Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor, jistá jízda. Tak co je špatně?

176 komentářů

swifter
" je to výborný vůz, který se vyrovná všem svým konkurentům, ale má jednu velku chybu: špatný znak na kapotě"
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale predaje optimy v eu uz idu po prichode kombika pekne hore... a to je jasny signal ze kiu v tejto triede ludia uz zacinaju stale coraz viac "prijimat" aj u nas v eu ... problem hlavne vidim v tom ze optime nadalej chybaju nejake tie vhodnejsie benziny a silnejsie dizle... inak by podla mna mala este ovela lepsie predaje... pretoze to auto sa rozhodne vyrovna aj europskej konkurencii len to chce viac motorov ... toto naslapane t-gdi je pekne ale pre koho? ( co motoricky funguje v amerike uz proste v eu nemusi ) ... ved mozno aj vyse dve tretiny benzinov v tejto triede v eu sa predavaju v rozmedzi prave okolo 110-130kw ... vyssie uz ani moc nie... a nad nejakych 160kw v nepremiovej strednej mas defakto uz len par percentny predaj to su len kusovky .. tu sa predaje uz nerobia ... takze skoda ze optima nema aj nieco slabie a dostupnejsie v benzine co by sa predavalo ovela viac ako ta top verzia... mne by sa tam povedzme taka 1,6t-dgdi so 130kw v manuale/7st TDCT moc pacila .... velka skoda tejto chybajucej kombinacie lebo toto mohla byt uplna dokonalost ... mozno v dalsej generacii na to pridu ze europsky zakaznik ma vykonovo aj spotrebou predsa len ine poziadavky na benzinove kusky ako ten v zamori
lukas13
Ano, vidím to stejně. Ono obecně - Kia není jediná automobilka, která má v nabídce benzínů díru právě v oblasti tohoto "optima".

OT - četl jsem diskuzi pod testem Kodiaqu. Takže obrovské grutulace k novému autu. Koupě toho prvního nového je zdaleka tou nejemotivnější - i kdybych si příště kupoval supersport, už to nebude nikdy takové jako přechod za studentské popelnice do moderní funglovky (na druhou stranu, ta čistě mechanická popelnice mě naučila, řekl bych nadprůměrně dobře, řídit).
Také už se moc těším jak si budeš obhajovat svoji garáž 😉 Za mě rozhodně palec hore, je to výborná volba. A taky důkaz toho, že nejsi fanatik do jedné značky, což je nálepka, kterou zde má několik diskutérů v oblibě dávat každému, kdo fandí nějaké značce. Pokud to není ta jejich teda...

Přeji krásné zážitky za volantem a ať se Ti to Tsičko nepotká (spoiler-humor inside).

Ps.: Kdy bude doma?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dik moc... tak popravde uz som bol pri kupe dvoch aut v r 2001 a v r 2011 a co to uz som zazil a viem ako to prebieha .... ale je pravda ze toto uz bude moje ... takze mam kusok vacsi adrenalin a to uz aj teraz nejake dva tyzdne vopred ... po auto pojdem niekedy medzi pondelkom 9teho a sobotou 14teho januara ( uz ma aj caka ale kvoli inventure v prvom novorocnom tyzdni to ani skor nejde ) .... ako nakoniec mozno po neho pojdem az v sobotu 14teho kedze v tyzdni je opat malo casu na tieto veci a nejak sa nechcem plasit aj ked na druhej strane sa na neho uz neviem dockat ... ved uvidime .... dam vediet...

k autu: omrkol som dost malych vozov ... clio fiesta rio yaris corsa P208 ... fabiu... rozmyslal som aj o zakladnom ceede ci dokonca zakladnom civicu .... pokukoval po mazde 2 .... az kym som tiez neomrkol aj polo..... v reale je to kusok ine jasne... proste sadnes vyskusas.. osahas... zistis ceny.... zaruky... nasavas tie uz prvotne dojmy pocity.... a ako som tak auto za autom prechadzal tak som zistil ze niektore ktore som najprv chcel ma v reale nakoniec aj sklamali a niektore ktore som mozno nechcel sa mi zacali zdat ako fajn volba... musim ale povedat ze ani jedno auto uz nie je zle a neda sa uz urobit nejaka chyba ale predsa len v reale clovek citi ze co mu viac alebo menej sedi a vyhovuje ... rozhodli hlavne pocity... posed v aute ... priestrannost kabiny ale aj vybava za danu cenu ... kedze samozrejme stale bola limitom aj cena ..... a priznavam ze nebyt istej citelnej zlavy tak dane polo v povodnej cene ozaj nekupim a asi by som kupil za par mesiacov nieco ine ... bolo to take zvlastne lebo som vlastne ani nesiel do vw s tym ze hned aj nieco kupim len som chcel pozriet polo a ceny ako take a kusok si pokukat tie auta ... ale ked som sa do pola posadil a zistil ze nakoniec je teraz v akcii aj o nejaku tisicku lacnejsie ako v ofiko cenniku.. a zistil co vsetko v tej cene ma tak som si povedal ze uz niet cesty spat... bud toto polo alebo uz potom ozaj neviem co ... lebo baleno v zaklade len o nieco vyse tisic eur lacnejsie ( za 11 ) a este aj bez rezervy je ozaj razom mimo misu .. takze bolo vybrate... tak nejak som sam nechapal ako ale proste som sa rozhodol ked som sa do auta posadil ze toto chcem ze sa mi to presne takto paci ... tak uvidime ked s nim budem uz zabehnuty ze ci som to neprekaucoval 😉 .. ano ja viem ze sa mi nove rio ktore pride za par mesiacov bude hodne pacit a budem po nom vzdy poukovat a drzat mu palce ale na druhej strane aj sucasne polo sa mi vzdy pacilo a k polu ako takemu uz nejaky ten vztah z minulosti tiez mam ... a ako vravim... taketo auticko sa proste nedalo odmietnut... mam z volby ten spravny pocit ... proste ho chcem
řechták
ty brďo 😄 zrovna ty? každopádně moc gratluju, já tě tipoval na hyundai I20, nebo rio
s tím civicem jsi mě překvapil - současný verze si mi nelíbí, ale nová je nádherna
mužu se zeptat na motor u toho tvého pola?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
😉 .. raz to uz proste muselo prist aj u mna ... uz od leta som pokukoval po niecom novom a robil kusok prieskum

civic je v zaklade ( 1,4 ) celkom zaujimavo posadeny a defakto aj mensi jazz nie je o moc lacnejsi ak vobec.... ale napriek tomu bol civic stale uz kusok nad limit lebo tam sa pod 13 a pol tazko dostanes... ceed je okolo 13 uz vo vybave team slovakia so zakl. 1,4 a na 16tkach elektronoch ... napriek tomu to uz tiez bolo moc ale hlavne ak prislo na lamanie chleba zistil som ze chcem nieco mensie kompaktnejsie s mensimi nakladmi do buducna .. nieco s cim zaparkujem u nas lahsie ale zaroven aby to bolo aj uz kusok zive a vybavene a nie nejaky lenoch ... to by uz clovek musel is do ceedu s gdi za 15 v silver vybave a to uz je mimo mna... viem ako jazdi 1,6 atmo v nizsej strednej a fakt nejaka slabsia 1,4 aj ked by asi postacovala ma v cene 13 tisic v ceede a 13 a pol v civicu uz nelakala ... auto uz nekupujem ani na rok ani na dva a tak chcem aby to aj o 5 rokov este nebola brzda premavky ... takze zivsie male auto mi vychadzalo ako ideal .. uz len ktore .. nakoniec vyhralo polo 1,2 tsi 66kw ( pacilo sa mi hned po nasadnuti ) .... cize uplne zakladna motorizacia pre comfortline polo ... ja mam este aj ediciu slovakia .. co znamena elektrony 15tky navyse ... plus parkovacie senzory a nejake dalsie drobnosti .... vlastne este ani neviem co vsetko to ma.... to zistim casom...
Avatar - white label
white label
A teď zkus pro změnu citovat doslovně, ať můžeme posoudit míru tvé "volnosti"... 😉
marthass
Motor má parametry super, ale ta spotřeba je šílená. V dnešní době jezdit za 10l/100km a nemít tam V6 3.0, tak to nevím nevím.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zrovna si říkám, jestli by s pořádným šestiválcem byla spotřeba znatelně vyšší...Hádám, že ani ne.
vondry87
Ale to je asi společný znak pro všechny Korejce ne?

Aktuálně řeším auto pro manželku a samozřejmě mě napadlo nějaké typické SUV. Ideálně dostupné samozřejmě 😄 Líbila se mi už ix 35, aktuálníTuscon ještě hezčí. Ale když člověk vidí průměrnou spotřebu a porovná to třeba s Tiguanem, tak je mu jasné, že pri normálním nájezdu se náklady časem vyrovnají.

Za mě tedy ne. Až Korejci nabídnou dobrý motor, pak s nimi nebudu mít problém. V aktuálním stavu platí, že nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci.
Avatar - fOE
fOE
A jakyze motor v tom tiguanu je o tolik uspornejsi, ze vedle nej korejci blednou zavisti?

Tuscon Benzin 177k = 9,31L [odkaz]
Tiguan Benzin 180k = 9,9L (to je s tim novym, "uspornym" 2L co nahradil 1.8tsi) [odkaz]

Tuscon Diesel 185k = 7,9L [odkaz]
Tiguan Diesel = 7,8L [odkaz]
Neurotic
V6 287 koníků = 8,41 >😁 [odkaz]
Avatar - fOE
fOE
To je jiste zajimave cislo, ale v debate o SUV trosku offtopic. 😉 Jako facka zde testovane optime a jinym vyhonenym dvoulitrum ale super. 😄
Neurotic
Ano, ale podle mě by se ta spotřeba v Tiguanu moc nelišila, když se podívám v čem ten motor je
Avatar - JohnST
JohnST
Tie odkazy na Spritmonitor su scestne. Pozrite si za kolko tam s tym istym autom jazdia ti co maju vacsiu spotrebu. A preco? Lebo jazdia sviznejsie. Nejake dedkovske ,,popojizdenie" ma nezaujima. :-! >😁
vondry87
Když jsem to nedávno hledal, tak na tom byl korejec cca o litr a půl hůř, ale asi jsem se někde uklikl v zadání, protože tyhle čísla hovoří jasně. Takže posílám na dálku omluvu na korejský poloostrov, spotřeba je opravdu slušná.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Akorát těch Tucsonů je 5, z toho 4 jezdí za 10.
Avatar - fOE
fOE
Kdyz ti to udela radost klidne si ten jeden skrtni. 😄 Mou snahou nebylo dokazat, ze jsou korejske motory v necem vic nez fauve, ale minimalne silnejsi benzin a silnejsi nafta vychazi s koncernovskou konkurenci v SUV nastejno, teda alespon pokud jde o spotrebu.
Verim tomu, ze korejec bude rozezranejsi u zakladnich atmo benzinu, ale uprimne me nenapada horsi motorizace do takto velkych SUV nez zakladni benzin (coz ostatne potvrdil i nedavny test kodiaqu a 10L spotreba u 1.4tsi) tak to jsem neresil.

A Tuscon zere vic v nejspis nejprodavanejsim segmentu, slabsich 2L naft kolem 150k.
Tuscon 7,1L [odkaz]
Tiguan 6,8L [odkaz]

Jen tady to asi nebude ani tak chyba motoru jako spis to, ze uz je na to auto precijen ta 1,7crdi slaba a musi se na ni vic tlacit. I tak, rozdil jen nejakych 0,3L neni nic strasneho.
Futurista
Řešíš auto pro manželku (nové v ceně daleko přes půl míče, nebo ojeté + - za 200 tisíc), tedy asi do města, a oháníš se spotřebou? Dobrý. Prostě sis jen chtěl plivnout. 😉

Je pravda, že motory u korejců jsou žravější, ale že bych v tom viděl takovej problém, to ne. Protože oproti německé konkurenci budou pořizovací náklady o desetitisíce vejš, takže návratnost ve spotřebě bude nula nula nic...
vondry87
Spotřebu beru zpět - viz. výše.

Němec to určitě nebude, manželka koncern nesnáší a já taky nejsem zrovna fanda, toho Tiguana jsem nadhodil, protože úspornost považuju za přednost koncernu. Nebo jsem považoval. Resp. já teď jezdím oktávku a v úspornosti se jí vyrovná málokdo. Bohužel to je ale tak jediné, v čem vyniká, takže brzy půjde z domu. A odsud asi plyne i ta manželčina averze 😄

Ono těch kilometrů bude asi časem docela dost, tak bych spotřebu řešil, ale rozhodnutí pořídit druhé auto padlo teprve včera a v podstatě to může dopadnout jakkoliv, já zas takovej fanda do SUV nejsem, ale máme teď čerstvě mimčo a chci hlavně něco bezpečného.
michalpneu
Tu bezpečnost SUV nezajistí. Bezpečná auta najdeš i v normálních autech a nemusí to být SUV. On je to jen moderní segment. Do terénu těch aut je minimum a jízdní vlastnosti dohání tvrdším podvozkem.
Já bych to SUV z toho vynechal.

On se SUV segment už pomalu naplňuje a nebude vědět kudy kam. Zrovna nový tiguan není nějak zvlášť hezké auto, když ho porovnáš s minulým modelem, ten byl nesrovnatelně propracovanější.

Já bych zkusil šáhnout po fordu nebo Opelu. Ta současná modelová řada je fakt pěkná.
vondry87
Jasně nedělám si iluze, ale pořád si říkám, že ten vyšší posez nemusí být špatný. Protože když to do ní někdo zapíchne, tak má větší šanci, že to přežije, protože prostě bude výš než to druhé auto (za předpokladu, že to bude normální osobák).

Ford je určitě jeden z favoritů, měl jsem 2 Focusy a s oběma maximální spokojenost, strašně nám vyhovovaly. Bohužel se manželce nelíbí aktuální design alá Aston Martin. Což je fajn, alespoň bych ušetřil za pořízení starší generace 😄
Avatar - white label
white label
S tím starý vs nový Tiguan to vidím přesně opačně..., akorát ta cena u nového mohla být nižší.
Brin
MPV. SUV jsou proti MPV nesmysl. Možná MPV nevypadá tak dobře, ale zase jezdí skoro za stejné hodnoty jako běžný kombík a navíc je dost praktický. Podle finančních možností bych se rozhodoval mezi C-maxem a S-maxem. Já mám S-maxe a neměnil bych.
vondry87
C-max se mi taky líbí a určitě to bude jeden z favoritů, s fordem máme dobré zkušenosti viz. výše. S-max už je zbytečně velký a drahý, ale určitě to bude dobré svezení 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Měl by ses projet s Mitsubishi ASX. Měl jsem půjčené 2.0l s CVT na 2 týdny a vracel jsem jej maximálně spokojen... :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ASX je vyborne auto.... nic priestrannejsie na danom podoryse sa najst neda ... rovnako spolahlivostne to bude tiez nezmar.... a s tou novou dynamickou maskou vyzera uz aj pekne stylovo :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
Jo, to jsem zapoměl dodat. Je i docela pohledné... 😉

[odkaz]
Avatar - wakantanka
wakantanka
Za dobré peniaze vieš teraz kúpiť trebárs Merivu. Osobne som o SUV ani nerozmýšľal ani pri prvom ani pri druhom. Za rovnaké peniaze totiž vieš kúpiť MPV ktoré funkciu rodinného auta zastane podstatne lepšie ako hociaké SUV.
Atila_
S tim Tiguanem nevim. Mam s nim najeto hezkych par tisic kilometru ve Statech, konkretne s tamnim zakladem 2.0 TSI a prislo mi ze to zere jako prokopnute (kolem deseti litru). Zazil jsem tam sestivalce co braly mene. Na tak malinkate auticko se ctyrvalcem v tamnich podminkach zadna velka spokojenost se spotrebou. Moje mnohem vetsi (byt ne SUV) 3.7 V6 dokaze jezdit za min.
Avatar - speedfred
speedfred
Za tú istú,prip menšiu spotrebu jazdím s 240kW R6. Je ale pravda,ze je to menšie auto.
Avatar - iudex
iudex
To ale dokazuje skôr schopnosti bavorských motorárov než neschopnosť Kórejcov. Pri dvojlitrových turbobenzínoch v strednej triede je to štandardná spotreba, viď môj príspevok vedľa. V nižšej strednej to ide podstatne lepšie, ja jazdím v dlhodobom priemere za 7,9 l.
Avatar - iudex
iudex
Na jednej strane sa to zdá veľa, ale taká je proste realita aj u konkurencie, ktorá má silný dvojlitrový turbobenzín v strednej triede. Podľa spritmonitoru Passat 2,0TSI 162 kW: 9,2 l, 206 kW: 10 l, Superb 162 kW: 9,0 l, 206 kW: 10,6 l, Mondeo 2,0EB 177 kW: 10,1 l. Takže 10 litrov u kombíka strednej triedy s HDM automatom nie je nijak z radu vybočujúca spotreba. Je ale pravda, že v kontexte toho, že bavoráky so 3,0 l šesťvalcami jazdia s rovnakou spotrebou, by človek čakal od štvorvalca menej.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Koně je třeba nějak nakrmit... a je jedno, jestli jsou čtyřválcoví nebo šestiválcoví...
mrazik
Vzdycky me fascinuje lakadlo na chiptuning - zvysime vykon, snizime spotrebu.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Proč ne. U zážehového motoru se upraví předstih a tím tlak plynů může na píst působit déle. Při vyšším plnicím tlaku turba a tím zvýšeným točivým momentem se zlepší účinnost motoru. Např. potřebuješ výkon 80 kW, sériový motor toho dosahuje třeba při 3000 ot/min, nachipovaný 2500 ot/min, takže nižší ztráty třením apod.. 😉
Neurotic
Já bych raději krmil ty šestiválcové, když potřebují stejné množství potravy. Navíc, když se podívám za kolik jezdí 3,6l V6 s 211kw... 8-10/100 v mnohem větším autě tak není co řešit >😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jenže v NEDC vychází V6 o kapku hůř, a tak dnes auto střední třídy s pořádným motorem nekoupíš, nebo ne pod 2 mega...
Avatar - praptak
praptak
Pravda, pravdoucí, jde především o požadovaný výkon bez ohledu na obsah. :yes:
vondry87
Na spritmonitor jsem taky hned kouknul, konkrétně na toho Passata, jenže těch aut je tak málo, že z toho závěry dělat nelze. Nehledě na to, že v tom tvém průměru je vlastně všechno včetně čtyřkolek atd. Po odečtení tam zbyde jediný Passat, který cca odpovídá konfiguraci Optimy, což je na nějaké relevantní srovnání opravdu málo >😁
Avatar - Emel
Emel
Těch aut tam moc není. 206kW u koncernu je vždy 4x4, i mezi těmi asi 5 162kW Passaty jsou 2 Alltracky. Tím neříkám že by mě 10 na 100 nějak šokovalo, to spíš těch 13-15 po městě.
Avatar - fOE
fOE
Tak to ze mel motor behem testu najeto jen 4tis km jeste dava jistou nadej, ze by to snad mohlo klesnout. Na potlesk to ale takhle urcite neni, tu ale nema problem jen Kia. V takhle velkem a tezkem aute maj podobny problem vsichni. 😉
EDIT: viz iudex
Avatar - _Karel_
_Karel_
A v kontextu toho, za kolik zdejší redaktoři jezdí se vším, bych řekl, že půjde ještě litr odečíst.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Za 10 jazdí reálne aj Kodiaq s 1,4 TSI čo má oproti tomuto pár koní. Za max 10 jazdí aj moje dieslové 2,2 t MPV ktoré má ale nie 180 kW ale 180 hp. Takto by sa dalo pokračovať donekonečna.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas... tiez pravda... napriklad v pajere sa za 10 jazdi len s lahkou nohou a to je pritom dizel ... ked na to slapnes mas aj 14 ani nevies ako 😉

napriek tomu ale dnesny zakaznik uz moc nechce kombik co pojde za 10-12 litrov ... doba sa meni... dnes chce kazdy jazdit pomaly uz zadara... ale zaroven mat 300 koni a tonu vybavy no jo .. ale takto to nefunguje... 😉 hlavne teda mimo papiera urcite nie .. lebo ten samozrejme znesie vsetko... ja teda verim ze aj takato vykonna optima si v eu par zakaznikov najde.... napriek tomu ale zamrzi fakt ze zlaty benzinovy stred optime nadalej chyba a tato top vezia bude u nas len exoticka kusovka
Avatar - wakantanka
wakantanka
Prečítal som celý test a nejak som celkom nepochopil čo je na tom aute také zlé, aby sa to muselo dať do titulku. Ak som niečo prehliadol opravte ma kolegovia. Napadá ma jediná vec, toto nieje ani Škoda ani VW, tam bude pes zakopaný. >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
titulek - čtenost 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
spotreba mohla byt nizsia.... otazne je ci za to nemoze aj ten automat... ale napriklad citlivy adaptivny tempomat by ma netrapil nakolko v takomto aute by som ho nikdy ani nepouzil ... takze vsetko je vec nazoru clovek od cloveka.... takisto hmotnost auta je relativne vysoka uz.... urcite to bude fajn auto ale je vidiet ze v tejto sfere kia este ma na com zapracovat ... co potesi bude iste kvalita spracovania ako taka... tu ma kia dnes uz ozaj velmi dobru.... rovnako verim ze spolahlivost agregatu bude ukazkova... len proste je pazravejsi ... za to ale asi vydrzi viac ako "otesanejsia" a po spotrebe nahanajuca sa konkurencia ... inak prave v PO u vas som minule tusim takyto bordovy kusok v kombiku videl... krasne auto... ale ako vravim.. chyba mu nejaky ten vykonovo aj cenovo zlaty stred... povedzme ten 130kw t-gdi zo sportagu by sa mi tu pozdaval ako ideal .... tych 180kw je uz proste drahych a pazravych a maloktory vodic vlastne v reale aj takyto motor uz potrebuje a vyuzije .. je to uz len taka chutovka pre par vyvolenych ... ale ok... na druhej strane som rad ze nova optima uz nie je len o dizlovom sedane ... ale ze prislo aj nejake to benzinove ( a kombikove ) osviezenie 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Tempomat je do takéhoto diaľničného prevoznika nutnosť (aspoň pre mňa),a keby sa dal prepnúť na obyč tempomat OK,ale ak nie tak máš potom z takých ciest iba zlosť.
jam2015
Vieš, súdruhovia z ACZ na tomto aute preventívne jazdili s plynom na podlahe, aby mohli "s čistým svedomím" deklarovať, že auto veľa žerie. ;-\
Avatar - wakantanka
wakantanka
že chýba nejaký benzínový stred a dieslový vrchol v ponuke je jedna vec. To že ale 180 kW auto má spotrebu 10 litrov je podľa redaktora veľa, ale že Kodiaq s 1,4 jazdí s podobnou ak nie rovnakou spotrebou je výborný výsledok. Kto bude ochotný položiť za toto auto ten milión, ten to podľa mňa riešiť nebude. Chodím sem v poslednej dobe čoraz menej a vzhľadom ku kvalite prestanem asi úplne podobne ako som svojho času prestal kupovať slovenské motoristické časopisy.
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
vitaj v klube ! >😁 - s tym obmedzovanim ucasti tu 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes: 😄
_MT_
Kodiaq bych do toho nepletl. Bude mít citelně větší aerodynamický odpor. Vzhledem k tomu, jak novináři zřejmě jezdí, 10 není nic překvapivého. Navíc na syrové auto. Podle mne nemá smysl řešit spotřebu v testech.
TomKocuR
Hlavne ta hmotnost je poriadna, pohotovostna hmotnost je o 90kil vyssia ako u dvojlitroveho dizloveho superbu s 4x4 pohonom. Kebyze to porovnavam so skodovackym ekvivalentom (viacmenej), teda druhy najsilnejsi benzin s prednym nahonom, rozdiel je 200kil, co asi vysvetluje preco ma slabsi superb lepsie zrychlenie. Tak aspon dufam ze to bude lepsie odhlucnene, alebo to bude mat tuhsie sasi.
_MT_
Titulek má v první řadě zajistit čtenost. Kolikrát obsah i odporuje titulku. Pokud na něj jen odpoví, že nic, tak je to pořád lepší. Já si vzpomněl na úsloví, je to příliš dobré, aby to byla pravda. Tedy zní to dobře, tak kde to má háček. Což neznamená, že tam bude. Ne, že bych se bez toho neobešel. Jak jsem již dříve napsal, u testu mi stačí vědět, co se testuje. Průpovídky si můžou nechat od cesty, akorát mě odradí. Ale pak jsem celkem konzervativní.

Pokud jsi to celé četl, abys zjistil, co že je s tím autem tak špatně, tak splnil svůj účel.
Avatar - boost.
boost.
Snad každý testovaný Jag má v titulku nějakou variaci na kočku/šelmu. Every. damn. time. >😁 :no:
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ten test by som si prečítal tak či tak, lebo samotné auto človek nestretne na každom rohu a očakával by som výstup, na základe ktorého sa človek ktorý chce podobné auto vie aspoň zorientovať kam ísť, čo vyskúšať a na čo si vyžiadať ponuku. Naozaj toto médium potrebuje bulvárny titulok? Nemyslím.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Otravný zvuk motoru, který nejde vypnout, špatně fungující část výbavy, která vyhnala cenu až na milion...
Ten motor (pokud je to opravdu tak zlý) může být i zásadní problém. Sám jsem dřív na auto párkrát dal laděný výfuk, a až se rozředilo původní nadšení, zbyla jen otrava na delších cestách.
Avatar - wakantanka
wakantanka
čo ti ja viem? v garaz.cz ho mali už dávno, nič z toho čo odznelo tu tam neodznelo. K motoru ako takému zvlášť, skôr ho chválili. Ten titulok by pasoval viac k tomu Kodiaqu co žere stejně ale jede podstatně húř. >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já netvrdím, že autor má ve výtkách pravdu. Jen popisuji pár věcí, kvůli kterým je "něco špatně". Ale upřímně- něco špatně bude samozřejmě u drtivé většiny aut, tím spíš mainstreamových.
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes: :yes: :yes:
TomKocuR
No neviem, v garazi prave hovoril (ked si to dobre pamatam), ze pohon je najslabsim clankom toho auta. Lenze ono to asi nebude motorom, ale tou hmotnostou. Ale nemat moznost vypnut to prizvucovanie z reproduktorov? Ved tym kompletne zruinovali cele auto
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
LED světlomety, které hezky svítí, ale oslňují všechny okolo tak, že během krátkého testu musí x řidičů problikávat, jsou pěkně k nas*ání, takové si mohou strčit za klobouk. Ale to myslím zdaleka nebude jen výsadou Korejců.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
není to žádné specifikum korejců. Aut s automatickým přepínáním už jezdí docela dost a vesměs oslňují. Silnice totiž není ideální laboratorní situace. Navíc pokud přepíná člověk, tak vidí "dopředu" a pokud není hovado, tak přepne na potkávačky dříve. Automatika potřebuje nejdřív osvícení od protijedoucího a až pak vypíná...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že redaktor neměl na mysli automatické přepínání dálkových, ale tlumená světla svítící tak, že ostatním řidičům přijdou jako dálková,
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Tady nejde o automatické přepínání tlumených a dálkových světel, ale skutečně jen o ta tlumená, která svítí tak, že oslňují ostatní řidiče. Bohužel se nejedná o třeba špatně nastavená světla daného kousku, protože u Optimy jsme si toho všimli už dříve.
Jinak máte pravdu, automatické přepínání dálkových a tlumených skutečně funguje málokdy...
jam2015
... a hlavne automatické rozsvecovanie svetiel je dosť zradné. Vojdeš do tunela a dóósť dlho trvá, kym svetlá zareagujú a začnú svietiť. A bolo to bežné aj pri naozaj nízkej rýchlost!
adamzprahy
U jakého auta?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ok, díky za doplnění. No, možná chtěla Kia s Optimou prostě oslnit >😒] 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
[odkaz] 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
jj tahle 323 mrkačka byla na svoji dobu brutální auto. S 1.6 to lítalo jak urvané z řetězu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
No, to teda nelítalo. Příjemně to jezdilo.Běžná 1,6.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Běžná 1.6 byla koncernová 55 kW zdechlina... A vedle tehdejších Felicií 1.3 to byl hotový zázrak :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak jo. Když to srovnáváš s feldou, 66kw je vážně letadlo.
Hele, bylo to fajn auto, ale žádnej civic.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Třeba jsi měl silnější řetěz, takže se nestihla urvat. 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
adamzprahy
Tohle záleží na konkrétním systému. U Renaultu mi to funguje spíše paranoidně, tzn. při sebemenším zahlédnutí světla přepíná na potkávací až mám nutkání si to pouštět sám 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ber v úvahu značku na kapotě... >😒]
Ernesto01
LED světla mají jeden problém - oční vadu nemalé části řidičů. Vlnová délka světla z LED v kombinaci s podmínkami okolo slunovratu způsobí, že je tlumená LED světla oslňují mnohem více, než objektivně výrazně více svítící dálková halogenová.

Tím neomlouvám KIU, ale je to jev, o kterém se u LED světel při prodeji mlčí. Ale je to jeden z dvaceti tisíc, u KIA to vypadá na jiný problém....
Avatar - _Karel_
_Karel_
všechny tyhle echt moderní prvky výbavy mainstream zatím (většinou) moc dobře neumí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle přeci víme všichni a nepochybně i Vy, pane autore... >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Že v tom není pořádný dvoulitrový motor, ale jenom jeho trapná náhražka >😒]
wolf66
Za tuhle cenu jsou lepsi evropska auta, tak proc sponzorovat korejce, kdyz clovek muze podporovat nasi Evropu. Navic na kvalitu evropskych znacek to nema.
Ernesto01
S podporou máte asi pravdu, ale s kvalitou bych byl opatrný. Zrovna takové BMW je král všech šmejdů a koncern na tom také není zrovna nejlépe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Taky bych pořád v této cenové upřednostnil evropské vozy, jenže musím uznat, že Optima SW se mimořádně povedla a nezadá si v mnoha objektivních parametrech se zavedenými značkami. Pokud znáš jen střednětřídní Hyundaie, tak tohle je prostě jinde. Interiér v nejvyšší specifikaci je skoro na úrovni němců (nevím, jak po stovkách tisíc km, mluvím o autě na salonu). Skladové vozy, třeba s 100kw dieslem, které se cenově vyrovnají evropských 1.6 TDI, či 1.5 TDCi jsou více než konkurenční... výše nemají odpověď.
majkomm
tak pokial kia uz nedava slevy proti tym cenam, co som videl na nete, tak optima nemá sancu, 630 tisíc najlacnejsi kusom na tip...s, za 630 tisíc si proste kupis europske/americke auto (a to bola najlacnejsia, bezne sa hybu okolo 700 tisíc a tam uz snad zozenies aj passata)
Avatar - wakantanka
wakantanka
v podobnej výbave s podobne výkonným motorom?
Gvick2
No evropských značek, která z evropských značek nabízí střední mainstreamové kombi se 180kW v benalu? Francie nula, Itálie nula, Británie nula, takže zbývá Německo a Německo při vší úctě není Evropa. Takže já bych počin Korejců viděl jako zdařilý a mířící správným směrem na slabá místa evropského autoprůmyslu, který na slušné benzíny v této třídě vesměs rezignoval.
vondry87
No zrovna tahle verze se asi moc prodávat nebude. Resp. neznám moc nadšenců, kteří na sebe hodí nejlepší oblek a s milionem v kufříku poběží do autosalonu Kia >😁 >😁 >😁
Gvick2
Netvrdím, že se bude taková verze nějak závratně prodávat, ale jako imagemaker silný benzín jistě fungovat bude, zvláště v situaci, kdy většina evropských značek tento level dnes už neumí postavit.
vondry87
Já jsem asi z jiného těsta, ale na mě ty imagemakery prostě neplatí. Nezajímá mě top verze automobilu, když si jí nejdu koupit. To by mohli do fábky nějak naprat šestiválec a chtít za něj 10 mil. Jsem zvědav, jestli by to zvedlo prodeje tříválců >😁
Gvick2
Myslím, že je celkem vyzkoušeno, že v konečném důsledku zvedlo a to jak jejich prodeje tak jejich cenu a o to výrobci jde až v první řadě. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
francuzske znacky od PSA uz uplne rezignovali na silnejsie benziny v strednej triede ... nechapem tomu ich "nezaujmu" ... mal som kedysi moc rad auta ako P607 s 3.0V6... bol to taky mladicky sen spolocne s P406 coupe 3.0V6 pripadne aj XM 3.0V6 ... dnes uz bohuzial u peugeota a citroene ani nie je o com snivat... .... dizlova 508 je absolutne mimo mna .... v strednej triede uz vlastne peugeot dnes ani nema nic seriozne benzinove len nejaky ten dizel .. nikto zase nechce 180kw v 508 ale nejaku tu oturbenu 1,6tku z P308 tam proste mohli dat ... to je velka skoda ... aspon ze renault s talismanom sa snazi .. tu jeho 1,6 tce so 147kw moc chvalim ... toto je proste ideal na taketo auto a ej vidiet ze renault to skratka umi ... ponuka motor ktory ozaj ma idealne parametre ... a auto s nim ma ten spravny smrnc :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Keď som kupoval P 508 tak bola v ponuke myslím aj benzínová 1.6l 121kW,neviem ako su na tom momentálne s ponukou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Renault je na tom stejně, ne-li hůře.
Avatar - Emel
Emel
Renault ten motor nabízí jen pro Initiale Paris... Takže žádný střed nabídky za rozumné peníze se nekoná.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, to je taky pěkná kravina. Jako by ten motor byl nějaká exkluzivitka. Ale mám pro ně (a za podobný přístup i pro jiné) vzkaz.
[odkaz]
>😒]
milic
Tuším, že v DE do 508 benzín koupit lze, to jen na CZ/SK trhu na něj kvůli mizivým prodejům rezignovali.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nedává smysl nabízet motor, který si koupí pět lidí za rok... Třeba ti to pomůže v "pochopení".
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
a proč na ně rezignoval? Není to tak trochu proto, že o ně je nulový zájem >😒] ?
Gvick2
První tři nejprodávanější auta v této třídě v Evropě (Passat, Superb, Insignia), které drží skoro 60% trhu silný benzín 200kW+ nabízí. Asi vědí proč (image) a prodeje nulové tyto motorizace určitě nemají.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
dej si do poměru zájem o silné benziny vs. diesely. Ano, zájem o silné benziny je mizivý :-!

Ale určitě souhlas v tom, že když už někdo má zájem o benzin, tak hodně často bral právě ten nejsilnější. Když už někdo neřeší spotřebu, tak je to logická volba.
jiriik
Špatně je to, že to je kia
Avatar - CHerokee
CHerokee
Kia no neva, kromě Čechů to i přistěhovalci v Německu občas kupují (teď nemyslím ty loňské, ale z východní Evropy a Turecka). Ale za milion? Za milion 4 válec? Myslím, že těchto tu bude jezdit méně než je prstů na jedné ruce. A to naše cesty vypadají, jak by všichni byli stěhováci. Tu spotřebu ani takoví nerozdýchají.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hlavně, že konkurence za milión nabízí v mainstreamu samé šestiválce...
Avatar - Magister
Magister
Tak ta americká ano. Evropa pro toto auto není trh.
majkomm
nevim, ale ta koncernova spotřeba je proste mimo😊 alebo su kuci z vw carodejove😊
Avatar - Bubáq
Bubáq
Dobrý test, kvalitní diskuse (snad jen ta tmavá bordó.... ta snad mohla být opravdu pominuta!). Leccos jsem se dozvěděl z obojího a to je to, oč mi kráčí.
Snad jen jednu malou, opravdu drobounkou prosbičku, pane Bureši: co sedadla? Vyhovují? Vyhovují na dlouhých rovinkách i v utažených zatáčkách? A funguje jejich klimatizace dobře? Dokázal byste si představit cestu Praha- Blava i na zadním sedadle? A jak fungují vypínače? Příjemně, nebo při stlačení vydávají odpudivé zvuky?
A prosím dovolte mi ještě jednu výhradu k vysloveným závěrům testmana: počet tlačítek na volantu není nijak vysoký. Je prostě ideální. Předpokladem je, že uživatel se s nimi rychle sžije, což je během testu poměrně problém. V případě takovýchto poznámek pak vznikají spory dvou skupin řidičů? těch, co daný model denně řídí už několik měsíců, a těch, co si do něj sedli na dva testovací dny. Čili důležitější, než subjektivní soud "hodně" či "málo" je informace o tom, zda jsou spínače logicky rozmístěny a mají podsvícené označení.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Sedadla mně vyhovovala, měla i optimální sedák a dobře podržela. Co se týče cesty Praha:Blava nevím, nicméně na trase Plzeň😜ardubice si cestující vzadu nestěžovali 😄 Před koleny je místa habaděj, omezený prostor nad hlavou se dá vyřešit shrbením těla, teda najitím jiné polohy. Ventilaci sedadel jsem bohužel nevyzkoušel, jízda v zimě pro to není moc vhodná. Co se týče vypínačů, nemám s nimi jediný problém.
xroman
Pane Bureši, děkuji za poměrně kvalitní test vozu.
Co se týká omezeneho prostoru nad hlavou, tak já žádný problém při mé výšce 185 cm nemám a to ani ve předu a ani vzadu. Fakt necítím nedostatek místa. Možná u někoho pocit nedostatku místa může vyvolat i černé polstrování stropu. Souhlasím s tím, že sedadla jsou kvalitní, dobrá velikost, dobře drží tělo a prostoru, před koleny je opravdu dost a hlavně do auta se výborně nastupuje.
Co se týká tlačítek na volantu, tak toto řešení se mě zdá velmi dobré a přehledné, množství tlačítek a rozmístění mě vyhovuje. Zdá se mě to jako lepší řešení než mít třeba ovládání tempomatu na samostatné páčce pod volantem. Mám teď Tiguana a tam je to podobné.
Arese
Není nejmenších pochyb o tom, že Kia za poslední roky učinila obrovský posun vpřed a tato její snaha je jistě sympatická. Ovšem test jasně potvrdil, že za evropskými konkurenty ještě pořád zaostává a pro segment D to platí dvojnásob. Design karoserie, zpracování interiéru a prostor pro nohy vzadu je jistě uspokojivý, ale špatně fungující asistenční systémy, oslňující světlomety a užraný motor dokazují, že to ještě není ono. A pak tu samozřejmě máme jen průměrné jízdní vlastnosti, chybějící manuální převodovku, chybějící verzi s pohonem všech kol, ještě pořád slabé image značky a z toho vyplývající rychle klesající zůstatková hodnota. Další mínusy jsou nabídka silného benzinového motoru pouze s automatickou převodovkou, jejíž funkce je navíc neuspokojivá... Ne, aby všechny tyto nedostatky evropský zákazník překousl, musela by být Optima SW výrazně levnější, než evropští konkurenti, a to rozhodně není. Za této situace sáhne drtivá většina Evropanů raději po kombíkovém Passatu, Superbu nové Insignii, popř. Mazdě 6 a je to zcela pochopitelné. Kupci Optimy SW se tak budou rekrutovat buď z evropských zastoupení korejských firem, nebo z fanatických příznivců značky (těch ale asi moc nebude) nebo prostě z těch, kteří autům vůbec nerozumí a před koupí si neudělají celkový přehled o nabídce v segmentu a nesvezou se s evropskými modely, takže je prodejce Kie dokáže "zblbnout". :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
:no: než napíšeš "jen průměrné jízdní vlastnosti, zkus si přečíst tu část testu, co je nadepsaná "skvěle jezdí". Že by byl ten 250k motor s automatem "užraný", to je taky spíš tvoje čtení z křišťálové koule.
"musela by být Optima levnější než konkurenti"- nejdřív si ty konkurenty nakonfiguruj do takovéhle výbavy. Cituji z testu "bezkonkurenční poměr ceny a výbavy".
Že tys ten test ani nečetl?
Arese
Naopak, můj příspěvek je reakcí na uvedený test, který jsem komplentně četl. 😉
King of rain
Je super že máš jasno, po přečtení testu, kde si získal pocit, že je vše, jak máš v hlavě léty "naroubováno". >😁 Dle pocitu redaktora, vytvoříš další pocit a názor na něco, co jsi viděl na obrázku. >😒]
Avatar - JohnST
JohnST
No Kia robi pokroky. Inak ta spotreba toho benzinu je dost velke negativum. :no: :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mazda6 s 2.5, dává stovku za 7.9, jezdí lehce do 8 litrů a pokud bys chtěl jet za devět, tak musíš jet tak, abys úmyslně zvedal spotřebu.
Avatar - iudex
iudex
191 k/256 Nm atmosféra nie je úplne konkurentom pre 245 k/353 Nm turbo. Ale v zásade máš čo do spotreby pravdu, Mazda ako jediná dokáže aj pri relatívne väčších objemoch udržať spotrebu na uzde.
_Teddy_
Dynamika (7.9 vs 7.6) ukazuje, ze aj so slabsim motorom su tie modely porovnatelne. Spotrebou je na tom rozhodne lepsie, a ciste subjektivne mi aj dizajn Mazdy6/kombi pripada krajsi (aj ked uz je trochu "okukany").

Ak by som chcel nepremiove sportove strihnute kombi strednej triedy, ja osobne by som radsej bral Mazdu6...
TomKocuR
Mazda 6W vazi skoro o 300 kil menej ako Optima SW
sniper1719
zejmena ze predu je to proste stale nic moc.... no ale kdyz koukam na novou Octavii, tak je to vlastne krasavice
Avatar - petr164
petr164
jakmile se objeví sedan či kombi s nízkou nákladovou hranou kufru, je jasné, že cokoli jako sportovní model je pohým marketingem. Fyziku oblafnout nelze a docílení pevnosti v krutu zadní části karoserie se bez vyšší nákladové hrany neobejde. Chápu, že to ale není nic pro kombi, takže by bylo lépe nehovořit vůbec o sportu, ale o pohém Grand Turismu, tedy o svižném cestování na dlouhé vzdálenosti. Pak je i torzně měkčí kombi potenciálně dobrým GT, jako je i toto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
RS6 Avant :-!
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
tak ked su Vianoce, davam ti :yes😒br />
>😁 >😁 >😁 >😁 😉
Avatar - white label
white label
Na Slovensku máte dnes Vánoce???
Že vy musíte být vždycky pozadu... >😁 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hehe, skoro si aj trafil: Ja totiz budem slavit este jedny Vianoce - podla Julianskeho kalendara s chlapmi na vychode. Takze pre mna je Vianocne obdobie cca 2 tyzdne v kuse. 😉
Avatar - white label
white label
Takže na východě slavíte Vánoce až od 7. ledna, stejně jako v Rusku.
Dyť říkám, že musíte být vždycky pozadu, akorát jsem nevěděl, že (na východě) až o tolik. >😒]
milic
Pozadu jsme my. Oni to sfoukli už v lednu a my musíme čekat až do prosince 😉
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
OK, strielas ostrymi... :-! takze aj ja😒br /> Nám tu ale skôr svitá a vám to neskôr zapadá... >😒] >😒] >😒] >😒]

Nic si ale z toho nerob, vraj ste bohatsia krajina, tak mate narok mat dlhsie vedenie. 😉
Avatar - white label
white label
To je jen taková profláklá útěcha pro východní krajiny. Na západě sice slunce později vychází/zapadá, ale to je pouze v rámci jednoho konkrétního dne, což je vzhledem k obecnému náskoku západu (několik "světelných" let) zcela zanedbatelné. >😒] 😉
xroman
Jsem zde dnes poprvé a oceňuji kvalitní diskuzi a kvalitní redakční test.
Mám možnost s tímto autem jezdit, mám s ním zatím ujeto cca 1000 km.
Jedná se bezesporu o velmi kvalitní auto s perfektním vzhledem, výbornou výbavou, velmi dobrým poměrem cena a kvalita. Auto má i velmi kvalitní prostorný interiér a výborné sedadla.
Co se týká spotřeby, tak teď se s průměrnou spotřebou pohybuji na hodnotě cca 9,8 l/100 km, ale spotřeba mírně klesá s ujetými kilometry. Nyní má auto najeto cca 1500 km. Před 2 dny jsem jel poměrně svižně trasu o délce cca 320 km s průměrnou spotřebou 9,1 l/100 km a průměrnou rychlostí 84 km/h. Nejednalo se o jízdu po dálnici.
Jízdní vlastnosti auta jsou výborné, co se týká full LED, tak je pravda, že občas na mě někdo blikne, ale to se mě stává i u VW Tiguan s xenony. Automatika přepíná světla z potkávacích na dálkové poměrně spolehlivě.
Co já oceňuji asi nejvíce je velmi kvalitní podvozek, vynikající sedadla, výborné zpracování interieru, pružný motor a výbornou navigaci, která mě moc mile překvapila. Celkově se mě i líbí uspořádání interiéru.
Udělal jsem si i pro sebe srovnání s Škoda Šuperb, kterou jsem měl také pár dní doma. Optima se zdá uvnitř hlavně ve předu prostornější, její vzhled je určitě sportovnější a působí dravěji - víc mě baví, vzbuzuje více emocí. Superb je víc seriózní, pro někoho možná i kvalitnější, ale mě tolik nebaví. Dělá co má, ale žádné emoce ve mě nevyvolává. Co se týká ceny, tak Superb ve stejné výbavě jako Optima je výrazně dražší.
orgasmic
To jsou tak trapný kecy prodejce KIA, až je to trapné.
Už stačí začátek toho promo kecu cca 9.8l >😁
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
keby to bol Váš typický predajca, tliachal by o 8-ich... :-!

takze sa ukludni, pripadne vyskusaj sam, najlepsie - najdi si zabehnnutu s 10t km a potom mozes pindať. :-!
King of rain
hele Orgáči zalez na autorevue a machruj nad svou TDI spotřebou v koktávce.Tady se řeší silnější auta, to ty nemůžeš pochopit. >😁
orgasmic
Ses trošku spletl...já nemám TDi >😁
King of rain
Čteš někde že máš TDI.....machruješ nad spotřebou TDI. A jak píšu zalez....machýrky tvého typu je potřeba vymést z tohoto webu >😒]
orgasmic
Seš úplně mimo a raději tam nelez :-!
King of rain
[odkaz]
orgasmic
A to byl pokus o co?
Ukazat, jaky jsem frajer? :-!
xroman
Na příspěvek tohoto typu nemá cenu reagovat, zbytečná ztráta času, ať si každý udělá úsudek sám.
Napsal jsem jen své zkušenosti a za tím si stojím. Prodejce KIA skutečně nejsem.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
super postrehy dik...... ano aj mne pride optima jasne emocionalnejsia ako superbecko .... ked som videl kombik GT nazivo tak som bol prekvapeny ako paradne vyzera.... ano aj kabinu a podvozky kia dnes uz vie robit velmi dobre... kto na nu ma tak si ju proste moze kupit a nemusi riesit superb alebo passat ak sa mu optima pozdava viac ... zvlast kombik mi pride vizualne velmi podareny a "napadny" v tej GT verzii ... a podvozok optimy tiez vsade chvalia ... auto vie fakt vyvolat zaujem a budit pozornost a chytit aj za srdce ... co napriklad superb v plnke tak dobre nedokaze ...

stredna trieda je dnes uz fakt naslapana a ci uz clovek zoberie novy superb passat optimu alebo mazdu 6..... chybny krok sa tu spravit uz neda... a o chvilku tu mame aj novu insigniu ktora vyzera tiez moc pekne a napadito.... co je dalsi prislub zaujimaveho vozu a silneho konkurenta..... ale zase nebyt silnej konkurencie tak optima by asi nebola tak dobra aka je... inak na garazi vraveli ze je dokonca kabinou aj o chlp pred mondeom .. a to je ozaj pre optimu skvela vizitka ... 😉 :yes:
xroman
Já netvrdím, že vše je u Kia Optima SW je stoprocentní, to rozhodně ne. Neříkám ani to, že je co se týká technologií lepší než koncernové auta VW nebo Škoda, ale rozhodně je to dobré auto, které mě baví, dá už se s koncernovými auty srovnávat a nic co by mě vyloženě vadilo jsem zde nenašel. Ale třeba je to jen můj názor, který nikomu nevnucuji.
Co mě osobně překvapilo je jak je Optima hlavně ve předu prostorná a to i ve srovnání s Superbem a i Mondeem a také to, jak se do ní dobře nastupuje. Bál jsem se i 6 stupňového automatu, ale je to v pohodě, řadí plynule.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne by sa tam popravde uz viac pacilo to 7stupnove DCT-cko ... ale asi k takemuto vykonnemu motoru na prenos takehoto kroutaku uz ani nie je stavane .... na druhej strane si viem predstavit aj manual ktory by daval vodicovi vacsie vyzitie a sportovejsi zazitok kedze ide o GT verziu a zaroven mozno aj nejaka ta desatinka v zrychleni by sla este dole ... ako neviem ale zrovna tento automat co tam teraz optima GT ma mi tam akosi nepasuje ale su to len take vnutorne pocity ... v reale ak si ho skusal a bol fajn tak asi je to ok aj napriek kusocek vyssej spotrebe

ono presne o tom auto ma byt... ma cloveka bavit.. je jedno ci je velke male hranate nafuknute ale ma cloveka zaujat a pacit sa mu.... musis ho mat proste rad ked s nim jazdis... aspon ja to tak vnimam... aj ked dnes ozaj zle auta uz nie su
xroman
Já sám jsem byl překvapený, že 6 st. automat je úplně v pohodě. Mám teď Tiguana, kde je 7 st. DSG a tak jsem se bál, jestli to nebude problém a není.
A ještě ke zvuku motoru. Pokud není použít ekonomický režim, tak zvuk motoru "vylepsuje" nějaký aktivní sound systém. Je to samostatný systém, není to žádný zvuk do rádia. Ze začátku se mě to i kamarádům moc líbilo, v kabině to zní náramně, jak daleko silnější motor, ale venku není slyšet nic. Čím déle s tím ale jezdím tak se mě ale líbí eko režim, kde tento aktivní sound není zapnutý, asi bych uvítál mít tento systém vypnuty. Ptal jsem se u Kia, jestli vylepšený zvuk jde vypnout i v ostatních jízdních režimech a jde, poměrně jednoduchým zásahem v servisu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rozumiem... no ak sa to da vypnut (hoci kusok nestandardnym sposobom) tak je to este fajn.... tu s tym zvukom to mozno ozaj kusok prekaucovali lebo GT ma byt v konecnom dosledku prijemnym rychlym cestovatelskym kombikom a nie nejakym revajucim divochom .. neprirodzene umely zvuk motora je jasne ze po par km jazdy omrzi ... toto naprosto chapem aj ked na druhej strane optimu GT som si uz pozrel v nejednom teste a paradoxne nikde sa na to vyslovene nestazovali ... tak neviem... asi je to aj o zvyku mozno niekto si to nejak ani nevsima a nevnima to negativne... neviem... ale ak sa to da vypnut tak to je dobra sprava ...

PS: inak mne sa pri pohlade spredu viac paci ta klasicka "nevykonna" verzia s okruhlymi hmlovkami ako tato GT s tymi vertikalnymi vyduchmi v narazniku ... pride mi to take uz "menej stavnate" akoby menej luxusny face ale to je uz len vec vkusu
xroman
Ono je to s převodovkami dnes trochu složitější. Pokud si chceš koupit verzi GT nebo GT-line, tak jinou možnost než automat prostě nemáš. V GT-line je ale disel 1.7 se 7 st., pokud se nemýlím tak dvouspojkovou, převodovkou, ten je výrazně úspornější. Já s tím nejezdil, ale kolega říkal, že je to pohoda, ale žádný závodník to není. Já už diesel nechci a láká mě právě silnější motor, automat je podmínkou a spotřeba mě moc netrápí.
Jinak třeba ani Subaru Levorg, které má také něco do sebe, nelze koupit s klasickou převodovkou ale jen s automatem. Zde mě i vadí absence parkovacích čidel, má jen kameru.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
s prevodovkami je to dnes uz tak.. automat sa pomaly tlaci uz vsade... ved premiovky od MB ako napriklad nove C alebo nove E si v manuali uz dnes mozno ani nekupis... len nejaky mozno zaklad... vsetko su to uz len nejake automaty..... pritom neverim ze taketo auto by niekto nechcel aj s manualom bez ohladu na cenu vozu ktora podla mna nie je rozhodujuca lebo ak raz chcem v aute manual tak je uplne jedno ci auto stoji 10 tisic eur alebo 50 tisic eur .... proste mala by ho znacka zakaznikovi ponuknut bez ohladu na cenu a imidz
webpaja
To je v pořádku, že jsi spokojen se svou garáží, ono si vybrat auto, které člověka netěší by by byl opruz. Přínos H/K vidím v tom, že donutí některé evropské spící či přešlapující automobilky opět fungovat jako dříve.
Avatar - praděda7
praděda7
Nevím, jestli to tu už zaznělo, ale tahleta Kia s celkovou délkou 4855 je sakramentsky jezevčíkovatá. Jasný, když se vyráží jednou za rok na dovču, tak každý mm se počítá, ale na každodenní popojíždění a parkování ve městě asi nic moc... ;-\
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Stejně jako celá evropská střední třída, že?
Avatar - praděda7
praděda7
Střední třída? Celková délka 4685 u Octávky Combi je na české a moravské podmínky tak akorát...maximum...si myslím.... :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Octavia není střední třída. Střední je Superb, Passat, Talisman...
Avatar - praděda7
praděda7
V Česku je Oktávka středně velké auto a nějaké jiné klasifikace jsou většině lidí ukradené...
Avatar - woody-alien
woody-alien
No ale +- stejně jsou na tom i konkurenti, takže pokud je to míněno jako kritika, pak by neměla směřovat na Optimu, ale obecně na nakynutí mainstreamové střední třídy. Z těch aktuálně nastavených délkových parametrů se v poslední době výrazněji vymykalo snad jedině Kizashi, R.I.P. Ono je to taky těžký, zespoda tlačí kompakty (např. Astra ST 470 cm) a každej chce mít na zadní sedačce před koleny ještě prostor na konferenční stolek. 😄 Takže nic jiného než rozvor a délka dodávky nezbývá.
Avatar - praděda7
praděda7
Souhlas s nešťastným "nakynutím". Ještě štěstí, že si je z čeho vybrat a místo jezevčíka se dá koupit i boxer.....ne, nemyslím toho Boxera... 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
auta strednej triedy su dnes uz proste hodne dlhe a velke .... zober si napriklad talisman ... ten je este o 1cm dlhsi ako optima.... ak chces teda nieco kratsie tak musis uz do nizsej strednej .... ale aj tam uz taka astra v kombiku ma 4,7m ... mne prave SUV pridu v tomto fajn ze su relativne "kratke" pritom uz masivne a s velkym razvorom a zaroven akoby boli aj takymi kombikmi .... ( vid kodiaq.. ktory je od superbu jasne kratsi pritom v reale bude asi aj kabinou vacsi a praktickejsi )
webpaja
Ten 1cm je hodně symbolický, ano střední je velká a nafouklá. Ale chceme bezpečnost a prostor 😉
Avatar - praděda7
praděda7
To jo, chceme bezpečnost a prostor, ale kde vezmeme ve městech prostor pro taková středně nafouklá auta? 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Teda, pravidelně jezdím do města (Brno) minimálně střednětřídním kombíkem, a že bych viděl větší rozdíl v parkování třeba proti kompaktnímu hb, to nevidím.
Avatar - praděda7
praděda7
Jo lidi jsou flexibilní, zvyknou si i na smrt... 😉
Philip1
S podivem, kolik z vás se neudrželo si rýpnout od Superbu...

Nechci ho obhajovat, ale ten dvoulitr v Optimě se 180 kW, je dynamicky výrazně slabší, než 2.0 TSI 162 kW v Superbu kombi... nehledě na to, že 2.0 TDI 140 kW automat má stovku za 7,8s (Optima 180 kW 7,6s), což je docela zarážející...

Optima vypadá v GT line dynamicky, to ano, ale už jí chybí ta serióznost a hlavně silnější diesel... to je v evropě kámen úrazu...
xroman
Já bych ani neřekl, že zde někdo rýpe do Superbu. Je to bez diskuzí vynikající auto, ale třeba ve mě nevzbuzuje žádné emoce a tolik mě nebaví. A zase někomu se nemusí líbit Optima a bude k ní mít miliony připomínek a to je v pořádku. Každý si může vybrat podle sebe a o to jde, každému se líbí něco jiné, každý má na auto jiné požadavky a predstavy. Kdyby se všem líbilo auto stejné, tak se ostatní nemusí vyrábět. Já bych si nikdy nedovolil někomu radit co si má koupit, je to každého věc.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Prosím tě, jak jsi přišel na to, že je "výrazně slabší" než 162kw tsi? 0,5s na stovce je "výrazně"?
Superb je o 150kg lehčí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
optima je dost tazka suhlas... tu sa nejaky metrak da este usetrit do buducna... rovnako aj ten jej automat uz asi nebude "najlepsi" a "najrychlejsi" napriek tomu ked vidim zrychlenie mondea s podobnym vykonom tak optima ozaj na tom nie je az tak zle ... v pripade mondea ale asi opat pojde o vysoku hmotnost ... takze aj mondeo ma rozhodne co zlepsovat do buducna... superb je v tomto fakt kusok inde... nepopieram
pargi
Jestli by to bylo 12,5 vs. 13 s, tak o nic nejde. Ale 7 vs. 7,5 už je rozdíl docela výrazný,
webpaja
Nebýt toho medvěda, myslel bych si, že ti někdo kope do garáže. Nevypadá to, že by jsi seděl v autě první měsíc, takže je ti jasné kolik udělají převodové poměry, kolik ležérnější automat, nějaké to kilo navíc apod.
Avatar - Lojza11
Lojza11
Kamen urazu bude nasledny prodej Optimy po 3-5 letech provozu. To clovek prodela kalhoty na rozdil od Supa. Kia chybi v nabidce motoru silny diesel, aby prodeji za neco staly. Benzinovych nadsencu moc nebude co budou chtit jezdit po meste za 12-13 litru benalu.
Avatar - fOE
fOE
Narozdil od Superbu? Nakupka tech nejvykonejsich benzinu v superbu byla prez milion, a vysledek😒br /> po 3 letech 45-50% fuc [odkaz]
po 5 letech 65-70% fuc [odkaz]

Udelat behem 5 let z auta cez milion auto za 300tis moc drzakem nezavani. To je jednoduse bolest vsech vetsich/silnejsich benzinu ve vetsich autech, ikdyz vyjimek se par nadej (hlavne u premie).
Avatar - Lojza11
Lojza11
hm a pak to srovnej s timto.
[odkaz]

Po trech letech mene jak tretina kupni ceny.

nebo cenikova cena 737 000,-kc po 14 mesicich 419 800,-Kc
[odkaz]

Tady mas propad ceny cca 43% za 14 mesicu a to je jeste ke vsemu nafta, kde by clovek predpokladal mensi propad ceny. Rocniho supa s naftou nesezenes kde je propad ceny vetsi nez 25%.
Avatar - fOE
fOE
Tratit cca 40% z cenikove ceny vozu behem prvniho roku je naprosto bezne i u naftaku a to i u koncernu, skodu nevyjimaje.
[odkaz]
UPE 38.160 EUR
Po roce: 24.460 €
Rozdil 36% po 13 mesicich.
A to je to novy model, kterych jeste neni na trhu tolik, za rok dva budou jahreswagny Superbu na tom tak jak je na tom Passat dnes😒br />
Passat [odkaz]
UPE 38.395 EUR
Po roce: 21.881 €
Rozdil 43% po 12 mesicich.

A podobne, nebo horsi, cisla najdes u BMW, Audi, MB, Fordu, Jaguaru... jednoduse vsude. Jahreswagnu je prehrsel, jsou proto levne a tenhle trend neobchazi ani Skodu. Jooo kdybys napsal, ze 8 let stara octavia bude stat v bazaru vic nez 8 let stara kia, ani na tebe nereaguju, ale argumentovat propadem ceny u korejce v prvnich letech a davat nemce jako drzak, to trosku odporuje tomu co nachazim v inzerci. 😉

PS: tu prvni kiu cos linknul beru jako anekdotu, protoze si nedovedu predstavit, ze by se nekdo seriozne snazil dat jako priklad propadu ceny dovoz z USA, ktery sam o sobe odradi spoustu lidi a cena je zakonite niz nez produkce urcena pro evropsky trh. Asi o tolik niz o kolik niz by byl z USA dotazeny passat v benzinu. 😄
Avatar - Lojza11
Lojza11
ja reagoval na psal na zustatkovou hodnotu Superb vs Optima. A tvrdim, ze Sup a je jedno zda benzin nebo nafta ma vyssi zustatkovou hodnotu nez naka Optima.To je cele. Auta nakupuji a vim jake jsou ceny pro dealery, jake na fleetu apod. Najdi mi Superb rok 2016, kde je cena o 40% nizsi nez cenikova, rad je od tebe budu vykupovat vse za cash. Bude z tebe multiomilionar. Cekam na tvou nabidku mi tyto auta Superby nabizet.Koupim jich 100 kusu do roka bez problemu.mail ti mohu poslat. Bmw nebo jinyma znackama nemavej, v bmw ti daji slevu 20% slevu jen co vlezes do autosalonu. Zkus to u superbu, aby ti dali prodejce 20% slevu u noveho auta 😄
V tom odkazu co si poslal je cena 660 000Kc, nove auto stoji 765 000,-kc +navigace a nek serepiticky. I kdyby stalo nove 850 000,-Kc. nechce se mi vybave presne pocitat sleva neni vetsi nez 22😖. K te cene 38 000eur co tam pisi je sci fi ve vybave ambiation a motorem 110 kw bez 4x4 a dsg-) Nesmis skocit na kazde info co pise naky moula.
Avatar - fOE
fOE
Chtel si cisla, dal jsem ti cisla, ze jim pak neveris a dal si tocis to svoje bo z tvych "zkusenosti a nakupu", pak tu o tom jak na superby nejsou slevy podobne jako u konkurence, to cele jeste podtrhnes pletenim aut v eurech a nejakych ceniku v CZK kde u toho konkretniho kusu cenu jen tipujes... mno uprimne, nevim co si mam o tom myslet. Kazdopadne na co jsem chtel poukazat jsem poukazal linkama nahore. 😉
King of rain
Tak fleet má 20% slevu i více oproti ceníku,Superb....a pro ostatní drží vysoké ceny, aby propad ceny pro nasledný prodej ojetého fleetu byl pro fleet co nejvýhodnější.

Nakonec teď je výhodnější(u některých verzí) kupovat pasata než superba....
Avatar - Lojza11
Lojza11
i na passata ve fleetu lze mit 20% slevu. U skody a vw rozlisuj normalni prodej a fleet, kde je plno omezeni pri naslednem prodeji.
Avatar - Lojza11
Lojza11
Tak si poradne podivej na tu vybavu co si Ambition s motorem 110kw co si posilal. Rozhodne tam neni vybava za cca 265 000,-Kc nad ramec ambition. projdi si polozku po polozce. To ze naky prodejce napise virtualni cena,aby se zakaznik chytil. To jeste nemusi byt pravda. Sup combi s motorem 110kw diesel stoji 765 000,-Kc. Tedy najdi mi max rocni auto s 36% za 489 600,-Kc kdyz je sleva 36 % bezna na rocni auto Sup. Roky vyroby 2016 a kilometraz dejme tomu do 50 000km Ja ho hned koupim za tu cenu a dam ti provizi. Za tu cenu sezenes bourane auta. Vseobecne skodovky drzi cenu lepe nez naka Kia, pokud to zpochybnujes nevidis si do ust, promin.Toto je dany i politkou skody, ktera ma obchodni politiku nastavenou x let prakticky shodnou co se tyka poskytovani slev zakaznikum, nastavovani slev flletu apod.