Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Anglii otestovali starou Škodu Favorit a ptají se: Proč nejsou všechna auta tak dobrá?

Škoda Favorit se už více než dvacet let nevyrábí. To ale neznamená, že to není pohodlné a konkurenceschopné auto i na dnešní poměry.
Zpět na článek
6. 12. 2016 16:10
6. 12. 2016 16:11
6. 12. 2016 16:28
6. 12. 2016 20:04
6. 12. 2016 16:38
6. 12. 2016 16:45
6. 12. 2016 16:58
6. 12. 2016 17:00
6. 12. 2016 17:09
6. 12. 2016 17:19
6. 12. 2016 18:34
6. 12. 2016 21:46
6. 12. 2016 22:06
7. 12. 2016 08:20
7. 12. 2016 09:10
7. 12. 2016 11:37
7. 12. 2016 09:50
7. 12. 2016 11:31
7. 12. 2016 22:30
6. 12. 2016 18:14
6. 12. 2016 18:27
6. 12. 2016 21:55
6. 12. 2016 18:06
6. 12. 2016 18:29
6. 12. 2016 23:25
7. 12. 2016 12:46
25. 12. 2016 20:10
6. 12. 2016 15:47
Aprílové vydání?
Teď v prosinci?
>:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
6. 12. 2016 15:57
Re: Aprílové vydání?
Taky mě to napadlo, znám asi tak milion lepších aut je než fakan, pravda, na některé nestojí díly 3,50 nebo nejezdí za 7 na sto, ale že by byly horší nebo méně spolehlivé se fakt říct nedá.

zato výkon, pohodlí, prostor, interiér je úplně jinde...
6. 12. 2016 17:43
Re: Aprílové vydání?
Taky ale musíš vědět, ze nemůžeš srovnávat auta z roku 2016 a auta z.r. '91
Avatar - Barrichello
7. 12. 2016 08:58
Re: Aprílové vydání?
Však sem měl na mysli vrstevníky a navíc Favorit se vyráběl až do roku 94(95)
8. 12. 2016 17:48
Re: FAVORIT f ANGLIJI ?? REKLAMA na KRAKSNU ŠÁDE !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
6. 12. 2016 16:10
Abychom to shrnuli..
V době vývoje Fáva/Formana byly v Česaně k dispozici tyto vzorky: Volvo 66, Golf Mk I, Fiat Panda Mk I, Fiat Ritmo, Ford Fiesta Mk I. Takže Fávo/Forman byl vytvořen na základě rozboru výše uvedených, šel na trhu do konfrontace s jejich následníky. Prakticky se opakovala historie, kdy MB 1000 inspirované Renaultem Dauphinem se časově sešlo na trhu s jeho nástupcem, tedy eR Osmičkou. Vzhledem k tomu, že v obou případech šlo o změnu koncepce uspořádání vozidla a konstruktéři museli ,,vařit" z vody, aby auta vůbec prošla dobovými technologickými možnostmi českého průmyslu, tak ano, byla to dobrá auta. Pro fandu, který si na lince nějak vyrobené auto, doma rozebral a znovu složil tak, jak bylo myšleno konstrukcí v Česaně, to byla dokonce i dost spolehlivá auta
Rozbalit vlákno
11
6. 12. 2016 16:21
Re: Abychom to shrnuli..
Mýlíš se, referenční vzorky při vývoji Favoritu byly: Fiat Uno, Seat Ibiza Mk.I, Peugeot 205 a VW Golf II. :-!
6. 12. 2016 16:51
Re: Abychom to shrnuli..
Mýlit se je samozřejmě lidské. Nicméně nemám potřebu se s tebou přít. Byl jsem tehdy zaměstanec vývoje a s těmi vzorky jsem jezdil. Ritmo bylo zelené, Panda béžová,Volvo hnědá metla, Fiesta okr s černým lemováním pod bočními okny, Golf byl slonová kost. Škoda, že jsem si tehdy neudělal nějakou fotku.
6. 12. 2016 18:26
Re: Abychom to shrnuli..
Tak pokud jsi tehdy dělal v Česaně, tak sorry, jistě to víš líp. Já jsem vycházel ze speciálních publikací, které o něm v roce 1988 a 89 vyšly. Mnou jmenovaná auta tam byly i s Favoritem vyfocené ;-)
6. 12. 2016 18:37
Re: Abychom to shrnuli..
No jo, jenže když už Fávo stálo vedle těch aut na fotce, tak to byly jízdní zkoušky prototypů. A to už bylo alespoň 3 roky od zahájení jeho kreslení na prkno 1:1. Ale než se rozhodlo, co a jak se nakreslí, tak tam byla ta auta, co jsem uvedl. A na základě jejich rozboru auto vzniklo. Tou fotkou s o generaci mladšími auty to jen dokresluje, co jsem psal v prvním příspěvku. Tedy že na trhu se utkalo s následníky původních vzorků.
15. 6. 2017 17:12
Re: Abychom to shrnuli..
Ak to náhodou písal pán Jozíf, hoď ich do koša, jeho knihy sú plné poloprávd a výmyslov.
6. 12. 2016 19:59
Re: Abychom to shrnuli..
Mohl by jis se vice rozepsat nebo jsi vazan nejakym mlcenim ? Urcite nejsem jediny koho by zajimala zkusenost nekoho z vyvoje v te dobe.
6. 12. 2016 21:01
Re: Abychom to shrnuli..
To období, kdy už konečně strana a vláda rozhodly, že se Fávo může vyvíjet dle plánu RVT, je asi celkem dobře popsáno v knížce ,,V soukolí okřídleného šípu", autoři Jan Králík a Ing. Petr Hrdlička CSc. To byla doba, kdy tehdejšího šéfa vývoje Ing. Zdenka Patočku střídal právě Petr Hrdla. Předtím se pracovalo hlavně na modernizacích série. Sice se vedle toho se kreslila a stavěla jiná auta, ale nějak se ani nepočítalo, že by mohla jít do série. Jednak to byly auta v karoseri Š 742 (105/120) s motory vpředu podél s pohonem na předek, s motorem vpředu napříč a pohonem na předek. A i transaxle se narodilo. To fakt jezdilo jak po kolejích. :-) A taky se rodila auta, která byla od začátku navržena pro motor vpředu. To projektovali hlavně pánové Kindl a Bednář. Jak to bývá,ve vývoji, občas se něco povedlo na první dobrou, jindy se to muselo vydřít. K tomu těžko něco psát. Dnešními zkušenostmi se ta doba nedá nahlížet. Byl socialismus a člověk si nedokázal představit, že by se to mohlo nějak změnit. Ale ve vývoji dělali samí nadšenci a bez ohledu na režim a technologická omezení, dělali všechno proto, aby auto fungovalo co nejlépe.
6. 12. 2016 20:24
Re: Abychom to shrnuli..
myslím, že šlo o maximum možného, co tehdy mohlo vzniknout a hlavně seriově vyrábět
Avatar - Sumi2000
6. 12. 2016 22:22
Re: Abychom to shrnuli..
A myslím , že se Favorit na tu dobu povedl výborně..
Bez něj by Škodovka nebyla tam kde je nyní.. ;-)
7. 12. 2016 06:49
Re: Abychom to shrnuli..
Je z blata a preto sa treba modliť aby si nehavaroval.
Je však pravda, že doteraz jazdia. + plný kufor a strecha. A to že sa ťahajú po zemi je známka toho, že v nej sedí čata robotníkov čo idú na fušku.
P.S. Treba však pochváliť jeho vlastnosti v teréne. Na zimných pneu a kvôli nízkej hmotnosti prešli skoro všade. A cestou ešte vytiahli Octaviu, na ktorej ostali poľovníci kvôli zaseknutej náprave v blate visieť pri prvom strome. ;-)
7. 12. 2016 12:49
Re: Abychom to shrnuli..
Pro VW to byl jeden z důvodů proč měli o Škodu zájem. Ne to samotné auto, ale ten fakt vzniku a zavedení do seriové výroby. I díky Favoritu a ing. Hrdličkovi není Škoda montovna, ale automobilka.
Avatar - Machýrek
6. 12. 2016 16:10
Paradni auto
jednoho si z nostalgie chovam v garazi, obcas si do nej sednu a cicham, mackam cudliky a je mi fajn, no me to ke stesti (nekdy) staci ;-)
Rozbalit vlákno
7
6. 12. 2016 16:39
Re: Paradni auto
Holt každý ma jinou úchylku. Někdo latex, dutky a roubíky, jiný Favorit.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2016 16:44
Re: Paradni auto
Opravdu? A na sraz přijedeš něčím tak bezcharaktérním? Tak příště s Fanoušem ;-)
Avatar - Machýrek
6. 12. 2016 23:05
Re: Paradni auto
Jo, ale musi byt hezky. V desti s nim nejezdim :-)
6. 12. 2016 19:36
Re: Paradni auto
No, jenom jestli to spíš už není taková ta nostalgie po bezstarostném mládí. ;-)
Avatar - Machýrek
6. 12. 2016 23:47
Re: Paradni auto
Asi jo. S Formanem jsme kdysi s bandou kamaradu dojeli az na Sicilii a zpet. Strizlivej byl akorat ridic a nekdy ani ne.. pak jsme to jeste 2x zopakli s Octavii I.
7. 12. 2016 22:49
Re: Paradni auto
Na formanovi som čo to pojazdil, bol to jeden z posledných, takže 1,3 s 50kW, 5 kvaltom, katalyátorom a tapacírom na dverách. Dožil sa vysokého veku, súbežne s ním už mal na konci otec druhé auto, takže posledné asi 2-3 roky už len oddychoval na dvore pred domom. Formana sme predali tým čo po dedinách zbierajú šrot za nejaké 3 stovky eurokreditov. Je to cca 6 rokov naspäť.Mal nalietaných cez 330k km, ale presne to ani srnky netušia, bo sme menili tachometer....
6. 12. 2016 16:11
Wau
Po tom clanku s hypoteticky osemvalcovym tuzingovym supom som si myslel, ze skoda-spam uz nemoze byt trapnejsi, ale chyba - moze!
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2016 16:27
Legrační článek
Tak přiznejme si, že výše uvedený článek je opravdu hodně úsměvný. Favorit sice byl ve srovnání s koncepčně beznadějně zastraralou Š 742 pokrokem o světelné roky, ale už ve své době silně zaostával v kvalitě dílenského zpracování (samozřejmě zejména ročníky před příchodem VW) a kvůli nevhodným světlometům i v designu (jinak ovšem velmi povedeném). Jistě, pasivní bezpečnost byla mizerná, ale tehdejší konkurenti na tom nebyly lépe (Fiat Uno, Peugeot 205 atd.). Parádní disciplínou Fáva bylo hlavně geniální využití obestavěného prostoru a dvojité sklápění zadního sedadla. Ovšem psát, že základní 40 kW verze s jednobodovým vstřikováním měla slušnou dynamiku, to už je fakt na doktora Chocholouška!
P.S. Kdyby se britský redaktor pořádně podíval, zjistil byl, že vedle popelníku ve středovém panelu přístrojové desky je záslepka, a pod ní el. zásuvka 12V >:D
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2017 21:30
Re: Legrační článek
Anebo taky ne. Já tam pod zaslepkou neměl nic. A motor byl docela fajn. Co si pamatuju. Fáčko bylo jedno z mých nejoblíbenějších aut. Na takový to domácí ježdění bez koruny v kapse ideální.
6. 12. 2016 16:28
?
Nevím, co tím článkem chtěl básník říct, Favo z roku 1991 je vlastně původní model z roku 1987, kdy se začal vyrábět. Tehdy splňoval vše, co po něm legislativa EHK chtěla, že jsme dnes někde úplně jinde je věc jiná. Favo je typický produkt socialistického hospodářství, hledal se každý pětník úspory, nějaké vstřikování a počítačem řízené zapalování bylo nad finanční možnosti (ne technické) AZNP, resp. vládou nařízené cenové strategii. Auto nemělo ani rádio a ani si nepamatuji, jestli mělo v základní verzi cyklovač. Motor byl na svou dobu velmi povedený co se týká provozních vlastností a emisí bez katu, což později ocenil i sám velký Piëch z VW - prohlásil ho za nejlepší třináctistovku vyráběnou v Evropě, což dokázala tím, jak se dlouho udržela ve výrobním programu Škody. Některé technické finty z FA později převzal i VW. Navíc nebylo auto zase tak špatné, jen se trochu zesílily některé části karosérie kvůli těžšímu dieselu, změnily se obvodové panely a ejhle, Felicia byla na světě. A kolik se jich prodalo...
Je jasné, že se 40 kW nemohl na dálnici chtít žádné heroické výkony, to auto bylo stavěné na tehdejší rychlostní limity (60, 90 a 110 km/h), ve vyšších rychlostech už bylo docela hlučné.
Rozbalit vlákno
1
6. 12. 2016 20:04
Re: ?
Nevim jestli prvni Favo melo cyklovac, ale Forman uz ho mel - aspon ten co jsem mel jako sluzebni vozidlo. Dokonce mi original relatko odeslo a byla mi nabidnuta nahrada s pameti - pamatovala si nastaveny casovy cyklus.
Ve vyssich rychloste nebylo jen hlucne, ale i nestabilni.
Avatar - _Karel_
6. 12. 2016 16:38
Vážně?
Jsem upřímně rád, že se dnes taková auta nevyrábějí. Neznám nepříjemnější zvuk startujícího motoru, ať si je jinak sebekvalitnější. Interiér je pro mě taky nepříjemný. Kromě provozních nákladů nevidím žádné plus.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ronault.
6. 12. 2016 16:45
Re: Vážně?
Škrtám si tě z přátel a mažu s tel. seznamu, dárkový koš k narozeninám taky nečekej 8-s :no: >:-[]
Avatar - _Karel_
6. 12. 2016 16:58
Re: Vážně?
>:D :yes: A víš, že když jsem to psal, tak jsem fakt myslel na tebe, že si to snad, doufám nepřečteš?! ;-)
Avatar - Ronault.
6. 12. 2016 17:00
Re: Vážně?
Marně...rozhodil jsi mě tak, že jsem místo "z" napsal "s" 8-s >:D
Avatar - _Karel_
6. 12. 2016 17:09
Re: Vážně?
Aspoň ten koš.......prosííím! >:-[]
Avatar - Skipper
6. 12. 2016 17:19
Re: Vážně?
Stejně byla Felda lepší ;-)
6. 12. 2016 18:34
Re: Vážně?
Lepší možná, ale ten hranatě Bertonovský italský šmrc už jí chyběl. Ale je fakt, že Felda byla taky moc hezká (bohužel pouze do zmršeného faceliftu), ale jiným způsobem. :-! Nejvíce se mi na ní ovšem líbila přístrojová deska a výplně dveří, přístrojový štít jako by z oka vypadl BMW 3 (E36)! :-) :yes:
Avatar - Ronault.
6. 12. 2016 21:46
Re: Vážně?
Jen proto, že jsi Feldu měl nebyla Felda lepší auto ;-)

Felda, Felda...co by se o ní mohlo říct...auto bez duše, výtvor toho, jak co nejlevněji udělat nový model na staré platformě...prostě Felda je a bude pro Škodovku jen jeden model z mnoha...něco jako Fabia II
Avatar - Skipper
6. 12. 2016 22:06
Re: Vážně?
Nehádal bych se, kdyby i favorit měl verzi 1,6 s motorem od VW a stabilizátorem ;-)
Avatar - Ronault.
7. 12. 2016 08:20
Re: Vážně?
Favorit mohl mít, kdyby VW dovolilo i 1.6 74 Kw, ta byla připravená ;-)

A ani jeden trochu silnější motor, mimochodem ve srovnání s konkurencí nic extra špičkového, nezajimavost Feldy pro historii nezmění.
Jízdní vlastností (přední stabilizator mám i na Facku) těch dvou aut byly natolik stejné, že se pokrok v podstatě nekonal.
7. 12. 2016 09:10
Re: Vážně?
Tak podkud máš stabilizátor na přední nápravě Favoritu, tak jsi tam musel dát celou přední nápravnici z Felicie (resp. její provedení pro 1.3 s ABS), jinak to není možné! :-!
7. 12. 2016 11:37
Re: Vážně?
takovou upravu jsem videl a je to docela bastl >:D

Jinak predni napravnice je stejna pro vsechny Felicie s ABS i bez. Jedina vyjimka jsou uplne prvni 1.3 do roku 96, nez doslo k vyztuzeni skeletu pro motory VW a airbagy, ty byly v podstate shodne s poslednimi Favority a mely slabsi napravnici bez pripravy na stabilizator.

Ja mam na sve 1.3 pridany stabilizator vpredu i vzadu a na 14 kolech je to neskutecny rozdil oproti serii, velka skoda ze to tak nedavali v tovarne
7. 12. 2016 09:50
Re: Vážně?
Jazdne vlastnosti Felicie s vystuzenou napravicou, ramenami a stabilizatorom nie su vobec zle na danu dobu. Favorit jazdil citelne horsie, aj ked bol o dost menej nedotacavi vdaka absencii stabilizatora. Celkovo najlepsie z Fel / Fav modelov jazdila Felicia Fun.
7. 12. 2016 11:31
Re: Vážně?
Radsi bych 1.6 od Skodovky >:D
[odkaz]

Felda je v podstate favorit, jak mel vypadat uz v dobe vyroby. Doladene detaily, stabilizator vpredu, zpevnena konstrukce (tedy po skrytem FL v roce 96), spolu s airbagy podstatne zvysujci bezpecnost, a mnohem lepsi moznosti vybavy ji posunula bliz konkurenci. Uprava designu byla spis nutnost, hranate tvary uz tou dobou zastaraly. Pravda je, ze spusta veci mohla byt udelana jeste lepe - treba upravit zaveseni motoru u vodni pumpy tak, jak to mely motory VW, coz by podstatne snizilo hluk trinactistovky.

Kazdopadne pokud by nekdo chtel Favo s 1.6 neni problem prehazet plechy, vnejsi cast skeletu zustala u Felicie temer netknuta >:D
Avatar - Skipper
7. 12. 2016 22:30
Re: Vážně?
Ronault myslím ví, že ho škádlím >:D BTW, zvu na testovací jízdu nového přibližovadla ;-)
6. 12. 2016 18:14
Re: Vážně?
Zvuk startujícího motoru?? Je mi srdečně jedno, pokud někomu vadí. A plusy? Snad všechno co si vzpomenu, při srovnání s dnešními pojízdnými počítači za milion. Servis svépomocí, žádná poruchová elektronika, super! A interiér? Nevím co tam kdo musí mít, já tam měl všechno potřebné pro ovládání vozu, ostatní dnešní vymoženosti jsou v podstatě zbytečné, říkejte si co chcete. Aspoň si člověk připadal jako řidič, užíval si jízdu. Favorita jsem měl 22let a koupil bych ho znovu.
Avatar - _Karel_
6. 12. 2016 18:27
Re: Vážně?
Mě je jedno, že je ti to jedno.
A jako plusy jsi vyjmenoval to, co jsem napsal už já- nízké provozní náklady. Protože to, že si ho můžeš opravit na koleně, že je jednoduchej a v podstatě úplně bez výbavy- to je přesně ono. Takže klidně si ho měj, já jen napsal, proč bych ho nechtěl já.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 12. 2016 19:08
Re: Vážně?
Souhlas.
Jediná akceptovatelná výhrada je k té bezpečnosti... ale jinak měl všechno, co k životu člověk opravdu potřebuje.
;-)
Avatar - Ronault.
6. 12. 2016 21:55
Re: Vážně?
Tak jako Favorit sice bylo víceméně dobré auto, když budume na to pohlížet tím, kde vzniklo, ale jinak to byl ve srovnání s dobovou konkurencí zastaralý stroj, bohužel. Já jsem s ním dojezdil jako student před 8 lety, dnes už bych ho na každodenní ježdění nechtěl, natož Felícii. Doprava zhoustla, zrychlila se, na silnicích je spoustu polořidičů v různých často SUVečkách a celkově tvrdších autech, náklaďák dneska taky řídí nevyježdění řidiči a Favorit je prostě při pohledu na to vše opravdu rakvička.

Ano, jednoho mám, ale udělám na něm ročně cca 1000 km za pěkného počasí, jako veterán OK, i tak si se změnou svých priorit v poslední době říkám, že je to o hubu.
6. 12. 2016 17:02
No nevím , školy nemám ...
ale tímhle autem bych dnes nejel ani k sousedovi. Právě kvůli bezpečnosti. Spíš je sranda, čím někteří před lety jezdili. A ještě větší srandisti jsou ti, kteří s tím jezdi dodnes.
Rozbalit vlákno
2
6. 12. 2016 18:17
Re: No nevím , školy nemám ...
Nejdůležitější pro bezpečnost je ta součástka mezi sedačkou a volantem! >:-[]
6. 12. 2016 18:36
Re: No nevím , školy nemám ...
Jasně, ovšem jen do té doby, než tě nějaký blbeček sestřelí na křižovatce nebo z protisměru... :-O :'-(
6. 12. 2016 18:06
Vzpomínání ...
Na Favorita nejvíc vzpomínám jako na vyrovnaného soka v rychlostním poměřování s mým prvním novým zahraničním vozem, což byl R19 po fl, tedy sedan už nebyl značený Chamade (pro Ádův klid - můj první a poslední Renault). Fáčka mi dávaly dost zabrat, i když jsem měl o 100 ccm víc :-)
Rozbalit vlákno
3
6. 12. 2016 20:06
Re: Vzpomínání ...
R19 byla tezsi. Rodice meli 1.9D (motor z uloupene nemecke ponorky >:D ) bez posilovace a to bylo rodeo. Nicmene skvele pohodlne auto, ktere s nami procestovalo Evropu.
Avatar - Ronault.
6. 12. 2016 21:49
Re: Vzpomínání ...
Tak jestli jsi měl 1,4 R19, tak jo, ale my měli 1,7 54kW po faceliftu a v té době se Feldy nechytaly, i 1,6 55 kW měl co dělat,to byly lehčí...no a to v R19 byly ještě silnější 1,7 66 kW a pak 1,8 16V 99 kW a to byly rakety :-!
7. 12. 2016 05:48
Re: Vzpomínání ...
Jojo 1.4 s 44kW .... ještě byl 1.4e a ten měl 55kw
6. 12. 2016 18:29
favo vs kadett
ja sem soucasne jezdil se zanovnim vysperkovanym favoritem tusim z roku vyroby 1994 a s kadettem z posledního roku vyroby (1991?) podobnych vykonu motoru.
kadet me kazdopadne pripadal jako vyrazne prijemnejsi a zivejsi auto.

pak sem chvilku jezdil s kadetem gsi a to bylo letadlo. když sem do toho poprvé sed, tak sem nechapal...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - _Karel_
6. 12. 2016 18:59
Re: favo vs kadett
Kadett gsi s digi rychloměrem byl kdysi můj nesplněný sen :yes:
6. 12. 2016 20:05
Re: favo vs kadett
tak si ho spln aspon dneska
6. 12. 2016 22:09
Re: favo vs kadett
Neseženeš. Měl jsem pětidveřové GSI s osmiventilovým dvoulitrem, prostě super auto. Dodnes je mi líto, že jsem ho tehdy prodal. Spotřeba 7 litrů, úžasná dynamika. Pravda, řízení bez posilovače znamenalo i jistý stupeň posilování při parkování.
Avatar - sendador
7. 12. 2016 09:11
Re: favo vs kadett
My meli doma Felicii 1.3. Kdyz jsem si pak poridil 15 let starou Tempru 1.6 57kW, take jsem mel pocit, ze ridim raketu. A na tu digipalubku vzpominam s kapkou nostalgie doted.
6. 12. 2016 20:10
nemám nic co bych proti němu řekl
jeho vznik považuji dodnes za zázrak. To že Škoda AZNP nepokračovala dalším faceliftem Š1000MB.
Konečně se Škoda dostala na tehdejší standard své kategorie a k tomu prostorný interiér.
Celkem spokojeně jsem s najezdil na formanech a favoritu najezdil kolen 1/2 mil. km. Sice jsem do něho trochu zasáhl, ale i tak jezdil hezky :-)
Posuzovat jeho vlastnosti dnešním pohledem nejde, ale když si vezmu nějaké spotřební auto stejné třídy, tak mi ten Favorit stále zle nevychází. Myslím vozy, které vás odvezou, splní účel, ale nenadchnou.
Rozbalit vlákno
0
6. 12. 2016 23:25
favorit
som robil autoskolu v 97 na 105/120tkach a potom som sadol do favorit silver line.....uprimne, vtedy to bolo naozaj auto uplne inej kategorie....Malo to asi ten silnejsi 47, alebo 50kw motor, a zive to bolo, oproti 120 aj tiche a spracovane auto:-) Ked bol studeny motor, tak to neskapinalo, auto sytic.
Samozrejme ak porovnam s co i len feliciou, tak je to rozhrkane zle auto. Ale oproti 120 to bol pokrok a to velky, vsak 120 bola v podstate nalestena 1000cka
Rozbalit vlákno
0
7. 12. 2016 11:09
Naštěstí jsou všechna auta jiná než Favorit!!!
Víc už nemám co bych dodal.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - O5kar
7. 12. 2016 12:46
Renault R16.
Doba vzniku r. 1964 se vyráběl v několika modifikacích do r. 1980. I přesto, že to bylo auto o třídu vyšší kategorie, co do délky, objemem a výkonem motoru, a taktéž jeho výbavy. V roce vzniku Favorita jsem ještě vlastnil provedení TL Po první jízdě s Favoritem, jsem se rozhodl, že ještě obětuji pár desítek tisíc korun a prodloužím mu životnost. To pohodlí a ticho bylo nesrovnatelné. A tak se stalo. No a potom přišla ta revoluce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - papito 2
25. 12. 2016 20:10
Favorit
My sme mali favorit r.v. 1992 vo vyssej vybave pred "ciernym" faceliftom a jazdilo sa s tym velmi prijemne. Dynamika bola pohodova, miesta dnu tiez. Na svoju dobu to nebolo zle auto, len trochu hranate a malo prist skor.
Rozbalit vlákno
0