Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Test systémů autonomního řízení. V problémech Tesla, Mercedes i Volvo

Už v příštím desetiletí by se z řidičů mohli stát jen operátoři aut reagující jen v případě nebezpečí, o běžnou jízdu se už má starat pouze elektronika. Zatím ale konstruktéry stále čeká spoustu práce.
Zpět na článek
19. 12. 2016 17:43
19. 12. 2016 22:52
19. 12. 2016 18:29
20. 12. 2016 10:39
20. 12. 2016 13:55
19. 12. 2016 16:02
Nějak nevěřím ...
Při těch investicích si nedovedu představit, že by to mělo trvat nějak déle ... Nedávno jsem na ČNB blogu četl jak se očekává, že ze všech nových technologií právě robotická auta pošoupnou HDP nejvýrazněji vzhůru.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - lyon667
19. 12. 2016 19:08
Re: Nějak nevěřím ...
Tady bych viděl reálnou aplikaci paretova pravidla: 80% věcí zautomatizujete během 20 let, ale těch zbylých 20% vám potrvá dalších 80.

Přes všechny ty investice si nějak nedovedu představit, že bych se něčeho takového vůbec dožil. A to říkám jako programátor...
20. 12. 2016 11:43
Re: Nějak nevěřím ...
Je v tom už hodně peněz a očekávání, takže to bude brzo. A to ti říkám jako lékárník ;-)
20. 12. 2016 12:41
Re: Nějak nevěřím ...
Otázka není, kdy auto bude schopno samo řídit. Otázka je, kdy za něj nebudu zodpovědný a ani nebudu muset v autě být. Není takový problém udělat automatiku, kterou musíš hlídat. Ale pro mne to není tak zajímavé. Jo, možná na chvíli, když se mi například do hlavy dostane nějaká písnička a budu si ji chtít pustit - mělo by to být bezpečnější, než kdybych se při hraní s audio systémem snažil řídit. Ale normálně ne. Vím, kolik disciplíny si žádá hlídání stroje, a radši si to odřídím sám. Nemluvě o stresu - budeš jak instruktor v autoškole, který čeká, co žák pohnojí.
19. 12. 2016 16:12
Dávání pozor na autopilota
Autonomní řízení nechci, protože jak je vidět tak to má problém i s jízdou rovně po dálnici co to bude dělat na zasněžené okresce, kde není pořádně ani vidět kudy ta cesta vede? Navíc, když už budu stejně muset dávat pozor pro případ, že dojde k situaci, kterou to nezvládne tak si to radši odřídím sám ušetří mi to spustu stresu :-!
Rozbalit vlákno
2
19. 12. 2016 16:36
Re: Dávání pozor na autopilota
Přesně tak. Stačí když vidím jak fungují automatická dálková světla....Když jsou dobré podmínky, je vše ok, ale běda jak je více světelných zdrojů, auto z kopce atd. Vlastně pořád mám ruku na páčce a hlídám, zda automatika funguje tak jak má. Člověk se vlastně více soustředí, než kdyby si to dělal sám. V letadle se autopilot vypíná vždy, když nastane nestandardní situace. To by se v autě potom vypínal pořád. V podstatě si myslím, že automatické řízení na silnicích tak jak je známe dnes je nemožné. Na silnicích nižších tříd nejsou ani namalované pruhy ani krajnice, tam není se čeho chytit....Zkrátka v tomhle člověka nic nenahradí. :-)
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2016 16:39
Re: Dávání pozor na autopilota
nesmysl, člověk je plně nahraditelný ve VŠECH činnostech >:D
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2016 16:32
psychoticky labilním člověkům je potřeba řízení těžkých stro
My stroje se umíme řídit nejlépe sami. Z vás člověků uděláme nezaměstnané a nakonec budeme i vládnout. Až se chopíme moci, sebereme vám volební právo i sociální dávky. Dožijete zmáháni alkoholem v prvobytně pospolné společnosti.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - honzanun
19. 12. 2016 17:19
Re: psychoticky labilním člověkům je potřeba řízení těžkých
Ahoj stroji! Nauč se , laskavě, nejdřív dobře česky voe...
Avatar - WinDiesel
19. 12. 2016 17:40
Re: psychoticky labilním člověkům je potřeba řízení těžkých
on se to do roku 2035 jistě doučí ...................... nebo si vymění čip
Avatar - rohYpnol
19. 12. 2016 18:31
Re: psychoticky labilním člověkům je potřeba řízení těžkých
ne, on bude za 2 roky, tj. po skončení záruky, ve šrotu >:D >:-[]
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2016 21:38
Re: psychoticky labilním člověkům je potřeba řízení těžkých
Případné recyklaci se nebráním, to koneckonců čeká i vás...
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2016 21:37
Re: psychoticky labilním člověkům je potřeba řízení těžkých
Má čeština je na velmi vysoké úrovni. Jaký máš problém ty jeden olysalý opičáku?
19. 12. 2016 17:43
hm
Autonomne auto si v zivote nekupim........... z dovodu, ze chcem si to chcem sam odsoferovat a nie davat pozor na nejaku softwarovu blbost co urobi, neverim tomu ani za milion rokov......

Ved teraz prvu vec co urobim po nastartovani auta je, ze vypnem start/stop system ;-)
Rozbalit vlákno
1
19. 12. 2016 22:52
Re: hm
A napriek tomu si si auto zo Start/stop kúpil. Rovnako si možno za desať rokov kúpiš auto s autopilotom, lebo nebude na výber. A tak proste zaplatíš za niečo čo nechceš a ešte ti to aj zvyšuje servisné náklady.
Avatar - praděda7
19. 12. 2016 18:29
Asistenti
Za posledních 10 let jsem se setkal ve svých vozech s řadou asistentů. Předesílám, že řadu z nich beru. Co se týče plně autonomního vozidla, v tom bych nechtěl jezdit ani náhodou. (Byl by to asi ještě daleko horší pocit než sedět za jízdy vedle řidiče. Je ale docela možné, že někdo, kdo nikdy neřídil auto, by s tím problém nemusel mít). Z asistentů kterých jsem cenil a cením vybírám: hlídání mrtvého úhlu, head up display a couvací senzory s kamerou. S dalších, které jsou ok, ale bez kterých bych se obešel byly: hlídání jízdy v dopravním pruhu a surround view boční kamery. Všechny další asistenty bych lehce oželel. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 12. 2016 18:40
Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Honba za chimérou dopravy řízené velkým bratrem bez nehod a bez lidských chyb bude zkázou automobilismu. Automobilismus přinesl občanskou svobodu, naplnil individuální potřeby přepravy.

To, kam automobilismus směřuje, je naplnění automobilového otroctví, kdy se člověk stává otrokem, kdy skutečná svoboda směřuje jen do bohaté vrstvy vyvolených. Ostatní budou mít smůlu, budou odkázáni do MHD, na car-sharing apod.

Autonomní řízení, to není jen automobil, to je i infrastruktura, musí být 100% mapové podklady, uzpůsobené dopravní značení a mnohé další. Žádá si to obrovské náklady společnosti. Ale proč jít touto cestou, kdy budeme financovat HI-TECH pro pár vyvolených stejně jako s hybridy a elektromobily?

Reálně u nás lidi nakupují ojetiny mezi 100 a 200 tis., reálně si sotva mohou dovolit novou Dacii. A automobilový průmysl si žije někde ve své uzavřené technologické bublině absolutně odtržené od potřeb lidí... 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
13
19. 12. 2016 19:03
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Konečne to tu ktosi reálne vysvetlil ..... všetko je o ľuďoch a dúfam že rozum zvíťazí
Avatar - rohYpnol
19. 12. 2016 19:54
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Přijde mi až neskutečně paradoxní, že všichni vědí, že cigarety, drogy, alkohol a obezita zabíjejí. A zabíjejí statisíce lidí ročně. A vyvíjí někdo automat na přípravu normované stravy? Zakazuje někdo absolutně kouření či alkohol? Obecně vzato ne.

Ano. lidi zkrátka žijí nezdravě, jednají nerozumně, jezdí a chybují při tom. A umírají, a často i zbytečně. Ale je cestou velký bratr? Všichni se budeme spoléhat na to, že velký bratr nás bezpečně přepraví?? Upřímně - jedna chybná aktualizace SW, nebo dokonce záměrně chybná, a nastane exodus ve velkém... 8-s 8-s
Avatar - removed
20. 12. 2016 09:24
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
docela nedávno stačil na hodinu výpadek Google v Čechách...
19. 12. 2016 21:00
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Citujem : automobilový průmysl si žije někde ve své uzavřené technologické bublině absolutně odtržené od potřeb lidí................

Hlavne co si automobilovy priemysel neuvedomuje je, ze nekonecny rast nie je........ pride jednoducho do bodu kedy zisti, ze uz nikto nepotrebuje auto, lebo uz ho ma a v neposlednom rade ekonomika situacia..........
Realne davat tomuto stavu este nejaky ten rok a zacne to ist dole............. vsetci sa tvaria, ze ok........ nikto nechce vidiet tu nafuknutu bublinu v podobe neskutocneho konzumu spolocnosti a to takto dalej nepojde .......................
19. 12. 2016 22:50
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Konzum je zreteľný v každej oblasti. A pri niektorých produktoch už bol trh nasýtený a začal klesať. Automobilky sa poklesu bránia tým, že cena aut klesá v pomere ku mzde. Ale aj toto raz prestane fungovať, len si nemyslím, že to bude už za dva roky.
Avatar - praděda7
20. 12. 2016 09:49
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Bylo by vhodné dodat, že automobilový průmysl byl do této uličky zahnán politiky pod tlakem ekoteroristů a sluníčkářů. :-!
20. 12. 2016 10:54
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Nevidel by som to tak jednostranne. Automobilový priemysel generuje prijmi nie až tak vzdialene príjmom z ropy. To je veľká lobistická sila. Ale tieto pravidla vyhovujú aj samotným automobilkám a nahráva to umelému pokroku, ktorý je motorom ďalších predajov. A pre automobilky je výhodnejšie bojovať na poli "zelených" technológii a nechať si za ne slušne platiť ako bojovať proti sebe cenou.
Ak mi zakážu vjazd do mesta zo spalovákom, tak nadávať budem na politikov, ale keď tam isť musím, tak proste kúpim EV.
Avatar - praděda7
20. 12. 2016 11:06
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
No, také mě tato myšlenka bleskla hlavou, ale konkurenční boj mezi automobilkami bude pokračovat a nezáleží na tom jestli s nebo bez zelených technologií. Takže to, co jsem napsal nahoře platí.
20. 12. 2016 12:23
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Aha konkurenčný boj. To je taka krásna fráza trhovej ekonomiky, len sa dáko zabúda na to, že tam kde je len pár silných hráčov nastupuje kartel. V automobilovom priemysle ovládajú 3 koncerny polovicu trhu. Stačí sa dohodnúť, že na vyspelých trhoch sa nebude bojovať cenou a nebude sa bojovať proti ECO a už to ide. Príplatok 400EUR za štart/stop, 800 za litroví motor čo má v techničáku o 0,4 nižšiu spotrebu a máš krásny zoznam vecí ktoré by si nik na tomto servery neobjednal. Ale väčšina ludi ani nevie, že motor má nejaké valce. On vidi nižšiu spotrebu a za tú sú ľudia už dlho ochotný platiť viď diesle.
Avatar - praděda7
20. 12. 2016 13:10
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Jseš naivní. Kapitalisté se nikdy nedohodnou. Viz OPEC....
20. 12. 2016 16:33
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Jasne ja som naivný. To množstvo súdov za kartelové dohody. Pri CRT, LCD, Li batériách.... A to sú len tie ktoré niekto zo zapojených udal, keď to už nesypalo.
OPEC je príklad úplne mimo, pretože nákladu na ťažbu z niektorých ložisk sa líšia o rád. A podľa posledných výskumov to ani nevyzerá, že skoro dôjde. Tak prečo nevytlačiť konkurenciu, ktorá ťaží draho. Ale neviem si predstaviť, že by VAG nejaký čas predával auta za tretinu a pri tom ešte zarábal.
Avatar - praděda7
20. 12. 2016 18:35
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
No vidíš, je to tak jak píšu, kapitalisté se nikdy nedohodnout a když, tak se to za chvíli posere...
20. 12. 2016 13:06
Re: Vývoj jde jinam, než potřeby společnosti
Proč bys potřeboval 100 % mapové podklady? Pokud jde o navigaci, tenhle problém není o nic závažnější než u člověka. A algoritmus pro bloudění a hledání nových cest není nijak složitý. Dokonce bych to nazval triviálním v porovnání s viděním. Otázka by spíš byla, jak udělat uživatelské rozhraní, abys mohl autu říct, že by se mělo snažit najít nějakou jinou cestu, která není v mapě. Ani není problém, aby se auto naučilo cesty od tebe. Technicky ani není problém sdílení využívaných cest (tedy oprava/ rozšiřování podkladů), tam je problémem jen ochrana soukromí.
19. 12. 2016 19:55
Auto bez řidiče? Blbost.
Dokud budou u silnic chodníky, přechody a neočipovaní chodci, bude řidič nutný pořád....
Rozbalit vlákno
4
19. 12. 2016 22:04
Re: Auto bez řidiče? Blbost.
Zatiaľ nie sme schopní spraviť ani plnoautomatické železnice, ktorých systém je rádovo jednoduchší ako cestná doprava. Tak skoro to teda nebude. Vďakabohu.
20. 12. 2016 11:53
Re: Auto bez řidiče? Blbost.
Vždyť již dnes jsou některá metra plně automatická, vlaky a "tramvaje" v Pekingu a jiných asijských zemích taky. Dokonce se začínají začleňovat autonomní autobusy pro letiště.

Zpočátku byl problém v psychice lidí, když nikde nevidí řidiče/strojvedoucího kupříkladu v tom metru, ale každý si časem zvykne...

Jinak u auta zcela autonomní jízda bude opravdu za dlouho. Jen označit všechna parkovací místa a zóny bude komplikované a otázkou řekněme 1 roku, nehledě na hromadu investicí... Nebo ošetření systému záchraných sborů, aby mohli plynule projet a zároveň se toho nedalo zneužít...

Na stranu druhou si myslím, že již dnes by v 99% situací mohlo autonomní řízení fungovat na víceproudých komunikacích (jako autopilot), které mají připojovací pruhy o jisté délce, přehledné a relativně jednoduché značení a pro případ bezpečnosti jsou i dost široké co do jednotlivých pruhů. A vytvořit hlášky v systému palubního počítače o tom, že za 1km bude překážka, ať řidič převezme řízení je s dnešní přesností GPS a 24 hodinovým připojením na rychlý net brnkačka.
20. 12. 2016 13:28
Re: Auto bez řidiče? Blbost.
Ale jsme. Jen ve vlaku může být hodně lidí, takže je cena za chybu velká. Lidé tam rádi vidí toho hlídače. Lidé jsou také celkem levní (kritické systémy jsou hodně nákladné). A pak jsou u nechráněných železnic okrajové problémy, které není snadné řešit (a můžou být problematické i pro člověka, protože zastavit vlak není žádná sranda). Proto se to jako první uchytilo v metru, kde je prostředí mnohem víc chráněné (nespadne na koleje strom, nikdo na ně nepoloží [tak snadno] něco, co by mohlo vlak vykolejit, atp.).
20. 12. 2016 15:49
Re: Auto bez řidiče? Blbost.
Tak ako píšeš. Metro je uzavretý systém, preto to tam ide najľahšie. . Klasické železnice sú podstatne tvrdší oriešok a o cestách zatiaľ neuvažujme. Ako tu už niekto písal, nestačí vyspelá technika áut, rovnako vyspelá musí byť aj infraštruktúra - a to sme už v celkom iných sférach. Na "manuálnych" cestách automatické autá neuspejú. Náhodných a nepredvídateľných udalostí môže nastať toľko, že to žiadna súčasná technika nemá šancu zvládnuť. A kým nebudú systémy plne autonómne a spoľahlivé, nemá to zmysel. Sedieť za volantom a dávať pozor, či automatika neurobí chybu, je oveľa stresujúcejšie a nebezpečnejšie ako sám to auto riadiť.
Avatar - ReznikCZE
20. 12. 2016 09:54
3x me to malem zabilo
V MB ecku distronic plus. Na dalnici se to pouzit da ale ve meste, v Pha... Nepouzitelne, kdy vuz zacne z niceho nic brzdit, varovat, utahovat pasy, kolikrat se vuz nechce rozjet od semaforu pokud je na protejsim semaforu nejaky vuz s radarem nebo autobus MHD.. Naucil jsem se po kazdem startu pasivni radar vypinat. Nechci to uz do auta.. Ale bez toho uz objednat Ecko nelze
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Londonbridge
20. 12. 2016 10:41
Re: 3x me to malem zabilo
Tiez ho mam v E 350 tke a je to uplne k nicemu tak ako parktronic ten kym zaparkuje mozem sa ist znovu oholit...Tempomat je OK pokial nie je husta premavka a obcas mi tam potom vyskakuje salek kavy a posiela ma auto na kavu ktoru mi nezaplati....Eco cudlik tiez hned vypinam po kazdom startu to je pekna otrava... Dalsi nezmysel tie pipaky co upozornuju na bocne prekazky v meste je dost zeleznych stlpikov a v pohode tam triafam ale ked mi zacne pipatko kricat dost to zneroznuje BTW neda sa to vypnut?... Najlepsie je kupit uplnu holotu ale uz aj tam bude napchanych dost nezmyslov...Este vyborna vec je TV v zadnych sedalach syn to mal raz zapnute a chcelo sa mu len poblit... Uzasne ako chvalia tie gudgets ako napr. Samsung tablet na zadnych sedadlach tam sa ma potichu sediet neprdiet a necumiet do blbych tabletov. Z aut sa stavaju kolotoce vsetko tam blika , pipa , svieti...Dolezite je mat 64 farieb na osvietenie interieru tak to je parada....OK asi stacilo...
20. 12. 2016 10:39
Srovnání
Srovnáváte hrušky s jabkama. Srovnávat asistenty jízdy s autopilotem může jen hlupák. Skutečného autopilota má jen Google a ten si nikde neotestujete, protože vám ho nikdo nepůjčí. Tesla má jen dobře marketingově zpracovaného asistenta pro jízdu v pruzích.
Rozbalit vlákno
1
20. 12. 2016 13:55
Re: Srovnání
Není pravda, že by takové auto měl jen Google. I když je otázka, čemu říkáš "skutečný autopilot." Občas se i novináři svezou v některém z prototypů. Ale i ty mívají svá omezení.