Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi S5 Coupé – Výtečné, ale nudné

113 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Ono to má Quattro? No to je teda šlendryán... u sportovního auta...
alesvladik
??
Freddka
No tak prece nebudeme Audi vycitat Quattro!
Tohle prece neni Porsche ani Ferrari, tohle je GTcko od Audi 😄
holden_holden
impotenty, teplouse a barbiny je to OK
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Nevím, nevšiml jsem si, že by Audi S5 Coupé bylo sportovním vozem. Je to pohodlné GT, tak proč ne Quattro? Navíc tady je pokud se nemýlím torsen, takže je to opravdu trvalá čtyřkolka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
trochu vedle, ne 😉

No, za mě taky moc nevím, k čemu torsen u takovéhoto vozu. Ano, vím, že je to v módě, ale s tímhle vozem určitě nebudu trávit čas v podmínkách s mizernou adhezí.
MariAchi
Jiste, ty ho budes mit jen na slunecne dny, kdy teplota neni nizsi, nez 22 stupnu a kdy aspon tydem prede tim neprselo, vid?
No ted te prekvapim - lidi kupodivu auty jezdi i kdyz prsi a nekdy i kdyz snezi a adheze je mizerna az skoro zadna. Takze asi k tomu ten torsen.
Avatar - Anonym
Anonym
A že to toho letos nasnžilo, kor třeba v Praze, Středních čechách atd......

A na vodě nejde se zadokolkou jezdit, jasně 😄 A dokonce ani v zimě když je teplota 2 nad nulou a sucho že >😁 >😁 >😁
webpaja
Myslím, že Mariachi zmiňoval důvody proč a kdy využiješ líp čtyřkolku. Nenapsal, že se jinak nedá jezdit 😉
MariAchi
Ja jsem nikde nepsal, ze se na vode se zadokolkou neda jezdit, tak mi to laskave nepodsunuj.
A pro omezence tveho formatu jeste dodam, ze Audi vyvazi auta do vice nez 120 zemi celeho sveta, takze jak bylo vcera v praglu a okoli ma na rozhodnuti o montazi pohonu vsech kol do auta s 500Nm motorem vliv jen minimalni az zadny .
Avatar - Anonym
Anonym
Já měl auto s toč. momentem 525 Nm, pohonem zadních kol a jezdil sem s tím naprosto normálně i na sněhu.

A k tomu kam co prodává - super, já ti psal že v jistých lokalitách naší republiky to strašně moc využiješ a vůbec se tou zadokolkou nedá jezdit.
Škoda že už mam čtvrtou a to AWD v CTS sem strašně moc využil. Krom toho že sebou vozím 60 kg zbytečnýho železa a žere to o 0,7 litru na 100 víc je to přesně na dvě věci - na nic a na to druhý >😁 >😁
webpaja
Nepoměřoval bych vše optikou vlastní potřeby 😉
Avatar - Anonym
Anonym
podobné potřeby má skoro půlka republiky.... hlavně že má každej 4x4 a SUV >😁 sníh to nevidí jak je rok dlouhej naebo 1-2x ročně na horách
webpaja
Já potřeby poloviny republiky neznám. Dnes jsem po stavbě v bahně rejdil s dodavatelem, který jezdí v navoněném bílém RR. Když z něj vystoupí na dálnici, asi by jsi ho zařadil do skupiny co to nepotřebuje. Touto optikou by jsi mohl napsat, že po 10h můžou být na veřejných WC otevřené jen pisoáry, protože chodíš na velkou v 7.30 😉
Avatar - Anonym
Anonym
To by mě zajímalo co to bylo za bahno, to bych chtěl vidět >😁 A to ještě že je zima a maj na tom lidi aspon zimáky, v létě na nějakech letních 22" co na tom někteří maj by to bylo ještě víc zajímavý.

Kámoš jezdí bahnitou polnačkou nahodile vysypanou stěrkem, ale opravdu nahodile a dlouhou asi půl kiláku normálně Fabií, takže na tyhle trasy taky 4x4 a suv netřeba 😄
webpaja
Snažil jsem se s tebou o diskuzi jako s dospělým, ale narazil jsem :-! . Bariku, jezdi si v bahýnku s kámošem ve Fabii, vem si tam klidně CTS nebo Camaro, ale zkus se oprostit od maloměšťáckého pohledu na svět 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, s Camarem sem jel minulej tejden, bez el. asistentů kteří tam krom ABS žádní nejsou a na letních. Představ si, jede to úplně normálně i na mokru i ve 3 nad nulou >😁

Ale neboj, jdu se oprostit >😁 >😁 >😁
MariAchi
S tebou je rec jak s patakem ze zvlastni, ale... Pokud to mam vztahnout na sebe, tak mam ted ctyrkolku a dalsi auto uz ctyrkolka pokud mozno nebude, taky jsem ji vyuzil jen kdyz jsem se o to vyuziti snazil, jinak ne. Nicmene si umim predstavit, ze nekdo, kdo ma penize na nove auto (ano, takovi lide existuji a nemusi si rikat, ze si radeji koupi za dva mice olitany lambo) se proste nechce starat o rizeni silne zadokolky, kdyz muze ridit silnou ctyrkolku s prstem...mezi stehny spolujezdkyne.
Navic, a to pisu spis pro rohypnola, silna Audi mely vzdy ctyrkolku.
Avatar - Anonym
Anonym
To sme zas u toho že ta zadokolka se nedá?

Kde se nedá řídit s prstem v nose? Na uklouzaném sněhu, který tu není? V břečce, která tu taky není nebo 10 dní v roce? Nebo na ledu? Tam se nedá řídit nic čéče, ani awd, ani fwd a a ani rwd.

A všude jinde se to dá řidit normálně, dokonce i bez armády el. pomocníků.......

Dřív nic takovýho nebylo a lidi dojeli i na hory, do žigulu se dozadu hodil 50kg pytel cementu, na horách se daly řetězy a jak lidi drandili >😁
Zázrak co
webpaja
Dřív lidi jezdili v zimě na povozu, nepotřebujeme tedy vytápění v autech 😉
Avatar - iudex
iudex
Včera som bol lyžovať. 90% cesty diaľnica, iba posledný úsek k zjazdovke to bolo asi 10 km veľmi rozbitej a namrznutej cesty, kde sa mi predohrab párkrát skĺzol. Vyšiel som tam ale nakoniec bez väčších problémov, len s trochou opatrnosti. Viem si ale predstaviť, že so štvorkolkou by to bola väčšia istota a pochopím, keď si niekto kvôli tejto istote kúpi štvorkolku. Z racionálneho hľadiska to netreba, vyjdeš aj s jednou hnanou nápravou, ale keď ten pocit istoty na pár cestách za rok človeku stojí, nevidím problém.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já bych řekl, že se čtyřkolkou je to jako s pneumatikama. I když si koupím levné, na 95% běžných situací mi budou stačit. A pak jednou přijde krizovka, a...řekneš si: zaplať pánbůh, že jsem si koupil pořádný gumy. Kdybych dobrzdil o dva metry dál, bylo po mě.
Pokud se nebudeme bavit o sporťácích, pak jediná otázka zní: stojí mi ty náklady za těch pár měsíců větší jistoty? V létě si říkám- nestojí, a v chumelenici, v kopci kde všichni hrabou a jedou dvacet - sakra stojí! 😄
Avatar - Ronault.
Ronault.
No je to trochu rozdíl vyjet a nevyjet zabrzdit a nezabrzdit...nemyslis? 😉

Mit kvalitní gumy je základ na jakoukoliv situaci, 4x4 na slupkach stejně k ničemu nebude
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, bylo to jen přirovnání, ale- teď zrovna mám kvalitní gumy, ale doteď jsem kupoval jen levné, a každé 2 roky nové- neboli - hlavně vzorek. A problém jsem dosud neměl. Jezdit hodně rychle, nebo mít víc smůly, možná bych měl. Ale při běžné jízdě nepoznáš rozdíl. Opakuji- při běžné jízdě.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
...a kto ti dal za toto minus ? 😲
Contradark
A ještě úplně nejdřív chodili lidi pěšky a taky došli (někdy) 😄.
_MT_
Konkrétně u Audi máš pohon všech kol od toho, abys ten výkon nějak rozumně dostal na silnici. Jako předokolky by toho moc nepředvedly. I když by na té platformě klidně mohli udělat zadokolku, tak ty prostě Audi nedělá.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
jednu uz ano 😉
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Keď už je tu zástupca redakcie, príspevok holdena je podľa Vás v norme? V podobných situáciách redakcia zvykla dávať upozornenie či ban.
holden_holden
co se te osobne dotklo? impotent, teplous nebo barbie?
andy2214
ze sis evidentne spletl diskuzi, toto je clanek o Audi S5, ne o Volvu. Prispevky ve spatnych diskuzich delaji bordel a ban by byl na miste.
holden_holden
tak mazej vosle do diskuse o pujcenym superbu . tohle je ctyri krouzky pro teplousky. vis co znamena znak volva ty postrelena slepice?
webpaja
Borec Holden, do každého se tu navážející a vydávající se za tvrďáka jezdí Volvem? Volvo je ta automobilka co dává i do svých největších modelů chlapácké čtyřválce? 😉 Vůbec tu nejde o to, že by Volva nebyla parádní auta, ale auto pro borečka, který tu zvrací vandráky, impotenty (paměť máš dobrou, zřejmě ti toto slovo často opakuje tvůj lékař a manželka) apod je to směšné 😉

Tomu se říká stát se looserem v přímém přenosu :-!
webpaja
Je to v normě...podívej se na úroveň diskuzí kde se vyjadřuje Karlík nebo Flyboy 😉
Avatar - Belo13
Belo13
nic hrozne sa nestalo..nikoho nemenoval, použil bežné výrazy 😄
webpaja
A podle mínusů vidíš, že většině se podobné výrazivo evidentně líbí...inu nová generace diskutérů, vychovávaná redakcí 😉
Avatar - Emel
Emel
To bylo trošku ironicky... právě proto, že je S5 gétéčko, mi vyznění testu nedává úplně smysl. Třeba ten odstavec

Když jsem se byl tak projet po oblíbených karlštejnských silničkách, dobrý pocit jsem měl leda tak z dosahované z rychlosti. Ale že bych se bavil? To vlastně vůbec... Důvod hledejme ve standardně dodávaném pohonu všech kol, který znamená parádní grip za všech podmínek. V našem případě navíc autu nechyběl ani sportovní, elektronicky řízený diferenciál na zadní nápravě, který hbitosti vozu dále prospívá.

Nebe je modrý, voda je mokrá, Audi je Quattro...
Avatar - fOE
fOE
"Audi je Quattro" splnuji i takova R8, ikdyz ma "jine quattro", a tam si na nedostatek zabavy testeri nestezuji. Nemyslim si, ze ten hlavni povzdech jde na vrub pohonu 4x4 jako takovemu, ale spis celkovemu naladeni. Pokud neni jasne preferovana zad a auto jezdi jen jako po kolejich, automat si sam zaradi ikdyz nechces, elektronika ti do toho furt keca ikdyz nechces a auto bezpecne nerozhodis ani kdyz chces, ani kdyz priplatis zadni diff... jen samotne quattro, na to podle me kritika v testu nemirila.
Avatar - Emel
Emel
Napíšu to ještě jinak - GT od Audi jezdí jako GT od Audi - poněkud odtažitě, efektivně, bezpečně. Asi je dobře že to v testu zaznělo, jen mi to přijde takové... no, jako zjištění že vyfukováním tabákového dýmu do vody zlato nevznikne 😉
Avatar - fOE
fOE
Tak ja to zkusim taky jinak. Stejne dobre GT muze byt i vrcholna A5 s TDI, kdyz se ohodi S line paketem, kdyz se zaskrtne vse co se zaskrtnout da. Kdyz to pak pojede tak jak to popsal autor, nebo ja zkracene ve svem 1. komentu, pak je svet v poradku. Ale zeptam se, necekas od S5 precijen i neco navic, krom toho byt skvele GT i schopnost, byt treba jen docasne, trosku zmenit charakter smerem k chuliganstvi? Jen obcas, jen trosku, jen kdyz zmacknes tohle nebo tamto... at si 98% casu je tim "ponekud odtazitym, efektivnim, bezpecnym", ale autu by urcite neuskodilo kdyby se behem tech 2% umelo projevit i trosku jinak. 😉
_MT_
S4/ S5 jsou jen A4/ A5 s nejsilnějším zážehovým motorem a prakticky S line v základu. Nečekám tedy víc. Už vůbec ne chuligánství, ke kterému nemá použitý pohon zrovna sklony. Ani si nemyslím, že by to byl zrovna styl Audi. Vem si tu R8, která je také naladěná dost, řekněme, gentlemansky. To auto bych spíš poměřoval optikou předchozí S5, nebo třeba S7SB.
Avatar - Emel
Emel
Přesně :yes:
Avatar - fOE
fOE
Ze vam to prijde v poradku, je v poradku. 😄 Me zase prijde zcela v poradku, ze si nad tim autor povzdechl. 😉
_MT_
Povzdechnou si nad tím může. Mně však vůbec nevadí, když Audi zůstane Audi a BMW zůstane BMW. Mám rád oboje a nějaké sbližování pro mne akorát znamená ztrátu rozmanitosti. A možná mám také jiná očekávání - pro mne S skutečně není o moc víc než A. Zkus se projet v S3 a Golfu R.
Avatar - iudex
iudex
Vidím to tak, ako Ty. Tie popísané vlastnosti by mala mať bežná A5 so silným motorom, ale od športového (alebo športovejšie ladeného) modelu očakávam aj trochu viac. Nehovorím chuligánstvo v štýle muscle carov, iba trocha toho úsmevu na tvári, keď idem ostro. Ale keď aj model S jazdí za každej situácie kultivovane, bezpečne, neutrálne, bez vtiahnutia do deja, tak mi príde akosi... zbytočný. Malo sa to potom volať A5 3,0TFSI.
_MT_
To je celkem individuální. Mně třeba S7 dokázala vyvolat úsměv na tváři. Z velkých A/S asi nejlepší řidičský zážitek. Dokáži pochopit povzdechnutí si nad tím, že jsou limity vysoko - tak to bohužel dnes je a proto jsem rád za GT86 nebo MX-5. Nevím však, co je pro autora zábavné. Jak by se třeba tvářil na S7.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Pokusím se to uvést na pravou míru. A5 beru samo o sobě jednoduše jako gran turismo. Kdyby v testovaném kousku byl 3.0 TDI, o zábavnosti bych patrně ani necekl. Jenže v tomhle případě jde o S5, sportovně zaměřenou verzi, se silným motorem, tvrdším podvozkem. A od něj bych zkrátka čekal, že vedle pohodlí na dlouhých cestách nabídne i trochu té zábavy. A tu bohužel nenabízí. Někdo v diskuzi naznačil, že jsem nejel na maximum možností auta. Ano, přestože se člověk občas snažil, tak dosáhnout na limity je s S5 opravdu těžké, protože jsou tak vysoko usazené, že zkoušet je na běžných silnicích na limitu, je nejen o řidičák, ale taky o kriminál.
Avatar - Emel
Emel
Ano, přesně to to je - A5 se silným benzínem a tvrdším podvozkem a pár cerepetičkama navíc jako je třeba ten diferenciál nebo sportovní sedačky, které to posouvají kousek jinam, ale já osobně bych revoluci nečekal (a nebyl zklamaný, že nepřišla).

To rovnítko zábava = dosažení limitů pro spoustu - a nejspíš většinu - neplatí. Kdybyste kupci S5 na salonu řekl, že limitů auta za celý život nedosáhne, nejspíš by spokojeně zaplatil a odjel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
přesně, pro zoufalce jako jsi ty se opravdu nehodí >😒]
webpaja
Pak jsi musel vykoupit celou produkci ne? 😉
holden_holden
nemohl kdyz uz vykoupili webpajovi
webpaja
Ani jsem se nepokoušel o koupi, udělal jsem chybu? 😄
MariAchi
Cosworthe jen tak pro zajimavost - cim ty vlastne jezdis?
Neboj, nebudu z toho nic vyvozovat ani to tu nejak rozmazavat, jen me zajima, cim jezdi nekdo, kdo tak brutalne nenavidi koncern.
Xylo
Jestli myslíš holdenaholdena, tak myslím, že psal XC 60, ale že aut má víc. Prostě takový normální skromný diskuzní multimilionář .
Avatar - iudex
iudex
>😒]
holden_holden
xc70 a psal jsem ze doma je aut vic. kazdy svoje
Xylo
Omlouvám se za nepřesnou informaci .
MariAchi
Dik za odpoved.
HaroldKytka
pro impotenty a barbiny jsou SUV a pro teplouse tu mame mustang a MX-5 >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Mustang pro ***e? Mám silný pocit, že ti měli v oblibě v USA Audi TT nebo Satrun Sky svého času, Mustang faakt neee >😁
HaroldKytka
sami si ho zvolili za auto roku 2015.
takze mustang fakt anooo 😉
Avatar - Anonym
Anonym
jedna věc je co kdo zvolí a druhá co pak kdo reálně kupuje >😁
HaroldKytka
kupuje, nekupuje, byl zvoleny gay autem roku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Takže sis konečně vybral. Ok, gratuluji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ničím mě nepřekvapilo. Snad jen vnější vzhled, výrazná boční linka vozu opravdu prospěla a oproti minulé generaci vidím značný posun (k lepšímu).

Jinak mě ale mrzí, že Audi se nikam neposouvá. Jistě, našlo si celkově pozici, která mu vyhovuje a která přináší zákazníky. Ale nevidím tu s novou generací žádnou přidanou hodnotu. Prostě S5 převlečené do aktuálního módního trendu doplněná o soudobé prvky. Ano, tohle už Audi zřejmě skutečně stačí k úspěchu.

Jak bych to shrnul? Splnění očekávaného. Je to zkrátka jako když dostanete něco, co jste chtěli.
webpaja
Souhlas, od nové generace A4/5 jsem čekal více dramatu a odlišení. Speciálně A5 je zbytečně usedlá. Technicky až na řízení a občasné natřásání levnějších verzí není co dodat, zvlášť když někteří konkurenti neumí tak příjemný interiér ani o třídu výš, nicméně to není můj šálek kafe 😉
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
S S5 Coupé jsem nejel. Jen ji viděl v garáži 😄. Byl jsem ale na prezentaci současné A4, která s tímto vozem sdílí mnoho součástek hardwaru, jmenovitě podvozku. Za sebe mohu dodat, že rozdíl verzí s a bez všech těch pomocníků je zpoza volantu propastný. V Itálii jsem jel s verzí s 3.0 V6 TDI s Quattro, adaptivním podvozkem, adaptivním řízením a ještě zadním aktivním diferenciálem (teď nevím jak tomu u Audi říkají). A pak jsem přesedl do čtyřválce 2.0 TDI s pohonem předních kol a bez toho všeho. V první zatáčce jsem málem vyletěl ze silnice. Vůbec to najednou nezatáčelo a prostě se to chovalo hrozně sterilně. Naopak verze s tím vším výše uvedeným jela famózně. Jako bych ani neřídil Audi. Jel jsem s kolegou od konkurence, který měl v ruce i velmi drahá a rychlá auta včetně supersportů a jeho názor byl úplně stejný.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Auto pro chlapy zkrátka má mít diesel a čtyřkolku. Pokud má pod kapotou zastaralý benzínový motor, nebo je to dokonce jen francouzská předokolka, je zkrátka nudné. Nic nového pod hvězdami.

:no:
Avatar - Googlit
Googlit
Přesně! A když diesel tak aspoň 3.0, páč s dvoulitrem můžeš vyletěl ze zatáčky jak nic.
koos323
Naopak, francouzská předokolka vůbec není špatná. Pokud je to třeba 306 GTi-6 nebo Saxo VTS. proč by měla být nudná? otázkou také je, co znamená pojem "nudná". Pod tím si může asi každý představit ledacos.
Joab
To je jedno jak to zatáčí, důležitý je, jestli klimatizace v A4 dobře zvlhčuje vzduch.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Řídíte pak vůbec ještě vy, nebo už jen to auto? Ten popis rozdílu mezi elektronikou napěchovanou a základní verzí mě dost děsí... v neprospěch řidiče.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Samozřejmě že řídím já. Nejde o autonomní řízení přece. 😄 Jen chci říci, že s těmi systémy to bylo lepší a vlastně i zábavnější. Prostě takové byly moje dojmy bez ohledu na to, jaký jsem či nejsem řidič. Prostě to Audi s tím se při vyšších rychlostech řídilo mnohem příjemněji a lépe.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jde mi spíš o to, nakolik je to skutečné řízení a nakolik jen dáváte povel elektronice vozu, aby zatočila do žádaného směru. Z toho popisu mi to zatím připomíná spíš to druhé...
webpaja
Souhlas, jel jsem FWD dvoulitrové TDI. Tedy typ, kterého se prodá valná většina. Prémie by měla nabízet něco navíc už v základu, proto se o tom zmiňuji 😉
comper
Podla mna sa Audi neoplati riskovat ked ma tradicnu bonitnu klientelu. Mohlo by to dopadnut len zle. Navyse nikdy nerobili nejake prevratne zmeny ala rendlik, takze je to podla ocakavania. Auto podla mna cielovu skupinu nemoze sklamat (a to teda nie som ziadny velky fanusik audin).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne že bych byl cílová skupina, ale k Audi mám z D3 nejblíže a nová A5 mi přijde tak sterilní na pohled, že i A4 vypadá dravěji a zajímavěji.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Za mne jednoznačně :yes:
Perfetni GT !
Snad jedině ta cena je příšerná vč příplatků , ty by měly při této ceně být v základu!
Design super , interier parádní , super sedadla a volant.
Virtual cocpit bych oželel , klasické budíky budou fajn.
Motor skvěle jede...chyby se hledají těžko.
*
Avatar - Hittman
Hittman
Ještě mi tam chybí větší GT nad A5... odvozená třeba z A7
Gvick2
Myslím, že řeči testera o nudě jsou dané jenom a pouze tím, že s tím autem jezdil daleko pod limity auta a pak je to samozřejmě pohodlné GT, které prostě jede tam, kam jej pošle. Kdyby se nebál/uměl, tak na limitu je se čtyřkolkou kopec srandy, samozřejmě je to sranda už při velmi vysokých rychlostech a při ev. chybě se sranda může změnit ve srajdu. Ale to nic nemění na tom, že si nejspíše vůbec nesáhl ani na 70% schopností auta, což je na jednu stranu dobře, protože jezdil jenom v běžném provozu a nikoho tak neohrožoval, ale ale na druhou stranu by bylo asi profesionální vzít auto na okruh a na skutečném limitu jej porovnat třeba s AMG C 43. Tam se v řadě porovnávacích testů ukazuje, že S4/S5 je na okruhu rychlejší než konkurence a je s ní na limitu i skutečná zábava.
[odkaz]
webpaja
Ve svém autě mám v zásadě přímou motorovou konkurenci s nepatrně menším výkonem, ale...

- s průběhem výkonu blízkému atmosférickému plnění a gradací se zvyšujícími se otáčkami
- se spotřebou za prvních 24tkm lehce pod 10l/100km
- tankovat možno N95, dokonce bez doporučení výrobce na N98 a vyšší

Btw: dnes jsem okusil "svou" jednotku s výkonem zvýšeným na 410HP, napíšu více v blogu k testu F-Pace V6d.
Joab
To je nějaký takový zkratkovitý ne.. nebo s timhle S5 jsi nespokojenej, jezdíš s nim za víc, ten motor má znatelně horší charakter? Podle tohodle testu pozná člověk prd, si myslim.
webpaja
To kdepak, jen jsem reagoval na jistou plochost výkonové křivky a chybějící gradaci se špičkou.
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavní je mít turbo a ještě twin-scroll a vyždímat z něj závratných 353 HP >😁 A jezdit za 12 průměr.
Naprostá špička, jednak letité V8 OHV o objemu někde kolem 5-6 litrů zajede to samé za 14, takže fakt obrovská úspora na spotřebě absencí dvou válců, druhak atmosférická 3,6 má dneska 335 HP, takže absencí objemu 0,6 litru a přidáním "moderního turba" získáme navíc skvělých 18 HP. A ted perlička - ta atmosféra, světě div se má ten průměr taky za 12.

Ato se vyplatí, hotovej náskok díky technice.
>😁 >😁 >😁
webpaja
Projevem jsou to dva naprosto odlišné motory, srovnej točivý moment. Technikům evidentně nešlo o to, jak dostat z motoru posledního koně.
V8 OHV bych k tomu moc netahal, nevím které myslíš, ale to co jsem zažil v Camaru pod 15 nešlo. A to se nebavím o dynamické jízdě 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Třeba to v 300C, to má čistě náhodou taky cca 340-370 koní dle roku výroby a umí to jezdit za 13 průměr, stylem klobouk ze Sadský do Chlumce klidně i za 11 >😁
webpaja
Stylem klobouk umím se stejným výkonem 7,5 😄
Avatar - Anonym
Anonym
v dieslu vid >😁
webpaja
To ne, pokud v dieselu, pak to XF umělo bez pardonu pod 5 😉
Avatar - Anonym
Anonym
s 2,7 V6 v Sebrignu sem jel taky klobouka za 7,2.....akorát ten měl 1500 kg - takže u stejně těžkýho auta, proč ne, ale u něčeho co má 2 tuny už je to nereálný..
Avatar - iudex
iudex
Čo som čítal testy M140i/M240i, tak ten 3,0 R6 dokáže v pohode jazdiť za 9 kombinovaných, napr. M240i má na spritmonitore priemerku 9,33. Takže s klobúkom a vajcami je 7,5 plne reálnych.
Avatar - speedfred
speedfred
tak ako píšeš,bežne mam 8,8-9,2l zväčša diaľničné presuny(140-150km/h) a okresky.
Bolo už aj cca 8l ,ale naposledy aj 11,2l ostrejší 250km presun,merané podľa dotankovania.
Som prekvapený,ze Audi preradí rýchlosť v šport režime ,mne predajca tvrdil ze 235i vraj nepreradi a ja som sa k omezovaču ešte nedostal (čoskoro to už ale príde) 😄
webpaja
Mě to taky mlátí o omezovač jako hluchý do vrat 😉
_MT_
Řekl bych, že je to u Audi standard. Tedy, že řadí nahoru i v "manuálním" režimu převodovky. Bohužel. "Sportovní" by měl jen změnit mapu (to mi nevadí, ale M podle mne není dost manuální). Není to něco, na co bych se vyloženě zaměřoval, ale narazil jsem na to (když jsem se třeba potřeboval prohrabat sněhem). Pokud tam tuhle funkci chtějí mít, tak bych byl rád, kdybych si to mohl nastavit (normálně v palubním systému, ne se hrabat v řídící jednotce).
Avatar - kari.laz
kari.laz
Proč máš neustále pocit, že turbo se dává do motoru jen kvůli výkonu? A co tě neustále vede k tomu, že když udělají auto s 3.0 s twinscroll turbem, že z něj "neumí" dostat vyšší výkon? V TT RS je 2,5 s 294 KW. Vážně myslíš, že je 3.0 TFSI s 360 koňmi na vrcholu? Řešíš to tu dokola už několik let a pořád jak kafemlejnek to samé dokola.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jak bylo řečenoi v Grand touru - "turbo je slušně řečeno, že pod kapotou není dostatečný počet válců." A tady to platí také. Za tu v testu danou spotřebu lze jezdit s atmo V8. Nechápu pak smysl turbovaného motoru.Zvláště, když Audi mělo výborný atmo 8 válec.
XTad
No, stare pravidlo rika, ze turbo "prida" pul litru objemu. Pokud tedy tento motor svym vykonem prekona o 18 koni 3.6ku, potom je to bud uctihodne a nebo vyhoneny downsizovany chcipak, dle uhlu pohledu...
Avatar - Emel
Emel
To je blbé pravidlo, turbo přidá běžně cca. 50-100% výkonu.

Atmosferické dvoulitry mají maximálně 200k (GT-86), foukané mají běžně 300 a třeba MB-A až 380k.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Jen si nejsem jistý, že to je výhoda. Raději 6 nebo 8 válec než do extrému vyhoněný 4 válec s kratší životností.
Avatar - iudex
iudex
Celkom testy S5 sledujem a bohužiaľ tie sa poväčšine zhodujú s týmto. Teda že všetko dobré, vychytané, noblesné, ale tak nejak bezpohlavné. Samozrejme hodnotené v kontexte výkonného kupé. Motor hodnotia ako výkonný, ale nie moc charakterný, klasické stredové turbo. Prevodovku (8°AT) ako maximálne kultivovanú, ale pre športové auto až príliš, chcelo by to skôr DSG. A prejav podvozka ako prísne neutrálny, teda nevťahujúci do deja. Skrátka jedno typické grandturismo (niekde som čítal prirovnanie Continental GT pre chudobných), kde znak S sľubuje viac, ako poskytuje. Pritom najnovšie modely dokazujú, že Audi vie vyrobiť aj šoférsky zaujímavé auto, tu sa ale javí, akoby to úmyselne nechceli robiť. Viem, že si tú ostrú verziu nechávajú pre RS5, ale toto je akoby len najvýkonnejšia bežná A5.
Môj názor je, že S5 mala dostať päťvalec z RS3 a DSG a bolo by to diametrálne odlišné auto.
Avatar - Emel
Emel
Audi má TT, má S5 a má R8... a uvidíme, jestli bude RS5. Kdybych do toho mohl kecat já, tak bych se zajímal o RWD TT... ale to je moc velké sci-fi. Jinak to ale mají podle mě hozené celkem šikovně - TT jako to auto pro zábavu (v rámci možností daných koncepcí), S5 jako to GT a R8 jako supersport.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Řekl bych, že tímto motorem nemá Audi proti BMW co nabídnout.Auto proti autu ano, motor proti motoru asi ne.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Ja si zase myslim, ze ten motor bol surovy - nezabehnuty. Je to totiz uplne nova generacia, konstrukcia motoru, ktora poväcsinu casu jazdi v Millerovom cykle, takze by mal byt usporny. Blbe je, ze sa tu stav tachometra v case testu zriedka kedy objavuje... :-!
Avatar - CHerokee
CHerokee
Novinářská auta mívají už něco najeto. Ta spotřeba je docela přestřelená, jen potvrzuje to, že turbované motory mají dobrou spotřebu jen na papíře.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Nie vzdy to tak byva s tym zabehnutim. A motory s Millerovym cyklom proste funguju dobre - usporne. Vid aktualny 2.0 TFSI 190 PS. Ten motor je fajn a zere menej nez 1.8 TFSI ktory nahradzuje. Tento by na tom mal byt podobne - proste musi zrat v mensom, lahsom aute menej, nez V8 TFSI V S/RS 6/7.
Jeho podladena verzia sa planuje ako entry-motor pre novu A8 btw...
TN
[odkaz]
Avatar - Twingo
Twingo
Moje paní učitelka říkala: že mít samé jedničky je nuda (prosím brát s nadhledem). A to je právě případ audi dělá vše dobře ale už zapomíná na to se bavit na to dát do toho srdce. Dle mého názoru to není tak úplně špatně, protože mnohým lidem to tak bude vyhovovat. Ale už jsem slyšel z více zdrojů že audi není řidičsky zrovna moc zajímavé (vyjma R8 popřípadě TT)?
Přece jenom je to audi takže možná nějaké ty technické serepetičky s tím řízením a podvozkem pomůžou k lepší zábavě.
Co do vzhledu je mi audi z německé trojce nejsympatičtější i přes tu její lehkou bezpohlavnost. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Řekl bych, že kdo chce Audi, ví proč a kdo chce Bmw nebo MB taky ví proč. Pro auto na zábavu bych si k Audi (až na R😄 nešel.
Mig_35
Je to léčitelné, neboj😊
[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
😲 OMG! A vyléčili ho? 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa predosla A5 snad pacila aj viac .... neviem... ale ta maska aj kukadla aj celkovy predok je kusok uz zvlastny aj ked nazivo to asi bude ok... tu mi to uz tak na fotkach neladi ten predok ako u predchodcu .. a podobne to vidim aj s R8... kde predosla verzia bola proste elegantnejsia a dizajnovo cistejsia ... mne tie svetla tejto A5/S5ky pripominaju vlastne uz skor volvo ako audi ( preco su vlastne tak uzke? ) .. a aj ta maska je cim dalej tym uzsia na vysku ... neviem... asi to chce fakt vidiet nazivo .. lebo po technickej stranke sa nie je o com bavit... audi je audi.... inak uz som videl aj Q2... ako cakal som viac... priznavam ze na fotkach to vyzera krajsie ako v skutocnosti kde mi to prislo ako hrozna nuda aj napriek tomu zvyraznenemu farebnemu zadnemu stlpiku ( ako fakt cakal som ovela viac vizualnej sviezosti ... ale ta v reale Q2-ke proste chyba .. zazrak sa nekona... bude to asi dalsie nudne audi ) ... tu aj bezny captur bude ovela napadnejsi a na oko jasne stylovejsi 😉
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Nuda je Hyundai... >😁
Designem i jízdou...
Spyke
Měl jsem tu možnost jej vyzkoušet na podzim na okruhu a rozhodně mi nudné nepřišlo. Tím, že auto samo hlídá dost, tak jsem si vlastně mohl dovolit mnohem rychlejší jízdu. Ale modely "S" takové mají být. Je to kompromis mezi sportem a elegánem. Rychle, luxusně, sportovně i pohodlně zároveň a hlavně maximálně bezpečně. Tohle není auto pro závodníky, i když je rychlé dostatečně. Minulý měsíc jsem testoval na stejném okruhu TTRS a to už byla samozřejmě jiná kategorie zábavy 😄