Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Válka automatů pokračuje. Toyota představuje desetistupňovou převodovku

26 komentářů

Avatar - Peca6
Peca6
Myslím, že největší počet převodových stupňů/poměrů, mají variátorové převodovky a to přesně nekonečno >😁
mikinko
No ved sa uz k cvt blizia..motor bude pracovat skoro cely cas v uzkom spektre otacok...iba pri kickdowne pojde vyssie...na chvilku...
Ernesto01
Japonci opět nezklamali. Navazují na podobně vyspělý agregát v Mazdě 6. I výkonově je podobný. Uvidíme, jak bude převodovka s motorem naceněna v konkrétním modelu, ale i tak si myslím, že časem automat s 2.5 benzínem pořídím. V Mazdě 6 mi to vyhovovalo výborně. Charakterní motor s výbornou spotřebou.
pargi
Kdyby se taková strojovna dostala pod haubnu Aurisu (nebo Corolly 😄 ), panečku :yes: ale s nejistou budousností Avensisu to vidím spíš jenom na RAV4 😐
stealth01
Ty jsi opravdový fanoušek japonských aut. Čtu komenty a je to docela zábava. Přeji hodně šťastných kilometrů, protože nejlépe se řídí vysněné auto. Ja to tak nerozlisuju, japonské, evropské, americké, každy ma něco pozitivního a něco negativního. Dokážu si představit v garáži Lexus (spolu s Audi je to pro me taková srdcovka), ale zatím jsem věrný D3 😉
Avatar - Machýrek
Machýrek
No kdyz to nechas radit samo, tak ti muze bejt pocet stupnu asi burt. Ale co kdyz si chces radit sam padlama? To se v tom ztratis.
Honza M.
Je mi divné, že sedmistupňové manuály se moc nechytly (u Porsche je ticho po pěšině, v testech vždy PDK), BMW prý něco vyvíjelo... A ty automaty ženou takhle do extrému.
Neurotic
K čemu je sedmistupňový manuál v normálním autě? Jinak ho má myslím i Chevrolet camaro.
10° automat je dobrý možná k tomu, že při testu spotřeby v laboratoři to sežere o 0,01/100 mín paliva >😁 jinak by úplně stačilo 6-7
topten
když to tak vemu, me by bohate stal dvoukvalt - soucasna dvojka a ctryrka
na dvojku se vpohode rozjedu a vytocim ji az přes stofku, a ctyrka vpohode od 30 po 200
Neurotic
Ty otáčky při těch 200 km/h bych chtěl vidět, aby to při 30 km/h nezdechlo to tipuju někde okolo 10 000 >😁
topten
tipuju 6500ot při 200 na ctyrku, tedy něco před omezovacem
tech 30 to je extrem, to sem asi prehnal, ale od 40 v poho
obce jezdim bezne na petku a nijak neprotestuje, když tam necham sestku, ale takovej sadista zas nejsem ...
Neurotic
Pokud je ta převodovka udělaná stylem, že se dá jet 50km/h na šestku tak by opravdu stačili 2-3 rychlosti a nebyl by poznat rozdíl
topten
50 na sestku znamena 1100-1200 ot
moc to není, ale motor to ještě zkousne a dokonce se i sebere

nekdy radim ob kvalt
třeba ze ctyrky davam rovnou sestku
Avatar - Wolfsteen
Wolfsteen
Tak to já z trojky na pětku
pargi
Já z trojky rovnou R :-!
Avatar - Ondore
Ondore
"R" ako RAKETA? 😉 😄
_MT_
A kolik tam budeš mít ve 130? Přes 4 tisíce, jak s malou atmosférou. Čtyři by silnějšímu motoru stačily, šest je určitě dost. Osm se dá v SUV, kde můžou zastoupit redukci (a člověk to ocení třeba při rozjezdu s přívěsem).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
natahují rostou přeskoky a sám bych volil do své MZD6 8kvaltů. Motor by se při běžné jízdě vytáčel méně.
Avatar - removed
removed
Druhá věc je, jak moc by to zrovna mazdímu skyactivu prospělo... já myslím, že těch šest je akorát a že to mají dobře spočítáno...
_MT_
Těžším stálým převodem se nezvětší přeskoky.
Mino 1
40% tepelna ucinnost u zazihoveho motora - klobuk dolu. Kym jedni sa snazia o co najvacsiu ucinnost, ini sa zenu za stale vyssimi vykonmi...
topten
uvidíme, jak se predvede 1.5 a 2,0 tsi s millerem ..
Mino 1
Tak co som sa docital, 1.5 TSI ma tepelnu ucinnost 37,5%. Maju este co dohanat...
topten
me by zajímalo jaka je realna tepelna účinnost tech motoru v zavislosti na vykonu a otackach
predpokladam, ze tech 40 resp 37.5 je za optimálních podminkek.
jak to je třeba když jedu po dalnici na 20% vykonu ...
Mino 1
Jasne, ze ta tepelna ucinnost je za urcitych podmienok a nie je konstantna v celom spektre otacok a zatazenia. Ale aj tak, viem doteraz len o dvoch benzinakoch, ktore dosahuju 40% ucinnost - 1.8 liter v novom Priuse a 1.6 GDl Atkinson v novom Hyundai Ioniq hybrid.
Avatar - dokopy
dokopy
Mám Yaris s variátorom, siedmimi virtuálnymi rýchlosťami a nejakým premosťovaním. Neviete o nejakej stránke, kde sa to popisuje? Ide mi hlavne o to premostenie. Z toho čo poznám, má premostenie aj malý Peugeot a SÚV Mercedes u klasických hydrodynamických automatov a dosahujú tiež vynikajúcu účinnosť.