Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Q8 oficiálně: Koncept plug-in hybridu má 330 kW a jezdí za 2,3 l/100 km

Právě se díváte na koncept nejluxusnějšího Audi všech dob. Plug-in hybrid Q8 si dnes odbyl premiéru na autosalonu v Detroitu.
Zpět na článek
9. 1. 2017 15:10
9. 1. 2017 15:24
9. 1. 2017 16:01
9. 1. 2017 16:29
9. 1. 2017 18:12
9. 1. 2017 15:52
9. 1. 2017 16:18
10. 1. 2017 22:32
9. 1. 2017 19:05
9. 1. 2017 19:51
10. 1. 2017 10:30
10. 1. 2017 11:26
10. 1. 2017 12:07
10. 1. 2017 12:13
10. 1. 2017 23:40
10. 1. 2017 23:14
10. 1. 2017 23:07
10. 1. 2017 22:45
10. 1. 2017 22:23
9. 1. 2017 15:52
9. 1. 2017 18:09
9. 1. 2017 19:55
9. 1. 2017 20:49
10. 1. 2017 08:32
10. 1. 2017 06:42
10. 1. 2017 09:03
10. 1. 2017 12:18
11. 1. 2017 01:14
Avatar - maxi!
9. 1. 2017 15:10
dizajn
extremista! :-!
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2017 15:23
..hm :D a zase nic...
...čumák měl krásný náběh na něco zajímavého, ale pak... pak už to zase jen nudné audi >:D
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2017 15:24
nirvana
Přes všechny ty místní řeči o blondýnách, zlatých řetězech, malých pinďourech atd... Tohle chci! SQ8 bude automobilová nirvana. :yes: Jen těch 23 palců...kde se to zastaví?

edit: ...a ty ohlodané minusové palce potěší >:-[]
Rozbalit vlákno
3
9. 1. 2017 16:01
Re: nirvana
Takovy design vyhledavaji Rusti nabobove. Je to vrchol arogance ale - uznavam - svobodna volba kazdeho podle jeho vkusu.
Avatar - Zappa
9. 1. 2017 16:29
Re: nirvana
što gavaríš, malčik?!
9. 1. 2017 18:12
Re: nirvana
Vkus nech plavat a termín arogance ve spojení s designem auta používá určitá sorta nearogantních nýmandů...stačí takové zobecnění? :-)
2,3 litra
Tá spotreba je skôr len zbožné želanie z ríše snov...dolu kopcom s vetrom v chrbte...
A čo elektrina? Tá sa už k spotrebe nepočíta...?

A teda nie že by to nebolo hnusné, ale je...kedy už tá súťaž o najodpornejší kukuč skončí? Odkedy vyhodili zo sedla talianske štúdiá, tak svoju neschopnosť v dizajne skrývajú za bombasticky dravý a * výraz... Už sa hádam ani nepamätám, kedy naposledy som videl naozaj že pekné auto, za ktorým sa človek rád otočí... Za týmto sa každý otočí akurát tak s otvorenou hubou, čo za obludu sa to valí okolo...
Rozbalit vlákno
21
9. 1. 2017 15:50
Re: 2,3 litra
Jak tak koukám, tak se koncern s tím lhaním moc nepolepšil. 2,3 na sto no to je blábol. V reálu to bude 10.
Avatar - dewill
9. 1. 2017 15:52
Re: 2,3 litra
No Máňa říkala, že by to hypotechnicky šlo...
9. 1. 2017 15:56
Re: 2,3 litra
Nadpis je opet vykrik VW marketingu.

Az se vybije akumulator - tedy max. po idealnich 60 km - to se bude dit se spotrebou co?

A tech 60 km to pojede jak, s jakymi dynamickymi vlastnostmi? A se zapnutou klimou / topenim?

Spotreba 2,3 l - z kopce asi ano, s vetrem v zadech mozna i po rovine, jinak ani nahodou - opet nic jineho nez oblbovani lidi.

To Tesla je o necem jinem.
9. 1. 2017 16:04
Re: 2,3 litra
Jo, jo. Tank s výškou 1700 mm a s aku., které zaberou dobrou polovinu zvazadelníku. I kdyby byla využitelná energie z aku. celých 17,9 kWh, na něž ujede auto udávaných 60 km, pak spotřebuje na 100km 29,8 kWh, tedy skoro 30 kWh!!!!! A když se spotřebou 2,3 l/100km benzínu, v němž je pouze 23 kWh a při účinnosti 30% (když hodně) je to pro trakci jen necelých 7 kWh (a to nesvítíme, netopíme, neklimatuzujeme,neodmlžujeme okna, ...).

Inu pohádka, nikoliv pro dospělé.
9. 1. 2017 16:18
Re: 2,3 litra
akumulator se zrejme nevybije, proste kdys akumulator klesne kapacitou pod nejakou uroven, tak se auto prepne do normalniho hybridniho modu a bude tedy fungovat jako normalni hybrid, ostatne staci se podivat jak plug-iny a hybridy funguji a za kolik s nima lidi jezdi

cerne scenare kdy si nekdo predstavuje ze tam bude tahat jen a jen 3 litrove TFSI nenastane zrejme naprosto nikdy, tedy i prumerna spotreba bez nabijeni ze zasuvky se muze zrejme vpohode pohybovat okolo 7 litru benzinu na 100km
9. 1. 2017 16:29
Re: 2,3 litra
To víte, že se nevybije zcela (to by ho odrovnalo a elektronika tomu samozřejmě zamezí), ale oni tady udávají přímo dosah na 17,9 kWh, čili použitelnou energii z aku.

A na obrázcích se píše: HV batery (HV = česky vn = kilovolty). To je hloupost, že - ve vozidle!
10. 1. 2017 22:32
Re: 2,3 litra
Kde jsi přišel na to, že HV znamená kV? U automobilů je HV myslím nad 60 VDC.
9. 1. 2017 18:16
Re: 2,3 litra
Tenhle mastodont bude vazit urcite dost pres 2 tuny - tedy to neni normalni hybrid jako napr. Toyota. Predstavme si napr. cestu na zimni lyzovani Praha - Arraba. Krome sjezdu ze Sumavskych kopcu a kus v Italii je to stale bud relativne rychle po dalnici nebo do kopce. Odhadem je cela cesta 700 km, na akumulator to pojede celkem tak max. 100 km, takze 600 km je to na plno a na benzin a ja se ptam - s jakou spotrebou? Dovolim si pripojit zkusenost se Subaru 2,5 l - spotreba 12 - 15 l / 100 km na teto trase pri normalni jizde. Sua sumarum - ta trasa bude znamenat skutecnou prumernou spotrebu 10 - 12 l / 100 km.
9. 1. 2017 19:05
Re: 2,3 litra
rok jsem mel RX450h, tedy SUV sice mensi, ale stale vazici 2.2 tuny, a dlouhodobou prumernou spotrebu jsem mel mezi 7-8 litry, pritom vetsina mich cest byla firemnich dalnicnich presunu, na trase Praha-Livigno, tedy tak a zpet cca 1350km, a dal jsem ji ve 4 lidech s vybavenim se spotrebou pod 8 litru na 100km, a to jsem si na nemeckych dalnicich obcas daval i 180 (rano v osum se vyrazelo, v pul seste jsme byli na hotelu, cesta zpet byla podobna, tedy podobne rychlej presun a poras se spotrebou do 8 litru), takze tech tvich 12-15 na sto se Subaru je sice peknych a realnych, ale s hybridem to nema nic spolecneho, jinak Subaru Outback 2.5 s automatm celkem dobre znam, s timhle jsem jezdil asi 14 dni [odkaz] a asi se shodnem ze to je celkem mdlej motor co docela zere, ta A6 co je na te fotce je 2.4 s podobnym vykonem a zrala dlouhodobe prumer 10.2, najeto vloni pri prodeji mela prez 768000 kilometru

proste plug-in hybrid pokud nema dost stavy v baterce tak funguje uplne normalne jako hybrid, tedy rekuperace + pomoc elektromotoru ve chvili kdy je treba a jen kratce, na spotrebe je to znat hodne i tak, a cim vetsi a tezsi auto, tim hybrid pomaha vic a vic, neb pro motor je nejtezsi tu tezskou hmotu rozhejbat, a tam prave pomaha kratkodobe elektromotor hybridu ;-)
9. 1. 2017 19:51
Re: 2,3 litra
Pokud takhle velký hybrid jezdil za 7-8, tak to je fakt paráda, to má smysl :yes:
10. 1. 2017 10:30
Re: 2,3 litra
Diky za realne info, to uz zacina davat smysl. Nicmene je to stale ocekavana spotreba vice nez 3x, nez je podle VW PR. To je dano metodikou mereni, real je pak mnohdy uplne jinde. Lexus by mel mit podle vyrobce neco pres 5l, pak je tech 8l dle ocekavani. Ale za nejake 4l Q8 urcite jezdit nebude.

To Subaru byl Forester, ale napr. jsem najezdil neco po Evrope s XC70 diesel a automat a bral si pres 10 l nafty - coz tedy neni nic moc.

Na druhou stranu - kdo si kupuje Lexus nebo Q8 spotrebu moc neresi. :-)
10. 1. 2017 10:55
Re: 2,3 litra
Neřeší :-) . Ale díky - nám jde o technickou pravdu.
EU pak jde paradoxně o hlídání emisí a přitom tyhle nesmyslné obludy neřeší :-|
10. 1. 2017 11:26
Re: 2,3 litra
lide co si porizuji tyhle auta spotrebu prave resi, proto v EU tyhle auta jezdej skoro jen v dieselech

jinak ve firme se brali 3 litrove Q7 v nafte, ty maji prumer 12-13 litru na 100, a pak se vzal na zkousku RX450h (jeste ten starsi model) a dnes firma bere jen hybridy, takze az doslouzi dnesni dieselove kousky, tak jiz pojedou kuci jen na hybridech

PR VW dela jen to co dela PR kazde automobilky, proste vezmou cifru z metodiky a pusti ji do sveta, nekdo muze jezdit s takovim autem kldine za nulu a nekdo holt bude mit spotrebu 4x takovou, je to proste jen o tom jak se dany clovek vleze do "metodiky" , treba nekdo kdo jezdi hlavne dlouhe mezimestske trasy tak se bude pohybovat treba okolo tech 8 litru, nekdo kdo jezdi zase jen kratke trasy a bude mit moznost na mistech kde stoji nabijet, tak muze z pohledu benzinu jezdit za nulu na 100 a spotrebuje jen elektrinu

hybrid beru jako super vec prave pro velka a tezka auta kde nejvetsi spotreba paliva je spotrebovana na to vubec tu velkou a tezkou hmotu rozpohybovat, coz elektromotor z velkym kroutakem zvlada suprove, a je docela skoda ze hybridy se ve vetsim zatim nezkusili v nakladni doprave, kde to me nejvetsi smysl, ostatne na zeleznici je diesel-hybrid vcelku benza zalezitost
10. 1. 2017 12:07
Re: 2,3 litra
No, ja myslim, ze na zeleznici neni diesel-hybrid. Predevsim lokomotiva nema akumulatory (tedy na pohon trakcnich elektromotoru), ale je tam obvykle dieselgenerator, ktery ma vice mene konstantni otacky (optimalni pro max. krouticiho momentu), vyrabi proud a posila ho pres regulaci do elektromotoru. Tato soustava ma mensi ucinnost, nez primy nahon na kola od dieselu, ale umoznuje resit problem spalovaciho motoru s nevyhodnym prubeh krivky krouticiho momentu - diesel jede na stale otacky s optimalnim kroutcim momentem ale otacky elektromotoru jsou regulovatelne od 0 do max.

Nevim, jak by to fungovalo - realne - na nakladaku. Nejake pokusy se tusim uz delaji.
10. 1. 2017 12:13
Re: 2,3 litra
tak samozrejme ze i lokomotiv je to krapet jinak resene, ale u nakladaku by se to dalo resit obdobne jako u plug-in hybridu typu Volt/Ampera a tedy tak jak to ma treba Volvo FE hybrid a stacila by treba 20-30kWh baterie, diesel by fungoval jako generator a o zbytek by se postaral elektromotor (funguje to i samostatne, takze jet se da i jen diky dieselu), jen te energie co vylitne vnivec kdys kamion brzdi a nijak dal se nezuzitkuje, pritom na rozjezdy kamionu by tech 20-30kWh bohate stacilo, pocitam ze na takovou kapacitu by vpohode takovej tahac s navesem do 30 tun ujel 2-3km, ostatne ty hybridy co se skousej treba na popelarskych autech s tim funguji dobre

takovej pohon by se relativne stratil i v cene tech tahacu, jen ty tahace zacit holt delat a necpat to jen do mestskych nakladaku, dopravce ktery by takove auto porizoval by si jiste dobre spocitakl ze kdys usetri treba rekneme 30% na palivu, tak se mu investice vrati treba behem par let
10. 1. 2017 13:29
Re: 2,3 litra
Ano. Tento sériový hybrid s malým aku a malou benzínovou / naftovou nádrží je technická budoucnost. To tu občas na auto.cz připomínám.

Diesel elektrická lokomotiva je vlastně taky sériový hybrid, jen nemá onen meziakumulátor. Ten je na železnici, kde jsou rozjedy a bzdění časové dlouhé už problematický, ale u silniční trakce - v automobilu - je to velmi reálné. Nakonec takové prototypy jsou a jejich spotře a jízdní doahy při velmi dobré dynamice jsou velmi pozoruhodné.

Poznámka:
Dieselelktrická lokomotiva má menší spotřebu než by byla s holým dieselm. Je to dané právě mnohem lepší účinností dieselu, který je (téměř) oproštěn od trakce (od částečného zatížení atd.) a tu za něj dělá dynamo a ss sérově (kompaundovaný) motor.
10. 1. 2017 23:40
Re: 2,3 litra
Vyšší účinnost spočívá v tom, že by v případě lokomotivy byl přímý mechanický přenos příliš složitý. Každý převod znamená další ztráty, nemluvě o spolehlivosti takového ústrojí. Nebo o rozměrech a hmotnosti. Auto však není lokomotiva.

Nějaká hybridní lokomotiva se také najde. ČKD mělo prototyp takové asi před 30 lety. Myslím, že byla posunovací.
10. 1. 2017 23:14
Re: 2,3 litra
Sériový hybrid v kamionu? Nezbláznil jsi se?
10. 1. 2017 23:07
Re: 2,3 litra
Záleží, jakou nákladní dopravu máš na mysli. V dálkové bude přínos relativně malý, protože ta auta zase tak často nebrzdí a motory bývají dobře zatížené, pokud nejede prázdný. Tam dává spíš smysl systém pro zužitkování odpadního tepla. Hybrid může být zajímavý u aut pohybujících se hodně v obcích (zavážení prodejen, svoz odpadu atp.). Podobně jako v osobním autě. Čím častěji se brzdí, tím lépe. Vlaky bych do toho nepletl, jablka a hrušky.
10. 1. 2017 22:45
Re: 2,3 litra
To není dáno metodikou měření, ale prostým výpočtem, který kombinuje spotřebu ze dvou různých režimů - se spotřebou energie ze zásuvky a bez spotřeby energie ze zásuvky. Je to jednoduchý vážený průměr, kdy v prvním režimu ujede, co mu baterie stačí, a v druhém vždy 25 km. Pokud má dojezd na baterii 60 km, tak ze z první spotřeby vezme 12/17 a z druhé 5/17. První spotřeba je celkem jistě 0, takže si snadno dokážeš spočítat tu druhou. Není to přeci první plug-in hybrid. Počítá se to tak u všech.
10. 1. 2017 22:23
Re: 2,3 litra
Dokud se nevybije akumulátor, bude v cyklu spotřeba nulová. ;-) To číslo není nulové, protože se v průměru na každé plné nabití počítá s 25 km bez využití elektřiny ze zásuvky. Tak hovoří norma EHK OSN.
9. 1. 2017 15:52
spotřeba
Podle VW je spotřeba 2,3 l/100km. Realita spíše 12,3l/100km >:D
Ta přední maska od Jeepa vypadá dobře :yes:
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2017 17:55
Re: spotřeba
Tak kdyby to opravdu bralo jen 2,3 litrů nepotřebovali by ten chladič z tanku. Elementární fyzika ...
9. 1. 2017 15:56
V Detroitu vystavují i Němci. Předvedli se pekelnou ošklivko
Luxusní Audi, aneb jak krásně využít dnešní rýpavý nadpis u čínského GAC Motor ...
Rozbalit vlákno
1
9. 1. 2017 16:08
Re: V Detroitu vystavují i Němci. Předvedli se pekelnou oškl
proto se k teto oblude radeji v nazvu nevyjadrovali
9. 1. 2017 16:11
Onan Plakatovy...
...tu vykrikuje zvasty o spotrebach a vubec si neuvedomuje, ze se jedna o jasne danou metodiku. Stejnou, jakou pouziva Volvo u XC90, Toyota u Priusu nebo Lexus u sve hybridni armady.
Kdyby svoje sliny vyplytvali na design (me mimochodem celni pohled pripomina ostrejsi Suzuki SX4), tak bych mlcel...tohle je jen takove to okousavani kotniku zezadu, po ratlikovsku.
Pokud se uklidni maska, pak bych nemel pripominek a X6 spolu s GLE coupe maji solidniho soupere.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - maxi!
9. 1. 2017 16:28
Re: Onan Plakatovy...
zhruba tak to vidim.... :-!
( asi mam nejake rusko- dubajske korene?) :-!
9. 1. 2017 18:29
Re: Onan Plakatovy...
Ano, metodika je jasne dana pro vsechny a je stejna, pak ale ma byt i jasne to, ze 2,3 l je pouze a jedine pri teto metodice a v laboratornich podminkach (napr. plne nabity aku) a ne v realu. Sampionem ve spotrebe merene dle metodiky je pak ten, kdo OPTIMALIZUJE aku a aku managemet pro tuto metodiku, tedy od realu na hony daleko - VW si koleduje o dalsi dieselgate.
10. 1. 2017 13:30
Re: Onan Plakatovy...
Všem je naprosto jasné, že je to podle metodiky. Až tu bude článek o dalších hybrodech, těším se jak tu budeš kříčet "oni podvádí".

Nepodvádí, jedou podle jasně stanovené procedury.
11. 1. 2017 00:59
Re: Onan Plakatovy...
To si stěžuj spíš u novinářů. Nikdy jsem nechápal, jak si na jednu stranu dokáží stěžovat na normu, ale na druhou stranu ta čísla ve vší vážnosti klidně papouškují. V USA je norma jiná (také s tím ze začátku měli problém, ale EPA ji změnila; hrálo tam myslím roli nespokojení lidí) a v EU se jich ani nedotkneš, dokud se budou držet normy (tady jen tak nepovolí, protože si nemyslím, že jim jde o spotřebitele - je to technický parametr, který jim k něčemu slouží).

Nějak mám problém si představit, kdo si může myslet, že je argument měřením v laboratoři dobrý.
9. 1. 2017 16:12
asi jsem konzerva ...
,ale mě dotykové ovládání v autě vadí.
Prostě tlačítko a kolečko poskytuje hmatovou zpětnou vazbu a ani se nemusím koukat na kontrolky, abych věděl kolik jsem si čeho v autě nastavil. Hlavně nemusím se hrabat vnějaké nabídce multimediálního centra a koukat na něj, jestli jsem ve správné nabídce a menu a podmenu a podpodmenu ... což by mohlo řidiče odpoutávat od řízení!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Lojza11
9. 1. 2017 18:09
Q8 aku
Audi mam rad, ale design Q8 tedy nic moc za me. V audi se snad zblaznili. Misto, aby nabidli poradne aku s dojezdem min 500km, nabidnou sra. oru co ujede 60km a jeste budou za tento skvost chtit 2.5 milionu minimalne. :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 1. 2017 19:00
Q8 - Dartz po Ingolstatsku?
Tak tohle se Audi zvenčí moc nepovedlo, připomíná mi to kreace od Lotyšského tuzera Dartze nebo Mansory. Pokud míří na zákazníky z Ruska nebo zálivu, tak to trefili ;-)

Redakci: Ten senzačně přiblblý nadpis z Blesku jste si také mohli nechat od cesty. Tenhle mastodont za 2.3l/100km opravdu nepojede, leda ze by ujel prvních 90km z té stovky na elektřinu a zbytek plachtil. Pozor abyste nevyvolali zas nějakou tu např HybridGate >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2017 23:17
Re: Q8 - Dartz po Ingolstatsku?
Za mě je to bomba, prakticky nemám výhrady.
9. 1. 2017 23:30
Re: Q8 - Dartz po Ingolstatsku?
Tak každý to vidíme holt jinak. V tomhle bych si připadal jak kolotočář, tedy asi tak jako v X6 >:D
Avatar - twistedTSD
10. 1. 2017 11:12
Re: Q8 - Dartz po Ingolstatsku?
Ale fuj, nestraš s X6. :-)
10. 1. 2017 15:00
Re: Q8 - Dartz po Ingolstatsku?
Tak na tu máme asi stejný názor ;-)
9. 1. 2017 19:55
Výroba
Sériová verze se bude vyrábět v Bratislavě.
Rozbalit vlákno
2
9. 1. 2017 20:49
Re: Výroba
A termín náběhu výroby, přibližně?
Avatar - nalimer
10. 1. 2017 08:32
Re: Výroba
predsériová výroba je už 2 mesiace.
Avatar - jozephko
9. 1. 2017 19:56
Dúfam, že toto nie je budúcnosť palubiek...
Dúfam, že tieto čudo-judo nie je budúcnosť palubiek... Inak by som si musel začať kupovať konzervatívny Rolls-Royce... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jopino
10. 1. 2017 06:42
spotřeba
Včera jsem se díval na test velkého Volva XC90 ve verzi 2,0 T8 Hybrid 408 PS.
Je to taky kus mastodonta, Volvo je na to reálně následně:

zrychlení 0-100 km 5.5 sekundy

spotřeba při 90 km/h 2.5 l/100 km
při 140 km/h 14.0 l/100 km
první 3 km jízdy 18,4 l/100 km
klidná jízda město mód PURE 0,8 l/100 km
klidná jízda město mód HYBRID 8,3 l/100 km
dynamická jízda město 23,5 l/100 km

Vše se samozřejmě odvíjí, jak moc nebo málo jsou nabité baterie, takže i testeři uznali, že test je jen orientační, ale jistou vypovídací hodnotu má. Čistě cca 30 km po městě však to auto na baterie dá.
Rozbalit vlákno
6
10. 1. 2017 08:55
Re: spotřeba
To přeci nejsou skutečně praktické hodnoty z dlouhodobého provozu. Tady si hrají s baterkou přednabitou z el. sítě. Tuhle energii berou jako zadarmo (spadlou z nebe) a pak nejezdí normálně a dokazují "výhodu" el. přídavku. Proto spotřeba při 90km/h jen 2,5 l/100km a při 140km/h už 14 l/100km a zrychlení na 100 km/h za 5,5 s, ale jen s nabitou baterkou. To, že při dlouhodobém provozu musí spalmot se svou bídnou účinností kromě trakce ještě dobíjet baterku, to už test nezahrnuje.

Tak jen takhle stručně, bylo by to na delší rozbor.
Avatar - Jopino
10. 1. 2017 09:03
Re: spotřeba
O.k., chápu Tě. Však právě proto jsem na konci psal to, co oni říkali na závěr testu. Vše se odvíjí od stavu nabití batérií. Test a resumé by musel být mnohem obsáhlejší. Nikde jsem zatím nenašel obsáhlý test podobného mastodonta, pokud o nějakém víš, poděl se, sám jsem zvědavý ;-)
10. 1. 2017 09:23
Re: spotřeba
Tohle je uspořádání hybridu s jedním elektrickým strojem, který je na klikové hřídeli spalmotu před převodovkou a podle mého by ani nepotřeboval dobíjení aku ze sítě.

Domnívám se toto:

1) Vliv na spotřebu má jistě fakt, že když běží spalmot v částečném zatížení (konst. rychlost po rovině) a měl by větší spotřebu, dobíjí el.strojem aku, čímž se zatíží a spotřeba klesne.

2) A naopak, je-li potřeba velké zatížení spalmotu (zrychlení, stoupání), kdy by také spotřeba vzrostla, pomůže aku s elektrickým strojem jako motorem a spotřeba klesne. Rešímy el. stroje (gen/mot) řídí elektronika s výkonovým polovodičovým výstupem.

3) Posledním hlavním přínosem, je brzdění spojené s rekuperací. Ta se při klidné a předvídavé jízdě téměř neupotřebí, ale má význam určitě v horách, kdy se brzděním s kopce část energie vynaložená do kopce vrací a také třeba na dálnici při potřebě náhlého brzdění při spatření zácpy. Taky se užije při zbrklé jízdě po městě.

Tohle jednostrojové upspořádání hybridu se chová zřejmě lepší než původní hybrid Toyota s planetovou převodovkou a ušetří dost hmotnosti. Takto je to dnes dost vidět i u jiných značek (BMW, MB, ...).

Jinak to, že to je instalované do takového nesmyslného tanku, který na svoji trakci spotřebuje velkou energii, není omluva.
10. 1. 2017 12:18
Re: spotřeba
No - ono by to asi do normalniho auta ani instalovat neslo.

To je ta marketingova finta - potrebuji k tomu velky, tezky a drahy kram, kde aku na dojezd je jen zlomkem hmotnosti a neubira moc vnitrni postor. A dale cena - Tesla ma uspech prave pro to, ze cili na movite zakazniky, kterym nevadi vysazet 2,5 M CZK za auto. Pri rozpoctu 400 tis. CZK se nic rozumneho neda vyrobit.

Ale vyvoj jde dopredu, uvdime.

Jinak - zlata stara XC90, ta nova je hnusna.
10. 1. 2017 12:34
Re: spotřeba
Velké auto: o ne, BMW a MB to mají v běžných sedanech. Jen nemají tak hromský aku., který tady zabere polovinu zavazadelníku a kdoví kolik váží. Ten je tady nějaký komplikovaný - i se svým chlazením atd. Zřejmě jsou vybíjecí a nabíjecí proudy veliké. A to při jakém napětí? Jen píší MV(medium voltage), ale to asi nebude v energetickém slova smyslu = vn (kV). Budou to stovky voltů? 800V ?. Není mi moc jasné, když potřebují aku jen jako příspěvek na "dýchání" trakce, proč je tak veliký a složitý. On by mohl být mnohem menší a lehčí, ale to je ta dnešní nesmyslná mánie s dojezdem jen na elektřinu. Proč? Přeci není potřeba vytlouci aku, aby pak nepomáhal a musel se násilím a s malou účinnosti nabíjet.

Vrátíme-li se opět k nadpisu článku, spotřeba 2,3l/100km je holá lež. Viz též jinde výše, jak už jsem spolu s jinými trochu početně psal.
11. 1. 2017 01:14
Re: spotřeba
Dobíjení je však velmi důležité z hlediska normované spotřeby.