Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Optima SW 2.0 T-GDI – Silný motor, jistá jízda. Tak co je špatně?

Kia je ve střední třídě konečně zastoupena pohledným kombíkem se silným benzinovým motorem pod kapotou. Nezklame?
Zpět na článek
28. 12. 2016 10:32
28. 12. 2016 10:47
28. 12. 2016 10:49
28. 12. 2016 12:28
28. 12. 2016 12:50
28. 12. 2016 12:56
28. 12. 2016 13:02
28. 12. 2016 20:24
28. 12. 2016 13:31
28. 12. 2016 14:53
28. 12. 2016 15:07
28. 12. 2016 13:12
28. 12. 2016 13:40
28. 12. 2016 14:02
28. 12. 2016 20:09
28. 12. 2016 16:32
28. 12. 2016 20:12
28. 12. 2016 22:16
28. 12. 2016 23:31
29. 12. 2016 08:09
28. 12. 2016 17:34
28. 12. 2016 13:47
28. 12. 2016 11:06
28. 12. 2016 11:38
28. 12. 2016 11:37
28. 12. 2016 11:55
28. 12. 2016 12:15
28. 12. 2016 13:26
28. 12. 2016 12:23
28. 12. 2016 14:56
31. 12. 2016 03:58
28. 12. 2016 12:17
28. 12. 2016 12:28
28. 12. 2016 12:12
28. 12. 2016 16:24
28. 12. 2016 17:37
28. 12. 2016 21:47
29. 12. 2016 10:46
28. 12. 2016 11:37
28. 12. 2016 10:42
28. 12. 2016 11:06
28. 12. 2016 11:56
29. 12. 2016 08:44
29. 12. 2016 23:10
28. 12. 2016 12:19
28. 12. 2016 12:30
28. 12. 2016 13:41
29. 12. 2016 11:54
29. 12. 2016 13:50
29. 12. 2016 14:49
29. 12. 2016 15:45
30. 12. 2016 03:32
30. 12. 2016 08:49
31. 12. 2016 12:47
31. 12. 2016 21:17
30. 12. 2016 11:41
28. 12. 2016 10:31
"cituji volně z jednoho britského testu:
" je to výborný vůz, který se vyrovná všem svým konkurentům, ale má jednu velku chybu: špatný znak na kapotě"
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 11:11
Re: "cituji volně z jednoho britského testu:
ale predaje optimy v eu uz idu po prichode kombika pekne hore... a to je jasny signal ze kiu v tejto triede ludia uz zacinaju stale coraz viac "prijimat" aj u nas v eu ... problem hlavne vidim v tom ze optime nadalej chybaju nejake tie vhodnejsie benziny a silnejsie dizle... inak by podla mna mala este ovela lepsie predaje... pretoze to auto sa rozhodne vyrovna aj europskej konkurencii len to chce viac motorov ... toto naslapane t-gdi je pekne ale pre koho? ( co motoricky funguje v amerike uz proste v eu nemusi ) ... ved mozno aj vyse dve tretiny benzinov v tejto triede v eu sa predavaju v rozmedzi prave okolo 110-130kw ... vyssie uz ani moc nie... a nad nejakych 160kw v nepremiovej strednej mas defakto uz len par percentny predaj to su len kusovky .. tu sa predaje uz nerobia ... takze skoda ze optima nema aj nieco slabie a dostupnejsie v benzine co by sa predavalo ovela viac ako ta top verzia... mne by sa tam povedzme taka 1,6t-dgdi so 130kw v manuale/7st TDCT moc pacila .... velka skoda tejto chybajucej kombinacie lebo toto mohla byt uplna dokonalost ... mozno v dalsej generacii na to pridu ze europsky zakaznik ma vykonovo aj spotrebou predsa len ine poziadavky na benzinove kusky ako ten v zamori
28. 12. 2016 11:36
Re: "cituji volně z jednoho britského testu:
Ano, vidím to stejně. Ono obecně - Kia není jediná automobilka, která má v nabídce benzínů díru právě v oblasti tohoto "optima".

OT - četl jsem diskuzi pod testem Kodiaqu. Takže obrovské grutulace k novému autu. Koupě toho prvního nového je zdaleka tou nejemotivnější - i kdybych si příště kupoval supersport, už to nebude nikdy takové jako přechod za studentské popelnice do moderní funglovky (na druhou stranu, ta čistě mechanická popelnice mě naučila, řekl bych nadprůměrně dobře, řídit).
Také už se moc těším jak si budeš obhajovat svoji garáž ;-) Za mě rozhodně palec hore, je to výborná volba. A taky důkaz toho, že nejsi fanatik do jedné značky, což je nálepka, kterou zde má několik diskutérů v oblibě dávat každému, kdo fandí nějaké značce. Pokud to není ta jejich teda...

Přeji krásné zážitky za volantem a ať se Ti to Tsičko nepotká (spoiler-humor inside).

Ps.: Kdy bude doma?
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 12:34
Re: "cituji volně z jednoho britského testu:
dik moc... tak popravde uz som bol pri kupe dvoch aut v r 2001 a v r 2011 a co to uz som zazil a viem ako to prebieha .... ale je pravda ze toto uz bude moje ... takze mam kusok vacsi adrenalin a to uz aj teraz nejake dva tyzdne vopred ... po auto pojdem niekedy medzi pondelkom 9teho a sobotou 14teho januara ( uz ma aj caka ale kvoli inventure v prvom novorocnom tyzdni to ani skor nejde ) .... ako nakoniec mozno po neho pojdem az v sobotu 14teho kedze v tyzdni je opat malo casu na tieto veci a nejak sa nechcem plasit aj ked na druhej strane sa na neho uz neviem dockat ... ved uvidime .... dam vediet...

k autu: omrkol som dost malych vozov ... clio fiesta rio yaris corsa P208 ... fabiu... rozmyslal som aj o zakladnom ceede ci dokonca zakladnom civicu .... pokukoval po mazde 2 .... az kym som tiez neomrkol aj polo..... v reale je to kusok ine jasne... proste sadnes vyskusas.. osahas... zistis ceny.... zaruky... nasavas tie uz prvotne dojmy pocity.... a ako som tak auto za autom prechadzal tak som zistil ze niektore ktore som najprv chcel ma v reale nakoniec aj sklamali a niektore ktore som mozno nechcel sa mi zacali zdat ako fajn volba... musim ale povedat ze ani jedno auto uz nie je zle a neda sa uz urobit nejaka chyba ale predsa len v reale clovek citi ze co mu viac alebo menej sedi a vyhovuje ... rozhodli hlavne pocity... posed v aute ... priestrannost kabiny ale aj vybava za danu cenu ... kedze samozrejme stale bola limitom aj cena ..... a priznavam ze nebyt istej citelnej zlavy tak dane polo v povodnej cene ozaj nekupim a asi by som kupil za par mesiacov nieco ine ... bolo to take zvlastne lebo som vlastne ani nesiel do vw s tym ze hned aj nieco kupim len som chcel pozriet polo a ceny ako take a kusok si pokukat tie auta ... ale ked som sa do pola posadil a zistil ze nakoniec je teraz v akcii aj o nejaku tisicku lacnejsie ako v ofiko cenniku.. a zistil co vsetko v tej cene ma tak som si povedal ze uz niet cesty spat... bud toto polo alebo uz potom ozaj neviem co ... lebo baleno v zaklade len o nieco vyse tisic eur lacnejsie ( za 11 ) a este aj bez rezervy je ozaj razom mimo misu .. takze bolo vybrate... tak nejak som sam nechapal ako ale proste som sa rozhodol ked som sa do auta posadil ze toto chcem ze sa mi to presne takto paci ... tak uvidime ked s nim budem uz zabehnuty ze ci som to neprekaucoval ;-) .. ano ja viem ze sa mi nove rio ktore pride za par mesiacov bude hodne pacit a budem po nom vzdy poukovat a drzat mu palce ale na druhej strane aj sucasne polo sa mi vzdy pacilo a k polu ako takemu uz nejaky ten vztah z minulosti tiez mam ... a ako vravim... taketo auticko sa proste nedalo odmietnut... mam z volby ten spravny pocit ... proste ho chcem
28. 12. 2016 13:22
Re: "cituji volně z jednoho britského testu:
ty brďo :-) zrovna ty? každopádně moc gratluju, já tě tipoval na hyundai I20, nebo rio
s tím civicem jsi mě překvapil - současný verze si mi nelíbí, ale nová je nádherna
mužu se zeptat na motor u toho tvého pola?
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 14:17
Re: "cituji volně z jednoho britského testu:
;-) .. raz to uz proste muselo prist aj u mna ... uz od leta som pokukoval po niecom novom a robil kusok prieskum

civic je v zaklade ( 1,4 ) celkom zaujimavo posadeny a defakto aj mensi jazz nie je o moc lacnejsi ak vobec.... ale napriek tomu bol civic stale uz kusok nad limit lebo tam sa pod 13 a pol tazko dostanes... ceed je okolo 13 uz vo vybave team slovakia so zakl. 1,4 a na 16tkach elektronoch ... napriek tomu to uz tiez bolo moc ale hlavne ak prislo na lamanie chleba zistil som ze chcem nieco mensie kompaktnejsie s mensimi nakladmi do buducna .. nieco s cim zaparkujem u nas lahsie ale zaroven aby to bolo aj uz kusok zive a vybavene a nie nejaky lenoch ... to by uz clovek musel is do ceedu s gdi za 15 v silver vybave a to uz je mimo mna... viem ako jazdi 1,6 atmo v nizsej strednej a fakt nejaka slabsia 1,4 aj ked by asi postacovala ma v cene 13 tisic v ceede a 13 a pol v civicu uz nelakala ... auto uz nekupujem ani na rok ani na dva a tak chcem aby to aj o 5 rokov este nebola brzda premavky ... takze zivsie male auto mi vychadzalo ako ideal .. uz len ktore .. nakoniec vyhralo polo 1,2 tsi 66kw ( pacilo sa mi hned po nasadnuti ) .... cize uplne zakladna motorizacia pre comfortline polo ... ja mam este aj ediciu slovakia .. co znamena elektrony 15tky navyse ... plus parkovacie senzory a nejake dalsie drobnosti .... vlastne este ani neviem co vsetko to ma.... to zistim casom...
Avatar - white label
28. 12. 2016 23:18
Re: "cituji volně z jednoho britského testu:
A teď zkus pro změnu citovat doslovně, ať můžeme posoudit míru tvé "volnosti"... ;-)
28. 12. 2016 10:32
Spotřeba
Motor má parametry super, ale ta spotřeba je šílená. V dnešní době jezdit za 10l/100km a nemít tam V6 3.0, tak to nevím nevím.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2016 10:47
Re: Spotřeba
Zrovna si říkám, jestli by s pořádným šestiválcem byla spotřeba znatelně vyšší...Hádám, že ani ne.
28. 12. 2016 10:49
Re: Spotřeba
Ale to je asi společný znak pro všechny Korejce ne?

Aktuálně řeším auto pro manželku a samozřejmě mě napadlo nějaké typické SUV. Ideálně dostupné samozřejmě :-) Líbila se mi už ix 35, aktuálníTuscon ještě hezčí. Ale když člověk vidí průměrnou spotřebu a porovná to třeba s Tiguanem, tak je mu jasné, že pri normálním nájezdu se náklady časem vyrovnají.

Za mě tedy ne. Až Korejci nabídnou dobrý motor, pak s nimi nebudu mít problém. V aktuálním stavu platí, že nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci.
28. 12. 2016 12:28
Re: Spotřeba
A jakyze motor v tom tiguanu je o tolik uspornejsi, ze vedle nej korejci blednou zavisti?

Tuscon Benzin 177k = 9,31L [odkaz]
Tiguan Benzin 180k = 9,9L (to je s tim novym, "uspornym" 2L co nahradil 1.8tsi) [odkaz]

Tuscon Diesel 185k = 7,9L [odkaz]
Tiguan Diesel = 7,8L [odkaz]
28. 12. 2016 12:50
Re: Spotřeba
V6 287 koníků = 8,41 >:D [odkaz]
28. 12. 2016 12:56
Re: Spotřeba
To je jiste zajimave cislo, ale v debate o SUV trosku offtopic. ;-) Jako facka zde testovane optime a jinym vyhonenym dvoulitrum ale super. :-)
28. 12. 2016 13:02
Re: Spotřeba
Ano, ale podle mě by se ta spotřeba v Tiguanu moc nelišila, když se podívám v čem ten motor je
Avatar - JohnST
28. 12. 2016 20:24
Re: Spotřeba
Tie odkazy na Spritmonitor su scestne. Pozrite si za kolko tam s tym istym autom jazdia ti co maju vacsiu spotrebu. A preco? Lebo jazdia sviznejsie. Nejake dedkovske ,,popojizdenie" ma nezaujima. :-! >:D
28. 12. 2016 13:31
Re: Spotřeba
Když jsem to nedávno hledal, tak na tom byl korejec cca o litr a půl hůř, ale asi jsem se někde uklikl v zadání, protože tyhle čísla hovoří jasně. Takže posílám na dálku omluvu na korejský poloostrov, spotřeba je opravdu slušná.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2016 14:53
Re: Spotřeba
Akorát těch Tucsonů je 5, z toho 4 jezdí za 10.
28. 12. 2016 15:07
Re: Spotřeba
Kdyz ti to udela radost klidne si ten jeden skrtni. :-) Mou snahou nebylo dokazat, ze jsou korejske motory v necem vic nez fauve, ale minimalne silnejsi benzin a silnejsi nafta vychazi s koncernovskou konkurenci v SUV nastejno, teda alespon pokud jde o spotrebu.
Verim tomu, ze korejec bude rozezranejsi u zakladnich atmo benzinu, ale uprimne me nenapada horsi motorizace do takto velkych SUV nez zakladni benzin (coz ostatne potvrdil i nedavny test kodiaqu a 10L spotreba u 1.4tsi) tak to jsem neresil.

A Tuscon zere vic v nejspis nejprodavanejsim segmentu, slabsich 2L naft kolem 150k.
Tuscon 7,1L [odkaz]
Tiguan 6,8L [odkaz]

Jen tady to asi nebude ani tak chyba motoru jako spis to, ze uz je na to auto precijen ta 1,7crdi slaba a musi se na ni vic tlacit. I tak, rozdil jen nejakych 0,3L neni nic strasneho.
28. 12. 2016 13:12
Re: Spotřeba
Řešíš auto pro manželku (nové v ceně daleko přes půl míče, nebo ojeté + - za 200 tisíc), tedy asi do města, a oháníš se spotřebou? Dobrý. Prostě sis jen chtěl plivnout. ;-)

Je pravda, že motory u korejců jsou žravější, ale že bych v tom viděl takovej problém, to ne. Protože oproti německé konkurenci budou pořizovací náklady o desetitisíce vejš, takže návratnost ve spotřebě bude nula nula nic...
28. 12. 2016 13:40
Re: Spotřeba
Spotřebu beru zpět - viz. výše.

Němec to určitě nebude, manželka koncern nesnáší a já taky nejsem zrovna fanda, toho Tiguana jsem nadhodil, protože úspornost považuju za přednost koncernu. Nebo jsem považoval. Resp. já teď jezdím oktávku a v úspornosti se jí vyrovná málokdo. Bohužel to je ale tak jediné, v čem vyniká, takže brzy půjde z domu. A odsud asi plyne i ta manželčina averze :-)

Ono těch kilometrů bude asi časem docela dost, tak bych spotřebu řešil, ale rozhodnutí pořídit druhé auto padlo teprve včera a v podstatě to může dopadnout jakkoliv, já zas takovej fanda do SUV nejsem, ale máme teď čerstvě mimčo a chci hlavně něco bezpečného.
28. 12. 2016 14:02
Re: Spotřeba
Tu bezpečnost SUV nezajistí. Bezpečná auta najdeš i v normálních autech a nemusí to být SUV. On je to jen moderní segment. Do terénu těch aut je minimum a jízdní vlastnosti dohání tvrdším podvozkem.
Já bych to SUV z toho vynechal.

On se SUV segment už pomalu naplňuje a nebude vědět kudy kam. Zrovna nový tiguan není nějak zvlášť hezké auto, když ho porovnáš s minulým modelem, ten byl nesrovnatelně propracovanější.

Já bych zkusil šáhnout po fordu nebo Opelu. Ta současná modelová řada je fakt pěkná.
28. 12. 2016 20:09
Re: Spotřeba
Jasně nedělám si iluze, ale pořád si říkám, že ten vyšší posez nemusí být špatný. Protože když to do ní někdo zapíchne, tak má větší šanci, že to přežije, protože prostě bude výš než to druhé auto (za předpokladu, že to bude normální osobák).

Ford je určitě jeden z favoritů, měl jsem 2 Focusy a s oběma maximální spokojenost, strašně nám vyhovovaly. Bohužel se manželce nelíbí aktuální design alá Aston Martin. Což je fajn, alespoň bych ušetřil za pořízení starší generace :-)
Avatar - white label
28. 12. 2016 23:16
Re: Spotřeba
S tím starý vs nový Tiguan to vidím přesně opačně..., akorát ta cena u nového mohla být nižší.
28. 12. 2016 16:32
Re: Spotřeba
MPV. SUV jsou proti MPV nesmysl. Možná MPV nevypadá tak dobře, ale zase jezdí skoro za stejné hodnoty jako běžný kombík a navíc je dost praktický. Podle finančních možností bych se rozhodoval mezi C-maxem a S-maxem. Já mám S-maxe a neměnil bych.
28. 12. 2016 20:12
Re: Spotřeba
C-max se mi taky líbí a určitě to bude jeden z favoritů, s fordem máme dobré zkušenosti viz. výše. S-max už je zbytečně velký a drahý, ale určitě to bude dobré svezení :-)
28. 12. 2016 22:16
Re: Spotřeba
Měl by ses projet s Mitsubishi ASX. Měl jsem půjčené 2.0l s CVT na 2 týdny a vracel jsem jej maximálně spokojen... :-!
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 23:31
Re: Spotřeba
ASX je vyborne auto.... nic priestrannejsie na danom podoryse sa najst neda ... rovnako spolahlivostne to bude tiez nezmar.... a s tou novou dynamickou maskou vyzera uz aj pekne stylovo :yes:
29. 12. 2016 08:09
Re: Spotřeba
Jo, to jsem zapoměl dodat. Je i docela pohledné... ;-)

[odkaz]
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 17:34
Re: Spotřeba
Za dobré peniaze vieš teraz kúpiť trebárs Merivu. Osobne som o SUV ani nerozmýšľal ani pri prvom ani pri druhom. Za rovnaké peniaze totiž vieš kúpiť MPV ktoré funkciu rodinného auta zastane podstatne lepšie ako hociaké SUV.
28. 12. 2016 13:47
Re: Spotřeba
S tim Tiguanem nevim. Mam s nim najeto hezkych par tisic kilometru ve Statech, konkretne s tamnim zakladem 2.0 TSI a prislo mi ze to zere jako prokopnute (kolem deseti litru). Zazil jsem tam sestivalce co braly mene. Na tak malinkate auticko se ctyrvalcem v tamnich podminkach zadna velka spokojenost se spotrebou. Moje mnohem vetsi (byt ne SUV) 3.7 V6 dokaze jezdit za min.
Avatar - speedfred
28. 12. 2016 11:06
Re: Spotřeba
Za tú istú,prip menšiu spotrebu jazdím s 240kW R6. Je ale pravda,ze je to menšie auto.
Avatar - iudex
28. 12. 2016 11:38
Re: Spotřeba
To ale dokazuje skôr schopnosti bavorských motorárov než neschopnosť Kórejcov. Pri dvojlitrových turbobenzínoch v strednej triede je to štandardná spotreba, viď môj príspevok vedľa. V nižšej strednej to ide podstatne lepšie, ja jazdím v dlhodobom priemere za 7,9 l.
Avatar - iudex
28. 12. 2016 11:37
Re: Spotřeba
Na jednej strane sa to zdá veľa, ale taká je proste realita aj u konkurencie, ktorá má silný dvojlitrový turbobenzín v strednej triede. Podľa spritmonitoru Passat 2,0TSI 162 kW: 9,2 l, 206 kW: 10 l, Superb 162 kW: 9,0 l, 206 kW: 10,6 l, Mondeo 2,0EB 177 kW: 10,1 l. Takže 10 litrov u kombíka strednej triedy s HDM automatom nie je nijak z radu vybočujúca spotreba. Je ale pravda, že v kontexte toho, že bavoráky so 3,0 l šesťvalcami jazdia s rovnakou spotrebou, by človek čakal od štvorvalca menej.
Avatar - Blue Sun
28. 12. 2016 11:55
Re: Spotřeba
Koně je třeba nějak nakrmit... a je jedno, jestli jsou čtyřválcoví nebo šestiválcoví...
28. 12. 2016 12:15
Re: Spotřeba
Vzdycky me fascinuje lakadlo na chiptuning - zvysime vykon, snizime spotrebu.
Avatar - Dzakobo
28. 12. 2016 13:26
Re: Spotřeba
Proč ne. U zážehového motoru se upraví předstih a tím tlak plynů může na píst působit déle. Při vyšším plnicím tlaku turba a tím zvýšeným točivým momentem se zlepší účinnost motoru. Např. potřebuješ výkon 80 kW, sériový motor toho dosahuje třeba při 3000 ot/min, nachipovaný 2500 ot/min, takže nižší ztráty třením apod.. ;-)
28. 12. 2016 12:23
Re: Spotřeba
Já bych raději krmil ty šestiválcové, když potřebují stejné množství potravy. Navíc, když se podívám za kolik jezdí 3,6l V6 s 211kw... 8-10/100 v mnohem větším autě tak není co řešit >:D
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2016 14:56
Re: Spotřeba
Jenže v NEDC vychází V6 o kapku hůř, a tak dnes auto střední třídy s pořádným motorem nekoupíš, nebo ne pod 2 mega...
31. 12. 2016 03:58
Re: Spotřeba
Pravda, pravdoucí, jde především o požadovaný výkon bez ohledu na obsah. :yes:
28. 12. 2016 12:17
Re: Spotřeba
Na spritmonitor jsem taky hned kouknul, konkrétně na toho Passata, jenže těch aut je tak málo, že z toho závěry dělat nelze. Nehledě na to, že v tom tvém průměru je vlastně všechno včetně čtyřkolek atd. Po odečtení tam zbyde jediný Passat, který cca odpovídá konfiguraci Optimy, což je na nějaké relevantní srovnání opravdu málo >:D
Avatar - Emel
28. 12. 2016 12:28
Re: Spotřeba
Těch aut tam moc není. 206kW u koncernu je vždy 4x4, i mezi těmi asi 5 162kW Passaty jsou 2 Alltracky. Tím neříkám že by mě 10 na 100 nějak šokovalo, to spíš těch 13-15 po městě.
28. 12. 2016 12:12
Re: Spotřeba
Tak to ze mel motor behem testu najeto jen 4tis km jeste dava jistou nadej, ze by to snad mohlo klesnout. Na potlesk to ale takhle urcite neni, tu ale nema problem jen Kia. V takhle velkem a tezkem aute maj podobny problem vsichni. ;-)
EDIT: viz iudex
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 16:24
Re: Spotřeba
A v kontextu toho, za kolik zdejší redaktoři jezdí se vším, bych řekl, že půjde ještě litr odečíst.
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 17:37
Re: Spotřeba
Za 10 jazdí reálne aj Kodiaq s 1,4 TSI čo má oproti tomuto pár koní. Za max 10 jazdí aj moje dieslové 2,2 t MPV ktoré má ale nie 180 kW ale 180 hp. Takto by sa dalo pokračovať donekonečna.
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 21:47
Re: Spotřeba
suhlas... tiez pravda... napriklad v pajere sa za 10 jazdi len s lahkou nohou a to je pritom dizel ... ked na to slapnes mas aj 14 ani nevies ako ;-)

napriek tomu ale dnesny zakaznik uz moc nechce kombik co pojde za 10-12 litrov ... doba sa meni... dnes chce kazdy jazdit pomaly uz zadara... ale zaroven mat 300 koni a tonu vybavy no jo .. ale takto to nefunguje... ;-) hlavne teda mimo papiera urcite nie .. lebo ten samozrejme znesie vsetko... ja teda verim ze aj takato vykonna optima si v eu par zakaznikov najde.... napriek tomu ale zamrzi fakt ze zlaty benzinovy stred optime nadalej chyba a tato top vezia bude u nas len exoticka kusovka
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 10:33
Co je špatně?
Prečítal som celý test a nejak som celkom nepochopil čo je na tom aute také zlé, aby sa to muselo dať do titulku. Ak som niečo prehliadol opravte ma kolegovia. Napadá ma jediná vec, toto nieje ani Škoda ani VW, tam bude pes zakopaný. >:D
Rozbalit vlákno
18
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 10:43
Re: Co je špatně?
titulek - čtenost ;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 10:58
Re: Co je špatně?
spotreba mohla byt nizsia.... otazne je ci za to nemoze aj ten automat... ale napriklad citlivy adaptivny tempomat by ma netrapil nakolko v takomto aute by som ho nikdy ani nepouzil ... takze vsetko je vec nazoru clovek od cloveka.... takisto hmotnost auta je relativne vysoka uz.... urcite to bude fajn auto ale je vidiet ze v tejto sfere kia este ma na com zapracovat ... co potesi bude iste kvalita spracovania ako taka... tu ma kia dnes uz ozaj velmi dobru.... rovnako verim ze spolahlivost agregatu bude ukazkova... len proste je pazravejsi ... za to ale asi vydrzi viac ako "otesanejsia" a po spotrebe nahanajuca sa konkurencia ... inak prave v PO u vas som minule tusim takyto bordovy kusok v kombiku videl... krasne auto... ale ako vravim.. chyba mu nejaky ten vykonovo aj cenovo zlaty stred... povedzme ten 130kw t-gdi zo sportagu by sa mi tu pozdaval ako ideal .... tych 180kw je uz proste drahych a pazravych a maloktory vodic vlastne v reale aj takyto motor uz potrebuje a vyuzije .. je to uz len taka chutovka pre par vyvolenych ... ale ok... na druhej strane som rad ze nova optima uz nie je len o dizlovom sedane ... ale ze prislo aj nejake to benzinove ( a kombikove ) osviezenie ;-)
Avatar - speedfred
28. 12. 2016 11:08
Re: Co je špatně?
Tempomat je do takéhoto diaľničného prevoznika nutnosť (aspoň pre mňa),a keby sa dal prepnúť na obyč tempomat OK,ale ak nie tak máš potom z takých ciest iba zlosť.
28. 12. 2016 12:12
Re: Co je špatně?
Vieš, súdruhovia z ACZ na tomto aute preventívne jazdili s plynom na podlahe, aby mohli "s čistým svedomím" deklarovať, že auto veľa žerie. ;-\
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 17:45
Re: Co je špatně?
že chýba nejaký benzínový stred a dieslový vrchol v ponuke je jedna vec. To že ale 180 kW auto má spotrebu 10 litrov je podľa redaktora veľa, ale že Kodiaq s 1,4 jazdí s podobnou ak nie rovnakou spotrebou je výborný výsledok. Kto bude ochotný položiť za toto auto ten milión, ten to podľa mňa riešiť nebude. Chodím sem v poslednej dobe čoraz menej a vzhľadom ku kvalite prestanem asi úplne podobne ako som svojho času prestal kupovať slovenské motoristické časopisy.
Avatar - AUDIRS6
28. 12. 2016 20:33
Re: Co je špatně?
vitaj v klube ! >:D - s tym obmedzovanim ucasti tu ;-)
29. 12. 2016 10:46
Re: Co je špatně?
Kodiaq bych do toho nepletl. Bude mít citelně větší aerodynamický odpor. Vzhledem k tomu, jak novináři zřejmě jezdí, 10 není nic překvapivého. Navíc na syrové auto. Podle mne nemá smysl řešit spotřebu v testech.
31. 12. 2016 12:28
Re: Co je špatně?
Hlavne ta hmotnost je poriadna, pohotovostna hmotnost je o 90kil vyssia ako u dvojlitroveho dizloveho superbu s 4x4 pohonom. Kebyze to porovnavam so skodovackym ekvivalentom (viacmenej), teda druhy najsilnejsi benzin s prednym nahonom, rozdiel je 200kil, co asi vysvetluje preco ma slabsi superb lepsie zrychlenie. Tak aspon dufam ze to bude lepsie odhlucnene, alebo to bude mat tuhsie sasi.
28. 12. 2016 11:37
Re: Co je špatně?
Titulek má v první řadě zajistit čtenost. Kolikrát obsah i odporuje titulku. Pokud na něj jen odpoví, že nic, tak je to pořád lepší. Já si vzpomněl na úsloví, je to příliš dobré, aby to byla pravda. Tedy zní to dobře, tak kde to má háček. Což neznamená, že tam bude. Ne, že bych se bez toho neobešel. Jak jsem již dříve napsal, u testu mi stačí vědět, co se testuje. Průpovídky si můžou nechat od cesty, akorát mě odradí. Ale pak jsem celkem konzervativní.

Pokud jsi to celé četl, abys zjistil, co že je s tím autem tak špatně, tak splnil svůj účel.
Avatar - boost.
28. 12. 2016 12:10
Re: Co je špatně?
Snad každý testovaný Jag má v titulku nějakou variaci na kočku/šelmu. Every. damn. time. >:D :no:
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 21:08
Re: Co je špatně?
Ten test by som si prečítal tak či tak, lebo samotné auto človek nestretne na každom rohu a očakával by som výstup, na základe ktorého sa človek ktorý chce podobné auto vie aspoň zorientovať kam ísť, čo vyskúšať a na čo si vyžiadať ponuku. Naozaj toto médium potrebuje bulvárny titulok? Nemyslím.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 16:27
Re: Co je špatně?
Otravný zvuk motoru, který nejde vypnout, špatně fungující část výbavy, která vyhnala cenu až na milion...
Ten motor (pokud je to opravdu tak zlý) může být i zásadní problém. Sám jsem dřív na auto párkrát dal laděný výfuk, a až se rozředilo původní nadšení, zbyla jen otrava na delších cestách.
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 17:49
Re: Co je špatně?
čo ti ja viem? v garaz.cz ho mali už dávno, nič z toho čo odznelo tu tam neodznelo. K motoru ako takému zvlášť, skôr ho chválili. Ten titulok by pasoval viac k tomu Kodiaqu co žere stejně ale jede podstatně húř. >:D
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 18:20
Re: Co je špatně?
Já netvrdím, že autor má ve výtkách pravdu. Jen popisuji pár věcí, kvůli kterým je "něco špatně". Ale upřímně- něco špatně bude samozřejmě u drtivé většiny aut, tím spíš mainstreamových.
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 21:03
Re: Co je špatně?
:yes: :yes: :yes:
31. 12. 2016 12:32
Re: Co je špatně?
No neviem, v garazi prave hovoril (ked si to dobre pamatam), ze pohon je najslabsim clankom toho auta. Lenze ono to asi nebude motorom, ale tou hmotnostou. Ale nemat moznost vypnut to prizvucovanie z reproduktorov? Ved tym kompletne zruinovali cele auto
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2016 10:39
Full Do Xichtu LED
LED světlomety, které hezky svítí, ale oslňují všechny okolo tak, že během krátkého testu musí x řidičů problikávat, jsou pěkně k nas*ání, takové si mohou strčit za klobouk. Ale to myslím zdaleka nebude jen výsadou Korejců.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 10:46
Re: Full Do Xichtu LED
není to žádné specifikum korejců. Aut s automatickým přepínáním už jezdí docela dost a vesměs oslňují. Silnice totiž není ideální laboratorní situace. Navíc pokud přepíná člověk, tak vidí "dopředu" a pokud není hovado, tak přepne na potkávačky dříve. Automatika potřebuje nejdřív osvícení od protijedoucího a až pak vypíná...
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2016 10:50
Re: Full Do Xichtu LED
Myslím, že redaktor neměl na mysli automatické přepínání dálkových, ale tlumená světla svítící tak, že ostatním řidičům přijdou jako dálková,
28. 12. 2016 10:57
Re: Full Do Xichtu LED
Tady nejde o automatické přepínání tlumených a dálkových světel, ale skutečně jen o ta tlumená, která svítí tak, že oslňují ostatní řidiče. Bohužel se nejedná o třeba špatně nastavená světla daného kousku, protože u Optimy jsme si toho všimli už dříve.
Jinak máte pravdu, automatické přepínání dálkových a tlumených skutečně funguje málokdy...
28. 12. 2016 12:16
Re: Full Do Xichtu LED
... a hlavne automatické rozsvecovanie svetiel je dosť zradné. Vojdeš do tunela a dóósť dlho trvá, kym svetlá zareagujú a začnú svietiť. A bolo to bežné aj pri naozaj nízkej rýchlost!
28. 12. 2016 14:41
Re: Full Do Xichtu LED
U jakého auta?
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 12:54
Re: Full Do Xichtu LED
ok, díky za doplnění. No, možná chtěla Kia s Optimou prostě oslnit >:-[] ;-)
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 18:22
Re: Full Do Xichtu LED
jj tahle 323 mrkačka byla na svoji dobu brutální auto. S 1.6 to lítalo jak urvané z řetězu.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 18:41
Re: Full Do Xichtu LED
No, to teda nelítalo. Příjemně to jezdilo.Běžná 1,6.
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 18:56
Re: Full Do Xichtu LED
Běžná 1.6 byla koncernová 55 kW zdechlina... A vedle tehdejších Felicií 1.3 to byl hotový zázrak :-!
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 19:16
Re: Full Do Xichtu LED
Tak jo. Když to srovnáváš s feldou, 66kw je vážně letadlo.
Hele, bylo to fajn auto, ale žádnej civic.
Avatar - woody-alien
28. 12. 2016 18:58
Re: Full Do Xichtu LED
Třeba jsi měl silnější řetěz, takže se nestihla urvat. :-)
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 19:11
Re: Full Do Xichtu LED
>:-[] :yes:
28. 12. 2016 14:41
Re: Full Do Xichtu LED
Tohle záleží na konkrétním systému. U Renaultu mi to funguje spíše paranoidně, tzn. při sebemenším zahlédnutí světla přepíná na potkávací až mám nutkání si to pouštět sám :-)
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2016 08:22
Re: Full Do Xichtu LED
Ber v úvahu značku na kapotě... >:-[]
28. 12. 2016 11:00
Re: Full Do Xichtu LED
LED světla mají jeden problém - oční vadu nemalé části řidičů. Vlnová délka světla z LED v kombinaci s podmínkami okolo slunovratu způsobí, že je tlumená LED světla oslňují mnohem více, než objektivně výrazně více svítící dálková halogenová.

Tím neomlouvám KIU, ale je to jev, o kterém se u LED světel při prodeji mlčí. Ale je to jeden z dvaceti tisíc, u KIA to vypadá na jiný problém....
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 16:29
Re: Full Do Xichtu LED
všechny tyhle echt moderní prvky výbavy mainstream zatím (většinou) moc dobře neumí.
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 10:42
Co je špatně?
Tohle přeci víme všichni a nepochybně i Vy, pane autore... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2016 08:07
Re: Co je špatně?
Že v tom není pořádný dvoulitrový motor, ale jenom jeho trapná náhražka >:-[]
28. 12. 2016 10:49
sponzorovat korejce?
Za tuhle cenu jsou lepsi evropska auta, tak proc sponzorovat korejce, kdyz clovek muze podporovat nasi Evropu. Navic na kvalitu evropskych znacek to nema.
Rozbalit vlákno
19
28. 12. 2016 11:01
Re: sponzorovat korejce?
S podporou máte asi pravdu, ale s kvalitou bych byl opatrný. Zrovna takové BMW je král všech šmejdů a koncern na tom také není zrovna nejlépe.
Avatar - Ozzman
28. 12. 2016 11:07
Re: sponzorovat korejce?
Taky bych pořád v této cenové upřednostnil evropské vozy, jenže musím uznat, že Optima SW se mimořádně povedla a nezadá si v mnoha objektivních parametrech se zavedenými značkami. Pokud znáš jen střednětřídní Hyundaie, tak tohle je prostě jinde. Interiér v nejvyšší specifikaci je skoro na úrovni němců (nevím, jak po stovkách tisíc km, mluvím o autě na salonu). Skladové vozy, třeba s 100kw dieslem, které se cenově vyrovnají evropských 1.6 TDI, či 1.5 TDCi jsou více než konkurenční... výše nemají odpověď.
28. 12. 2016 11:20
Re: sponzorovat korejce?
tak pokial kia uz nedava slevy proti tym cenam, co som videl na nete, tak optima nemá sancu, 630 tisíc najlacnejsi kusom na tip...s, za 630 tisíc si proste kupis europske/americke auto (a to bola najlacnejsia, bezne sa hybu okolo 700 tisíc a tam uz snad zozenies aj passata)
Avatar - wakantanka
28. 12. 2016 17:50
Re: sponzorovat korejce?
v podobnej výbave s podobne výkonným motorom?
28. 12. 2016 11:09
Re: sponzorovat korejce?
No evropských značek, která z evropských značek nabízí střední mainstreamové kombi se 180kW v benalu? Francie nula, Itálie nula, Británie nula, takže zbývá Německo a Německo při vší úctě není Evropa. Takže já bych počin Korejců viděl jako zdařilý a mířící správným směrem na slabá místa evropského autoprůmyslu, který na slušné benzíny v této třídě vesměs rezignoval.
28. 12. 2016 11:28
Re: sponzorovat korejce?
No zrovna tahle verze se asi moc prodávat nebude. Resp. neznám moc nadšenců, kteří na sebe hodí nejlepší oblek a s milionem v kufříku poběží do autosalonu Kia >:D >:D >:D
28. 12. 2016 11:36
Re: sponzorovat korejce?
Netvrdím, že se bude taková verze nějak závratně prodávat, ale jako imagemaker silný benzín jistě fungovat bude, zvláště v situaci, kdy většina evropských značek tento level dnes už neumí postavit.
28. 12. 2016 11:53
Re: sponzorovat korejce?
Já jsem asi z jiného těsta, ale na mě ty imagemakery prostě neplatí. Nezajímá mě top verze automobilu, když si jí nejdu koupit. To by mohli do fábky nějak naprat šestiválec a chtít za něj 10 mil. Jsem zvědav, jestli by to zvedlo prodeje tříválců >:D
28. 12. 2016 12:02
Re: sponzorovat korejce?
Myslím, že je celkem vyzkoušeno, že v konečném důsledku zvedlo a to jak jejich prodeje tak jejich cenu a o to výrobci jde až v první řadě. :-)
Avatar - 3_diamanty
28. 12. 2016 11:30
Re: sponzorovat korejce?
francuzske znacky od PSA uz uplne rezignovali na silnejsie benziny v strednej triede ... nechapem tomu ich "nezaujmu" ... mal som kedysi moc rad auta ako P607 s 3.0V6... bol to taky mladicky sen spolocne s P406 coupe 3.0V6 pripadne aj XM 3.0V6 ... dnes uz bohuzial u peugeota a citroene ani nie je o com snivat... .... dizlova 508 je absolutne mimo mna .... v strednej triede uz vlastne peugeot dnes ani nema nic seriozne benzinove len nejaky ten dizel .. nikto zase nechce 180kw v 508 ale nejaku tu oturbenu 1,6tku z P308 tam proste mohli dat ... to je velka skoda ... aspon ze renault s talismanom sa snazi .. tu jeho 1,6 tce so 147kw moc chvalim ... toto je proste ideal na taketo auto a ej vidiet ze renault to skratka umi ... ponuka motor ktory ozaj ma idealne parametre ... a auto s nim ma ten spravny smrnc :yes:
Avatar - speedfred
28. 12. 2016 11:46
Re: sponzorovat korejce?
Keď som kupoval P 508 tak bola v ponuke myslím aj benzínová 1.6l 121kW,neviem ako su na tom momentálne s ponukou.
Avatar - twistedTSD
28. 12. 2016 15:05
Re: sponzorovat korejce?
Renault je na tom stejně, ne-li hůře.
Avatar - Emel
28. 12. 2016 15:38
Re: sponzorovat korejce?
Renault ten motor nabízí jen pro Initiale Paris... Takže žádný střed nabídky za rozumné peníze se nekoná.
Avatar - woody-alien
28. 12. 2016 19:04
Re: sponzorovat korejce?
No, to je taky pěkná kravina. Jako by ten motor byl nějaká exkluzivitka. Ale mám pro ně (a za podobný přístup i pro jiné) vzkaz.
[odkaz]
>:-[]
28. 12. 2016 21:50
Re: sponzorovat korejce?
Tuším, že v DE do 508 benzín koupit lze, to jen na CZ/SK trhu na něj kvůli mizivým prodejům rezignovali.
Avatar - Blue Sun
29. 12. 2016 08:43
Re: sponzorovat korejce?
Nedává smysl nabízet motor, který si koupí pět lidí za rok... Třeba ti to pomůže v "pochopení".
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 12:56
Re: sponzorovat korejce?
a proč na ně rezignoval? Není to tak trochu proto, že o ně je nulový zájem >:-[] ?
28. 12. 2016 13:32
Re: sponzorovat korejce?
První tři nejprodávanější auta v této třídě v Evropě (Passat, Superb, Insignia), které drží skoro 60% trhu silný benzín 200kW+ nabízí. Asi vědí proč (image) a prodeje nulové tyto motorizace určitě nemají.
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 18:26
Re: sponzorovat korejce?
dej si do poměru zájem o silné benziny vs. diesely. Ano, zájem o silné benziny je mizivý :-!

Ale určitě souhlas v tom, že když už někdo má zájem o benzin, tak hodně často bral právě ten nejsilnější. Když už někdo neřeší spotřebu, tak je to logická volba.
28. 12. 2016 11:06
Spatně
Špatně je to, že to je kia
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
28. 12. 2016 11:56
Re: Spatně
Kia no neva, kromě Čechů to i přistěhovalci v Německu občas kupují (teď nemyslím ty loňské, ale z východní Evropy a Turecka). Ale za milion? Za milion 4 válec? Myslím, že těchto tu bude jezdit méně než je prstů na jedné ruce. A to naše cesty vypadají, jak by všichni byli stěhováci. Tu spotřebu ani takoví nerozdýchají.
Avatar - Blue Sun
29. 12. 2016 08:44
Re: Spatně
Hlavně, že konkurence za milión nabízí v mainstreamu samé šestiválce...
Avatar - Magister
29. 12. 2016 23:10
Re: Spatně
Tak ta americká ano. Evropa pro toto auto není trh.
28. 12. 2016 11:21
spotreba v tabulke
nevim, ale ta koncernova spotřeba je proste mimo:) alebo su kuci z vw carodejove:)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
28. 12. 2016 11:33
Tak tady už není do čeho fakt rejpnout....
Dobrý test, kvalitní diskuse (snad jen ta tmavá bordó.... ta snad mohla být opravdu pominuta!). Leccos jsem se dozvěděl z obojího a to je to, oč mi kráčí.
Snad jen jednu malou, opravdu drobounkou prosbičku, pane Bureši: co sedadla? Vyhovují? Vyhovují na dlouhých rovinkách i v utažených zatáčkách? A funguje jejich klimatizace dobře? Dokázal byste si představit cestu Praha- Blava i na zadním sedadle? A jak fungují vypínače? Příjemně, nebo při stlačení vydávají odpudivé zvuky?
A prosím dovolte mi ještě jednu výhradu k vysloveným závěrům testmana: počet tlačítek na volantu není nijak vysoký. Je prostě ideální. Předpokladem je, že uživatel se s nimi rychle sžije, což je během testu poměrně problém. V případě takovýchto poznámek pak vznikají spory dvou skupin řidičů? těch, co daný model denně řídí už několik měsíců, a těch, co si do něj sedli na dva testovací dny. Čili důležitější, než subjektivní soud "hodně" či "málo" je informace o tom, zda jsou spínače logicky rozmístěny a mají podsvícené označení.
Rozbalit vlákno
2
28. 12. 2016 22:50
Re: Tak tady už není do čeho fakt rejpnout....
Sedadla mně vyhovovala, měla i optimální sedák a dobře podržela. Co se týče cesty Praha:Blava nevím, nicméně na trase Plzeň:Pardubice si cestující vzadu nestěžovali :-) Před koleny je místa habaděj, omezený prostor nad hlavou se dá vyřešit shrbením těla, teda najitím jiné polohy. Ventilaci sedadel jsem bohužel nevyzkoušel, jízda v zimě pro to není moc vhodná. Co se týče vypínačů, nemám s nimi jediný problém.
29. 12. 2016 06:38
Re: Tak tady už není do čeho fakt rejpnout....
Pane Bureši, děkuji za poměrně kvalitní test vozu.
Co se týká omezeneho prostoru nad hlavou, tak já žádný problém při mé výšce 185 cm nemám a to ani ve předu a ani vzadu. Fakt necítím nedostatek místa. Možná u někoho pocit nedostatku místa může vyvolat i černé polstrování stropu. Souhlasím s tím, že sedadla jsou kvalitní, dobrá velikost, dobře drží tělo a prostoru, před koleny je opravdu dost a hlavně do auta se výborně nastupuje.
Co se týká tlačítek na volantu, tak toto řešení se mě zdá velmi dobré a přehledné, množství tlačítek a rozmístění mě vyhovuje. Zdá se mě to jako lepší řešení než mít třeba ovládání tempomatu na samostatné páčce pod volantem. Mám teď Tiguana a tam je to podobné.
28. 12. 2016 12:16
Ještě se musí dost učit
Není nejmenších pochyb o tom, že Kia za poslední roky učinila obrovský posun vpřed a tato její snaha je jistě sympatická. Ovšem test jasně potvrdil, že za evropskými konkurenty ještě pořád zaostává a pro segment D to platí dvojnásob. Design karoserie, zpracování interiéru a prostor pro nohy vzadu je jistě uspokojivý, ale špatně fungující asistenční systémy, oslňující světlomety a užraný motor dokazují, že to ještě není ono. A pak tu samozřejmě máme jen průměrné jízdní vlastnosti, chybějící manuální převodovku, chybějící verzi s pohonem všech kol, ještě pořád slabé image značky a z toho vyplývající rychle klesající zůstatková hodnota. Další mínusy jsou nabídka silného benzinového motoru pouze s automatickou převodovkou, jejíž funkce je navíc neuspokojivá... Ne, aby všechny tyto nedostatky evropský zákazník překousl, musela by být Optima SW výrazně levnější, než evropští konkurenti, a to rozhodně není. Za této situace sáhne drtivá většina Evropanů raději po kombíkovém Passatu, Superbu nové Insignii, popř. Mazdě 6 a je to zcela pochopitelné. Kupci Optimy SW se tak budou rekrutovat buď z evropských zastoupení korejských firem, nebo z fanatických příznivců značky (těch ale asi moc nebude) nebo prostě z těch, kteří autům vůbec nerozumí a před koupí si neudělají celkový přehled o nabídce v segmentu a nesvezou se s evropskými modely, takže je prodejce Kie dokáže "zblbnout". :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 16:52
Re: Ještě se musí dost učit
:no: než napíšeš "jen průměrné jízdní vlastnosti, zkus si přečíst tu část testu, co je nadepsaná "skvěle jezdí". Že by byl ten 250k motor s automatem "užraný", to je taky spíš tvoje čtení z křišťálové koule.
"musela by být Optima levnější než konkurenti"- nejdřív si ty konkurenty nakonfiguruj do takovéhle výbavy. Cituji z testu "bezkonkurenční poměr ceny a výbavy".
Že tys ten test ani nečetl?
29. 12. 2016 01:19
Re: Ještě se musí dost učit
Naopak, můj příspěvek je reakcí na uvedený test, který jsem komplentně četl. ;-)
31. 12. 2016 12:27
Re: Ještě se musí dost učit
Je super že máš jasno, po přečtení testu, kde si získal pocit, že je vše, jak máš v hlavě léty "naroubováno". >:D Dle pocitu redaktora, vytvoříš další pocit a názor na něco, co jsi viděl na obrázku. >:-[]
Avatar - JohnST
28. 12. 2016 12:19
Kia
No Kia robi pokroky. Inak ta spotreba toho benzinu je dost velke negativum. :no: :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
28. 12. 2016 12:30
To je ale gepl
Mazda6 s 2.5, dává stovku za 7.9, jezdí lehce do 8 litrů a pokud bys chtěl jet za devět, tak musíš jet tak, abys úmyslně zvedal spotřebu.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
28. 12. 2016 13:41
Re: To je ale gepl
191 k/256 Nm atmosféra nie je úplne konkurentom pre 245 k/353 Nm turbo. Ale v zásade máš čo do spotreby pravdu, Mazda ako jediná dokáže aj pri relatívne väčších objemoch udržať spotrebu na uzde.
30. 12. 2016 17:58
Re: To je ale gepl
Dynamika (7.9 vs 7.6) ukazuje, ze aj so slabsim motorom su tie modely porovnatelne. Spotrebou je na tom rozhodne lepsie, a ciste subjektivne mi aj dizajn Mazdy6/kombi pripada krajsi (aj ked uz je trochu "okukany").

Ak by som chcel nepremiove sportove strihnute kombi strednej triedy, ja osobne by som radsej bral Mazdu6...
31. 12. 2016 13:00
Re: To je ale gepl
Mazda 6W vazi skoro o 300 kil menej ako Optima SW
28. 12. 2016 13:36
spatne je stale design
zejmena ze predu je to proste stale nic moc.... no ale kdyz koukam na novou Octavii, tak je to vlastne krasavice
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr164
28. 12. 2016 15:02
Sport s nízkou nákladovou hranou
jakmile se objeví sedan či kombi s nízkou nákladovou hranou kufru, je jasné, že cokoli jako sportovní model je pohým marketingem. Fyziku oblafnout nelze a docílení pevnosti v krutu zadní části karoserie se bez vyšší nákladové hrany neobejde. Chápu, že to ale není nic pro kombi, takže by bylo lépe nehovořit vůbec o sportu, ale o pohém Grand Turismu, tedy o svižném cestování na dlouhé vzdálenosti. Pak je i torzně měkčí kombi potenciálně dobrým GT, jako je i toto.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
28. 12. 2016 18:54
Re: Sport s nízkou nákladovou hranou
RS6 Avant :-!