Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic vs. Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6 – Kříženec, nebo SUV?

Jeden má být originálním městským crossoverem, druhý zase malým SUV, které se těší na každé bahno. Přesto jsme našli hodně společných prvků.
Zpět na článek
9. 12. 2016 09:27
9. 12. 2016 09:40
9. 12. 2016 10:00
9. 12. 2016 10:07
9. 12. 2016 11:30
9. 12. 2016 11:46
9. 12. 2016 11:51
9. 12. 2016 12:20
9. 12. 2016 13:15
9. 12. 2016 17:06
9. 12. 2016 22:51
10. 12. 2016 12:43
9. 12. 2016 11:39
9. 12. 2016 13:03
9. 12. 2016 12:29
9. 12. 2016 13:29
9. 12. 2016 13:55
9. 12. 2016 15:06
9. 12. 2016 15:23
9. 12. 2016 19:33
9. 12. 2016 22:48
10. 12. 2016 00:18
9. 12. 2016 13:28
9. 12. 2016 14:52
9. 12. 2016 14:56
9. 12. 2016 20:23
9. 12. 2016 18:09
9. 12. 2016 19:35
10. 12. 2016 12:12
9. 12. 2016 08:38
Vyberat medzi tymito dvoma
Tak so showroomu odidem na opli astra st :-) Ale ak by to uz muselo byt, tak kaskaj, je vnutri akoby o triedu vacsie auto, mokka je realne pouzitelna len pre dvoch.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
9. 12. 2016 08:41
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
No, 10 cm na délce už musí být někde poznat.
9. 12. 2016 08:50
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
No to je fakt, v hlave mam zaradenu mokku o triedu nizsie ako kaskaj, ale ked soudruzi pisali ze meraju rovnako tabulku som nepozeral.
9. 12. 2016 08:44
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
Qashqai :yes:
Ta Mokka nevypada zle, ale je tak nejak zdrcla. Chtela by za predek a zadek pripojit mezi tahace a natahnout o 10-15cm a proporce by mela OK ;-)
9. 12. 2016 08:49
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
Vůbec. Ta Mokka se mi ani trochu nelibi
Avatar - Sumi2000
9. 12. 2016 18:20
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
Mokka vypadá lépe..facelift jí prospěl , interier je super. :yes:
Nissan Kaškaj je ale velmi dobré auto...těžko vybírat..podle prostoru pro rodinu Nissan , Opel pro dva :-)
9. 12. 2016 22:49
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
ajaj, sedel jsi v ni? my mame jednu doma, ctyri dospeli si tam sednou lepe nez v octavii (sedi se trochu vyse). pochopitelne to nema nikterak velky kufr, ale vzadu je mista habadej. ;-)
Avatar - Sumi2000
10. 12. 2016 00:21
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
Tak kufr by být měl pro rodinku se 2 dětmi..
Mokka ho má malý..jedině na 4 menší zavazadla a zlatou platební kartu , a šup do hotelu. ;-)
10. 12. 2016 12:07
Re: Vyberat medzi tymito dvoma
no jasne, moje mamka v duchodu to ma na primestsky provoz a na nakupy. idealni vozitko.
9. 12. 2016 09:27
v
.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
9. 12. 2016 09:40
Re: v
Sorry že nechápu, ale jak tvůj příspěvek souvisí s daným testem? :-O :-O :-O
9. 12. 2016 10:00
Dva krámy
Může mi někdo říct, kolik % zákazníků s tímhle najede takové km, aby se vyplatila nafta? Přesto lidi jako stádo tyhle auta v naftě kupují a ještě k tomu zpravidla ve FWD. Takže zdařile kombinují nevýhody zvýšeného podvozku s nevýhodami nafty jako paliva. A za ceny, které mohou být klidně dvojnásobné oproti HB nižší střední třídy, od nichž jsou tyto werky odvozené. K nezaplacení!

Za mě jsou to oba krámy. Tu Mokku bych si alespoň dovedl s vypětím všech sil představit v AWD v benzínu, to Nissan pro jistotu takovou kombinaci raději ani nenabízí.
Rozbalit vlákno
11
9. 12. 2016 10:07
Re: Dva krámy
čo už, a to ešte argumenutujú rozumom. Na väčšie a ťažšie auto nafta, ale trajdajú s tým väčšinou po meste, ale to vieš keď sa 5x za rok vydajú na dlhšiu cestu, tak majú omamný priemer 6 l. A za tú cenu, no nekúp to.
Avatar - removed
9. 12. 2016 11:30
Re: Dva krámy
Sice také nejsem příznivcem SUV, ale poměrně nedávno jsem viděl zabodnuté táhlo tramvaje do boku Octavie. Táhlo projelo zadními dveřmi (naštěstí zadními, protože vzadu nikdo neseděl) jako máslem. Kdyby tam někdo seděl, tak by nedopadl ale vůbec dobře. Říkal jsem si, že v něčem vyšším by přece jen měl člověk větší šanci neutrpět újmu.
9. 12. 2016 11:46
Re: Dva krámy
Co je dobre pri nehode je dost nahoda, raz ti pomoze sediet vyssie, raz nizsie, raz mat pas, inokedy nie... Vo vseobecnosti ale nizsie auta lepsie jazdia, tak mas lepsi predpoklad nehode sa vyhnut. Ked si ale niekto nevsimne tramvaj tak su mu jazdne vlastnosti uplne nanic...
Avatar - removed
9. 12. 2016 11:51
Re: Dva krámy
jasně že máš pravdu. Především v tom, že ta nižší auta jsou zkrátka ovladatelnější. Nicméně pokud často projíždíš městem a místy plnými tramvají... Tramvaj je zákeřná potvora :-)
9. 12. 2016 12:20
Re: Dva krámy
To je, ale kto si nevsimne kolajnice a este aj tramvaj na nich, mal by radsej uvazovat nad kupou vyradenej t72ky, alebo niecoho podobneho :-)
Avatar - removed
9. 12. 2016 13:15
Re: Dva krámy
No, ale to by zase trhal troleje :-)
Avatar - _Karel_
9. 12. 2016 17:06
Re: Dva krámy
Leda by postavil hlaveň svisle ;-)
9. 12. 2016 22:51
Re: Dva krámy
... to by si dal, kdyby laufem chytil trolej >:-[]
10. 12. 2016 12:43
Re: Dva krámy
A udělá to skutečně rozdíl? Je vůbec spřáhlo tak vysoko, že by tě trefilo do pánve/ těla?
Avatar - Jenik3
9. 12. 2016 11:39
Re: Dva krámy
Znam jednoho, ktery ma krabici predokolku s benzinem 1.2 a nemuze si to vynachvalit. Na to ***ni po CR je to odpovidajci motor a do krabice se mu dobre nastupuje.
9. 12. 2016 13:03
Re: Dva krámy
No casto najedou, nejaci herci, spevaci to maji na jezdeni po CR, ale hlavne cilova skupina SUV ma hodne penez a koupi vsechno, na co ma a vetsinou o autech nic nevi. Urcite nevedi jak funguje EGR, DPF, LNT nebo SCR a uz vybec ne kolik to stoji a stejne jim to je jedno. Auto odstavi do servisu, vemou si nahradni a potom vyplati fakturu za 36tisic a jezdi spokojene dal.
9. 12. 2016 10:11
keď suv, tak radšej kaškaj
kaškaj aspoň vyzerá ako seriózne auto, ale moka je zgrcnutá buchta aj po fejslifte, môže mať obšité kožou aj pneu. Dokonale maskuje svoju dĺžku, vždy som to bral, že je o triedu po kaškajom. Prečo si niekto kúpi moku? Jedného poznám a vyzerá ako tá moka, tak asi to bude tak, že človek si kupuje auto na svoj obraz ako psa
Rozbalit vlákno
4
9. 12. 2016 10:18
Re: keď suv, tak radšej kaškaj
Mokku si můžeš koupit solidně vybavenou za 450, ukaž mi, jak bude vypadat Juke, Captur, P2008, atd. HR-V si ani nekoupíš. Qashqai je torchu výjimka, je to auto o třídu výš, ale cenou začíná docela nízko než jeho konkurenti, kteří začínají někde okolo 500-550, ale s výkonnějším motorem. Proto se zdá, že Mokka je nevýhodná, ale v porovnání s vozy stejné kategorie mi se Suzuki připadá jako nejlepší. Jinak prostornost Mokky v porovnání s Mazdou CX3 by dopadla asi jak?
Avatar - removed
9. 12. 2016 11:22
Re: keď suv, tak radšej kaškaj
Mokka je minimálně pocitově prostornější než Mazda CX-3. Mazda je uvnitř fakt docela malá.
9. 12. 2016 11:28
Re: keď suv, tak radšej kaškaj
pomer cena/výbava môže byť dobrý, to nespochybňujem. CX3 je iná káva, malé ale pekné, ak niekto nerozváža la lakers.
9. 12. 2016 12:05
Re: keď suv, tak radšej kaškaj
Máš pravdu, ale mě jde o to, že Mokka X je ve své kategorii rozměrově normální auto podobně jako Renault Captur, P2008, Juke, atd. Je ještě o trochu větší. Qashqai je trochu něco jiného.
Avatar - Barry Lyndon
9. 12. 2016 10:12
divná doba - divná auta
Opel vypadá jako naprcaná vačice a Nisan není o moc lepší. Korunuje to dieselový smradlák, "aby to nežralo"... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
9. 12. 2016 10:27
Re: divná doba - divná auta
Otázka názoru. Qashqai pro mě vypadá přirozeně, má správné proporce (trošku delší převis vpředu, tady tradičně zvýrazněný černýma kolama) a je bez nějakých velkých úletů. Mokka jo, vím co chceš říct... zase ale třeba pohled zepředu je dost dobrý, je tam vidět v malém to, co teď hodně sekne Insignii.

Diesel... můžeš a nemusíš, pokud tedy nechceš 4x4 od Nissanu. Ale u SUV bych byl asi sám na vážkách, hlavně v té 4x4 už by to s benzínem asi znamenalo častější návštěvy u pumpy. Máme ve firmě jednoho staršího QQ s 2.0i a pod 10 se moc nedostává.
Avatar - Barry Lyndon
9. 12. 2016 10:37
Re: divná doba - divná auta
tak vedle Mokky vypadá Qashqai víc jako auto (přece jen lepší poměr šířky, výšky a délky)
9. 12. 2016 10:15
Výrobná auta
Obě auta jsou velmi dobrá, i když Mokka X je spíš konkurent Caputuru, Juke, P 2008 a dalších. Mokka X je v rámci kategorii malých crossoverů dost dospělé auto a nečpí z něho taková ta lacinost ve stylu Caputuru a dalších, výhodou je také pohon 4x4. Spolu se GrandVitarou a SX4 se mi zdá jako nejlepší volba s cenou okolo 450-500 tisíc. Qashqai je v základu velmi levný a prostorný, s přibývající cenou ale ztrácí význam, neboť nenabízí tak silný diesel jako konkurenti, ale benzíny jsou schopné. Nicméně při takové ceně je už lepší jít do X-trailu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
9. 12. 2016 10:22
Re: Výrobná auta
Hm hm, Xtrail je ale při srovnatelné konfiguraci ještě o dost dražší, ne? Přitom dneska vypadá skoro stejně a mají i stejnou techniku (systém 4x4 apod.). Xtrail je větší a nově má 2.0dCi, i tak jsem měl ale pocit, že si svou cenu bude proti QQ těžko obhajovat.
9. 12. 2016 10:39
Re: Výrobná auta
Záleží na motorizaci, ale příliš ne. Já to vidím spíš obráceně při ceně Qashqaie na 600 je už lepší jít do X-Trailu. Např. 1.6dci 4WD Qashqai 745 200 a X-Trail 832 900, výbava shodně Tekna. [odkaz] Rozdíly jsou u motoru zanedbatelné, jenom spotřebu má vyšší a samozřejmě X-Trail je daleko větší auto.
Avatar - Emel
9. 12. 2016 10:59
Re: Výrobná auta
Aha, ono jsou teď na X-Trail slevy řádově 100t...
Avatar - pelikoš
9. 12. 2016 11:57
Re: Výrobná auta
i více, pokud umíš smlouvat ;-)
10. 12. 2016 00:10
Re: Výrobná auta
O jaké GrandVitaře a SX4 mluvíš? Je rok 2016, dokonce skoro už 2017 >:D

Ale jinak souhlas, Qashqai je v lepších výbavách a ještě ke všemu naftě dost drahý.
Avatar - Auto CZ
9. 12. 2016 11:45
Obje krámy sú bahno
klonovaný rendlík a klonovaný šikmooký, pravé orechové pre čehúňa a slováčiska >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - removed
9. 12. 2016 13:17
Re: Obje krámy sú bahno
A ty opět, koukám, skrýváš v hlavě spousty otázek pro vynikající psychiatry...
9. 12. 2016 12:29
vzhled
nissan má příjemnou příď po vzoru pulsaru, to se dnes moc nenosí, taková elegance. celkové proporce vzhledem ke kategorii taky ok. velký posun proti 1.generaci.
mokka je spíš parodie na auto, do toho se normální chlap musí stydět sednout..
Rozbalit vlákno
7
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2016 13:29
Re: vzhled
Kvaška je asi nejpěknější SUV své kategorie. :yes:
Avatar - Emel
9. 12. 2016 13:55
Re: vzhled
To bych zase netvrdil, mně osobně se líbí CX-5, Tuscon a Tiguan. Ale QQ nic proti.
Avatar - woody-alien
9. 12. 2016 15:06
Re: vzhled
No, jestli už uměj u Nissanu slícovat haubnu, tak taky nic proti. ;-) Tucson se mi taky líbí, jenom kdyby i jízda odpovídala vzhledu, ale to je téma spíš na blog. CX-5 by byl můj favorit stran vzhledu i jízdy, zato Tigimu jsem nějak na chuť nepřišel. Vlastně na něm není nic špatně, ale chybí mi tam trocha koření a cenově to taky u VW dost napálili.

ad CX-5: Nesdílím zcela tvé rozpaky z nové generace, i když mi některé detaily taky nevoní. Ale věřím, že naživo to žádná tragédie nebude.
Avatar - Emel
9. 12. 2016 15:23
Re: vzhled
CX-5 - jde vlastně jen o ten předek. Vytáhli kapotu, celé to přiostřili, nízká světla, pohled dravce... no, jenže je to furt SUV... navíc ta divná mezera mezi tím chromovaným čímsi a kapotou...

Ale jak říkáš, uvidíme naživo. U Tiguanu se mi z fotek taky zdálo, že přepálili ten R-Line, ale naživo máš pravdu že obyč verzi trošku chybí nějaký eye-catcher, zatímco R-Line vcelku funguje. Ale mně se Tigi i tak líbí, hlavně ve světlejších barvách... fungují proporce, krátké převisy a velká kola, k tomu důstojné boční prosklení bez nějaké hry na "dynamicky stoupající ponton"...
Avatar - Sumi2000
9. 12. 2016 19:33
Re: vzhled
CX5 po faceliftu máme nedávno koupené ...4*4 v dieslu...jezdí dobře jen ten automat je nic moc.
Nová CX5 vypadá podobně , ale ta protažená kapota už je moc..raději měli přidat 50 l do kufru..
Tiguan třeba v Cross verzi vypadá dost dobře , 17' kola stačí , ale cena je fakt přepálená min o 150 tis..
R-Line je spíš pěkná silniční sport verze , k SUV do terénu mi tolik nesedí.
Chápu , že kdo si to koupí jen do města , bere R-Line..SUV používáme jinak.
;-)
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2016 22:48
Re: vzhled
CX-5 je na mě moc asijská, Tiguan obyčejný a Tucson není tak čistý. Kvašce nemám co vytknout, design na jedničku.
Avatar - Sumi2000
10. 12. 2016 00:18
Re: vzhled
Záleží na úhlu pohledu..Nissan má pěkný ale dost fádní design.
Cena je přestřelená...záleží na slevě dealera , jako u VW.
9. 12. 2016 13:04
Automat + AT + 4x4
skoda, ze tuhle kombinaci dela malokdo, anebo je pak az nekrestansky draha....
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
9. 12. 2016 13:57
Re: Automat + AT + 4x4
Automat + AT... nemyslel jsi benzín?

Zase tak málo jich není... ale jasně, AT i 4x4 jsou položky samy o sobě v řádu klidně 50t každá a pokud je někdo "šikovně" spáruje pouze s vyšší výbavou...
Avatar - removed
9. 12. 2016 13:59
Re: Automat + AT + 4x4
Mluvíš o Mazdě, viď :-)
Avatar - Emel
9. 12. 2016 15:36
Re: Automat + AT + 4x4
Ani ne... už bych se cítil lehce trapně, že to Mazdě předhazuju pořád dokola. Naopak u CX-5 jsem měl dojem, že ta konfigurovatelnost je celkem fajn.
Avatar - removed
9. 12. 2016 16:03
Re: Automat + AT + 4x4
Stejně to furt té Mazdě předhazuješ >:D
Ano, CX-5 je asi nejkonfigurovatelnější. Ovšem nová bude ze všech Mazd nejrozporuplnější...
9. 12. 2016 17:30
Re: Automat + AT + 4x4
s CX5 souhlasim, 2.0 , AT/AWD, je jeste za celkem slusny peniz a pritom vyvazeny celek. RAv4 to tusim taky nema uplne zle.
Jinak , ja s novou CX5 problem nemam:-) naopak se tesim , ze bude vice potlacen aerodynamicky hluk a i hluk od podovozku;-)
10. 12. 2016 19:26
Re: Automat + AT + 4x4
Co se konfigurovatelnosti týče, trojka je na tom, řekl bych, lépe. Mezi modely s pohonem všech kol by na tom mohla být nejlépe.
Avatar - Emel
12. 12. 2016 08:30
Re: Automat + AT + 4x4
Jedna věc je 4x4, druhá pak to, že třeba sedan vůbec nemůže mít ten silnější dvoulitr...
9. 12. 2016 13:28
Opel
Opel nikdy auta delat neumel a vzdy to byl takovy Nemecky otloukanek, ktereho ja ani mezi jinak spickove a v podstate bezkonkurencni Nemce (D3, mainstream koncern, Porsche..) neradim. I ta nova Insignia je podle zadku spis typicky Australan, nic proti, ale evropsky trh je nejnarocnejsi na svete a co je dobre pro Australii nebo USA, navic s jejich zamerenim vic na auto jako spotrebak, na Evropu nestaci. A Evropske modely nestoji za nic, ani ta Astra se nechytla. Posledni me sympaticky Opel je Opel Blitz, jinak vzdy hrali a hraji druhe housle a spis je to ostuda jinak nekompromisne bezkonkurencnich nemeckych automobilek. Opel sedi na dvou zidlich, stejne jako Ford a ani jednomu to nejde.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2016 14:52
mokka
v tej modrej vyzera moc pekne.... u PO som prave takuto nejaku modru vystavenu v jednom OC videl a je az neskutocne ako malo staci a razom je z toho to akoby uplne nove auto....

pacia sa mi jej predne svetlomety a celkovo hranatejsi styl oproti zaguletenejsiemu prechodcovi s dost podivnymi megakukadlami ... fakt je to po facelifte viditelne lepsie uz na prvy pohlad... :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - removed
9. 12. 2016 14:56
Re: mokka
zlepšení jo. Ale pořád jsou to takový štafle...
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2016 20:23
Re: mokka
mne pride ze kaskaj ma blizsie k ASX rozmerovo aj razvorom aj tvarovo ....a mokka X ma pre zmenu zase blizsie podla mna k fiatu 500X .... proste mokka X je skor taka stale este buclatejsia "buchta" podobne ako aj 500X .... kdezto kaskaj ma stihlejsie a obdlznikovejsie tvary podobne skor ASX-ku... a ja tu uz coskoro ocakavam prave aj test "noveho" ASX s tym dynamickym stitom po vzore outlandera ( u nas v predajni uz ho maju ).... nazivo je to krasne auto ktore uz teraz ale posobi konecne aj stylovo a kludne aj "reprezentativne" .... uz to nie je seda myska a dovolim si tvrdit ze keby sme ho mali na fotkach vedla kaskaja tak bude vedla neho vyzerat "chlapskejsie" a snad este aj stylovejsie ;-) ... lebo ten dynamicky stit je fakt zazracny a funguje v reale vyborne :yes:
9. 12. 2016 18:09
za mna
su to krapy..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Sumi2000
9. 12. 2016 19:35
Re: za mna
Jasně , kup si F-16..a jdi létat ke hvězdám.. >:D
10. 12. 2016 10:47
Čím větší mentální nuzák, tím jednodušší reakce
Upřímně nechápu proč sem někteří chodí svými výplody občůrávat rohy. :-!

Ostatním stálým diskuzním kolegům přeji prima adventní víkend a omluva za OT ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jaros71
10. 12. 2016 11:09
Re: Čím větší mentální nuzák, tím jednodušší reakce
Taky nechápu..podle mne jde o velmi podařená malá SUV , každý má nějaké priority , a podle nich si auto může vybrat..
10. 12. 2016 11:16
Re: Čím větší mentální nuzák, tím jednodušší reakce
Přesně, to že každý má nějakou preferenci značky je jasné. Ale chodit sem jen plivat na výlohy... ;-\
Avatar - _Karel_
10. 12. 2016 11:25
Re: Čím větší mentální nuzák, tím jednodušší reakce
Hezký advent! :-)
10. 12. 2016 19:42
Oheň, voda vítr :-)
Mokka ale nesmí zmoknout, jinak hoří >:D 8-s

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0