Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Veletrh CES v Las Vegas na vlastní kůži: Zajímají ještě někoho auta? Jak se to vezme…

O automobilových novinkách na letošním veletrhu spotřební elektroniky jsme psali. Jak to ale na CES vypadalo? Byli jsme přímo na místě!
Zpět na článek
7. 1. 2017 16:29
7. 1. 2017 15:16
Já byl to tak černě neviděl ...
Máme za městečkem takový pískový okruh a tam už teď řádí chlapci s kárama, čtyřkolkama a motorkama .... Bude to max 500 m a jak si tam dobře zablbnou. Při současné úrovni provozu (v okolí Prahy) by autonomní řízení dopravu dle mého názoru nejen zefektivnilo, ale i nepochybně by to bylo bezpečnější. Samozřejmě by se neměly mezi sebou míchat auta s a bez autonomního řízení a auta s chodci a kolaři.
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2017 16:29
roboty preč
To ľudstvo musí byt dobre vygumované keď si čosi takéto pustime na cesty
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
7. 1. 2017 17:15
Ono sa to celé utrasie trochu inak...
Ja si nemyslím, že s tým autonómnym riadením to bude také čiernobiele ako sa to všade prezentuje - teda že autá budú jazdiť úplne samé a vodiči si už nezašoférujú. Viem si predstaviť také riešenie, kde budú spokojní všetci - aj tí, čo chcú šoférovať, aj tí, čo nechcú, a aj bezpečnosť na cestách.
Uvediem príklad na ABS a ESP. Ako často priemernému vodičovi, čo sa nehrá na majstra sveta, zablikajú tieto kontrolky? Pár krát do roka. Takže vodič jazdí normálne - často ani nevie, že nejaký taký systém v auta má - a v prípade potreby mu elektronika pomôže. A nikomu to nevadí, že má nad sebou takého "elektronického anjela strážneho", ktorý ho neustále kontroluje. Často pritom v minulosti boli reči, že takéto systémy budú viesť len k vyššej nehodovosti, lebo vodiči sa budú spoliehať na elektroniky. Štatistiky však hovoria úplný opak.
Nejako takto by to potom mohlo fungovať s Autopilotom. Ten by aktívny neustále - aj pri autonómnej jazde a rovnako aj vtedy, ak by šoféroval vodič. Mimochodom u Tesly to funguje podobne aj teraz - autopilot neustále zbiera údaje o tom, ako vodič jazdí.
Ak by auto jazdilo autonómne, tak samozrejme vodič by sa o nič nestaral. Ak by šoféroval vodič, jazdil by úplne rovnako ako teraz, len okrem ABS a ESP by mal oveľa dokonalejšieho "elektronického anjela strážneho" - autopilota v pozadí, niečo ako učiteľa autoškoly na sedadle spolujazdca, a ten by zasiahol len vtedy, keď by hrozil nejaký problém. Takže pri bežnom jazdení by vodič o autopilotovi vôbec nevedel - presne tak ako teraz nevie o ABS a ESP.
Ešte by to mohlo byť vylepšené tým, že na naštartovanie auta by bol potrebný vodičský preukaz s čipom. Na čip sa by zaznamenával počet najazdených kilometrov v režime šoférovania vodičom a autopilot by nejako hodnotil či bodoval spôsob jazdy. Takže skúsenejší vodič by mal lepšie "skóre" ako vodič začiatočník. A podľa dosiahnutého skóre by automobil obmedzoval či povoľoval výkon motora, maximálnu rýchlosť, zrýchlenie či preťaženie v zákrutách. Takže nováčik za volantom by musel pekne-krásne jazdiť pomalšie a s obmedzeným výkonom ako skúsený vodič.
A keďže my sme majstri v obchádzaní pravidiel, tak veľa ľudí hneď napadne, že by sa to dalo obchádzať tým, že by si začiatočník požičal vodičák od niekoho iného. Jednak by to bolo samozrejme zakázané tak ako je to zakázané teraz, jednak by si inteligentné auto ľahko vodiča skontrolovalo napr. podľa tváre či odtlačku prstu. Ale najdôležitejšie je, že skúsení vodiči by svoj vodičák nepožičiavali neskúseným vodičom už z jednoduchého princípu - aby im nepokazil skóre na vodičáku. Stačilo by totiž pár kiksov a veľmi ľahko by sa mohol dostať na úroveň začiatočníka. A málokomu by sa chcelo toto riskovať.
Tých možností je samozrejme oveľa viac, ja som uviedol len jednu z možných.
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2017 20:40
S elektronikou v autech se to nesmí přehánět, aneb všeho moc
Tak na takovou akci by mě nikdo nedostal ani párem volů, z přemíry elektroniky se mi dělá nevolno. Pokud normální autosalony postupně upadnou, ještě pořád je tady naštěstí spousta výstav youngtimerů a veteránů s patřičnou literaturou, náhradními díly atd. A popularita těchto akcí neustále roste současně s tím, jak jsou nová auta čím dál podobnější, jízdně nudnější a sterilnější....
Co se týče elektronických prvků v autě, samozřejmě nikdo by se už dnes nechtěl vzdát např. ABS či ESP nebo tempomatu. Ale systémy plného autonomního řízení se ještě dlouho neupaltní (naštěstí), už jen kvůli z toho vyplývajícím neřešitelným soudním sporům při nehodách.. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
8. 1. 2017 01:19
Re: S elektronikou v autech se to nesmí přehánět, aneb všeho
Pan vedoucí odfrčel na výlet a v redakci zavládlo bezvládí. Holt ryba smrdí od hlavy >:D