Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST BMW 2 Gran Tourer vs. Renault Grand Scénic – Souboj atypických MPV
114 komentářů
Standa77
Nevím, z jakého důvodu se stalo zvykem nazývat empévéčkem všechno, co má trochu vyšší kastli.
Stando šedesátdevítko, co je to tedy za karoserii? Jsem jedno ucho😊
olsztyn
Nehodlám nijak řešit jaké auto je lepší ale: takový bodový rozdíl za design? To potom uděláte vítěze z čehokoli, stačí chtít😊
Souhlas, očekával bych resumé ve stylu, zda levný Scénic dokáže za menší peníze poskytnout podobné vlastnosti jako 2GT.
Výsledek testu je pak...slušně řečeno divný.
Výsledek testu je pak...slušně řečeno divný.
No... a už z principu rozdílnosti obou značek nikdy nemůže dokázat...
Ten test je celý postavený na hlavu. Jenže jinak zjevně neměli proti komu jinému Scénic postavit, Škoda nic podobného nevyrábí.
Ten test je celý postavený na hlavu. Jenže jinak zjevně neměli proti komu jinému Scénic postavit, Škoda nic podobného nevyrábí.
Je tu spousta mainstreamu, který není obalen prémiovým příplatkem a pokud to chceme srovnávat, musí tam být stále fakt: Je 2GT lepší o co je dražší?
Tohle nejsou manažerské sedany, kde si i prestižnější redakce (ne, SM nemyslím) občas dovolí postavit třeba Mondeo proti 5er.
Tohle nejsou manažerské sedany, kde si i prestižnější redakce (ne, SM nemyslím) občas dovolí postavit třeba Mondeo proti 5er.
No, z mého pohledu třeba není, protože nehledám vlastnosti BMW. Sportovní pojetí mi u aut je naprosto cizí, ale u BMW je to v podstatě filozofie značky. Proto jsem narážel na rozdílnost značek...
ACZ by měla být objektivní, proto tu subjektivitu si už musí každý najít sám. Pro mě 2GT není auto, za které bych připlatil, abych měl vůz od BMW.
Objektivita na auto.cz To je vskutku nemožné, když o 130 litrů (rozdíl třídy) menší kufr dostane stejně bodů nebo když reálná spotřeba o litr menší (pro ten litr až dva si kupuju naftu místo benzínu) dostatne jen o bod méně, protože tabulkově je BMW úspornější.... prostě další test, který mě přivedl na myšlenku, že auto.cz je na tom po stráně obsazení novinářů čím dál hůře. Když se chci podívat na kvalitní test, tak si otevřu třeba Rastu Chvala nebo autozurnal.com.
A nebo i toto: https😐/youtu.be/1fjqECA4-zw Místy kritický, kvalitativně možná někdo bude naítat, že chybí poutavě dlouhé, ale zbytečné záběry na auto, ale o to při testu nejde.
A nebo i toto: https😐/youtu.be/1fjqECA4-zw Místy kritický, kvalitativně možná někdo bude naítat, že chybí poutavě dlouhé, ale zbytečné záběry na auto, ale o to při testu nejde.
Rasto Chvala je fajn..testy taky sleduju.... :yes😒br />
Bohužel v něčem máš pravdu... hlavně tato cena BMW je dost mimo..s 5 letým servisem v ceně , akčními pakety a slevami se dostaneš i kolem 800 tis. vč. X drive...!
Jízdně BMW je jsaně lepší , silnější motor lépe táhne a jede.
Stačí se projet na 15 minut..rozdíl proti 1.6 dci je obrovský.
Navíc MPV má mít zadní sedadla dělená na 3 díly !!! Renault nepochopitelně toto postrádá..
:no: 8-s
V BMW si můžeš za pár tisíc objednat i bezpečnostní tunel vak na lyže ! :yes:
Prostě prémie.
Bohužel v něčem máš pravdu... hlavně tato cena BMW je dost mimo..s 5 letým servisem v ceně , akčními pakety a slevami se dostaneš i kolem 800 tis. vč. X drive...!
Jízdně BMW je jsaně lepší , silnější motor lépe táhne a jede.
Stačí se projet na 15 minut..rozdíl proti 1.6 dci je obrovský.
Navíc MPV má mít zadní sedadla dělená na 3 díly !!! Renault nepochopitelně toto postrádá..
:no: 8-s
V BMW si můžeš za pár tisíc objednat i bezpečnostní tunel vak na lyže ! :yes:
Prostě prémie.
Pětiletý servis v ceně jsem v Renaultu taky dostal, obrovskou slevu v taky. Tvrdit, že jen BMW dává slevu je trochu jednostranné a krátkozraké.
Absence 3 samostatných sedadel Scenica je hrubá chyba, ale alespoň jsou sezení opravdu 3 stejná, takže by se bez problémů 3 sedačky měly dát upnout, v BMW je prostřední sedadlo užší, to už je úplně obyčejný kombik.
Absence 3 samostatných sedadel Scenica je hrubá chyba, ale alespoň jsou sezení opravdu 3 stejná, takže by se bez problémů 3 sedačky měly dát upnout, v BMW je prostřední sedadlo užší, to už je úplně obyčejný kombik.
Renault vzadu dělení sedadel jen 40-60 u MPV tragedie !! :no:
Neomluvitelné...to je totiž jen znak kombíků..
U BMW možnost jet na lyže bez rakve...s vakem...paráda!
Ovšem je fakt , že totéž umí jejich kombíky , i Mercedes a Audi.
BMW je jednoznačně lepší auto , ale je fakt , že rodiny za ty peníze budou víc kupovat Renaulta , i přes jeho velké chyby..poměr výkon / cena je u francouze lepší.
PS: kecy , že francouzi dávají servis zdarma na 5 let..to dělá jen premie.
Pleteš si to se zárukou.. 😉
Nebo si to servisuješ sám...pak je to gratis >😁
Neomluvitelné...to je totiž jen znak kombíků..
U BMW možnost jet na lyže bez rakve...s vakem...paráda!
Ovšem je fakt , že totéž umí jejich kombíky , i Mercedes a Audi.
BMW je jednoznačně lepší auto , ale je fakt , že rodiny za ty peníze budou víc kupovat Renaulta , i přes jeho velké chyby..poměr výkon / cena je u francouze lepší.
PS: kecy , že francouzi dávají servis zdarma na 5 let..to dělá jen premie.
Pleteš si to se zárukou.. 😉
Nebo si to servisuješ sám...pak je to gratis >😁
Proti grand scenicu se do testu přímo nabízí zafira, nedávno faceliftovaná, nebo klasik vw touran, možností je povícero. Zrovna srovnání zafira gscenic by bylo hodně zajímavé, bmw v takovém testu má smysl jedině pokud, jak píše webpaja, se chci zeptat způsobem, přináší
v daném segmentu za o půl milionu vyšší cenu auto premiového výrobce nějakou přidanou hodnotu nebo mainstream stačí?
v daném segmentu za o půl milionu vyšší cenu auto premiového výrobce nějakou přidanou hodnotu nebo mainstream stačí?
Souhlasím, vlastně jsem očekával že Zafiru a Scénic proti sobě postaví. Rozhodně víc, než že postaví proti Renaultu BMW.
Ale zase na druhou stranu je zajímavé porovnat dvě naprosto odlišné filozofie (přístup).
Ale zase na druhou stranu je zajímavé porovnat dvě naprosto odlišné filozofie (přístup).
Já právě z výsledku chápu, že Renault za cenu o půl milionu nižší udělá skoro stejnou práci, byť s né tak dobrou jízdou (rozuměj "sportovní" jezdíl jsem s tím 2er a opravdu na MPV hodně dobré). Je myslím super pro Renault, že se může byť jen teoreticky postavit BMW ne? 😄 Z obou nabízených bych také bral BMW 2, to auto jako auto funguje prostě dobře a i motor 110kw plně postačuje na jízdu kamkoliv a naložený čímkoli 😄
iudex
Tak mi z testu vyplýva, že ak chcem MPV s jazdnými vlastnosťami bavoráku, ale cenou Renaultu, mám zvoliť Ford. 😄
A koneckonců i vzhledem dokáže Ford tomuto bramboráku konkurovat. 😉 Ošklivinec má dvě královny >😁
No o kráse MPV je podľa mňa zbytočné debatovať, to je ako rozhodovať, či je krajší buldog alebo šarpej. 😉 A z hľadiska úžitku ich oboch strčí Grand Scénic do vrecka, keď už pre nič iné, tak pre posuvné bočné dvere, ktoré posúvajú využiteľnosť zadnej časti (druhej a tretej rady) na úplne iný level.
fiction
No nevím, rozdíl ve spotřebě od 1 do 2 l by měl znamenat rozdíl více než 1 bod
A to si vsimni, ze aj ten jeden bod sa vlastne v hodnoteni strati! A preco? Lebo BMW2 zase ma (a to sa podrzte) nizsiu UDAVANU spotrebu! A preto za "Spotřeba udávaná" dostalo o bod viac. Kam sme sa to s testami dopracovali, ked lepsie hodnotenie ziska ten, kto si do prospektu da krajsie "hausnumero"?
Nebolo by rozumnejsie namiesto "Spotřeba udávaná" radsej zaviest "rozdiel medzi udavanou a realnou spotrebou"?
Nebolo by rozumnejsie namiesto "Spotřeba udávaná" radsej zaviest "rozdiel medzi udavanou a realnou spotrebou"?
Rozum na auto.cz nehladaj.
V klidu, Holden má banán 😉
Zajímavý. Zaintervenovals? Holden má banán na 5 dní, před všemi diskuzemi vystavený preventivně naodiv. Naprosto v pořádku. Já upozorňoval i Machalu i nějakýho jejich správce webu na Jokiho vánoční přání vybombardování Mladé Boleslavi (stejně jako u Holdena to vidím dalece, dalece za jakoukoliv hranou) a reakce nula.
Freddka
Ono uz obecne srovnavat BMW s Renaultem, to chce poradnej kus inteligence.
Porovnavat auto za 1.25 mil proti autu za 750 tisic (tedy o 66% drazsi)...
Porovnavat dve auta kde jedno je o 22cm delsi (4556mm vs 4334mm)... jo moment, to je chyba v tabulce, protoze Grand Scenic je delsi ...
To je proste pecka, k nezaplaceni. Diky redakce!
A priste BMW X5 vs Fiat 500, nemuzu se dockat 😄
Porovnavat auto za 1.25 mil proti autu za 750 tisic (tedy o 66% drazsi)...
Porovnavat dve auta kde jedno je o 22cm delsi (4556mm vs 4334mm)... jo moment, to je chyba v tabulce, protoze Grand Scenic je delsi ...
To je proste pecka, k nezaplaceni. Diky redakce!
A priste BMW X5 vs Fiat 500, nemuzu se dockat 😄
Zase nehysterči, je to legitímne porovnanie dvoch stredných MPV, obe predĺžené 7-miestne verzie kratších súrodencov. To, čo Ťa zrejme uráža, je porovnanie prémie s mainstreamom, avšak práve pri predohrabovom MPV tá prémiovosť BMW mierne trpí.
P.S: tie rozmery sú zle, Grand Scénic je dlhý 4,63m (chcel by som vidieť tú tretiu radu sedadiel pri 4,33m >😒] )
P.S: tie rozmery sú zle, Grand Scénic je dlhý 4,63m (chcel by som vidieť tú tretiu radu sedadiel pri 4,33m >😒] )
Tak to zas ne, ja nemam problem porovnavat premii s nepremii. Jenze to musi cenove tak nejak korelovat, 66% rozdil v cene je dost.
To uz muzes srovnavat seriozne veci jako vybavena Octavia vs. "klasika" Mercedes E. Nebo Kodiaq vs X5/X6/Range Rover Sport...
Jakoze porovnavat OK, ale lepsi bude porovnavat porovnatelne, nemyslite?
Jinak ty rozmery to je mi jasny, ze to maji v tabulce blbe, to budou muset opravit, maji tam rozmery jinyho auta (asi kratkyho scenica misto granda).
To uz muzes srovnavat seriozne veci jako vybavena Octavia vs. "klasika" Mercedes E. Nebo Kodiaq vs X5/X6/Range Rover Sport...
Jakoze porovnavat OK, ale lepsi bude porovnavat porovnatelne, nemyslite?
Jinak ty rozmery to je mi jasny, ze to maji v tabulce blbe, to budou muset opravit, maji tam rozmery jinyho auta (asi kratkyho scenica misto granda).
To iste áno, z hľadiska ceny porovnať auto za 750t a 1,25M je mimo, evidentne čo redakcii dali, to zobrala, každopádne modely sú priamymi konkurentmi, je to rovnaká trieda, žiadna Octavia vs. E-Klasse.
On by ten test tak mimo nebyl, kdyby měli alespoň trochu srovnatelné verze. Už jen porovnávat AT/MT vs. jízdní dojmy motoru je nesmysl.
Holt je asi krize, tak se testuje cokoliv co kde půjčí... 8-s
Holt je asi krize, tak se testuje cokoliv co kde půjčí... 8-s
Test je v poho, ale kritéria taková podivná 😉 Kupce zajímá, jestli když potřebuje menší MPV má připlácet nebo ne. BMW tady nic superprémiového nepřináší.
Keď už, tak mohli test urobiť vyslovene z pohľadu ceny - čo vezme zákazník s plnším vreckom a čo ten pragmatickejší. A či BMW ponúkne adekvátne viac, o koľko je vyššia cena. Myslím, že napriek niekoľkým vyzdvihnutým kvalitám BMW by v tejto disciplíne vyhral zase Renault.
Iste, ideálom by bolo porovnať cenovo blízke modely, t.j. čo za obdobnú cenu dostanem u Renaultu (plná paľba) a čo u BMW (základ), alebo zobrať podobne motorizované (1,6dCi 118 kW vs. 2,0d 110 kW) a vybavené modely (automat, výbava) a skúmať, či ten príplatok za BMW stojí za to. Takto sa to dosť míňa a žiadny reálny zákazník by nevolil z takto konfigurovanej dvojice.
Přesně tak, jenže problém je, že hoši z redakce nikdy nejsou schopni sehnat do srovnávaček porovnatelná auta, srovnávačky na acz jsou vždycky z nouze ctnost.
RS
... 8-s
Je to ale vůbec výhra? S takovým cenovým rozdílem by mělo ujet výrazně, a ne o tři desetinky bodu...
comper
Dvoch neporovnatelnych aut - kto ma v hladaciku dve auta kde je rozdiel ceny takmer polovica ceny toho lacnejsieho? Navyse aj tie vysledky - bawo je nepraktickejsie a drahsie ale sportovejsie, rendlik lacnejsi a vacsi no horsie jazdi - wau, cakal by snad niekto daco ine? Niektore body su potom vylozene na smiech - rendlik dostane bod k dobru za nizsiu nameranu spotrebu, ale bawo to dozenie bodom za nizsiu papierovu spotrebu - to snad nemyslite vazne. Tieto porovnavacie testy radsej zruste, pretoze bud ich vyhra skodovka, ale su porovnavane auta uplne rozdielne a teda ich porovnavanie nema zmysel.
Jo, když už, měli ten test pojmout jinak.
Ale nerozumim tvý poznámce o tý spotřebě.. v jejich jízdnim režimu prostě rendlík chlastal o něco míň. V jinym jízdnim režimu, ve kterym se měří spotřeba, zase chlastalo míň bávo. Někoho jízdní styl se může blížit tomu redakčnímu, jinýho jízda zase tomu normovanýmu..
"Papírová" spotřeba přece neznamená, že si z hlavy vymysleli nějaký čísílko, žejo.
Ale nerozumim tvý poznámce o tý spotřebě.. v jejich jízdnim režimu prostě rendlík chlastal o něco míň. V jinym jízdnim režimu, ve kterym se měří spotřeba, zase chlastalo míň bávo. Někoho jízdní styl se může blížit tomu redakčnímu, jinýho jízda zase tomu normovanýmu..
"Papírová" spotřeba přece neznamená, že si z hlavy vymysleli nějaký čísílko, žejo.
Papírová spotřeba je důležitý parametr v zemích, kde se daní dle tohoto údaje. U nás je to víceméně bezpředmětné 😉
Tak záleží.. třeba můj otec jezdí u všech aut skoro úplně přesně za papírovou spotřebu. Takže třeba pro něj je ten údaj mnohem důležitější/relevantnější, než co naměří mladý ucho během pár set kilometrovýho testu pučenýho auta😊
Když chci, tak udávanou spotřebu dokážu pokořit, ale je to pak obecně velmi pokorná jízda 😉
Kazdy kto sa aspon trochu zaujima o auta vie ako je to dnes s papierovou spotrebou - zaujimat moze akurat tak tvojho uctovnika. Je to rovnake ako keby odmerali a obodovali zrychlenie 0-100 a potom dali este body za to kolko je napisane v technickych udajoch.
Dobře, tak teda nemůže existovat nikdo, jehož defenzivní jízdní styl se přibližuje normovanejm testům a tudíž je pro něj ta udávaná spotřeba důležitá, protože ví, že se kolem jejích hodnot v provozu fakt pohybuje. Opět jsem byl brilantními argumenty umlčen😊
To prave ty mas brilantne agrumenty - vsetkym autam sa papierova spotreba od realnej lisi rovnako, takze je to vlastne spravny udaj. Haha, jasne >😁 Niekde je realita inde o liter, niekde o tri, alebo aj kludne viac. Takze co je v technicaku je ukradnute.
No ještě bych to mohl zkusit napsat třeba maďarsky, ale stejně se obávám, že bychom se nepochopili.
Jo, papírová spotřeba se dá brát jako jakýsi porovnatelný údaj, ok, má se uvádět. Ale jaký smysl má v ČR bodovat kladně nejen reálnou, ale i menší papírovou spotřebu? Když už změří reálnou, má pro tebe nějakou pozitivní hodnotu navíc i nižší papírová?
To je zajímavý, dneska mi nějak nikdo nerozumí, až si říkám, jestli neni chyba ve mně😊
To si přece neodporuje, reálná a papírová.. ta "papírová" je prostě zajetá v určitym režimu motoru, řekněme nižší zatížení, ale jasně definovaný podmínky a zrychlování atakdále. Ta "reálná" to samý, akorát tam ještě víc vstupuje ten subjektivní prvek, jakej zrovna tester tim jezdí a jak.
Jak píšu, znám lidi (můj otec třeba), kterej prostě s těma autama dlouhodobě jezdí skoro přesně dle "papírový" spotřeby - proto pro něj ten údaj má větší relevanci, než "reálná" spotřeba zrovna naměřená v jednom testu.
Nicméně zdůrazňuju, že ta papírová spotřeba přece neni nějaký tajemný, z prstu vycucaný číslo, ale ofiko, dle jasnejch podmínek, zajetá hodnota.
To si přece neodporuje, reálná a papírová.. ta "papírová" je prostě zajetá v určitym režimu motoru, řekněme nižší zatížení, ale jasně definovaný podmínky a zrychlování atakdále. Ta "reálná" to samý, akorát tam ještě víc vstupuje ten subjektivní prvek, jakej zrovna tester tim jezdí a jak.
Jak píšu, znám lidi (můj otec třeba), kterej prostě s těma autama dlouhodobě jezdí skoro přesně dle "papírový" spotřeby - proto pro něj ten údaj má větší relevanci, než "reálná" spotřeba zrovna naměřená v jednom testu.
Nicméně zdůrazňuju, že ta papírová spotřeba přece neni nějaký tajemný, z prstu vycucaný číslo, ale ofiko, dle jasnejch podmínek, zajetá hodnota.
Já nepláču nad tím, jak se papírová liší od reálné, chápu, že papírovou automobilka neříká, že budeš jezdit za 4l, ale říká, že podle té a té metodiky to jelo za 4l. Ale u nás je mi nízké udávané číslo jen k zlosti, když mi pak třeba zaměstnavatel proplatí jen papírovou (nereálnou) spotřebu, nebo finančák donutí daleko víc úřadovat, abych mohl od daní odečítat skutečnou a ne jen papírovou spotřebu. Takže jen říkám- v testu, kde body ohodnocují reálnou spotřebu (nebo řekněme rozdíl spotřeb při stejném režimu dvou aut) mi přijde nesmyslné navíc ještě bodově ocenit i nízkou papírovou.
No, já bych snad k těm papírovým versus reálným spotřebám dodal - či spíše varoval.
V rámci zachování průměrného zdraví motorů bych se papírovým spotřebám nesnažil přiblížit. Je to "velmi násilné"
Ty papírové spotřeby slouží spíše k vykazování uhlíkové stopy apod...
V rámci zachování průměrného zdraví motorů bych se papírovým spotřebám nesnažil přiblížit. Je to "velmi násilné"
Ty papírové spotřeby slouží spíše k vykazování uhlíkové stopy apod...
holden1
je pevne dany. jen boleslavsky hnuj dokaze porazit uplne vsechno
"Příspěvek uživatele "holden1" byl redakcí vyhodnocen jako nevhodný. Uživatel obdržel BAN na 5 dní."
Vy v redakcii ste vážne trapoši. Holden holden si pokojne spraví aj 30 nickov a inak písať nebude. Jeho nick holden1 má na konte - jediný príspevok, ten, ktorý ste zabanovali. >😒]
Vy v redakcii ste vážne trapoši. Holden holden si pokojne spraví aj 30 nickov a inak písať nebude. Jeho nick holden1 má na konte - jediný príspevok, ten, ktorý ste zabanovali. >😒]
Uživatel_5340709
Dát vedle sebe 1,6 Dci, a 2,0 D od bmw jako dvě adekvátně srovnatelné jednotky a potom přijít na to, že 1,6 nejede (mimochodem nejede u žádné značky) mi přijde jako totální diletantismus.
Jenže zatím Renault nový 2.0 dci nenabízí.
A výkonem na papíře by ta 1.6 měla být silnější.. >😒]
Logicky ten objem nenahradíš..každý 2-litr je lepší.
A výkonem na papíře by ta 1.6 měla být silnější.. >😒]
Logicky ten objem nenahradíš..každý 2-litr je lepší.
Výkonem na papíře by měla být silnější? 96 kW oproti 110 kW? Asi mám špatnej papír. A nebo si pleteš motory, tohle není 1,6dC biturbo...
Jaros71
Pro mne rozhodně dobrý test.
Sice ty auta spolu přímo nesoupeří , ale porovnání je fakt zajímavé.
Kvalita a cena BMW je jinde než u francouze.
Dát přes milion za MPV si dovolí málokterá rodinka v ČR.
Ale v Německu či Rakousku...tam jich jezdí spousta.
Pokud má někdo peníze na BMW a potřebuje vozit rodinu MPV , logicky nekoupí Scenic.
A opačně. 😄
Sice ty auta spolu přímo nesoupeří , ale porovnání je fakt zajímavé.
Kvalita a cena BMW je jinde než u francouze.
Dát přes milion za MPV si dovolí málokterá rodinka v ČR.
Ale v Německu či Rakousku...tam jich jezdí spousta.
Pokud má někdo peníze na BMW a potřebuje vozit rodinu MPV , logicky nekoupí Scenic.
A opačně. 😄
pumpkin
Už len samotný fakt, že takýto test vôbec vznikol je veľké plus pre Renault, pretože porovnávať ho pred pár rokmi s BMW by bolo fakt šialené. BMW loví v iných vodách a je vlastne aj trochu trápne, že to vyhralo a možno bolo lepšie ho porovnať keď už, tak s Espacom Initiale Paris.
Budem skôr zvedavý, ako si Scénic poradí so svojou konkurenciou, ktorou BMW veru nie je. Všeobecne ale nejak v 2GT nevidím zmysel. Rodinný športiak? Nie je to oxymoron? Hlavne za akú cenu... Radšej niečo menšie športové a ešte hádam ostane aj na neprémiové MPV.
Budem skôr zvedavý, ako si Scénic poradí so svojou konkurenciou, ktorou BMW veru nie je. Všeobecne ale nejak v 2GT nevidím zmysel. Rodinný športiak? Nie je to oxymoron? Hlavne za akú cenu... Radšej niečo menšie športové a ešte hádam ostane aj na neprémiové MPV.
To BMW treba vnímať predovšetkým ako vyplnenie medzery v portfóliu BMW. Marketéri si sadli a povedali si: no máme extra širokú paletu SUV, ale stále sú tu rodiny, ktorým SUV nesedí a chcú klasiku, ktorú im nevieme ponúknuť. Tak spravili SUV a pokryli záujemcov, ktorí majú na BMW (resp. už nejaké vlastnia, napr. 3er), ale chcú kvôli rodine niečo praktickejšie, teda MPV. Ísť do Citroenu či Renaultu u nich neprichádza do úvahy, tak teraz môžu skĺbiť obe požiadavky: mať praktické rodinné auto a mať BMW.
Osobne to tiež považujem za nezmysel, ak chcem znak BMW, tak rozhodne na niečom inom než na MPV, predaje ale ukazujú, že kupujúci to vnímajú inak a 2AT/GT sa predáva.
Osobne to tiež považujem za nezmysel, ak chcem znak BMW, tak rozhodne na niečom inom než na MPV, predaje ale ukazujú, že kupujúci to vnímajú inak a 2AT/GT sa predáva.
Áno, hlavne keď môžu dať na frak Mercedesu, tak sa to vždy oplatí. >😁 Ale nie, fakt som nečakal, že táto rodinná Dvojka od BMW sa bude lepšie predávať ako B-čkový Mercedes. 😲
Nonsens
podľa mňa je zaujímavé takéto krosoverové porovnanie. Je to onlajn web, čím viac testov, tým lepšie a aj takýchto netypických. Trochu sa tu chytá za slovíčka, ale autorovi podstata neunikla. Sénik je s prižmúrením oka alternatívou k bávu a nie je nutné priplácať za vrtuľku, ale ak niekto naozaj trvá na čo naj balíku bez ohľadu na prachy bere 2. Poznám pár ľudí, čo to riešili. V hlave majú prémiu, ale pokiaľ ide o rodinné mpv sú schopní načrieť do mejnstrímu, ak ich niečo presvedčí, že to neni šunka a nemusia sa hanbiť pred okolím ani pred sebou. A nové séniky urobili tento krok.
PS: nesúhlasím s autorom, že segment mpv stráca, lebo zákazníci žijú aktívnejšie a chcú sa baviť. Mpv strácali, lebo boli neatraktívne, neboli kúl. Ani na priemernou suv s predným náhonom nejaká zábava nie je a aktívne sa dá žiť aj s mpv. Ja len aby sme si konečne priznali, že suv sú sexi a preto letia.
PS: nesúhlasím s autorom, že segment mpv stráca, lebo zákazníci žijú aktívnejšie a chcú sa baviť. Mpv strácali, lebo boli neatraktívne, neboli kúl. Ani na priemernou suv s predným náhonom nejaká zábava nie je a aktívne sa dá žiť aj s mpv. Ja len aby sme si konečne priznali, že suv sú sexi a preto letia.
Ty si niečo pil...
Segment MPV klesá, přičemž evropský trh jako celek roste, statistiku nejde okecat.
[odkaz]
[odkaz]
jako celek ano. Ale vidím tam víc faktorů.
Klesá porodnost, resp. rodiny se dostaly do stavu, kdy mají běžně jedno dítě. Takže pokles zájmu o rodinné vozy zdaleka nevidím jen v nějakém módním trendu. Naproti tomu rostoucí tendence automobilového trhu jako celku směřuje podle mě spíše na firemní a fleetové prodeje, které táhnou prodeje.
Co jsem tím vším chtěl říct? Že ze strany rodin je dost možná poptávka po MPV stále stejná, jen těch rodin je zkrátka méně a méně.
Klesá porodnost, resp. rodiny se dostaly do stavu, kdy mají běžně jedno dítě. Takže pokles zájmu o rodinné vozy zdaleka nevidím jen v nějakém módním trendu. Naproti tomu rostoucí tendence automobilového trhu jako celku směřuje podle mě spíše na firemní a fleetové prodeje, které táhnou prodeje.
Co jsem tím vším chtěl říct? Že ze strany rodin je dost možná poptávka po MPV stále stejná, jen těch rodin je zkrátka méně a méně.
Flai
Myslím,že i Lodgy 1.5 DCi ve verzi Stapway 7míst,mohla něco říct 😄 ikdyž srovnávat Dacia a BMW prostě nelze
silversurfer
mi prijde jako celkem slusna nabidka. ma nekdo zkusenost, kolik tak muze clovek od bmw prodejce ziskat slevu?
rohYpnol
Upřímně test vůbec nechápu v té tónině, do které byl posazen. Zcela jinak zaměřené vozy se zcela jinou cílovou skupinou a zcela jinou cenovkou...
Ano, mohlo být zajímavé pročíst si srovnání a porovnat si v hlavě, za co člověk u prémie skutečně platí. Ale takhle? Závěrečný verdikt je jak objevit v roce 2017, že Země se točí... 8-s 8-s Nedokážu si představit, že by výrazně dražší vůz prémie nebyl lepší než ryzí manistream...
Bude příště srovnání 2GT třeba s Dacií Lodgy?? Prostě srovnání jako takové bych vzal, ale konkrétní pojetí šlo ... tak nějak zcela mimo mě ;-\
Ano, mohlo být zajímavé pročíst si srovnání a porovnat si v hlavě, za co člověk u prémie skutečně platí. Ale takhle? Závěrečný verdikt je jak objevit v roce 2017, že Země se točí... 8-s 8-s Nedokážu si představit, že by výrazně dražší vůz prémie nebyl lepší než ryzí manistream...
Bude příště srovnání 2GT třeba s Dacií Lodgy?? Prostě srovnání jako takové bych vzal, ale konkrétní pojetí šlo ... tak nějak zcela mimo mě ;-\
Test mně vůbec nepobuřuje /ačkoliv jsem ho nečetl/. Podle mně je to buď negace, nebo potvrzení názoru některých, že mezi prémiovými automobilkami a mainstreamem už není žádné rozdíl. A teď si ho asi přečtu😊
ja som rad za ten test! Kedze uvazujem aj tieto dve mpv...Grand dCi 160 EDC je ale v cenovej relaci Gran 2,0D 8AT po zlave...neviem, preco z toho robis az take divadlo 😄
Sinuhet
vítězem je škoda octavia combi 1.0 poráží obě auta velikostí kufru, škrabkou ve víčku palivové nádrže a háčkem na tašku v kufru
igorvrazic
u Gr. Scenicu je na slovensku nastavena trochu vyssie a to je smutne, zacinat na 19000...ale co horsie v 160k verzi za 29000...ano bmw je trochu vyssie, ale nie je problem ziskat 15-25% zlavu, u renaultu nechcu o tom ani pocut.
treba spomenut moznost aj 4x4...resp. preco u bavora cena narastie = drahe doplnky, bez ktorych sa da ale zit, resp len z tymi nutnymi
A v scenicu sa fakt zle sedi vzadu 😄
treba spomenut moznost aj 4x4...resp. preco u bavora cena narastie = drahe doplnky, bez ktorych sa da ale zit, resp len z tymi nutnymi
A v scenicu sa fakt zle sedi vzadu 😄
Bazalt
Mě se na testu nejvíc líbil obrázek autíčka kde jsou uvedené rozměry, ani jsem si nevšiml, že už tam nedávají ten starý... Třeba se jednou dočkáme, že i z dopravních značek zmizí parní mašinka 😄
Stegyn
Toto BMW je spíše takový mírně zvýšený kombík, se všemi plusy i mínusy s tím spojenými. Vybíral jsem a testoval skoro rok vše v segmentu, nezávisle na cenách. V BMW jsou ty geny (i když je to předokolka a všechny ty předsudky...) jízdní zábavy prostě přítomné i zde. Pokud máte dotaz, myslím, že auto mám už za měsíc zmáknuté-jak plusy, tak mínusy...
Design - pokud toto BMW (které více co jiného připomíná SsangYong skřížený s prasetem) má podle redaktora hezčí design než Scenic, tak už fakt nevím.
Auto se dá pořídit ve slušné výbavě pod milion.
Navíc nezaznělo , že v ceně BMW je vždy 5 letý servis ZDARMA !
Prostě kdo na to má bere BMW , jinak ušetří 100-200 tis. a jde do nového VW Touran.
Tyto auta dobře vypadají , mají kvalitní interier , a velmi dobrý podvozek s 2-litrovými turbodiesly.
Renault má takový mikrobusový design , 20' kola jsou designem pěkné jinak naprosto k ničemu. 8-s
Interier frantíka je pro mne zcela nestravitelný.
Sedačky nic moc , řadící páka hranatá..tablet místo ovladačů..fakt ne.
Chápu , že spoustě lidí to bude za celkem rozumné peníze stačit.
Jsou i další varianty MPV..od Fordu nebo Opel Zafira , co stojí za úvahu.