Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie, která je od prvotní myšlenky až po finální produkci kompletně v českých rukou. Exkluzivně jsme mohli její výrobu sledovat krok za krokem.
Zpět na článek
22. 1. 2017 13:23
22. 1. 2017 13:30
22. 1. 2017 13:33
22. 1. 2017 13:45
22. 1. 2017 13:37
22. 1. 2017 21:12
Avatar - Ada je zase tady
22. 1. 2017 13:16
Zlaté oči
Budoucností je diesel na zemní plyn!
Rozbalit vlákno
5
22. 1. 2017 18:53
Re: DÍZL je SRAČKA a VODÍK BLBOST... BINGOU je HE3DA !!
jj
ŠPEKOUNI ZAPRODANCI ZAPRDĚNCI VOTROCI ROPÁKA [odkaz] BOULESLAVÁKA a SRAŠEK [odkaz] VŠEHO DRUHU ;-)
Kontrolní otázka soudruzi : Víte vy vůbec jak se STARTUJE POŘÁDNÁ AMERICKÁ TRUMPETOVIC FOSILNÍ POPELNICE a KRAKSNA v JEDNÝ KONZERVĚ : LINCOLN s HE3DA ?? [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: to není žádná podělaná 50 let stará volovo varta fosil ŠÁDE nařízený ŠOLICH !! TOMUHLE SE ŘÍKÁ VÝVOJ VÝZKUM a SKUTEČNÝ POKROK !! >:D Žádný bouleslavský hraní na práci v 3směný votročině kde je ZAKÁZANÝ SKUTEČNÝ POKROK !! Pro koryta prasat samozřejmě, špekounů s velkou bílou povadlou a jejich germánských mařen >:D >:D >:D >:D
22. 1. 2017 20:20
Re: DÍZL je SRAČKA a VODÍK BLBOST... BINGOU je HE3DA !!
Ada, Ada - kdyz uz, tak vznetovy motor na plyn. Momentalne ho dokoncuje Mazda na benzin a zda se to byt BOMBA.
Avatar - Ada je zase tady
22. 1. 2017 21:32
Re: DÍZL je SRAČKA a VODÍK BLBOST... BINGOU je HE3DA !!
O tom, že budoucností je diesel na plyn jsem tady psal ještě v té době, kdy ty jsi tahal kačera. :-! najdi si na Wiki první a druhý termodynamický zákon. Pokud tě už naučili integrační počet reálné proměnné - ten na to stačí - třeba něco pochopíš... :-!
23. 1. 2017 09:21
Re: DÍZL je SRAČKA a VODÍK BLBOST... BINGOU je HE3DA !!
myslíš ten hybridní naftovo-plynový motor, kde je nafta použitá k ZÁŽEHU plynu? >:D
23. 1. 2017 09:33
Re: DÍZL je SRAČKA a VODÍK BLBOST... BINGOU je HE3DA !!
- Plyn je vstrikovan do sani - jako u zazehoveho motoru
- Je udrzovany pomer mezi plynem a vzduchem - jako u zazehoveho motoru
- Nafta je stale v malem mnozstvi vstrikovana, protoze se plyn sam NEVZNITI, ale musi byt naftou ZAZEHNUT. Ale uplne stejne by stacila elektricka svicka

Cili Ado, prave jsi nam tu priznal, ze budoucnost neni v dieselovem motoru, ale zazehovem. A at reknes cokoli, nic to nezmeni na tom, ze motor na plyn je zazehovy, at uz je vychozi motor diesel ci nikoliv >:D
22. 1. 2017 13:23
12V
Snad tím světu natrhnou pjdel...
Rozbalit vlákno
0
22. 1. 2017 13:30
Levnější?
To chci vidět jak vyrobí Li baterku s kapacitou 70Ah pod 1500,- aby byla levnější než konkurence nebo mají na mysli nějakou konkurenci co stojí 10 000,- pak, ale nevím kdo to bude kupovat já určitě ne >:D
Rozbalit vlákno
2
22. 1. 2017 18:05
Re: Levnější?
Kup si Vartu za 3000,- z Číny.
22. 1. 2017 21:30
Re: Levnější?
Proč bych za ni utrácel 3000,- když stojí polovinu? >:D
Avatar - Doupik
22. 1. 2017 13:33
Zmaten
Jsem po přečtení zmaten.
Jaké reálné výhody to má pro klasická auta? Nestartuju 156x za sebou, výbušnost neřeším, takže proč by měl třeba koncern využívat tuto baterii místo od současného dodavatele?
Jaké výhody to má pro elektromobily? Jde o to, že do menšího prostoru se vměstná více energie a proto budou akumulátory menší? Nechápu.
Špatný článek.
Rozbalit vlákno
1
22. 1. 2017 13:45
Re: Zmaten
hmotnost, zivotnost, mensi ekologicka zatez?

s cenou to taky nevidim moc realne, jak pise neurotic, jestli se z ekvivalentem automobilove 70Ah dostanou v brzke době na 5tis, tak bych to povazoval skoro za zazrak
22. 1. 2017 13:37
Uvidíme !!!
Nerozumím tomu, ale moje životní zkušenost je, že když je nějaký zázračný vynález z Česka, tak je to podvod, v lepším případě nefunkční.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
22. 1. 2017 14:25
Re: Uvidíme !!!
Klídek :-) , furt tohle vypadá seriozněji a reálněji, než například RTU od pana Květnanského. Zkus začít zametat doma. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 1. 2017 16:12
Re: Uvidíme !!!
Jasně... Mendlem počínaje, přes Veverkovi, Ressla... a Wichterlem konče (kontaktní čočky) ... samej podvodník.

:-!
22. 1. 2017 21:12
Re: Uvidíme !!!
Bratri Ruchadlove vynalezli veverku.
22. 1. 2017 14:36
to co je za clanok ???
"Startovacie prudy az 7 kW" ? Prud sa nemeria vo Wattoch... Hned v dalsej vete sa zase pise, ze bateria uvolni az 200 A, co pri 48 V je vykon 9,6 kW, tak odkial potom je tych 7 kW ? Aky vyznam maju tieto baterie pre elektromobily, ked ma clanok taky super-bomba nadpis ? Srandovne je tiez porovnanie s litiovymi bateriami pri startovani. Skoro ziadne auta totiz litiove baterie na startovanie nepouzivaju... Takze rozpravky o tom ako by sa litiove baterky prehrievali pri castom startovani a ako by nedokazali poskytovat taky prud ako tieto ceske akumulatory su tak akurat na dve veci... Mimochodom aj bezne 12 V automobilove akumulatory dokazu dodavat aj okolo 400 A a samozrejme sa neprehrievaju ani pri castom startovani. A vobec, elektromobily ani netreba startovat, tak naco je take porovnanie ? Tie najdolezitejsie parametre pre elektromobily, t.j. hustota energie na objem a hmotnost, prakticky ani nie su spomenute. Popis technologie je tiez velmi velmi strucny. Vo svete o tychto ceskych bateriach doteraz vobec nebolo pocut a takyto desivo hlupy clanok so zavadzajucimi porovnaniami a prazdnym tliachanim onicom, len potvrdzuje, ze ide minimalne zcasti o podvod. Pekne nech vynalezca Prochazka urobi dokladne porovnanie parametrov jeho baterii napr. s tymi v Teslach a potom sa da naozaj zhodnotit jeho prinos. Porovnavat hrusky s jablkami v prospech jedneho alebo druheho vie kazdy...
Rozbalit vlákno
9
22. 1. 2017 15:28
Re: to co je za clanok ???
Přesně tohle mě napadlo taky, článek je splácanina absolutních nesmyslů. Proud v kilowattech, věta ".. startování si bralo 7,5 % kapacity baterie po dobu 150 sekund..." nedává vůbec žádný smysl, elektrody jsou jednou tenké a pak hned zase tlusté, pojem kapacita elektrod je taky nesmysl, a přestože tato "kapacita elektrod" je větší, baterie pojme stejné množství energie...

Prostě zmatlanina dobrá akorát do Blesku

Tím nijak nechci rozporovat případné technické přínosy, ale v podstatě jsme se nedozvěděli nic konkrétního
22. 1. 2017 19:50
Re: to co je za clanok ???
Souhlasim - clanek je napsany strasne, toho redaktora bych vyrazil.

Ale jako duvod mne napada to, ze mozna vynalezce nechtel vyzvanit konkurenci na plnou hubu.

Co malo o tom vim - podle vseho se jedna skutecne o velmi pokrocily vynalez, ktery skutecne funguje.

1. O rad vice energie - Jde o to, ze zakomponovanim materialu s nanotechnologiemi ma stejny objem / hmotnost akumulatoru o rad vyssi kapacitu

2. Doba dobijeni se soucasne o rad snizuje.

3. A vyrobni naklady jsou pritom srovnatelne.

A mozna to nejdulezitejsi: tuto technologii asi chce do svych projektu / produktu zakomponovat nejvyznamnejsi IT technologicky vyrobce na svete (ktery dnes oznamil investice 7 mld. USD do novych vyrobnich zavodu v USA). Tato spolecnost asi zainvestovala velmi vyznamnou castku do HE3DA (mozna az 1,5 mld. CZK), takze uz se asi nejedna o ciste ceskou spolecnost.
22. 1. 2017 19:59
Re: to co je za clanok ???
Pokud se hustota energie (objemová i hmotnostní) skutečně zvedne o řád při zachování ceny, tak elektromobily začnou fungovat už hodně dobře. A nejen elektromobily
22. 1. 2017 22:51
Re: to co je za clanok ???
Jsou to všechno kecy. Z hlediska kapacity je na tom HE3DA hůře než nejnovější už dnes vyráběné lithiové články od Panasonicu. A neukázali JEDINÝ graf, na kterém by byla vybíjecí charakteristika s popisem vlastností článku. A tohle nelze vysvětlit utajením, tohle totiž konkurenci nic neřekne...
23. 1. 2017 15:29
Re: to co je za clanok ???
nejvyznamnejsi IT technologicky vyrobce na svete?
Vyrobce ceho? Baterii? Jakoze dostal licenci a bude si to sam vyrabet v US?
22. 1. 2017 18:15
Re: to co je za clanok ???
Bezne baterie davaju ovela vyssi startovaci prud ako 400A. Napriklad ja mam Vartu 77 Ah, 780A. To je pri 12V vykon 9360W, teda skoro rovnaky. Pritom je to bateria za 80 euro.
22. 1. 2017 19:03
Re: to co je za clanok ???
No ano, ja som len tak strelil z hlavy jednu hodnotu, co som si pamatal z nejakej lacnej malej autobaterky. Ako pises, tak aj bezne autobaterie vedia dodat startovaci prud aj podstatne vacsi ako "len" 400 A.
22. 1. 2017 20:03
Re: to co je za clanok ???
Podla toho co maju na stranke nemaju ziaden produkt len nejaky technologicky demonstrator. Nie su uvedene takmer ziadne konkretne parametre ,nejake nabijacie/vybijacie chareakteristiky.
"Naše konstrukce základního 1 MWh modulu pro energetiku sestává
z 125 ks 8 kWh článků a objem tohoto modulu je 8,6 m3." Ked zoberiem apliakaciu pre elektroauto auto cca 100KWh bateriu tak to bude mat skoro kubik. No neviem. A nesedi mi to z ich udavanou kapacitou cca 300Wh/l t.j. 3x viac.
22. 1. 2017 20:13
Re: to co je za clanok ???
Ano, souhlasim - hodne mlzi, ale asi ma proc.

Pro mne je dost zasadni info, jeden zlutasek, ktery si necha pro fen i koleno vrtat, vrazi do HE3DA 1,5 mld.
Avatar - jozephko
22. 1. 2017 14:51
Chytré české hlavičky...
Chytré české hlavičky a zlaté české ručičky... :-)
Ale ako zvyčajne, keďže je to české, teda domáce, tak to zrejme bude "na houby" (aspoň podľa diskutujúcich).
Pre viacerých z nich je to úplná novinka, ale tie informácie o nových českých batériách sú známejšie už dávno. A viackrát bolo o tom písané aj v médiách.
Pokiaľ si dobre pamätám, tak by to malo byť financovaného (aj) pomocou čínskeho kapitálu a nová fabrika by mala stáť niekoľko miliárd korún. Pričom šéfovia počítajú s postupnou výrobou niekoľkých takýchto fabrík po celej Európe.
Rozbalit vlákno
5
Re: Chytré české hlavičky...
Držme im palce, aby im to vyšlo.
A sebe držme palce, aby neboli jediní, aby podobné a lepšie veci vyvíjali a vyrábali aj ďalší.
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2017 16:43
Re: Chytré české hlavičky...
No nevím pan Procházka ne sebe chce upoutat pozornost ale jak tady někdo napsal informace jsou zavádějící - zmatek nad zmatek.
Jedno je jisté - pro EV tam žádný přínos není.
Spíše se mi zdá že pan Procházka hraje na velký humbuk a bude chtít prodat licence aby si někdo jiný vylámal zuby. A potom bude vyprávět - já nic já muzikant, já jen prodal licenci.
Re: Chytré české hlavičky...
Aj to je možné, akurát sa o tom môžeme max. len dohadovať - teda ja určite, lebo o elektrine viem vlastne prd. Faktom je, že celé to divadlo je stále len blábol bez konkrétnych parametrov nových bateriek a konkrétnych informácií. Navyše píšu len o jednotlivých článkoch, ako celok schopný poháňať napr. Teslu ich možno nikto ešte ani neskúšal. Aj na obrázkoch to skôr vyzerá ako pokusné exempláre amatérskej dielne ako produkt pripravený na výrobu. Boli už aj také firmy - a dotiahli to úspešne do konca, ale, žiaľ, aj špekulanti pokúšajúci sa využiť každú šancu na získanie peňazí. To sa deje hlavne vtedy, keď sa im ich vynález nedarí a vedia, že z toho nič nebude, tak chcú aspoň niečo vyryžovať.
Preto držím palce, aby sa darilo aj iným - v silnejšie konkurenčnom prostredí sa neschopní a podvodníci vyselektujú.
Avatar - WinDiesel
22. 1. 2017 18:39
Re: Chytré české hlavičky...
uvidíme - post scriptum - jakýpak výzkum tam pan Procházka provádí osvětlováním foltovoitaických panelů? :-) :-) :-)
Re: Chytré české hlavičky...
A nevieš, čo keď prekvapí? Možno chce svetlom z ručného svietidla na dve tužkové baterky nabiť tri tužkové baterky. ;-)
Avatar - O5kar
22. 1. 2017 20:25
Takovéto články mi potřásají bránicí. Uzavřeme sázky?
Za jak dlouho bude tato vybudovaná firma v cizích rukou? Kdy se nám zakladatel svěří s tím, že dostal nabídku, která se neodmítá? Ale, že tam ale bude dělat ředitele. Že jich už od revoluce bylo, že? A, že by číňan zůstal bokem?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
22. 1. 2017 22:12
Re: Takovéto články mi potřásají bránicí. Uzavřeme sázky?
Správná otázka. Ta firma už v českých rukách není a pan vynálezce měl na výběr prodat, nebo zkrachovat. O to by se už chlapci postarali. Koupili by to potom od správce konkursní podstaty za polovinu a úplatek. Tedy pokud ta věc má nějaký potenciál. Pokud ne, za chvíli ta kometa pohasne. Nicméně: vývoj akumulátorů je běh na dlouhé trati a pokud by platilo to, o čem se píše v článku (především není pravda, že kapacita je řádově vyšší), je to jen jeden z mnoha nezbytných kroků, které lidsko ještě musí ujít k trochu použitelnému akumulátoru pro pohon vozidel. A nejde jen o akumulátor. Někde se ta elektřina také musí vzít. Podobně jako zázračný akumulátor vědci od 60-tých let vyvíjejí termonukleární reaktor pro výuku elektřiny a už 50 let tvrdí, že k praktickému využití jim chybí cca 30 let. O rozvodné soustavě pro takové použití ani nemluvě.
Takže prakticky: do té doby máme zemní plyn, kterého je narozdíl od ropy docela dost, takže pokud kupujete nové auto, klidně si kupte, co se vám líbí a na elektriku se vykašlete. Než ta doba přijde, ještě 2 další dieselové vozy mezitím stačíte ojezdit na šrot.
Proto je třeba na ten článek hledět střízlivě - pokud platí, co se tam píše, je to úžasné, že se jeden z daších dílčích kroků vývoje akumulátorů podařilo udělat v České republice. A autorovi přeji hodně zdaru do dalšího bádání. Otázka je, jestli to není slepá ulička a jestli moderní akumulátor nakonec nebude založen na úplně jiných fyzikálně-chemických principech. Pokud do té doby nezhebneme, třeba se to dozvíme. Pro mne osobně to vzhledem k mému věku ale zásadní zlom v mobilitě jistě nepřinese. :-!
22. 1. 2017 21:38
startovací proudy až 7 kW
dál nečtu
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2017 08:31
Tento "odborný" článok je samá hlušina
Autor nebol schopný ani napísať, o koľko bude daný akumulátor ľahší oproti súčasným?!
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2017 09:13
Kde je nějaké srozumitelné porovnání?
O této firmě už jsem četl nejednou už dříve a v prvé řadě by mne zajímalo porovnání se současným stavem baterií do elektromobilů nebo konkrétní údaje z hlediska praktického použití, ty údaje v textu nikomu nic neřeknou:
- kolikrát se zvětší dojezd, resp. kolik km auto s jejich bateriemi ujede?
- kolikrát se zkrátí doba nabíjení na 100%, resp. jaká ta doba bude?
- kolikrát se sníží cena, jak cena těchto baterií ovlivní cenu auta?
- kolikrát de zvýší životnost baterií, resp. kolik roků tato baterie vydrží?
- jak se chová tato baterie v zimě (většina baterií má v silném mrazu problémy)?
Rozbalit vlákno
0