stejnak záhadou, proč by si někdo měl kupovat devět let starej velkej krám za dvěstě litrů, místo o něco menšího, novějšího auta. Situaci typu tři malý děti a omezenej rozpočet samozřejmě rozumim, ale nemyslim si, že by to byl úplně ten typickej zákazník. No ale tak vzhledem k tomu, že jich je na prodej nejvíc, tak to třeba znamená, že je právě nikdo nechce..:)
Koupil jsme si nové malé městské vozítko za cenu přes 200.000 km, po dvou letech se toho zbavil a koupil za stejnou cenu starší, ale pohodlnější, prostornější, bezpečnější a lépe vybavené ojeté auto střední třídy. Chápu každého, kdo to udělá. Pro rodinu mám MPV
Devět let starý? Já to ani tak nestavim jako otázku nový Dacie (třeba) vs. deset let starý A4, spíš čtyři roky starýho, co já vim, Golfa, vs ta desetiletá audina. Tomu prostě nerozumim.
Mno... já už jsem vystřídal hodně aut všech možných kategorií i stáří a v těch větších autech se prostě cítím lépe. Za cenu čtyřletého Golfu je třeba sedmiletý Passat. Já bych raději bral toho Passata. I když u mě by to bylo spíš 308 vs 508. ;-)
No tak zrovna Passat v těchto ročnících = vyložený trhák >:D
Poruchovější mr*ku a člověk pohledal :-!
Když na něco nemám, tak to prostě nekupuju... potom to na silnicích vypadá, jak to vypadá. Samej rozsypanej krám, hlavně že to bývala prémie a že to pana majitele posune (samozřejmě pouze v okruhu stejných "nuzáků") do role "tojetenpracháč"
Psal jsem, že v této třídě bych bral třeba tu 508. Kdyby ti "nuzáci" nekupovali vaše volítaný plechovky, museli byste v nich jezdit sami. Takže buďte rádi...
Za cenu 7 let starýho Passata je 5let stará Laguna, C5 a to jsem se ted podíval jenom rychle na cenu a ne na výbavu a stav... takže by se ten rozdíl po návštěvě bazaru ještě více zvětšil >:D
Jak někdo může za 9 let staré auto zaplatit přes 200k, když se dá stejná velikost, nejspíš větší výbava a lepší stav sehnat za 60-80 tisíc, ale nebude to koncern no >:D
Ale vždyť článek neříká, že někdo kupuje 9letá auta za 200 tisíc Kč. Článek uvádí pouze průměrné hodnoty dvou různých veličin, které nelze dávat do přímé souvislost. Navíc průměrné hodnoty jsou dosti zavádějící, jelikož průměr není robustní statistická veličina. Stačí, aby se do statistiky dostalo jedno zánovní Ferrari s cenou 5 milionů a průměrnou cenu to vychýlí směrem nahoru. Lepší vypovídající hodnotu má medián, který není těmito extrémy ovlivňován.
Takže když se podíváme na ty 9letá auta, tak jejich mediánová (střední) prodejní cena je přibližně 120 tisíc Kč.
Když se naopak podíváme na auta z cenové hladiny 200 až 250 tisíc, tak jejich mediánové (střední) stáří je přibližně 4 roky.
A ještě jedna věc. Statistika inzerce a statistika prodejů se může lišit. To Ferrari může stát na place třeba půl roku, takže zatímco ve statistikách prodejů bude na nižších příčkách než ve statistikách inzerce.
Hodně lidí na nové auto prostě nemám ani na to lepší méně ojeté. a tak si musí koupit levnější, ojetější. Jak už bylo řečeno, argument koupě novějšího ale menšího auta na místo staršího většího vždy neplatí. Pokud chci jen jezdit po městě tak stačí málo ojetá Panda. Když potřebuji naložit rodinu nebo vybavení na koníčky tak už malé auto nestačí. velké starší kombíky SUV nebo MPV vypadají mnohdy lákavě a je to přeci značka XY, záruka kvality tak je jedno že už má auto přes deset let. To bude lepší než o několik let mladší vysmívaná značka YX. Řekne si mnoho lidí. Jenomže velké auto XY stálo před deseti lety skoro milion, YX před pěti 300 tisíc... jako to bylo nedávno ve výběru ojetých 4x4 do 100 tisíc, jo je to super, velké auto za poloviční cenu nového miniauta. jenomže pak si potřebujete koupit třeba jen nové pneumatiky a jste v tom za 30...
Všeho s mírou ;-)
Přesně tak. Hold každý na nový nemá. Taky jsem si pořídil ojetou octavku a nemohu si stěžovat. A jak píšeš i kdybych měl mega rozhodně to nestrčím do nového vozu, jsou lepší a důležitější věci než fungl nový auto. :yes: