Nadpis: Video: Citroën C3 vs. Škoda Fabia – Kdo je na tom lépe s konektivitou?
Obsah videa: Srovnání multimediálních systémů NULA, tedy vlastně srovnání čehokoliv nula 8-s8-s8-s Jen volné katalogové povídačky o tom kdo co má a nemá... A praktická ukázka čehokoliv vyjma změny teploty v C3 opět nula...
Tohle mi vážně hlava nebere...
P.S. Děkujeme za podprahové sdělení, že pan redaktor už se necítí být mladý. Tím pádem si ale nemyslím, že by měl zrovna on hodnotit konektivitu a dost možná to dává odpověď na neschopnost spárování telefonu >:-[]
Jak už jsem kdysi psal - Fabia působí jako papírový model vystřižený a poslepovaný ze starého časopisu ABC mladého modeláře. Co je skvělé na Superbu či Octavii už nelze jen a pouze zkopírovat na malé auto. To prostě nefunguje. Stejně tak BMW 2 Active Tourer - vypadá jako karikatura na BMW.
Ten Citroën je designově zcela někde jinde - je v současnosti. :yes:
Co se týká ergonomie ovládání klimatizace, tak by se nemělo zapomenout na to, že pokud chcete zkontrolovat nastavenou teplotu, musite u fabie koukat na displej, ktery je hodně dole a tim padem na chvili vubec nevnimate deni pred sebou. U citroenu sice sice musite zmacknout jednou displej ale stale periferně vidite pred sebe.
Casto je tu v diskuzich slyset tvrda kritika na displeje "trcici z palubky", uprimě to vubec nechapu. Jak to, že nikomu nevadi že Škoda mivá dispelej navigace někde v urovni kolen. To je přece strašný co se týká pohodlí a hlavně bezpečnosti jízdy. Pravda je, že dnes se situace pomalu měni jak jsou obyčejné budíky nahrazovány displejem, který často umí zobrazovat i navigaci.
Nejdulezitejsi je tato citace: "To Fabia takové moderní prvky jako kamera u zpětného zrcátka nenabízí, z hlediska multimediálního systému může působit až trochu zastarale. Jak ale přiložené video ukáže, někdy je i to výhodou."
Jinymi slovy: Skoda je zase s necim pozadu, ale vzhledem k faktu, ze je to Skodovka, tak je to vlastne vyhoda.
U Citroenu nám pan redaktor řekne, že tempomat je v základní výbavě, u Fabie řekne, že je adaptivní, ale už neřekne zdali je také v základu nebo za příplatek.
Žádám si testu Škoda Kožak vs. Audi Q7, ale to je oboje koncern, tak spíše vs. Range Rover nebo Grand Cherokee. Už se nemůžu dočkat jak je Kožak všecky spráská. Hlavně v tom výjezdu na Ještěd na čas.
tohle je trend. Mladé lidi opravdu až tak nezajímá jak to jezdí, ale vnímají právě tyhle prvky. Ono je to koneckonců i tím, že rozdíly v jízdě jsou v zásadě poměrně malé a u těchto vozů spotřebního dennodenního charakteru ne až tak podstatné.
Mě konektivita taky zajímá, a to mám rozhodně blíž do hrobu, než od kolébky.... Ale zajímá mě jen do té míry, zda mi v něčem pomůže. Pokud se jedná o současné závody v tom, aby systémy měly co nejvíce vestavěných funkcí a co možná nejsložitější připojování, tady už můj zájem opadá. Všechno, dokonce i moderní technika, by mělo člověku sloužit a ne z něj dělat otroka. A tak odsuzuju renaultovské ovládání úplně všeho přes dotykový displej, stejně jako odsuzuju škodováckou snahu nabídnout do každého stupně výbavy jiný systém s jiným rozsahem poskytovaných funkcí. To všechno jsou zcela nerozumné, až řekl bych *.ní hrátky bandy tupců, kteří debi.litu svých nápadů makují prezentacemi o tom, jak jsou cool... A ACZ je v těchto *.ních snahách ještě podporuje tím, že namísto důrazu na oprávněný zájem řidiče a jeho spolucestujících dorazit do cíle cesty bezpečně a pohodově pořádá propagační srovnání, jejichž cílem je vyhlásit za vítěze toho, kdo má infotainment složitější, nepřehlednější a zbytečně odvádějící pozornost od dění na silnici (řidič) a od krás naší domovské krajiny (spolucestující). Hanba...
Musím se plně ztotožnit s některými svým předřečníky - konektivita je to úplně poslední, co mě na autě zajímá! >:D Design, jízdní vlastnosti vč. pocitů z řízení, prostornost, jízdní komfort, parametry motoru, bezpečnost, servisní síť a záruky - to je to, co je u auta podstatné! :-!
Jsme v ČR...Fabia vyhraje a je to logické.
Škodovka se povedla , je designem sportovněji pojatá , a má normální interier.
Vyrábí se v Česku.
C3 je designem zvláštní a vlastně moc pěkný..interier je francouzsky divný.
Na TEST jsem zvědavý..osobně nějakou konektivitu v autě hledám jako poslední parametr.
Auto musí dobře jezdit..takže priority : podvozek , volant , sedadla a motor.
Následně zavazadelník a design.
Ked som si precital clanok a pozrel video doslo mi ze nam tu naozaj vyrasta generacia zdegenerovanych vodicov co vedia len tukat do mobilu a o soferovani nemaju sajnu.Staci jedna poriadna zima so snehom a ladom a a poladovicou a su vysrani a nevedia co maju robit za volantom.Je uplne jedno ktore auto si kupite aj tak su vsetky robene na dlzku zaruky ktoru poskytuje vyrobca.Zalezi vsak na tom aky medzikus sedi medzi volantom a sedalom a ci vie co ma robit ked sa to poserie a lebo si len zakryje tvar a pusti volant.Videl som to uz na vlastne oci ako to jeden hlupak spravil.to nebol sofer ale des a panika. ;-)
to jo... ale ta konektivita je uz sucastou modernych aut.... mobilny telefon je tiez o telefonovani napriek tomu v nom mnohi riesia viac fotak a aku ma velkost pamate.... pripadne rozlisenie displeja ako to ci ma dobru a citlivu antenu .... dnes si uz nevyberies....
C3 je navonok krasne... uz som ho pred par dnami aj videl ... take nafuknute masivne auto.... len sa obavam ze potrebuje fakt velke kola a peknu farbu .... inak to bude docela buchta ... fabia zase posobi sportovejsie ... kompaktnejsie ... bude to teda zaujimave porovnanie :yes:
Samozřejmě, že za příplatek a ještě jen od výbavy Style...
Nejvtipnější je, když k základu se nedá připlatit ani za obyčejný tempomat, to dnes dělá jen Dacia.
to urcite ano.... hraje viac na styl .. aj v kabine aj exterierom ... ale co motory... mimo toho 81kw turba ( navyse stale len trojvalec ) tam nemas nic "normalne" ... co by aspon kusok sviznejsie zrychlovalo a malo nejaky idealny pomer cena/vykon/dynamika pre zakaznika....
ak chces teda nieco pouzitelnejsie tak musis ist uz rovno do toho 81kw turba a vzhladom na jeho cenu uz to nebude az taka jasna volba voci konkuencii jak sa na prvy pohlad zda ... chyba mi tu nejaky zlaty stred .... co da stovku za 11-11,5 a ma okolo 60-70kw .. ( nieco ako povedzme yaris so 73kw alebo tsi fabia/polo/ibiza 66kw ) a najlepsie aj 4 valce k tomu
ma krasne kola.... aj napaditu kasnu.... paci sa mi aj jeho interier.... celkovo z tohto vozu uz dycha ten spravny citroenovsky duch ... v tomto auto chvalim....
Displeje trčící z palubní desky mi taky vadí, i když je samozřejmě jasné, že je to furt lepší řešení než navigace u kolen ala Škoda. Co je zásadní vadou těch trčících tabletů je absence jakéhokoli stínění. Ideální je řešení s kapličkou nahoře na palubní desce, jako to mělo třeba poslední Volvo s80.
auta sa celkovo v tomto zrovnali... a ked ti zaviazu oci tak ozaj by si nevedel ci si sa viezol v mazde 3 golfe alebo ceede... je to tak... aj vybavou su uz na tom podobne.. dnes uz tie iste veci mas v malom aute co aj v nejakej velkej drahej limuzine.. co kedysi nebolo realne....
Pro mne je například otázka, k čemu mi je znalost teploty, na kterou je klimatizace nastavená. Když je mi teplo, otočím kolečkem jedním směrem, když je mi zima, otočím jím druhým směrem. Jak moc, záleží na tom, jak moc je mi zima/ teplo.
Já třeba středový display běžně nepoužívám. Příkazy navigace se dají zobrazit na displayi v kapličce, dá se tam zobrazit i navádění do pruhů a situační plánky. HUD je ještě lepší a tam se také dají zobrazit všechny tyhle informace. Rádio si také zobrazím na displayi v kapličce. Hlavní display mi poslouží hlavně k zadání cíle do navigace nebo k změnám nastavení, za jízdy je tam z velké části pro parádu. Jsou samozřejmě výjimky jako parkovací senzory a kamery, ale to je jen zlomek času jízdy. Většinu věcí, které na něm dělám, bych klidně mohl udělat na telefonu nebo tabletu a vůbec by tam nemusel být. Ale jen většinu, ne všechny.
Jak říkám, různí lidé používají zařízení různě. A také řada aut nevyužívá display v kapličce tak, jak by se dalo, nebo tam mají nějaké šidítko jak z minulého tisíciletí. Třeba BMW to klidně odpustím, protože má špičkový HUD, lepší na trhu asi není.
Připlácet si u Fabie Active cca 10 tisíc za tempomat by stejně byla pitomost. Kromě toho, základní specifikace a jejich (ne)možnost příplatků bývají vtipné napříč trhem.
Sice není na prvním místě, ale zajímá mě. Jak třeba funguje plánování trasy mimo auto. Nebo přehrávání hudby z vnějších zařízení. Co se dá ovládat na dálku. Třeba možnost zapnout ventilaci je fajn (ještě lepší je klimatizace). I nezávislé topení si radši nastavím na telefonu než pomocí dálkového ovládání. Samozřejmě hands-free. Nebo hlasové ovládání (včetně vytáčení). Je sice hezké, že mi auto umí najít například restauraci, ale na tyhle věci spíš použiji telefon. Což mě přivádí k tomu, jak se dostává cíl cesty z telefonu do auta. Atd.
Bez těhle věcí se dá žít, ale dobře udělané člověku usnadní život. Ano, u hračky nebudu potřebovat ani to rádio, ale u běžného cestovního auta to bude hrát nemalou roli. Dnes auta zase tak špatná nejsou. I když... když se podívám, jak jsem vybíral auta, i u těch cestovních jsem spíš dělal kompromis na straně infotainmentu než jinde (například opravdu nemám rád dotykové systémy a opakovaně jsem auto s takovým systémem koupil >:D ).