Přes všechny ty místní řeči o blondýnách, zlatých řetězech, malých pinďourech atd... Tohle chci! SQ8 bude automobilová nirvana. :yes: Jen těch 23 palců...kde se to zastaví?
edit: ...a ty ohlodané minusové palce potěší >:-[]
Tá spotreba je skôr len zbožné želanie z ríše snov...dolu kopcom s vetrom v chrbte...
A čo elektrina? Tá sa už k spotrebe nepočíta...?
A teda nie že by to nebolo hnusné, ale je...kedy už tá súťaž o najodpornejší kukuč skončí? Odkedy vyhodili zo sedla talianske štúdiá, tak svoju neschopnosť v dizajne skrývajú za bombasticky dravý a * výraz... Už sa hádam ani nepamätám, kedy naposledy som videl naozaj že pekné auto, za ktorým sa človek rád otočí... Za týmto sa každý otočí akurát tak s otvorenou hubou, čo za obludu sa to valí okolo...
Jo, jo. Tank s výškou 1700 mm a s aku., které zaberou dobrou polovinu zvazadelníku. I kdyby byla využitelná energie z aku. celých 17,9 kWh, na něž ujede auto udávaných 60 km, pak spotřebuje na 100km 29,8 kWh, tedy skoro 30 kWh!!!!! A když se spotřebou 2,3 l/100km benzínu, v němž je pouze 23 kWh a při účinnosti 30% (když hodně) je to pro trakci jen necelých 7 kWh (a to nesvítíme, netopíme, neklimatuzujeme,neodmlžujeme okna, ...).
akumulator se zrejme nevybije, proste kdys akumulator klesne kapacitou pod nejakou uroven, tak se auto prepne do normalniho hybridniho modu a bude tedy fungovat jako normalni hybrid, ostatne staci se podivat jak plug-iny a hybridy funguji a za kolik s nima lidi jezdi
cerne scenare kdy si nekdo predstavuje ze tam bude tahat jen a jen 3 litrove TFSI nenastane zrejme naprosto nikdy, tedy i prumerna spotreba bez nabijeni ze zasuvky se muze zrejme vpohode pohybovat okolo 7 litru benzinu na 100km
To víte, že se nevybije zcela (to by ho odrovnalo a elektronika tomu samozřejmě zamezí), ale oni tady udávají přímo dosah na 17,9 kWh, čili použitelnou energii z aku.
A na obrázcích se píše: HV batery (HV = česky vn = kilovolty). To je hloupost, že - ve vozidle!
Tenhle mastodont bude vazit urcite dost pres 2 tuny - tedy to neni normalni hybrid jako napr. Toyota. Predstavme si napr. cestu na zimni lyzovani Praha - Arraba. Krome sjezdu ze Sumavskych kopcu a kus v Italii je to stale bud relativne rychle po dalnici nebo do kopce. Odhadem je cela cesta 700 km, na akumulator to pojede celkem tak max. 100 km, takze 600 km je to na plno a na benzin a ja se ptam - s jakou spotrebou? Dovolim si pripojit zkusenost se Subaru 2,5 l - spotreba 12 - 15 l / 100 km na teto trase pri normalni jizde. Sua sumarum - ta trasa bude znamenat skutecnou prumernou spotrebu 10 - 12 l / 100 km.
rok jsem mel RX450h, tedy SUV sice mensi, ale stale vazici 2.2 tuny, a dlouhodobou prumernou spotrebu jsem mel mezi 7-8 litry, pritom vetsina mich cest byla firemnich dalnicnich presunu, na trase Praha-Livigno, tedy tak a zpet cca 1350km, a dal jsem ji ve 4 lidech s vybavenim se spotrebou pod 8 litru na 100km, a to jsem si na nemeckych dalnicich obcas daval i 180 (rano v osum se vyrazelo, v pul seste jsme byli na hotelu, cesta zpet byla podobna, tedy podobne rychlej presun a poras se spotrebou do 8 litru), takze tech tvich 12-15 na sto se Subaru je sice peknych a realnych, ale s hybridem to nema nic spolecneho, jinak Subaru Outback 2.5 s automatm celkem dobre znam, s timhle jsem jezdil asi 14 dni [odkaz] a asi se shodnem ze to je celkem mdlej motor co docela zere, ta A6 co je na te fotce je 2.4 s podobnym vykonem a zrala dlouhodobe prumer 10.2, najeto vloni pri prodeji mela prez 768000 kilometru
proste plug-in hybrid pokud nema dost stavy v baterce tak funguje uplne normalne jako hybrid, tedy rekuperace + pomoc elektromotoru ve chvili kdy je treba a jen kratce, na spotrebe je to znat hodne i tak, a cim vetsi a tezsi auto, tim hybrid pomaha vic a vic, neb pro motor je nejtezsi tu tezskou hmotu rozhejbat, a tam prave pomaha kratkodobe elektromotor hybridu ;-)
Diky za realne info, to uz zacina davat smysl. Nicmene je to stale ocekavana spotreba vice nez 3x, nez je podle VW PR. To je dano metodikou mereni, real je pak mnohdy uplne jinde. Lexus by mel mit podle vyrobce neco pres 5l, pak je tech 8l dle ocekavani. Ale za nejake 4l Q8 urcite jezdit nebude.
To Subaru byl Forester, ale napr. jsem najezdil neco po Evrope s XC70 diesel a automat a bral si pres 10 l nafty - coz tedy neni nic moc.
Na druhou stranu - kdo si kupuje Lexus nebo Q8 spotrebu moc neresi. :-)
lide co si porizuji tyhle auta spotrebu prave resi, proto v EU tyhle auta jezdej skoro jen v dieselech
jinak ve firme se brali 3 litrove Q7 v nafte, ty maji prumer 12-13 litru na 100, a pak se vzal na zkousku RX450h (jeste ten starsi model) a dnes firma bere jen hybridy, takze az doslouzi dnesni dieselove kousky, tak jiz pojedou kuci jen na hybridech
PR VW dela jen to co dela PR kazde automobilky, proste vezmou cifru z metodiky a pusti ji do sveta, nekdo muze jezdit s takovim autem kldine za nulu a nekdo holt bude mit spotrebu 4x takovou, je to proste jen o tom jak se dany clovek vleze do "metodiky" , treba nekdo kdo jezdi hlavne dlouhe mezimestske trasy tak se bude pohybovat treba okolo tech 8 litru, nekdo kdo jezdi zase jen kratke trasy a bude mit moznost na mistech kde stoji nabijet, tak muze z pohledu benzinu jezdit za nulu na 100 a spotrebuje jen elektrinu
hybrid beru jako super vec prave pro velka a tezka auta kde nejvetsi spotreba paliva je spotrebovana na to vubec tu velkou a tezkou hmotu rozpohybovat, coz elektromotor z velkym kroutakem zvlada suprove, a je docela skoda ze hybridy se ve vetsim zatim nezkusili v nakladni doprave, kde to me nejvetsi smysl, ostatne na zeleznici je diesel-hybrid vcelku benza zalezitost
No, ja myslim, ze na zeleznici neni diesel-hybrid. Predevsim lokomotiva nema akumulatory (tedy na pohon trakcnich elektromotoru), ale je tam obvykle dieselgenerator, ktery ma vice mene konstantni otacky (optimalni pro max. krouticiho momentu), vyrabi proud a posila ho pres regulaci do elektromotoru. Tato soustava ma mensi ucinnost, nez primy nahon na kola od dieselu, ale umoznuje resit problem spalovaciho motoru s nevyhodnym prubeh krivky krouticiho momentu - diesel jede na stale otacky s optimalnim kroutcim momentem ale otacky elektromotoru jsou regulovatelne od 0 do max.
Nevim, jak by to fungovalo - realne - na nakladaku. Nejake pokusy se tusim uz delaji.
tak samozrejme ze i lokomotiv je to krapet jinak resene, ale u nakladaku by se to dalo resit obdobne jako u plug-in hybridu typu Volt/Ampera a tedy tak jak to ma treba Volvo FE hybrid a stacila by treba 20-30kWh baterie, diesel by fungoval jako generator a o zbytek by se postaral elektromotor (funguje to i samostatne, takze jet se da i jen diky dieselu), jen te energie co vylitne vnivec kdys kamion brzdi a nijak dal se nezuzitkuje, pritom na rozjezdy kamionu by tech 20-30kWh bohate stacilo, pocitam ze na takovou kapacitu by vpohode takovej tahac s navesem do 30 tun ujel 2-3km, ostatne ty hybridy co se skousej treba na popelarskych autech s tim funguji dobre
takovej pohon by se relativne stratil i v cene tech tahacu, jen ty tahace zacit holt delat a necpat to jen do mestskych nakladaku, dopravce ktery by takove auto porizoval by si jiste dobre spocitakl ze kdys usetri treba rekneme 30% na palivu, tak se mu investice vrati treba behem par let
Ano. Tento sériový hybrid s malým aku a malou benzínovou / naftovou nádrží je technická budoucnost. To tu občas na auto.cz připomínám.
Diesel elektrická lokomotiva je vlastně taky sériový hybrid, jen nemá onen meziakumulátor. Ten je na železnici, kde jsou rozjedy a bzdění časové dlouhé už problematický, ale u silniční trakce - v automobilu - je to velmi reálné. Nakonec takové prototypy jsou a jejich spotře a jízdní doahy při velmi dobré dynamice jsou velmi pozoruhodné.
Poznámka:
Dieselelktrická lokomotiva má menší spotřebu než by byla s holým dieselm. Je to dané právě mnohem lepší účinností dieselu, který je (téměř) oproštěn od trakce (od částečného zatížení atd.) a tu za něj dělá dynamo a ss sérově (kompaundovaný) motor.
Vyšší účinnost spočívá v tom, že by v případě lokomotivy byl přímý mechanický přenos příliš složitý. Každý převod znamená další ztráty, nemluvě o spolehlivosti takového ústrojí. Nebo o rozměrech a hmotnosti. Auto však není lokomotiva.
Nějaká hybridní lokomotiva se také najde. ČKD mělo prototyp takové asi před 30 lety. Myslím, že byla posunovací.
Záleží, jakou nákladní dopravu máš na mysli. V dálkové bude přínos relativně malý, protože ta auta zase tak často nebrzdí a motory bývají dobře zatížené, pokud nejede prázdný. Tam dává spíš smysl systém pro zužitkování odpadního tepla. Hybrid může být zajímavý u aut pohybujících se hodně v obcích (zavážení prodejen, svoz odpadu atp.). Podobně jako v osobním autě. Čím častěji se brzdí, tím lépe. Vlaky bych do toho nepletl, jablka a hrušky.
To není dáno metodikou měření, ale prostým výpočtem, který kombinuje spotřebu ze dvou různých režimů - se spotřebou energie ze zásuvky a bez spotřeby energie ze zásuvky. Je to jednoduchý vážený průměr, kdy v prvním režimu ujede, co mu baterie stačí, a v druhém vždy 25 km. Pokud má dojezd na baterii 60 km, tak ze z první spotřeby vezme 12/17 a z druhé 5/17. První spotřeba je celkem jistě 0, takže si snadno dokážeš spočítat tu druhou. Není to přeci první plug-in hybrid. Počítá se to tak u všech.
Dokud se nevybije akumulátor, bude v cyklu spotřeba nulová. ;-) To číslo není nulové, protože se v průměru na každé plné nabití počítá s 25 km bez využití elektřiny ze zásuvky. Tak hovoří norma EHK OSN.
...tu vykrikuje zvasty o spotrebach a vubec si neuvedomuje, ze se jedna o jasne danou metodiku. Stejnou, jakou pouziva Volvo u XC90, Toyota u Priusu nebo Lexus u sve hybridni armady.
Kdyby svoje sliny vyplytvali na design (me mimochodem celni pohled pripomina ostrejsi Suzuki SX4), tak bych mlcel...tohle je jen takove to okousavani kotniku zezadu, po ratlikovsku.
Pokud se uklidni maska, pak bych nemel pripominek a X6 spolu s GLE coupe maji solidniho soupere.
Ano, metodika je jasne dana pro vsechny a je stejna, pak ale ma byt i jasne to, ze 2,3 l je pouze a jedine pri teto metodice a v laboratornich podminkach (napr. plne nabity aku) a ne v realu. Sampionem ve spotrebe merene dle metodiky je pak ten, kdo OPTIMALIZUJE aku a aku managemet pro tuto metodiku, tedy od realu na hony daleko - VW si koleduje o dalsi dieselgate.
To si stěžuj spíš u novinářů. Nikdy jsem nechápal, jak si na jednu stranu dokáží stěžovat na normu, ale na druhou stranu ta čísla ve vší vážnosti klidně papouškují. V USA je norma jiná (také s tím ze začátku měli problém, ale EPA ji změnila; hrálo tam myslím roli nespokojení lidí) a v EU se jich ani nedotkneš, dokud se budou držet normy (tady jen tak nepovolí, protože si nemyslím, že jim jde o spotřebitele - je to technický parametr, který jim k něčemu slouží).
Nějak mám problém si představit, kdo si může myslet, že je argument měřením v laboratoři dobrý.
,ale mě dotykové ovládání v autě vadí.
Prostě tlačítko a kolečko poskytuje hmatovou zpětnou vazbu a ani se nemusím koukat na kontrolky, abych věděl kolik jsem si čeho v autě nastavil. Hlavně nemusím se hrabat vnějaké nabídce multimediálního centra a koukat na něj, jestli jsem ve správné nabídce a menu a podmenu a podpodmenu ... což by mohlo řidiče odpoutávat od řízení!
Audi mam rad, ale design Q8 tedy nic moc za me. V audi se snad zblaznili. Misto, aby nabidli poradne aku s dojezdem min 500km, nabidnou sra. oru co ujede 60km a jeste budou za tento skvost chtit 2.5 milionu minimalne. :no:
Tak tohle se Audi zvenčí moc nepovedlo, připomíná mi to kreace od Lotyšského tuzera Dartze nebo Mansory. Pokud míří na zákazníky z Ruska nebo zálivu, tak to trefili ;-)
Redakci: Ten senzačně přiblblý nadpis z Blesku jste si také mohli nechat od cesty. Tenhle mastodont za 2.3l/100km opravdu nepojede, leda ze by ujel prvních 90km z té stovky na elektřinu a zbytek plachtil. Pozor abyste nevyvolali zas nějakou tu např HybridGate >:D
Včera jsem se díval na test velkého Volva XC90 ve verzi 2,0 T8 Hybrid 408 PS.
Je to taky kus mastodonta, Volvo je na to reálně následně:
zrychlení 0-100 km 5.5 sekundy
spotřeba při 90 km/h 2.5 l/100 km
při 140 km/h 14.0 l/100 km
první 3 km jízdy 18,4 l/100 km
klidná jízda město mód PURE 0,8 l/100 km
klidná jízda město mód HYBRID 8,3 l/100 km
dynamická jízda město 23,5 l/100 km
Vše se samozřejmě odvíjí, jak moc nebo málo jsou nabité baterie, takže i testeři uznali, že test je jen orientační, ale jistou vypovídací hodnotu má. Čistě cca 30 km po městě však to auto na baterie dá.
To přeci nejsou skutečně praktické hodnoty z dlouhodobého provozu. Tady si hrají s baterkou přednabitou z el. sítě. Tuhle energii berou jako zadarmo (spadlou z nebe) a pak nejezdí normálně a dokazují "výhodu" el. přídavku. Proto spotřeba při 90km/h jen 2,5 l/100km a při 140km/h už 14 l/100km a zrychlení na 100 km/h za 5,5 s, ale jen s nabitou baterkou. To, že při dlouhodobém provozu musí spalmot se svou bídnou účinností kromě trakce ještě dobíjet baterku, to už test nezahrnuje.
Tak jen takhle stručně, bylo by to na delší rozbor.
O.k., chápu Tě. Však právě proto jsem na konci psal to, co oni říkali na závěr testu. Vše se odvíjí od stavu nabití batérií. Test a resumé by musel být mnohem obsáhlejší. Nikde jsem zatím nenašel obsáhlý test podobného mastodonta, pokud o nějakém víš, poděl se, sám jsem zvědavý ;-)
Tohle je uspořádání hybridu s jedním elektrickým strojem, který je na klikové hřídeli spalmotu před převodovkou a podle mého by ani nepotřeboval dobíjení aku ze sítě.
Domnívám se toto:
1) Vliv na spotřebu má jistě fakt, že když běží spalmot v částečném zatížení (konst. rychlost po rovině) a měl by větší spotřebu, dobíjí el.strojem aku, čímž se zatíží a spotřeba klesne.
2) A naopak, je-li potřeba velké zatížení spalmotu (zrychlení, stoupání), kdy by také spotřeba vzrostla, pomůže aku s elektrickým strojem jako motorem a spotřeba klesne. Rešímy el. stroje (gen/mot) řídí elektronika s výkonovým polovodičovým výstupem.
3) Posledním hlavním přínosem, je brzdění spojené s rekuperací. Ta se při klidné a předvídavé jízdě téměř neupotřebí, ale má význam určitě v horách, kdy se brzděním s kopce část energie vynaložená do kopce vrací a také třeba na dálnici při potřebě náhlého brzdění při spatření zácpy. Taky se užije při zbrklé jízdě po městě.
Tohle jednostrojové upspořádání hybridu se chová zřejmě lepší než původní hybrid Toyota s planetovou převodovkou a ušetří dost hmotnosti. Takto je to dnes dost vidět i u jiných značek (BMW, MB, ...).
Jinak to, že to je instalované do takového nesmyslného tanku, který na svoji trakci spotřebuje velkou energii, není omluva.
No - ono by to asi do normalniho auta ani instalovat neslo.
To je ta marketingova finta - potrebuji k tomu velky, tezky a drahy kram, kde aku na dojezd je jen zlomkem hmotnosti a neubira moc vnitrni postor. A dale cena - Tesla ma uspech prave pro to, ze cili na movite zakazniky, kterym nevadi vysazet 2,5 M CZK za auto. Pri rozpoctu 400 tis. CZK se nic rozumneho neda vyrobit.
Velké auto: o ne, BMW a MB to mají v běžných sedanech. Jen nemají tak hromský aku., který tady zabere polovinu zavazadelníku a kdoví kolik váží. Ten je tady nějaký komplikovaný - i se svým chlazením atd. Zřejmě jsou vybíjecí a nabíjecí proudy veliké. A to při jakém napětí? Jen píší MV(medium voltage), ale to asi nebude v energetickém slova smyslu = vn (kV). Budou to stovky voltů? 800V ?. Není mi moc jasné, když potřebují aku jen jako příspěvek na "dýchání" trakce, proč je tak veliký a složitý. On by mohl být mnohem menší a lehčí, ale to je ta dnešní nesmyslná mánie s dojezdem jen na elektřinu. Proč? Přeci není potřeba vytlouci aku, aby pak nepomáhal a musel se násilím a s malou účinnosti nabíjet.
Vrátíme-li se opět k nadpisu článku, spotřeba 2,3l/100km je holá lež. Viz též jinde výše, jak už jsem spolu s jinými trochu početně psal.