že ne vždy máš náladu dolovat. Jen ti nic jiného nezbyde.
Při najíždění na dálnici se bude za málo dát označit i těch 300 koní a do zatáčky většinou na plnej plyn nejezdí ani formule takže je jedno jaký to má výkon. Ale raději bych si za ty prachy koupil BMW 230i se 185kw, protože když už chci auto, které se má tvářit sportovně tak vypadá dost blbě, když ho pak při akceleraci předjede každý druhý kombík >😁
lebo na zadokolkách bez elektronických asistentov by skončili v prvej zákrute. 😉
Teda je úplne legitímne očakávať od športového kupé za 900t, že bude nielen zábavnejšie, ale aj rýchlejšie, ako rodinný kombík v rovnakej cene. Ak na výjazde na diaľnicu nepredbehneš ani Octaviu 2,0TDI, niekde je chyba. Ale ak Ti to nevadí, ide Ti len o zábavu a nie o rýchlosť, ušetri pol milióna a kúp si tiež zábavný a hravý Swift Sport.
Pro mě je logické, že za konfiguraci kupé - RWD je potřeba něco připlatit, protože už jen náklady na vývoj takové platformy se musí z něčeho zaplatit. Z toho pak bohužel logicky vyplývá, že za stejných 800 dostanu podstatně víc nabušený HotHatch, třeba nějakou 300k Cupru... což nakonec byla vždycky hlavní deviza HH (velký výkon za málo peněz díky velkosériové technice).
Swift Sport fajn, ale to je zase FWD a ještě o hodně slabší. Mně osobně BRZ smysl dává... a nemám pocit, že by ze mě tahali peníze za něco, co tu hodnotu nemá. Být dneska single...
SSS je veľmi fajn a pri tak malých rozmeroch a rázvore sa vplyv poháňanej nápravy stiera (viď nové Twingo, ktorému ani klasická koncepcia nepomohla k akejkoľvek zábavnosti).
Twingo bych z toho vynechal, to je auto postavené nikoli pro radost z jízdy. V kategorii BRZ/GT-86 vidím RWD jako jasnou a zásadní výhodu.
Většině kupujících rozumím a možná bych se k ní přidal... a možná ne, to záleží na momentálních potřebách a prioritách.
mimochodem, Veyron a sporťák? Vždyť to je luxusní GT jak z učebnice!
Treba 120d zacina pod osmi kily a na vybavu dostanes 95 tisic...
Oproti tomu temer vsechny soucasne HH nejenom s koncepci vsechno vpredu toho se zabavou za volantem skutecne moc spolecneho nemaji. Tedy pokud se zabavou nerozumi to, ze dovoli jet i prumernemu ridici neuveritelne rychle. Zakon poptavka- nabidka. Ony se zabavnymi pri te strasne vysoke rychlosti a s urcitym zachazenim nektere i muzou stat, ale ne kazdy ridime jako Chris Harris a dokazeme dostat tak blbovzdorna auta opravdu na limit.
Ja GT86 vidim ako najstroj, ktory Ta nauci jazdit a sposobom, ktory Ta bude bavit. Vsetko zalezi od pneumatik. Tie urcia, co sa chces ucit. Pneu na Prius drift, UHP zase zakruty a stopu.
Fakt, ze ma predbehne nejaka Octavia, ma nechava uplne chladnym. Pretoze viem, ze v prvej zakrute ju nielen dobehnem, ale aj predbehnem. Ostatne, TDI sa moze chvalit akurat tak zrychlenim v priamke.
Tymto zaroven pozdravujem toho pilota s O3 na serpentinach medzi Uherskym Hradistem a Starym Hrozenkovem. Ktory ma dohnal a kydol predo mna az na srafovanej casti vozovky v Kunovicich, nez takmer zostrelil auto iduce oproti.
Ak Ti je 200k malo, je tu Nescar Sport s kompresorom a dostanes sa na 313k, ci kolko to je. Vsetko legalne, bez problemov.
Mam rad, ked dialnici idem spolu s cudzim autom, co ma rovnake tempo ako ja a razim cestu chvilu ja, potom sa vystriedame. Panamera, X5, ci ML a dokonca nejaky Nemec s Aston Martinom. Ale to je uplne ina story...
1/ Nenaučili jsme se rozlišovat to, co je běžné u anglickojazyčných zemích - "sports car" a "sporty car".
2/ Doba zdeformovala vnímání hodnot sportovních aut. Radost z jízdy byla nahrazena radostí z rychlosti/zrychlení.
PS: konkrétně s tím BRZ... puristická verze mi sice zní dobře, ale s menšíma brzdama už tolik ne.
Pri pohledu do ceniku nove GT86 na oficialnich strankach Toyoty taky nejsem o nic chytrejsi. Rozmery brzdovych kotoucu 15 a 16 palcu (381 a 401 mm) jsou v 17" kolech samozrejme nesmysl. Navic, pokud me pamet nesali, mela dosud soucasna GT86 ve vsech verzich 17" kola. Po tomhle faceliftu vidim v zakladu socialnich 16" s uzsimi pneu, to autor clanku taky nejak zapomnel napsat.
Do 17" kol se můžou vejít kotouče tak +- těch 340mm, to má Octa RS i GTI-P a je to už docela natěsno... ok, asi se dá trošku optimalizovat design brzdičů. Ta základní verze na 16" pak musí mít ještě něco menšího.
All in all, vítězem faceliftu je Subaru 😄
1/ auto lehce podrazilo a zakladni verze je vic osekana, nez pred faceliftem
2/ brzdy- jak v clanku,taki jinde schazi skutecny prumer disku. Aby zase v osekanejsi verzi neslo jenom o jejich mensi prumer jako u tech kol a ve skutecnosti se nic vlastne nezmenilo, kdo vi.
Jestli se do 17" kol opravdu vejdou 340 mm brzdove disky (samozrejme ze i s trmeny), pak musi jit o opravdu odladenou kombinaci kol a brzd, standardne je do 17-ek maximum +- 330 mm. Jde to, ale 380 mm s odrenyma usima do 19" kol, o 400 mm nemluvim vubec.
Nechapu, proc je tezke takove udaje dohledat, a to i na strankach samotneho vyrobce :no: Nejenom u Toyoty, ale i u Skody a VW.
A keďže 340mm brzdy majú koncernové hotheče s 230 až 300k, predpokladám, že 200k Toyobaru s pomerne nízkou hmotnosťou bude mať max. 330mm (skôr ešte menej).