Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ČZ v nové době: Konec výroby a nedávný návrat prasete

Jihočeský výrobce motocyklů se nejvíce proslavil modely 250 a 175/501. Druhý z nich se nedávno vrátil ve formě elektrického skútru.
Zpět na článek
14. 12. 2016 08:45
14. 12. 2016 09:48
14. 12. 2016 21:24
15. 12. 2016 09:49
14. 12. 2016 09:49
14. 12. 2016 09:59
14. 12. 2016 13:05
14. 12. 2016 22:01
14. 12. 2016 08:45
Elegán
Kokos, ja nepochopím retro veci. Ani v elektronike, ani v nábytku a už vôbec nie v motorizme. Prasa sa mi nepáčilo ani za socíku ale teraz je to dizajnový ťažký hnus. Ani multipla medzi autami sa tejto dychvyrážajúcej strašnosti nevyrovná.
Nech sa na mňa nikto nehnevá, ja viem že dizajn je vec veľmi subjektívna, možno toto bude niekto považovať za nádheru, ale proste som musel vyjadriť svoj názor. Za mňa zúfalo, ale že zúfalo zbytočne venovaný čas, úsilie aj peniaze do oživenia tohoto krámu. Dúfam že môj príspevok nebude čítať vývojár a ak už áno, hádam si z neho vezme nejaké poučenie. Stačil by obyčajný skútrik, niečo nové vymyslieť, minulosť nechať minulosti, neexhumovať, to nikdy nedopadne dobre.
Rozbalit vlákno
7
14. 12. 2016 09:48
Re: Elegán
Souhlasím, Prase je symbolem socialistické neschopnosti a lemplovství. Pokud chce někdo vidět jak vypadá retro motocykl, tak se podívejte na Vespu nebo Royal Enfield.
14. 12. 2016 21:24
Re: Elegán
Myslíš Royal Enfield - Made in India?
15. 12. 2016 09:49
Re: Elegán
No a co. Původně se to vyrábělo v Anglii, nyní se totéž (ty staré modely) vyrábí v Indii. Díky tomu jsou nové za luxusní cenu.
14. 12. 2016 09:49
Re: Elegán
Jsi úplně mimo, Prase je nejhezčí československý skútr, možná i proto, že jich moc nebylo. Je to dokonalá připomínka nadějných šedesátých let - dvojbarevné prase, chlapík s mohutnými kotletami (bokombrady), dívka v minisukni sedící bokem... Už tady nikdy nic podobného nebylo.
Konstrukce byla trochu problematická, rám nebyl dostatečně pevný, prase se kroutilo jako zmije a dost jezdců na to doplatilo. Motory byly díky nucenému chlazení ideální pro samodomo vyráběné frézy, což byl bohužel smutný úděl mnohých pomlácených strojů.
14. 12. 2016 09:59
Re: Elegán
Za mlada, jako študák, jsem na 501 nějaký čas jezdil. Stálo to v kůlně a původní majitel mi to nechal za odvoz. Což o vlastnostech vozidla taky něco vypovídá. Slabé brzdy, kvůli poddimenzovanému jednostranému zavěšení a odpružení kol, to dělalo štafle, nedostatečné chlazení motoru, atd. Jízda ve tmě v utažených zatáčkách byla kvůli světlu na karoserii, misto na přední vidlici, tak trochu po hmatu :-) A dělat servis skrz boční dvířka karoserie, byla práce pro gynekologa. Ale darovánému koni se na zuby nekouká, že.? Takže aniž bych řešil design, myslím, že pokud by to mělo obstát v dnešním provozu, byť jako elektro, tak by to muselo doznat sakra radikálních konstrukčních změn.
Avatar - Stejsn
14. 12. 2016 13:05
Re: Elegán
Myslím že srovnání s multiplou je docela trefné. Prase je strašně hnusný stroj, ale je přitažlivý protože je bizarní. Snad jediná motorka na světě se samonosnou karoserií, předním nárazníkem a rezervou vzadu. Konstrukční a jízdní vlastnosti tragické, vlastně na něm není dobrého vůbec nic. Nic jiného podobného ale neznám a to z něj činí naprostého exota. Stejně jako z té multiply. Ale multipla je alespoň dobré auto, kdežto prase je otřesná motorka.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 12. 2016 22:01
Re: Elegán
Nesouhlasím... jezdil jsem na něm asi 3 roky. Dost kilometrů... a byly to dobrý kilometry.
Nechtělo se mu občas startovat, to je fakt... dynamostarér byl prostě na svou dobu příliš složité zařízení.
Ale vlastnosti to mělo v pohodě - na to, na co to bylo stvořeno. Měl jsem vedle toho ČZ 125 a později KTM 560 pro ježdění mimo asfalt.
Prase pak nahradilo Moto Morini 350... pro klouzavou jízdu krajinou, beze spěchu, ale třeba i na dost dlouhé vzdálenosti to bylo úplně v pohodě.
Avatar - MGRR
14. 12. 2016 16:03
Tato Čínská, elektrická koloběžka je prostě tristní
Chápu, že tady jde pouze a jen o placenou reklamu...

:-) teď kolem mne prošel Německý kolega... kouká na to, nějaká válečná zbraň?

no... v překladu je to ex Československá ***, teď je to Česká *** vyrobená z čínských koloběžek >:D

nějak to nepochopil a řekl: to se za války používalo na Němce, nebo na Rusáky, nebo je to teď pro naši armádu >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
14. 12. 2016 22:02
Re: Tato Čínská, elektrická koloběžka je prostě tristní
Hmm... to je vidět, že Němci mají dodneška khaki mozek - a v jiných dimenzích vůbec neumí uvažovat.

;-)
14. 12. 2016 22:25
Re: Tato Čínská, elektrická koloběžka je prostě tristní
německého kolegu jsi orálně uspokojil a oblíznul mu z vděčnosti ánus. Spokojenost byla na obou stranách. A na závěr jsi blaženě říkal: "ty víš že já uš dávno nejsem čéch, já jsem dóbrá němec jako ty"
a pro zajímavost skutr R10 od BMW z podobné doby
[odkaz]
Avatar - Barrichello
15. 12. 2016 09:18
Re: Tato Čínská, elektrická koloběžka je prostě tristní
>:D Na ja, ja pit toopra čecha. Moja dědečka mit tady v sudetech fabrika. Na ja, richtig >:D >:D >:D