Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Podívejte se na hypnotizující výrobu klikové hřídele

CNC soustruh WFL MILLTURN M60 je stroj, jehož pracovní výkon je jednoduše řečeno fascinující, a když je výsledkem jeho práce kliková hřídel, pak je to ještě zajímavější.
Zpět na článek
22. 12. 2016 12:25
22. 12. 2016 12:39
23. 12. 2016 09:26
22. 12. 2016 12:25
skodovka
si nechava delak klikovky na zakazku v madete z tvarohu. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2016 12:39
Ach ne.. :((
Jsem zhypnotizovaný :-( :-(
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2016 14:40
Spíš propagační ukázka na veletrh
Vyrábět klikovku z "plného" je ekonomická sebevražda a taky to nikdo nedělá.
Pracuji ve firmě, která vyrábí brousící stroje, které si automobilky kupují a poté si na nich dobrušují klikovky, vačkovky a hřídele do převodovek v přesnostech 0,001mm.
Ať už komplet koncern VW, BMW, Daimler, GM, komplet automobilky z Číny, Ruska, FIAT, Harley, Scania, John Deere - VŠICHNI mají klikové hřídele odlitky.

Toto je podle mě operace z veletrhu, která předvádí možnosti soustruhu.
Rozbalit vlákno
5
22. 12. 2016 15:22
Re: Spíš propagační ukázka na veletrh
Výkovky, ne odlitky.
Avatar - Drag-On
22. 12. 2016 15:37
Re: Spíš propagační ukázka na veletrh
Aj aj ;) Pre slabšie motory sa dnes bežne vyrábajú odlievaním z tvárnej liatiny. Aj keď teraz dosť nastupuje trend vyrábať všetky kľukové hriadele zápustokovým kovaním z mikrolegovanej ocele. Tam totiž nie je potrebné hriadeľ ďalej kaliť.
22. 12. 2016 15:47
Re: Spíš propagační ukázka na veletrh
Díky za vysvětlení.
(Tvárná litina = ocelolitina - menší obsah uhlíku k železu než u litiny).
Avatar - Drag-On
22. 12. 2016 15:46
Re: Spíš propagační ukázka na veletrh
Nemusí sa jednať o propagačnú ukážku (aj keď toto asi je). Kľudne to môže byť zákazková výroba, resp výroba prototypu. Dokonca aj malosériová výroba niekoľkých kusov je viac ekonomicky výhodná, ak kľukovku vyrobíš z jedného kusu. Samozrejme takto vyrobenú kľukovku je ešte potrebné ďalej tepelne upravovať.
22. 12. 2016 18:58
Re: Spíš propagační ukázka na veletrh
Ve velkosériové výrobě to nikdo dělat nebude. Ale v kusové až malosériové ano. Na to ani automobilka nemusí mít vybavení, můžou ji objednat zvenčí.
23. 12. 2016 09:26
80 bar
"...Při své práci může vyvíjet na opracovávanou součástku tlak až 80 Bar...."

A tím se myslí co ??
Rozbalit vlákno
0