Videa
holden_holden
2
si nechava delak klikovky na zakazku v madete z tvarohu. >😒]
Přejít do diskuze
Vyrábět klikovku z "plného" je ekonomická sebevražda a taky to nikdo nedělá.
Pracuji ve firmě, která vyrábí brousící stroje, které si automobilky kupují a poté si na nich dobrušují klikovky, vačkovky a hřídele do převodovek v přesnostech 0,001mm.
Ať už komplet koncern VW, BMW, Daimler, GM, komplet automobilky z Číny, Ruska, FIAT, Harley, Scania, John Deere - VŠICHNI mají klikové hřídele odlitky.
Toto je podle mě operace z veletrhu, která předvádí možnosti soustruhu.
Pracuji ve firmě, která vyrábí brousící stroje, které si automobilky kupují a poté si na nich dobrušují klikovky, vačkovky a hřídele do převodovek v přesnostech 0,001mm.
Ať už komplet koncern VW, BMW, Daimler, GM, komplet automobilky z Číny, Ruska, FIAT, Harley, Scania, John Deere - VŠICHNI mají klikové hřídele odlitky.
Toto je podle mě operace z veletrhu, která předvádí možnosti soustruhu.
"...Při své práci může vyvíjet na opracovávanou součástku tlak až 80 Bar...."
A tím se myslí co ??
A tím se myslí co ??
Ve velkosériové výrobě to nikdo dělat nebude. Ale v kusové až malosériové ano. Na to ani automobilka nemusí mít vybavení, můžou ji objednat zvenčí.
Díky za vysvětlení.
(Tvárná litina = ocelolitina - menší obsah uhlíku k železu než u litiny).
(Tvárná litina = ocelolitina - menší obsah uhlíku k železu než u litiny).
Nemusí sa jednať o propagačnú ukážku (aj keď toto asi je). Kľudne to môže byť zákazková výroba, resp výroba prototypu. Dokonca aj malosériová výroba niekoľkých kusov je viac ekonomicky výhodná, ak kľukovku vyrobíš z jedného kusu. Samozrejme takto vyrobenú kľukovku je ešte potrebné ďalej tepelne upravovať.
Aj aj 😉 Pre slabšie motory sa dnes bežne vyrábajú odlievaním z tvárnej liatiny. Aj keď teraz dosť nastupuje trend vyrábať všetky kľukové hriadele zápustokovým kovaním z mikrolegovanej ocele. Tam totiž nie je potrebné hriadeľ ďalej kaliť.