No dneska je potřeba mít nějakou mission a tu Tesla bezpochyby má. Dokonce už i u nás v městečku jedna jezdí a předpokládám, že Trump si své budoucí poradce nechává proklepnout, jestli to nejsou nějací přeoperovaní podvodníci.
Tady je jeden pohled na budoucnost automobilismu :
Smartphonové pokolení je pro automobilové koncerny velkou záhadou. Mladí mají úplně jinou hierarchii hodnot než jejich rodiče a prarodiče. Po vlastním autě neprahnou, jeho značka už neslouží jako informace o společenském statusu.
Jistě, znají výhody auta, ale nemusejí ho mít. Dá se přece on-line půjčit, nebo sdílet formou carsharingu. Je to levnější a praktičtější. Jako se rodiče vypravovali autem o dovolené na daleké výpravy, tak dávají děti přednost levným letům, protože to je pohodlnější a méně to stojí. Když bude potřeba, auto se dá vypůjčit na místě.
Výzkumníci také upozorňují, že generace Y je svázaná s místem. Možná je to reakce na zkušenosti rodičů a prarodičů, jejichž snem bylo bydlet v malém domku se zahrádkou za městem. Splnění takového přání s sebou neslo závislost na autě a noční můru hodin trávených denně v kilometrových kolonách.
Mládež si váží výhod života ve městě. Města ale nemají osobní automobily ráda a dělají vše pro to, aby motorizovaným obyvatelům ztížila život. Proto mladí dávají přednost hromadné dopravě a rádi jezdí na kole.
Automobilové koncerny pozorují jako lakmusový papírek situaci v USA, zemi nejvíce motorizované. Roste tam počet mladých, kteří na vlastní auto rezignují a dokonce nemají řidičský průkaz. Poměr jeho majitelů mezi lidmi ve věku 16-24 let činil v roce 2000 celých 76 procent, ale snížil se na 71 procent. A to v zemi, kde je řidičský průkaz často základním průkazem totožnosti. Co nastane, když se tento trend udrží?
Končí doba, kdy automobilové koncerny prodávaly auta. Přicházejí časy, kdy se zbožím stane mobilita. Nebude rozhodující, jak se jí dosáhne: pomocí tradičního auta, smartphonového vozu, auta z půjčovny, či taxíku Uber.
No neviem ci naozaj "Končí doba, kdy automobilové koncerny prodávaly auta" Kazdorocny kontinualny narast predaja jak v Europe, tak v USA a celosvetovo, o tom moc nevypoveda.
napriklad https://finlord.cz/…04/rekordni-glob… />
Já to prohlášení vnímám tak, že dneska neprodávají auta, ale tablety v nich... "konektivita" s internetem je častější téma, než jízdní vlastnosti. Zkuste se zeptat pár mladých co je to světlá výška nebo brzdná dráha...
Konec konců test "nového BMW 5er", kde jako projev geniality podtrhují nápovědu, co se po podržení tlačítka zobrazí na obrazovce mluví za vše.
Není to tak dávno, co na autocaru uváděli jako doklad úpadku BMW a vlastně celého vidění hodnoty auta výborně hrající muziku s CD měničem... a od té doby svět udělal krok vpřed, jak je vidět.
Zaujimva uvaha, na urcitych ludi nepochybne spravna, nemyslim si ale ze sa ujme globalne. Je fakt ze mladi ludia vo velkomestach s 2M+ po aute primarne netuzia lebo travia zivot v centre ale takych ludi je ani nie 10 percent populacie. S pribudajucim vekom, papucovou kulturou a inak travenym volnym casom so zameranim na komfort kazdy potrebu auta pociti. Navyse ludia co ziju aktivnym mestskym zivotom maju zvacsa do 30 rokov a nie su tak zaujimavou ekonomickou skupinou pre vyrobcov novych aut. Cize vyrobcovia aut sa urcite bat nemusia, o auta bude stale zaujem, pretoze auto poskytuje taky komfort, slobodu a nezavislost ako ti nic ine neposkytne, a kto to okusi nebude menit za vylucne spolahnutie na taga ci mhd.
Evidentně to je americký pohled a to jen ve ve velkých městech, mám za to že ve valné části světa včetně samotných USA a Evropy je většině lidí nějaká konektivita u brusele. Automobilky se snaží zvýšit odbyt, dobrá auta vyrábějí už všichni (někteří i lepší) tak se musí najít něco co přitáhne zákazníky, ale nejsem si jist jestli to je tohle.