Tieto verzie by boli pekne i ked asi nerentabilne, napriek tomu by ich Kia mohla skusit. Financne na tom su dobre, nemusia vyrabat len ziskove projekty a z osobnej skusenosti viem ze najvacsie negativum ich aut je - znak na kapote. Potrva este aspon dve automobilove generacie kym ich v tychto zemepisnych sirkach zacnu "autoodbornici" vnimat ako rovnocennu konkurenciu pre vw ci skodovku. A prave projekty ako tieto naznacene by tomu mohli pomoct, resp. to urychlit.
ano je to další důkaz o tom, kam to už tato mnohdy podceňovaná automobilka dotáhla. Klobouk dolů! Patří pod koncern Hyundai, přesto disponuje takovými technologiemi, o kterých se jiným podkoncernovým automobilkám může jen zdát a hlavně dokáže je uvádět do seriové výroby.
není to třeba stále připomínat němci to "dotáhli" až ve finále, když už se automobilce dařilo. Je třeba mít na paměti, že automobilka by ani neexistovala nebýt Hyundaie, kteý ji před časem vzkřísil a od té doby raketově roste
Ano. Rok 1998 (+-). Spojení jim vyšlo.
Vývojáři (a nejen Němci) k H/K začali přicházet tak po 6-8 letech (od vzniku koncernu H/K). Uvedu příklad, který je poněkud ve stínu P. Schreyera: Miklós Kovács, který odešel od Audi o několik let dříve (než Schreyer), stál za designem první generace ceedu (pozn.: oba pracovali ve stejné době u Audi, to se jistě znali, proto jejich odchod ke Kia asi nějak souvisí).
Mimochodem ten příliv "němců" stále trvá.
Kia byla kamaráde ve srač.kách a Hyundai ji muselo v roce 1998 zachránit tím, že ji převzalo. Dale pak nastoupili dojčmani a ti postavili Kiu na nohy a to je celá pravda... :-!
v mojich očiach kia už predbehla vw koncern, nielen čo sa týka dizajnu ale aj kvality, veď si porovnajte fabiu s riom, rio je úplne iná liga, vyzerá dospelo a zaujímavo narozdiel od fabie ktorá je plná tvrdých plastov celkovo zvonku vypadá len ako facelift už dosluhujúceho pola, proste také hračkárske autíčko a ani motory nie sú bohviečo u fabie
Tyhle auta kupovat s benzínem. Pro radost. Posedlost dieslem v této pořizovací hodnotě vozidla je zcela nesmyslná, mimozní a nepodstatná. Odpovídá to těm zbohatlíkům (budiž jim přáno), kteří koupí auto za mega a půl, na listech vlastnictví baráky za dalších 15 Mil, ale doma v baráku manželka a děti klepou zimu, aby neprotopili. 8-s
v tomto případě (ač je x-tomi svými variacemi zajímavý) bych se designu originálu vůbec nedotýkal ;-);-)
Kousavka (stinger) se mi řádně zakousla do automobilové duše, jak už dlouho žádný vůz.
Kdyz melo stejne mohutnou zad Porsche Panamera, byl to podle mnohych hnus stoleti. Chapu, ze na Kiu jsou jina meritka, ale... Necekal jsem, ze i mistr Schreyer se uchyli k neskutecne trapnemu kopirovani. Auto samotne vypada dobre, no fakt, ze design je sprostej mix Audi A5/7 a Panamery, a interier je primo nestoudne okopirovany z Mercedesu me nuti si jen s nechuti odplivnout. A kdyz k tomu pripoctu dalsi odpornou kopii interieru BMW v Kii Optima, tak u me Schreyer definitivne skoncil.
Prvá oanamera mala disproporčné tvary (príliš veľký zadok) čo v Porsche našťastie novou panamerou opravili ani to však neznamená že prvá panamera nebola technicky úchvatné auto. Zato táto Kia má veľmi pekné tvary. Áno musím uznať že sa podobá tvarom na Audi A7. Ale není to úplná kopia. Mimochodom keď to chceme takto riešiť tak aj Audi okopirovalo ideu štvordverové kupé od Mercedesu cls. To jak keby si povedal Kia spravila ceed hatchback a tvarovo je to jak hocijaký iný hatchback. Tak teraz kto vymyslel prvý karosériu hatchback? Ostatní výrobcovia teda nech prestanú vyrábať hatchbacky. A keď Mercedes okopiroval suv kupé od BMW X6 tiež z toho nikto nerobil vedu.
Audi mozna prebralo ideu ctyrdveroveho kupe od Mercedesu, ale A7 vypada uplne jinak, nez MB CLS. Stejne tak je jiny Passat CC, taky ctyrdverove kupe. Idea stejna, ale auta jina, odlisna a s jasnym designovym jazykem sve automobilky. Kia Stinger je proste jen A5/7 s par naroubovanymi znaky Kie a s interierem beze zmen obkreslenym z Mercedesu. Je to proste jen uboha kopie bez jedineho vlastniho napadu.
Audi ani o A7 nemluvilo jako o čtyřdverovém kupé. Alespoň v německých materiálech mluvili pouze o tom, že má linii střechy jako (nebo linie, už si přesně nevzpomenu) kupé. A tu převzali z Coupé S, je to jasný odkaz na tenhle model a asi tak všechno, co má společného s kupé. Dá se předpokládat, že je inspirovali. Není to však sedan a cenově je mnohem blíž A6.
Jsem rád, že MB ukázal, že je tu trh pro líbivější, méně praktické sedany, ne jen pro ty konzervativní. Jen si mohli odpustit tu pitomost s kupé. Passat CC byl opravdu pokrok oproti normálnímu Passatu.
K tomu jen dodam, ze puvodni CLS a puvodni Passat CC se mi libily nejvice, facelifty je dost zkazily. Audi A5/7 je porad krasavec, no potrebuje velka kola. Ano, je fajn, ze s tim Mercedes prisel :-)
coz o to, ze kdyz mercedes okopiroval x6 tak z toho nikdo nic nedelal, ale kdyz bmw okopirovalo ssangyong - kterej s touhle karosarskou verzi prisel jako prvni tak se na to nejak pozapomnelo
designový skvost - podle mě za jedna s hvězdičkou, když víš jak je to ubohé, trapné, k odplivnutí a okopčené možná bys mohl nahradit celosvětově uznávaného designéra Petera Schreyera, třeba prorazíš ;-)
Pokud chce Schreyer pokracovat v kopirovani, tak ho muze nahradit v podstate kdokoliv.
Korejci nemusi vyhazovat silene prachy za designera, ktery nema zadny vlastni napad.
Jinak jsi predvedl typicky slaboduchou argumentaci, cekal jsem, kdo s tim klise prijde prvni :-)
to je jako kritizovat auto, že má volant, protože ho má i jiné, nebo že rádio je uprotřed kokpitu, nebo že má 4 kola jako konkurence, elektrická okýnka, volant s klaksonem uprostřed.... 8-s
auto je to krásný, ruku na srdce, kdo z vas by ho nechěl? Pro mě není vrcholem designu ochcávka poslední generace a po ksichtliftu, ale auto, na které se člověk podívá a řekne si "tohle prostě chci" (J.Clarkson) ;-)
navíc tohle má aspoň motor narozdíl od udýchaných mikrohrnků TSI >:D >:D >:D