Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Uživatel_5340709
že Volvo stojí za how....... , a je to vlastně jen hezký kus nábytku. ;-)
... do chvile nez dojde na bouracku. Potom zjistis, ze je tohle Volvo to nejtvrdsi auto na silnici...
A to sis přečet na jejich letáku nebo sis to vytáh z nosu?
To si Volvo vytáhlo z nosu do svého letáku. :-)
Já bych tomu věřil, minimálně v 90tkách, kdybych boural na palubě tehdejší 850tky, nebo V70tky I. generace, ale dnes? To už je přes 20 let... :-) Od té doby bylo Volvo překonáno v nejednom testu. Neříkám, že to neplatí pořád, ale rozdíly se hodně rychle smazávají a to i v mainstreamu, kdy jeden čas si tuhle štafetu převzal Renault... a to není žádná prémie >:D
Čéče abys hned nepřispěchal, ........... Renault je taky specialista na velkohubá prohlášení. >:D
(stačí si pustit tu jejich reklamu starou tak cca. 5-7 let, jak se jejich technik v reklamačním oddělení nudí a skládá si origami, to jsem se aspoň hodně dobře zasmál)
(stačí si pustit tu jejich reklamu starou tak cca. 5-7 let, jak se jejich technik v reklamačním oddělení nudí a skládá si origami, to jsem se aspoň hodně dobře zasmál)
Vždyt to ber s nadsázkou ;) >:D Radši nebourat a nezjišťovat to >:D Ale marketing to byl dobrej >:D
No ono marketing... minule XC90 bylo na trhu myslim 8 let a potom teprve doslo na slavny americky test 20% prekrvu ... a hle, Volvo s tim nemelo zadny problem :-)
Oni tam totiz maji o traverzu vic pred prednim sloupkem (ostatni ji tam kvuli tomuto testu ted zacinaji davat take) ... :)
Pred jednim rokem to testovali, tady to je:
[odkaz]
Takze ja bych rek, ze to u toho Volva stale plati... poctiva svedska ocel, vis jak... :)
Oni tam totiz maji o traverzu vic pred prednim sloupkem (ostatni ji tam kvuli tomuto testu ted zacinaji davat take) ... :)
Pred jednim rokem to testovali, tady to je:
[odkaz]
Takze ja bych rek, ze to u toho Volva stale plati... poctiva svedska ocel, vis jak... :)
jets_cz
Je vidět, že ekonomika jde zase nahoru a automobilky už zase neví kde by se s růstem cen zastavily. Až dojde zase nějaký propad tak se lidi budou divit jak hodně může jít cena dolů. Kdyby se to aspoň projevilo na kvalitě, ale ta jde dolů konstantně, ať je krize nebo ekonomický růst :-(
jj, je to celkem okatý u VW, Škoda, Seat, kde ty interiéry posledních modelů jsou takové celkem "prkenné" a postrádají útulnost..
Taky se nestačím divit. Když si vezmu, že před pár rokama kupoval Touarega kolega za milion. Ano slabší motor, možná o něco horší výbava. Ale stejně - v základu skoro 1,4 mil? Za lidový vůz? Tak to fakt čumím, že to někde jezdí. Q7 jasná volba :yes: :yes:
To tak bylo od začátku (možná to bylo 1,35, ale ten skok tam byl vždy). Za milion byl akční model (v Německu se myslím ani neprodával) se slabším motorem a řádně oholenou nabídkou příplatků (takové ty zajímavější věci jako vzduchový podvozek nešly). Myslím, že měl i horší základní výbavu, ale když nad tím tak přemýšlím, nemyslím si, že jsem je někdy porovnával. Pro ten normální mají myslím nějaké zajímavé balíčky, které tu bolest zmírní. Dnes je to starý model, takže by cena musela být správná.
Aha tak to byl asi akční model, ale přišlo mi to tehdy jako docela dobrý kup. I když tam to byla asi finální cena, zatímco tahle ceníková se asi dá výrazně srazit co? Druhá kolegyně teď dostala na Passata nějakých 19 % slevu, u Touarega počítám ještě větší slevu, takže ono jestli reálně začíná pod 1,1 mil s tím výkonnějším motorem a lepší výbavou, tak se dá řict, že vlastně zlevnil >:D >:D
Jako 2,1 milionu za Volvo se nějak pochopit dá, ale stejná cena za mainsteam v podobě VW, navíc s tim interiérem odpovídajícím ceně poloviční, to je úlet.
>:D "2,1mil za Volvo s prémiovým interiérem se pochopit dá" , ale stejná cena za Touareg s prémiovou technikou už ne?
Za čínské Volvo bys ty peníze dal??? >:D
VW má prémiovou techniku , proti Volvu je Touareg technicky o třídu výše.
Rozesmál mě pohled pod kapotu...kde to velké VOLVO nechalo motor??? >:-[]
VW má prémiovou techniku , proti Volvu je Touareg technicky o třídu výše.
Rozesmál mě pohled pod kapotu...kde to velké VOLVO nechalo motor??? >:-[]
Boty Baťa mají taky techniku bot Hugo Boss,(a nevydrží ani polovinu toho, co baťovky. či jiné boty), ale stojí 5tinu. Nějak vám ušlo o co jde v luxusním zboží ne. Aneb máme zde 2 auta, jedno má, jak vy říkáte, prémiovou techniku a naprosto příšerný interiér a vzhled obyčejného auta. A druhé je prémiové, vypadá prémiově, má prémiový interiér a neprémiovou techniku. takže vycházejí vcelku nastejno, přesně jako ty boty. Ale ten rozdíl mezi luxusním zbožím a obyčejným, je právě cena. I s tímto rozdílem má stát VW max 60% Volva, protože je to VW, stejně jako stejné boty Baťa a Hugo Boss, budou stát naprosto rozdílně.
Protože když přijdete k Baťovi, čekáte jiné ceny než vedle u HB. A VW taky stál asi tak 60% toho Volva, to se Vám prodávají teď, je pořád stejné auto, jen absolutně předražené.
Škoda Superb je vnitřním prostorem větší auto než nová 5er, dáte si do něj 2,0 TSI automat a plnou výbavu a pořád bude stát jako základ slabšího motoru bez 4x4 u 5er. Tak proč stejná situace u VW vyjde dráž?
Protože když přijdete k Baťovi, čekáte jiné ceny než vedle u HB. A VW taky stál asi tak 60% toho Volva, to se Vám prodávají teď, je pořád stejné auto, jen absolutně předražené.
Škoda Superb je vnitřním prostorem větší auto než nová 5er, dáte si do něj 2,0 TSI automat a plnou výbavu a pořád bude stát jako základ slabšího motoru bez 4x4 u 5er. Tak proč stejná situace u VW vyjde dráž?
Problém právě je že ani jedno není premiové, a ani jedno nemá premiový interiér. Jediné co odpovídá u obou premii je cena a u jednoho auta vzhled u druhého zase technika. Takže by to porovnatelné bylo, nebýt toho že jedno je výběhový model a druhé naopak v rámci značky revoluční model, takže po brzké obměně Touaregu může být i toto rovnice s jasným výsledkem, uvidíme.
To sis asi spletl Volvo s Rollsem a VW s Dacií.
Co je na tomto interiéru "naprosto příšerného"?
[odkaz]
A co je na tomto interiéru naopak nedosažitelného?
[odkaz]
Rozdíl jedné generace. A z profilu vypadají v podstatě velmi podobně, prostě dvě SUV boudy na čtyřech kolech.
Co je na tomto interiéru "naprosto příšerného"?
[odkaz]
A co je na tomto interiéru naopak nedosažitelného?
[odkaz]
Rozdíl jedné generace. A z profilu vypadají v podstatě velmi podobně, prostě dvě SUV boudy na čtyřech kolech.
Jako 2,1 milionu za hlučný dvoulitrový čtyřválec na tvrdém podvozku se teda pochopit nedá. Sorry.
Ale proti gustu... .
Ještě, že se najde dost zákazníků, kterým tento (pro mě nepřekonatelný) handicap nevadí.
Ale proti gustu... .
Ještě, že se najde dost zákazníků, kterým tento (pro mě nepřekonatelný) handicap nevadí.
V pořádku pánové, to je nějaký váš ulítlý názor, na který máte právo. Postavte si ty dvě auta vedle sebe a prolezte je. Pak mi říkejte kdo je a není prémie. Touareg má interiér velmi podobný VW Polo a tak 8 let starý, osobně pro mě jeden z nejobyčejnějších interiérů co je vůbec na trhu, za 2 miliony, je to skutečně výborný vtip. Ale pokud jste s oběma nejeli a koukáte na fotky na internetu, tak věřím, že se Vám může líbit. A ano V6 je oproti těm srač.... motorům ve Volvu výhoda. Ale jak říkám, kdžy si jdete pro Superba v 20 TSI a plný výbavě taky nečekáte že bude stát víc než podobně vybavený 5 BMW co, ikdyž má "silnější motor". Prostě je to pořád jen Superb.A jelikož mám pravdu já, Touareg neprodá ani polovinu aut co XC90, která je těsně druhá v celm SUV segmentu a vklidu poráží i noovu Q7.
Premie není ani jedna, to je vcelku jednoduché. A ano, xc90 má bezpochyby modernější interiér než 7 let starý touareg, to je vcelku očekávatelný stav, který ale nemění to že na premii to ani zdaleka nemá a tudíž ta cena stále opodstatněná není.
Jinak statistiky prodejnosti je dobré uvádět celé - rozdíly mezi první pětkou jsou v řádu procent, a to samé číslo co dělí XC90 od X5 je i mezi XC90 a Q7, tedy žádná dominantní rozdíl jak by se na první pohled mohlo podle tvého příspěvku zdát. A touareg na šestém místě skutečně ztrácí, a je to logická situace - když před pár lety přišel naopak nový Touareg a XC90 se chýlila do konce svého cyklu, taky se ho prodávalo 2x více než XC90. :yes:
Jinak statistiky prodejnosti je dobré uvádět celé - rozdíly mezi první pětkou jsou v řádu procent, a to samé číslo co dělí XC90 od X5 je i mezi XC90 a Q7, tedy žádná dominantní rozdíl jak by se na první pohled mohlo podle tvého příspěvku zdát. A touareg na šestém místě skutečně ztrácí, a je to logická situace - když před pár lety přišel naopak nový Touareg a XC90 se chýlila do konce svého cyklu, taky se ho prodávalo 2x více než XC90. :yes:
silversurfer
na zadnich sedadlech. Nejak male/uzke, kratky sedak. V90 je v tomto smeru lepsi a pritom to je auto jako "krava"...Nevim co Volvo s tim vnitrim prostorem dela a pritom treba takova stara 850 byla vzadu naprosto paradni. mam uz leta xc70 a prostor pro zadni pasazery je tristni....
se koukni na šířku dveří, prahů atp. A pak se koukni ke konkurenci. Pak ti místo uvnitř přijde raději dostatečné.
to je sice pravda a je to skvele, nicmene i tak si myslim, ze by to mohlo byt resene mnohem lepe.
až tě někdo sundá na bok (mému tátovi se to stalo), tak ti bude prostornost interieru fakt ukradená. Budeš rád, že i přes deformaci B sloupku ti zůstalo dost místa, o nic ses nepraštil, nic tě nebolí.
Ano mohli by tam nacpat více "železa", jenže on je zapotřebí i ten prostor. Prostor pro deformace, které jsou nutné kvůli menším přenosům sil působících na posádku. Prostor, který dává více času pro přesné načasování odpálení airbagů.
Takže zůstává jediná možnost - udělat to auto venkovními rozměry větší. Jenže to pak už zase nikde nezaparkuješ.
Kdyby se někdo ptal jak to dělají ostatní, tak odpověď je jednoduchá. Neřeší to tolik. Bezpečnost pro ně není preferenční.
Ano mohli by tam nacpat více "železa", jenže on je zapotřebí i ten prostor. Prostor pro deformace, které jsou nutné kvůli menším přenosům sil působících na posádku. Prostor, který dává více času pro přesné načasování odpálení airbagů.
Takže zůstává jediná možnost - udělat to auto venkovními rozměry větší. Jenže to pak už zase nikde nezaparkuješ.
Kdyby se někdo ptal jak to dělají ostatní, tak odpověď je jednoduchá. Neřeší to tolik. Bezpečnost pro ně není preferenční.
Dobře, ale odkud přesně čerpáš? Kde je napsáno, že ti ostatní bezpečnost neřeší? Jen bych nechtěl, abychom se tady bavili o polopravdach a zavedených klišé.
[odkaz]
Upřímně? Ty dveře ve Volvu... Raději bych sedel v Q7
[odkaz]
Upřímně? Ty dveře ve Volvu... Raději bych sedel v Q7
I když mě to Volvo nijak nebere, tak bych raději v tomhle konkrétním případě seděl v něm - když auto po překážce sklouzne, je to vždy lepší, než když se o ni zastaví.
Rychlé zpomalení je sviňa.
Rychlé zpomalení je sviňa.
Na konci videa je celkové hodnocení. Q7 je podle tabulky lepší. Samozřejmě nezpochybňuji řekneme laboratorní podmínky vs reálný život. Ale eLzyx tvrdí, ze: "bezpečnost ostatni automobilky tak moc neřeší."
Víme, ze Volvo jezdí s techniky a inženýry k mnoha reálným nehodám a řeší reálné následky, ale víme to proto, ze Volvo na tomto staví svuj marketing. To, ze stejnou věc děla Skoda (a pokud Skoda, tak Audi 100%), to uz nikdo nezmiňuje.
Víme, ze Volvo jezdí s techniky a inženýry k mnoha reálným nehodám a řeší reálné následky, ale víme to proto, ze Volvo na tomto staví svuj marketing. To, ze stejnou věc děla Skoda (a pokud Skoda, tak Audi 100%), to uz nikdo nezmiňuje.
Sklouznutí je fajn, ale je otázka, co by se stalo, pokud by byl třeba úhel trošku víc proti překážce, nebo byl o pár čísel větší ten overlap... úplně spoléhat na sklouznutí se asi nedá a je potřeba se zabývat tím, jak rozložit energii nárazu na celou deformační zónu. To by ale asi Volvo zvládlo v případě potřeby taky... a ok, v tomhle konkrétním nárazu je Volvo lepší.
Bubáq
1. Prosím, abyste ohodnotili záruky číslem 5 a nebo menším. Dávat základní záruku u takto drahých aut 2 roky a chtít příplatek za další 3 roky s omezením km je nestydaté. "Není to na hlavu?!" Měli byste hájit zájmy motoristů a ne výrobců.
2. Zapínat přídavné topení pomocí služby on-call je tuplovaná deb**ita!!! Konektivita proto nemůže být u Volva hodnocena tak vysoko: tohle řešení je přehnané a máte odebírat body za tupá, přehnaná, módní řešení!!!!
3. Nepokládejte konstrukční rozdíl při porovnání chování podvozků za nevýhodu pro Volvo. Chci tím říci, že ne všichni si jej pořídí se vzduchem, už jen proto, že podle testů je vzduchový podvozek Volva hodně hlučný při přejezdu děr. Jen žádné omluvy, pěkně to Volvu natřete: měli by se stydět, že uvedou na trh nový model, který celkovou úrovní odhlučnění nedosahuje ani průměru třídy!!! A správně připomínáte, že XC90 byla dokonce uvedena na trh s vysloveně záludným chováním zadku... to už je fakt na červenou kartu u auta za 2 milióny Kč (74.000 €!!!).
Už jako nikoliv nepřesnost, ale pouhý nesouhlas musím uvést, že rozhodně preferuji Tuaregovo řešení v ovládání funkcí a nastavení. Řešení Volvo přes dotykáč má sice logiku (kvůli velmi rozsáhlým možnostem nastavení, nikoliv však u testované varianty Kinetic), ale je důležité opět podpořit řešení, které sice není úplně kool, ale je nanejvýš uživatelsky přívětivé. A proto i bezpečné. zejména u Volva jakožto ikony důrazu na bezpečná řešení je varianta ovládání ve strukturovaném menu ZAVRŽENÍHODNÁ! I v tomto případě by měl být Váš odborný hlas více slyšet!
Naopak chválím bodové vyjádření rozdílů v motorizaci, dynamice a spotřebě. Tady jste Touaregu nenadržovali (což je jinak v ACZ obvyklé), ale byli jste objektivní.
p.s. Obě auta by mohla brzdit přeci jen lépe!
p.s. 2: proč jste neohodnotili asistenční systémy?! jejich absence či rozsah spolu s testem funkčnosti by měly být standardní součástí všech testů na ACZ. Vždyť se podívejte, jak rychle se asistenty rozšiřují do nabídky všech tříd aut...
2. Zapínat přídavné topení pomocí služby on-call je tuplovaná deb**ita!!! Konektivita proto nemůže být u Volva hodnocena tak vysoko: tohle řešení je přehnané a máte odebírat body za tupá, přehnaná, módní řešení!!!!
3. Nepokládejte konstrukční rozdíl při porovnání chování podvozků za nevýhodu pro Volvo. Chci tím říci, že ne všichni si jej pořídí se vzduchem, už jen proto, že podle testů je vzduchový podvozek Volva hodně hlučný při přejezdu děr. Jen žádné omluvy, pěkně to Volvu natřete: měli by se stydět, že uvedou na trh nový model, který celkovou úrovní odhlučnění nedosahuje ani průměru třídy!!! A správně připomínáte, že XC90 byla dokonce uvedena na trh s vysloveně záludným chováním zadku... to už je fakt na červenou kartu u auta za 2 milióny Kč (74.000 €!!!).
Už jako nikoliv nepřesnost, ale pouhý nesouhlas musím uvést, že rozhodně preferuji Tuaregovo řešení v ovládání funkcí a nastavení. Řešení Volvo přes dotykáč má sice logiku (kvůli velmi rozsáhlým možnostem nastavení, nikoliv však u testované varianty Kinetic), ale je důležité opět podpořit řešení, které sice není úplně kool, ale je nanejvýš uživatelsky přívětivé. A proto i bezpečné. zejména u Volva jakožto ikony důrazu na bezpečná řešení je varianta ovládání ve strukturovaném menu ZAVRŽENÍHODNÁ! I v tomto případě by měl být Váš odborný hlas více slyšet!
Naopak chválím bodové vyjádření rozdílů v motorizaci, dynamice a spotřebě. Tady jste Touaregu nenadržovali (což je jinak v ACZ obvyklé), ale byli jste objektivní.
p.s. Obě auta by mohla brzdit přeci jen lépe!
p.s. 2: proč jste neohodnotili asistenční systémy?! jejich absence či rozsah spolu s testem funkčnosti by měly být standardní součástí všech testů na ACZ. Vždyť se podívejte, jak rychle se asistenty rozšiřují do nabídky všech tříd aut...
Tak tak.
Naprosto souhlasím s hodnocením záruky, dva roky jsou dnes anachronismus a demonstrace nedůvěry ve vlastní produkt (či potřeba podojit ovce). Sám jsem si vloni prošel mailovou válkou s dovozcem, kdy mi nakonec přidal 2 roky záruky navíc (základní dvouletá už končila), ale myslím že to licitování nebylo zapotřebí nikomu a bylo zbytečné, zvlášt když v té době už na velkou část svých modelů 5 let dával..
A jinak konektivita Volva je případ sám pro sebe viz [odkaz]
Naprosto souhlasím s hodnocením záruky, dva roky jsou dnes anachronismus a demonstrace nedůvěry ve vlastní produkt (či potřeba podojit ovce). Sám jsem si vloni prošel mailovou válkou s dovozcem, kdy mi nakonec přidal 2 roky záruky navíc (základní dvouletá už končila), ale myslím že to licitování nebylo zapotřebí nikomu a bylo zbytečné, zvlášt když v té době už na velkou část svých modelů 5 let dával..
A jinak konektivita Volva je případ sám pro sebe viz [odkaz]
Díky za odkaz, frite!
Už jsem fakt byl rozhodnutý V90 objednat... Po přečetní příspěvků o výměnách motorů, a po poctivém přečtení všech příspěvků "martina" jsem své rozhodnutí dnes definitivně změnil. Hezký design mi fakt nepostačuje. U současného auta mám už druhé stejného typu a výbavy, 5 let záruky v ceně (jistě, ta cena je o trošku vyšší, než kdyby záruka nebyla bývala byla započítána), předplacení servisních úkonů, a až dosud ani jediný malilinkatý problém. Vlastně si uvědomuji, že jsem ani neměl příležitost vyzkoušet pochopení, ochotu a vstřícnost pracovníků dovozce a pracovníků dealerství, cha. Nu, i bezproblémové auto může "mít své mouchy".... :-O
Už jsem fakt byl rozhodnutý V90 objednat... Po přečetní příspěvků o výměnách motorů, a po poctivém přečtení všech příspěvků "martina" jsem své rozhodnutí dnes definitivně změnil. Hezký design mi fakt nepostačuje. U současného auta mám už druhé stejného typu a výbavy, 5 let záruky v ceně (jistě, ta cena je o trošku vyšší, než kdyby záruka nebyla bývala byla započítána), předplacení servisních úkonů, a až dosud ani jediný malilinkatý problém. Vlastně si uvědomuji, že jsem ani neměl příležitost vyzkoušet pochopení, ochotu a vstřícnost pracovníků dovozce a pracovníků dealerství, cha. Nu, i bezproblémové auto může "mít své mouchy".... :-O
bodove hodnotenie v testoch beriem vzdy len na to, aby som zrovnal len tie konkretne hodnoty, ktore su pre mna podstatne.
Inak je to cele v suhrne nezmysel.
Konkretny priklad:
Jedno auto v dueli zastavilo zo stovky o 5 metrov lepsie ako konkurent a rozdiel bol v hodnoteni iba 2 body - ale: za zostatkovu hodnotu dostalo to horsie brzdiace auto o 5 bodov viac!!! A este vyhralo duel - o jeden bod. Jeden bod???
Inak je to cele v suhrne nezmysel.
Konkretny priklad:
Jedno auto v dueli zastavilo zo stovky o 5 metrov lepsie ako konkurent a rozdiel bol v hodnoteni iba 2 body - ale: za zostatkovu hodnotu dostalo to horsie brzdiace auto o 5 bodov viac!!! A este vyhralo duel - o jeden bod. Jeden bod???
Obecně jsou tady brzdné dráhy u všech testovaných aut hodně špatné...
ale rozdiel až 5 metrov?
to bude ešte riadna rana!
a iba za dva body - a potom za stierače dostane plus dva body....
to bude ešte riadna rana!
a iba za dva body - a potom za stierače dostane plus dva body....
Vítej v reálném světě. Ono podmínky na silnici nejsou nikdy ideální. A pokud brzdíš na zimních gumách v teplotách pod nulou, když je silnice vlhká, či prosolená, pak je 50m skvělá hodnota.
Když je vlhká, dejme tomu. Ale tady byl v srpnu test CR-V a Tiguanu a výsledek byl 45 a 47m... a podobné hodnoty už jsem tu viděl víckrát.
Ale to je ta realita chápeš. Tvé auto nebrzdí lépe. Podmínky na silnici se mění stále. Kdyby tohle lidi věděli, tak se ti nelepí na zadek ve 150. Či nejezdí po městě 70.
Ale jo, brzdí... a jen tak mimochodem, zrovna letiště u Mnichova Hradiště, kde se dělá dost testů, má povrch se slušnou adhezí.
Dinar
Když k touaregu postavím novinky konkurence, pak můžu vidět posun, třeba Q7 je prostě o generaci lepší, líp jezdí, má lepší motory, ale co u Volva XC90? Ano, má novejší kabinu, je víc trendy a má vyspělejší infotainment. Ale ve všem ostatním, pro auto určitě důležitějším, technika, jízdní vlastnosti, nestačí na sedm let staré auto.
No, ne že by u Volva a Geely snad nesahali na techniku... nová platforma je prostě nová platforma, a ta sama o sobě představuje výrazný pokrok proti předchozímu řešení (nebo ne?!). Ale máte pravdu v tom, Dinare, že nová řešení á la Volvo nepřinesla očekávaný efekt (viz Vaše srovnání s Q7).
Určitě tu pokrok je, ve srovnání s jejich vlastním autem z roku 2002, to je jasné, ale tohle srovnání s touaregem na konci jeho výrobního cyklu prostě pro volvo nevyznívá dobře. Ve srovnání s příštími modely konkurence to bude markantnější. Ale nic to nemění na tom, že zákaznictvu to stačí, viz. níže koment Provocateura. ;-)
Já se jen děsím toho, aby nová XC90 nevydržela tak dlouho v nabídce jako její předchůdce, což bylo nějakých 12 let!
Již teď ničím nestačí na výběhové modely konkurence a při představě jejího dalšího mnohaletého účinkování, mi z toho leze pěkně kyselý odér.
PS: Ano, design je úžasný, to beru.
Již teď ničím nestačí na výběhové modely konkurence a při představě jejího dalšího mnohaletého účinkování, mi z toho leze pěkně kyselý odér.
PS: Ano, design je úžasný, to beru.
Pokrok u Volva oproti předešlé generaci je v tom, že XC90 je nejlépe prodávané velké SUV v Evropě :-)
P.S. Asi zákazníci málo čtou diskuzi na Auto.cz a testy evropských webů >:-[]
P.S. Asi zákazníci málo čtou diskuzi na Auto.cz a testy evropských webů >:-[]
Ale jo, tyhle věci spolu souviset nemusejí, XC90 je natolik dobré, aby s tím většina uživatelů neměla problém, přidaná hodnota je v tom, že dobře vypadá a má kvalitní vnitřek. Ale z hlediska technických a jízdních vlastností se žádný pokrok nekoná. ;-)
To jistě, ale z druhé strany, kdyby XC90 byla ve všem lepší než konkurence D3, ale prodejně se plácala za nimi, tak si můžou u Volva leda tak vytapetovat kanceláře pochvalnými testy :-)
Tohle nedává smysl, proč by mělo platit, že kdyby byla xc90 technicky lepší auto, prodávala by se hůř než teď?
Já neříkám, že by to mělo platit, ale chtěl jsem poukázat na to, že každá automobilka v mainstreamu či prémii má za cíl vyrábět především co nejprodávanější auto a ne nejlepší. Když to poženu do kraje, pokud vyrobím auto, které převyšuje designem o třídu konkurenci a na zákazníky tím natolik zapůsobí, tak do něj nemusím dát techniku, kterou převýším konkurenci.
Může být, o prodeje se nikde nepřu, ale nemůžu jako autofanda chválit auto, které technikou a jízdními vlastnostmi nestíhá sedm let starou konkurenci.
Je příliš brzy na to, celkově hodnotit prodeje XC90 (pořád jde relativně o novinku), může být otázkou času, kdy se podceněná technika XC90 projeví i v prodejích. On i takový RR Evoque se prodává hlavně díky vzhledu a logu RR, ale v jeho třídě není absence větší motorizace až takovým handicapem.
Máme za sebou rok a XC90 v prodejích celkem značně předčila i Q7 s osmiválcem atd. a už to lze považovat za velký úspěch. Z dlouhodobohé hlediska může XC90 zatopit hlavně podvozek, ale to můžou třeba časem napravit. Co se týče motorů, tak tam vůbec problém nevidím, výkonově do 400 koní. Snad chybí jen silnější diesel (cca 300 koní). Otázkou ale je, kolik lidí by ho upřednostnilo. A počet válců? Dle mě nějakých 90% lidí řeší hlavně výkon, ne počet válců.
Nová Q7 s osmiválcem zatím ani nebyla a SQ7 je opravdu novinka.
Podstatnější (než výkon) je charakter pohonné jednotky, a to je něco, s čím má každý R4 diesel poměrně zásadní problém.
Podstatnější (než výkon) je charakter pohonné jednotky, a to je něco, s čím má každý R4 diesel poměrně zásadní problém.
Charakter u rodinného auta je pro většinu smrtelníků k ničemu, jim stačí, že mají dostačný výkon k bezpečnému předjetí atd.
Můžeš si za mega koupit Grand SantaFe. Tady jsi na dvojnásobku, tak za něj musíš něco dostat. A samozřejmě dostaneš, jen to holt nebude ten šestiválec.
Dosavadní zkušenosti třeba s BiTDI ukazují, že reálně nepřináší nic - víc žere, hůř jede a dlouhodobá spolehlivost... no dobře, vlastně jsem zatím nic špatného neslyšel, ale obzvlášť v autě této velikosti bych měl trošku obavy.
Dosavadní zkušenosti třeba s BiTDI ukazují, že reálně nepřináší nic - víc žere, hůř jede a dlouhodobá spolehlivost... no dobře, vlastně jsem zatím nic špatného neslyšel, ale obzvlášť v autě této velikosti bych měl trošku obavy.
Já bych až tak nepaušalizoval, třeba zrovna na až nečekané poptávce po SQ7 je vidět, že každému nestačí jen dostatečný výkon k bezpečnému předjetí.
Spousta zákzníků by si novou XC90 nekoupili, kdyby na vlastní kůži zkusili i produkty konkurence.
Spousta zákzníků by si novou XC90 nekoupili, kdyby na vlastní kůži zkusili i produkty konkurence.
Co je nečekaná poptávka? Mysleli 10.000ks a ono jch bde 10.034? Co popravdě pro mnoho lidí chybí XC90 motoricky, minimálně tolik chybí Q7 vizuálně. Navíc to zachraňuje hybrid.
Přesně tak. Pořád to píšu, Volvo v prvé řadě vsadilo na design a zatím jim to vychází. K čemu prvotřídní technika, když to auto pak vypadá....tak jak vypadá :-)
A jaký je podíl prodejů SQ7 z celkového počtu prodejů bežných verzí? Max. 5%?
Druhý odstavec jde stejně tak dobře aplikovat na Q7, X5, vlastně ajkékoliv auto. Kdyby se tím řídili všichni zákazníci, tak VW třeba prodá o 50% míň Golfů :-)
Druhý odstavec jde stejně tak dobře aplikovat na Q7, X5, vlastně ajkékoliv auto. Kdyby se tím řídili všichni zákazníci, tak VW třeba prodá o 50% míň Golfů :-)
Naopak, minimálně 5%.
To se teda rozhodně stejně tak dobře aplikovat nedá (na "jakékoli auto"), každý kdo se aspoň trochu orientuje v podobných autech je po svezení s novou XC90 zklamaný, teda až na zcela nekritické příznivce Volva. Naopak v Q7 (X5, Golf...) tě jízda příjemně překvapí, a to zejména po srovnání s XC90.
To se teda rozhodně stejně tak dobře aplikovat nedá (na "jakékoli auto"), každý kdo se aspoň trochu orientuje v podobných autech je po svezení s novou XC90 zklamaný, teda až na zcela nekritické příznivce Volva. Naopak v Q7 (X5, Golf...) tě jízda příjemně překvapí, a to zejména po srovnání s XC90.
Ikdyby to bylo 10%, tak to nic nemění na tom, že to je okrajovej model, který by se Volvu s největší pravděpodobností nevyplatil.
Podle mě ano, protože každá značka má svoje určité procento zákazníků, kteří kupují jejich modely jen ze setrvačnosti a mnozí z nich ani jiné značky nevyzkouší.
Zákazníci Volva by si třeba tu Q7 i vyzkoušeli a někteří z nich by ji možná upřednostnili, ale co naplat, když Q7 je odradila už svým vzhledem :-)
Podle mě ano, protože každá značka má svoje určité procento zákazníků, kteří kupují jejich modely jen ze setrvačnosti a mnozí z nich ani jiné značky nevyzkouší.
Zákazníci Volva by si třeba tu Q7 i vyzkoušeli a někteří z nich by ji možná upřednostnili, ale co naplat, když Q7 je odradila už svým vzhledem :-)
Člověk který si kupuje auto za cca 2 mega a nezkusí nic od konkurence je svého (ne)štěstí strůjce..., předpokládám, že k nim nepatříš.
Svez se s SQ7 a pak přesedni do nejsilnější dieselové XC90 a budeš se hoooodně divit, jak rychle se ti přestane ta XC90 líbit (doslova)... Proti SQ7 jezdí XC90 jak auto z minulého století, a to prakticky bez nadsázky. A cenově se (po zohlednění poměrně bohaté sériové výbavy SQ7) zas tak hrozně neliší.
A když budu chtít primárně opravdu pěkné auto, tak se tomuhle segmentu (velká SUV) vyhnu úplně.
Svez se s SQ7 a pak přesedni do nejsilnější dieselové XC90 a budeš se hoooodně divit, jak rychle se ti přestane ta XC90 líbit (doslova)... Proti SQ7 jezdí XC90 jak auto z minulého století, a to prakticky bez nadsázky. A cenově se (po zohlednění poměrně bohaté sériové výbavy SQ7) zas tak hrozně neliší.
A když budu chtít primárně opravdu pěkné auto, tak se tomuhle segmentu (velká SUV) vyhnu úplně.
furt rikam ze nejprodavanejsi auto v evrope golf stoji za starou belu a nic noveho neprinasi
Bubáq
Vím, to není to nejdůležitější, a navíc všichni máme nějaké vlastní preference, co se stylu týče. Přesto:
- nemůžu si pomoci, vnější styling Touaregu je mnohem více "SUV", než u XC90
- Volvo při přímém srovnání (díky za fotky) působí jak stěhovák
- zaoblené plochy nabízejí několik dlouhodobých výhod: nabízejí jistou rafinovanost (ale nesmí to být přehnané jak dříve u Korejců), ukazují vždy něco zajímavého z jiných úhlů pohledu, a neokoukají se tak brzy. Předpokládám, že Volva budou okoukaná už během druhé sezóny. A o rafinovanosti, té múzy designu, si u nich můžeme jen nechat zdát.
- Důkazem budiž fakt, že Touareg během 7 let výroby nepotřeboval žádný výraznější facelift a vždy zůstal příjemně moderním a hlavně elegantním. Opravdu si nedovedu představit, že design současných Volv bude mít stejnou "trvanlivost". Ale můžu se mýlit, i já mám své preference, které se mi zamlouvají.
- nemůžu si pomoci, vnější styling Touaregu je mnohem více "SUV", než u XC90
- Volvo při přímém srovnání (díky za fotky) působí jak stěhovák
- zaoblené plochy nabízejí několik dlouhodobých výhod: nabízejí jistou rafinovanost (ale nesmí to být přehnané jak dříve u Korejců), ukazují vždy něco zajímavého z jiných úhlů pohledu, a neokoukají se tak brzy. Předpokládám, že Volva budou okoukaná už během druhé sezóny. A o rafinovanosti, té múzy designu, si u nich můžeme jen nechat zdát.
- Důkazem budiž fakt, že Touareg během 7 let výroby nepotřeboval žádný výraznější facelift a vždy zůstal příjemně moderním a hlavně elegantním. Opravdu si nedovedu představit, že design současných Volv bude mít stejnou "trvanlivost". Ale můžu se mýlit, i já mám své preference, které se mi zamlouvají.
Asi pravdu díš, nicméně design Volva (exteriér, interiér) je nyní jeho největší devizou. Tím boduje, asi se všem nemusí líbit ten chladný severský design, ale má to něco do sebe a tvoří to zajímavou atmosféru. Protože vlastně kdyby neměl ani to, tak už by potom nemohl bodovat vůbec ničím.
ještě má T8 hybrid... a ten teda (dle osobní zkušenosti) vůbec nejede špatně.
EDIT: patřilo jinam, sorry
EDIT: patřilo jinam, sorry
Já si trvanlivost designu u Volva představit umím... vlastně mě asi nenapadá žádné Volvo, které by rychle vyšlo z módy. Možná ten čtyřsvětlový předek u S60 ;-)
vidím to stejně. Ale jsem holt Volvo milec...
Asi z hlediska designu interiéru bych byl taky víc milec volva, než koncernu. (vyjma audi)
Je to švédskej obývák... a s hybridem se cítíš jistě i při jízdě. Určitě se chová jinak, než s D5. I podvozek jako by byl jinej.
Audi je Audi, to se nedá nic dělat. Z D3 pro mě nejpřijatelnější interiéry jsou právě v Audi (v lepších výbavách samo)
Audi je Audi, to se nedá nic dělat. Z D3 pro mě nejpřijatelnější interiéry jsou právě v Audi (v lepších výbavách samo)
Uživatel_5340709
je zajímavé sledovat, jak je zde redakce každodenně (i právem) obviňována z protěžování koncernu VW, resp. škody, ale i přestože v testu vyhrálo Volvo, řada čtenářů si sama vyhodnotila, že Touareg bude lepší volba. To svědčí o tom, že to tu zatím není až tak špatné a že to tu není jen reklamní server. :yes:
Chyba v úsudku, pane J@W. Zde se probírají konkrétní věci týkající se Touaregu a XC90, nikoliv vzájemné postavení brandů na trhu. Neměl byste tu diskuzi zat až tak prolétnout.... ;-)
Však souhlasím, že se u těchto dvou aut hodnotí konkrétní vlastnosti, což by potom ovlivnilo konkrétní výběr. A to je dobře. Jen se trochu snažím hodnotit i redakci, že to není až tak špatné.
(dovedu si ale představit, že kdyby nechali opět vyhrát Touareq, jak by to schytali :-! )
(dovedu si ale představit, že kdyby nechali opět vyhrát Touareq, jak by to schytali :-! )
No ale když si test pročtu a podívám se na hodnocení, tak z mého úhlu pohledu nechali vyhrát Touareg a docela drtivě. To, že v součtu bodů vyhrálo Volvo je docela nezajímavé, Touareg vyhrál zásadní kategorie (pro mne) jako je komfort pružení, odhlučnění, dynamika motoru, řazení, řízení a prohrál (podle redakce drtivě) v designu exteriéru i interiéru. To když si přečtu tak mám docela jasno, design u mě hraje tu roli, že nesmí odpuzovat (což splňují oba a uznávám, že Volvo je hezčí), ale to je sakra málo při mém výběru auta, kde koukám na technické disciplíny a také na design. Takže je docela jedno kdo zdejší testy "vyhrává" na body, podstatné jsou jednotlivé vlastnosti, které jsou důležité pro každého jednoho. Pokud někdo chce jenom dobře vypadat, tak si z testu naopak odnese závěr o drtivém vítězství XC90, protože další věci jsou mu docela šumák. Celkové bodování je dobré jenom na rozdmýchání vášní v diskuzi a s tím možná související počty kliků, což je zajímavé pro redakci, pro normální čtenáře už daleko méně.
Já to vidím stejně....
Jsem tady jediný, komu se víc líbí Touareg? Navíc 3.0V6TDI.... není co řešit :-)
Mi se Tuareq taky hodně líbí... ale Volvo víc.
Neříkám, že je Volvo ošklivé, ale je to spíš taková krabice, mne se z velkých SUV aktuálně líbí Touareg asi nejvíce, protože narozdíl od mnoha jiných vypadá jako SUV a ne přerostlé nafouklé kombi ;) Viz Q7 >:D
Líbí se mi víc Volvo. Touareg neurazí, má svou nadčasovou eleganci... ale už je trošku okoukaný a Volvo je jasně modernější, výraznější osobnost.
PS: možná mu to víc sluší tady na fotkách, Volvu podle mě moc nesedí barva.
PS: možná mu to víc sluší tady na fotkách, Volvu podle mě moc nesedí barva.
Tož dávej bacha, kvůli Q7 jsem už zažil štvanici >:D
Klidně veřejně prohlásím, že je ošklivé a ponesu následky >:D
Tak naštěstí se ty následky moc nepronesou takhle od klávesnice... ale že to nezakřičíš na Audi srazu.... >:D
Dnes sem to zakřičel na dva pitomce (A6 kombi C5 a nějaká novější A8), co mne hned po sobě nedali přednost na přechodu !!! A to jsem stál už uprostřed vozovky >:-[]
no ty woe... to je lepší než ranní kafe, ne?
Jo, v tom mrazu mne to taky pěkně rozpálilo >:-[] V tu chvíli jsem si pomyslel, že výroky o tom, že největší i jezdí v Audi nebudou tak daleko od pravdy >:D
Já už to nekategorizuji...s jedinou výjimkou...takovej ten úplně malej fiat, ani nevím jak se jmenuje...taková krabice to je... tak tam většinou sedí opravdu atrapy řidičů...kolikrát je nelze předjet ani na motocyklu. Ale jinak je to u všech značek úplně stejný...
Taky mám tip na spolehlivé silniční válečníky.... většinou mají 20 let starý kombík v naftě, koncernové příslušnosti, "U" na SPZ a čelí vstříc nejen zbytku ČR, ale už lezou i do zahraničí >:D Ani tak nejde o to je předjet, jako se nenechat ohrozit, když útočí na tebe , aby si připsali další zářez na místo, kde kdysi býval filtr pevných částic >:-[]
Touareg vypadá na svůj věk dobře a nadčasově. XC90 má silný wow efekt, otázka je, jak bude působit za 4-5 let, nicméně zatím působí stále velmi svěže. Osobně pokud jede jenom o externí design velkých SUV tak vrchol je v současnosti XC90, pod ním RR, pak velká skupina X5, Q7, GLE, Cayenne, Touareg, Jeep GCh, které v mých očích patří do kategorie neurazí, neodpudí i když žádná designová pecka. A pak je kategorie, kterou bych psychicky neskousl ani kdyby byla po technické stránce zlatá a posázená diamanty právě kvůli designu, X6, QX70, RX, GLE coupé.
To vcelku beru, akorát teda v té prostřední skupině vnímám dost velký rozdíl mezi třeba Cayenne nebo GC na straně jedné a Q7 na té druhé.
Cayenne je hezky zpředu a z boku, ale zadek mi stále nesedí, první generace byla zezadu vyloženě ošklivá, druhá je so, so, prostě ty zadní lampy stále nejsou ono a kazí dojem, až Macan zadek zvládl.. Q7 působí jako kombík, což je pro někoho problém, mě to nijak neruší, kombíky svým způsobem mám raději než SUV, takže to neberu jako zásadní problém, že třeba XC90 je hezčí o tom není žádných pochyb, obecně všechny velká německá SUV kulhají v designu exteriéru za Volvem i RR.
První generace Cayenne měla hlavně zepředu takový smutný pohled... ani u 911 / Boxstera se mi to nelíbilo. S druhou máš pravdu, ale jako celek ho beru. A to GC taky.
Q7 vypadá jako kombík... jako tlustý, vysoký, neohrabaný kombík. Překousl bych to, ale z té tvé skupinky je pro mě jasně nejslabší (co do designu). Ta SQ7 už se dá ;-)
Q7 vypadá jako kombík... jako tlustý, vysoký, neohrabaný kombík. Překousl bych to, ale z té tvé skupinky je pro mě jasně nejslabší (co do designu). Ta SQ7 už se dá ;-)
Kde vidíš rozdíl mezi Q7 a SQ7 po stránce exteriéru? Vždyť jsou to totožná auta, dej si fotky na stejně velkých kolech s matrix LED a rozdíly budeš hledat lupou.
O tom to je - každé auto se dá do jisté míry zachránit hezkou barvou a velkými koly, SQ7 sice možná působí pořád poněkud těžkopádně, ale už je to spíš nosorožec než prase :-) . Neříkám že se mi líbí, ale má můj respekt.
To by ovšem ten modrý odstín (viz většina předváděček SQ7) nesměl (naživo!) vypadat tak "lacině".
Za mě z barev: [odkaz]
a z nebarev: [odkaz]
Za mě z barev: [odkaz]
a z nebarev: [odkaz]
No my jsme to s manželkou nezvladali (tu nabídku barev) a zároveň jsme věděli, ze SQ7 bude většinou v té sepang modré a tak jsme šli do lakovani Audi Exclusive, takže nakonec budeme mít tyrkysovou.
Jinak ta červená SQ7 taky není v nabídce běžných barev (takže je nutno si připravit 122 tisíc)
Jinak ta červená SQ7 taky není v nabídce běžných barev (takže je nutno si připravit 122 tisíc)
Odstín Sepang mi třeba u RS6 (C6 i C7) nevadil, ale ke karoserii (S)Q7 mi nesedí.
Určitě se bude v té barvě hodně prodávat, protože to rychle upozorní, že to není běžná Q7.
S tou tyrkysovou máte teda odvahu, jsem hodně zvědavý, jak si konkrétní odstín sedne k SQ7.
P.S. Jinak jsem se taky divil, že tu červenou na SQ7 sice prezentují, ale v konfigurátoru není vůbec, aspoň zatím.
Určitě se bude v té barvě hodně prodávat, protože to rychle upozorní, že to není běžná Q7.
S tou tyrkysovou máte teda odvahu, jsem hodně zvědavý, jak si konkrétní odstín sedne k SQ7.
P.S. Jinak jsem se taky divil, že tu červenou na SQ7 sice prezentují, ale v konfigurátoru není vůbec, aspoň zatím.
Červená není a nikdy v nabídce nebude. Nedávají za běžné ceny laky Audi Exclusive. A když se podíváš do katalogu SQ7, tak tam je napsáno, že vyobrazení ukazuje speciální lakování, přičemž na těch barvách (technologicky) nic speciálního není.
Ta tyrkysová je právě něco, na co se dá podívat na sportovních autech, ale nikdy neuvidíš, jak funguje na krabici SQ7.
Tady aspoň malá ukázka:
[odkaz]
[odkaz]
Ta tyrkysová je právě něco, na co se dá podívat na sportovních autech, ale nikdy neuvidíš, jak funguje na krabici SQ7.
Tady aspoň malá ukázka:
[odkaz]
[odkaz]
Díky za odkazy. Hm, na tom druhém odkazu je to spíš taková tmavší modrá jen lehce do tyrkysové. Jsem zvědavý jak to sedne Q7.
Odstín Sepang mi třeba u RS6 (C6 i C7) nevadil, ale ke karoserii (S)Q7 mi nesedí.
Určitě se bude v té barvě hodně prodávat, protože to rychle upozorní, že to není běžná Q7.
S tou tyrkysovou máte teda odvahu, jsem hodně zvědavý, jak si konkrétní odstín sedne k SQ7.
Určitě se bude v té barvě hodně prodávat, protože to rychle upozorní, že to není běžná Q7.
S tou tyrkysovou máte teda odvahu, jsem hodně zvědavý, jak si konkrétní odstín sedne k SQ7.
Volvo se mi libi vic, fakt se povedlo, pro me krasny auto. Jenze to nestaci, kdyz pod poklickou je jidlo, ktery mi nechutna. Takze z tech dvou bych bral jednoznacne VW.
Jak tu nekdo psal, ze kupec SUV neresi jizdni vlastnosti, to je hloupost samozrejme. Zadny kompromis by me po pocatecnim nadseni z novyho auta pozdeji nesr*l vic, nez prave u motoru, podvozku a kol. Pro me je Volvo akorat nalestena bida.
Jak tu nekdo psal, ze kupec SUV neresi jizdni vlastnosti, to je hloupost samozrejme. Zadny kompromis by me po pocatecnim nadseni z novyho auta pozdeji nesr*l vic, nez prave u motoru, podvozku a kol. Pro me je Volvo akorat nalestena bida.
Barry Lyndon
stejně jako je zakázaná reklama na cigarety >:D
Ale prosím tě... co bys chtěl v takovém Touaregu mít za motor když ne naftový šestiválec? Já jsem pro benzín, ale ne v téhle třídě.
Do SUV jedině diesel. :-! >:-[]
Do bodky. Ako petrolhead preferujúci benzín všade od mini po strednú triedu uznávam, že práve veľké SUV sú kategóriou, kde sa vyslovene pýta dízel (a to dízel šesťvalcový, dne osemvalcový, nie R4).
P.S. To bolo na Emela.
P.S. To bolo na Emela.
nepíšu, že se mají zakázat ta auta, ale články o nich >:D >:D >:D
(cigarety taky nikdo (zatím) nezakazuje)
(cigarety taky nikdo (zatím) nezakazuje)
Xonik
Na jednu stranu to dává smysl - obě auta nepremiových značek, které se ale svojí image a cenou (v případě Touaregu i technikou) dostávají do hledáčku zájemců o premiová suv. Pak to porovnání má logiku.
Na druhou stranu je to vlastně hodně milosrdné pro XC 90, protože jestliže se je schopno horkotěžko vyrovnat 7 let starému modelu, tak v přímém porovnání s tou aktuální premiovou konkurencí to je znatelné horší.
Nejvíc mě na tohle upozornila zmínka o interiéru a materiálech - když jsem někdy před rokem a půl jezdil v tehdy velké novince XC90, tak první co měl praštilo do očí bylo právě jak strašně levně a nekvalitně ten interiér působí, resp. takový je - a to se jednalo o top výbavu First edition. Jízdní vlastnosti ani nekomentuju, dejme tomu že to mělo dětské nemoci, a třeba 15let zpoždění ve vývoji vzduchových podvozků se holt za noc nedá smazat, věřím že to časem vyladí. Motor asi netřeba řešit, to je a bude největší slabina, design naopak super.
Možná bych tedy nejenom já ocenil srovnání s nějakou jinou nepremiovou konkurencí, avšak v aktuální a ne odcházející generaci. :yes:
Na druhou stranu je to vlastně hodně milosrdné pro XC 90, protože jestliže se je schopno horkotěžko vyrovnat 7 let starému modelu, tak v přímém porovnání s tou aktuální premiovou konkurencí to je znatelné horší.
Nejvíc mě na tohle upozornila zmínka o interiéru a materiálech - když jsem někdy před rokem a půl jezdil v tehdy velké novince XC90, tak první co měl praštilo do očí bylo právě jak strašně levně a nekvalitně ten interiér působí, resp. takový je - a to se jednalo o top výbavu First edition. Jízdní vlastnosti ani nekomentuju, dejme tomu že to mělo dětské nemoci, a třeba 15let zpoždění ve vývoji vzduchových podvozků se holt za noc nedá smazat, věřím že to časem vyladí. Motor asi netřeba řešit, to je a bude největší slabina, design naopak super.
Možná bych tedy nejenom já ocenil srovnání s nějakou jinou nepremiovou konkurencí, avšak v aktuální a ne odcházející generaci. :yes:
To, ze se horkotezko vyrovna 7let staremu vw tu tvrdi jen redakce auto.cz (kde se o objektivnosti da dost pochybovat)
Prave v ohledu zpracovani kabiny nema volvo konkurenci (vynechame "premii") stejne tak v bezpecnosti.
Dale porovnavat a vyzdvihovat tlumeni vzduchoveho a klasickeho podvozku je hloupost.
Co je pak zvlastni, kdyz je napsano, ze prevodovka v xc90 radi hladce, vyuziva cele pouzitelne spektrum otacek a v pseudomanualnim modu radi rychle a ve finale ma mizerne hodnoceni
Prave v ohledu zpracovani kabiny nema volvo konkurenci (vynechame "premii") stejne tak v bezpecnosti.
Dale porovnavat a vyzdvihovat tlumeni vzduchoveho a klasickeho podvozku je hloupost.
Co je pak zvlastni, kdyz je napsano, ze prevodovka v xc90 radi hladce, vyuziva cele pouzitelne spektrum otacek a v pseudomanualnim modu radi rychle a ve finale ma mizerne hodnoceni
A tak to není tvrzení redakce, to je vcelku jasný závěr ke kterému musí dojít každý kdo se v těch autech sveze.
Ta kabina je o tom úhlu pohledu, samozřejmě že když to srovnám s nějakou asijskou nebo americkou produkcí tak to lepší bude, v autě za 2,5 míče je to ale šílený. Bezpečnost je pak především chiméra, volvo dneska nenabízí nic víc co by neměl nikdo jiný, takže ano - bezpečná jsou, ale to ostatní také.
A podvozek jsem měl vzduchový, takže tam to porovnání bylo naopak zcela na místě a pro volvo bohužel zcela špatné. Ale jak jsem psal - to bych jim i toleroval resp. by mi to vadilo ze všeho nejmíň, volvo nikdy nebylo žádný přeborník v jízdních vlastnostech a nikdo to od něj nečeká, a prostě s tím nemají zkušenosti a potrvá pár generací než doženou konkurenci. Každopádně ta ztráta je citelná.
Převodovku si popravdě ani nepamatuju, takže buď řadila dobře, a nebo jsem si toho jen v té konsternaci z motoru, podvozku a zpracování interiéru nevšiml, těžko říct. Každopádně touareg má taký dobrou, takže ten rozdíl v hodnocení i může odpovídat...
Ta kabina je o tom úhlu pohledu, samozřejmě že když to srovnám s nějakou asijskou nebo americkou produkcí tak to lepší bude, v autě za 2,5 míče je to ale šílený. Bezpečnost je pak především chiméra, volvo dneska nenabízí nic víc co by neměl nikdo jiný, takže ano - bezpečná jsou, ale to ostatní také.
A podvozek jsem měl vzduchový, takže tam to porovnání bylo naopak zcela na místě a pro volvo bohužel zcela špatné. Ale jak jsem psal - to bych jim i toleroval resp. by mi to vadilo ze všeho nejmíň, volvo nikdy nebylo žádný přeborník v jízdních vlastnostech a nikdo to od něj nečeká, a prostě s tím nemají zkušenosti a potrvá pár generací než doženou konkurenci. Každopádně ta ztráta je citelná.
Převodovku si popravdě ani nepamatuju, takže buď řadila dobře, a nebo jsem si toho jen v té konsternaci z motoru, podvozku a zpracování interiéru nevšiml, těžko říct. Každopádně touareg má taký dobrou, takže ten rozdíl v hodnocení i může odpovídat...
žlababa
se pořád nemůžu zbavit dojmu, že :
Kdo umí řídit špatně, koupí si SUV, protože je to bezpečné.
Kdo neumí řídit vůbec, koupí si SUV od Volva, protože to je "prý" úplně nejbezpečnější.
To, co řidiči XCček na silnicích předvádí je někdy naprosto šílené.
Kdo umí řídit špatně, koupí si SUV, protože je to bezpečné.
Kdo neumí řídit vůbec, koupí si SUV od Volva, protože to je "prý" úplně nejbezpečnější.
To, co řidiči XCček na silnicích předvádí je někdy naprosto šílené.
Budeš se divit, ale je spousta těch, co SUV pro jejich vlastnosti využijí. Stejné jako plakat nad tím, že všichni lidi na sjezdovce nemají schopnosti účstníků MS ve sjezdovém lyžování.
Já bych s dovolením využil tvých slov a trochu je přizpůsobil svému pohledu. Upozorňuji předem, že nejsem majitelem SUV, ale když je příležitost, rád se svezu.
Kdo má mladou rodinu a zná ten věčnej podvědomej strach o své blízké, koupí jim SUV, protože jsou v mnoha ohledech bezpečnější (když s autem "nesportuješ")
Kdo má dostatek peněz, koupí si (např.) Volvo, protože Volvo patří v oblasti bezpečnosti mezi top
To, co někteří řidiči na silnicích předvádí je někdy naprosto šílené
Kdo má mladou rodinu a zná ten věčnej podvědomej strach o své blízké, koupí jim SUV, protože jsou v mnoha ohledech bezpečnější (když s autem "nesportuješ")
Kdo má dostatek peněz, koupí si (např.) Volvo, protože Volvo patří v oblasti bezpečnosti mezi top
To, co někteří řidiči na silnicích předvádí je někdy naprosto šílené
3_diamanty
tu nie je o com ....
pride mi ze touareg je aj premiovejsi v reale ako volvo.... ktore je premiantom skor na papieri...
este aj ten interier touaregu mi je daleko blizsi ako to kupelnove studio od volva ... ktore posobi v kabine hrozne neprirodzene a umelo.... to este aj ten nudny vw je razom akysi pocitovo blizsi a bytelnejsi..... kde ze su stare zlate volva... ach jo.... za mna teda touareg... :yes:
pride mi ze touareg je aj premiovejsi v reale ako volvo.... ktore je premiantom skor na papieri...
este aj ten interier touaregu mi je daleko blizsi ako to kupelnove studio od volva ... ktore posobi v kabine hrozne neprirodzene a umelo.... to este aj ten nudny vw je razom akysi pocitovo blizsi a bytelnejsi..... kde ze su stare zlate volva... ach jo.... za mna teda touareg... :yes:
tak od teba uz ani nic ine nemozeme cakat >:D
Je fakt, že jsem se díval na fotky interiéru XC90 a úplně nadšením neskáču. Když jsem zkoumal co mi konkrétně vadí, našel jsem dvě věci
- nelíbí se mi béžové sedačky
- ten volant je nějakej... velkej, nebo divnej, nebo moc děravej... asi hlavně velkej
- nelíbí se mi béžové sedačky
- ten volant je nějakej... velkej, nebo divnej, nebo moc děravej... asi hlavně velkej
salamoon
z tejto dvojice u mna vyhrava touareg.
aj napriek jeho veku, a aj napriek luxusne vyzerajucej kabine(az na ten tablet) a sedadlam vo volve....
aj napriek jeho veku, a aj napriek luxusne vyzerajucej kabine(az na ten tablet) a sedadlam vo volve....
Volvo má jen pohledný design karoserie..tam to končí.
Touareg má všechno..i po letech vypadá dobře..a Volvo drtí motoricky i jízdně.
Touareg má všechno..i po letech vypadá dobře..a Volvo drtí motoricky i jízdně.
SX
som majitel XC90 necely rok a tento clanok ma zaujal lebo presne Touareg bol v mojom uzkom vybere. Tak prispejem s mojimi skusenostami, hlavne asi dlhodobejsimi ako mal moznost autor testu. (asi spravim aj normalnu recenziu na moje auto)
Problem debat hore je ze vela diskuterov su auto maniaci (vlastne aj ja ale rozlisujem auta podla ich ucelu). A pri takomto pohlade niektore parametre niesu smerodajne. Ako napriklad pre mna terenne vlastnosti Touaregu. Nikdy ich nevyuzijem. Zato viem potvrdit ze 4x4 od Volva (inak myslim ze to neni Haldex ako sa hore pise) mi v pohode staci aby som sa prebrodil v snehu k hotelu na lyzovacku alebo uplne bez problemov pocas poslednej snehovej kalamity 3 tyzdne dozadu.
Touareg som vylucil kvoli zasta
Problem debat hore je ze vela diskuterov su auto maniaci (vlastne aj ja ale rozlisujem auta podla ich ucelu). A pri takomto pohlade niektore parametre niesu smerodajne. Ako napriklad pre mna terenne vlastnosti Touaregu. Nikdy ich nevyuzijem. Zato viem potvrdit ze 4x4 od Volva (inak myslim ze to neni Haldex ako sa hore pise) mi v pohode staci aby som sa prebrodil v snehu k hotelu na lyzovacku alebo uplne bez problemov pocas poslednej snehovej kalamity 3 tyzdne dozadu.
Touareg som vylucil kvoli zasta
Priame zrovnanie so spominanim setsvalcom ( Q7 ) prinieslo jasnu volbu.
:-!
Volvo je pro me synonymum pro pohodlnou a bezpecnou jizdu.
v kazdej moznej kategorii mi je vzdy podstatna kvalita auta a nie to, co v tomto teste nazvali ako fantasticky vzhled!
a tie malickosti, ako je:
Stále poměrně hlučný motor
Vyšší spotřeba
Horší odhlučnění podvozku
to ti vobec nepride dolezite?
tak to je presne ako pises - pre teba synonymum pro pohodlnou a bezpecnou jizdu?!
:-!
Ale nemam dojem, že bavoraky alebo audi, medved su nejake menej bezpečne alebo inovativne vyrobky!
A ten vychvaleny dizajn testovaneho auta - mne tie zadné čínske svetla nesedia so škandinávskym pohladom na svet.
A ze ten stvorvalec sa za jazdy hlučne trápi a žerie a podvozok je hlučny -
;-)
Pak hodlám přejít k Jaguaru.
Takže, já a fanoušek Volva? Dávno ne
BTW - pokud já se jako vlastník jednoho Volva nemám vyjadřovat k Volvům, tak by se i ostatní neměli vyjadřovat ke svým značkám. Jenže to by pak bylo v diskuzích prd, kdyby tu neměl kdo velebit koncern.
pohodička
Tak to já raději Q7
Ved ta Q7 sa odrazila ako kus oceloveho ingotu,a Volvo bolo asi vyrobene z cinu (Sn)
[odkaz]
[odkaz]
To auto je napěchovaný technikou a má krásnej interiér, ale naživo zvenku je to prostě ošklivý jak v základní specifikaci (kde mi mimochodem to auto docela dává smysl) tak i v top SQ7 v tý pěkný modrý.
Doufám, že novej Toureg bude hezčí. Měl by dostat vychytávky z SQ7 včetně 4,0 TDI, k tomu trochu širší nabídku benzínu a doufám, že i benzínový Etron.
Řešit top SUV bez ohledu na cenu a provoz, vzal bych RRS sport SVR, ten zvuk.. Narovinu řečeno, za ten bych přežil i tu spotřebu. Velkej Range je na můj vkus moc okázalej.
Zvažovat velký SUV s ohledem na cenu, což je jedna z mých variant, počkám na Touarega.
XC90 se mi líbí, ale v mých očích za ty peníze prostě nestojí. Nechci ten systém kritizovat, ale v autě za 2 miliony mít haldex (ne úplně doslovně prosím) a R4 diesel prostě nechci. Testovaný Touareg má dvě klasický uzávěrky a k tomu redukci, to je neporovnatelný pohon. Proti Haldexu nic nemám, mám to v autě. Ale když se to někde zahrabe a člověk kouká, jak to různě brzdí kola a po chvíli se to celý začně přehřívat. Jediná možnost je to přeplynovat, aby to i přes to brždění mělo nějakou sílu...
Krom toho nevěřím životnosti podvozku XC90, už minulá generace s tím měla problémy. No a třešnička na dortu je pak ten podvozek. SUV za 2 miliony má být hlavně pohodlný!
Co bych chtěl zkusit je T8, ve výsledku i tebou postovaný porovnání dynamiky s SQ7 mi přišlo velmi dobrý pro T8 (s ohledem na fakt, že je to dvoulitrovej benzín). Nějak ale nevěřím, že to Volvo dotáhlo do 100%. Hlavně co se týká pohonu. No a pak to poslední, za cenu XC90T8 je Cayenne SE hybrid nebo GLE 500e. A při porovnání bych si v téhle konkurenci na Volvo úplně nevsadil. Co by mě zajímalo je srovnání Cayenne SE hybrid vs SQ7. Ale je to zase ob generaci. Cayenne má být letos taky novej.
Každopádně nemám zkušenost s Q7, ale Cayenne Turbo S jezdil pro mě naprosto nepochopitelně, to byl fakt zážitek jak se dokáže něco takovýho naskládat do zatáček..
A hlavne-nekupuju si auto podle toho jak v pripade naprosto nepravdepodobne specificke nehody to teoreticky dopade :-) Kdyz pominu tu prehanenou bezpecnost Volva, auto si kupuju at s nim jezdim a ne bouram a navic kazda situace pri nehode je tak mega odlisna, ze to je proste nesmysl...co kdyz se treba pri vyhybacim manevru s SUV prevrhnes? V takove situaci by teoreticky byl nejbezpecnejsi maly sportak, koupis proto maly sportak? ;-) Bohuzel tak nekdy lidi pri koupi auta uvazuji.
Chceš snad tvrdit, že když si člověk koupí káru za min jeden a půl míče, tak ho nezajímá jak jezdí? Kamaráde, to je to první, co lidi zajímá! Jestil si to ty peníze vůbec zaslouží.
Já vždy, když sednu do jakéhokoliv Volva, jsem pln očekávání, ale to se po pár stech metrech úplně rozplyne a zbyde jen pachuť. Ano, chápu, že Volvo dělaná auta trochu jinak laděné, ale takové vlastnosti umí s klidem nabídnout i jiní výrobci za podstatně nižší cenu. Takže já se vždy po vystoupení sám sebe ptám, jestli to fakt tím perfektním designem i končí a odpovídám si záhy, bohužel ano. :-!
sledoval som nedajno porovnanie E kombi s novym V90
Mercedes vo vsetkom lepsi - zrychlenie, spotreba, maximum, a samozrejme obrovsky priestor! A to Volvo bolo o cca 160.000 korun drahsie?
Preboha, tak preco by som to mal zaplatit?
Chapem, ze tu jazdi vela Volvo, lebo ako jazdene auto ma v Nemecku snad najvacsi pokles ceny - a tak priviest si dva roky stare za super cenu by som kludne riesil aj ja, preco nie? Ale ked si mozem vybrat nemecku trojku ( Audi, Mercedes, BMW), tak nevidim ziadny dovod za tie prachy do Volva.
A ejhle, v AMS vyjde test kombíků, kde je éčko, A6, superb a S90, a ve kterém říkají prakticky to samé co já a volvo dají na poslední místo. To auto opravdu není v žádném ohledu soupeř pro aktuální éčko.
Ale superb je v tomto případě nepodstatný, v tom AMS testu se v přímém srovnání S90 potkalo s éčkem a jediné v čem jsou na stejné úrovni je cena.
Ale musím říct, že třeba u testu S90 mě docela zaskočil pohled na rezervní kolo značky Chao Yang v mírně orezlém kurfu...
[odkaz]
Takže mi zde zbývají ty ostatní vlastnosti, tedy konkrétně jedna vlastnost - design. A to je u relativně drahého auta pro mě dost málo...
Navíc, jak je možno se v testu dočíst, co se komfortu týče, Touareg má na Volvem navrch; takže tvrdit, že je SYNONYMEM pro komfort, je poněkud "zastaralé"- asi to platilo pro předchozí generaci Volvých produktů.
Zastavme se ještě na chvíli u kompozitního příčného pera na zadku: kvůli úspoře hmotnosti ano, ale kvůli komfortu u takto velkého, těžkého a značným výkyvům v zatížení podléhajícímu autu to je prostě non-sense. To to v testech na milión ujetých km zkušební piloti neodhalili?! Ale ano, určitě odhalili, ale příčné listové pero mělo podle představ marketérů odvézt pozornost od čtyřválců. Sice nikoliv v negativním slova smyslu, to nebyl záměr, ale stalo se....
Čína si Volvo vyrábí už hlavně pro sebe.
Touareg má techniku ve všech směrech lepší.
Technika je jasně lepší u Touarega.