Ekonomika

Zpět na článek

FCA potřebuje splatit dluhy. Prodá Alfu, nebo Maserati?

64 komentářů

stone60
toho jsem se nechtěl dožít, alfu ani masařku nikdy !!!! když si účetní prosadil koupit Chrysler, navíc když už fiat negenerovala zisky, říkal jsem, že to je velké sousto. z celého FCA jede hlavně jeep, Ferrari, Fiat preslapuje, Lancia je nad hrobem, alfa se snaží vydrapat z hrobu, snad se jí to povede. pokud to nepůjde jinak, tak hodnotu má magneti marelli, i když Angeliove mají i jiné aktivity. mohou prodat od akcií výrobců traktorů, vlaků až po zemědělské stroje. Ale hlavně ne Číňanům. Je to strategický omyl Evropy.
Avatar - Anonym
Anonym
hlavně severoamerická divize Chrysler Group, která měle z posledního a drží jí nad vodou pouze pikapy RAM , když poslední měsíce spadly dolů i SUV od Jeepu. Značka Chrysler s výrobou 2 modelů je totálně na dně a připomíná je stín z dob největší slávy 90. let kdy měla ve výrobního programu 6 modelů (Neon, Stratus, 300M, Concorde, LHS, Town and Country). Dodge drží Charger a sem tam Durango, ostatní už taky moc netáhne.... Dart a Viper ukočeno...
jam2015
KANKUNEN, a článok o FCA je o čom. O skvelej histórii?
Je predsa o ich ekonomike a ich budúcnosti. 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To těžko... když jen jeho pokuty za podvody činí asi 4,5 násobek celkového dluhu FCA... a to ten dluh u FCA je použit pro vývoj a rozvoj koncernu - pokuta VW je trest za minulé prasečiny.
😉

[odkaz]
Avatar - martin.filak
martin.filak
Prvních 5 odstavců je vlastně o tom, že FCA nemá co nabídnout a vlastně jen ten předposlední odatavec řekne to, co je v předpisovém bulvárním nadpisu článku, přičemž se toto téma zakládá na "doporučeních" jakýchsi ekonomických e😜ertů, kteří taky kolikrát plácají totální kraviny jen aby měli nějaký výsledek práce... vlastně to stejné pozoruji i na auto.cz, napsat článek o ničem, rozpitvat ho, nesdělit žádné podstatné informace, ale hlavně se jen domnívat! Díky za ztracených 5 minut (vč. psaní komentu) mého života, nikdy jsem nepromarnil svůj čas hůře.
webpaja
Aaaa, Jokyh👋Osvaldovo dvojče... Že máte kluci společný pokoj? 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Mají to v národní povaze - tu propagandu.
A jde jim... ale současně je jejich slabinou - že jí sami snadno uvěří.
😄

Píšu to dole: FCA má šokující dluh ve výši asi 7 miliard USD! Kdo by od nich koupil auto, že?

Jen pokuty VW za podvody činí cca 30 miliard dolarů...
Avatar - Anonym
Anonym
prodeje se letos propadly na plovinu toho, co v roce 2015......myslím že na vysvětlení stačí.....a kritika pana účetního tenhle model dorazila.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já jsem vůbec nepobral zaříznutí modelu 200, jedno z mála zajímavých aut, které v posledních letech představili. Až takovým propadákem snad být nemohl. Sice nepatřím mezi největší kritiky pana účetního, ale někdy jsou jeho kroky mimo mé chápání. Včetně kritizování modelů, jejichž výroba zrovna skončila nebo dokonce ještě běží.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já už jsem "pověšenej" tolkrát, že to neřeším.
😉

Vyprovokovali mě akorát k tomu, přečíst si víc o hospodářských výsledcích obou koncernů...
FCA čistý zisk pro 3 čtvrtletích 2016 1,5 miliardy USD - VW 8 miliard. OK
Čistá likvidita FCA 23 miliard USD - versus 31 miliard VW.
Dluh FCA 6.5 miliardy... jen pokuty VW 30 miliard.

Takže který z koncernů má zdravější ekonomiku? Že jeden je největší na světě a druhý až tuším osmý v řadě je fakt... aniž by to ale něco říkalo o zdraví toho koncernu - a už vůbec ne o kvalitě a použitelnosti jejich aut.

A "kvalitou" myslím splnění potřeb majitelů - "nice to own".
😉

Ta čísla jsem envytahal z paty https😐/www.fcagroup.com/en-US/media_cen… />
Na rozdíl od chlapců z ACZ jsem si to přečetl celé, takže jsem se taky dočetl, že ta ztráta v minulém roce byla způsobena vyvedením Ferrari z koncernu... takže ta čísla jsou už bez Ferrari.
😉
webpaja
Osvalde, založ si svůj web, kde si budeš psát výplody postižené mysli a zkus nás ostatní ušetřit. 😉
Avatar - Joky
Joky
on asi kankunen myslí , že když už nové motory jsou ok, tak pokuta nebude....a motory 1,6 dci fakt FCA nepoužívá...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
po tolika letech účtování účetním nemá žádná co pořádně nabídnout. Mimo Giulii vše akorát zastaralo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je takovy mistni kolorit... proste cas od casu je potreba to tady napsat, diskuze kratce zasumi, vzajemne se mistni ujisti, ze vsechno mimo koncern VW jsou vlastne hrozny sunty - a je zas klid.
Par lidi se zastane Japoncu, jeste min lidi Italu, jeden Renaulta - a jinak se nezmeni vubec nic.
😉
mahojakotycku
Fiat a AR stoupá v prodejích v Evropě každý měsíc, na nejdražší Giulii a na některé modely Fiat se čeká přes půl roku, dealeři dostávají pobídky..... VW má dluh cca 100 mld.€ a ticho....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jenže tady je web o autech a ne o vývoji ekonomiky. Stejně motory TDI s močovinou jsou už celkem OK třeba narozdíl od 1,6 DCI.
Avatar - Joky
Joky
případný prodej jakékoliv značky z portfolia FCA se nás nijak ekonomicky nedotkne.....

mě by spíš zajímalo kolik již VW zaplatilo a kolik hlavně ještě zaplatí za Dieselgate...protože to se dost silně dotýká České ekonomiky....případně taktéž
nějaký ekonomický rozbor....a možné dopady...

ale takové články by se moc chlebodárcům nelíbily ....
Avatar - Anonym
Anonym
Stratus byl Auto roku 1995, jen v Evropě se jich prodalo 25 000 ks v letech 95-99 >😁 Takže asi tak, po LH přišly 00 léeta, fůze s Daimlerem a modelá nabídka tvoření modely Neon, Sebring, 300C, PtCruiser, Pacifica, Crossfire a Town and Country což bylo dokonce 7 modelů. Prodeje byly úplně někde jinde než pod Fiatem....

Jenže Fiat dělat osobáky pro us trh prostě neumí, všechno bylo propdák, Dart, 200....a dech už dochází i obludnému SUV Cherokee.....zbývá akorát Renegade a Pacificy, jak bylo řečeno výše se neprodá ani tolik kolik loni starého TaC 😄
Avatar - Ham.
Ham.
No, že by potrubní pošta z MB vedla do Forbesu, tak to bych se docela divil.
[odkaz]
Avatar - Ham.
Ham.
jsme tomu říkali záchvatové řízení😒br /> úterý, postavíme nové SUV
středa, vstoupíme do F1
čtvrtek, prodáme jí
Petrko
Ach ták již rozumím. O. K. jdu pokecat s holkama ne emimino o pečení štrůdlu. Tomu taky h.o.v.n.o rozumím.
Avatar - Joky
Joky
p ch e
Avatar - eLzyx
eLzyx
já se obávám, že by za Lancii dostali suché z nosu a kdyby se jí podařilo šikmoočkům vzkřísit, tak by to znamenalo pro FCA další ztrátu. Vznikla by další konkurence, která by ukusovala z jejich prodejů. To raději tu Lancii zabít.
Spíše bych se zbavil Chrysleru. Za to by šikmáci mohli zaplatit dost, protože by se jim tím otevřel USA trh. A případná ztráta z konkurence by nebyla tak velká.
Rozhodně nemá smysl prodávat Alfu, když se teď zvedá ze dna a je tam potenciál k růstu.
Arese
Přesně tak, italské značky tady většinou čelí jen nepřátelské propagandě.. 8-s
Petrko
bych to prodal celé. A výběr kupce bych udělal z diskutéru na auto.cz. Co tady čtu je to samý zneuznaný kapitán autoprůmyslu. Každý druhý tady přesně ví co by která značka dělat měla a co je úplná kravina. 😉
Neurotic
Alfa nikam neporoste dokud se nezvednete ze židle a nepůjdete si ji všichni co o ní říkáte jak je super koupit a nemyslím do bazaru za 20 tisíc >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tobě ještě nezrušili účet, ty dobytku? Tady si už evidentně může každý psát, co chce.Jestli si nezasloužíš ban ty, tak už nikdo. :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasně, dluh ve výši desetinásobku ročního zisku by vyřešil prodej mrtvé značky. Na co by číňanům byla?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ale počká si, až to bude prodávat správce konkursní podstaty. 😄
Avatar - Joky
Joky
realita je aktuálně taková, že alfa dostala 5 mld € na rozvoj a přijímá 1800 nových zaměstnanců..

komu By se to zdálo málo,tak je to 10% ročního rozpočtu ČR.

takže já čerpám z oficiálních zdrojů FCA a dostávám mínusy... slušně vám všem hoši ze Škodovky vymyli mozek ....
JTF
Pane Bureši, můžete laskavě uvést zdroj ze kterého jste čerpal??? Aha nemůžete 😄, tak přeji mnoho podobně laděných článků.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a já se nenavážím do Tebe, ale do "chlapců z ACZ", kterří to nečerpají z Forbesu celé - ale jen první dva řádky.

😉
Avatar - Ham.
Ham.
Nevím s čím polemizuješ, nikde nepíši nic o krachující automobilce ani o jejích dluzích. Reagoval jsem na nesmysly Jokyho na téma "redakce auto.cz dostala text od Škodovky", když je evidentní, že celé to čerpá z Forbesu.
Petrko
Jen bych tě doplnil Concorde, LHS neboli auta řady LH přezdívané Last Hope. Proč asi? Nebýt úspěchu těhle cab forward modelů byl by Chrysler už po smrti dávno. Oni totiž předchůdci Doogee Spirit, Chrysler Saratoga a další se strašlivými čtyřválcovými motory a šestiválci od Mitsubishi žádný úspěch nebyly. Takže taková klasika některé značky umírají na pokračování.
Brosef
Pokud je zisk za čtvrtletí 16,4 miliardy a dluh 182 miliard,tak to asi nebude desetinásobek ročního zisku.
Avatar - N6600
N6600
Vyrazne urcite nie. Ale je vzdy lepsie mat aspon nejake drobne, nez vobec nic 😄
jam2015
Čínsky súdruhovia už čakajú na umierajúce automobilky ako masařky na zhnité mäso.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Značka samotná stále nějakou hodnotu má. A Číňani uvítají vše, s čím se jim podaří více uchytit na našich trzích. Nesplatí to všechno, ale něco ano.
Atila_
Chrysler sam o sobe je dnes uz take skoro bezcenny. Aktualne portfolio tvori Chrysler 300, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho uvedeni na trh a dnes je to nekonkurenceschopny neandrtalec, coz se projevuje i na prodejich, ktere jsou nekde na tretine prodeju minule generace a nemaji zrovna pozitivni tendenci. Ostatne jedina moderni vec na celem aute je od ZF nakoupena prevodovka.
Dale zbyva Chrysler Pacifica, ktery je o neco uspesnejsi, ale na to ze je to zbrusu novy model to take neni zadna velka hitparada a prodeje jsou pod prodeji predchudce Town & Country. A tim cela dnesni produkce Chrysleru konci.
Alfa Romeo je asi jedina cast koncernu (krome RAM a Jeep) za kterou by sla dostat alespon nejaka castka, tedy za predpokladu ze je na trhu nekdo, kdo chce posilit v segmentu sportovnich limuzin. Coz je v dnesni dobe SUV docela otazka.
Potencial k rustu Alfy Romeo je rovnez nejisty, cisla za 2016 jsou stale spise komicka a kolik dokaze v dnesni dobe dosahnout v dalsich letech je velkou neznamou.
Avatar - N6600
N6600
Saab na tom nebol o nic lepsie a toho nakoniec tiez kupili Cinania.
Avatar - Joky
Joky
ty jsi můj člověk, ale pozor , za pravdu se tady věší!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A cetls to cely nebo ti taky stacily prvni dva radky, jako chlapcum z ACZ?
😉
V tom clanku se pise o narustu ceny akcii o 65%... a resi se vliv ruznych faktoru.
To neni uplne typicke pro krachujici automobilku, a aasi to uplne neznervoznuje veritele... zvlast, kdyz propirany dluh predstavuje asi tak trojnasobek rocniho zisku pred zdanenim.
Takze patri mezi nejmensi.
😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokud se skutečně ozývají hlasy, že by se měla prdodat Alfa nebo Maserati, pak asi problémy nebudou tak banální, že by je vyřešil prodej mrtvé značky. Nepovažuju číňany za idi.oty , kteří koupí úplně všechno. Kdyby Lancii koupili, hodnota asi bude mizerná.
Avatar - eLzyx
eLzyx
i pasivní fanouškovská základna přináší automobilce potencionální zisk. Jak? Tak, že si to někdo z okolí fanouška půjde koupit. Proč by to dělal? Protože se třeba zrovna zklamal v tom, co právě vlastní, má prachy ...
U nás na "vsi" jsem byl jeden z prvních zapálenějších Volvistů, byť se starým pekáčem. Slovo dalo slovo s tím a tím, najednou se tu začaly objevovat další ojetiny, tomu se začalo dařit lépe a tak si pořídil nové ...
zlysoused
To sice jo, ale prodej Lancie by jím asi sotva nějak výrazně pomohl.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Od toho se tomu říká diskuze. Kdyby se každý mohl vyjádřit jen k tomu, v čem se perfektně vyzná, nebylo by téměř s kým a o čem diskutovat. Neber to tak vážně.
Avatar - Twingo
Twingo
Já bych na jejich místě prodal neexistující Lancii, teda pokud by ji někdo koupil. Možná kdyby ji koupili Číňané nemuselo by to být tak špatné.
Přijde mi že koncern si ukousl až moc velké sousto s tolika značkami. A vsadit na SUV (v případě Fiatu ještě 500) není moc rozumné. Já jen čekám na dobu kdy už bude mít zákazní dost všech těch SUV a pseudo terénních crossoverů.
Avatar - Joky
Joky
to můžu, ale aby zvládnul takové množství připojení... Aby se na každého dostalo.....

bohužel moje oblíbená stránka www.prujmy.cz
je již obsazená a na články o Škodě mne jiný název
nenapadá....
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
😄 řeč je o Alfa Romeo samozřejmě 😉
ivanka087
Kdyby se snažili, nemusela ani jedna strana insolvenční rejstřík https😐/napovime.cz/…ncnim-rejstriku/ řešit. To mi říkejte, že se tak velké a gigantické firmy neumí vyhrabat z dluhů. Já vím, že všechny ty firma jedou - obecně jako naše společnost - na dluh, no to neznamená, že to přece jenom budeme celosvětově tolerovat. Jaký je váš názor?
OLIVER _
Tak přesně z tohoto důvodu si myslím, že by lidi měli číst různé poučné články třeba na těchto stránkách zde - https😐/www.financnipomocnik.cz/…tit-sve-zaznamy/ , kde se dá dozvědět veliká spousta informací o tom, jak nespadnout do dluhových pastí a jak z nich i případně pak ven 😊 Takže tak no... Chce to myslet.
Avatar - Joky
Joky
jako vždy je zdrojem potrubní pošta z MB
Avatar - Joky
Joky
znáš někoho lepšího? Poraď, hned si ho tam dám.....
Arese
To jako fakt myslíš vážně, nebo si ze mě dělás pr..el? >😁
Avatar - donPedro
donPedro
>😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aspoň se něčemu zajímavému přiučíš. 😄
Avatar - Twingo
Twingo
Karel_ alespoň něco by z toho měli.
Avatar - Joky
Joky
můj vzor Škodobijec č.1.
Arese
Pane bože, dát si do vlastního avataru portrét Vošického, tomu říkám perverzita největšího kalibru! >😒] >😒] >😒]
Avatar - Joky
Joky
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aj, přehlídl jsem, že je to za čtvrtletí.
ericn
Asi nejlepší by bylo dál do balíku Lancii s Alfou a prodat je společně. FCA by se zbavil spousty nákladů, jen nevím, kdo by na to měl finance a chuť řešit Italy - odbory, zaměstnance a tak 😉
Avatar - Joky
Joky
Avatar - Joky
Joky
neboj , to jen lokajové z auto.cz dostali potrubní poštou z MB co mají otisknout....

to jestli se to zakládá na pravdě či ne , to se neřeší...