Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Tato technika má změnit automobilový svět. Dočkáme se?

21 komentářů

Avatar - flyboyeda
flyboyeda
počítali jste s touto variantou ?
Avatar - white label
white label
Copak, snad nemáš strach, že už se s tebou nepočítá... 😉
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
😉
kalousek
Jestli má něco změnit automobilový svět, tak to budou nejspíše opravdu pořádné akumulátory a opravdu fungující autonomní řízení. Ovšem obojí je zatím v nedohlednu

to v článku jsou jen prdy, ty nezmění nic. Snad ještě ten grafen ...
Avatar - white label
white label
[odkaz]
kalousek
Nj, jak je zvykem je to psané opět mlhavě. Podstatné parametry jako kWh/kg, kWh/ltr nebo Kč/kWh, rychlost nabíjení apod. v článku bohužel nejsou
Avatar - white label
white label
Tady je toho o poznání víc...
peterhajzel
Aká je skutočná spotreba tesly? odhadujem tak 40-50kg uhlia na sto kilometrov
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Autonomní řízení je blbost... lenost dovedená ad absurdum.

Baterky proč ne. Pokud se to někomu povede - ale moc tomu nevěřím. Ano, asi bude směr vývoje k optimalizaci hospodaření s energií = nějaká forma hybrida.
Ale to pořád předpokládá moderní a efektivní spalovací motor... a pokud mluvíme o osobních autech, tak lépe zážehovej.

A nejvíc práce je potřeba odvést na myšlení lidí... SUV a výkon 200 koní není vůbec k ničemu dobrej, a rozvoji individuální mobility rozhodně neprospívá.

Rozumné auto, něco přes 4 metry, výkon rozhodně do 100 koní, spíš tak 80, podpora elektromotorem s rekuperací, reálná spotřeba do 4 litrů - to bych viděl jako úkol pro dalších 10 let.
😉
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Ano benzín a baterka
kalousek
Tako to se přiznám že jsem líný. Když jedu třeba 1000 km na dovolenou, klidně bych se podělil o řízení s nějakým automatem. A nemusím jet ani tak daleko, stačí když si dám pár kiláků od domova pivo, auto které by mě samo dovezlo bych určitě nezavrhnul.
_MT_
Můžeš si myslet, že je to blbost, ale jen těžko lze popřít, že by to byl opravdu významný milník. A tím myslím skutečně autonomní řízení, kdy nikdo z posádky nemusí mít oprávnění a všichni klidně můžou být namol. Nebo si vem možnou úsporu času, kdy můžeš klidně za jízdy spát nebo třeba pracovat. Tohle má i dnes řešení, jmenuje se řidič. Jen je celkem drahé.

Auto, které hledáš, se jmenuje Yaris. S hybridním ústrojím je na trhu několik let. Jen nevím, co si představuješ pod reálnou spotřebou. Proti gustu žádný dišputát. Já radši něco nerozumného.

PS: Prvně jsem to četl jako pod 4 metry... Yaris přes 4 nemá. I ten motor (spalovací) má myslím 75, ne 80 koní (55 kW; koně bychom měli nechat historii, kam patří), ale říkal jsem si, že by to asketovi, jako jsi ty, nevadilo. Auris už je ale zase velký, má přes 4,3.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Yaris je malej... a krome toho mu mam za zly to cvt, i kdyz je to e-cvt.
😉

A ja taky patrim do historie, proto se drzim koni.
Jinak mas pravdu, 75 koni je uplne v pohode. Jezdivam, cas od casu, s 60 - a kupodivu mi nechybi.
Jasne, nejezdim s tim Puntem 1000 km po dalnici, treba do Italie.
😉
A ano, mohlo by to byt krasny... ale lidstvo nedokaze vyrobit ani telefon nebo pocitac, aby nezamrzal... takze nejsem ochoten se necemu takovemu sverit.

A realna spotreba? No, to je ta. Co za ni fakt jezdis. Kdyz najedes za rok 20 tis km, tak bys na to nemel potrebovat vic, nez 800 litru benzinu.
Napriklad.
_MT_
Ano, Yaris není největší z malých aut. A také v autě nemusím projev CVT. Je to však podle mne nejlepší hybridní systém na trhu. A můžeš si ho koupit. Pointa byla, že je tvůj úkol na příštích 10 let už nějakou dobu splněn.

Jenže ta závisí na řidiči a podmínkách. S tím Yarisem se dá dlouhodobě jezdit do 4. Ale také za 5 nebo i 6. Která je tedy ta tvá reálná?

Nesmíš koukat jen na křápy pro spotřebitele. A mícháš jablka a hrušky. Jediné, co se v autě podobá na dotykový telefon nebo osobní počítač, je palubní systém (infotainment) - ta věc, co se vyvinula z navigací a rádií. Pokud mají alespoň trochu rozumu, tak problémy tohoto systému nijak neovlivní ty důležitější. V autech řídí počítače kde co a nezamrzají.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
a o multiairu už jste slyšeli?
😉
Arese
Navíc funguje perfektně a naprosto spolehlivě! Bravo, Fiat! 😄 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
😄

Zatím ho používají jen na půl motoru... ale ne proto, že by to nešlo, ale proto, že je to tak lepší = levnější.
Zavedení mutiairu i na výfukovou stranu by přineslo víc vícenákladů, ale méně výhod... takže to není důvod dělat.
😉

Pořád doufám, že se Tipo objeví i v hybridní verzi: 0.9 Twinair s podporou elektromotoru... s rekuperací a tak.
Popravdě si ho asi ani nekoupím, ale udělají mi radost, jestli ho uvedou na trh.
Papezja
multiair ma klasickou vackovou hridel, pouze je mezi ni a ventil vlozeny hydroelektricky prvek, ktery upravuje velikost zdvihu
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vznětový benzinový motor je diesel. Nic jiného. A to je ta správná cesta! Protože nízkokompresní zážehové motory s nízkou energetickou účinností měly už dávno skončit na smetišti dějin stejně, jako parní stroj.

Moderní diesel může být pochopitelně vícepalivový - tedy třeba spalovat i benzín, i když to je pro diesel nevhodné palivo. Mnohem slibnější budoucnost má diesel, spalující zemní plyn.
peterhajzel
Dnes parný stroj zažíva svoju hvieznu dobu. Ako zdroj enrgie pre elektroautá
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
..je plne variabilne ovladanie ventilov, kazdy jeden motor by mohol bezat v Attkinsonovom/Millerovom/Ottovom cykle podla zelania pre najefektivnejsie vyuzitie celeho spektra otacok = najmensia spotreba a emisie, z motorov by s rozvodmi zmizli aj vsetky rozne nazvane VVT systemy, systemy odpajania valcov a motor by bol plne variabilny, efektivnejsi a pritom jednoduchsi/spolahlivejsi. Definitivny koniec rozvodov, napinakov, problemom s casovanim a zivotnosti retaze/remena. Plne variabilne elektircke vodne a olejove pumpy s variabilnymi okruhmi podla potreby. Koniec alternatorov a hrkotajucich start/stop systemov, namiesto nich jeden silny elektromotor/generator medzi hriadel a prevodovku, ktory by spustal a vypinal motor bez povsimnutia vodica ako v hybridoch, pod predne alebo zadne sedadla li-pol lahku malu bateriu na znizenie spotreby/kratkodobe pridanie vykonu alebo pohodovujazdu v kolonach a parkoviskach.. to by bola krasa.. a to vsetko s krasnym zvukom atmosfery a vdaka bezpruzinkovym ventilom moznost tocit do vysokych otacok.. uz ziadne dunive zatlmene smadne turba. Pri efektivnej jazde 2000 ot. a nepriame vstrekovanie do neodpojenych valcov elektromotorom vyhladene prebytky a nedostatky vykonu.. a pri predbiehani sup v sekunde zmena charakteru motora, 10tis ot, priame vstrekovanie chudobnej zmesy a susmevom na perach predbiehame ako v Honde S2000, aj ked v praktickom uspornom kompakte 😄