Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Zafira 1.6 Turbo – Táta sportovec

Rodinné MPV s výkonným benzinovým turbomotorem – úplný nesmysl? Ne tak docela…
Zpět na článek
23. 1. 2017 11:57
23. 1. 2017 12:28
23. 1. 2017 15:02
23. 1. 2017 21:11
23. 1. 2017 15:26
23. 1. 2017 16:57
23. 1. 2017 17:49
23. 1. 2017 21:12
23. 1. 2017 18:01
23. 1. 2017 12:28
23. 1. 2017 12:36
23. 1. 2017 16:10
23. 1. 2017 18:22
23. 1. 2017 19:37
23. 1. 2017 19:47
24. 1. 2017 08:07
23. 1. 2017 21:17
23. 1. 2017 21:15
24. 1. 2017 08:59
23. 1. 2017 15:19
23. 1. 2017 15:36
23. 1. 2017 18:05
23. 1. 2017 17:17
23. 1. 2017 22:04
28. 1. 2017 10:41
23. 1. 2017 12:12
23. 1. 2017 14:20
23. 1. 2017 15:03
23. 1. 2017 21:19
23. 1. 2017 18:56
23. 1. 2017 21:22
23. 1. 2017 22:25
24. 1. 2017 06:14
24. 1. 2017 07:48
24. 1. 2017 09:14
28. 1. 2017 10:43
24. 1. 2017 09:10
24. 1. 2017 09:30
24. 1. 2017 09:44
24. 1. 2017 10:00
24. 1. 2017 10:11
24. 1. 2017 10:46
24. 1. 2017 11:02
24. 1. 2017 13:32
24. 1. 2017 14:12
24. 1. 2017 14:27
24. 1. 2017 15:25
24. 1. 2017 15:39
24. 1. 2017 22:37
25. 1. 2017 08:15
25. 1. 2017 08:37
25. 1. 2017 16:50
25. 1. 2017 18:33
25. 1. 2017 16:54
23. 1. 2017 12:39
23. 1. 2017 19:08
23. 1. 2017 21:24
24. 1. 2017 08:59
24. 1. 2017 12:33
24. 1. 2017 15:45
24. 1. 2017 11:57
24. 1. 2017 12:39
24. 1. 2017 13:30
24. 1. 2017 15:17
24. 1. 2017 16:46
24. 1. 2017 16:42
5. 2. 2017 11:36
17. 2. 2017 13:24
23. 1. 2017 11:57
Hm
Což o to, hezká je, za dobrej peníz, dobře pojede, ale asi jsem čekal víc. Že se motor nejlíp cítí okolo 5000 otáček, to je super, jen si neumím představit, jak to s naloženou rodinou tak honím... Točit při 130km/h 3200 ot. mi přijde taky moc. Spotřeba hrůzná, a že se dá jet za míň... To se dá napsat u každýho testu. Proč ale pak hodnotit spotřebu. A na konec ještě bych napsal, že mne ten čelní pohled zklamal. Před fl byla Zafira svá, tohle je něco z Fordu Cmax, něco z Hyundai...

Není nad osobní zkušenost, co každýmu vyhovuje. Jsem zvědavej na evropskej souboj (Grand)Scenic, Zafira, Touran...
Rozbalit vlákno
70
Re: Hm
MPV s náložou koní a spotrebou 10 litrov je úplný nezmysel. Ak chcem športovo jazdiť, nekúpim si MPV a nebudem ním pre moje športové ambície týrať rodinu. Desať litrov sa dá odpustiť fešnému svižnému kupátku alebo kabrioletu, nie rodinnému autu na denné použitie.
23. 1. 2017 12:28
Re: Hm
Pokud chces velke auto pro rodinu (3 deti napriklad) a nechces naftu, protoze chces auto na kratke trasy, tak je benzin v turbu nejlepsi volba. Sam jsem se rozhodl pro S-Max 1.6 EB 118kW a nelituju. Spotrbe a s rodinou 8.2 - 8.5 a pokud jedu sam, tak obcas i tech 10 :-)
Re: Hm
Tých 10 som naposledy odpustil Moskviču 412, a ten mal síce menej koní, ale motor bol takmer nezmenený BMW spred vojny...
Ale jak píšeš, ak na kratšie trasy, tak benzín, a tá 1.6/118 kW mi príde ešte vcelku rozumná, 147 kW už je mimo - na čo sakra by mi 200 k na krátke trasy bolo? Že to 2x za leto na okreske trochu rozfofrujem a budem si držať palce, že ma nenamerajú?
Vo svojom súčasnom aute mám v nafte polovičný výkon a popravde v rámci slušnej a pre posádku prijateľne pohodlnej jazdy nevyužijem ani ten.
23. 1. 2017 15:02
Re: Hm
no to musí bejt radost jet za tebou
predpokladam, ze v kolone jsi vždycky první, smrdis tak, ze ti nestastnici za tebou upadaj do bezvedomi a coudis jako fabrika za socialismu
Re: Hm
Hovorí sa, že aj blbosť je cnosť...
23. 1. 2017 21:11
Re: Hm
Len tak ďalej, ešte chvíľu a prekonáš Áďu >:-[] >:-[] . To čo tu predvádzaš je fakt diagnóza
23. 1. 2017 15:26
Re: Hm
Jsem na tom s P5008 1.6THP 115kW podobně, jezdím v kombinaci kolem 8.5l a jak říkáš, pokud za to zatáhneš, 10l není problém. Ale při delší jízdě ustálenou rychlostí se dá jet i za 8l. To byla moje spotřeba na cestě z Prahy do Livigna a zpět, cca 1700km.

Jinak přesně o téhle Zafiře uvažuji ;-) Kdo by chtěl do MPV naftu >:-[]
Avatar - wakantanka
23. 1. 2017 16:57
Re: Hm
Nehovorím, že som nechcel do môjho MPV benzín, ale u nás sa nedal kúpiť oficiálne a aj na západe bol kombinovaný len s automatom a ten som zase nechcel ja. >:D A je rozdiel stredne veľké MPV čo je napr. táto Zafira a veľké MPV čo mám ja. Hmotnostne cca 400 kg z pohot. hmotnosti. A tam sa tie nožnice v spotrebe nafta vs. benzín otvárajú výraznejšie. S dieslom jazdím za cca tvoje hodnoty, s benzínom síce vo väčšom tichu ale za priemerne 12 - 13 na sto.
23. 1. 2017 17:49
Re: Hm
No je asi jasný, že třeba do Multivana je benzín celkem finančné náročná volba >:D
Avatar - wakantanka
23. 1. 2017 21:12
Re: Hm
Nemám Multivana, mám posledného Carnivala a ten váži prázdny 2,2 tony. Benzín V6 2,7 sa u nás ani nepredával, takže pri zvažovaní že by som nejaký ten doviezol z vonku zavážila aj možnosť prípadného servisu a v autorizovaných servisoch mi povedali, že ani ťuk, nemajú školenia vybavenie atď. >:D
23. 1. 2017 18:01
Re: Hm
Za popsaných podmínek je samozřejmě správnou volbou velké MPV (v Americe tomu ovšem říkají minivan, hehe), v němž by měl být nějaký atmosférický benzínový šestiválec, nebo když už to musí být, tak 2.0T. Nejde o žádné závodění, ale o aktivní bezpečnost, komfort a jistou jízdu, i s takovým autem je občas třeba ten kamion předjet. V Evropě něco takového nabízejí už jen Ford a koncernové modely VW. To za mořem je ta situace mnohem lepší, a musím říct, že jak trochu souhlasím s Jeremy Clarksonem, že tato auta jsou pro lidi, co svůj život už vzdali, tak třeba jezdit v tomto

[odkaz]

bych se nezlobil...
Avatar - michal.t
23. 1. 2017 12:28
Re: Hm
Ano, ta spotřeba nevypadá nejlíp, ale kombinace potentního benzínu a MPV mi přijde jako velice smysluplná volba pro určitou skupinu zákazníků. Ne každá rodinka musí nutně nalítat desetitisíce km ročně… znám lidi, co si pořídili např. předešlou Zafiru jen pro přesuny z jednoho konce městečka na druhý + dojetí na dovolenou někam dál občas… Nějakých pár tisíc Kč ročně proježděných v žíznivějším benzinu se pak i docela ztratí v kontextu cen za pojištění, servisní prohlídky, atd. No a když už tatík s rodinkou jednou za čas vyjede, chce si to třeba i užít, takže 200 koní proč ne, když to rozpočet dovolí.
Avatar - m.z.
23. 1. 2017 12:36
Re: Hm
Sám jsem jezdil Zafiru OPC a dávalo mi to smysl maximální. Novinářské spotřeby se nedají brát vážně.
Já jezdil okolo 11l, ale žádné loudání. Pokud jsem jel víceméně v limitech s davem, uměla jet okolo 7l. Takže žádné sežrání za živa se u benálu nekoná.
Koupil bych si takovou kombinaci klidně znova.
Re: Hm
11 litrov dáva aký zmysel? Nebavíme sa o päťkovom bavoráku...
Ak ideš v limitoch s davom, tak berie 7 ako hocaké iné auto - na to nepotrebujem platiť za haldu koní navyše, ktorú pri normálnej jazde nijak nevyužijem.
Takže ten zmysel, ktorý spomínaš, som nejak nepostrehol. Asi budem natvrdlý...
Avatar - speedfred
23. 1. 2017 16:10
Re: Hm
Asi natvrdlý budeš,občas niekto rád tie kone aj prevetrá ked ide sám.
Na udržanie diaľničných rýchlostných limitov stačí 30-40kW,neviem preco sa robia silnejšie autá (tak som to pochopil podľa teba).
Re: Hm
Tak to si pochopil zle. Píšem, že autá s bežným výkonom 100-120k na rodinné jazdenie stačia s rezervou. Silnejší motor mi dáva zmysel v iných autách ako sú MPV. Pár jázd "pod plynom" mi nedáva dostatočný dôvod na kombináciu MPV+silný benzín. To je celé.
Skrátka mal by som utratiť za Zafiru OPC majland, asi by som zvolil lacnejšiu alternatívu a na zážitkové vozenie si vzal niečo iné. Skriňa s vyšším ťažiskom, veľkým odporom vzduchu a zväčša nie príliš sofistikovaným podvozkom má predsa len iné určenie a priority.
To môžeš (ak to ešte troškuu pritiahneme za vlasy) strčiť 200-koňový benzínový motor strčiť aj do Opla Combo a tvrdiť, že taká kombinácia má nejaký rozumný podklad a teda má zmysel...nezmyselná kombinácia nejaký zmysel má...
23. 1. 2017 18:22
Re: Hm
Že to nedává smysl tobě, tak to automaticky znamená, že ostatním ne? Blbost... Vem to tak, že se prostě někdo, kdo má rodinu se chce taky svézt a nemusí si při tom kupovat další auto jen pro radost ;-)

Btw asi si nikdy s takový MPV nejel, jde i o to, že tyhle auta mají přes 1500kg suchý hmotnosti. Když to naložíš, tak 2t s přehledem, tj výkonová rezerva se hodí jak na předjíždění, tak na to že tě může vytáhnout i z průseru.

Před 5008 s THP jsem měl C4GP s 1.6HDI a těch 80kw s tím mělo v plný náloži co dělat. Prázdné pak jelo uspokojivě ;-)
Re: Hm
Vidíš, že si to uhádol. Nedáva mi to zmysel a považujem to za blbosť. Bingo! Odkedy sa tu píšu názory len tak nejak všeobecne platné a uznávané? Ja píšem výhradne svoje názory. ;-)
Auto na full nakladám max. raz do roka a pri max. zaťažení už má čo podvozok robiť aby to zvládol, takže na nejaké ostré tempo ani nemyslím. A tým pádom jazdím predvídavejšie. Kupovať 100 koní navrch kvôli teoretickej potrebe raz za rok mi fakt nedáva zmysel. (Keby som max. hmotnosť využíval častejšie alebo ťahal vlek, pochopiteľne sa obzerám po silnejšom voze a samozrejme by to bola napriek tunajším tlakom nafta.)

Nepresvedčíš ma, lebo sa nechcem dať presvedčiť. ;-) Mám skôr opačnú skúsenosť z ciest, majitelia áut s vysokým výkonom jazdia až na malé výnimky jak chuji a na okreske, kde je predpísaná 90, svižnejší jazdia 100-110, tak týmto exotom, je málo aj 130 a idú jak vystrelení z praku. Česť výnimkám, ale vo všeobecnosti by som tunajším výkonné auto do rúk ani nedal, lebo čím viac koní, tým tuším nižšie využívanie mozgu. Jazdím 50 km do práce a 50 nazad a zažívam to, žiaľ, denne.
Avatar - m.z.
23. 1. 2017 19:37
Re: Hm
S výkonnou károu je každá cesta radost, takže já vyžaduju výkon i u MPV, stejně tak do dodávek kupuju jen nejsilnější motor, jezdí se s tím líp. Koní není nikdy dost >:-[]
A třeba někdo nechce živit 2 auta, nebo na ně nemá místo, tak zvolí kompromis. Já jsem s naftou do osobáku skoncoval v r.2008 a vůbec se mi po ní nestýská.
Avatar - speedfred
23. 1. 2017 19:47
Re: Hm
presne tak,niekto si kúpit iba 1 rodinné auto ale občas sa rád zvezie tak má možnosť volby.
Re: Hm
Kompromisy, to sú krysy. Nemám ich rád.
Avatar - speedfred
24. 1. 2017 08:07
Re: Hm
to máš pravdu,ale kompromisy treba furt.
Re: Hm
Treba, svine jedny. >:D Preto ich nerobím, keď sa im dá vyhnúť.
23. 1. 2017 21:17
Re: Hm
To že to tebe nedáva zmysel ešte neznamená že to je blbosť, v ďalšom odstavci si vymenoval dôvody pre silnejší motor ;-)
Re: Hm
Pre mňa je to blbosť a či pre niekoho iného, to si zváži každý sám. ;-)
23. 1. 2017 21:15
Re: Hm
Ja mám momentálne 110 koní a týchto 200 u zafiry by som hneď prijal - aj s tou zafirou samozrejme. Nežartujem, myslím to vážne, len škoda tej manuálnej prevodovky ;-)
Re: Hm
200 koní by prijal asi každý, ale ak ich chceš využívať, zaplatíš to okrem vyššej nákupnej ceny spotrebou auta.
Ak chcem mať slušnú spotrebu, nemôžem tých 200 koní využívať, takže by som ich kupoval zbytočne.
Kupovať si 200 koní na pár okamihov radosti "ako to ťahá" 3x za rok, to mi, sorry, zmysel nedáva.
Z môjho pohľadu taký motor popiera účel a zmysel triedy MPV.
Čo narobíš, som už proste usadlý foter... >:D
Avatar - DoubleSix
24. 1. 2017 08:59
Re: Hm
Mě výkon 100-120 koní pro rodinné auto přijde jako malý.

Mám 3 děti a auto s výkonem 155 koní. A když jedem v autě všichni + něco v kufru, tak to auto je docela pěkný lenoch. Ani v dálničních stoupáních to na šestku neudrží 130 km/h. Pokud potřebuju někoho předjet, musím si to více rozmyslet, jestli to stihnu....
Prostě víc koní se určitě hodí. I když je třeba nevyužiješ s každou jízdou, ale ta rezerva výkonu je velice dobrá věc.

To je můj názor. respektuji to, že máš jiný názor. Máš na to právo a já ti to vyvracet nebudu.
23. 1. 2017 15:19
Re: Hm
Novinarska spotreba Astry J 1.4Turbo byla 8L. Ja jezdim v kombinaci za 6, absolutni min 4,7 okresky 5,5. Tech 8 je spis podivam se co to da. Kdyz muzu srovnat s Octavii liftback 1.6d, tak spotreba o 1-1,5 vyssi. Octavia ma nizsi vykon, je lehci a nebyla v kombi.
23. 1. 2017 15:36
Re: Hm
Když chci sportovně jezdit a mám rodinu, proč bych si nekoupil MPV? Jsou i takové, které to umí a to velmi dobře - taková první generace C-Maxe a S-Maxe v tom byla perfektní.

Nicméně sám si už v podobném autě benzín moc představit neumím - typické MPV by mělo umět jezdit v rámci předpisů do 5.5l bez dálnice zcela hravě, plně nalažené svižným tempem s rakví a 4mi koly na kouli objet Evropu do 8mi litrů. Přesně pro tyto důvody někdo kdysi MPV vymyslel.
23. 1. 2017 18:05
Re: Hm
A pak takový kočár bude jezdit kolem komína a jednou ročně v létě do Jugošky. Nafta ideál!
23. 1. 2017 17:17
Re: Hm
Nejde o sportovní ambice, ale o možnost bezpečně předjet i s plné naloženým autem a ne se půl dne táhnout za smradlavou naftou. Tahle foukaná 200koňová 1,6 je z mého pohledu jediná dobrá volba. Někdy bych Ti přál svézt se autem kde nemusíš desítky km přemýšlet a čekat kdy a jak konečně předjedeš. Věř je to návykové a cesta je o úplně jiné atmosféře. Často se pak stává, že samotná cesta je účelem cesty. :-)
23. 1. 2017 22:04
Re: Hm
Co porad maji vsichni s tim predjizdenim? Na okreskach jezdi vetsina lidi vic, nez 90 a nejaky traktor, nebo autoskolu predjede cokoli kdykoli.
28. 1. 2017 10:41
Re: Hm
Nie, na predbiehanie je nutných aspoň 150 koní, inak je to NEBEZPEČNÉ! >:D >:D >:D :-!
23. 1. 2017 12:12
Re: Hm
ja posledních 14 dni jezdim za 9-11, pricemz nomalne jezdim za 7.5.
jizda ve snehu, mrazy pod -10 (ve čtvrtek jsem startoval při -22), pomala jizda v kolone, vecny stani... je proste znat.

a další věc je samozrejme emise, kdy 1 naftak zamori vzduch jako 10 benzinaku. a pražští pepici ted breci, ze je praha zamorena smogem a vyzyvaj, aby lidi nejezdili autama.
proc ale nereknou natvrdo, ze nemaj jezdit hlavne naftakama, který se na zamoreni prahy vlivem dopravy podilej zasadni merou?? proc se magistrat nesnazi dat ridicum najevo, ze jet do města naftakem je spatne a benzinak se na znecisteni nijak zasadne nepodili??
třeba i tim jak uvadim vyse, ze 1 naftak zamori vzduch jako 10 benzinaku ...

o tom, ze močovina je při tehle mrazech zmrzla a scr vůbec nefunguje i kdyby chtěla a i z tech nejčistších naftaku s euro6 je vyvijec jedu NOx, je asi zbytecny psat
23. 1. 2017 14:20
Re: Hm
Uz tej nafty tolko nepi truba, nici ti mozgove bunky ak nejake mas.
23. 1. 2017 15:03
Re: Hm
je to mozny, prece jen toho smradu a jedu z naftaku je ve vzduchu spousta
Re: Hm
Ty vieš aj čítať? >:D Nevyzerá to tak...
23. 1. 2017 21:19
Re: Hm
od si dal nos pod výfuk svojho téesíčka bez časticového filtra a tie mikročastice mu už zatemnili mysel :-!
23. 1. 2017 18:56
Re: Hm
Najdi si něco málo o EURO 6. Zjistíš, že normy pro diesel i benzin jsou velmi podobné. Skutečnost je taková, že diesel produkuje výrazně méně sazí (de facto žádné), na rozdíl od přímovstřikového benzinu.
Pokud jde o NOx, jejich koncentrace je v emisích aut s EURO 6 tak nízká (dokonce i těch, co "švindlují"), že je otázkou, jestli má vůbec nějaký vliv na okolí.

Jinými slovy, jestli do centra města zajede Zafira na EURO 6 s benzínem nebo dieselem, to je celkem šumák. Každopáně bych se držel toho, že by tam neměla zajíždět ani jedna.
23. 1. 2017 21:22
Re: Hm
s duskusiou s toptenom márniš čas, on má svoje téesíčko f kombajne, takže čokoľvek iné je zle, napríklad iné palivo (nafta -kolenovrt, lpg - kolenovrt), karoséria mpv a suv - si hovado, ktopré mrhá palivom a treba ťa zdaniť a potrestať. Len on vie , že kombi a priamovstrekový benzínový sadzomet sú tou ideálnou kombinácia. A prečo? Lebo on to má doma v garáži, nahľadaj z toho žiadnu zaujatosť
23. 1. 2017 22:25
Re: Hm
no jasne ty chytroline

"Největším znečišťovatelem jsou auta, především ta s naftovým motorem. Nikdo je v Praze neomezuje."
[odkaz]
24. 1. 2017 06:14
Re: Hm
Chceš diskutovat, nebo se jen navážet do lidí? Řeč je o nové Zafiře. A ta bude v benzínové a dieselové verzi znečišťovat okolí srovnatelně. A pokud jde o prašnost, bude na tom dokonce diesel díky filtru lépe.
Že většina dieselů jezdící po Česku nezná ani Euro4 a velká část z toho zbytku má vyrabované filtry, to je věc jiná, která nemá ke zdejší diskusi žádnou relevanci.
24. 1. 2017 07:48
Re: Hm
Vytlčené katalyzátory u benziňákov tu máme už dve dekády, čoskoro sa k tomu pridajú podobne ako u dízlov aj vytlčené dpf :*) . S toptenom diskutuješ márne, pre neho je podstatné čo si myslí on
24. 1. 2017 09:14
Re: Hm
plácáš nesmysly jedookej
zkus jet na technickou s benzinakem s nefunkcnim katalyzátorem nebo lambda sondou a poletis jako namydlenej blesk.
ale mozna, ze na vychod od ceskych hranic to je jinak

a vykuchanej filtr u benzinaku bude stále plnit euro6b a bude stále radove cistsi, nez vykuchanej filtr u naftaku, kterej se s PM mozna ani nevejde do euro4
28. 1. 2017 10:43
Re: Hm
Lepšie mať len jedno oko ako len jednu mozgovú bunku.
24. 1. 2017 09:10
Re: Hm
obhajujes naftaky a tvrdis, ze jedy NOx jsou bezvyznamny, přitom limity jsou u naftaku prekracovany nasobne.
třeba tady:
[odkaz]
bezny je prekracovani 5x -9x a prepoklada se, ze v zime to bude ještě daleko horsi, protože
"mnoho z těchto vozidel používá systém, který při poklesu teploty vypíná systémy čištění emisí. Je známo, že to činí při poklesu teploty pod 19 °C Fiat, pod 17 °C Opel, Porsche a Renault a pod 10 °C Mercedes-Benz"
v další tabulce 2 hybridy a 1 cistej benzin, pricem cistej benzin ma radove nižší NOx nez prumer naftaku a je hluboko pod limitem, kterej je navíc prisnejsi nez u naftaku.
PM se u primovstrikovejch benzinu do limitu vejde, narozdil od NOx u vetsiny naftaku.

vozovej park je u nas 15 let starej, pricemz to co realne jezdi je v prumeru stary cca polovinu. takze k jednumu naftaku s filtrem je 1 naftak bez filtru a k 1 benzinaku s primym vstřikem je 1 benzinak s neprimym.
tedy jestli naftak s filtrem kouri 10x vic nez benzinak s neprimym vstřikem, benzinak s primym kouri 10x vic nez naftak s filtrem a naftak bez filtru 10x vic nez benzinak s primym vstřikem, tak se dostavas k tomu, ze prumernaj naftak coudi 10x vic nez prumernej benzinak a vedle toho vypousti 10x vic jedovatého NOx nez benzinak.

od zari 2017 budou mit nove homologovany benzinaky s primym vstřikem filtry PM a budou mit o 2 rady min PM nez naftaky s filtrama a vedle toho o rad min jedovatých NOx. uz aby to bylo.
dnes je PM jedinej parametr, kde je naftak s emisema lepsi nez benzinak s primym vstřikem ale jen do doby nez ten filtr někdo vykucha a pak ten naftak cudi minimalne jako 10 tech "neekologických" benzinaku

a ještě jedna veta z toho odkazu, ale aby te nekleplo:
"I v období letních teplot v Evropě znečišťují v současné době prodávané automobily se vznětovými motory Euro 6 vzduch v našich městech 70x více než moderní vznětové motory nebo hybridní vozidla."
ale mozna tomu ti "blbci" z DUH nerozumi ...
24. 1. 2017 09:30
Re: Hm
Tak znova. Řeč je o tomto modelovém roku Zafiry. Ne o tom, co bylo ani o tom, co budeš. Sám uznáváš, že v PM je na tom ona Zafira nejspíš výrazně lépe, než benzin. A PM je přesně to, co nás teď v rámci inverze dusí. Pokud jde o NOx, nepochybuju o tom, že tahle Zafira je bude plnit s přehledem.

Pleteš jabka s hruškama a když ti dojdou argumenty, utíkáš od tématu. Hlídej si to. ;-)
24. 1. 2017 09:44
Re: Hm
na zaklade ceho tvrdis, ze NOx bude limit plnit s prehledem?
podivej se do tabulky, inovovana verze prekracuje v lete limit NOx 1.2x, pricem se v odkazu doctes, ze při teplote pod +17C opel systém cisteni emisi vypina, takze z toho bude vyvijec jedu s prekracovanim radovym.
navíc LNT je vpodstate nefunkcni, takze jediny co snad funguje je SCR a močovina při teplote -11 zamrza, takze za naftaku obet vyvijec jedu.
hlavnim chrlicem PM jsou naftaky bez filtru, tedy naftak, ne benzinak.
zafira je s PM lip nez promovstrikovej benzin (kterej limit plni), ale podstatne hur nez benzin neprimovstrikovej.

kdyby se striktne vyzadovalo plneni laboratorního limitu i v realu, z naftaku by nejezdil skoro zadnej (vcetne ty tvy zafiry) a benzinaky by jezdily skoro fsechny.

rec není jen o zafire, ale o naftacich obecne. kolik tech zafir jezdi? ;-)
24. 1. 2017 10:00
Re: Hm
Saaaakra, tak to jsem to asi špatně pochopil. Já si celou dobu myslel, že u testu Zafiry bude diskuse o Zafiře... Sem já to ale popleta! 8-s

Jestli plní nebo neplní normy NOx můžeme oba jen soudit. Ten článek v odkazu je o ničem, bo tam není ani slovo o použité metodice. Pokud vím, EURO 6 v té době ještě metodiku pro "reálný provoz" nemělo.
24. 1. 2017 10:11
Re: Hm
jasne, když se ti to nehodi, je to o nicem a v DUH jsou všichni blbci...

mas pravdu, ze na real zadna norma není, ale auta v realu jezdi, ne v laboratori, auta vypoustej emise v realu do vzduchu, který pak realny lidi dychaj.
a naftaky tech skodlivych emisi, který nam zkracuji život, vypoustej radove vic nez benzinaky

není pravda, ze smog dela hlavne PM a jedy NOx jsou neskodny. NOx spolu s O3 (který se z NOx premenuje vlive slunecniho zareni) zpusobuje zdravotni komplikace lidem s respiračními chorobami. a napr. jen astmatiku je u nas 10%, tedy diky naftakum je 1 milion astmatiku v ohrozeni.

jedina otázka:
jak bude naftak s močovinou zneskodovat emise NOx při teplotách nižších nez -11C, tedy když močovina zamrzne, dejme tomu první půlhodinu jizdy, tedy jestliže auto někdo pouziva jen na kratky pojizdeni třeba do práce, tak třeba několik tydnu. a to samozrejme za predpokladu, ze při poklesu pod určitou teplotu (u opelu pod +17C, tedy po většinu roku), se systém uplne nevypina.
24. 1. 2017 10:46
Re: Hm
Blbě, stejně jako úplně stejně blbě bude fungovat třícestný katalyzátor u benzinu. Fakt je ale ten, že DPF (který diesel má a benzín ne) funguje od první otáčky.

Netvrdím, že spalovací motory jsou bezva a neškodí. Škodí, podstatně. Ale pokud plní EURO 6, není pravda že diesel je zlo, zatímco benzin je pohoda jazz. Škodí srovnatelně a v centru nemá co dělat ani jeden. Sám za sebe bych byl v regulaci individuelní dopravy v centrech měst mnohem tvrdší, a to říkám jako aktivní motorista.

Korektní otázky a poznámky o věrohodnosti argumentů nejsou osobní útok, ale regulerní součást civilizované diskuse. Prostý fakt je ten, že chceš li srovnávat něco s něčím, musíš pro to mít srovnatelné podmínky. Celý humbuk kolem VW ostatně nevznikl na základě toho, že "neplnil normy v reálu", to by byl sám o sobě jen výkřik do tmy. V průšvihu je proto, že prokazatelně podváděl při měření a homologaci.
24. 1. 2017 11:02
Re: Hm
katalyzator se ohreje behm par minut a aby ten ohrev byl co nejrychlejsi, zezačátku motor pracuje s bohatou smesi.

jak dlouho trva, nez se rozmrazi močovina??
na rozmrazeni 1 litru močoviny potrebujes 100Wh energie, tedy při 12 voltech 8A po dobu 1 hodiny, nebo 80A po dobu 6 minut. při 10 litrech při plne nadrzi močoviny, tedy 10 litru u normálního auta, to je 80A po dobu 1 hodiny. je to realny? a funguje pak zneskodnovani emisi, když DUH tvrdi, ze napri u opelu pod +17C ne?

většina naftaku u nas zadny dpf nemá a pokud jde o PM, 10 naftaku s filtrem vyda za 1 benzinak s primym vstřikem ale za několik tisíc benzinaku s neprimym vstřikem, kterých u nas jezdi většina.
prevazna většina PM z dopravy u nas jde na vrub naftakum bez filtru, který kouri radove vic jak benziny s primym vstřikem

DUH srovnava emise v realnym provozu, tedy tak, jak se s autem jezdi. samozrejme, budou tam odchylky, není to presne vypovidajici, opakovatelne...
a tak mozna, ze naftak s euro6 v lete neznecistuje ovzdusi 70x vic nez benzinak, ale jen 35x vic, ale taky mozna 100x vic.
a co v zime, kdy je systém na zneskodnovani emisi vypnutej?
počkejme na ten slibovanej test.
24. 1. 2017 13:32
Re: Hm
"většina naftaku u nas zadny dpf nemá a pokud jde o PM, 10 naftaku s filtrem vyda za 1 benzinak s primym vstřikem ale za několik tisíc benzinaku s neprimym vstřikem, kterých u nas jezdi většina.
prevazna většina PM z dopravy u nas jde na vrub naftakum bez filtru, který kouri radove vic jak benziny s primym vstřikem" - máš toto tvrdenie čím doložiť? Už od EU IV má kopa dízlov dpf, EU V a vyššie všetky. EU IV autá majú dnes skoro 10 rokov, podobne ako prvé tsi.
24. 1. 2017 14:12
Re: Hm
prumerny stari aut u nas je 15 let.
tedy většina dyzlu dpf nemá a většina benzinu nemá primy vstrik.
nejrozsirenejsi dyzl u nas - oct, sup mozna passat a golf, ma filtr az s euro5, tedy od zari 2009 (krome green verzi).
primej vstrik se zacal ve vetsim rozsirovat az s 1.2 a 1.4tsi, tedy nekdy od 2010

dobře, podle pruzkumu na silnici realne jezdi auta stary v prumeru 8 let.
tedy k prave koupenymu autu jezdi auto stary 16 lety, tedy z roku 2001 bez filtru a bez přímého vstrikovani
a k 8 lety starymu autu z konce 2009 (s dpf), jezdi 8 roku stary ze zacatku 2009 (bez DPF).

tak když to zjednodusim podle množství PM:
1/4 aut je benzinovych bez přímého vstriku s mnoztvim PM 1 (relativni číslo)
1/4 aut je naftových s filtrem s mnozstvim PM10 (10x vic nez benzin s neprimym vstrikem)
1/4 aut je benzinovych s primym vstrikem s mnostvim PM 100 (10x vic nez dyzl s fitrem)
1/4 aut je naftovych bez fitru s mnoztvim PM 1000 (10x vic nez benzin s primym vstrikem)

když se tyhle 4 aute sejdou na silnici, tak benzinovy vypusti 1+100, tedy 101PM a naftovy 10+1000 = 1010PM,
tedy prumernej naftak vypusti 10x vic PM nez prumernej benzinak
a to do toho vůbec nepocitam, ze spousta naftaku ma filtr vykuchanej

a k tomu ještě radove vic NOx u dyzlu
24. 1. 2017 14:27
Re: Hm
Říkám to znovu, odbíháš od tématu,kterým je Zafira. Dávej si na to pozor! >:D
24. 1. 2017 15:25
Re: Hm
tady nejses zadnej moderator nejaky souteze
něco k tematu?
24. 1. 2017 15:39
Re: Hm
Jsem asi divný, pořád mám pocit, že k článku o aktuální Zafiře patří diskuse o aktuální Zafiře. Tvoje odpověď se vždy zvrhne v dokazování, že diesel může za včechno zlo světa vezdejšího a i kdyby ne u aktuální Zafiry, tak to určitě platí pro posledních 50 let. Pokud jde o mě, mám pocit, že jsme téma vyčerpali.
Avatar - JohnST
24. 1. 2017 22:37
Re: Hm
Mocovina zmrza pri -11C, ale auta maju jej ohrev. Nadrzka je vyhrievana. Dalej s tymi emisiami co sa tyka NOx maju problem aj benzinaky.
V prilozenom clanku je vidiet, ze VW Golf diesel 150k prekracuje v meste emisie NOx 1,9x.
Naproti tomu Ford Mondeo 1,0 Ecoboost az 4,8x. A to ma Golf klasicky NOx katalyzator bez vstrekovania mocoviny. Su to hodnoty merane v realnej prevadzke. Ked vsupi do platnosti nova norma na meranie emisii verte, ze vsetci vyrobcovia ju splnia aj dieselove auta.
Evidentne nemate o tejto problematike informacie alebo len z Blesku a sirite tu polopravdy. drzme sa faktov ako to ma byt v technike.

[odkaz]
>:-[] :-!
25. 1. 2017 08:15
Re: Hm
On si to vysvetlí po svojom, prípadne vytiahne dízle z čias EU III. Ak to nebude stačiť, tak vytiahne úpravy ako vykuchané dpf alebo načipovaný motor. Takisto sa bude tváriť, že močovina je zamrznutá celú zimu a tak ďalej a tak ďalej.. Nakoniec nám pripomenia, že kedysi vyberal medzi tdi a tsi >:D >:-[]
25. 1. 2017 08:37
Re: Hm
1.0 ecoboost od fordu je z hlediska NOx nepovedej motor. to se vi a je to ta výjimka co potvrzuje pravidlo.
ano, v v tomhle vypichlym jednom rezimu prekracuje emise 4.8x, jinde to je lepsi, ale celkove to je opravdu na pováženou a urcite si nezaslozil oceneni motor roku.
z hlediska tech testovaných aut a NOx je tenhle mizernej benzin porad to nejlepsi.
navíc dat do mondea 1.0 je opravdu blbost.

ale podivej se treba na naftovej extrem - fiat (Q3 2.0TDi neuvazuju, to je euro5), ten je na tom v tomhle rezimu ještě 3x horsi...

a podivej se na zaver - spolu s tim s nejlepsim dyzlovym golfem, kterej je o 2 tridy mensi auto s odpovídajícím motorem, ho oznacili zelene - (green), dostal lepsi znamku nez golf a to i přes to, ze se tenhle benzinovej motor do mondea nehodi.
ostatní dyzly jsou naprosta katastrofa a tenhle tvůj odkaz to jen potvrzuje. diky za nej

tady
[odkaz]
se podivej jak jezdi benzinova mokka - vypousti 5x min jedovatého NOx nez je benzinovej limit a asi tak 50x min nez naftovej prumer

s tim vyhrivanim močoviny to není zas tak jednoduchy.
když to zjednodusim a budu predpokaldat, ze močovina ma podobny merny skupensky teplo tani jako voda, tak na rozehrati 1 litru (+-kg) zamrzly močoviny do tekutého skupenstvi potrebujes cca 100Wh energie, tedy 8A po dobu 1 hodiny z 12V, nebo 80A po dobu 6 minut. když bude nadrz na močovinu +- plna, tak rozehrati 10 litru močoviny potrebujes 80A po dobu 1 hodiny. je to realny?? a co kratky jizdy, kdy se nevytopi ani interier? a co vypinani zneskodnovani NOx při poklesu pod určitou teplotu (napr. u opelu při teplote pod +17C) ??
myslis, ze ze zamrzla močovina zmeni na tekutou mavnutim kouzelného proutku? nechybel jsi nahodou na hodiny fyziky v paty tride??
Avatar - JohnST
25. 1. 2017 16:50
Re: Hm
Mocovina je prihrievana uz pred zamrznutim. System je tak nastaveny v autach s mocovinou. Cize ten vas vypocet je pekny, ale neplati nakolko nerozmrazujeme zamrznutu mocovinu. Okrem toho na rozohriatie na aku teplotu o kolko stupnov tam uvazujete?
Mate tam nezrovnalosti.Este raz strojarina je exaktny obor. Nehnevajte sa na mna ale to nie je o tom , ze kazdy co ma auto je u piva konstrukter.
25. 1. 2017 18:33
Re: Hm
aha, takze když auto odstavis na tejden v -20C mrazu, tak se močovina bude prihrejvat...
... a po tom tejdnu nastartujes jak ty rozumbrado?

tech 100Wh na litr je s rezervou na premenu z ledu na kapalinu (zjisti si co je merny skupensky teplo tani), pouhy ohrati ledu o par stupnu zas tak energeticky narocny není.
to nevis ty exakte??

vysvetli mi ten tvůj odkaz, kde jsi zdrbal (po pravu) benzinovej moturek v mondeu, ale jedinej naftovej golf mensi o 2 tridy s nim drzel krok, ostatní naftaky byla katastrofa
Avatar - michal.t
23. 1. 2017 12:39
Re: Hm
V kontextu větší čelní plochy a hmotnosti MPVéčka mi ty otáčky až tak vysoké nepříjdou... asi by to trošku srazilo spotřebu, kdyby byly nižší.... nebylo by to ale na šestku zas tak živé zřejmě.
Myslím, že občasný výlet k 5000 ot. není při cestování s rodinou nic hříšného, pokud přitom nepískají pneu v zatáčkách... ale mám zkušenost, že po překročení 6000 ot. už všichni na palubě zbystří a začnou sledovat okolní provoz.
23. 1. 2017 19:08
Re: Hm
Osobně u otáček vidím problém spíš v hlučnosti, než ve spotřebě. Musel by to být ukrutně dobře utlumený motor, aby v těch otáčkách ještě nebyl výrazně slyšet. A soustavný bzukot vytočeného motoru při jízdě po dálnici mi taky přijde jako docela podstatný problém u rodinného MPV.
23. 1. 2017 21:24
Re: Hm
nie je tak dávno, čo sme na dialnici točili s benzínom 4000 a teraz sa nám hnusí o 1000 menej. Z môjho pohľadu radšej toto ako extra dlhé eko prevody ;-)
24. 1. 2017 08:59
Re: Hm
Co bylo, to bych tak docela neřešil. Byly doby, kdy jsem jezdil s OII s 1.9 TDI, mělo to manuální pětikvalt který na pětku při tachometrových 140 km/h točil přes 3000 o/min. Strašný brajgl to dělalo. Tehdy mi nepřišlo jako nic až tak hrozného, ale dnes docela určitě vím, že vracet bych se k tomu nechtěl. A už vůbec ne u nového auta za vlastní peníze.
Ale fakt je, že je to hodně o poskládání převedovoky. Když si k tomu člověk nakreslí pilu, je to celkem jasné. Za sebe bych obecně ocenil opravdu dlouhou dálniční šestku a klidně mnohem kratší zbytek. I za cenu velkého skoku. Ostatně, když to chi na dálnici do kopce trochu rozjet, klidně si podřadím. Za to ticho klid i ve vyšších rychlostech mi to stojí.
Avatar - michal.t
24. 1. 2017 12:33
Re: Hm
Třeba civic 9. gen., který v odhlučnění obecně moc nevyniká, točí na dálnici cca 3500 /min… slyšet to samozřejmě je, řada dnešních aut to zvládá tišeji, ale pořád je to hluboko pod mým prahem „otravnosti“ (což je pravda asi velice subjektivní)… a zároveň je to citelný pokrok oproti autům z přelomu tisíciletí.
Z těch 3200 ot. u Zafiry zřejmě taky nikdo nezešediví.
24. 1. 2017 15:45
Re: Hm
Šediny z toho nebudou, ale patří tohle k autu jako je v testu? Za mě jistě ne. Nezkoušel jsem. Znám jen motor 1.6 T z C-maxe. Na dálnici točí podobně a slyšet tedy je a to docela dost (140km/h tacho). Přitom jinak je jízdně bezva a utlumený tak, že do 100 km/h o něm není vědět. Ale třeba se pletu a odhlučnění Zafiry bude takové, že to opravdu potíž není.
Avatar - Jaros71
23. 1. 2017 12:01
Výbava navíc?
Výbava testovaného vozu:
Sada Innovation (29.000,-), Driver Assistance 2 (23.100), Parkovací seda (24.000,-), Zimní sada (16.000,-), Ergonomická sedadla (10.500,-), OPC Line (31.200,-), Funkční sada 9900,-)

A co ty sady obsahují??
Sedadla...jasné
OPC je vylepšení optické sportovní..a dál?

750 tis už není málo na benzín 1.6...i když sleva tam bude od prodejce min -10%..
Rozbalit vlákno
4
Avatar - woody-alien
23. 1. 2017 12:31
Re: Výbava navíc?
Sada Innovation : audiosystém Navi 950 Europe, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, alarm s rozšířenými funkcemi, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, kuřácká sada (zapalovač a popelník)

Funkční sada : integrovaná stahovací stínítka na zadních bočních oknech, systém kolejnic v zavazadlovém prostoru FlexOrganizer, sítě do zavazadlového prostoru FlexOrganizer, koberec do zavazadlového prostoru FlexCover, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru

Sada OPC Line : zadní střešní spoiler, přední a zadní spoiler, zvýraznění bočních prahů, anténa ve tvaru ploutve na střeše, označení OPC Line

Sada Driver 2 : adaptivní tempomat, parkovací asistent (senzory vpředu a vzadu), indikace vzdálenosti, varování před čelní kolizí, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, prvky zrcátek v černém lesku, varování pro slepý úhel

Parkovací sada: parkovací asistent (senzory vpředu a vzadu), zadní parkovací kamera, audiosystém Navi 950 Europe

Tak praví ceník. V některých položkách se ovšem ty sady překrývají...
23. 1. 2017 15:28
Re: Výbava navíc?
Tak reálně se dá tahle Zafira sestavit se slušnou výbavou kolem 770tis kč, nicméně i v konfigurátoru je přednastavená sleva cca 90tis kč, takže realita bude kolem 680tis a to je slušná cena :yes:
Avatar - Jaros71
24. 1. 2017 13:20
Re: Výbava navíc?
Ano 680 tis je velmi slušná cena za takoto vybavené auto :yes:
23. 1. 2017 22:14
Re: Výbava navíc?
Cena mi naopak přijde jako velice solidní. Veliké a vybavené auto s 200 k turbomotorem za 3/4 míče? Pecka!
24. 1. 2017 09:07
Táta pitomec
Spíše než táta sportovec je to táta pitomec. Kolikrát už s Vámi někdo závodil v prskoletu typu Sharan TDI ? Se mnou nevím proč často. Stačí tyhle táty sportovce v naftové krabici od bot dojet ...najednou z rychlosti 90 km/h zrychlí na "co saze dovolí", jen aby se nenechal předjet.

Užitkové auto je užitkové auto. Už jste viděli tlusťocha na olympiádě ?
Rozbalit vlákno
3
24. 1. 2017 09:21
Re: Táta pitomec
Nezbývá, než souhlasit. A to říkám jako uživatel nového Grand Picasso. Zkoušel jsem i Ford nebo Opel. Vyhrálo Picasso kromě dalšího i proto, že rezignuje na jakýkoliv náznak sporotovnosti. Je to plavné a pohodlné rodinné auto se spoustou prostoru. Kupodivu se s tím rychle jezdit dá, ale PROČ proboha?! Je to asi jako bych chtěl nové MX5 přičítat body k dobru za to, že tolik nedrncá a ubírat jí body za to, že není kam dát sedačku s isofixem. >:D

Btw. tátové od rodin, co chcete sporotovat. Vykašlete se na broušení okresek a jděte si zaběhat, zajezdit na kole, zahrát basket... cokoliv. Přinese vám to 100x větší radost a vybití, než sebesporotovnější jízda s MPV. >:D
Avatar - Jaros71
24. 1. 2017 13:24
Re: Táta pitomec
Každý to má jinak...
Já osobně na novém Touranovi ocenuji to , že když jedu sám bez dětí..což je tak 70% , tak to auto jede jako kombík.
Docela svižně a bez naklánění a houpání. Rád to někdy přišlápnu když spěchám.
S dětmi a manželkou jedu na pohodu.. ;-)
24. 1. 2017 15:31
Re: Táta pitomec
Jo, o tom žádná. Ale jezdit rychle a sportovně nemusí být jedno a to samé. Sportovní jízda, to je čistá stopa na hranici možného, pozdní apexy kdy mi štěrk z krajnice bubnuje do podběhů a gumy si na výjezdu jen tak zlehounka písknou, přehazování si váhy auta z jedné nápravy a strany na druhou, využívání momentu setrvačnosti k rovnáni si zadku auta do zatáčky... Technicky se to s MPV dá dělat taky, ale kdo to někdy vyzkoušel v opravdu sportovním autě, ten něco takového v MPV nemůže vůbec brát vážně. Asi jako hrát golf s hokejkou...
Jezdit s MPV rychle, to je pro mě plavba krajinou ale tak, aby posádka neměla nejmenší pocit, že ji něco obtěžuje a nemusela se v každé zatáčce chytat madel. Na to není potřeba utažený podvozek se "sporotovními ambicemi". Ten je u MPV naopak za trest. Plynulost, plavnost, utlumení a nenucený výkon, o tom je rychlé MPV.
24. 1. 2017 09:30
Nemůžu věřit...
...tomu, že sem přispívají lidi, kteří mají rádi auta. Jeden si pamatuje na pitomce v Sharanu, druhý tvrdí, že je to moc výkonné atd...

Výkon motoru je nedílná součást aktivní bezpečnosti. Ono totiž na okresní cestě předjet pomalejší vůz, autobus, náklaďák bez výkonu zavání hazardem nebo nutností kopírovat jejich (ne)rychlost. A to se už vůbec nebavím o situacích, kdy podobný rodinný vůz je naložen tak jak se sluší a patří, kdy se hmotnost zvýší o 4 až 5 metráků.

Tenhle motor mi vychází jako ideál pro toho, kdo se obecně běžně courá po městě a okolí a vyjíždí na víkendové výlety s rodinou, či pravidelně na dovolenou s autem. Pokud by to měl být pouze dálniční dostavník, tak nevidím problém s naftou. Univerzalitu ale získává právě touto zážehovou výkonnou jednotkou.

O závodění tu diskutují jen životní teoretici...
Rozbalit vlákno
9
24. 1. 2017 09:40
Re: Nemůžu věřit...
No hlavní rozpor je to spatřován spíše v tom nadpisu. Pasovat jakékoliv MPV do role univerzála se sportovním potenciálem je nesmysl. Jinak výkonný benzin mi přijde docela v pohodě. Přesně jak píšeš, výkon dává na cestě klid a nadhled. Se sportovní jízdou to ale nemá co společného.
Spíš mi přijde na palici jeho naladění. Právě v takovém autě by měl dávat to nejlepší hned dole a ne ho nutně honit do otáček, klidně i za cenu nějakého toho kW v tabulce. Ona ani ta spotřeba by pak nemusela být tak absurdně vysoká.
24. 1. 2017 09:55
Re: Nemůžu věřit...
To jde na vrub obecně nesmyslně těžkým stálým převodům, které fungovaly při laboratorním měření. V reálu je efekt přesně opačný, věřím, že podobné nesmysly z aut zmizí. ;-)

Nadpisy klukům na ACZ jdou! Jen čekám, kdy se dočkáme fekálních narážek, ať to otevře opravdu každý osel.
Avatar - woody-alien
24. 1. 2017 11:16
Re: Nemůžu věřit...
:yes: Nechápu, co pořád někomu vadí výkonný motor v MPV. To má být jako vyhrazen čemu ? MPV ne, SUV ne, crossoverům ne, kombíkům a hatchbackům taky ne...viz diskuse pod O-RS nebo GTI. Přestaňme do všeho tahat sport a říkejme tomu třeba radost ze života, radost z jízdy. Aspoň pro mě není rodinné auto totéž co lednička, aby splnilo funkci a dost.

A co se týká těch tatíků-sportovců. Já si nadšení pro věc, když je to v mezích slušnosti, cením v jakémkoliv věku. Není to tak dlouho, co se mě na členité okresce snažil "uviset" chlapík ve Scénicu I. A místo abych mu to dal "sežrat" a zmizel mu, jenom jsem si ho držel na distanc a v duchu smekal klobouk, protože to on musel prokázat cuore sportivo. Nakonec, vždycky je to mnohem víc o řidiči než o autě. Však víš. ;-)
[odkaz]
24. 1. 2017 11:37
Re: Nemůžu věřit...
ja hlavne nechapu proc je pro nekoho 200 koni hned sportovni auto.
jo, někdo s nim bude jezdit svizne, jinej s nim bude jezdit na pohodu. ale sportovne? s timhle typem auta??
ja bych tech 200 koni bral prave kvůli ty pohode, kdy z motoru při beznych manevrech nemusíš vymačkávat vse co v nem je, ale porad mas výkonovou rezervu. s takovym autem se jezdi daleko lip, i když +- ctis předpisy..
24. 1. 2017 15:37
Re: Nemůžu věřit...
Přesně.

Chápu, že pro spoustu lidí je i těch 200 koní "nepřestavitelná nálož", ale kdo víc jezdí, naložený, delší trasy a svižně, tak denně zažije desítky situací, kdy se výkonný motor hodí právě i pro tu běžnou svižnou jízdu a to jak ve městě, na okresku v kopcích nebo na dálnici.
Avatar - Jaros71
24. 1. 2017 13:28
Re: Nemůžu věřit...
pěkný odkaz..Rivalové to je SUPER film :yes: >:D
24. 1. 2017 12:45
Re: Nemůžu věřit...
Jojo, teoretikum je vsechno malo a vsechno spatne... ve srovnani se zakladni zazehovou variantou je 200 koni za hubicku, a kritizovat v tu chvili fakt, ze motor se citi lepe ve vyssich otackach je rovnez mimo misu. Treba pro me by to byl ted doslovny ideal :-)
24. 1. 2017 13:16
Re: Nemůžu věřit...
vono je logicky, ze 1.6 bude vykon ke 200 konim lovit ve vyssich otáčkách nez dvoulitr.
ja k takhle hodne foukanejm motorum moc velkou duveru nemam, to je jako by 1.2 mela 150 koni. ale třeba to funguje
24. 1. 2017 15:15
Re: Nemůžu věřit...
Tak urcite to nebude stejnych 200 koni jako kdysi z motoru 3.0 v6, ktery tahl bez jakekoliv diry od volnobehu az po omezovac. jinak to vychgazi na cca 80 koni z litru objemu, to neni u zazehovych preplnovanych motoru zadny extrem...
24. 1. 2017 11:57
Zafira
O Zafiře jsem taky uvažoval, omlazení se myslím povedlo, teda hlavně v interiéru. Bohužel autobusovitého vzhledu exteriéru se nadále nezbavila. Musím říct, že taková motorizace mi taky smysl nedává. Ta spotřeba je opravdu vysoká, krátký dojezd na jedno natankování, ve městě to bude ještě horší. Navíc to má tvrdý podvozek na MPV, ale to byla verze před facelitem. Asi nadále zůstanu při výměně u Kie.
Rozbalit vlákno
7
Re: Zafira
Máš pravdu. Ale vysvetli to tu niekomu. Ešte nedávno mali 100 koní športové autá, dnes je podaktorým málo dvojnásobok.
24. 1. 2017 12:39
Re: Zafira
co to je nedavno?
O1 RS mela 180 koni a vznikla před vic jak 15 lety. a bylo to vůbec sportovni auto??

jestli beres dobu před pul stoletim, tak jo, sportovni auta 100 koni mit mohla, ale taky vazila o peknych par metraku min.
a pul stoleti je pro mnohy uz historie, co se tyce aut spis prehistorie, rozhodne ne nedavno
Avatar - Jaros71
24. 1. 2017 13:30
Re: Zafira
Autobusový vzhled je taky to jediné co mě u Zafiry vadí...
Podvozek , motory i prostor jsou super.
24. 1. 2017 15:17
Re: Zafira
Mne vadi vic veci - neumi se silnym benzinem automat a neumi elektricka zadni vrata. Ale za tu cenu od zakladu je to porad hodne dobra nabidka.
Avatar - woody-alien
24. 1. 2017 16:46
Re: Zafira
Tak těch 170k s automatem by celkem ještě mohlo být. Muselo by se to vyzkoušet.
Avatar - Stefič
24. 1. 2017 16:42
Re: Zafira
Autobusový vzhled a autobusový posez je právě to co je na Zafiře super. Kdo si zvykne na ten super pohodlný posez, nízké auto už nechce. A to je můj případ. Jízda v nízkém autě je očistec...Blbě dovnitř, blbě ven...
Zafira B má tvrdý podvozek, ale jen při prázdném autě. Při naložení je příjemný.

A ten motor??? Co třeba GLK 500 AMG nebo BMW X5 M to ti dává smysl? Obecně jaký smysl ti dává auto s výkonem 80k a více? Vždyť přece na jízdu víc než 50 koní nepotřebuješ... Zamysly se
25. 1. 2017 11:21
Re: Zafira
Ano já to chápu, mám taky MPV a líbí se mi vyšší posez, jen říkám že vypadá jak autobus, je tam moc masy plechu na bocích. Když jsem s tím jel po Praze tak to byl kostitřas, Touran byl trochu lepší. Ani se tomu nedivím, když víme kolik to váží aby to mělo aspon obstojné jízdní vlastnosti, musí se to pořádně utáhnout. Ale MPV je o uvolněnosti a to tady neshledávám. Samozřejmě výkon motoru má svoje pozitiva, ale tady mi to nějak neštimuje hlavně u spotřeby. Jako 11 litrů na dálnici to je opravdu přehnaný. Navíc tahle 1.6 nemá ani špičku, takže na žádné sportování není. Ale beru to tak, že já hodně najezdím a nechci být pořád u pumpy. Kdo chce koupí si zafiru s dieslem a má vystaráno.
24. 1. 2017 20:44
Táta a sportovní jízda?
Tyhle testy moc nechápu. Už dlouhou dobu tady čtu jak má které MPV super již dni vlastnosti, jak to řeže zatáčky. Zkoušel někdy redaktor vozit deti? Základem je co nejplynulejší jízda, aby deti unuli a ne aby mi nezvraceli za krk. Co bych toho auta bral je pružné zrychlení. To je asi všechno. Ale potenciál 147kw je opravdu zbytečný. Kolikrat jede tata sam v tomhle aute? Maximalne manzelka, kdyz jede pro deti do skolky.Chtěl bych vidět statistiku prodeje takové specifikace.
Rozbalit vlákno
10
Re: Táta a sportovní jízda?
Presne :yes:
Avatar - Michal Fokt
24. 1. 2017 22:07
Re: Táta a sportovní jízda?
Ano, zkoušel. Všechny tři. Mí synové svižnou jízdu milují, ostatně naše rodinné MPV má příplatkový sportovní podvozek, zesílené brzdy a UHP obutí. Což ale neznamená, že tak jezdíme dnes a denně. Nicméně téměř denně v něm jezdím i sám.
24. 1. 2017 22:32
Re: Táta a sportovní jízda?
ale dyt nemusis vyuzit vsech 200 koni.
pri prijemnych a pohodovych 4tis otackach to ma slusnych 160 koni.
kdyz tam budes mit slabsi motor, ktery da 160 koni pri 6tis otackach, tech 160 koni budes dolovat horko tezko az na tech 6tis otackach, a nic prijemnyho ten vytocenej a urvanej motor pro ty deti nebude.
a kdyz auto bude plne nalozeny, tak ani tech 160 koni zadna velka slava nebude
25. 1. 2017 04:17
Re: Táta a sportovní jízda?
Jako hrách na zeď... Mít dobrý podvozek, když se na něm veze to nejcennější (rodina) je špatně? Mít výkonný motor znamená nejezdit plynule?

Už jsi zkoušel řídit? ;-)
25. 1. 2017 07:46
Re: Táta a sportovní jízda?
Kolikrát jede táta sám v takovém autě? Několik mých kámošů, co měli nebo mají podobnou kategorii auta jako jediné rodinné v něm sami najezdili minimálně 3/4 kiláků.

A potenciál 147kW? Podle mne na takové auto akorát (110kW beru jako to absolutní použitelné minimum), pokud chci jet delší trasu pohodlně a svižně i naložený. Protože těch 200 koní pak musí rozpohybovat přes 2 tuny. A mj. právě ten výkon může hodně přispět k plynulosti jízdy, protože rezerva pod plynem snižuje potřebu řazení a vytáčení motoru, což bývá pro spolujezdce nepříjemné.
25. 1. 2017 08:26
Re: Táta a sportovní jízda?
To s tím řazením jen dokazuje, že většina řidičů prostě nemá na to naučit se řídit a řadit. Když umíš normálně řadit, spolujezdec o ničem nevím. Dej si facku a jdi se vysprchovat do kukuřice.
Avatar - DoubleSix
25. 1. 2017 09:35
Re: Táta a sportovní jízda?
Tak to si dej rovnou lepáka za špatné chápání psaného textu :-)

To, co spolujezdci vadí, je totiž vytáčení motoru ;-)
A řekněme si to na rovinu, hluk v autě s otáčkami 3000 a nebo 6000 je dost velký rozdíl.
Avatar - simon_sez
25. 1. 2017 09:39
Re: Táta a sportovní jízda?
:yes: presne ako pises

Nie raz sa mi stalo, ze pri predbiehani auta na okreske, pri zaradeni 3jky (1.5ka v Mazde pri 80km/h inac nezrychlila)som zobudil manzelku/deti - preto rozumiem oblube turbo motorov (aj) v rodinnom aute.
25. 1. 2017 10:34
Re: Táta a sportovní jízda?
Výkonová rezerva znamená omezení nutnosti řadit v případě potřeby razantněji zrychlit. Zatímco s výkonným vozem to zvládneš bez přeřazení nebo o jeden stupeň u slabších můžeš jít ze 6° třeba i na 3° a právě to bude pro spolujezdce podstatně méně příjemnější.
25. 1. 2017 12:11
Re: Táta a sportovní jízda?
Možná si připadáš vtipný, ale doporučím ti diskuzi na Novinkách, tam svými invektivami zapadneš určitě lépe ...

A podstatu ti už vysvětlili níže.
Avatar - Barry Lyndon
25. 1. 2017 21:32
idiot volí diesel - svoje děti přece netráví
tráví cizí děti.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 21:54
šialený vŕzgot a nekvalita vo vnútri...Zafira 4/2016
;-\ :no:
mám doslova strašnú skúsenosť so Zafirou Tourer 4/2016...
motor 2.0TDCI 170k super
prevodovka 6AT fajn
podvozok super (sport-štandart-comfort)

....teplo je nepraiteľ tohoto auta - čím teplejší interiér, tým väčší vŕzgot (v Passate 11/2013 je to presne naopak).
....vrrrrrrŕrzga, ale neuveriteľne, stredová opierka...
....sedadlo vodiča AGR taktiež...po výmene sedáku nevŕzga, len sedák trhá zo strany na stranu (po oprave / odstránení vŕzgania). takže opäť výmena a opäť sa trhá zo strany na stranu...
...infosystém resp. jeho handsfree bluetooth nefunguje (už po dvoch opravách)...už som mal aj blackoout - jednoducho stred panelu prestal fungovať - aj s nabíjaním a navigáciou...
...navigácia - sem tam ukazovala, že ste o 100 metrov niekde inde...super v takej Prahe či Budapešti, keď hľadáte nejakú ulicu v centre (osobná skúsenosť)...
...systém výstrahy prekážky v mŕtvom uhle - niekedy svieti (každý deň aspoň raz) aj vtedy, keď tam nič nie je...na displeji sa ukáže "choďte do servisu"...ktorý s tým neurobí veľa...
...to auto má 9 mesiacov...
Stála ma 28500 EUR...nerobte tú istú chybu...
Rozbalit vlákno
1
7. 4. 2017 13:30
Re: šialený vŕzgot a nekvalita vo vnútri...Zafira 4/2016
SMOLA asi mas PIATKOVY KUS.
Ja mam 1,4 benzin 103 kw a 6/2016 a absolutne ziaden problem.
-Sedadla Comfont s bedrovou opierkou nevrzu.
-Stredova opierka obycajna bez posuvnych kolaji (na forach som nasiel ze ta s kolajnicami na dialnici vrzga-vrze)
-Mrtvy uhol funguje tak do 140 km/h
-Stredovy panel bez NAVI CD 400 par krat bol Blackout ale po nastartovani zasa isiel.
-Stala ma 21500 euro aj s Xenonmy mam nabehany cca 12 000 km a siel by som do toho zasa a ja zena si pochvaluje.
5. 2. 2017 11:36
Benzín OK
Mám BMW Grantourer 2litr turbo benzín automat. Manželka krátký trasy po městě, hned to topí, tichoučko, 8-10l. Delší přesuny v režimu Eco jsem se snažil a 6,2. To jsem samozřejmě i předjížděl a max do 120. Nebyla to dálnice. Smysl to dává jasnej. Diesely dojedou na vstřiky, močovina, DPF filtr,v zimě problém s topením při rozvozu dětí po městě (nutnost vyhřívaných sedaček), auto s dieselem o 80kg těžší, kvalitu nafty musíte hlídat. Pro mě pak pokud stejný auto jede v naftě za 7,5-8,5 a nebo v benzínu 8,5-9,5l je nesmyslnej rozdíl. ......tu Zafiru bych si koupil, pokud by ji měli s automatem, jako v Německu.
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2017 13:24
Spotřeba
Mám tuto Zafiru s touto motorizací 3 mrazivé měsíce, najeto 7500 km (minimálně polovinu z toho po Praze) a průměrnou spotřebu 8,6 litru. Deset litrů jsem na počitadle viděl jen, když jsem jel 50 km po dálnici v šesti lidech s tempomatem nastaveným na 140 kmh. Teď si větřím, že kolem 130 kmh bych to uměl držet bez tempomatu za 9–9,5. Při delších cestách v kombinaci státovka/dálnice jezdím za cca 7,7. Čekám, že v létě to půjde dolů. Nevím, jak s tím autor jezdil – asi si moc vychutnával dynamiku a tam bych řekl, že horní hranice spotřeby ještě zdaleka nedosáhl :-) . Tuto motorizaci prostě nelze v českých podmínkách opravdu pořádně pohonit. Jednak to je proti vyhlášce a jednak vypadá trapně, vulgárně a blbě, když takovýmto autem trháte asfalt na každém semaforu (ale když potřebujete třeba předjet, tak je to k nezaplacení – a na dálnici killer levoproužáků a vyblikávačů).
Rozbalit vlákno
0