Novinky
Důchodce má minimálně 3/4 miliónu na Kodiqa a pak řeší jestli to žere +-1litr?
Důchodce klidně koupí od šmejdů vysavač za padesát tisíc a pak jede až na druhý konec města, protože tam v Kaufu mají rohlíky o dvacetník levnější.
Takže ten litr spotřeby bude řešit taky
Takže ten litr spotřeby bude řešit taky
Jo to je naprosto typické auto pro průměrného důchodce v ČR. Obzvlášť s motorem 2,0 TSi a DSG. Ještě bych se přimlouval za 4x4 ve výbavě Laurin a klement. Tomu jsem se fakt zasmál.
Kluci, jak jste přišli na to, že každý český důchodce má na měsíc 10tis.? Koupi SUV na důchod vidím hlavně jako koupi vyššího posedu, tj. snadnějšího nastupování a vystupování.
bych rači nedrážil. Benzínové motory přece nikdy neměly žádný problém.
Pro zajímavost porovnání naměřených emisí v homologačním cyklu😒br />
Škoda Kodiaq 2.0 TSI 2016😒br />
CO: 0,210 g/km
NOx: 0,018 g/km
Škoda Octavia 1.8T 2004😒br /> CO: 0,194 g/km
NOx: 0,023 g/km
Škoda Fabia 1.2 HTP 2004😒br /> CO: 0,404 g/km
NOx: 0,029 g/km
NOx: 0,018 g/km
Škoda Octavia 1.8T 2004😒br /> CO: 0,194 g/km
NOx: 0,023 g/km
Škoda Fabia 1.2 HTP 2004😒br /> CO: 0,404 g/km
NOx: 0,029 g/km
jasne, to není nic prekvapivyho
mezi euro4 a euro6 je u benzinu rozdil jen v o 25% mensim NOx a tim, ze se meri saze.
NOx benziny s prehledem splnuji, takze se ta rict, ze benzinak s euro4 splnuje euro6, a ty bez primyho vstriku i euro6c platne od 2017
mezi euro4 a euro6 je u benzinu rozdil jen v o 25% mensim NOx a tim, ze se meri saze.
NOx benziny s prehledem splnuji, takze se ta rict, ze benzinak s euro4 splnuje euro6, a ty bez primyho vstriku i euro6c platne od 2017
To ovšem znamená, že kdyby nebylo dieselů na silnicích tak se nemusí žádný přísný EURO normy vůbec řešit. 10 let starý benzín je stejně ekologicky čistý jako nový. Kde je pak ten pokrok?
NOx jsou problémem pro přímý vstřik jak nafty tak benzínu a vždy platí - nízké emise NOx = vysoké emise pevných částic - a to teď platí pro benzíny s přímým vstřikem
a platí to naopak - buď se tomu postaví do cesty SCR nebo DPF nebo oboje, a emise částic přímovstřikových benzínových motorů jsou katastrofální ... vit autorevue cz
a platí to naopak - buď se tomu postaví do cesty SCR nebo DPF nebo oboje, a emise částic přímovstřikových benzínových motorů jsou katastrofální ... vit autorevue cz
neplacej nesmysly
emise PM primovstrikovych benzinu jsou hluboko pod stavajicim limitem euro 6b
emise PM primovstrikovych benzinu jsou hluboko pod stavajicim limitem euro 6b
Blbost, emise NOx nemají u benzínu žádnou souvislost se vstřikováním ani s PM. Vysoký objem NOx u dieselu je daný spalováním chude směsi a následným použitím pouze dvoucestneho katalyzátoru, který neredukuje NOx, zatímco benzín už při spalování vytváří méně NOx díky stoichometricke směsi a dále se zredukuje v tricedtnem katalyzátoru. SCR není ani potreba.
To s nepřímou umerou PM a NOx platí u dieselu, kde se používá EGR pro snížení NOx - ale zvyšuje objem PM. PM u benzínu se dá zredukovat použitím nepřímého vstřikování, třeba se DPF u některých výrobců/motoru ani nedockame
To s nepřímou umerou PM a NOx platí u dieselu, kde se používá EGR pro snížení NOx - ale zvyšuje objem PM. PM u benzínu se dá zredukovat použitím nepřímého vstřikování, třeba se DPF u některých výrobců/motoru ani nedockame
Ano. Euro 4 pro benzínové motory bylo navrženo víceméně jako konečný stav věci. Níž už to prostě nedává smysl. Kupříkladu Škoda Fabia měla benzínové motory pro západní trhy už od začátku výroby v roce 1999 homologované jako Euro 4, takže dnes jde o 17 letá auta, která jsou pravděpodobně ekologičtější, než co dnes sjíždí z výrobních linek. V západních zemích se pak diví, že stav ovzduší ve městech se nezlepšuje. A lobby výrobců samozřejmě tlačí na to, aby se "stará neekologická auta" sešrotovala a nahradila se "greenline diesely". Když se v Německu zavedlo šrotovné, šlo jej získat na 9letá auta, čili i na Fabie z prvních let výroby s Euro 4 motory.
Pokiaľ nová metodika obmedzí akože eko blbosti typu extra dlh a často až nepoužiteľné prevody spolu s otravnými eko režimom, tak sa to dá považovať za pokrok aj s pohľadu zákazníka 😄
Opět se prokazuje, že jediným rozumným motorem je diesel. Už se těším, jaký bude řev, až budou mít zastaralé benzínové motory povinný DPF a průměrná spotřeba stoupne z 10 na 12 litrů na 100km. >😁
Ádo ty jsi hlava. >😁 U benzínových motorů se ten filtr má vypalovat průběžně a bez zvýšené spotřeby, protože výfukové plyny jsou o hodně teplejší. A zde ta spotřeba dělá 9,0l, ale po sundání toho krámu na tažném by byla maximálně 8,5l, což je naprosto v pohodě na tak velké auto.
omyl DPF je špunt - značný odpor ve výfukovém potrubí - bude dobré vidět co to s benzíny udělá ....
Ten krám na ťažno má v tomto prípade vplyv na spotrebu marginálny, alebo žiadny >😁 . Teda pokiaľ neváži 200kg 😉 . Takže možno 8.8 až 8.9 .......
Takáto hračka dosť zasadne ovplyvňuje prúdenie vzduchu za autom. Aj keď je jasne, že pri tehle na kolesách to bude mať asi menší vplyv ako za aerodynamickým sedanom.
Keď so naposledy hodil na ťažné 3 bicykle, tak rozdiel bol na úrovni 0,3 litra a to pretŕčali cez boky karosérie, neboli schované za autom....
Tak to by ma zaujímalo akými rýchlosťami si sa pohyboval. Pretože ja som mával na 160 koňovom aute asi liter. Pri slabšom aute to bude ešte viac. Tu im vyšlo na diaľnici až 1,7. [odkaz]
MPV nižšiej strednej s 1,6 dízlom, bicykle neprečnevali nad strechu, len kúsok cez bok, takže asi preto 😄 . Max 110, rodinný výlet 😄 . Ak to ale zoberiem z druhej strany, podľa testu je nárast pri 100 km/h 0.7 l . Toto leto som mal požičaného kadjara s 1,5dci a edc, toto auto dávalo bežný priemer do 5.3, nebavíme sa o žiadnej ekorally, *.viny ako eco a start-stop vypnuté. Po zapriahnutí cca 1400kg ťažkéh👋ľahkého karavanu (čelná plocha 230 x 262) sa pri svižnom tempe (diaľnica 90-100km/h, okresky podľa premávky ľahko cez 90km/h, plynulá jazda, využívanie dojazdu bez zbytočného šplapania na brzdy) vyštveral priemer na necelých 8. Testované to bolo na 1500km, spotreba bola počítaná na základe spotrebovaného phm (kupodivu bola priemerná spotreba a aj celková spotreba paliva dľa pp veľmi podobná tej počítanej s inimálnou odchýlkou).
Preto píšem, že sa mi nárast o 0.7 ako je v teste skrz 70kg záťaže a mierne zhoršenie aerodynamiky nepozdáva. Ak by som toto aplikoval, tak by som musel ísť s prívesom za 15 a viac 😉
Preto píšem, že sa mi nárast o 0.7 ako je v teste skrz 70kg záťaže a mierne zhoršenie aerodynamiky nepozdáva. Ak by som toto aplikoval, tak by som musel ísť s prívesom za 15 a viac 😉
Pri vyšších rýchlostiach má hlavný podiel na jazdných odporoch aerodynamicky odpor a ten rastie s druhou mocninou rýchlosti. Takže pri 130 by ste sa podľa môjho názoru pod 10 nedostali.
Co sa týka prevozu bicyklov, je možne, že pri diesli sú rozdieli menšie.V teste je pomerne slabý oturbený benziňák. Ja som mal atmo benzín, ale diaľnice som jazdil 135 tachometrových a tam už býval rozdiel okolo litra.
Co sa týka prevozu bicyklov, je možne, že pri diesli sú rozdieli menšie.V teste je pomerne slabý oturbený benziňák. Ja som mal atmo benzín, ale diaľnice som jazdil 135 tachometrových a tam už býval rozdiel okolo litra.
130 by bola s prívesom asi samovražda, a ak hej tak aspoň 15-17 l / 100km. U obytného auta (alkovňa, čelná plocha V x Š 315 x 232 cm) ideš pri 100 km/h za 10, pri 130km/h za
14-18, pričom zásadný vplyv má aj mierny protivietor 😉 Ono už za zlých, resp. horších podmienok ako sú dážd, alebo vietor ide spotreba radikálne hore. Len mimochodom, tá 1,5dco EU VI je fakt úsporná a to nie len na papiery 😉
14-18, pričom zásadný vplyv má aj mierny protivietor 😉 Ono už za zlých, resp. horších podmienok ako sú dážd, alebo vietor ide spotreba radikálne hore. Len mimochodom, tá 1,5dco EU VI je fakt úsporná a to nie len na papiery 😉
Spíše se prokazuje fakt, že naftový motor se neměl nikdy v osobních autech objevit.
někdo by mohl mít názor že by bylo dobré kdyby se tady na auto.cz nikdy neobjevil praptak - asi takovou hodnotu mají názory Tvé a Tvým podobné
Jelikož dnes konstrukčně není rozdíl mezi naftou a benzínem a po přidání filtrů na benzínový motor se to ještě víc vyrovná, tak pokud bude dál žrát benzín ve střední třídě a víš dál o třetinu víc jak naftak, je pro mne nafta dál priorita.
Co říci závěrem? 100% dotázaných majitelů dieselů uvedlo jako důvod jeho vlastnictví nízkou spotřebu tedy finanční důvod. Asi se vymykám z dnešního světa. Nedokážu totiž pochopit skutečnost, že když dáte člověku rozuměj majiteli dieselového auta, který sedí na větvi stromu do ruky pilu a k tomu pár bankovek, tak si dobrovolně pod sebou tu větev začne podřezávat.
Otázka skutečnosti, že to, co dýcháme a čím zamořujeme své okolí, se přímo odráží na našem zdraví, to je přece jasná a jednoduchá rovnice.
Co takhle otevřít oči a ve směsici všech rádoby ekologických programů začít sám u sebe tím, že při každodenním použitím svého auta s benzinovým motorem budu znečišťovat ovzduší několikanásobně méně, nežli s život otravujícím TDI, HDI atd....
Otázka skutečnosti, že to, co dýcháme a čím zamořujeme své okolí, se přímo odráží na našem zdraví, to je přece jasná a jednoduchá rovnice.
Co takhle otevřít oči a ve směsici všech rádoby ekologických programů začít sám u sebe tím, že při každodenním použitím svého auta s benzinovým motorem budu znečišťovat ovzduší několikanásobně méně, nežli s život otravujícím TDI, HDI atd....
Ono je pěkné napsat, že údaje v TP nejsou podvodné, že odpovídají realitě na válcové zkušebně! Je mi to houby platné, když jezdím soukromým autem pro firmu a mohu tak vykazovat spotřebu jen dle TP - 7,73 l/100 a ve skutečnosti to je 8,5 až 9,0!!!
A preco si nevyjednas preplacanie realnej spotreby? To je len tvoja chyba.
to se nedá, musí se to dělat dle údajů z techničáku
To mi je jasne, ale da sa to doplnit priplatkom alebo inak nazvanou kompenzaciou, napr. za stratu casu a pod.
Není správné řešit problém dodatečně nějakými obezličkami, v TP by měla být reálná spotřeba! Jak to, že před několika lety to šlo a bylo vše v pořádku!?
Zase ta mýtická reálná spotřeba. Odpověď je jednoduchá, dříve na ní tolik nezáleželo a automobilky nevyhazovaly peníze za její snižování, které nedokázaly prodat (třeba stop/start se objevil mnohem dřív). Teď se snižuje pro splnění cílů a ty jsi sekundární. Přínos tam je, jen ho asi plně nevyužiješ, takže poroste rozdíl mezi normovanou a tvou spotřebou.
Co zkušebně, ta spotřeba je v první řadě pro dost vláčnou jízdu. Já tak pomalu nejezdím, takže bych si podle toho nenechal proplácet náhradu.
zadny zamestnavatel te nenuti pouzivat vlastni vuz. delas to jen proto, ze se ti to vyplati. sice ti trochu mene daji za palivo, ale zase amortizace je kolik? 4 kc na kilometr???
Kristovanoho kdyz z kopce vyradite na neutral, tak tim nic nesetrite protoze si to porad bere cca 1l/100km zatimco kdyz tam nechate rychlost a nehrabete na plyn, neveme si nic. Clovek by rekl, ze motoristicti novinari tohle davno vedi.
Člověk by řekl, že záleží na tom, o jak prudký kopec se jedná. A že jsou kopce, kde se zařazeným kvaltem budeš zpomalovat, takže musíš hrabat na plyn.
Tahle problematika je dost individuální, před časem se to tu řešilo. Zjednodušeně lze napsat, že pokud po sjetí kopce dole chceš hodně snížit rychlost nebo zastavit, je vhodnější brzdit motorem. Pokud ale chceš z údolí dále jet rychle nebo akcelerovat, může být vhodnější vyřadit.
me u obou at dela to, ze když při zarazeny rychlosti a jizde s kopce nebo dojizdeni se motor dostane pod 1500ot (nekdy niz), tak spotreba skoci z 0 na 2litry. když tam dam neutral, spotřeba klesne na 1 litr při otáčkách 800. když dam zpet rychlost, otáčky stoupnou na 1500 a spotřeba na 2litry. když dam nižší rychlost tak, ze otáčkou jsou 2tis, spotřeba spadne na 0.
nejaky vysvetleni, proc to v tomhle rezimu a při 1500otackach bere benzin?
nejaky vysvetleni, proc to v tomhle rezimu a při 1500otackach bere benzin?
Pretoze odpajanie privodu paliva funguje len do cca tych 1500 otacok. Ked klesnu este nizsie tak sa znovu vstrekovanie aktivuje. Cital som o tom kedysi.
Při jízdě z mírného kopce, o které autor psal, bys při zařazeném stupni musel přidávat plyn kvůli brzdné síle motoru. To je zcela kontraproduktivní a lepší je vyřadit na neutrál.
Vyřazovat z kopce rychlost je blbost. Krom toho že nic neušetříš, tak neúměrně zatěžuješ brzdy, protože veškerý zpomalování pak necháš na brzdách.
kdo se neboji a jezdi trochu hlavou, tak brzdy tolik nepotrebuje
ja to vidim, když za nekym jedu, většina lidi brzdi před kazdou prudsi zatackou
ja to vidim, když za nekym jedu, většina lidi brzdi před kazdou prudsi zatackou
A zabudol si napísať, že sa jedná o majiteľov / vodičov automobilov s dízlovým motorom >😁 >😒]
Vyborna teoria. Nezabudni ju aplikovat pri STK 😄
Ak máš mierny kopec a zaradenou rýchlosťou brzdíš, tak musíš stáť na plyne, aby si nespomaľoval, stačí vyradiť a roluješ až dole. Ako príklad je tunel sitina v BA v smere na prístavný most, vyskúšané s x autami a x prejazdmi. 😉
Když zařadíš rychlost, máš sice nulovou aktuální spotřebu, ale auto brzdí a ztrácíš kinetickou energii. Abys ji zase získal, musíš šlápnout na plyn a spotřeba je ve výsledku vyšší.
Navíc palubní počítače v tomto dost lžou. Když brzdíš motorem, tak při vyšších otáčkách se skutečně palivo nevstřikuje, ale kolem cca 2000 ot/min už většina motorů začne trochu paliva vstřikovat ... přitom palubní počítač stále ukazuje nulovou spotřebu.
Navíc palubní počítače v tomto dost lžou. Když brzdíš motorem, tak při vyšších otáčkách se skutečně palivo nevstřikuje, ale kolem cca 2000 ot/min už většina motorů začne trochu paliva vstřikovat ... přitom palubní počítač stále ukazuje nulovou spotřebu.
"kdy ještě turbo nezafoukalo, udělá sazí skoro jako starý diesel."
opravdu primovstrikovej benzin kouri jako stare tdi bez filtru??
cerny výfuky mame, to jo, ale ale saze litat sem z toho nikdy nevidel, ani zadnej smrad necejtil.
"Být všechny motory takové jako tento benzinový dvolitr od Audi, nikdy by žádná emisní kauza nevznikla. "
fsichni vime, ze se emisni kauza tyka naftaku, nechapu proc do toho tahate benzinaky. fsem nam je jasny, ze naftaky se na cistotu benzinaku nikdy v realu nedostanou. ano, kdyby nebyly naftaky, nebyla by afera dyzlgejkt
proc jste neotestovaly ten dvoulitrovej dyzl?
chápu, to tak, ze jste se bali, ze by to nedopadlo dobře, a sazka na bezin je sazka na jistotu.
ok, dobře, vzali benzinak, všichni ted vime, ze benzinak i v relanym provozu je OK, ted vemte naftak a porovnejme to.
a když vidim hodnotu NOx - 0.015, naftak bude mit v realu hodnotu 10x-20x vyssi a to v pripade, ze zneskodnovani NOx u naftaku bude fungovat perfektne.
tedy stále plati, ze 1 naftak zamori ovzdusi tolik, jako 10 benzinaku
opravdu primovstrikovej benzin kouri jako stare tdi bez filtru??
cerny výfuky mame, to jo, ale ale saze litat sem z toho nikdy nevidel, ani zadnej smrad necejtil.
"Být všechny motory takové jako tento benzinový dvolitr od Audi, nikdy by žádná emisní kauza nevznikla. "
fsichni vime, ze se emisni kauza tyka naftaku, nechapu proc do toho tahate benzinaky. fsem nam je jasny, ze naftaky se na cistotu benzinaku nikdy v realu nedostanou. ano, kdyby nebyly naftaky, nebyla by afera dyzlgejkt
proc jste neotestovaly ten dvoulitrovej dyzl?
chápu, to tak, ze jste se bali, ze by to nedopadlo dobře, a sazka na bezin je sazka na jistotu.
ok, dobře, vzali benzinak, všichni ted vime, ze benzinak i v relanym provozu je OK, ted vemte naftak a porovnejme to.
a když vidim hodnotu NOx - 0.015, naftak bude mit v realu hodnotu 10x-20x vyssi a to v pripade, ze zneskodnovani NOx u naftaku bude fungovat perfektne.
tedy stále plati, ze 1 naftak zamori ovzdusi tolik, jako 10 benzinaku
nezáleží co chce redakce , ale co ji nakážou bohové z Olympu tedy vlastně z MB a otisknout pak článek o dieselu co nesplňuje? A před vánoci? Sbohem dárečky, sbohem roční prémie, sbohem teplé místo v řitnim otvoru božstva, vždyť i z toho, co tělo chlebodárce už nepotřebuje, s tím lokajové z Auto.cz ještě můžou dobře vyžít....
Tak vies, keby napisali o kolko normu prekracuje tdi, skodovka by im nezaplatila. Navyse, naco testovat motor ktoreho sa preda tak 90 percent, ved ludi bude viac zaujimat benzin ktoreho sa preda ako safranu.
V tom tvém oblíbeném testu NOx byl Tiguan se 110 kW a 176 kW 2,0 TDI a oba motory dostaly A, tedy splnily limit Euro6. Těžko tedy byly 10-20 krát horší.
hod sem link na ten test at se pokochame
jen připomínám, ze tenhle benzinovej 2.0tsi mel v realu 0.015g NOx/km,
a dizly se maj nekdy od pristiho nebo prespristiho roku vejit do 2.1 nasobku platného limitu, tedy do 0.168g NOx/km a většina s tim ma problém, i když to je 11x vic nez ten benzinovej 2.0tsi ....
jen připomínám, ze tenhle benzinovej 2.0tsi mel v realu 0.015g NOx/km,
a dizly se maj nekdy od pristiho nebo prespristiho roku vejit do 2.1 nasobku platného limitu, tedy do 0.168g NOx/km a většina s tim ma problém, i když to je 11x vic nez ten benzinovej 2.0tsi ....
To nevíš, kde najít výsledky testu, který jsi tu opakovaně zmiňoval? [odkaz]
zda se, ze nektery naftaky limit snad plni i v realu
jestli to tak je, tak kazdopadne aspoň castecny pokrok.
pak ale nechapu proc do roku 2020 budou moct nove homologovany dyzly vypoustet 2.1 nasobek limitu NOx, a po 2020 ještě 1.5 násobek, když by by to mely bez problemu plnit i dnes. aspoň nekteri
jestli to tak je, tak kazdopadne aspoň castecny pokrok.
pak ale nechapu proc do roku 2020 budou moct nove homologovany dyzly vypoustet 2.1 nasobek limitu NOx, a po 2020 ještě 1.5 násobek, když by by to mely bez problemu plnit i dnes. aspoň nekteri
To je v podstate zase len laboratórne testovanie.
Nech si zoberú auto z fleetu, najlepšie dízel po 50.000 km, a nech potom merajú!
Ale, takúto tu ešte nehrali a ani nezahrajú!! 😉
Nech si zoberú auto z fleetu, najlepšie dízel po 50.000 km, a nech potom merajú!
Ale, takúto tu ešte nehrali a ani nezahrajú!! 😉
oni nejsou "fsichni" jako ty .............. >😒] dneska jsi mne svým výkonem dostal >😁
Ten čierny výfuk máš z tých čistých spalín, ktoré z tvojho motora lietajú von 😁. Keď si necítil zo svojho smrad, tak najskôr preto, že keď naštartuješ, tak stojíš vonku a nie pri výfuku. Aj keď to ťažko rozdýchaš, ale ak naštartujem svoj roomster f téesíčku a idem oškrabovať okná, tak cítim prvé dve minúty smrad ako z dvojtaktného motora, dosť to pripomína moju elektrocentrálu, ktorú raz za čas naštartujem. Keď naštartujem EU IV dízel, tak necítim nič... Nesklamal si
jenom vás oblbujeme podle metodiky, která se nám hodí. My víme, že to tak není, ale je to fajn číslo, tak to tam šoupnem. A vy - blbky - nám rádi těch 20% nad odpustíte.....
Asi tak.
Napisat: "Takže přece jen podvod? Ne, jasná fyzika" a robit tak z vodicov uplnych neandertalcov je totalna arogancia autora. Navyse, ked v dalsom texte sam priznava, ze cislo udavane vyrobcom a merane pri NEDC v beznej prevadzke nie je prakticky dosiahnutelne.
To uz mozu tie testy potom kludne robit pri prevoze na vlaku a uviest, ze auto spotrebovalo 0 litrov benzinu a preslo 250 Km. Co na tom, ze to bolo na vagone a motor bol vypnuty. Vsak fyzika nie???
Napisat: "Takže přece jen podvod? Ne, jasná fyzika" a robit tak z vodicov uplnych neandertalcov je totalna arogancia autora. Navyse, ked v dalsom texte sam priznava, ze cislo udavane vyrobcom a merane pri NEDC v beznej prevadzke nie je prakticky dosiahnutelne.
To uz mozu tie testy potom kludne robit pri prevoze na vlaku a uviest, ze auto spotrebovalo 0 litrov benzinu a preslo 250 Km. Co na tom, ze to bolo na vagone a motor bol vypnuty. Vsak fyzika nie???
Posledna veta vystihuje situaciu: "tzv. mild-hybridum cyklus WLTP velice sedi". Totiz plan EU ide az do r. 2021 a kazdy rok sa moze upravovat: [odkaz] [odkaz]
* EU 2015: limit 130g CO2 (WLTP_2017 5.6l benzin, WLTP_2017 4.9l diesel)
odklad do r. 2020 -> 2.1 x limit -> 273g CO2 (WLTP 11.8l benzin, WLTP 10.3l diesel)
Kodiak ok, Hybridy ok, atd.
* EU 2021: limit 95g(!) CO2 (WLTP 4.1l benzin, WLTP 3.6l diesel)
odklad od r. 2020 -> 1.5(!) x limit -> 142.5g CO2 (WLTP 6.15l benzin, WLTP 5.4l diesel)
Usporne auta ok, Hybridy ok
+ je otazne, ktore diesle splnia prisne normy NOx/castice.
+ je otazne, za kolko sa budu predavat po 5-10 rokoch auta, ktore nesplnaju nove normy a mozu mat rozne obmedzenia (city, parkovanie, atd.)
+ elektromobily neriesim, su na to rozne nazory (spinava el. energia, atd. atd.)
PS: Ak sa mylim, opravte ma 😄
* EU 2015: limit 130g CO2 (WLTP_2017 5.6l benzin, WLTP_2017 4.9l diesel)
odklad do r. 2020 -> 2.1 x limit -> 273g CO2 (WLTP 11.8l benzin, WLTP 10.3l diesel)
Kodiak ok, Hybridy ok, atd.
* EU 2021: limit 95g(!) CO2 (WLTP 4.1l benzin, WLTP 3.6l diesel)
odklad od r. 2020 -> 1.5(!) x limit -> 142.5g CO2 (WLTP 6.15l benzin, WLTP 5.4l diesel)
Usporne auta ok, Hybridy ok
+ je otazne, ktore diesle splnia prisne normy NOx/castice.
+ je otazne, za kolko sa budu predavat po 5-10 rokoch auta, ktore nesplnaju nove normy a mozu mat rozne obmedzenia (city, parkovanie, atd.)
+ elektromobily neriesim, su na to rozne nazory (spinava el. energia, atd. atd.)
PS: Ak sa mylim, opravte ma 😄
ty násobky o kterých pises (2.1x a 1.5x) se tykaji jen NOx a pravdepodobne jen dyzlu
Kodiak ma 210g a presiel. Ak by neplatil koef. 2.1 pre CO2, tak uz neprejde.
euro x nespecifikuje CO2 a tedy spotřebu
nevim odkud ten limit na CO2 vychazi, ale jeho prekroceni (za celou vyrobenou flotilu od automobilky) by mělo znamenat penezity sankce pro automobilku, ne ze by to auto nemohlo do provozu
dodavam - CO2 nejspis vychazi z NEDC
nevim odkud ten limit na CO2 vychazi, ale jeho prekroceni (za celou vyrobenou flotilu od automobilky) by mělo znamenat penezity sankce pro automobilku, ne ze by to auto nemohlo do provozu
dodavam - CO2 nejspis vychazi z NEDC
Diky za opravu😒br />
* koef. 2.1/1.5 sa tyka len NOx
* CO2 sa riesi financnymi sankciami, v kazdom pripade je to "bic na vyrobcov"
* CO2 sa riesi financnymi sankciami, v kazdom pripade je to "bic na vyrobcov"
jj
Uz len dodam, ze ten "bic na vyrobcov" nie je normalny. Za kazdy gram nad limit v priemere sa plati 95eur. V sucasnosti napr. pre Kodiak plati😒br />
(170g-130g) x 95eur = 3800 eur
a ked sa sprisni limit na 95g a spotreba sa zvysi o 10%(WLTP)😒br /> (1.1x170g-95g) x 95eur = 8740 eur(!)
TO JE 30% Z CENY AUTA 8-s
zvlast, ked zarabaju cca 500-1000eur na auto.
Z toho nemam dobry pocit. Aj ako fanda hybridov.
a ked sa sprisni limit na 95g a spotreba sa zvysi o 10%(WLTP)😒br /> (1.1x170g-95g) x 95eur = 8740 eur(!)
TO JE 30% Z CENY AUTA 8-s
zvlast, ked zarabaju cca 500-1000eur na auto.
Z toho nemam dobry pocit. Aj ako fanda hybridov.
Nepočítá se to však pro konkrétní auto, počítá se to pro výrobce (přes všechna auta registrovaná v daném roce), případně skupinu výrobců. Navíc se zohledňuje hmotnost auta. Těch 130 gramů je cíl pro celou EU. Je určena funkce mapující hmotnost auta na emisní limit. A podle toho stanoví limit pro každého výrobce. Tedy například Audi bude mít vyšší limit než Fiat, protože by mělo prodávat v průměru těžší auta.
Evropské automobilky půjdou u dražších aut spíš cestou plug-in hybridů. Pak můžou mít klidně S8 se spotřebou 3 litry. Vem si hybridní Q7, tam je sice diesel, ale kombinovaná je pod 2. U levnějších aut se pak asi objeví silnější (48 V) mikro hybridy.
Nevím, co do toho motáš nějaké odklady. 2020 musí limit splnit 95 % aut, 2021 už všechna. Koeficienty 1,5 a 2,1 by se měly týkat rozdílu mezi hodnotou naměřenou v cyklu (WLTP) a v provozu (RDE). Přepočet CO2 na spotřebu pak není závislý na cyklu, ale na složení paliva, tak nevím, proč všude u spotřeb píšeš WLTP, nebo WLTP_2017).
Nevím, co do toho motáš nějaké odklady. 2020 musí limit splnit 95 % aut, 2021 už všechna. Koeficienty 1,5 a 2,1 by se měly týkat rozdílu mezi hodnotou naměřenou v cyklu (WLTP) a v provozu (RDE). Přepočet CO2 na spotřebu pak není závislý na cyklu, ale na složení paliva, tak nevím, proč všude u spotřeb píšeš WLTP, nebo WLTP_2017).
Odklady tam nemaju byt, uz som sa opravil vyssie "koef. 2.1/1.5 sa tykaju len NOx a CO2 sa riesi financnymi sankciami". Cele je to v stadiu pripravy, uvidime co sa nakoniec dohodne v EU.
Jak v přípravě? Pokuty se už platí.
... tie koeficienty este dohaduju.
Koeficienty pro NOx jsou již dané zákonem. Jsou myslím v nařízení 2016/646. Pro pevné částice pořád myslím nejsou (ani pro jiné emise; pro pevné částice však mají být). Článek podle mne obsahuje více informací, které buď neodpovídají současné legislativě EU, nebo jsou alespoň tak, jak jsou podané, zavádějící. Ale já se tím neživím.
Nechám si tedy pravěký LC 100, jezdím s tím i za 9l, no a když je potřeba, utahne 3,5t přívěs. S těma novejma xindlama můžete měřit co chcete, stejnak je to plný kurvítek
Myslím, že se nic nevyřeší. Problém je v tom, že výrobci obcházeli NEDC, a naučí se obcházet i tento cyklus a právě to obcházení tu nikomu v EU nevadí.
Mimochodem, nezaráží vás, že ačkoliv Škoda na první jízdy protěžovala právě 1.4 TSI, tak tady naopak zvolila 2.0 TSI?? Odůvodnění důchodci mi pak přijde jako hodně slaboduchý žert... Český důchodce maximálně tak řeší, čím má jezdit když mu jeho letitá felicka shnila pod rukama... A západní důchodci zase nebudou psát do redakce SM, že >😒]
Mimochodem, nezaráží vás, že ačkoliv Škoda na první jízdy protěžovala právě 1.4 TSI, tak tady naopak zvolila 2.0 TSI?? Odůvodnění důchodci mi pak přijde jako hodně slaboduchý žert... Český důchodce maximálně tak řeší, čím má jezdit když mu jeho letitá felicka shnila pod rukama... A západní důchodci zase nebudou psát do redakce SM, že >😒]
Jak známe Škodovku, tak novináře přizvala k testování auta, u kterého jsou emise nejnižší. Nebo si snad čekal, že je pozve k testování "cinknutého" 2.0 TDI? 😄
Protěžovat je něco jako zatěžovat? 😉 Na Mallorce na prvních jízdách 1.4 TSI nijak neprotežovali, 2.0 TSI tam byl taky k dispozici, nebo ne?
jak s sebou nechají automobilky vláčet a těm zezelenalým šílencům z Bruselu se nepostaví.
Zdá se, že většina lidí to již buď vzdala anebo si nechala vymít mozky...ach jo.... 😒
Zdá se, že většina lidí to již buď vzdala anebo si nechala vymít mozky...ach jo.... 😒
Mal som TSI 2.0 v Golfe a musim povedat, ze som sa ho rychlo zbavil. Spotreba 11L/100km. Nie dakujem. :-!
To byl doufám R, protože na GTI by to bylo komické. Tam je průměr podle mne tak 8,5 a není problém jezdit za méně.
já musim potvrdit, že to fakt žere. měl jsem na týdenní testování audi 3 s DSG, že bych si to mohl odkoupit z firmy a po týdnu jsem poděkoval za půjčení a řekl ne. Nedalo se "normálně" jezdit pod 10l. Jede to ale nádherně...
kolik by asi zral dyzl se stejnym jizdnim stylem a co by to muselo byt za motor, aby na tu 2.0tsi stacil??
No řešení ukazuje třeba atmosféra od Mazdy, motor 2,5i. Na Youtube jsou videa 2,5i vs 2,0TSI a Mazda 6 si celkem s přehledem Audi A6 podala. Ano, uznávám, že atmosféra Mazdy je pocitově línější, ale pružné zrychlení má skvělé. A samozřejmě vím, že 2,0 TSI se nabízí i v silnější verzi. Ale pokud jde o spotřebu i emise, tam tenhle motor od Mazdy hodně překvapuje.
[odkaz]
[odkaz]
Motor 2,5i od Mazdy má ale turbo! Je to SKYACTIV-G 2.5Turbo 184 kW/250 PS 420 Nm při 2.000/min a je už i v CX-9 a nyní se plánuje to dát i do nové CX-5.To bude žrádlo 😉
To Stargazer 😒br />
Mazda 6 ma stale k dispozici pouze atmosfericky ctyrvalec o objemu 2,5 L..ten je v EU naladen na 141kw. Novy turbo motor Skyactive -T 2,5 L s cca 250k vykonu ma dosud jen model CX-9 a jiste ho daji i do prichazejici verze CX-8. Ani jeden model se k nam ale dosud oficialne nedodava a obavam se, ze ani nebude...tak to jentak pro upresneni.
Mazda 6 ma stale k dispozici pouze atmosfericky ctyrvalec o objemu 2,5 L..ten je v EU naladen na 141kw. Novy turbo motor Skyactive -T 2,5 L s cca 250k vykonu ma dosud jen model CX-9 a jiste ho daji i do prichazejici verze CX-8. Ani jeden model se k nam ale dosud oficialne nedodava a obavam se, ze ani nebude...tak to jentak pro upresneni.
Do A3 se začal dvoulitr dávat až po faceliftu (tedy v EU). Odkud se vy vtipálci berete? Když teď pominu, že tohle je jiný motor, který má být ještě úspornější, tak i s GTI se dá jezdit pod 7. 8,5 mi přijde jako realistický průměr.
Tohle je ale uškrcený pseudomiller (pomocí časování ventilů se mění objem) s velkou kompresí.
No tak já ti poradím...zkus jinou polohu pedálu než do koberečku nebo používej řadící páku. Jeden z nejúspornějších dvoulitrů, který jsem kdy jezdil.
Běžně zcela v pohodě do 8l! 😉
Běžně zcela v pohodě do 8l! 😉
11L/100km v TSI Golf? To je nesmysl.Záleží jak a kde s tím jezdíš. Běžně to žere 8,4-9,4 Viz: Spritmonitor.de
[odkaz]
[odkaz]
Mne by zajímalo, jak mají s tímto přídavným zařízením vyřešeno naladění výfuku stejné jako original. Protože pokud to nebude stejné, tak se ty hodnoty mohou dost lišit.
Hlavne ze benzin se snazi maximalne priblizit nafte.Kde asi benzin vzal vstrikovani,ze.Kw jsou pro mlady neznalce.Kroutak taha auto.A ten ma nafta,ne benzin.Sice se to elektronika u benzinu snazi sladit,ale mezi max kw a max nm ma benzin otackovou propast.
Benzin je k nicemu,citlivej na vlhko nebo mraz pri startech.
Tak sekacku a pilu v benzinu.Radej dvoutakt,aby toho na ten benzin nebylo prilis pohromade k duvodu prestat jet.
Auta znecistuji minimalne,tak co resit ze kdyz pridam jakoby chobotnice pustila ingoust.
Najdite si kolac kolik znecistuji auta,letadla,lode a tovarny(nejlip ty co delaji elektromobil).
Slapat po autech je celkem marny a ucel proc se to deje neznam.
Benzin je k nicemu,citlivej na vlhko nebo mraz pri startech.
Tak sekacku a pilu v benzinu.Radej dvoutakt,aby toho na ten benzin nebylo prilis pohromade k duvodu prestat jet.
Auta znecistuji minimalne,tak co resit ze kdyz pridam jakoby chobotnice pustila ingoust.
Najdite si kolac kolik znecistuji auta,letadla,lode a tovarny(nejlip ty co delaji elektromobil).
Slapat po autech je celkem marny a ucel proc se to deje neznam.
Šlapat po autech je in, voliči to žerou a EU prodává emisní povolenky jak Jezuité odpustky ve středověku.... ;-\
"mezi max kw a max nm ma benzin otackovou propast"
Atmo benzín, maximálny krúťák pri 4000, max výkon pri 6000, tá propast je teda 2000 ot.
Turbo nafta, max krúťák pri 1500, max výkon pri 4000, tá propast 2500, takže väčšia.
Turbo benzín má charakteristiku podobnú ako turbo nafta.
Benzín je menej citlivý a vlhko a mráz, nekryštalizuje ako nafta.
Ty starý neznalče
😄
Atmo benzín, maximálny krúťák pri 4000, max výkon pri 6000, tá propast je teda 2000 ot.
Turbo nafta, max krúťák pri 1500, max výkon pri 4000, tá propast 2500, takže väčšia.
Turbo benzín má charakteristiku podobnú ako turbo nafta.
Benzín je menej citlivý a vlhko a mráz, nekryštalizuje ako nafta.
Ty starý neznalče
😄
Řešil jsem to jinak. Na ježdění kolem baráku mám i3 v elektrice a na delší jízdy s rodinou naftovej S-max. Zatím to vypadá, že S-max ujede ročně tak 5000 km a i3 tak 25000...
Nic nového. Že kupovat Kokodáka s muzeálním zážehovým motorem se nevyplatí. Kdy konečně budou hlupáci, kteří si to koupí, platit pokuty za nadměrné emise CO2? 8-s
afektovaná Mařka, v práci nějaký pseudomanažer s chováním Řeznického psa
a tak jenom při jízdě ve své modle smontované z toho co už u VW původně bylo určeno
do muzea historie dopravy si můžou užívat svých 10 minut slávy..
Kůva Kvasinská Kraksna Kodidžek = 4K
1) žere jako tank protože je to tank
2) smrdí jako kvasinský tchoř protože mu nesmrdí z huby ale z laufu >😁
3) no co si budeme povídat soudruzi je to zas a jenom fosilní sociální *** pro socky co si pro díz nechají koleno vrtat 😉
4) kůva technolodický pokrok socialistického vývoje po 20ti letech tvrdé 3směnné votročiny na platy managérů >😁
5) jediným lékem je ten podělaný motor za 20cet papírů hned předělat na LPG
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁 :yes: