Idioti jsou ti, co tenhle debilní režim naprogramovali. Systém dobře ví že za chvíli přijede další vlak a závory přesto zvedne. Je tohle normální v 21. století ?
A jak to asi podle tebe ví ty světla, že nepřestaly blikat??? Stačilo by na stejnej obvod jako světla napojit i závory... tohle je na palici v 21. století! :-!
Světla nezhasnou, dokud nejsou závory úplně nahoře. A že mezitím do měřeného úseku vjede další vlak žádný systém neovlivní (leda nějaký hodně velký matrix, ale ten se pak nesmí pokazit..). Na přejezdu svítí/bliká červená = řidič na něj nesmí, i kdyby závory byly nahoře už týden.
musely by tam bejt 2 cidla
jedno 2km před prejezdem - tak jak to je na tomhle prejezdu
a druhy třeba 5km před prejezdem, aby systém vedel, ze se k tomu cidlu bliz k prejezdu blizi další vlak a zavory vubec nezvedal.
prejezdy jsou u nas v peknym bordelu.
většina prejezdu, kde blika i bily svetlo nefunguje dobře - bily svetlo prestane blikat s rozblikanim cervenejch, coz je spatne
Je to, samozřejmě, naprosto v pořádku. Bílé světlo značí, že zařízení funguje. Proto můžeš jet klidně 50. Když bílé nebliká, jedeš 30, ne proto, že je přejezd je ve špatném stavu, ale proto, že zabezpečovací zařízení fungovat nemusí, tak ať nenajedeš padesátkou někam, kde nevíš, co tě může čekat.
A snad si nemyslíš, že zabezpečovací zařízení se spouští na základě informací z nějakého čidla? Hele, o autech víš hodně, respekt, ale nesnaž se rozumovat do všeho :-!
a jak myslis ze prejezd pozna, ze se k nemu blizi vlak?
bud tak, ze vlak pri projeti zkratuje levou a pravou kolejnici, ktere jsou v tom useku navzajem izolovane, nebo indukcnim cidlem, ktery registruje prejeti naprav.
a bile svetlo nesignalizuje, ze je prejezd v poradku, ale signalizuje, ze pred prejezdem je navestidlo v poloze "stuj" a vlak se k prejezdu nemuze dostat.
spravne to ma fungovat tak, ze vlak se blizi k prejezdu, navestidlo pred prejezdem je v poloze "stuj" a blika bily svetlo. kdyz se navesti preklopi do polohy "volno", bile svetlo ma prestat blikat. a az vlak projede tim cidlem, tak se rozblikaj cerveny svetla spustej se zavory.
vetsina prejezdu u nas ale takhle nefunguje.
a pak se muze stat, ze ses 30 metru před prejezdem, blika bily svetlo, jedes 50, zhasne bily a rozblikaj se cerveny a ty nestihnes zastavit a prejezd projedes na cerveny a jsi za piráta. a když te klofnou policajti, zaplatíš mastnou pokutu a prijdes o 6 bodu. přitom ses ve skutecnosti zadnyho prestupku nedopustil ;-)
Právě proto se závory spouští se zpožděním - anebo obráceně, červený světla se rozblikají dřív, než jdou dolů šraňky. Kdyby to bylo naráz, hodně aut by dostalo závorama na kokos a mezi něma by bylo furt narváno. >:D To zpoždění vlastně tak nějak nahrazuje oranžovou na klasických semaforech.
to je hodne odvazny tvrzeni, jen aby si to někdo nevylozil tak, ze dokud jsou zavory nahore, tak muze jet, i když blikaj cerveny.
zkusim o tom napsat příspěvek jak to je s tim kdy ještě muzes projet...
Bud se spousti nekterou poruchou (fail-safe system), rucne, postavenim vlakove ci posunove cesty, vyhodnocenim obsazeni kolejoveho obvodu nebo obsazenim useku pocitace naprav...a ten ma prave cidla
alfi, katikakus,Achernar9 apod:
Mi je úplně fuk, jak to udělají technicky. Máme 21. století, rakety lítaj na Pluto, auta umí jezdit sama, Velký Bratr ví přesně kdy si kdo prdnul ale vlaky se hlídají zkratováním kolejnic jako před padesáti lety ?
Systém klidně začne závory zvedat protože netuší že jede další vlak ? A proč má najednou tak krátkou prodlevu ? Proč při otevření závory standartně nesvítí nějako dobu červená světla přetím než závory opět spadnou ?
Prostě takhle fungující systém stojí za pendrek pak z toho vznikaji zbytečné zmatky.
logicky prestanou blikat, az se dokonci zvednuti zavor.
kdyby prestaly blikat soucasne s tim jak se zacinaji zvedat, tak by je mozna někdo hned prorazil
Rubbe - Je to naprosto logický. Někde jsem to tady už popsal. Tak abych to furt nekopíroval. Ty závory jdou dolů úmyslně později, aby mezi něma právě nikdo nezůstal i po rozblikání červených světel. Je tam úmyslně časová prodleva, něco jako oranžová na normálních semaforech. Tenhle dement měl počkat na zhasnutí červených světel. Do křižovatky se taky nevjíždí na červenou...
Presne ako už zaznelo svetla prestávajú blikať keď sú závory úplne hore, ale to sa tu nestalo, lebo druhy vlak bol zaznamenaný skôr a tak išli hneď dole.
Ridic samozrejme idiot je, protoze si hraje se zavorou, zatimco vlak se blizi. Jeho stestim bylo, ze jel po jine koleji. Navic nepockal na zhasnuti cervenych svetel - pokud nevis, ze pokud blikaji cervena svetla, nesmis na prejezd vjet, tak si rovnou roztrhej ridicak.
"Systém to ví" - kdes na tom byl ??? >:D Systém neví nic, řídí se provozem na kolejích. Závory nejsou naprogramovaný, nejsou spouštěný podle jízdního řádu, ale podle aktuální situace na kolejích. Takže závory i když šly nahoru, červený světla nepřestaly blikat. Vlak vyjel ze spínanýho pásma a závory začaly jít nahoru a potom by chcíply i semafory. Ovšem v čase jejich zvedání, do toho pásma vjel další vlak, takže červený světla nezhasly a závory se nahoře jen odrazily a šly zase dolů. Nevím co je na tom nepochopitelnýho ??? Ten pablb nemá na přejezd co vjíždět, pokud svítí červený semafory. Právě z tohoto důvodu. Vždycky to bylo uvedený ve vyhlášce a je to tam i dneska (dneska je to dokonce formulovaný dokonce jako zákon) takže vlastně porušil zákon a logicky ho to bude něco stát.
Presne tak. Jeste ze tam neni ruzove svetlo pro provoz v levo, hnede v pravo, zajizdejici valec, padaci most, zvedaci most, 200 znacek, svetel, siren a nevim co jeste a vsechno to se zapina a vypina v jinou dobu.
Po tej tragickej nehode sa všade písalo.... keď ostanete uväznení na koľajach, prerazte závory, sú na to konštruované. Ale nie, bude tam šaškovať ako *.
Je to *. Nicméně nebyl by dnes naprogramovat systém tak, aby k podobným situacím nedocházelo a ani by nebylo potřeba dodělávat čidla. Existuje systém kontrolující polohu všech vlaků na dráze, stačilo by z něj získat data, vytvořit počítačový systém, který rozpozná, že se blíží další vlak a tento by spínal závory. Pro případ poruchy by samozřejmě měl přednost starý systém čidel, která jsou blbuvzdornější, takže pokud by systém nenechal závory dole, stalo by se totéž, co dnes.
Dnesni system stoji za ... ac vlaky jezdi ruzne rychle, musi se spinaci pasmo nastavit podle nejrychlejsiho, to same system nepocita se zastavkou kousek od prejezdu - proste v dnesni dobe vzhledem k technologickemu pokroku je to desne zastarale - minimalne pri rekonstruci koridoru meli pouzit neco novejsiho.
na normovanou vysku zavor na zeleznicnim prejezdu nad zemi. Vyska jejich horni hrany je cca 2 cm nad nejvyssim bodem strechy meho auta. Melo by to jit projet stredem >:-[] Ale zkouset to samozrejme nebudu.
blikajici bily svetlo znamena, za navestidla z obou stran prejezdu a na vsech kolejich jsou v poloze "stuj" a pres prejezd nemuze vlak prejet (jestlize masinfira neusnul, nebo ho nekleplo, nebo se nevenuje pruvodci...) a pres takovej prejezd muzes preletet 50..
kdyz bily neblika, neznamena to, ze je signalizace rozbita nebo napadnuta hekerem, ale ze nejaky navestidlo je v poloze "volno" a prejezdem muze vlak teoreticky projet (i kdyz se k nemu treba zadnej neblizi), pres takovej prejezd muzes projet jen 30. taky samozrejme muze bejt jen praskla zarofka.
takze na prejezdu by to melo fungovat tak, ze blika bily svetlo, pak treba na nekolik minut prestane blikat, pak se rozblikaj cerveny atd...
na vetsine prejezdu to u nas ale takhle nefunguje a vetsinou blika bily, to prestane blikat a hned se rozblikaj cerveny.
tedy jedes povolenych 50, blikaj bily a najednou se rozblikaj cerveny a ty bys mel zastavit. a kdyz to nestihnes a cervenej prejezd projedes, tak ses za pirata a kdyz te chytnou kliftoni, prijdes o 6 bodu a az 5tis (dnes uz mozna vic).
jaky projeti na bilo/cervenej prejezd by jeste melo jit "ukecat"?
50km/h = 14m/s
norma uvadi reakcni dobu na mestskejch komunikacich 1sec, na ostatnich 1.5sec.
tedy semafor nekde v polich 14*1.5 = 21metru jen draha za reakcni dobu.
brzdna draha s = v^2 / (2*a)
a - brzdny zpomaleni - pri maximalni intenzite brzdeni normalniho auta = 10m/s^2
tedy pro 14m/s brzdna draha necelych 10metru
takze 21+10 = 31 metru, to by melo jit v pohode ukecat, zanedbavam prodlevu brzd
tezko ale po nekom chtit, aby kvuli semaforu brzdil maximalni intezitou tak, ze mu deti skoro vyleti ze sedacky a manzelka si do klina vyklopila horky kafe, ktery si do kelimku zrovna nalila z termosky, a byla pak nejakou dobu "nepouzitelna"
podle predpisu EHK13 musi byt brzdy osobniho auta zkonstruovany tak, aby bylo schopny zastavit na vzdalenosti:
0.15*v + v^2/130, kde "v" je rychlost v km/h
tedy pro 50km/h musis byt schopny zastavit na draze maximalne 26.7 metru
pripocti si k tomu 21metru za reakcni dobu a dostanes se na vzdalenost 47metru a kratsi, ktera by ti mela projit bez postihu, kdyz se zhasne bily a rozsvitej se cerveny svetla a ty prejezd projedes.
u prejezdu na mistni komunikaci to je 40 metru...
Co se bílého světla týče, jednou z možností je, pokud vím, že by nemělo svítit u přejezdů vybavených anulačním obvodem, pokud vlak sice již opustil přejezd, ale ještě neopustil přibližovací úsek pro opačný směr (vzdalovací úsek). Teoreticky by mohl zastavit a vydat se opačným směrem. Tedy červená znamená, že se blíží vlak a máš vypadnout, bílá, že v hlídaném úseku není vlak.
S návěstidly to asi budou mít propojené v blízkosti stanice, kde by mohl vlak stát dlouhou dobu.
Pokud jde o brzdění, takhle prudce brzdit by bylo i proti předpisům, kdybys měl někoho za sebou. Pokud jsi skutečně tak blízko, že nedokážeš bezpečně zastavit, tak máš času dost. Že by se mohl najít příslušník, který by to chtěl pokutovat, je škoda slov. Je to podobná situace jako se zelenou šipkou, kde také žádná žlutá není a jdeš rovnou natvrdo na červenou (přitom by se dala žlutá nahradit jejím blikáním) - je obzvláště na hlavu, když následuje zelená a můžeš pokračovat, tedy tu šipku mohli protáhnout až do zelené (řekl bych, že to tak za mého dětství bývalo, ale dnes mi to nepřijde).
I když zákon výslovně říká, že na červenou tam vjíždět nemáš, šraňky by měly jít dolu později právě proto, abys stihl projet, pokud jsi už byl příliš blízko na zastavení. Podobně u červených světel před hasičskou stanicí. Mělo by se s tím počítat.
Vase debata je zajimava. Mate zajimave myslenky a napady...ale to jen proto, ze nevite skoro nic o funkcni logice prejezdovych zabezpecovacich zarizeni a norem o zeleznicnich zab. zař.
Ale nic proti...vsichni nemuzou znat vsechno. Jen se u toho musim pousmivat
A pamatujte na jedno - zavory jsou DOPLŇKOVÁ MECHANICKÁ VÝSTRAHA
Pro hlupaka kazdy hloupy >:D
Ne, sranda.... rozhodne to tak nemelo vyznit. Chapu, ze si spousta lidi rika, proc to nefunguje tak ci onak, vzdyt je to tak logicke....
To je tak obsahle tema, ze by to bylo na nekolikastrankovy clanek...to se proste neda.
prejezdy jsou holt udelane podle platnych norem. Stejne tak i vlastnosti a funkce... aby byla zajistena bezpecnost.
S blbým ridicem, ktery nerespektuje svetelnou, ani doplnkovou zvukovou a mechanickou vystrahu jaksi v logice prejezdu pocitat nelze. To by se taky mohlo stat, ze bude prejezd prezabezpecen tak, ze se vlastne nikdy neotevre....
Jako takovy "ustupek" blbcum se overuje funkce sekvencniho sklapeni zavor (v pripade ctyr zavor prehrazujicich celou sirku vozovky). Tzn. ze nejprve dojde ke sklopeni VJEZDOVYCH zavor. Takze kdyz uz do prejezdu pri vystraze nejaky blb vjede, nebude na prejezdu uveznen a ma jeste nekolik sekund na jeho opusteni, aniz by musel prelamovat zavory vyjezdove...ty se sklopi az po odmereni stanovene doby
tak nam vysvetli jak to je s tim bilym svetlem
proc na vetsine prejezdu prestane bile blikat s tim, jak zacne blikat cervene.
a u jinych prejezdu bile prestane blikat a cervene zacne blikat třeba az za několik minut.
a co je teda dobře a co ne a proc.
proc me tam jednou skoci cervena když muzu jet 50 a jindy me tam skoci cervena když muzu jet jen 30.
a co to pro me jako ridice znamena.
a hlavne nepovídej takovy nesmysly, jako ze cervena znamena ze nesmim na prejezd vjet - v souvislosti s tim, ze nejsem schopnej zastavit na miste.
a neres v celym prispevku nejakyho blba co nerepektuje zabezpeceni na prejezdu
Bile blikajici svetlo, neboli pozitivni signalizace slouzi predevsim jako informace toho, ze v hlidanych obvodech prejezdu se nenachazi zadne kolejove vozidlo.
Dejme priklad, ze je prejezd ovladan v lichem smeru obvody 1 a 2. Ze sudeho smeru pak obvodem 3.
Nejdriv pojede vlak lichym smerem. Jakmile vlak vstoupi do bovodu 1, ktery zacina z nejakych provoznich ci situacnich duvodu tak daleko od prejezdu, ze by na nem byla spustena vystraha zbytecne brzdy a obvod 2 je zase prilis kratky, dojde k odkladani vystrahy na prejezdu.
V tomto pripade dojde ke zhasnuti bileho svetla, ale cervena svetla zacnou blikat az se odmeri odlozeni vystrahy. Vetsinou je to v radu desitek sekund, ale samozrejme zalezi na konkretnim pripade.
Kdyz pojede vlak sudym smerem, kde je prejezd ovladan obvodem 3, dojde ke zhasnuti bileho svetla a roznuti cervenych svetel okamzite, kdyz do obvodu vstoupi vlak. Kdyz jsem od prejezdu uz tak blizko, ze nestihnu zastavit, tak proste projedu. Od toho se do doby spusteni vystrahy pocita s vyklizovaci dobou - tj. aby rozhodujici uzivatel (chodec, auto) jdouci/jedouci 3/5km/h, stihli bezpecne prejezd opustit.
Pak jsou jeste v bilem svetle zapracovany vnitrni kontroly prejezdu. Napr. jestli je v poradku obvod ridici blikani svetel, jestli je v poradku napajeni (porucha prepetovych ochran, podpeti baterie..). Pri vypadku site a provozu prejezdu na zalozni baterie v pripade spatnych rozhledovych pomeru na prejezdu k vypinani bileho svetla nedochazi.
To ale mluvim o prejezdech delanych podle aktualnich platnych norem. Oproti predchozim vydani je tam nekolik zmen, co se tyka, mimo jine, prave zhasinani bileho svetla. Dnes se snazime davat ridici informaci blikanim bileho svetla co nejvic.
Souhlasím.
Idiot? Opravdu si pane Mičko myslíte, že takové slovo patří do titulku rádoby seriózního článku na rádoby seriózním autowebu? Já tedy rozhodně ne a pardon, hodně mě uráží to číst. Já vím, nemusím, nikdo mě k tomu nenutí. On mi ten váš titulek tak zhnusil článek odhaduji že napsaný v obdobném duchu a plný duchaplných invektiv, že jsem ho raději nečetl. K vaší škodě. Za tu bulvárnost za každou cenu :no:
At je to logicky jak je to, tak tohle je past na blbce. V 21.stoleti by to fakt mohlo, ale MOHLO byt vyreseno jinak aby se nekdo kdo udela chybu nezabil. Uz jen proto kolik to pak stoji vsechny ostatni, to snad chape kazdy. Abych to trochu uklidnil, tak dodavka stala zrejme az za drahou koleji, takze vpodstate riziko bylo male.
Dalsi maly priklad bych vypichl, ze auto trochu strcilo do zavory a na to uz by mohlo reagovat nejake cidlo, upozornit vlak a ten by zpomalil aby pripadne stacil zabrzdit. Zpozdeni byvaji casto z mnohem mensich duvodu, tak proc radeji nezpomalit vlak?
Jenze pochopitelne pro vlak a drahy vubec jsou jine prekazky podstatnejsi.
Jasne, ze ted budou mit oDbOrNiCi hromadu ruznych vysvetleni proc to jinak zabezpecit nejde. Ale vyhodit sranky a hned je zase shodit je pozvanka na pruser.
Je to však možnost, na kterou jsem byl upozorněn v autoškole. A je to pro mne dostatečně dobrý důvod červenou respektovat (nepředpokládat, že vlak projel a už je bezpečno), protože přetlačovanou s vlakem prostě nevyhraji. Samozřejmě, že by šel udělat modernější systém, který by třeba eliminoval to, že je signalizace navržena na nejvyšší povolenou rychlost, ale ne každý vlak jede tak rychle.
Konkrétně tahle funkce by se dala udělat i postaru - stačilo by přidat další úsek (ještě před přibližovací), který by se nevyužíval ke spuštění zabezpečovacího zařízení, ale musel by být volný pro jeho vypnutí (s výjimkou toho ve směru jízdy prvního vlaku na dané koleji).
Pokud už uvízneš v kolejích, máš závory prostě prorazit. Počítalo se s tím. I když je snad možné, že to zvládneš bez jejich přeražení.
Jednou jsem čekal u přejezdu, opravdu jen kousek od jedné velké tepelné elektrárny. Přejel vlak - závory se zdvihly - červené světlo zhaslo - nastartoval jsem a zařadil rychlost - než jsem na přejezd stačil vjet, přifrčel rychlík. Závory nahoře, nesvítilo nic. Podruhé jsem se narodil... Napsal jsem jim tam. Odpověď byla, že přejezd zkontrolovali a žádná porucha nebyla nalezena.
V podobné situaci jednou (ještě za bolševika) vjel autobus na přejezd u Opatovické elektrárny. Světla nesvítila, závory nahoře. Bylo tam pěkných pár mrtvých. Shodili to na řidiče, i když na to byli svědci. Někdo mi potom v hospodě říkal, že za to prý mohou zemní proudy z elektrárny...
V každém případě na přejezd už nevjíždím, dokud se opravdu nepřesvědčím, že se k němu žádný vlak neblíží. Bílé světlo, nebílé světlo...
Zdá se mi, že by ho vlak nezachytil, ani kdyby jel po té poslední koleji, nicméně magor mohl auto zalomit podélně a byl by úplně v klidu. Každopádně rozumu moc nepobral.