Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo Audi v „Domově quattro“. Vůz jsme na sněhu nešetřili, přesto obstál na výbornou.
Zpět na článek
20. 1. 2017 21:38
20. 1. 2017 21:59
20. 1. 2017 23:28
21. 1. 2017 00:53
21. 1. 2017 12:06
21. 1. 2017 12:16
21. 1. 2017 11:09
21. 1. 2017 14:04
21. 1. 2017 15:17
21. 1. 2017 19:10
21. 1. 2017 19:16
21. 1. 2017 19:31
21. 1. 2017 19:38
21. 1. 2017 19:49
21. 1. 2017 22:55
22. 1. 2017 04:28
22. 1. 2017 10:44
22. 1. 2017 10:40
22. 1. 2017 10:50
22. 1. 2017 11:21
22. 1. 2017 10:48
22. 1. 2017 11:01
22. 1. 2017 11:51
20. 1. 2017 19:11
viskózní spojky
Ty spojky co odpojují kardan nejsou určitě viskózní, jak se mylně tvrdí v článku. Kde na tohle pan Mička přišel ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2017 23:27
Re: viskózní spojky
Asi tam co je krátkozraký řešení benzínovej šestiválec když můžu mít 2.0 naftu = jak píše autor :-)

Hele kterej fakt fanatik mi dal :no: = za to že v lepšim prémiovym modelu střední třídy neupřednostňuju 4 válce v naftě před šestiválcema? >:D >:-[]
20. 1. 2017 19:20
Přínos ultra quattro
V čem vlastně spočívá přínos systému ultra quattro ? V technických datech má 2,0 TDI 140 kW vybavené ultra quattrem spotřebu 4,5ltr. A zároveň o 20 kW silnější šestiválec 3,0 TDI s plnokrevným fulltime quattrem spotřebu pouhých 4,6 ltr/100km, rozdíl je desetina litru a 20kW takže ve výsledku nula nic

Zcela mi uniká smysl komplikovaného odpojování kardanu
Rozbalit vlákno
40
Avatar - fOE
20. 1. 2017 19:40
Re: Přínos ultra quattro
Cena?
20. 1. 2017 19:52
Re: Přínos ultra quattro
To určitě ne
Avatar - fOE
20. 1. 2017 22:19
Re: Přínos ultra quattro
Proc je to urcite? "Haldex quattro" muze byt (teoreticky) levnejsi. Jak je to konkretne tady vedi jen v Audi.
20. 1. 2017 22:35
Re: Přínos ultra quattro
A proč myslíš že by haldex měl být levnější ? Vícelamelová spojka + ovládací čerpadlo + hydraulické písty + soustava řídicích ventilů + filtry + elektronická řídicí jednotka,
Tohle všechno by mělo být levnější než mechanický samosvor skládající se z několika málo strojně obrobených ocelových dílů ?

Jestli k tomu máš info zajímalo by mě to
21. 1. 2017 07:20
Re: Přínos ultra quattro
A v případě ultra qauttro se jedná vpředu o vícelamelovou spojku s přítlačným členem tvořeným šroubovicí s oběhem kuliček ovládaným elektromotorem přes šnekový převod. Vzadu pak je navíc zubová spojka elektromagneticky ovládaná přes pákový převod. Plus řídicí jednotka systému. Ani tady nejsem přesvědčený, že zrovna výrobní náklady by měly být tím důvodem
Avatar - fOE
21. 1. 2017 09:20
Re: Přínos ultra quattro
1) Nejde o naklady vyrobni, jde o naklady celkove. Pises o 0,1L, ikdyby to treba bylo jen toho 0,1L tak za tim stoji nekolik gramu CO2 a za tim dalsi naklady.
2) Nehlede na to ze Haldex muze znit slozite a draze, ale duvod proc se prosadil hlavne v levnych autech je nasnade, je to jednoduse ve velkych seriich levnejsi reseni. Kdyby nebylo, potkavali bysme vic poctivych diferakovych reseni nez variaci na haldex.
21. 1. 2017 09:37
Re: Přínos ultra quattro
omyl, těch 0,1 ltr navíc bere šestiválec proti čtyřválci. Pokud bychom srovnávali klasické quattro a ultra vždy se stejným motorem, rozdíl by nemusel být vůbec žádný. Ostatně z mechanické konstrukce ultra quattro ani vyšší efektivita nijak nevyplývá

a důvody pro prosazení haldexu nejsou ty co píšeš. Důvodem jsou mechanické ztráty zadního pohonu u řešení s příčným motorem. Proto mají příčné motory zásadně odpojovací zadek a to platí napříč všemi značkami. Cena haldexu apod. na to nemá vliv
Avatar - fOE
21. 1. 2017 11:15
Re: Přínos ultra quattro
"by nemusel" mi zni jako domenka. "zásadně odpojovací zadek" je uz dnes taky pisnicka minulosti, ne? Pokud vim tak aktualni haldex v koncernu posila dozadu neco vzdy.
Podstatou meho zdeleni je predevsim to, ze pokud neco chodi jako kachna, kvaka jako kachna a vypada to jako kachna, bude to kachna. Ty v tom hledas neco vic, nejaky skryty duvod, ja ti davam ty nejpravdepodobnejsi duvody a pokud nedelas u audi a NEVIS (ne nemyslis si) ze ultraquatro stoji stejne nebo vic, resp. ze spotreba snim je stejna nebo vyssi pak jen varis z vody a z nejakeho duvodu se snazis prehlizet ocividne.
Vsechno co automobilky delaji delaji z ekonomickych duvodu, pokud si audi komplikuje (proti minulosti) svuj vyrobni program, nedela to ze zadneho jineho duvodu nez ekonomickeho. Jestli je to ekonomika skrze cenu dilu, CO2, uspory z rozsahu, mensi poruchovost v zaruce (nebo naopak vyssi poruchovost po zaruce a snaha vydelat na nahr. dilech), moznost presnejsiho dimenzovani dilu / stlaceni variant dilu a kdo vi co jeste... je jedno, nic jineho nez ekonomika za tim nebude.
21. 1. 2017 11:49
Re: Přínos ultra quattro
Ale ekonomika není jen o snižování nákladů. Ekonomika je rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou. Kdyby vítězila jen nejlevnější řešení, tak by vůbec nedělali ani 4x4, pohon jen dvou kol bude vždy ještě levnější.

Ekonomika je o tom, aby výrobce nabídl kvalitní řešení které mu zákazník rád zaplatí. U systému ultra si nejsem jistý výsledkem, ovšem pokles kvality může výrbce v praxi nahradit účinnější masírkou laických zákazníků. I tenhle článek p.Mičky je toho příkladem

Co se týká úspor paliva, nevařím z vody ale vycházím z konkrétních čísle uvedených v článku + obecných znalostí o motorech

A mýlíš se pokud si myslíš že haldex dozadu vždy posílá nějakou sílu. Nicméně podrobné vysvětlení by bylo už hodně nad rámec této diskuze
Avatar - fOE
21. 1. 2017 12:00
Re: Přínos ultra quattro
Ano, a jak audi konkurence uci: zakaznik rad zaplati i za ultra. Podobne, odpojitelne "ultra quattro" pouziva i takove BMW, pouzivalo jej vzdy a vsude, snad az na vyjimku v samotnych zacatcich, a pouziva ho dokonce uspesneji nez samotne audi (BMW proda vic 4x4 nez Audi) ikdyz z pohledu zeleza jde o horsi reseni. Co prodava zjevne neni technicke reseni, resp. schopnost rozeznat jednotlive systemy u zakazniku je bud mala, nebo zadna. A kdyz teda v Audi dospeli k zaveru, ze je jedno jestli budou montovat klasicke quattro nebo ultraquattro, cisilka na strane prijmu zustanou stejna, muselo byt motivatorem k teto komplikaci vyrobniho postupu nakladova cast. Jen tezko za tim budeme hledat neco jineho, treba vyssi bezpecnost, okulahodici design nebo jine neekonomicke faktory. ;-)
21. 1. 2017 12:10
Re: Přínos ultra quattro
Opět se mýlíš. Bmw nepoužívá ultra quattro, ale otočený "Haldex". A zásadní rozdíl je v upřednostňované nápravě - Bmw v duchu své tradice má trvale hnaný zadek ke kterému připojuje předek. Audi u plnokrevného quattra stejně jako BMW také preferuje zadek, ale systém ultra tyhle preference zcela otáčí.

Jeslti ovšem u audi vědí, že jejich zákazníci stejně rozdíl nepoznají, tak budiž. Je to ovšem velký krok zpátky a podle mě to může silně narušit image značky. Důvodům nadále nerozumím
Avatar - fOE
21. 1. 2017 12:27
Re: Přínos ultra quattro
Opet se hrabes v detailech a pro drobnost nevidis (nechces videt?) celek. Ale diky za sondu do konstrukce xDrivu, ktera nas posunula dal. :-) Jde o to ze BMW nepouziva na diferencialu zalozeny pohon 4x4 uz drahne let, nepouziva ani ultraquattro jak jej ted uvadi audi, ale to je jedno, podstatne je ze pouziva neco co je stejne kompromisni reseni (jak jinak nazvat system ktery jeste donedavna pri vyssich rychlostech musel nucene odpojovat predek, aby se neprehral? To ze si majitele BMW priplatili nemale desetitisice a od 130kmph jezdili stejne jen s RWD, proste i premie ma v kompromisnich resenich tradici). Poctive quattro osobne povazuju za to poctivejsi reseni nez xDrive, to "poctive zelezo", a stejne zakaznici kupovali vic ctyrkolek u BMW nez u Audi. Kdyz neresi tohle, proc by meli resit ultraquattro u audi? A jake naruseni image? Pokud image nenarusili A1, A3, Q3 s haldexem proc by to ted melo udelat ultraquattro?

Popisme si jak vypada evropsky premiovy trh: Audi se furt prodava +- stejne s FWD jako AWD, nejprodavanejsi motorizaci je 2.0tdi. Stejne to bude u BMW i u MB. Nejprodavanejsi velke SUV kontinentu je XC90, ktere vic nez 4 valce ani nenabizi a to dalsi reseni ani nezminuju atd. atd. atd. Takze vetsine lidi jsou technicka reseni receno kulantne volna. Problem to bude pro tech, strelim od boku, 20% lidi co se zajimaji. Tem to muze byt proti srsti, muze, nemusi. Na druhou stranu neni to jedine polovicate reseni od audi a nezda se mi ze by ty jine byli takto kritizovane. Co treba 8A dostupny jen k vykonejsim 3.0tdi, to 7 stupnove dsg je taky prece levnejsi reseni. Zrovna tak to priskrceni slabsiho 3.0tdi na jen 400Nm, tedy hodnotu uz davno beznou pro jednoturbove 2L diky te prevodovce je "velký krok zpátky" a prece lidi neberou do rukou vidle a showroomy audi utokem.

Taky mi tohle reseni neni sympaticke (ikdyz nemusi, zakaznikem nejsem), ale z pohledu firmy to chapu.
21. 1. 2017 13:19
Re: Přínos ultra quattro
Situace kolem dvouspojek tu byla opakovaně zmíněna a kritizována. I před tímhle posledním vývojem, který je částečně pozitivní. Pozitivní aspekt je, že máš 8HP už i k silnějšímu třílitru s jedním turbem ve střední třídě. Negativní je, že slabší šestiválec ořízli.

Nejsem si pak jistý, jestli je S tronic levnějším řešením. Na rozdíl od 8HP je to převodovka exkluzivně používaná Audi a musí zaplatit veškeré náklady. V USA pak i dříve používali 8HP, S tronic byl záležitost EU (což ještě víc omezuje počet kusů na rozprostření nákladů). Prý jsme dvouspojky měli rádi. :-) Je tu asi nějaká možnost sdílení, hlavně know-how, tedy přenesení nákladů na masověji vyráběné převodovky pro příčnou zástavbu.
21. 1. 2017 12:12
Re: Přínos ultra quattro
Jenže Audi si to zkomplikovalo dvěma spojkami, aby mohli kardan odpojit. Tak se náklady nešetří a BMW takové řešení nepoužívá (a snad ani nikdo jiný). To dává smysl jen jako snaha o snížení spotřeby (asi jako volnoběžky v nábojích u přiřaditelného pohonu).
21. 1. 2017 12:17
Re: Přínos ultra quattro
Smysl by to na pohled dávalo, ale zastavení kardanu znamená zase roztočení původně stojících satelitů v zadním difu + protiběžné roztočení pravého výstupu z difu. Ti do značné míry neguje přínos zastaveného kardanu. Prostě co se točilo se zastaví a co stálo se naopoak roztočí. Úspora nula nula prd
21. 1. 2017 12:50
Re: Přínos ultra quattro
Tím smyslem jsem nemyslel, že je to smysluplné řešení z hlediska úspory paliva (to nesoudím, proto snaha). Chtěl jsem říct, že nevidím jiný důvod, proč vůbec přemýšlet o použití něčeho takového. A rozhodně to není úspora nákladů. Pochybuji i o snížení poruchovosti.
21. 1. 2017 11:57
Re: Přínos ultra quattro
Ano, bude to domněnka. Ale vem si, že jde o dvoulitrový čtyřválec proti třílitrovému šestiválci a rozdíl je desetina litru. To je samo o sobě málo. Jakou že úsporu to tedy přinesl nový pohon všech kol? Musí to být nula nula prd, nebo jsou kouzelníci a šestiválec jim v cyklu jezdí za méně než čtyřválec. Nejsem si však úplně jistý tím, jaké quattro má 160 kW V6.
21. 1. 2017 12:11
Re: Přínos ultra quattro
MT: V6 má fulltime. Ten ultra je pouze pro čtyřválce, píše se to v článku
21. 1. 2017 12:38
Re: Přínos ultra quattro
A ty jim tu věříš nos mezi očima? :-) Podíval jsem se do materiálů Audi a nenašel jsem to explicitně napsané. V technických datech jsou pak popisy pohonů slovo od slova stejné. [odkaz] [odkaz] Čtyřválec ani nemá v názvu ultra.

Vzhledem k tomu, že technická data mluví o mezinápravovém diferenciálu, se mě buď snaží vodit za nos, nebo je tam chyba, nebo i čtyřválec má "klasické" quattro.
21. 1. 2017 13:05
Re: Přínos ultra quattro
nojo pak je otázka jestli pan Mička vůbec testoval provedení ultra :-)
Avatar - fOE
21. 1. 2017 12:14
Re: Přínos ultra quattro
Ten sestivalec ma jiny prubeh krouticiho momentu nez jednoturbovy r4, treba ma i jinak poskladane prevody. Jinak receno bych se nedivil kdyby se stejnym quattrem vychazel "paradoxne" v6 lip nez r4. To paradoxne jsem dal do uvozovek schvalne, v beznem provozu to je jev dosazitelny relativne snadno a zjevne se blizi doba kdy se da podobneho vysledku dosahnout i v laboratori.
Jako nerealny mi proto neprijde ani scenar kdy 2.0tdi a 3.0tdi se stejnym quattrem budou mit spotrebu treba 4.7 vs. 4.6 ve prospech 3L, a az ultraquattro tomu 2L pomuze se dostat o 1-2 desetinky niz.
Je to vareni z vody, ale nevidim to jako nerealne.
21. 1. 2017 12:31
Re: Přínos ultra quattro
Rozdíl není zase tak velký, protože je šestiválec omezený na 400 Nm (tedy stejnou hodnotu, jaké dosahuje čtyřválec), aby mohl mít stejnou převodovku. Jen to zvládne ve větším rozsahu otáček. A podle materiálů Audi mají skutečně stejné převody, i stejný stálý převod. Pokud je tam nějaký rozdíl, tak v softwaru (šestiválec unese agresivnější řazení nahoru, nepřekvapilo by mě však, kdyby měl stejně agresivní mapu i čtyřválec i za cenu toho, že mu to nebude svědčit; není to zrovna prémiové, ale spotřeba je spotřeba).
Avatar - fOE
21. 1. 2017 12:39
Re: Přínos ultra quattro
Bavime se zde o desetinkach, pri cca 5L spotrebe tak resime 2% coz je vicemene chyba mereni. Tohle vs. to ze ten V6 ma tech 400Nm vyrazne niz, zminujes jine softwareove naladeni...
Vazne ti z toho vychazi, ze to o cem pisu neni mozne (ne pravdepodobne, ale mozne)?
21. 1. 2017 12:54
Re: Přínos ultra quattro
Ano, věřím, že v praxi může být šestiválec úspornější. Ale v NEDC? Možná ne nemožné, ale hodně těžké. Bylo by asi třeba, aby u čtyřválce rezignovali na normovanou spotřebu a třeba si řekli, že je kultivovanost důležitější. To se může stát, ale nevsadil bych si na to. Musel bych si je vyzkoušet, abych si udělal lepší názor.

Co se týče točivého momentu, na NEDC nepotřebuješ 400 Nm (i v tisíci otáčkách by mělo stačit méně). Problém je, jak to bude fungovat mimo cyklus.

Momentálně si ani nejsem jistý, jaký pohon ta auta ve skutečnosti mají. Tahle diskuze může být bezpředmětná (můžou ho mít klidně stejný a rozdíl je prostě motor).
21. 1. 2017 15:59
Re: Přínos ultra quattro
Srovnání tabulkových spotřeb obou motorů je v odkazech od -MT-

A za povšimnutí stojí, že 2,0 TDI 140 kW Stronic fulltime quattro má kombinovanou spotřebu 4,5 ltr. tedy nachlup stejnou jako udává pan Mička u toho ultra quattro.
Takže i sám výrobce tímhle potvrzuje, že systém ultra spotřebu nijak nevylepší
21. 1. 2017 19:09
Re: Přínos ultra quattro
Nebo Mička prostě neví, v čem to jel. To se pak těžko hledají rozdíly. Jen by v tom případě ty kecy okolo byly pěkný trapas. :-)

Čím dál tím víc jsem přesvědčen, že to auto mělo normální quattro. Někde jsem četl, že Sportback zatím ultra quattro ("quattro mit ultra Technologie") nemá. Normálně bych to nebral zase tak vážně, odpovídá tomu však realita jejich technických údajů. O A4 (normální, ne allroad) jsem myslím četl, že ultra quattro mají mít čtyřválce s manuální převodovkou. Tak jsem se schválně podíval. [odkaz] [odkaz] [odkaz] Sedí to. Oba S tronicy mají psané normální quattro, manuál má psané ultra. Pro další už tyhle soubory nemají, ale i v konfigurátoru to sedí - ty s ultra tam mají Permanent verfügbarerer Allradantrieb quattro místo Permanenter Allradantrieb quattro. Kryptické, ale konzistentní. V galerii k článku manuální převodovku nemají a taková kombinace ani není v konfigurátoru.
21. 1. 2017 19:14
Re: Přínos ultra quattro
Mimochodem, Audi uvádí, že quattro mit ultra Technologie má ušetřit až 0,3 litru. :-)
21. 1. 2017 19:20
Re: Přínos ultra quattro
Ty odkazy ale můžou být neaktuální. Status mají August 2015, což je rok a půl staré

No pořád čekám že se tady p.Mička objeví a všechny pochyby konečně vysvětlí
21. 1. 2017 19:39
Re: Přínos ultra quattro
Také jsou k A4 a budou z doby uvedení na trh (předpokládám, že chybějící kombinace motor-převodovka byly představeny později). Jen jsem si chtěl ověřit, jestli ta informace (ultra jen k manuálům) sedí, a hlavně se podívat, co tam vlastně píší, když je to ultra. A píší to tam hodně jednoznačně - nic takového v datech ke Sportbacku není. Zkontroloval jsem to i v konfigurátoru, kde to tak jednoznačné není, ale jsou tam dva popisky a přesně to odpovídá (čtyřválce s manuálem mají jeden, zbytek má druhý).
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 19:49
Re: Přínos ultra quattro
Citace z Burešova zdejšího článku: "Čtyřválcové agregáty v kombinaci s manuálem budou nově dodávány se systémem quattro ultra, který byl vyvinut pro úsporu paliva"

[odkaz]

Zdá se, žes to vážně trefil ;-) :yes:

Tak, a tohle je přímo ze stránek českého Audi: Stejně jako u Audi A5 Coupé je i zde pro čtyřválcové motory TFSI a TDI kombinované s manuální převodovkou připraven nový pohon všech kol quattro s technologií ultra. Všechny motorizace s převodovkami S tronic a tiptronic budou stále dodávány v kombinaci s permanentním pohonem všech kol quattro.

Hmm, docela blamáž. Že by ti pořadatelé byli vážně tak hloupí? Skoro se mi tomu nechce věřit.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 09:42
Re: Přínos ultra quattro
1) zapomínáš že to má bejt rozdíl mezi R4 2.0 a V6 3.0 = taky mi uniká smysl horšího řešení = to je úspora úplně vo ničem

Edit: Člověk si uprostřed příspěvku odskočí a koukám že kalousek ti to teda totéž už napsal ;-)

Ale zajímalo by mě za kolik reálně jezděj ty 6válce = když 2.0 TDI jede za 12 l :-)
Avatar - fOE
21. 1. 2017 11:33
Re: Přínos ultra quattro
2.0tdi ma v A6(!) hned nekolik kolegu a vsichni se pohybuji kolem 8L, zadnych 12. ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 18:01
Re: Přínos ultra quattro
V článku je 12 ;-)
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 19:11
Re: Přínos ultra quattro
Mohl bys alespoň umět číst. Je nějaký auto, který to ve vyjímečném režimu neumí za 12?
Jezdili v horách, zkoušeli pohon a pokud nevíš, co to obnášelo, plácáš jen kravinu jako vždy. Rozhodně to nebyla běžná jízda.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 21:13
Re: Přínos ultra quattro
Ty a fOE se naučte číst = já se jen ptal kolik jezděj šestiválce = já jel ve čtvrtek v 5 ráno na otočku přes 300 km, na teploměru -16°C a na konci sem s ledem obalenym autem zastavil před myčkou s průměrem 9,7 = s V6 benzínem :-)
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 22:17
Re: Přínos ultra quattro
To nic nemění na zbytečnosti otázky. Co chceš porovnávat, když nevíš jak kde jezdil?
Stejně jako tvoje spotřeba je bezcenný údaj, když nevím kudy kam jak rychle jsi jel. Určitě bys tutéž trasu zvládl i s vyšší a zřejmě i s nižší spotřebou. A na 99% by to benzín dvoulitr zvládl za míň.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 22:43
Re: Přínos ultra quattro
Chtěl sem vědět za kolik by to dal šestiválec když 2.0 TDI ukázal 12 = co tě na tom furt překvapuje? :-)

12 litrů s 2litrovou naftou je prostě hodně = nic víc nic míň

Problém je jak píšeš že Mička možná nevěděl s čim jede = co když jel s třílitrem? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2017 23:28
Re: Přínos ultra quattro
Nejen tobě :-|

Ale jinak je to pěknej PR článek :-)

Proč chtít šestiválec když je tu 2.0 nafta. Levný řešení 4x4 funguje stejně jako pravý quattro s diferenciálem a líp než 4x4 konkurenčních značek který radši nasazujou řetězy = je to tu čim dál větší sranda :yes: >:-[]
21. 1. 2017 07:21
Re: Přínos ultra quattro
Data výrobce tohle taky nijak nepotvrzují, už to přece píšu nahoře
20. 1. 2017 21:36
Koncernová auta
Je zajímavé, jak koncernová auta jsou TOP, mají špičkové podvozky atd. a když přijde nová generace jako teď, tak se napíše, že starší generace podvozkově zakopávala ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
21. 1. 2017 02:06
Re: Koncernová auta
Starší generace ano, ale u jiného modelu: "... když novinku srovnám s postarším modelem A6..."
20. 1. 2017 21:38
vw v krizi
nuda,šeď,nic moc,koncern je v koncích....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
20. 1. 2017 21:59
Re: vw v krizi
pandora v koncích, pořád to samý dokola....
Avatar - rohYpnol
20. 1. 2017 23:28
Klobouk dolů
Perfektní.

Článek, fotky, auto...

Takže to jde, když se chce (a když je vůz té správné značky)...

Ještě se ale vrátím k A5 sportback. Jak byla předešlá generace nudná a nepodařená, tak před tou současnou se opravdu musím hluboce sklonit. Její linie jsou jednoduše nádherné. Ano, takhle si představuji Audi :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2017 23:43
Re: Klobouk dolů
Já si zase takhle Audi nepředstavuji...Ale ne, nechci být zlý, jen ten předek je prostě...nope. On i minulý Sportback mi vedle krásné A7 připadal trochu jako chudý příbuzný a obávám se, že nová generace na tom mnoho nezmění, aspoň z mého pohledu.
Avatar - Floyd
21. 1. 2017 00:53
Pane Mičko,
tak tento článek se vám fakt povedl. Je znát, že vlastní dojmy vám jdou a dobře se čtou. Držte se toho.

Speciálně pro Ikarlos: To byla pochvala, kdyby to nebylo jasné.
Rozbalit vlákno
10
21. 1. 2017 07:39
Re: Pane Mičko,
Článek je určitě pěkný, ovšem pan Mička v úvodu píše že pohon všech kol quattro byl jedním z hlavních bodů jeho zájmu. Takže jsem čekal mnohem důkladnější otestování

- například autor píše že "Na klikaté silnici dochází k odpojování pohonu zadní nápravy jenom zřídka". Ale už nevíme jak to poznal.

- nikde nepíše jak se systém chová při prudkém rozjezdu, jestli předek trochu prohrábne nebo ne. A nepíše ani jak to vypadá naopak při velmi citlivém rozjezdu na hodně kluzkém povrchu

- nepíše jestli je systém v činnosti i při brzdění motorem, což výrazně pomáhá například při sjíždění prudkých klesání na sněhu ale vlastně při jakémkoliv brzdění na kluzkém a nestejnoměrném povrchu

- píše, že "systém je na možnou ztrátu trakce připraven ještě dříve, než k ní vůbec dojde..."
Takže by mě zajímalo jak systém předem pozná, že třeba končí suchý asfalt a přichází ledová plotna.

atd ...
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 08:49
Re: Pane Mičko,
Jak už sem psal, PR je to pěkný :-)
21. 1. 2017 08:55
Re: Pane Mičko,
Tak já doufám, že nám to pan Mička ještě vysvětlí.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 09:17
Re: Pane Mičko,
No nevim = v závěru psal že laik to nemá šanci poznat ;-)
21. 1. 2017 09:48
Re: Pane Mičko,
:-) pravda, dost jsem znejistěl hned u těch viskózních spojek, o kterých víme že se v celém koncernu přestaly používat tak před patnácti lety a u samotného Audi si nejsem jistý, jestli je vůbec kdy mělo
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 09:55
Re: Pane Mičko,
Jo myslim že mělo = bohužel tu sou zablokovaný odkazy na * = fakt úchylný, ani nejde napsat auto forum >:D ale před časem tam byl dost dobrej přehled pohonů 4x4 s názvem: Systémy pohonů 4x4 pod lupou, nenechte se vodit za nos = doporučuju :-)
21. 1. 2017 10:18
Re: Pane Mičko,
Koukám na přehled sysému Audi a viskózní spojka tam skutečně nebyla nikdy

[odkaz]
21. 1. 2017 12:06
Re: Pane Mičko,
Před patnácti lety ne. Byla v první R8/ Gallardu.
21. 1. 2017 12:13
Re: Pane Mičko,
Ano na to jsem zappomněl. U obráceného pohonu s trvalým zadkem měli viskózu pro pohon předku. Ale už tam doufám taky není
21. 1. 2017 12:16
Re: Pane Mičko,
Druhá generace R8 a Huracán by měly mít Haldex (tedy nějakou variantu).
21. 1. 2017 09:51
Obsah článku
přesně odpovídá známému úsloví o chlebu a písni. Jak někdo psal výše, začíná to tu být docela sranda ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Zappa
21. 1. 2017 11:09
heh
pobavilo, pobavilo.....
tak asi nie som ten laik?!
;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 14:04
Quattro
A není možné, že Audi tímto krokem (ultra quattro) začalo s pomalou likvidací klasického quattra? Neboli první nenápadný krok, a později úplné nahrazení?
Rozbalit vlákno
26
21. 1. 2017 15:17
Re: Quattro
Ano, likvidují to co bylo dlouhá léta jejich chloubou
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 18:04
Re: Quattro
Za potlesku autora článku = nejde poznat rozdíl :-|
21. 1. 2017 19:10
Re: Quattro
Což bude nejspíš proto, že to auto mělo ve skutečnosti normální quattro, ne ultra quattro. :-) To je pak těžká práce, to hledání rozdílů.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 19:16
Re: Quattro
Jestli ano, pak je to ultra-trapas. Ale ne Mičkův, nýbrž pořadatele akce. Pokud ho posadili do auta, a řekli, že je to Ultra.......
21. 1. 2017 19:31
Re: Quattro
Ano - když napíšeš, žes nepoznal rozdíl. Žádný tam nebyl, je to tedy přesná informace. Je to však potenciální past. Pokud kolem toho vymyslí omáčku a bude básnit, jak to fungovalo či nefungovalo, prostě bude čtenářům mazat med kolem huby, tak to bude jeho trapas.

Těžko říct, co mu řekli nebo neřekli. Nevěřím znalostem prodejců a lidé ze zastoupení značky na tom nejsou o moc lépe. To není jako na mezinárodní prezentaci, kde máš inženýry z automobilky a můžeš je vzít za slovo.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 19:38
Re: Quattro
Zatím je to celé spekulace, ale pokud jsi to trefil, nemám za zlé Mičkovi, že to nepoznal a rozplýval se. Málokdo by se nenechal oklamat.
21. 1. 2017 19:49
Re: Quattro
Nemám mu za zlé, že se rozplýval. Pokud to bylo normální quattro a myslel si, že má v rukách ultra, chápu nadšení, "nejde to poznat" atd. Ale vem si, co citoval kalousek: "Na klikaté silnici dochází k odpojování pohonu zadní nápravy jenom zřídka." Nejenže je otázkou, jak to poznal, když je tak dobrý (řekněme, že to mohl ukazovat display, třeba ta auta měli v nějakém módu pro inženýry, ani to nemusí být běžně dostupné), ale pokud to bylo normální quattro, ani k tomu nemohlo dojít. Mám představu, jak mozek funguje, jak člověka dokáže ovlivnit, když mu řeknou, že je to ultra quattro. Jen je to pak trapné, když se do něčeho takového chytíš a provalí se to.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 22:47
Re: Quattro
Pánové přerušim vaši nesoudnou chválu = je to hrubá chyba Mičky :-!

O pořadateli nemluvim = to je prase

Takže buď PR nebo podvod = fakt skvělý :yes: >:D
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 22:55
Re: Quattro
Nesoudnou chválu? Ty dokážeš kdykoliv překvapit.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 22:59
Re: Quattro
Jj nestoudnou chválu Mičky = naprosto totálně absolutně nesoudnou! :-)

Píšete že udělal naprosto zásadní hrubou amatérskou chybu = ale nemáte mu to za zlé

Myslíš že by se tohle stalo Vaculíkovi? ;-)

Jako profesionální editor se sklonama k pravdě a správnosti sem k tomuhle článku extrémně kritickej :no:

Celý je to buď užvaněný PR nebo podvod a nesmysl = jel jinym autem než popisuje
Napadá tě jak hůř? :-)
22. 1. 2017 04:28
Re: Quattro
Stále čekám kdy se tady pan Mička objeví, aby nám vše vysvětlil. A že tuhle diskuzi čte potvrzuje fakt, že už opravil v článku chybu spočívající v původním tvrzení, že obě spojky odpojující kardan jsou viskózní.

Mimochodem, opravou jen nahradil jednu chybu druhou. Teď píše nově, že ty spojky jsou obě lamelové, což bohužel taky není pravda. Lamelová je ve skutečnosti pouze jedna - přední, a ta zadní u diferenciálu je zubová. Na běžně dostupných vyubrazeních systému ultra je to vidět naprosto zřetelně.
[odkaz]
22. 1. 2017 10:44
Re: Quattro
Skutečně od redaktora nečekám, že to auto zvedne, aby si ověřil, co tam vlastně je nainstalované. Případně to pro jistotu rozebere, kdyby si nebyl jistý z vnějšího pohledu. Pokud mu řekli, že je to ultra, a on jim věřil, tak dobrá. Ano, měl vědět (měl být připravený, když ho to tak zajímalo), že se k samočinným převodovkám normálně nedává (výjimkou je allroad, jestli si dobře vzpomínám), a měl to zpochybnit, případně si to ověřit.

To však zase tak velký prohřešek není. Ano, měl by teď zjistit, jak to ve skutečnosti bylo, a do článku to doplnit.

Pokud to ultra není, tak je přeci naprosto pochopitelné, že tam ty rozdíly nebudou. Problém máš ve chvíli, kdy si začneš vymýšlet.
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2017 09:36
Re: Quattro
Viz i kalousek dnes 04:28 = nesoudnou nestoudnou nekritičnost ;-)

Čemu se přikláníš? Je to a) bezpáteřní PR nebo b) amatérština nebo c) podvod na Mičkovi kterej sbaštil i snavijákem? Můžeš dát i kombinaci :-)

Napadá tě jak hůř?
Avatar - _Karel_
22. 1. 2017 10:40
Re: Quattro
Nejpravděpodobněji si myslel sám Mička, že je to ultra. Možná mu to ale řekli pořadatelé, a pak by to nepoznal nejspíš ani Vaculík.
Že bys to poznal ty, o tom nepochybuji.

Ale ve finále- je to Audi, tak to bylo samozřejmě nestoudný PR, to je jasný, ne?
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2017 10:44
Re: Quattro
Souhlasim s pár výjímkama

1) Vaculík by to poznal = je neskutečnej nimra co si všechno musí sám prohlídnout osahat = u něj by to neprošlo
2) je hezký jak o mě pochybuješ a nepochybuješ = skoro přesně opačně než bys měl ;-)
3) PR to je = což nemá co dělat s Audi = teda doufám že to neni absolutní ACZ pravidlo jak naznačuješ :-)

Takže myslíš že a) + c)? ;-)

Hele a tim že jel s 2.0 TDI si si jistej? :-)

Ale za to že ať vědomě nebo z neznalosti shazuje použití diferenciálu a sofistikovanějších pohonů všech kol :no: :no: :-!
22. 1. 2017 10:50
Re: Quattro
Na podobné akci ti však těžko dovolí lézt pod auto. Nemluvě o tom, že tam na to nebudou mít vybavení. Auto možná bude mít hever, tím to bude končit.
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2017 10:59
Re: Quattro
Vidim že neznáš Vaculíka ;-)

Je na PR kecy silně alergickej + má asi zkušenost s tim co sám píšeš = lidi okolo prodeje a PR často neví = proto s absolutní důsledností sám ověřuje

A proto tak často píše jinak a něco jinýho než 90% ostatních = hodně lidí má za magora jeho :yes: :-)

S těma 90% sem to možná trochu podstřelil >:D
22. 1. 2017 11:21
Re: Quattro
Neznám. A po pravdě je pro mne nepředstavitelné udělat něco takového (mimo program, bez svolení zvedat auto) a to i na placené akci, kde si přeci jen mohu myslet, že mám za své peníze na něco nárok.
22. 1. 2017 10:48
Re: Quattro
Dlouhodobě zastávám názor, že tu vládne b). :-) Jak jsem napsal, nevím, co mu řekli, nebo ne. Ale nepřekvapilo by mě, kdybych se s b) setkal i u zastoupení. Nechci jim křivdit, ale dost lidí okolo prodeje aut a PR neví, která bije.
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2017 10:55
Re: Quattro
Na b) jasná shoda :-)

Taky by mě to nepřekvapilo ale v tu chvilku se b) mění na d) fraška
22. 1. 2017 11:01
Re: Quattro
Plný souhlas s b). Taky jsem se loni zúčastnil jedné akce Seatu a pár technických otázek které jsem dal jejich "odborníkům" mi stačilo abych si udělal naprosto stejné mínění.

Nicméně tento článek je především PR, o tom není asi pochyb
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2017 11:08
Re: Quattro
Taky se klonim k PR = i když jestli to je víc totální amatérština nebo PR je už skoro jedno

Viděl bych to na kombinaci = z textu čpí PR ale ta záměna je možná. Prča jestli ve skutečnosti fakt jel s šestiválcem s quattrem s diferenciálem :yes: >:-[]

Ne vážně = osobně tipuju že jakym autem jede trefil = zbytek je úmysl = PR jak řemen
Avatar - _Karel_
22. 1. 2017 11:51
Re: Quattro
Šestiválec by měl mít jiný výfuky.
A nepoznat rozdíl mezi naftovým 4 a 6-ti válcem, to už by bylo moc.
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2017 08:34
Re: Quattro
Stejně jako tvrdit že diferenciál je zbytečnost = tohle se prostě Mičkovi nepovedlo
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2017 22:44
Re: Quattro
To je pak úpadek článků ACZ ale ještě větší ;-)
31. 1. 2017 22:41
schizofrenie recenzi
S5 je skvela a nudna, A5 sportback ma skvely podvozek a neni nudna? Recenze na A8 z r. 2010 - prumer, posledni z r. 2016 tam je zase A8 vynikajici... To je k prdu
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2017 15:08
Autor je asi retardovany
Zadna nedotacivost,pohodeni zadkem ? Autor by mel skoncit s recenzovanim protoze i simpanz by si vsiml vrcholne sterilniho krale nedotacivosti a5. Pohodit zadkem mohl jedine na latrine. S novou a4 2.0tdi quatttro mam najetych par sto km. A to nase firemne je asi teda uplne jine afto.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku