Ekonomika
Zpět na článek
Renault Scénic konečně odhaluje české ceny. Crossover překvapuje výbavou
133 komentářů
Kasprik
To je to auto , co tady na to nakydali špínu a hnůj, pak tady brečej děcka, že to nemá pořádný motor, že to je poruchové a pak v pololetí se zveřejní tabulky prodejů a bum Renault nárůst o dvojciferný čísla.
_Karel_
Přesně, 12 svolávaček na nového Espace je pozitivem. Já o něm sice ani neuvažoval, ale když jsem to tu před pár dny četl, změnil jsem názor. Kde jinde mají takovou péči o zákazníka? Jak značka neudělá do roka aspoň 5 svolávaček, je to pro mě mrtvej Homolka. :yes:
pogo26
Ty si spíš hlídej, co píšeš. Ta svolávačka na šrouby je na všechny modely. Není to o tom, že by se ta závada opakovala na všech modelech. Jak víš, že je u Renaultu spousta závad kvůli nedbalosti dělníka? Máš nějaké informace? Já jsem za 6 let neměl na Scénicu jedinou závadu. Svolávačka je pro mě jen info o tom, že firma chce případné problémy řešit a předcházet případným závadám.
Blue Sun
No právě, styl... Jenže pokud je zrychlení nad 10 s problém, vidím chybu ve stylu. A vidím styl "nacpusetamzakaždoucenu"...
Jezdím po D10, nájezdy i sjezdy jsou dost krátké a přesto nemám se svým autem problém... No jo, budu to asi muset začít dělat jinak, aby mi ten mizerný výkon nestačil... Já na něco přijdu.
Jezdím po D10, nájezdy i sjezdy jsou dost krátké a přesto nemám se svým autem problém... No jo, budu to asi muset začít dělat jinak, aby mi ten mizerný výkon nestačil... Já na něco přijdu.
Blue Sun
Já fakt marně přemýšlím, jak vy lidi jezdíte... Moje Clio má zrychlení 0-100 někde kolem čtrnácti sekund a s nájezdy na dálnici nemám problém... že by to bylo prostě jen používáním mozku při řízení auta?
woody-alien
Osobně mi přijde zajímavější, tedy proti Grand Scénicu, tohle: [odkaz]
Jak výběrem motorů, paliv, kombinací s převodovkami, tak třeba i tím, že VŠECHNY varianty máš v obou výbavách a můžeš klidně vzít silnější motor v té levnější a doladit nezbytnou výbavu v příplatcích. A cenově ? Přičtěmež k cenám Scénica 15t za Grand + 15t za 7 sedadel (Innovation v sérii) anebo od Innovation odečtěmež 17t (5 místná verze) a nevypadá to pro Zafiru vůbec zle. A možnost Lounge Seats u Zafiry taky není k zahození. [odkaz]
Jak výběrem motorů, paliv, kombinací s převodovkami, tak třeba i tím, že VŠECHNY varianty máš v obou výbavách a můžeš klidně vzít silnější motor v té levnější a doladit nezbytnou výbavu v příplatcích. A cenově ? Přičtěmež k cenám Scénica 15t za Grand + 15t za 7 sedadel (Innovation v sérii) anebo od Innovation odečtěmež 17t (5 místná verze) a nevypadá to pro Zafiru vůbec zle. A možnost Lounge Seats u Zafiry taky není k zahození. [odkaz]
_Karel_
Nebavím se o tom, že na tom nemůže být někdo i hůř. Tady nejde jen o špatně utáhlý šroubek: [odkaz] Možné selhání brzd, ulítnutí střešního okna, zhasnutí motoru při jízdě- a ty napíšeš "neutáhnutý šroubek".
Děláš ze svolávaček Renaultu málem přednost. Svolávačky Espace rozhodně ukazují nedořešené konstrukční detaily a šlendrián. Jediné "pozitivum" může být, že nedělají mrtvého brouka.
Děláš ze svolávaček Renaultu málem přednost. Svolávačky Espace rozhodně ukazují nedořešené konstrukční detaily a šlendrián. Jediné "pozitivum" může být, že nedělají mrtvého brouka.
pogo26
A ty víš, kolik která značka dělá svolávaček? Víš, zda všechny značky řeší jeden neutáhnutý šroubek svolávačkou na všechny modely? Víš ,zda se jinde třeba info o neutáhnutém šroubku nedostane výš, aby nebyl průser? Prostě nevíš stejně jako já skoro nic. jen se ti dostala do ruky nějaká statistika a teď jseš z toho vyděšenej. A pokud jde o toho Espace, tak jsou lidé, kteří na něm žádnou svolávačku neměli.
webpaja
Messwerte Opel Renault VW
Beschleunigung
0–50 km/h 3,1 s 3,5 s 3,4 s
0–100 km/h 9,3 s 10,9 s 9,2 s
0–130 km/h 15,7 s 18,4 s 14,9 s
Elastizität
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,3/8,9 s 6,6/9,0 s 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 8,8/11,6 s 9,6/11,9 s 10,6/14,2 s
Leergewicht/Zuladung 1782/673 kg 1577/546 kg 1609/571 kg
Máš pravdu, že co se týká pružnosti na dané převodové stupně je vidět, že si pohráli s ideálním nastavením převodovky. Chybějící výkon je znát při rozjezdu a rozdíl se s rychlostí zvyšuje, ale u pružného měření je na tom velmi dobře.
Nicméně, co mi chybí je výkonnější benzín.
Beschleunigung
0–50 km/h 3,1 s 3,5 s 3,4 s
0–100 km/h 9,3 s 10,9 s 9,2 s
0–130 km/h 15,7 s 18,4 s 14,9 s
Elastizität
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,3/8,9 s 6,6/9,0 s 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 8,8/11,6 s 9,6/11,9 s 10,6/14,2 s
Leergewicht/Zuladung 1782/673 kg 1577/546 kg 1609/571 kg
Máš pravdu, že co se týká pružnosti na dané převodové stupně je vidět, že si pohráli s ideálním nastavením převodovky. Chybějící výkon je znát při rozjezdu a rozdíl se s rychlostí zvyšuje, ale u pružného měření je na tom velmi dobře.
Nicméně, co mi chybí je výkonnější benzín.
praděda7
Hlídání, bez možnosti patřičného potrestání odbory chráněného nedbalého dělníka, je zbytečné vyhazování peněz... :-!
pogo26
Papírové zrychlení je celkem nepodstatný údaj. A poslední dobou mám pocit, že u Renaultu se uvádí hodnota v ekorežimu.
V reálném měření to pak taková hrůza není. V pružném zrychlení je na tom i slabší 1.6 dCi 130 lépe než 2.0 TDI 150 v Touranu.
Scénic 1.6 dCi 130
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,6/9,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 9,6/11,9 s
Touran 2.0 TDI 150
60–100 km/h (4./5. Gang) 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 10,6/14,2 s
V reálném měření to pak taková hrůza není. V pružném zrychlení je na tom i slabší 1.6 dCi 130 lépe než 2.0 TDI 150 v Touranu.
Scénic 1.6 dCi 130
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,6/9,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 9,6/11,9 s
Touran 2.0 TDI 150
60–100 km/h (4./5. Gang) 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 10,6/14,2 s
PetrNovo
U Renaulta je spousta závad jenom z nedbalosti dělníka. Měli by si to líp hlídat. Tady zase šrouby na předních sedadlech jako u Clia 8-s
[odkaz]
[odkaz]
woody-alien
"Už výchozí varianta Zen..."
"Za druhý stupeň Life se připlácí 35.000 korun...."
Aneb Zmatek nad zmatek od Vilíka.
😉
edit: Už je to v textu opraveno.
"Za druhý stupeň Life se připlácí 35.000 korun...."
Aneb Zmatek nad zmatek od Vilíka.
😉
edit: Už je to v textu opraveno.
webpaja
Souhlas, nafta OK...ale benzíny jsou opravdu bída. Jen mě dostaly hodnoty zrychlení, kdy se ani nejsilnější motorizace nedostane pod 10s na 100km/h. ;-\
Arese
A když konečně do nějakého modelu dají alespoň 1.6 TCe, tak zas k němu nenabídnou manuální převodovku! Fakt to vypadá, jako by Renault o zákazníky vlastně vůbec nestál... 😢 😢 😢
bubulak
Ta motorová paleta, to je ale opravdu bída. Není tam ani jeden průměrný motor, tj. na stovce kolem 10 sekund. V benzínu by mělo být alespoň 1,6 T a v naftě alespoň dvoulitr turbodiesel.
Emel
Hm.
Je slušnost využít délku připojovacího pruhu, pokusit se zrychlit na úroveň provozu na hlavní silnici, dát včas blinkr.
Pak je ale taky slušnost při silném provozu udělat místo... protože v připojovacím pruhu se rozhodně nezastavuje.
Při dodržení pravidla jedna jsou mé sympatie na úrovni "nacpávače" spíš než "nepouštěče", je prostě potřeba koukat se před sebe a počítat s tím, že to auto se někam zařadit musí.
Je slušnost využít délku připojovacího pruhu, pokusit se zrychlit na úroveň provozu na hlavní silnici, dát včas blinkr.
Pak je ale taky slušnost při silném provozu udělat místo... protože v připojovacím pruhu se rozhodně nezastavuje.
Při dodržení pravidla jedna jsou mé sympatie na úrovni "nacpávače" spíš než "nepouštěče", je prostě potřeba koukat se před sebe a počítat s tím, že to auto se někam zařadit musí.
ericn
A na to si přišel jak? Je to nějaký obecný úzus nebo jen tvoje domněnka. Např. já automat do MPV nechci 😉
woody-alien
Důležitý ? Není to údaj určující, ale každopádně je to vodítko. A zkušenost praví, že do těch 11s to ještě tak nějak jde, ale pro vlastní spokojenost (neplést s nějakým "závoděním") a taky pro určitou formu bezpečnosti je potřeba jít s tímhle údajem na lepší hodnoty. Ale dobře, když teď nebudu řešit ty svoje automaty, tak v naftě by mi možná 1.6 dCi 130 stačila. Jenže já naftu nechci, chci benzín a tam mi 1.2 TCe nestačí.
woody-alien
S tím driftováním narážíš na nově otevřený úsek 😱 ? Jo, tam se dá ujíždět bokem prakticky s čímkoliv. Bohužel i s vozovkou. >😒]
woody-alien
No tak C-Max, obzvlášť Grand, se 100k tříválcem bude taky "žihadlo"... >😒] ale dobře. Má tam sub10 aspoň jeden benzín a jednu naftu.
Verny_2013
no nevím nevím, jak to bude s těmi prodeji. Mě chybí u nového scéniku základní vlastnost kterou mám spojenou s rodinným MPV - komfort. Ten motor 1,2 TCe je asi dostatečný i když s 20" kolama se bude prát, ale ta 1,6 TCe z megánu by to zvedla úplně jinam.
Emel
Jen se mi teda před fl líbila víc.
Ale jinak ten Scenic vůbec nevychází špatně, za půlmego vybavené auto s 96kW, to jde.
PS: chápu dobře, že v základu jsou plechové 20"?
Ale jinak ten Scenic vůbec nevychází špatně, za půlmego vybavené auto s 96kW, to jde.
PS: chápu dobře, že v základu jsou plechové 20"?
praděda7
Jo kamaráde, štěkáš na špatná vrata, to musíš jít štěkat do Bruselu... :-!
PetrNovo
Špatně utažený šrouby na sedadlech mělo i Clio [odkaz] Vlastně ne, tam dva šrouby úplně chyběly 8-s Špatně utažený šrouby na sedadlech má i Talisman [odkaz] a Espace [odkaz]
Proto píšu, že je to nedbalost dělníka.
Ale abysme byli spravedlivý, špatně utažený šrouby má i Bentley [odkaz]
Jinak souhlas, že svolávačka je projevem zájmu automobilky a je to spíš její plus :yes:
Proto píšu, že je to nedbalost dělníka.
Ale abysme byli spravedlivý, špatně utažený šrouby má i Bentley [odkaz]
Jinak souhlas, že svolávačka je projevem zájmu automobilky a je to spíš její plus :yes:
_Karel_
:yes: ta nabídka pohonů je až neuvěřitelná, tohle snad nemá žádný jiný model vč. prémie. Asi by to byla velmi rozumná volba. Jen jsem si zatím nějak k Oplům nenašel cestu.
Igithegreat
Za me opravdu pecka! Asi nejkrasnejsi a konecne po dlouhe dobe originalni auto na trhu. Vybava Zen by mi bohate stacila, takze za půl milionu není asi ve třídě MPV konkurence.
Jaros71
Který magor by je chtěl?
Na malé MPV patří 16' nebo 17'.. ceny pneu jsou příznivé a auto vypadá dost slušně.
Není to BMW , ne?
Úzké 20' by koupil jen blázen...
A normální kola nejsou v nabídce?? >😁 8-s
Super...konkurence se musí smát..
Stejně jako že není slušný benzín a nafta končí na 1.6... :-!
Na malé MPV patří 16' nebo 17'.. ceny pneu jsou příznivé a auto vypadá dost slušně.
Není to BMW , ne?
Úzké 20' by koupil jen blázen...
A normální kola nejsou v nabídce?? >😁 8-s
Super...konkurence se musí smát..
Stejně jako že není slušný benzín a nafta končí na 1.6... :-!
_MT_
Na tvůj "nacpusetamzakaždoucenu" nepotřebuješ velký výkon. Od čeho mají ostatní brzdy, že. 😉
webpaja
Hurá, to mi chybělo >😒] Uč se od Poga nebo Blue Suna (v dobrém kluci!), jak vystupovat pod oblíbenou automobilkou. Výkřiky moc nepomáhají.
praděda7
Jak se tu někdo začne ohánět tím, že si lid něco žádá, tak si vzpomenu na popravu Milady Horákové, kterou si lid lidově demokratického Československa také žádal... >😒]
praděda7
Pravda není jinde, kamarád fajka, pravdou je, že všechny evropské automobilky jsou připo.sra.né z Bruselských mocipánů, kteří ruku v ruce s ekofašisty si udělali z motoristů snadný terč a pořádají na ně štvanici... >😒] To je celá pravda! >😒]
Anonym
Nesmysl.
Renault dostal od EU cíl dosáhnout v roce 2015 flotilových normovaných emisí CO2 125 g/km. V roce 2015 měl flotilové normované emise CO2 o dost nižší, konkrétně 106 g/km.
Čili kdyby Renault chtěl, mohl by v EU ročně prodat 130 tisíc kupé s osmiválcovým motorem o objemu 5.0 litru s normovanými emisemi CO2 299 g/km (jako vzor jsem si vzal Ford Mustang) a pořád by se vešel do regulace EU a neplatil by ani euro pokuty.
Pravda je jinde. Renault ale chce prodávat malé motůrky, pravděpodobně proto, že mají nižší výrobní náklady.
Renault dostal od EU cíl dosáhnout v roce 2015 flotilových normovaných emisí CO2 125 g/km. V roce 2015 měl flotilové normované emise CO2 o dost nižší, konkrétně 106 g/km.
Čili kdyby Renault chtěl, mohl by v EU ročně prodat 130 tisíc kupé s osmiválcovým motorem o objemu 5.0 litru s normovanými emisemi CO2 299 g/km (jako vzor jsem si vzal Ford Mustang) a pořád by se vešel do regulace EU a neplatil by ani euro pokuty.
Pravda je jinde. Renault ale chce prodávat malé motůrky, pravděpodobně proto, že mají nižší výrobní náklady.
Arese
:yes: :yes: :yes: Jasně, a pak taky nový Mégane soupeří se současnou 308 o titul "Hatchback nižší střední třídy s nejubožejším místem na zadním sedadle"! >😒]
bez_prislusnosti
Oply mají dobrej poměr cena výkon, hlavně Meriva, která je skoro tak velká jak krátký Scénic. Jde ale o výběhové modely, které jsou těžké jako tank (zafira 1500-1600 kg), takže část výkonu sežere tahání železa 😊.
ericn
Jo taky jsem ho kvuli vzhledu a úzkému interiéru vyřadil. Letos po prázdninách bych rád nahradil dosluhující P5008 a zas chci benzin 150k + , tak hledám a zatím mi z toho vychází nejlépe ta Zafira... 😉
praděda7
Ale vážení, víte přece velice dobře, že vyšší obsah motoru = vyšší spotřeba = vyšší emise = vyšší pokuta od EU a právě proto se nám v EU rozmnožily různé motůrečky, svrbítka, drbátka a šidítka, která se maskují jako MOTORY! >😒]
MariAchi
Jsem zvedavy, jestli v pristi serii Autosalonu bude zase driftersky contest prave na tomto novem prirodnim trenazeru. Hlavni cenou by mohl byt koudak, mozna bych pak do toho i sel - pokud tam nebude i megasuper drifter Arese, ten ma s ruckou natrenovano a tak by to bylo jen vrazdeni jehnatek >😁
MariAchi
...nebo tech samych par set tisic prihod a mas BMW 2AT/GT s podstatne silnejsimi motory, lepsim podvozkem a se servisem na pet let 😉
Jaros71
Nový Touran je větší auto...
Tak jsem zvědavý jaké hodnoty bude mít s ním srovnatelný Grand Scenic.
1.6 dci je slušný motor max. v malém autě..např. ve 4 lidech v Nissanu X-Trail VŮBEC NEJEDE!
2.0 TDI je mnohem lepší..objem nenahradíš.
Proto už nový Koleos i facelift X-Trailu dostanou nový 2.0 dci ! Malý 1.6 nikdo nechce.
Tak jsem zvědavý jaké hodnoty bude mít s ním srovnatelný Grand Scenic.
1.6 dci je slušný motor max. v malém autě..např. ve 4 lidech v Nissanu X-Trail VŮBEC NEJEDE!
2.0 TDI je mnohem lepší..objem nenahradíš.
Proto už nový Koleos i facelift X-Trailu dostanou nový 2.0 dci ! Malý 1.6 nikdo nechce.
miromen
Peugeot 206 byla taky slušna "mrdka" a jak šla na dračku. Když jsou lidi ....... tak proč se vic snažit.
pogo26
Mně taky chybí výkonnější benzín. Je v Méganu, tak snad do roka bude i v Scénicu. Pokud vím tak by už pomalu měla být hotová nová motorárna v Korei, kde se bude dělat i 1.6 Tce. Tak snad už bude motorů dost. Pokud by však Euro6 TCe 130 reálně jezdil stejně jako starý TCe 130, tak by mně stačil i TCe 130. Ten však měl papírové zrychlení o 1s lepší.
ericn
Tak ti nevim woody, ale Grand C-max má i benzin 1.5 EB 110kW, ale je uvnitř malý a úzký, nehledě na designově dost nepovedou zadní část. Kdo chce slušné MPV se silnějším benzinovým motorem (jako já) musí k Opelu pro Zafiru, má hned 3 motory 1.6T - 110kw (cng), 125kW (automat) a nakonec 147kw s manuálem :yes😒br />
Nebo přihodit pár desítek tisíc za Touran 1.8TSI 132kW (bohužel jen s DSG) či pár set tisíc a vzít S-Max s 2.0EB...
Nebo přihodit pár desítek tisíc za Touran 1.8TSI 132kW (bohužel jen s DSG) či pár set tisíc a vzít S-Max s 2.0EB...
woody-alien
Může být....jde jen o to, jestli Renault nestáhl ty kalhoty před brodem přece jen příliš brzo. 😉
3_diamanty
co sa stalo s tou dynamikou? lebo to 1,2tce 96kw turbo v scenicu ma zrychlenie 11,4s pritom tolko kritizovana slaba nevykonna a uplne klido pido atmo 1,6 gdi v carense ma zrychlenie cuduj sa svete 11,3s .... o 85kw tce ani nevravim... ten cas cez 12sekund vyzera uz pomaly hrozivo na dnesnu rychlu dobu v takomto vacsom aute .... pritom aj tych 85kw v turbe je uz slusny vykon ... kde je teda problem .... lebo mne ozaj pride ze v zrychleni je scenic docela slaby na to ake ma vykony a motory.... budme fakt uprimni.. vykon na papieri mu rozhodne nechyba tu problem nie je ... k tomu este aj docela uzke kola 20tky na ktorych by mal byt ako zihadlo .... ako fakt nechapacka tie jeho zrychlenia ( nie su cisla chybne opisane? ) pritom auto inak pekne... :yes😒br />
81kw 1,2tsi touran zrychlenie 11,3s
85kw 1,2tce scenic zrychlenie az 12,3s?
96kw 1,2tce scenic zrychlenie az 11,4s?
81kw 1,2tsi touran zrychlenie 11,3s
85kw 1,2tce scenic zrychlenie az 12,3s?
96kw 1,2tce scenic zrychlenie az 11,4s?
miromen
Na to pravě naražim. To, že se něco dobře prodava je hlavně dobre pro vyrobce, ale rozhodě to neni zarukou dobře odvedene prace. Jinak mě se třeba součastne peugeoty libi.
ericn
P206 byla zaměřena převážně na dámské publikum, důchodce a šetřílky (1.4HDI) a sloužila víceméně ve městě a kolem města. Ikdyž GTi a hlavně RC nejezdili špatně 😉
Jo design po těchto modelech byl kontroverzní 207/307/407/607, ale s příchodem 5008 a zdařilého FL 207, pak nových 508,208 se dost zvednul 😉
Když to srovnám s Renaultím designem po roce 2000, tak tam vidím analogii >😁
Jo design po těchto modelech byl kontroverzní 207/307/407/607, ale s příchodem 5008 a zdařilého FL 207, pak nových 508,208 se dost zvednul 😉
Když to srovnám s Renaultím designem po roce 2000, tak tam vidím analogii >😁
Arese
U 206 to bylo jen a jen o designu. Od dob první 106, 205 a 206, 306 a 406 už Peugeoty bohužel nikdy nebyly tal pěkná auta.... 😒 :no:
Arese
😄 :yes😒br />
P.S. On tuto debilní převodovkouvou politiku Renault bohužel praktikuje i v ostatních segmentech, viz Mégane, Kadjar a Talisman... 8-s Jakoby pro pány z této automobilky bylo spojení "aspoň trochu silný benzinový motor + manuální převodovka" sprosté slovo! 8-s 8-s 8-s :no:
Arese
Pokud by se jí ovšem Renault laskavě uráčil ji nabídnou taky s manuální převodovkou! 8-s 8-s 8-s
Ferenze
Podle mě to zatím nevypadá vůbec špatně, ale záleží na tom, v jaké výbavě ho koupíte. Já jsem kupoval Scénica už před dvěma lety, také se o něm úplně nebásnilo v podobných recenzích, ale www.rpz.cz/renault/ mi nabídli v top výbavě a byl jsem moc spokojen, takže záleží...
Anonym
Uvidíme, jak bude vypadat finální verze.
Ale obecně předpokládám, že cílový stav bude takový, kdy bude existovat pro danou škodlivinu jeden limit, přičemž auto jej bude muset plnit jak v laboratorním cyklu (NEDC, v budoucnu WLTP, tak v reálném provozu (RDE). Samozřejmě je možné, že například uhlovodíky se v RDE měřit nebudou, jelikož naprostá většina uhlovodíků vzniká chvíli po studeném startu, což krátký městský cyklus NEDC zachytí dostatečně.
Ale obecně předpokládám, že cílový stav bude takový, kdy bude existovat pro danou škodlivinu jeden limit, přičemž auto jej bude muset plnit jak v laboratorním cyklu (NEDC, v budoucnu WLTP, tak v reálném provozu (RDE). Samozřejmě je možné, že například uhlovodíky se v RDE měřit nebudou, jelikož naprostá většina uhlovodíků vzniká chvíli po studeném startu, což krátký městský cyklus NEDC zachytí dostatečně.
_MT_
Chápu, co jsi myslel - EU ETS. Tenhle systém stojí mimo a žádné obchodování v něm není.
wakantanka
Mal som na mysli tie kvóty na emisie, s ktorými obchodujú trebárs jednotlivé štáty. U nás pred pár rokmi to bol celkom slušný škandál, keď SR predala svoje "nespotrebované" kvóty emisií najprv nejakej spriatelenej offshore firme, ktorá ich obratom predala tuším Japonsku za násobne viac. Nebol som si istý, či to podobne nefunguje aj u automobiliek, či iných priemyselných podnikov.
praděda7
Souhlas. Já jsem moc rád, že se BMW s M140i vlezlo i se šestiválcem pod 1.5 tuny. Klobouk dolů... :yes:
Arese
Furt lepší dražší materiály, než vytvořit otylého lenochoda. Třeba Opel by o tom mohl dlouze vyprávět... :-!
_MT_
Pro RDE existuje zatím jen limit na NOx a do budoucna je v plánu ještě na pevné částice (zatím však není určený, v normě je vysloveně uvedeno to be determined). Ještě se musí měřit CO, ale limit zatím není ani v plánu (dá se předpokládat, že by s ním přišli, kdyby se od automobilek vracely příliš vysoké hodnoty). Uhlovodíky se nemusí ani měřit.
Těch finálních 1,5 by měla být otázka použitého vybavení. Je to uvedeno jako 1 + tolerance, kdy tolerance je 0,5. Norma uvádí, že má brát v potaz větší nejistotu spojenou s použitým mobilním vybavením. Jednou ročně by ji měli revidovat. V příslušném nařízení jsem si nevšiml zmínky o tom, že by toleranci měli od roku 2025 zrušit. Teoreticky by to mohlo být 1,2 třeba v roce 2019 - stačí, aby byly dostupné dostatečně dobré jednotky.
O přechodných 2,1 si pak myslím musí automobilka požádat, jinak bude muset plnit těch 1,5. A týká se to všech motorů, nikde se nemluví o vznětových motorech.
Co by legalizovali? Jak říkám, byl to známý problém a RDE bylo v plánu tak jako tak. Dočasný koeficient je spíš realismus. Nemají v zájmu příliš tlačit na pilu. A teprve se uvidí, jaké hodnoty začnou automobilky hlásit (v první fázi ten limit nemusí splnit). Pokud vím, ani v USA je nedostali na limity samotné, ale na funkci řídící jednotky, která byla v rozporu s jejich předpisy. Bylo by to nelegální, i kdyby se do limitů vešly.
Těch finálních 1,5 by měla být otázka použitého vybavení. Je to uvedeno jako 1 + tolerance, kdy tolerance je 0,5. Norma uvádí, že má brát v potaz větší nejistotu spojenou s použitým mobilním vybavením. Jednou ročně by ji měli revidovat. V příslušném nařízení jsem si nevšiml zmínky o tom, že by toleranci měli od roku 2025 zrušit. Teoreticky by to mohlo být 1,2 třeba v roce 2019 - stačí, aby byly dostupné dostatečně dobré jednotky.
O přechodných 2,1 si pak myslím musí automobilka požádat, jinak bude muset plnit těch 1,5. A týká se to všech motorů, nikde se nemluví o vznětových motorech.
Co by legalizovali? Jak říkám, byl to známý problém a RDE bylo v plánu tak jako tak. Dočasný koeficient je spíš realismus. Nemají v zájmu příliš tlačit na pilu. A teprve se uvidí, jaké hodnoty začnou automobilky hlásit (v první fázi ten limit nemusí splnit). Pokud vím, ani v USA je nedostali na limity samotné, ale na funkci řídící jednotky, která byla v rozporu s jejich předpisy. Bylo by to nelegální, i kdyby se do limitů vešly.
praděda7
Používá se systém pokut, což při absence úplného zákazu výroby, jsou ve finále zase jen odpustky.
Anonym
Jí vím, že ty koeficienty platí jen pro RDE. Ale to na celé věci nic nemění.
BTW Pokud je mi známo, tak RDE má úplně stejné limity jako NEDC. Pouze speciálně pro emise NOx u dieselů (a pro množství pevných částic u všech aut) byl zaveden onen "koeficient konformity" 2,1 a 1,5, čímž se dieselgate v EU v podstatě legalizuje. Až teprve v roce 2025 má být ten koeficient, čili legalizace nadměrného vypouštění NOx v reálném provozu, zrušen. Srovnej to s USA.
BTW Pokud je mi známo, tak RDE má úplně stejné limity jako NEDC. Pouze speciálně pro emise NOx u dieselů (a pro množství pevných částic u všech aut) byl zaveden onen "koeficient konformity" 2,1 a 1,5, čímž se dieselgate v EU v podstatě legalizuje. Až teprve v roce 2025 má být ten koeficient, čili legalizace nadměrného vypouštění NOx v reálném provozu, zrušen. Srovnej to s USA.
_MT_
U automobilek ano (tedy na emise z výroby), ale už ne u aut. Bavíme se totiž o emisích z provozu, emisní povolenku by tedy potřeboval provozovatel a to není systém průchodný u osobních aut. Takže se používá jiný systém. Nedá se to nijak převést, pouze se můžou automobilky sdružit (za jistých podmínek).
_MT_
To pleteš jablka a hrušky. Koeficienty 2,1 a 1,5 se týkají RDE. Nejsou obecně pro provoz. Jak jsem napsal, když se tahle aféra objevila: limity jsou předepsané pro konkrétní cyklus. RDE má jiné podmínky a tedy má své vlastní limity. 2,1 je tam přechodně, protože vývoj nějakou dobu zabere. Pokud si dobře vzpomínám, reakce EU byla urychlení zavedení tohoto měření do praxe. Plánované bylo už dlouho, on je to totiž známý problém.
Anonym
Anonym
Ano, to samozřejmě vím.
Ale já jsem měl na mysli jen čistě obchodování s normovanými emisemi CO2 u osobních aut, což by bylo výhodné například právě pro Renault.
Ale já jsem měl na mysli jen čistě obchodování s normovanými emisemi CO2 u osobních aut, což by bylo výhodné například právě pro Renault.
praděda7
Ano, s extra váhou, díky nárazovým normám se potýkají všechny automobilky. Extra váha se často kompenzuje tak, že v konstrukci kastle se použije vysokopevnostní ocel nebo výměnou ocelových dílů za plastové ( kde to jde), jinde zase součástkami z lehkých slitin. To vše se pak bohužel promítne do ceny auta... ;-\ Byl jsem u toho... :-!
webpaja
Průjezd přes Velemín a pak nahoru je teď lahůdka 😉 :yes😒br />
Dálnici jsem vyzkoušel, ale jezdím právě původní trasou.
Dálnici jsem vyzkoušel, ale jezdím právě původní trasou.
Ronault.
Je pravda, že šla Astra s váhou dolů, ale jak někdo výše psal, jde to cítit na bytelnosti. Nedá se Astre upřít výborný 1.6 diesel, lepší ovladatelnost, ale zmizela plavnost...holt to něco za něco.
praděda7
Je třeba dodat, že k tomu, aby auto dnes splnilo všemi očekávaných 5 hvězdiček u nárazového testu, je třeba přidat na kastli a podvozek kupu ocelových výztuh, které také něco váží... :-!
praděda7
Ale povolila......a už dávno...od toho jsou ty emisní povolenky.... >😒]
praděda7
To je to samé, jako kdyby odsouzenému na smrt povolili odložení popravy z večera na ráno....get real sonny... >😒]
Anonym
Evropské automobilky nemají s Bruselem zase tak špatné vztahy. Stačí se podívat na to, jak na aféru dieselgate zareagoval Washington, a jak Brusel. Washington dal tvrdou pokutu a požadavek, aby už vyrobená auta buď plnila platnou normu, nebo byla sešrotována. Brusel navrhl směrnici, která automobilkám oficiálně dovoluje, aby v roce 2019 mohla auta vypouštět 2,1 násobek NOx, než dovoluje platná norma, přičemž od roku 2021 bude "zpřísnění", že budou moci vypouštět "jen" 1,5 násobek. A kolik vypouštějí teď, nikoho nezajímá.
woody-alien
Výborně ! Majitelé dCi budou vyjíždět pouze za hezkého počasí, což samo o sobě není špatné, a jako bonus ušetří ještě na zimní výbavě. Žádný zimáky, přezouvání, nemrznoucí kapalina... >😒]
woody-alien
Tak to samozřejmě, tady to zatím řešíme pouze pohledem cena/výbava, ale jízdní srovnání je nejdůležitější. 😉
wakantanka
prípadne predáva voľné tony nespotrebovaných emisií? >😁 či u automobiliek to tak nefunguje?
wakantanka
Ja by som riešil hlavne komfort cestovania aj v nenaloženom stave. A zrovna Zafira pred FL v tejto disciplíne veľmi nevynikala. Chcelo by sa to previezť s oboma. >😁
woody-alien
No moment, u Kadjara máš benzínový vrchol jak s manuálem, tak s automatem. Jistě, tím "vrcholem" je 1.2 TCe. 😄 Ale ani u Capturu a Clia se už výlučné spojení 1.2 TCe s automatem nekoná.
King of rain
No ty možná ne, ale lid EU to žádá....je jen otázkou času kdy těchto převodovek bude v autech více.
removed
No prave... Proto je lepsi trochu vic sily, abys mohl reagovat na obe situace, nejlepe "ujetim"
pogo26
Scénic byl dle Autobildu o 0,5 s rychlejší než na papíře. Což u nového nafťáku není špatné.
Emel
Co sleduju autocentrum.pl, tak to není (s výjimkou Clia) tak hrozné, pár desetinek za papírovými údaji je celkem normální. Ale Scenic pokud vím ještě nebyl.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
bez_prislusnosti
Teď jsem se díval abych nekecal a třeba 2.0 nafta s manuálem ... 1713 Kg vč. řidiče. V nové generaci třeba Astra šla až o 200 kg dolů :-!
pogo26
Ján jen že to zrychlení u Renaultu neodpovídá realitě. Proto je to pro mě zavádějící. Ale chápu, že to málokdo ví. I pro mě by byl 1.6 TCe EDC ideální a doufám, že se v Scénicu co nejdřív objeví. Naftu taky nechci.
woody-alien
>😒] No, snad to nebude tak zlý. Mně se teď tak krásně jezdí po státovkách. Ať žijou dálnice. :yes:
woody-alien
Jj, předpokládám, že to bude stejný. 😄 Nicméně nouze naučila Dalibora jezdit i s 1.6T. Takže ať tam fláknou 1.6 TCe, pádla na, ne pardon to jsem se spletl, pádla pod volant a budu o tom uvažovat.
removed
Každej máme svůj styl a také je to o zvyku. Ale přece jen - když vezeš děti, je lepší pocit mít nějakou tu sekundu „naspořenou“. Není třeba hned soudit. Ono je to také o tom, jak často na tu dálnici najíždíš (a také kde najíždíš). Pokud dvakrát denně, je lepší mít nějakou tu sekundu navíc, protože možnost, že po té dálnici pojede někdo méně zdatný a zkušený, se tak zvyšuje cca 500 x za rok.
Mozek bych do toho netahal, možná spíše větší jistotu.
Mozek bych do toho netahal, možná spíše větší jistotu.
woody-alien
Vždyť jo, pod 10 je tam 1.5EB 110kW a 2.0TDCI 110kW. Ale zase mě nepodezírej, že bych pokukoval po Grand C-Maxu. Kompromis pro mě sice není sprostý slovo a jsem schopen ledacos odpustit i po stránce vzhledu, ale co je moc, to je moc. 😉
ericn
Jj jasne, jen 2AT znam celkem slušně (máme v rodině) a je uvnitř vzadu užší než všichni jmenovaní. Navic jsme už zabrousili do prémie...
woody-alien
Mně ty bumerangy vůbec nescházej...jo, bylo to docela originální a ani mi to nevadilo. Ale podle mého přinejmenším nepokažený facelift.
Jj, 20" plecháče. Ani jsem zatím nepátral, jak to vůbec bude vypadat. Já neříkám, že vychází špatně, ale když prostě vidím tu nabídku jinde - tak se nerad smiřuju s podstatně hubenější. Jasně výbava, výbava - ale myslím, že mi rozumíš. Stran motorů to máme dost podobně.
Jj, 20" plecháče. Ani jsem zatím nepátral, jak to vůbec bude vypadat. Já neříkám, že vychází špatně, ale když prostě vidím tu nabídku jinde - tak se nerad smiřuju s podstatně hubenější. Jasně výbava, výbava - ale myslím, že mi rozumíš. Stran motorů to máme dost podobně.
Emel
Spíš naopak, s tím výkonem se tolik cpát nemusíš, bez něj ti někdy nic jiného nezbývá.
webpaja
Výkon je aktivní bezpečnost. Ideální je vůz, který je schopný na připojovacím pásu dosáhnout dálniční rychlosti okolního provozu. Problém je, že PČR nepostihuje hlupáky a hazardéry, kteří pruh nevyužijí a jsou schopni najet do pravého v minimální rychlosti. Snad nejvíc nehod na dálnicích, které vidím je právě z tohoto důvodu.
miromen
Do nižši středni se vkrada jista menši poctivost a Astra je toho slušnym ukazem. Nizka vaha i na ukor některych praktickych, či komfortnich vlastnosti od zakladu a zřejmě i duvod proč si jako novinka mohla dovolit vstoupit na trh s nizkou cenou od. Ale je to slušny tah, lidi si za sve prachy žadaji co nejvic. Přitom by ji par kilo navic rozhodně neuškodilo, jen by s cenou museli jit nahoru a na prvni pohled by to na ni nebylo znat.
Arese
Co se stalo? Stalo se to, že nová generace Méganu i Scénicu je podstatně těžší, než předchůdci (zatímco u konkurentů už tomu v poslední době bývá spíše naopak). K tomu si ještě přidej prodloužené převody a citelný mezigenerační nárůst času potřebného ke zrychlení z 0 na 100 km/h (u stejných motorizací) je bohužel zde... 😢
wakantanka
Dlhá zrejme áno, ale určite bude o dosť užšia. Základ z Corsy proste nepustí. >😁
ericn
Jsem si vzpomněl, že na tuhle kombinaci přišel Renaultí marketing a bohužel tím nakazil i PSA. 1.6THP 121kW lze také jen s automatem, jen to zbytečně zvyšuje cenu 😢
Emel
Jako že s tím dvoulitrem z RS by to mohlo jezdit docela dobře >😒] ?
Ale ty tam nemáš v benzínu automat... a předpokládám, že kvedlat ve Scenicu, to je jako kvedlat v Tusconu... 😄
Ale ty tam nemáš v benzínu automat... a předpokládám, že kvedlat ve Scenicu, to je jako kvedlat v Tusconu... 😄
removed
Příjemné překvapení. Ceny nastřelili vcelku příjemné (relativně samozřejmě).
Motorizace… silnější nafta asi stačit bude (i když webpajou zmíněné zrychlení by mi asi trochu dělalo vrásky při nájezdu na dálnici)
Funny design tohot👋těchto vozu/ů bude pravděpodobně připomínán i za dvacet let.
Jen už tolikrát omílaná 20-ti palcová kola… u toho vždy nespokojeně pomlaskávám.
Jak zde bylo zmíněno, omlazená Zafira by mi asi sedla víc (v OPC-line vypadá moc dobře).
Renaultu přeju, ať mu sázka na klaunský design vyjde.
Motorizace… silnější nafta asi stačit bude (i když webpajou zmíněné zrychlení by mi asi trochu dělalo vrásky při nájezdu na dálnici)
Funny design tohot👋těchto vozu/ů bude pravděpodobně připomínán i za dvacet let.
Jen už tolikrát omílaná 20-ti palcová kola… u toho vždy nespokojeně pomlaskávám.
Jak zde bylo zmíněno, omlazená Zafira by mi asi sedla víc (v OPC-line vypadá moc dobře).
Renaultu přeju, ať mu sázka na klaunský design vyjde.
_MT_
Na druhou stranu to vůbec nemusí být dobrovolné. Čím větší dopad, tím větší kroky si budou úřady žádat.
pogo26
Jsou těžké jako tank a taky něco vydrží. U těch odlehčených aut si už moc jistej nejsem.
Arese
Abychom ale jen nekritizovali - hlavním trumfem nové generace Renaultů je jejich design, a ten je pro řadu méně technicky znalých zákazníků stejně rozhodujíím faktorem při výběru (tedy kromě ceny, samozřejmě). :-!
pogo26
A myslíš že u Scénicu se pod 10s nedostaneš? Je zrychlení 0-100 km/h opravdu tak důležitý údaj? Ty údaje u Renaultu jsou v eco režimu a realita je lepší. Zkus si porovnat Touran 2.0 TDI 150 se Scénicem 1.6 dCi 130.
Scénic 1.6 dCi 130
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,6/9,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 9,6/11,9 s
Touran 2.0 TDI 150
60–100 km/h (4./5. Gang) 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 10,6/14,2 s
Scénic 1.6 dCi 130
60–100 km/h (4./5. Gang) 6,6/9,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 9,6/11,9 s
Touran 2.0 TDI 150
60–100 km/h (4./5. Gang) 7,2/11,0 s
80–120 km/h (5./6. Gang) 10,6/14,2 s
>😁 >😁 >😁