Vyobrazená Škodovka RZ 3SZ1807 je Superb SportLine 2,0 STI, 280k. Je to verze pro novináře s DSG, 4x4, progresivním řízením, sníženým podvozkem, aktivními tlumiči, 19" ráfky, spec. barvou a spoustou jiných fičur, jejíž cena šlape na 1,2 mega. Můžeš si koupit i cenově odlehčenou za 1,03 mega.
Česká Škodovka? Koncem loňského roku, byl v TV rozhovor s Martinem Jahnem. Redaktor m. j. zabrousil do Česko - Čínských vztahů, když teď Škoda rozšiřuje své pozice v Číně. Na otázku, jak Číňané vnímají negativistické postoje České veřejnosti proti Číně, mu odpověděl, že on pracuje pro Německou firmu Volkswagen. Redaktor měl myšlenkovou pomlku a potom prohlásil, ano rozumím. A dál se blbě neptal.
1. žádný TDI není slušný
2. světlá výška stačí 99,6 % potenciálních zákazníků (z nich si x % auto ještě sníží), kvůli 0,4% (Ádové a spol.) nebudou dělat nějakou odpornou vysokou kozu.
3. současná kola jsou vzhledově právě tak akorát. Předchozí velikost ze čtyřkového Golfu (typicky 205/55R16) už byla na střední třídu malá a koncern tím ztrácel na konkurenci (Mondeo a Insignii).
Byla by sranda vidět ideální auto podle Ády. Představuju si něco jako UAZ s dieselem (max Euro 1) a koly z Felicie 165/70 R13. :-)
To ze o tom nie je rec na ceskych weboch neznamena, ze to neexiatuje. Pozrite nemecke portaly a tam mate uz aj maskovanu faceliftovanu Fabiu. Pride v priebeho tohto roka. Vsetci to vedia, len cesi nie.
A kdo kupuje ty dvouleté vozy? Já teď po nich koukal a když jsem viděl, že to po dvou letech stojí skoro stejně jako nové auto po slevě, tak nechápu, že se to prodá. Koukal jsem na Audi a BMW, ale to se opravdu nevyplatí zánovní kupovat.
Taky jsem pokukoval po novém Passatu, ale jak je psáno výše - bez IČO nechtěli dát slevu, tak jsem je poslal k šípku.
superb sami paci a nemam nic proti nemu ale tvoje "pocudovanie" sa nad tym kde je dnes superb a kde napr. francuzi ( a to by som si francuzske auto nikdy nekupil ) je divne... proste VW Group a ich technologie..
jo a ted zjistili, ze tech jedno dvou letych aut maji tolik, ze je nemaji komu prodavat a nabizetvysoke pocty aut na operak za stavajicich podminek pro ne nema smysl.
Ne, v konfigurátoru je normálně těch 60 barev na výběr, dokonce v nich funguje i vizualizace... ale na věrnost barevného podání bych výplatu nevsadil, když si tam klikneš třeba oranžovou Tangerine tak se to leskne jak modýlek :-)
Já s tebou souhlasím, ale dříve bývala myslím u Oktávie, nebo Fabie taková paleta desítek barev, které můžeš zvolit. Nyní je v konfigurátoru jen ta zlatá, jde to tedy dokoupit i na Superb, nebo už to Škodovka nenabízí?
Vzhledem k ceně normální metalízy 16.900Kč beru 22.900Kč za 61 odstínů zvláštního lakování jako vstřícnou nabídku a asi bych si z něj něco vybral - z běžných barev Superba mě žádná vyloženě neokouzlila, ta modrá je moc tmavá a nevýrazná. Trošku problém je, že není moc kde si ty barvy prohlédnout.
Shodou okolností jsem Supa přesně s touto barvou a Olomouckou SPZ viděl včera pod jednou sjezdovkou - na pár sekund jsem se musel zastavit a chvíli koukat - je to taková žlutá se zeleným tonem...
Za tohle škodovku chválím, sám jezdím střední třídou a tam je nabídka barev často hodně omezená pouze na usedlé barvy - černá, tm modrá, stříbrná, antracit a tím to skoro končí..
Předpokládám, že se koupit dá, Škodovka má (nebo ještě nedávno u některých modelů mívala) za patřičný obnos (cca 22 tisíc) dost široký výběr barev od klasických, až po takto netradiční barvy. Přesně ve stejné konfiguraci jsem jednoho Superba viděl naživo a také mne zaujal ( i když možná měl tmavší kola).
Superb III je designově tak superpovedené auto, že už teď se klepu hrůznou, když pomyslím na jeho pomalu se blížící facelift. Pokud by dopadl stejně devastačně jako u Octavie III, byla by to skutečná tragédie, to až raději na tul příď ani nesahají!!! :'-( ;-\ :-O
Promin, ale 1.9TDI v Supu 1 rozhodně špatný motor nebyl, alespoň co do spolehlivosti. Navíc to auto mi přišlo objektivně daleko kvalitněji a poctivěji vyrobené. Kroucení jsem nepozoroval, podvozek o dost komfortnější, než Sup II, navíc nebyl takový jezevčík >:D
tenhle superb, a jestli jej nabízejí i v této barvě, pak tleskám za odvahu, v silniční záplavě milionu odstínu šedohnědi je jakákoliv barva na autě od stř. třídy nahoru jako balzám na oko. :-):yes:
+ Slušný motor TDI
+ vcelku povedený design
+ žádná čtyřoká zrůda
+ verze 4x4
- chybějící ruční brzda
- špatně designované LCD přístroje
- nedostatečná světlá výška
- příliš velká kola zhoršují vzhled
- zalomená světla mají samoúčelný vzhled, bude se pod nimi držet špína
- ostře formované disky kol se budou špatně umývat
- přední mřížka chladiče by již chtěla facelift
- chybí verze kombi se zcela rovnou ložnou plochou
Shrnutí: doufám že bude ASAP verze kombi s vyšší světlou výškou než nyní! Šíbr klasického typu jen nad předními sedadly - žádný skleník! Manuální převodovka k nejsilnějšímu motoru! Možnost manuálního uzavření mezinápravové spojky Haldex! Doufám že motor bude potřebovat močovinu a nebude uškrcen jako motory jiných výrobců bez ADBlue. Bude možnost si k manuální převodovce objednat ruční brzdu? Velice doporučuji!!! Stejně tak možnost objednání klasických ručkových přístrojů. Multimediální aplikace doufám půjdou odmítnout! Věřím, že zůstane možnost objednat si to s kulatým volantem současného typu.
porizuje se Sup proto, protoze ten kdo kupuje Supa ve velkem poctu. Ho da na operak jantarum na 2 roky, kde z nej ma hruby prijem napr. 10 litru a mesicne a po 2 letech ho proda budnajemci ci komukoliv jinemu jen o malo levneji nez ho koupil od skody . Rozdil mezi jeho koupi velkoobchodni cenou a naslednym prodejem po 2 letech je naprosto minimalni a je tedy ve slusnem plusu diky splatkam od klientu. Kdyz si koupis insignii, tak po 2 letech ji prodas za buh vi co. Navic skoda ma stabilni cenovou politiku x let. Opel prijde napr. za rok z nakou mega slevou a jsi jako podnikatel v haji, protoze ty jsi koupil auta pred slevou a prodelas kalhoty.
Děláš chytrýho... ale víš prd... To že škodovka nemá podnikatelský bonus jako VW na Passat a ostatní modely (jen na ičo) je stejně pro dost zákazníků nepodstatné, když auto kupují na RČ, tam jim nedají podnikatelský bonus a lépe na tom je Superb ;-)
Navíc, co se týče TCO (Total Cost of Ownership), pokud ti to něco říká, tak je na tom lépe Superb, viz operáky :-), třeba Opel dává na Insignii 2x větší slevy než ŠKODA (Superb odběr 3 auta 15%, Opel 28%, Mondeo 24%) a navzdory slevám se stejně ten Superb na operák pořizuje více, proč? protože TCO (Total Cost of Ownership)...
Btw. až tu někdo bude nadávat, že Škodovky mají firmy mnohem levněji než obyčejní lidé, tak se zamyslete, kolik asi tak stojí firmu neomezený mobilní tarif a kolik "smrtelníky"... ;-)
Nicméně platí, že pokud jsi podnikatel, auto chceš kupovat za hotový/úvěr, je výhodnější jít do Passatu, bude levnější díky podnikatelskému bonusu, toť vše...
nebudu psat o skode tady, ale pro predstavu diskutujicich. Opel nektere modely nap.r Insignia, pouze nejvyssi rada sleva i 40%, BMW 35 % z ceniku na vetsinu modelu krome nejnovejsich rad apod. Ale to neni rozhodne o tom, ze reknete mam 50 mega a chci je koupit od vyrobce ci importera s touto slevou, vetsinou nepochodite. Importer, vyrobce se brani urcitymi pravidly pri naslenem prodeji aut. Importer, vyrobce musi mit vizi, ze vysoke pocty aut budete brat od nej pravidelne. Potom jsou dohody, smlouvy o kterych se beznemu cloveku ani nezda.
Ale prd. Už Superb II byl ke konci druhé nejprodávanější auto ve třídě, diskuse o jeho konci se vůbec nevedly a dieselgate by na tom nic nezměnila.
Kde ostatní byli nebo nebyli a případně kde jsou by bylo na podrobnější diskusi, technicky je jasně vidět, proč má první evropská čtyřka takový náskok proti všem ostatním.
S těmi motory prostě nemohu souhlasit. 1.8 T byl super, 2.8 V6 velmi odolný a špatně taky nejel, 2.0 sice o ničem, protože žral jako šestiválec a nejel, ale poruchový taky nebyl. O 1.9 TDi se tu vůbec nebudu bavit, patří mezi to nejlepší z dílny VW, zejména co do odolnosti a spotřeby. Pak 2.5 TDI kasička na prachy a 2.0 TDI, tam nevím, o kterou šlo verzi (i když tuším už měl DPF, takže už tak blbuvzdorný není)...Celkově vzato nic tragického.
Buď konkrétní, v čem je 50-tisícový interval VW horší než 50-tisícový interval Opelu?
Ano, Superb II pro mě má něco do sebe a nevidím důvod, proč by na tom mělo být něco v nepořádku. Nepatřil mezi sedany s nejladnější siluetou, ale jinak jeho design hodnotím pozitivně.
až na to, že kde nic není, se pokrok dělá opravdu velmi snadno. A tohle je první Superb, který to myslí vážně. První Superb byla taková vlaštovka určená pro východní trhy a vzešlá z čínského Passatu. Druhý Superb byl prapodivný klon techniky, který vlastně nevěděl co má chtít.
Škoda nakonec stála před rozhodnutím jestli Superb poslat k ledu nebo jestli si obhájí své místo. Kdyby bylo po dieselgate, dost možná by Superb III nikdy nevznikl. Nakonec své místo obhájil, ale Škoda musela vzít věci vážně a bez zásadních kompromisů.
Nicméně ostatní už dávno byli a jsou tam, kde se Superb dostal až se současnou generací. To, že mnozí mají delší cykly obměn a poněkud v téhle třídě váhají, je na jinou debatu. Ale v době, kdy možná 95% prodejů v téhle třídě dělá fleet a evropské společnosti volí evropské feety, prostě vede výrobce k zamyšlení, jestli jim tahle třída stojí za to.
Zájem běžných kupujících se prostě přesunul k větším SUV. A opět - to, kde konkurence již je desítky let, Škoda přichází s Kodiaqem až dnes ;-)
Ja si to nemyslim, ale vim.Psat ti tady nebude zadna cisla,protoze ty mas svou pravdu. Kdyz kupujes vice aut, skodoffka umi takeve fleetu nabidnou zajimava cisla. Nebavim se tom, ze chces koupit 5 aut, ale treba 200 kazdy rok. Vice psat nebudu. Ale pravidla ma o neco tvrdsi nez vw.
1.9 TDI rozhodně nebyl méně spolehlivý než většina konkurenčních dieselů (tou dobou mnohdy tragických prvních CR), mezi slabé stránky prvního Superbu bych jej nezmiňoval, spíše naopak. Vražedné servisní intervaly tehdy také nebyly výsadou koncernu. Celkově byl první Sup celkem trvanlivé auto ze staré školy (kromě toho V6 TDI...).
Pokud jde o design, Sup1 mě neuráží, Sup2 v sedanu zajímavější, ale bachratější, v kombi pak paráda. Sup3 je pak pěkný v obou karoseriích.
Co ve výbavě mimo tady vyčtené patří ještě automatické brždění před chodci.
Jinak co se cen týká, tak Passat bude asi opravdu zajímavější, když MM reality, Sting a další jezdí právě na passatech. Co jsem měl možnost vidět jejich ceník, tak je opravdu někde jinde, než ofiko. Nevýhodou je však nemožnost doplňkové výbavy, která se myslím nedá dokoupit, dají se vzít jen předdefinované možnosti.
V tý době to byl průser = to sou dobový hodnocení. Některejm magazínum za napsání těhle faktů už tehdy Škoda zarazila pujčování aut :yes: >:D
Z dnešního pohledu katastrofa :-)
Jestli se ti tehdy líbil nebo tě dotal budiž. Zaujal víc lidí = a hodně z nich pak došlo co si koupili, technicky to totiž byla fakt hrůza ať chceš nebo ne ;-)
Aha...tak to možná ještě zlaté bi-xenony. Myslel jsem, že Seat už nabízí matrix LED a tudíž je Škoda dostane taky, ale teď mi došlo, že Seat má vlastně taky pouze klasické LED, jen se složitější optikou...Kdoví, možná Sup jako vlajková loď už na tom bude lépe.
Ne to si pleteš = 1. generace Supu byla podvozková hrůza = platforma starýho Pašíka byla rozpůlená a nastavená aby bylo to místo před zadní sedačkou :yes::yes: >:D
Špatná torzní tuhost = když nic jinýho auto začne vrzat. A nebo něco jinýho >:-[]
VWymyšlenost Longlife olejů s výměnou po 50 t. km = VWražda motoru v přímym přenosu :yes: >:D
Motor V6 2,5 TDI je kapitola sama pro sebe, u 1.9 TDI vadný váhy vzduchu, průnik naft do oleje atd.
A ani jezevčíka [odkaz] ne! Snad až tuhle verzi
Sup 1. generace prostě ne = možná tehdy v číně jako Passat Lingyu >:D
Není to matice žároviček, jsou to prostě dvě LEDky na potkávací a dálková. Mají ty nejlevnější LEDky, co Bosch nabízí. Mají hroznou barvu a za tu cenu nic moc.
Smart Light Assistant má Sup i pro xenony, i když tak dobře jako kvalitní matrix LED asi nefunguje. Což mě přivádí k otázce, kolik segmenů mají Full LED u Kodiaqu a Octy? Mají vlastně matrix LED?
srandy bokom ... zoberme si kde bol kedysi prvy superb a kde je dnes... a zoberme si kde bola kedysi tak uzasna C5 ( xantia ) alebo avensis alebo primera a kde su tieto vozy dnes... klobuk dole ako sa skoda etablovala v strednej triede... a ake ma motory aj 4x4 aj kombik.... tu nejaka dizlova starucka C5 dnes uz nema absolutne ziadnu sancu konkurovat superbu .. a ani presluhujuci avensis.... a zo superbu sa stal velmi vazny konkurent uz aj pomaly pre nejaku tu zakladenejsiu premiu ... dnes superb ponuka silne benziny dizle aj 4kolku.... kto to dnes z francuzov ma? alebo kde je croma? co je s exeom? kam sa podelo kizashi? kde je uzasna 9-3ka? je lahke robit si srandu zo superbu ale ked pride na realitu superb je jedno a top mainstremovych aut v strednej triede sucasnosti ... ma vynikajuce predaje ... je prakticky vsestranny ... vie reprezentovat... ponuka vela motorizacii a v neposlednom rade je urcite kvalitne zmontovany aj ked mozno nie je az taky krasavec ako insignia mazda 6 alebo optima..
a ja uz sa teraz tesim na porovnanie superbu 2.0TSI 4x4 s kiou GT :yes: to bude duel roka :yes:
Na LED bych nesázel, Fabia už po dvě generace nemá ani xenony. Spíše lze očekávat LED světla vzadu. Skleněným deklem myslíš střešní okno? Souhlasím, to je u Fabie i Rapidu na dvě věci, zkrátka těžké katování kostů, ale s faceliftem bych změnu nečekal.
Dešťák by mi ani nevadil, ale trapný je třeba tempomat za 9 tisíc.
jo ja myslim, ze slevy jsou stejne +- velke ve fleetu jak vw, tak skoda. To ze o vyssich slevach nevis. Neznamena, ze neexistuji. Jako soukromnik se nebavim tam nemam prehled.
Škodovka je česká ,je naša, chápeš, je to naše národní Hrdost, i když všechno do posledního šroubku to je Volkswágen, je to marketing
Škodovky byly vždycky fakt hnusný auta, pak je koupil VW a začli dělat najednou hezčí a hezčí auta, ty nové škodovky už moc nepřipomínají škodovky a to je dobře, protože to jsou konečně krásná auta, konečně je superb Super, 1. generace byla dobrá, 2. byla fakt hnusná, jedině v kombíku vypadala dobře, jinak hnus, no a ta 3. to je zatím vrchol, nádherá, dobrá práce VW, nebo Škoda, nebo čí to je ani nevím
hele, VW je i přesto, že je vždy dotaženější, dospělejší, modernější a vybavenější, cenově výrazně zajímavější než Škoda.
Dojdi jako soukromník ke Škodě a první, co ti dealer ve dveřích řekne, že na slevu jako u konkurence absolutně zapomeň. A nepochybuji, že i ve fleetu dokáže VW nabídnout zajímavější ceny.
ale riešiť facelift nejakého modelu na 30 článkov je buď to zaplatené lebo choré.
iným faceliftom a omnoho známejších značiek sa nevenujete ani len 1/5 čo tomuto.
Taky rozšířila příplatkovou výbavu (ACC atd)...mě připadá dobrá. Možná tam prdnou FullLEDky a nový infotainmenty časem. Trapárna je jak oddělali ze Stylu sériovej dešťák. A otevírací panodach, kterej má polo skoro za stejnou vatu místo toho skleněnýho deklu na škodárně.
pár věcí, které jsou dnes k objednání o několik tříd níž. Jako výhřev volantu (v každým oeplu za pá fufníků) anebo masážní sedačky (v golfu za pár korun) atd. A přestat šetřit, kde to je vidět. Jako senzory keyless dát i na zadní dveře atd,
Ale dokud nepovolí VW biturbo TDI a import bude dávat na passaty tak tučný slevy, bude pašík lepší volba. Prosím o nekomentování ze strany lidí, lteří neznají detailně systém slev, velkkoobchodních podpor a podnikatelských bonusů. Ceník z netu si vytiskněte a nechte na toaletě, až vám nečekaně dojde papír. Děkuji
A nejvíc to chce ty Full LEDky s inteligentním Light Assistem!!!
btw výhřev volantu už možná 2017 je