České silnice se včera proměnily v ledové peklo. S námrazou by přitom v budoucnu nemuseli bojovat pouze silničáři, ale také speciální elektrický beton. O co jde?
Asi i víc. V 60. letech Britové postavili vyhřívaný úsek dálnice, respektive byl postavený s tím, že se bude vyhřívat. Dnes se spíš vyhřívají chodníky a příjezdové cesty. Argumentace ŘSD je však úsměvná.
Re: TO JE SPRÁVNÁ MYŠLENKA, KONEČNĚ NĚCO UŽITEČNÉHO
jj
UŽITEČNÉHO, CO VYPAKUJE TU ARMÁDU NESMYSLNĚ SOLÍCÍCH SILNIČÁŘU CO KŮVĚJÍ ASFALT DOKOLA ABY MĚLI NEKONEČNĚ PRÁCE >:-[]
PS: A TU O ČESKÝCH BATERKÁCH HE3DA [odkaz] [odkaz] [odkaz] ste slyšeli?? ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D:yes:
Není to zázrak, vše nové za posledních deset let, tvrdě zaplatila z 80-90% EU. Od nových hříšť, stezek, silnic, dálnic, parky, zámky... vše. Jen lidé si to neuvědomují a 1/2 se toho v Česku rozkrade a ty nové silnice jsou křivé.
Česko samo by za posledních deset let samo nepostavilo bohužel téměř nic.
jak ukazali testy OLEV busu ve Skandinavii tak idelanim receptem na namrazu jsou prave indukcne nabijene EV kde dane indukcni civky v silnici dokazou slouzit i coby rozmrazovace v dobe kdy tam zadne EV nejede, v pripade ze jede a indukci vyuziva tak se o namrazu postara ztratove teplo pri one indukci :-)
vyhrivane chodniky jsou ve Skandinavii scela bezne, metod na to je taky nekolik
onstatne nektera i Ceska mesta znaji jednu super vec, horkovod z elektrarny vedeny pod silnici :-)
A aká je spotreba elektriny na štvorcový meter? Alebo na kilometer cesty? Chodník ešte beriem. Ale čo s odparenou vodou z cesty? To sú nemalé plochy, budeme si vyrábať hmlu? >:D;-)
spotreba se resi lokalne, vetsina stavitelu ktera takove silnice stavi to resi lokalni fotovoltaikou vi vetrem, co vim tak v Jizni Korei to resi zastresenou stredovou cyklostezkou kde strecha je pokryta prave fotovoltaikou, pro fotovoltaiku se da pouzit i kuprikladu protihlukova stena, a na akumulaci elektriny se pomalu rodi baterie ktere jsou levnejsi a vhodnejsi pro vetsi skladovaci nasazeni
a jak jsem psal, v dpobe kdy je na dane silnici provoz OLEV vozidel, tak spotrebu plati ti majitele tech aut (prozatim tedy par seditek az stovek autobusu tam kde se to testuje na tech par usecich), ze ztratoveho tepla se ta vozovka ale krasne ohriva
a co jako s odparenou vodou? sak ta para se zase o kus dal zmeni v ledove krupky a znovu spadne nekde na zem, vic vody nez kolik na ni napada klasicky z povetrnich podminek na ni nenapada, jen by diky vyhrivani na vozovce nezmrzla a netvorila naledi, takze co neodtece ke kraji tak spadne nekde vedle silnice, ostatne silnice se stavej tak ze zaprve nejsou vodorovne ale mirne naklonene a pokud se pocita s vetsim mnozstvim snehu a nasledne vody jako treba na dalnicich mezi svodidly tak se obcas na tu silnici davaji pricne odvodnovaci drazky (asfalt, do betonu se to nedela)
Tohle zkoušeli v norsku někdy před 20 i více lety. Museli od toho upustit, protože na vyhřátou vozovku se stahovala ve velkém množství zvířata, kterým to pochopitelně bylo přijemné (dokud je něco nesrazilo).
Dá se předpokládat, že česká zvířata maj taky v zimě ráda teplo.
Mno, myšlenka to byla už tehdy blbá, klasický nedoinženýrink. Kdyby se tenkrát v Norsku zeptali nějakého zoologa nebo ekologa (ne aktivistu, ale vědce), nebo aspoň inteligentního chovatele zvířat, už od začátku by jim řekli, že je to kravina.
Když s tím ale přicházejí teď, když už jsou s tim zkušenosti, tak to je úplná idioci*e.
Dálnice by podle mne měly být kompletně oplocené. To by jim snad zabránilo v tom, aby to vůbec zjistila (i když se tam pořád můžou dostat po silnici a ptáci to mají ještě jednodušší). A pak máš ještě města (hlavně centra), kde by to snad nebyl takový problém (mimo to bys samozřejmě měl vyhřívaný i chodník, takže by se zvířata, když už, mohla zdržovat tam). Jo, okresky jsou horší. Leda bys pro zvěř udělal vyhřívané plácky. :-) (To byl samozřejmě vtip.)