Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV

Svět MPV už není jako kdysi. BMW přijelo se sportovně laděným modelem, zatímco nový Renault Grand Scénic se inspiroval světem crossoverů. Jací jsou ve vzájemném srovnání?
Zpět na článek
13. 1. 2017 08:20
13. 1. 2017 09:03
13. 1. 2017 09:55
13. 1. 2017 11:05
13. 1. 2017 11:07
14. 1. 2017 20:26
13. 1. 2017 08:28
13. 1. 2017 08:43
13. 1. 2017 08:52
13. 1. 2017 08:52
13. 1. 2017 08:58
13. 1. 2017 09:15
13. 1. 2017 09:32
13. 1. 2017 09:30
13. 1. 2017 09:36
13. 1. 2017 11:01
13. 1. 2017 08:52
13. 1. 2017 08:57
13. 1. 2017 09:01
13. 1. 2017 09:33
13. 1. 2017 09:57
13. 1. 2017 10:44
14. 1. 2017 12:17
15. 1. 2017 18:01
15. 1. 2017 18:40
16. 1. 2017 00:05
16. 1. 2017 05:38
16. 1. 2017 11:00
13. 1. 2017 09:47
13. 1. 2017 10:38
13. 1. 2017 09:52
13. 1. 2017 08:59
13. 1. 2017 09:16
13. 1. 2017 10:41
13. 1. 2017 14:19
13. 1. 2017 14:51
13. 1. 2017 15:02
13. 1. 2017 15:03
13. 1. 2017 15:21
13. 1. 2017 09:30
13. 1. 2017 09:52
13. 1. 2017 10:03
13. 1. 2017 09:24
13. 1. 2017 10:36
13. 1. 2017 11:01
13. 1. 2017 11:19
13. 1. 2017 12:12
13. 1. 2017 18:00
14. 1. 2017 00:33
14. 1. 2017 10:27
14. 1. 2017 20:41
15. 1. 2017 00:51
13. 1. 2017 08:20
Cena
Jen jednu poznámku - testované BMW bylo o půl miliónu dražší než Scenic. Takže pokud se tester rozplývá nad kvalitními sedačkami a vůbec interiérem, vězte, že to bylo vše podmíněno zaškrtnutím příslušných příplatkových položek v předlouhém ceníku.
Design - pokud toto BMW (které více co jiného připomíná SsangYong skřížený s prasetem) má podle redaktora hezčí design než Scenic, tak už fakt nevím.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
13. 1. 2017 09:03
Re: Cena
Nejsmutnější na tom všem je, že zmínka o půlmiliónovém rozdílu se v testu ani neobjeví a pokud si jí nevšimneš v závěrečné tabulce, pak zcela zanikne. A v textu se jen vesele porovnávají základní ceny obou aut. Člověk pak snadno získá dojem, že to BMW vlastně "tolik nestojí"...
Avatar - Ozzman
13. 1. 2017 09:55
Re: Cena
Jezdil jsem BMW 2 i v nejnižší výbavě s cenovkou kolem 600 Kč. Jistě, třeba výplně dveří už nejsou tak krásné, ale pořád jsem se cítil jako v BMW a né v levném příbuzném. Volant, ovládací prvky, věe bylo na velmi vysoké úrovni. Neříkám, že Renault neumí udělat dnes již kvalitní interiér, ale z BMW je cítit to, za co připlácíš :-)
Avatar - Sumi2000
13. 1. 2017 11:05
Re: Cena
Jednoznačně BMW....jen ta cena je dost mimo realitu rodiny s dětmi.
Auto se dá pořídit ve slušné výbavě pod milion.
Navíc nezaznělo , že v ceně BMW je vždy 5 letý servis ZDARMA !
Prostě kdo na to má bere BMW , jinak ušetří 100-200 tis. a jde do nového VW Touran.
Tyto auta dobře vypadají , mají kvalitní interier , a velmi dobrý podvozek s 2-litrovými turbodiesly.
Renault má takový mikrobusový design , 20' kola jsou designem pěkné jinak naprosto k ničemu. 8-s
Interier frantíka je pro mne zcela nestravitelný.
Sedačky nic moc , řadící páka hranatá..tablet místo ovladačů..fakt ne.
Chápu , že spoustě lidí to bude za celkem rozumné peníze stačit.
Jsou i další varianty MPV..od Fordu nebo Opel Zafira , co stojí za úvahu.
Avatar - pumpkin
13. 1. 2017 11:07
Re: Cena
Renault si ešte necháva priestor pre verziu Initiale Paris. BMW 2GT viem porovnať len s Espacom a čo sa kvality spracovania interiéru týka, tak veľký rozdiel som si nevšimol.
Avatar - praděda7
14. 1. 2017 20:26
Re: Cena
Souhlas. Také jsem strávil s 2 kou v benzinu 3 dny a byl jsem nadmíru spokojen. :yes:
13. 1. 2017 08:28
BMW - MPV?
Nevím, z jakého důvodu se stalo zvykem nazývat empévéčkem všechno, co má trochu vyšší kastli.
Rozbalit vlákno
10
13. 1. 2017 08:43
Re: BMW - MPV?
Máš pravdu, je to typický kabriolet! Briskní úvaha! :yes:
13. 1. 2017 08:52
Re: BMW - MPV?
Stando šedesátdevítko, co je to tedy za karoserii? Jsem jedno ucho:)
13. 1. 2017 08:58
Re: BMW - MPV?
Ty čteš uchem? TVL, musíme dát zase sraz, to chci vidět! >:-[]
13. 1. 2017 09:15
Re: BMW - MPV?
Hele vypadá to nějak takhle >:-[]
[odkaz]
13. 1. 2017 09:30
Re: BMW - MPV?
To je fakt, mělo tam být "jsem jedno oko":)))
13. 1. 2017 09:36
Re: BMW - MPV?
A přesto jednooký králem! >:D :yes:
Avatar - Skipper
13. 1. 2017 11:01
Re: BMW - MPV?
Dnes teda jedeš ;-) :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2017 15:37
Re: BMW - MPV?
nevím, z jakého důvodu se všemu co nemá střechu říká kabriolet... >:-[]
13. 1. 2017 08:52
Vysledek
Nehodlám nijak řešit jaké auto je lepší ale: takový bodový rozdíl za design? To potom uděláte vítěze z čehokoli, stačí chtít:)
Rozbalit vlákno
15
13. 1. 2017 08:57
Re: Vysledek
Souhlas, očekával bych resumé ve stylu, zda levný Scénic dokáže za menší peníze poskytnout podobné vlastnosti jako 2GT.

Výsledek testu je pak...slušně řečeno divný.
Avatar - Blue Sun
13. 1. 2017 09:01
Re: Vysledek
No... a už z principu rozdílnosti obou značek nikdy nemůže dokázat...
Ten test je celý postavený na hlavu. Jenže jinak zjevně neměli proti komu jinému Scénic postavit, Škoda nic podobného nevyrábí.
13. 1. 2017 09:33
Re: Vysledek
Je tu spousta mainstreamu, který není obalen prémiovým příplatkem a pokud to chceme srovnávat, musí tam být stále fakt: Je 2GT lepší o co je dražší?

Tohle nejsou manažerské sedany, kde si i prestižnější redakce (ne, SM nemyslím) občas dovolí postavit třeba Mondeo proti 5er.
Avatar - Blue Sun
13. 1. 2017 09:57
Re: Vysledek
No, z mého pohledu třeba není, protože nehledám vlastnosti BMW. Sportovní pojetí mi u aut je naprosto cizí, ale u BMW je to v podstatě filozofie značky. Proto jsem narážel na rozdílnost značek...
13. 1. 2017 10:44
Re: Vysledek
ACZ by měla být objektivní, proto tu subjektivitu si už musí každý najít sám. Pro mě 2GT není auto, za které bych připlatil, abych měl vůz od BMW.
Avatar - Ronault.
14. 1. 2017 12:17
Re: Vysledek
Objektivita na auto.cz To je vskutku nemožné, když o 130 litrů (rozdíl třídy) menší kufr dostane stejně bodů nebo když reálná spotřeba o litr menší (pro ten litr až dva si kupuju naftu místo benzínu) dostatne jen o bod méně, protože tabulkově je BMW úspornější.... prostě další test, který mě přivedl na myšlenku, že auto.cz je na tom po stráně obsazení novinářů čím dál hůře. Když se chci podívat na kvalitní test, tak si otevřu třeba Rastu Chvala nebo autozurnal.com.
A nebo i toto: https://youtu.be/1fjqECA4-zw Místy kritický, kvalitativně možná někdo bude naítat, že chybí poutavě dlouhé, ale zbytečné záběry na auto, ale o to při testu nejde.
Avatar - Sumi2000
15. 1. 2017 18:01
Re: Vysledek
Rasto Chvala je fajn..testy taky sleduju.... :yes:

Bohužel v něčem máš pravdu... hlavně tato cena BMW je dost mimo..s 5 letým servisem v ceně , akčními pakety a slevami se dostaneš i kolem 800 tis. vč. X drive...!

Jízdně BMW je jsaně lepší , silnější motor lépe táhne a jede.
Stačí se projet na 15 minut..rozdíl proti 1.6 dci je obrovský.

Navíc MPV má mít zadní sedadla dělená na 3 díly !!! Renault nepochopitelně toto postrádá..
:no: 8-s
V BMW si můžeš za pár tisíc objednat i bezpečnostní tunel vak na lyže ! :yes:
Prostě prémie.
Avatar - Ronault.
15. 1. 2017 18:40
Re: Vysledek
Pětiletý servis v ceně jsem v Renaultu taky dostal, obrovskou slevu v taky. Tvrdit, že jen BMW dává slevu je trochu jednostranné a krátkozraké.

Absence 3 samostatných sedadel Scenica je hrubá chyba, ale alespoň jsou sezení opravdu 3 stejná, takže by se bez problémů 3 sedačky měly dát upnout, v BMW je prostřední sedadlo užší, to už je úplně obyčejný kombik.
Avatar - Jaros71
16. 1. 2017 00:05
Re: Vysledek
Renault vzadu dělení sedadel jen 40-60 u MPV tragedie !! :no:
Neomluvitelné...to je totiž jen znak kombíků..

U BMW možnost jet na lyže bez rakve...s vakem...paráda!
Ovšem je fakt , že totéž umí jejich kombíky , i Mercedes a Audi.

BMW je jednoznačně lepší auto , ale je fakt , že rodiny za ty peníze budou víc kupovat Renaulta , i přes jeho velké chyby..poměr výkon / cena je u francouze lepší.

PS: kecy , že francouzi dávají servis zdarma na 5 let..to dělá jen premie.
Pleteš si to se zárukou.. ;-)
Nebo si to servisuješ sám...pak je to gratis >:D
Avatar - Ronault.
16. 1. 2017 05:38
Re: Vysledek
Zatím nemám potřebu aby mě někdo poučoval o tom, co mám v garáži a za co platím/neplatim, až to budu potřebovat, ozvu se ti.
Avatar - Jaros71
16. 1. 2017 11:00
Re: Vysledek
:-) Nečerti se...tak to nebylo myšleno.
Avatar - wakantanka
18. 1. 2017 20:49
Re: Vysledek
V texte práve píšu, že GS má v strednej rade 3 samostatné sedadlá. Tak kto má pravdu?
Avatar - Dinar
13. 1. 2017 09:47
Re: Vysledek
Proti grand scenicu se do testu přímo nabízí zafira, nedávno faceliftovaná, nebo klasik vw touran, možností je povícero. Zrovna srovnání zafira gscenic by bylo hodně zajímavé, bmw v takovém testu má smysl jedině pokud, jak píše webpaja, se chci zeptat způsobem, přináší
v daném segmentu za o půl milionu vyšší cenu auto premiového výrobce nějakou přidanou hodnotu nebo mainstream stačí?
Avatar - removed
13. 1. 2017 10:38
Re: Vysledek
Souhlasím, vlastně jsem očekával že Zafiru a Scénic proti sobě postaví. Rozhodně víc, než že postaví proti Renaultu BMW.
Ale zase na druhou stranu je zajímavé porovnat dvě naprosto odlišné filozofie (přístup).
Avatar - Ozzman
13. 1. 2017 09:52
Re: Vysledek
Já právě z výsledku chápu, že Renault za cenu o půl milionu nižší udělá skoro stejnou práci, byť s né tak dobrou jízdou (rozuměj "sportovní" jezdíl jsem s tím 2er a opravdu na MPV hodně dobré). Je myslím super pro Renault, že se může byť jen teoreticky postavit BMW ne? :-) Z obou nabízených bych také bral BMW 2, to auto jako auto funguje prostě dobře a i motor 110kw plně postačuje na jízdu kamkoliv a naložený čímkoli :-)
Avatar - iudex
13. 1. 2017 08:58
Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
Tak mi z testu vyplýva, že ak chcem MPV s jazdnými vlastnosťami bavoráku, ale cenou Renaultu, mám zvoliť Ford. :-)
Rozbalit vlákno
6
13. 1. 2017 09:00
Re: Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
A koneckonců i vzhledem dokáže Ford tomuto bramboráku konkurovat. ;-) Ošklivinec má dvě královny >:D
Avatar - iudex
13. 1. 2017 09:05
Re: Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
No o kráse MPV je podľa mňa zbytočné debatovať, to je ako rozhodovať, či je krajší buldog alebo šarpej. ;-) A z hľadiska úžitku ich oboch strčí Grand Scénic do vrecka, keď už pre nič iné, tak pre posuvné bočné dvere, ktoré posúvajú využiteľnosť zadnej časti (druhej a tretej rady) na úplne iný level.
13. 1. 2017 09:31
Re: Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
Myslíš Grand C-Max ;-)
Avatar - iudex
13. 1. 2017 09:42
Re: Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
Jj, ešte že čítaš s porozumením. ;-)
13. 1. 2017 09:47
Re: Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
Vnímám každé slovo, jsou přispivatelé, kde by bylo neúctou to takto dělat! ;-)
Avatar - removed
13. 1. 2017 10:38
Re: Grand Scenic + 2GT = Grand C-Max
>:-[] :yes:
dobrej result. Pobavils :-)
13. 1. 2017 08:59
Spotřeba
No nevím, rozdíl ve spotřebě od 1 do 2 l by měl znamenat rozdíl více než 1 bod
Rozbalit vlákno
9
13. 1. 2017 09:16
Re: Spotřeba
A to si vsimni, ze aj ten jeden bod sa vlastne v hodnoteni strati! A preco? Lebo BMW2 zase ma (a to sa podrzte) nizsiu UDAVANU spotrebu! A preto za "Spotřeba udávaná" dostalo o bod viac. Kam sme sa to s testami dopracovali, ked lepsie hodnotenie ziska ten, kto si do prospektu da krajsie "hausnumero"?

Nebolo by rozumnejsie namiesto "Spotřeba udávaná" radsej zaviest "rozdiel medzi udavanou a realnou spotrebou"?
13. 1. 2017 10:41
Re: Spotřeba
V klidu, Holden má banán ;-)
Avatar - CommonUser
13. 1. 2017 13:18
Re: Spotřeba
Kludne, NOP. A zmizne dovod vobec sem chodit ...
Avatar - _Karel_
13. 1. 2017 14:19
Re: Spotřeba
Zajímavý. Zaintervenovals? Holden má banán na 5 dní, před všemi diskuzemi vystavený preventivně naodiv. Naprosto v pořádku. Já upozorňoval i Machalu i nějakýho jejich správce webu na Jokiho vánoční přání vybombardování Mladé Boleslavi (stejně jako u Holdena to vidím dalece, dalece za jakoukoliv hranou) a reakce nula.
13. 1. 2017 14:51
Re: Spotřeba
JJ, s ISIS to bylo hodně, ale hodně ujeté! :-!

Já za Hrušku BAN čekám taky >:-[]
Avatar - removed
13. 1. 2017 15:02
Re: Spotřeba
Za hrušku tě nikdo soudit nebude... každej zdravej člověk ví, neboj.
Avatar - _Karel_
13. 1. 2017 15:03
Re: Spotřeba
No, Hruška je Hruška, to se na mě nezlob. ;-)
Avatar - removed
13. 1. 2017 15:21
Re: Spotřeba
někdy jsem línej natáhnout malíček po Shiftu... to je fakt.
13. 1. 2017 09:13
Pecka porovnani
Ono uz obecne srovnavat BMW s Renaultem, to chce poradnej kus inteligence.

Porovnavat auto za 1.25 mil proti autu za 750 tisic (tedy o 66% drazsi)...
Porovnavat dve auta kde jedno je o 22cm delsi (4556mm vs 4334mm)... jo moment, to je chyba v tabulce, protoze Grand Scenic je delsi ...

To je proste pecka, k nezaplaceni. Diky redakce!

A priste BMW X5 vs Fiat 500, nemuzu se dockat :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
13. 1. 2017 09:22
Re: Pecka porovnani
Zase nehysterči, je to legitímne porovnanie dvoch stredných MPV, obe predĺžené 7-miestne verzie kratších súrodencov. To, čo Ťa zrejme uráža, je porovnanie prémie s mainstreamom, avšak práve pri predohrabovom MPV tá prémiovosť BMW mierne trpí.
P.S: tie rozmery sú zle, Grand Scénic je dlhý 4,63m (chcel by som vidieť tú tretiu radu sedadiel pri 4,33m >:-[] )
13. 1. 2017 09:26
Re: Pecka porovnani
Tak to zas ne, ja nemam problem porovnavat premii s nepremii. Jenze to musi cenove tak nejak korelovat, 66% rozdil v cene je dost.
To uz muzes srovnavat seriozne veci jako vybavena Octavia vs. "klasika" Mercedes E. Nebo Kodiaq vs X5/X6/Range Rover Sport...
Jakoze porovnavat OK, ale lepsi bude porovnavat porovnatelne, nemyslite?

Jinak ty rozmery to je mi jasny, ze to maji v tabulce blbe, to budou muset opravit, maji tam rozmery jinyho auta (asi kratkyho scenica misto granda).
Avatar - iudex
13. 1. 2017 09:47
Re: Pecka porovnani
To iste áno, z hľadiska ceny porovnať auto za 750t a 1,25M je mimo, evidentne čo redakcii dali, to zobrala, každopádne modely sú priamymi konkurentmi, je to rovnaká trieda, žiadna Octavia vs. E-Klasse.
13. 1. 2017 09:30
Re: Pecka porovnani
On by ten test tak mimo nebyl, kdyby měli alespoň trochu srovnatelné verze. Už jen porovnávat AT/MT vs. jízdní dojmy motoru je nesmysl.
Holt je asi krize, tak se testuje cokoliv co kde půjčí... 8-s
13. 1. 2017 09:40
Re: Pecka porovnani
Test je v poho, ale kritéria taková podivná ;-) Kupce zajímá, jestli když potřebuje menší MPV má připlácet nebo ne. BMW tady nic superprémiového nepřináší.
Re: Pecka porovnani
Keď už, tak mohli test urobiť vyslovene z pohľadu ceny - čo vezme zákazník s plnším vreckom a čo ten pragmatickejší. A či BMW ponúkne adekvátne viac, o koľko je vyššia cena. Myslím, že napriek niekoľkým vyzdvihnutým kvalitám BMW by v tejto disciplíne vyhral zase Renault.
Avatar - iudex
13. 1. 2017 09:52
Re: Pecka
Iste, ideálom by bolo porovnať cenovo blízke modely, t.j. čo za obdobnú cenu dostanem u Renaultu (plná paľba) a čo u BMW (základ), alebo zobrať podobne motorizované (1,6dCi 118 kW vs. 2,0d 110 kW) a vybavené modely (automat, výbava) a skúmať, či ten príplatok za BMW stojí za to. Takto sa to dosť míňa a žiadny reálny zákazník by nevolil z takto konfigurovanej dvojice.
Avatar - Dinar
13. 1. 2017 10:03
Re: Pecka
Přesně tak, jenže problém je, že hoši z redakce nikdy nejsou schopni sehnat do srovnávaček porovnatelná auta, srovnávačky na acz jsou vždycky z nouze ctnost.
13. 1. 2017 10:15
Re: ACZ Láďa Hruška
ACZ občas testuje stejně jako když Hruška vaří ;-)
Re: ACZ Láďa Hruška
Skôr by som povedal, že ACZ tak občas netestuje... ;-)
Avatar - removed
13. 1. 2017 15:03
Re: ACZ Láďa Hruška
To já bych řek, že ACZ nás tady testuje všechny :-!
13. 1. 2017 09:24
BMW utrpělo výhru
... 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
13. 1. 2017 09:35
Re: BMW utrpělo výhru
Je to ale vůbec výhra? S takovým cenovým rozdílem by mělo ujet výrazně, a ne o tři desetinky bodu...
13. 1. 2017 09:49
Uplne zbutocny test
Dvoch neporovnatelnych aut - kto ma v hladaciku dve auta kde je rozdiel ceny takmer polovica ceny toho lacnejsieho? Navyse aj tie vysledky - bawo je nepraktickejsie a drahsie ale sportovejsie, rendlik lacnejsi a vacsi no horsie jazdi - wau, cakal by snad niekto daco ine? Niektore body su potom vylozene na smiech - rendlik dostane bod k dobru za nizsiu nameranu spotrebu, ale bawo to dozenie bodom za nizsiu papierovu spotrebu - to snad nemyslite vazne. Tieto porovnavacie testy radsej zruste, pretoze bud ich vyhra skodovka, ale su porovnavane auta uplne rozdielne a teda ich porovnavanie nema zmysel.
Rozbalit vlákno
13
13. 1. 2017 10:09
Re: Uplne zbutocny test
Jo, když už, měli ten test pojmout jinak.
Ale nerozumim tvý poznámce o tý spotřebě.. v jejich jízdnim režimu prostě rendlík chlastal o něco míň. V jinym jízdnim režimu, ve kterym se měří spotřeba, zase chlastalo míň bávo. Někoho jízdní styl se může blížit tomu redakčnímu, jinýho jízda zase tomu normovanýmu..
"Papírová" spotřeba přece neznamená, že si z hlavy vymysleli nějaký čísílko, žejo.
13. 1. 2017 10:26
Re: Uplne zbutocny test
Papírová spotřeba je důležitý parametr v zemích, kde se daní dle tohoto údaje. U nás je to víceméně bezpředmětné ;-)
13. 1. 2017 10:47
Re: Uplne zbutocny test
Tak záleží.. třeba můj otec jezdí u všech aut skoro úplně přesně za papírovou spotřebu. Takže třeba pro něj je ten údaj mnohem důležitější/relevantnější, než co naměří mladý ucho během pár set kilometrovýho testu pučenýho auta:)
13. 1. 2017 11:00
Re: Uplne zbutocny test
Když chci, tak udávanou spotřebu dokážu pokořit, ale je to pak obecně velmi pokorná jízda ;-)
13. 1. 2017 11:20
Re: Uplne zbutocny test
Kazdy kto sa aspon trochu zaujima o auta vie ako je to dnes s papierovou spotrebou - zaujimat moze akurat tak tvojho uctovnika. Je to rovnake ako keby odmerali a obodovali zrychlenie 0-100 a potom dali este body za to kolko je napisane v technickych udajoch.
13. 1. 2017 11:33
Re: Uplne zbutocny test
Dobře, tak teda nemůže existovat nikdo, jehož defenzivní jízdní styl se přibližuje normovanejm testům a tudíž je pro něj ta udávaná spotřeba důležitá, protože ví, že se kolem jejích hodnot v provozu fakt pohybuje. Opět jsem byl brilantními argumenty umlčen:)
13. 1. 2017 12:05
Re: Uplne zbutocny test
To prave ty mas brilantne agrumenty - vsetkym autam sa papierova spotreba od realnej lisi rovnako, takze je to vlastne spravny udaj. Haha, jasne >:D Niekde je realita inde o liter, niekde o tri, alebo aj kludne viac. Takze co je v technicaku je ukradnute.
13. 1. 2017 12:10
Re: Uplne zbutocny test
No ještě bych to mohl zkusit napsat třeba maďarsky, ale stejně se obávám, že bychom se nepochopili.
Avatar - _Karel_
13. 1. 2017 14:33
Re: Uplne zbutocny test
Jo, papírová spotřeba se dá brát jako jakýsi porovnatelný údaj, ok, má se uvádět. Ale jaký smysl má v ČR bodovat kladně nejen reálnou, ale i menší papírovou spotřebu? Když už změří reálnou, má pro tebe nějakou pozitivní hodnotu navíc i nižší papírová?
13. 1. 2017 15:13
Re: Uplne zbutocny test
To je zajímavý, dneska mi nějak nikdo nerozumí, až si říkám, jestli neni chyba ve mně:)
To si přece neodporuje, reálná a papírová.. ta "papírová" je prostě zajetá v určitym režimu motoru, řekněme nižší zatížení, ale jasně definovaný podmínky a zrychlování atakdále. Ta "reálná" to samý, akorát tam ještě víc vstupuje ten subjektivní prvek, jakej zrovna tester tim jezdí a jak.
Jak píšu, znám lidi (můj otec třeba), kterej prostě s těma autama dlouhodobě jezdí skoro přesně dle "papírový" spotřeby - proto pro něj ten údaj má větší relevanci, než "reálná" spotřeba zrovna naměřená v jednom testu.
Nicméně zdůrazňuju, že ta papírová spotřeba přece neni nějaký tajemný, z prstu vycucaný číslo, ale ofiko, dle jasnejch podmínek, zajetá hodnota.
Avatar - _Karel_
13. 1. 2017 20:54
Re: Uplne zbutocny test
Já nepláču nad tím, jak se papírová liší od reálné, chápu, že papírovou automobilka neříká, že budeš jezdit za 4l, ale říká, že podle té a té metodiky to jelo za 4l. Ale u nás je mi nízké udávané číslo jen k zlosti, když mi pak třeba zaměstnavatel proplatí jen papírovou (nereálnou) spotřebu, nebo finančák donutí daleko víc úřadovat, abych mohl od daní odečítat skutečnou a ne jen papírovou spotřebu. Takže jen říkám- v testu, kde body ohodnocují reálnou spotřebu (nebo řekněme rozdíl spotřeb při stejném režimu dvou aut) mi přijde nesmyslné navíc ještě bodově ocenit i nízkou papírovou.
Avatar - removed
13. 1. 2017 10:56
Re: Uplne zbutocny test
No, já bych snad k těm papírovým versus reálným spotřebám dodal - či spíše varoval.
V rámci zachování průměrného zdraví motorů bych se papírovým spotřebám nesnažil přiblížit. Je to "velmi násilné"
Ty papírové spotřeby slouží spíše k vykazování uhlíkové stopy apod...
Avatar - Uživatel_5340709
13. 1. 2017 10:59
Re: Uplne zbutocny test
Papírová spotřeba je dnes hlavně o tom, že si dnes někdo vymyslí z hlavy číslo.
13. 1. 2017 10:36
zebricek aut
je pevne dany. jen boleslavsky hnuj dokaze porazit uplne vsechno
Rozbalit vlákno
2
13. 1. 2017 11:01
Re: zebricek aut
Alespoň něco pozitivního na dnešním testu :yes:
Re: zebricek aut
"Příspěvek uživatele "holden1" byl redakcí vyhodnocen jako nevhodný. Uživatel obdržel BAN na 5 dní."

Vy v redakcii ste vážne trapoši. Holden holden si pokojne spraví aj 30 nickov a inak písať nebude. Jeho nick holden1 má na konte - jediný príspevok, ten, ktorý ste zabanovali. >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
13. 1. 2017 10:45
Tady se musím zastat renaultu,
Dát vedle sebe 1,6 Dci, a 2,0 D od bmw jako dvě adekvátně srovnatelné jednotky a potom přijít na to, že 1,6 nejede (mimochodem nejede u žádné značky) mi přijde jako totální diletantismus.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Sumi2000
13. 1. 2017 11:12
Re: Tady se musím zastat renaultu,
Jenže zatím Renault nový 2.0 dci nenabízí.
A výkonem na papíře by ta 1.6 měla být silnější.. >:-[]
Logicky ten objem nenahradíš..každý 2-litr je lepší.
Avatar - Uživatel_5340709
13. 1. 2017 11:20
Re: Tady se musím zastat renaultu,
Když nenabízí, tak nemůžu srovnávat. A ani papírově nejsou srovnatelní.
13. 1. 2017 11:34
Re: Tady se musím zastat renaultu,
Výkonem na papíře by měla být silnější? 96 kW oproti 110 kW? Asi mám špatnej papír. A nebo si pleteš motory, tohle není 1,6dC biturbo...
Avatar - Sumi2000
13. 1. 2017 12:12
Re: Tady se musím zastat renaultu,
OK...přehlídl jsem se , že tam tu silnější 1.6 nedali..
Pak je to jasné tuplem.
Ona nestačí ani ta silnější natož ta 96 kw.
14. 1. 2017 10:49
Re: Tady se musím zastat renaultu,
to je jedno, ani ta 1,6DCi 160k nie je na tom lepsie, resp. podobne velmi zle oproti 150k bmw...i ked papierovo ma byt siljnejsia :-)
Avatar - Jaros71
13. 1. 2017 11:19
Zajímavé..
Pro mne rozhodně dobrý test.
Sice ty auta spolu přímo nesoupeří , ale porovnání je fakt zajímavé.
Kvalita a cena BMW je jinde než u francouze.
Dát přes milion za MPV si dovolí málokterá rodinka v ČR.
Ale v Německu či Rakousku...tam jich jezdí spousta.
Pokud má někdo peníze na BMW a potřebuje vozit rodinu MPV , logicky nekoupí Scenic.
A opačně. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
13. 1. 2017 12:13
Re: Zajímavé..
souhlas zákazník BMW nemíří na Renault atd.
Avatar - pumpkin
13. 1. 2017 11:27
Veľká česť pre Renault
Už len samotný fakt, že takýto test vôbec vznikol je veľké plus pre Renault, pretože porovnávať ho pred pár rokmi s BMW by bolo fakt šialené. BMW loví v iných vodách a je vlastne aj trochu trápne, že to vyhralo a možno bolo lepšie ho porovnať keď už, tak s Espacom Initiale Paris.
Budem skôr zvedavý, ako si Scénic poradí so svojou konkurenciou, ktorou BMW veru nie je. Všeobecne ale nejak v 2GT nevidím zmysel. Rodinný športiak? Nie je to oxymoron? Hlavne za akú cenu... Radšej niečo menšie športové a ešte hádam ostane aj na neprémiové MPV.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
13. 1. 2017 12:24
Re: Veľká česť pre Renault
To BMW treba vnímať predovšetkým ako vyplnenie medzery v portfóliu BMW. Marketéri si sadli a povedali si: no máme extra širokú paletu SUV, ale stále sú tu rodiny, ktorým SUV nesedí a chcú klasiku, ktorú im nevieme ponúknuť. Tak spravili SUV a pokryli záujemcov, ktorí majú na BMW (resp. už nejaké vlastnia, napr. 3er), ale chcú kvôli rodine niečo praktickejšie, teda MPV. Ísť do Citroenu či Renaultu u nich neprichádza do úvahy, tak teraz môžu skĺbiť obe požiadavky: mať praktické rodinné auto a mať BMW.
Osobne to tiež považujem za nezmysel, ak chcem znak BMW, tak rozhodne na niečom inom než na MPV, predaje ale ukazujú, že kupujúci to vnímajú inak a 2AT/GT sa predáva.
Avatar - pumpkin
13. 1. 2017 15:44
Re: Veľká česť pre Renault
Áno, hlavne keď môžu dať na frak Mercedesu, tak sa to vždy oplatí. >:D Ale nie, fakt som nečakal, že táto rodinná Dvojka od BMW sa bude lepšie predávať ako B-čkový Mercedes. :-O
13. 1. 2017 11:44
a mne sa test páči
podľa mňa je zaujímavé takéto krosoverové porovnanie. Je to onlajn web, čím viac testov, tým lepšie a aj takýchto netypických. Trochu sa tu chytá za slovíčka, ale autorovi podstata neunikla. Sénik je s prižmúrením oka alternatívou k bávu a nie je nutné priplácať za vrtuľku, ale ak niekto naozaj trvá na čo naj balíku bez ohľadu na prachy bere 2. Poznám pár ľudí, čo to riešili. V hlave majú prémiu, ale pokiaľ ide o rodinné mpv sú schopní načrieť do mejnstrímu, ak ich niečo presvedčí, že to neni šunka a nemusia sa hanbiť pred okolím ani pred sebou. A nové séniky urobili tento krok.
PS: nesúhlasím s autorom, že segment mpv stráca, lebo zákazníci žijú aktívnejšie a chcú sa baviť. Mpv strácali, lebo boli neatraktívne, neboli kúl. Ani na priemernou suv s predným náhonom nejaká zábava nie je a aktívne sa dá žiť aj s mpv. Ja len aby sme si konečne priznali, že suv sú sexi a preto letia.
Rozbalit vlákno
6
Re: a mne sa test páči
Ty si niečo pil...
13. 1. 2017 13:00
Re: a mne sa test páči
až večer, už teším, otázka je, či nepíšem haluze keď nepijem.
13. 1. 2017 16:55
Re: a mne sa test páči
Segment MPV klesá, přičemž evropský trh jako celek roste, statistiku nejde okecat.
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2017 20:13
Re: a mne sa test páči
jako celek ano. Ale vidím tam víc faktorů.

Klesá porodnost, resp. rodiny se dostaly do stavu, kdy mají běžně jedno dítě. Takže pokles zájmu o rodinné vozy zdaleka nevidím jen v nějakém módním trendu. Naproti tomu rostoucí tendence automobilového trhu jako celku směřuje podle mě spíše na firemní a fleetové prodeje, které táhnou prodeje.

Co jsem tím vším chtěl říct? Že ze strany rodin je dost možná poptávka po MPV stále stejná, jen těch rodin je zkrátka méně a méně.
14. 1. 2017 09:34
Re: a mne sa test páči
Já si spíš myslím, že hodně rodin dnes upřednostní image nad praktičností.
Avatar - Dinar
16. 1. 2017 08:32
Re: a mne sa test páči
Hezká hypotéza, bohužel nesedí, prodej aut roste vč. rodinně zaměřených modelů, mění se ale preference, segment MPV klesá na úkor segmentu SUV a crossoverů, to je celé.
Avatar - Flai
13. 1. 2017 12:12
Dacia Lodgy
Myslím,že i Lodgy 1.5 DCi ve verzi Stapway 7míst,mohla něco říct :-) ikdyž srovnávat Dacia a BMW prostě nelze
Rozbalit vlákno
1
13. 1. 2017 13:04
ten gran tour 218 xdrive
mi prijde jako celkem slusna nabidka. ma nekdo zkusenost, kolik tak muze clovek od bmw prodejce ziskat slevu?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2017 15:42
Grandiózní nesrovnatelnost
Upřímně test vůbec nechápu v té tónině, do které byl posazen. Zcela jinak zaměřené vozy se zcela jinou cílovou skupinou a zcela jinou cenovkou...

Ano, mohlo být zajímavé pročíst si srovnání a porovnat si v hlavě, za co člověk u prémie skutečně platí. Ale takhle? Závěrečný verdikt je jak objevit v roce 2017, že Země se točí... 8-s 8-s Nedokážu si představit, že by výrazně dražší vůz prémie nebyl lepší než ryzí manistream...

Bude příště srovnání 2GT třeba s Dacií Lodgy?? Prostě srovnání jako takové bych vzal, ale konkrétní pojetí šlo ... tak nějak zcela mimo mě ;-\
Rozbalit vlákno
4
13. 1. 2017 16:36
Re: Grandiózní nesrovnatelnost
Test mně vůbec nepobuřuje /ačkoliv jsem ho nečetl/. Podle mně je to buď negace, nebo potvrzení názoru některých, že mezi prémiovými automobilkami a mainstreamem už není žádné rozdíl. A teď si ho asi přečtu:)
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2017 18:27
Re: Grandiózní nesrovnatelnost
ačkoliv jsem ho nečetl... no tak o to snad jde, ne? Srovnat můžeš cokoliv, ale to, jak srovnání napíšeš, rozhodne o tom, jestli to celé dává smysl :-!
Avatar - Ada je zase tady
15. 1. 2017 13:11
Re: Grandiózní nesrovnatelnost
Cokoli budete srovnávat s rendlíkem, vždy to bude grandiózní nesrovnatelnost! >:D
14. 1. 2017 10:37
Re: Grandiózní nesrovnatelnost
ja som rad za ten test! Kedze uvazujem aj tieto dve mpv...Grand dCi 160 EDC je ale v cenovej relaci Gran 2,0D 8AT po zlave...neviem, preco z toho robis az take divadlo :-)
13. 1. 2017 18:00
vítěz
vítězem je škoda octavia combi 1.0 poráží obě auta velikostí kufru, škrabkou ve víčku palivové nádrže a háčkem na tašku v kufru
Rozbalit vlákno
2
13. 1. 2017 19:45
Re: vítěz
Pche, zapomínáš na legendární litrovou Fabii, která odveze pohodlně pět chlapů i s lyžemi a snowboardy na vrchol Ještědu.
Pokud mě chcete kritizovat, že si dělám srandu, mám rovnou odpověd: Já jsem si nezačal.
14. 1. 2017 10:27
cena...
u Gr. Scenicu je na slovensku nastavena trochu vyssie a to je smutne, zacinat na 19000...ale co horsie v 160k verzi za 29000...ano bmw je trochu vyssie, ale nie je problem ziskat 15-25% zlavu, u renaultu nechcu o tom ani pocut.
treba spomenut moznost aj 4x4...resp. preco u bavora cena narastie = drahe doplnky, bez ktorych sa da ale zit, resp len z tymi nutnymi
A v scenicu sa fakt zle sedi vzadu :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bazalt
14. 1. 2017 20:41
Obrázek
Mě se na testu nejvíc líbil obrázek autíčka kde jsou uvedené rozměry, ani jsem si nevšiml, že už tam nedávají ten starý... Třeba se jednou dočkáme, že i z dopravních značek zmizí parní mašinka :-)
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2017 00:51
Re: Obrázek
Možná už prakticky nejezdí, ale obrys je to snadno rozpoznatelný.
31. 1. 2017 09:05
Toto BMW mám s 2,0i benzínem- 220i automat
Toto BMW je spíše takový mírně zvýšený kombík, se všemi plusy i mínusy s tím spojenými. Vybíral jsem a testoval skoro rok vše v segmentu, nezávisle na cenách. V BMW jsou ty geny (i když je to předokolka a všechny ty předsudky...) jízdní zábavy prostě přítomné i zde. Pokud máte dotaz, myslím, že auto mám už za měsíc zmáknuté-jak plusy, tak mínusy...
Rozbalit vlákno
0