Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prokletí faceliftů: Povedly se vůbec někdy nějaké? Pokusili jsme se je najít!

Facelifty bývají většinou na škodu a vzhledu jednotlivých aut moc nepomohou, ba právě naopak. Existují výjimky? Jistě!
Zpět na článek
25. 1. 2017 08:27
25. 1. 2017 08:47
25. 1. 2017 09:17
25. 1. 2017 08:58
25. 1. 2017 09:03
25. 1. 2017 09:21
25. 1. 2017 09:28
25. 1. 2017 09:31
25. 1. 2017 08:59
25. 1. 2017 08:59
25. 1. 2017 09:03
25. 1. 2017 09:58
25. 1. 2017 10:05
26. 1. 2017 07:57
25. 1. 2017 09:11
25. 1. 2017 09:20
25. 1. 2017 09:22
25. 1. 2017 09:24
25. 1. 2017 09:29
25. 1. 2017 11:13
25. 1. 2017 11:53
26. 1. 2017 21:18
25. 1. 2017 12:58
25. 1. 2017 09:24
25. 1. 2017 11:34
25. 1. 2017 12:12
25. 1. 2017 10:02
25. 1. 2017 10:05
25. 1. 2017 10:17
25. 1. 2017 15:09
29. 1. 2017 09:45
25. 1. 2017 10:33
25. 1. 2017 10:44
25. 1. 2017 10:45
25. 1. 2017 12:03
25. 1. 2017 19:17
25. 1. 2017 11:15
25. 1. 2017 16:27
25. 1. 2017 11:35
25. 1. 2017 11:44
25. 1. 2017 13:05
25. 1. 2017 14:20
25. 1. 2017 14:53
25. 1. 2017 15:10
25. 1. 2017 19:50
25. 1. 2017 22:13
26. 1. 2017 08:15
29. 1. 2017 09:49
27. 1. 2017 16:05
25. 1. 2017 22:37
26. 1. 2017 21:28
25. 1. 2017 08:27
mazda opel
mna hned z fleku napadne napr. terajsia mazda 6, konciaca insignia, kde sa zmeny odohrali najma v interieri a ked si clovek sadne do faceliftu tak ma skoro pocit ze sedi v inom aute.. ale aj dalsie prijemne zmeny pri facelifte BMW E9x, BMW E6x, maloktory facelift sa nepodaril

dokonca aj tu octu 3 fl nejako s prezuvanim prehltnem, ale len s ciernou RS prednou maskou, s chrom maskou je to uplny skaredak
Rozbalit vlákno
3
Avatar - eLzyx
25. 1. 2017 08:47
Re: mazda opel
u volva se facelifty taky dařily, ale jen cirka do roku 2009/2010. Pak začali dělat ta prapodivná boulatá světla a to se mi vůbec nelíbí.
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2017 09:12
Re: mazda opel
Já bych řekl, že se málokterý podařil. K povedeným bych přidal třeba první Fabii, 406, Mondeo mk3 nebo Polo mk3.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2017 09:17
Re: mazda opel
Spíš bych řekl Mondeo MK II (což byl vlastně facelift MK I a né nový model, jak se uvádí).
25. 1. 2017 08:50
Také Seat Toledo I. generace
Za jeden z nejpovedenějších faceliftů považuji ten u Toleda I. generace. Jemné retuše světlometů, masky, zadních svítilen a nové nárazníky tomu autu neuvěřitelně prospěly! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 08:58
Passat B5
Jeden z najlepších faceliftov je podľa mňa facelift Passatu B5 v roku 2000. Predfaceliftový model nebol škaredý, ale facelift spravil z auta o generáciu novší voz, ktorý pôsobí moderne ešte aj v dnešnej dobe :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
25. 1. 2017 09:03
Re: Passat B5
Asi jo... i když mně osobně se líbil originál s tou černou maskou víc, než facelift v chromu... ale hodně dělají světla.

[odkaz]
Avatar - Ozzman
25. 1. 2017 09:21
Re: Passat B5
K tomuhle faceliftu si neumím udělat nějak názor. Z prvu mi přšel B 5.5 jako naprosto regulérně lepší, atraktivnější, zaváněl prémií (chromové lišty, chromová maska), ale časem už to nevidím tak jasně a třeba zrovna sedan, jaký jsi poslal, mi více lahodí oku v předfaceliftované verzi. U kombiku bych se přiklonil k B5.5 :-)
Avatar - Emel
25. 1. 2017 09:28
Re: Passat B5
Vzpomínám si na první kousky B5 sedanu, tenkrát dost frčela taková žlutozlatá barva... to auto mělo charisma, pro mě asi největší ze všech Passatů (a samozřejmě se najdou tací, co řeknou, že to moc neznamená >:-[] ).
Avatar - Ozzman
25. 1. 2017 09:31
Re: Passat B5
Jasně, žlutozlatou pamatuji :-) Už jich moc nejezdí. Tu pak v případě B5.5 nahradila šedozelená a nebo zlatá (tu převzala pak Octa II. generace).

[odkaz]
Avatar - dr.biker
25. 1. 2017 08:59
Clio II
Povedený facelift byl též u Clia II. generace, auto po faceliftu vypadalo fakt dobře, jak z venku, tak uvnitř. Byla to docela velká změna hlavně uvnitř.
Facelift III. generace Clia byl omyl, za to ten aktuální u IV. generace je povedený, líbí se mi víc, jak originál.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 08:59
bleee
Vidim, ze tazko znasate skurveny facelift Octavie, tak treba sikovne poukazat na inych
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
25. 1. 2017 09:03
jak kdy
Oktejvia 3 gen se face ponekud nepovedl >:-[] >:-[] >:-[]
Darilo se ale u O1, Vectra B, w221 ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JiRkA997CZ
25. 1. 2017 09:58
Re: jak kdy
Tak od doby kdy Škodovka začala faceliftovat až po O2 to bylo dobrý. Stodvacitky dostaly lepší rozchod a tuším že i lepší řízení (, favorit měl vychytano hodně much a zlepsenou bezpečnost, felcka hezčí vzhled a ještě lepší bezpečnost, o1 byla zmíněná a u o2 se vzhled taky zlepšil. Jen o3 vystupuje z řady
Avatar - Emel
25. 1. 2017 10:05
Re: jak kdy
Technika a design jsou dvě různé věci. V poslední době mám pocit, že ta technika už jde víc nezávisle na fl... viz třeba i ta Octavia - DCC přišlo půl roku před fl, 1.5TSI přijde třeba půl roku po fl...

Jinak mně osobně se třeba fl Felicie nelíbil...
26. 1. 2017 07:57
Re: jak kdy
není to v poslední době, Právě u té Felicie se dělaly úpravy karoserie a motorů dřív, než proběhl facelift. Ten už byl vyloženě kosmetický a co se týče techniky, nic moc nového nepřinesl.. Naopak první felicie se technicky téměř nelišily od Favoritu, z kterého faceliftem vznikly
Avatar - Magister
25. 1. 2017 09:11
jak kdy
Je fakt, že když se povede základní model, tak to faceift může jen zkazit v případě, že chce být tvůrčí. A funguje to i naopak. Třeba hatchbackům od fordu prospěla "Aston předek". Fiesta a Focus vypadají podstatně lépe!
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 09:11
fejslift je oriešok
Podstatný je aj efekt novinky, zas je o čom trepať v novinách, jednoducho sa znova oživí záujem o zavedený model. Napr. kamošovi bolo ľúto že kúpil O2 tesne pred čínskym rybím fesliftom napriek tomu, že som presvedčený, že tá fejsliftová úprava svetiel mu nesedí, je konzerva, ale nové je nové, takže fejslift môže splniť účel aj keď sa príliš nevydarí.
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 09:20
BMW
Například bmw e46 se povedlo, líbí se mi i předfaceliftem, ale facelift design zkrátka posunul vpřed. Stejně pak řada e90 :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
25. 1. 2017 09:22
Re: BMW
Všem BMW z éry Bangla dle mne facelift neskutečně prospěl
Avatar - Emel
25. 1. 2017 09:24
Re: BMW
E90, tam byly ty ledvinky neštěstí... a fl. to spravil. Sice jsem slyšel, že rozbil zase jiné věci... ale to je jiný příběh :-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2017 09:29
Re: BMW
Podobně bych to viděl i u E60 a E65 ;)
25. 1. 2017 11:13
Re: BMW
U BMW je dulezitejsi, nez vzhled, naladeni jizdnich vlastnosti. kdy BMW u nove generace naladi auto jako Audi, aby z nej pri FL zase udelali BMW...
25. 1. 2017 11:53
Re: BMW
Ano suhlasim. BMW3 aktualny - FL z 2015 je podareny. Aj ledkovymi svetlami, aj drobnymi upravami v interieri, aj lepsim info-systemom ale hlavne jazdne - uprava prednej napravy po vzore kupecka 4. Cize podareny FL za mna.
Avatar - woody-alien
26. 1. 2017 21:18
Re: BMW
Aha, takže stejně jako Rakušáci jsou prý pouze nedokvašení Němci, Audi je vlastně jen nedokvašené BMW. ;-)
25. 1. 2017 12:58
Re: BMW
Především změna z hydraulického posilovače na elektrický tomu autu vůbec neprospěla a soudobý M-B C bylo jízdně o dost zajímavější auto.
Avatar - defusiq
25. 1. 2017 09:24
Impreza
Tak třeba na Impreze 1. generace se mi facelift určitě líbil. U druhý generace už tolik ne...
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2017 11:34
Re: Impreza
Obě Imprezy prošly dvěma facelifty.
Avatar - defusiq
25. 1. 2017 12:12
Re: Impreza
Ano, tak tedy konkretne blob oproti bugeye se mi uz tolik nelibi, hawk ano, ale i tak se mi vic libi bug.
A uprvni generace 98 ani moc nepovazuju jako facelift jelikoz se tykal interieru a ten se tu moc nerozebira.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2017 09:28
Facelifty zrají
Není to tak? Co nám dříve přišlo odpudivé, dnes nemusí už psůobit tak nemoderně a je vidět jisté "vizionářství", nebo naopak něco, co v první chvíli vypadá jako naprostá bomba, časem zapadne do šedi a původní model vypadá o poznání atraktivněji.

Příklad :

Octavia II. - nejpovedenější model, vyvážený a rána přes čumák v podobě protáhlých světel vyvolávala diskuze, sám jsem také měl pochyby. Dnes mi přijde taková faceliftovaná Octavia o kousek "modernější" a hezčí, než původní II. generace.

Renault Laguna II: Opravdu se mi líbil facelift, který přišel v polovině životnosti. Dnes naopak docenuji původní koncepci masky, kdy bylo auto jako takové naprosto vyvážené a dodnes ho považuji za jedno z nejkrásnějších a nejnadčasovějších aut mainstreamové střední třídy, co kdo kdy vyrobil.... pověst a funkčnost prosím stranou :-)

Mohl bych uvádět další a další... třeba Fokus III, kdy se mi v ostřejších verzích líbí možná i více původní verze, a budu tady asi dost ojedinělý s tímto názorem, nebo jak jsem psal výše Passat B5 vs B5,5... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - woody-alien
26. 1. 2017 21:22
Re: Facelifty zrají
S tou Octou II si děláš prču, ne ? Zrovna teď jsem viděl na jednom místě stát OII a OII F/L, obě prakticky totožné, stříbrná metla, kombík, hliníky....a oproti "čisté" předfaceliftové verzi vypadala ta po faceliftu jako všechno možné, ale rozhodně ne o kousek "modernější" a hezčí. Proč to neříct, vlastně vypadala úplně pitomě. ;-)
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2017 09:54
mnoho faceliftov sa podarilo
jasne... par ich nevyslo.... ale vo vacsine pripadov facelifty posuvaju dany model dalej... napriklad predosla i20 sa po facelifte stala doslova novym autom ... tej facelift hodne pomohol... ale rovnako aj outlanderu ... mokke.... velmi podareny facelift vidim aj v pripade niekdajsieho peugeotu 406 .... ale aj sucasna ibiza polo alebo ... fabia II .... tu vsade facelifty modelom hodne pomohli .... alebo aj sucasny yaris faceliftom z r 2014 s tou novou maskou doslova vizualne ozil

co sa ale nepodarilo je podla mna facelift yetiny ktory spravil z krasneho auta zrazu nudnu skatulu... alebo punta druhej generacie ktore po facelifte zrazu dostalo akesi obrovske megakukadla ktore k jeho sportovej kasni vobec nepasovali ... takisto facelift novej octavie je ( teda aspon na fotkach ) diskutabilny ale nazivo som ju este nevidel takze mozno tu to bude aj ok....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
25. 1. 2017 09:55
Každé normální automobilce
se fc většinou povede, např. merdedes E, mazda 6 GJ, mx5 má daleko lepší fc u řady NC, dokonce dva, každý vždy lepší než předchůdce..............................…
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2017 09:57
Re: Každé normální automobilce
suhlas... vo vacsine pripadov facelifty su plusom a posuvaju dany model dalej... ano obcas sa stane ze sa to nezadari ( vid punto II ) ale inak podla mna drviva vacsina faceliftov je fakt podarena ;-)

niektore tie facelifty su ozaj decentne ( teda aspon kasnou na pohlad ) .... golf ibiza leon polo ceed rio i40 ... ale vo vysledku su aj tak velmi uspesne

PS: aj sucasnemu sanderu/logan podla mna facelift hodne pomohol ... pritom navonok na pohlad ide tiez skor len o decentne zmeny
Avatar - twistedTSD
25. 1. 2017 18:28
Re: Každé normální automobilce
Já nesouhlasím. Přijde mi, že ve většině případů (zdaleka však ne vždy) jsou facelifty necitlivé, příliš zasahují do původního návrhu a snaží se o změnu nebo naroubování novější identity za každou cenu. Viz Mustang.

Sandero nebo Polo jsou něco jiného, to jsou jen drobné modernizace. Přidání pár LEDek a novější infotainment téměř nikdy nic nezkazí.
Avatar - Stejsn
25. 1. 2017 10:07
Re: Každé normální automobilce
Obecně mi příjde, že facelifty se hodně vedou francouzům a naopak hodně nevedou italům.
Avatar - Emel
25. 1. 2017 10:10
Re: Každé normální automobilce
Ale třeba Renault se v tom v minulé generaci dost plácal... viz třeba Scenic nebo Clio.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2017 10:23
Re: Každé normální automobilce
inak aj sucasna i10 po facelifte celkom opeknela... videli ste ju uz niekto? ;-) ... lebo podla mna je teraz este krajsia ako pred faceliftom ... a facelift za mna hodne pomohol aj podobne malickemu UP-u

renaultu sa vydaril ten sucasny facelift clia :yes:
Avatar - Stejsn
25. 1. 2017 10:26
Re: Každé normální automobilce
Těžko říct, podívej se na první a druhý Fluence. Před FL to bylo auto, které prostě nemělo vůbec žádný design, ať dobrý nebo špatný. Auto bez výrazu, generická autovitost bez špatky jakéhokoliv estetického detailu. FL mu výrazně pomohl.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2017 10:34
Re: Každé normální automobilce
alebo sx4 S-cross od suzuki.... to je tiez doslova "ozivujuci facelift" :yes:

minule som uz videl takyto novy S-cross a to je proste razom nove auto... vizualne zlepsenie voci predchodcovi aspon o 500 percent.. top facelift poslednych troch styroch rokov podla mna :yes:
Avatar - Stejsn
25. 1. 2017 10:02
P406
a to naprosto bez jakékoliv diskuse!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
25. 1. 2017 10:05
Re: P406
S tou výhradou, že nejlepší je Coupe před fl.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2017 10:17
Re: P406
tak toto je asi najlepsi facelift v historii automobilizmu ;-) ... tu peugeot predviedol ako sa to robi ... ale zober si aj predoslu i20 pred faceliftom a po facelifte... tiez riadna vizualna zmena k lepsiemu podla mna .... a velmi kladne hodnotim aj facelift sucasneho volva S60 z r 2013... to bol ( minimalne ) prednymi partiami tiez velky vizualny skok dopredu :yes:
Avatar - Warrual
25. 1. 2017 15:09
Re: P406
Šedesátky od Volva (s60,v60,xc60) jsou famózní! Mít love utíkám pro XC60 dokud ji nenahradí nová generace s divným designem devadesátek. Přeji jim ať dostanou podobný vzhled nových konceptů 40.1 a 40.2...ty nevypadají zle.
29. 1. 2017 09:45
Re: P406
Jo jo, S60/V60 po faceliftu jsou nádherná auta. Neskutečně jim prospělo zrušení rozdělených předních světel...
25. 1. 2017 10:33
Re: P406
Celá tehdejší pofaceliftová kolekce Peugeotu (106/306/406) byla dle mého designově geniální,skvěle proporčně vyvážená a hlavně bez jediné zbytečné linky nebo prolisu navíc... Jo a ještě se mi líbí FL Opelu Omega:-)
Avatar - Stejsn
25. 1. 2017 10:44
Re: P406
Omega byla podle mého názoru nejhezčí B1. Ale to už nebyl facelift, to byla nová generace. Pokud myslíš FL z A1 na A2, tak ten byl celkem pěkný, stejně jako u soudobého Kadettu E.
Avatar - KubikCv
25. 1. 2017 10:45
Re: P406
dobrý je to možná proto,že změny byly minimální a nějak zásadně nenarušovaly design stejně jako u O1 FL...jen drobná změna světel..nárazníků apod
Avatar - 125S
25. 1. 2017 12:03
Re: P406
Taky jsem přikláním k f/c 406, ale o to víc nechápu výše uvedenou kritiku autora v poslední větě u f/c 306. Ta zaujatost mě spíše už děsí. ;-\
25. 1. 2017 19:17
Re: P406
Naprostý souhlas, P406 po FL byl nejhezčí sedan ve střední třídě. P306 také FL hodně pomohl a auto zmodernizoval o generaci a to říkám jako bývalý majitel P306 rv97 před FL :yes:

Btw v Astře F, nejhezčí byla verze GSi - měl jsem také ;-)
Avatar - MGRR
25. 1. 2017 10:51
Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
Na dno si už sáhli, prakticky zmizeli... možná zrezivěli.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2017 10:57
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
alebo napriklad prvy saab 9-5 po facelifte.... tiez riadna sleha ktoru kazdy neunesie ;-) ... jeden obcas vidim a len krutim hlavou preco zrovna takyto facelift .... co ich k tomuto vysledku viedlo ... to si fakt tazko vysvetlit .. pritom pred faceliftom to bolo tak krasne a fesne auto ... ale tym okuliarnatym faceliftom ho doslova ze spackali ... ale teraz je to uz jedno aj tak
Avatar - MGRR
25. 1. 2017 11:19
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
Myslím, že museli něco brát... :-)
25. 1. 2017 16:02
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
Přesně, "Klaun" je coby devastační modernizace dříve povedeného auta asi nepřekonatelný! >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - simon_sez
25. 1. 2017 13:00
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
no tu 9-5ku riadne spackali 8-s
25. 1. 2017 11:23
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
Scorpio model 1995 ale nebyl facelift.
Avatar - DaewooMaster
25. 1. 2017 14:10
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
Asi tak.
Jinak facelift Scorpia, který přišel v roce 1993, byl rozhodně k lepšímu. :yes:
27. 1. 2017 16:13
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
No k lepšímu byl asi tolik, že prodeje dříve oblíbeného auta (m.j. i s titulem COTY) se okamžitě po jeho modernizaci zřítily někam do suterénu, takže ho (po dalším záchranném faceliftu - omezení chromu) museli vzápětí zaříznout! >:D >:D >:D
25. 1. 2017 11:15
Fabia 2
A co tak facelift Fabie 2? Nikto nemoze tvrdit, ze jej (aspon vpredu) nepomohol :yes:
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2017 14:03
Re: Fabia 2
To je myšleno pouze jako vtip ne >:D Vždyť po faceliftu je mnohem horší - začali se do nich montovat poruchová TSI, kdežto před faceliftem atmosféry. Pak se začali používat horší materiály, aby byl vůz levnější, takže v interiéru zmizely stříbrné páčky, orámování ofuků, tachometru a čalounění boků kufru atd. Jediné, co bylo po faceliftu lepší byl displej maxidotu a světla, která lépe svítila. Nic víc, nic míň :-)
25. 1. 2017 16:27
Re: Fabia 2
Myslim, ze z kontextu clanku je jasne, ze rec je o vzhlade exterieru, nie o motoroch a horsich materialoch...
Avatar - Stejsn
25. 1. 2017 11:35
Co Alfy Romeo?
Konkrétně 156, 166 a GTV? Někomu se víc líbí poface, za mě u všech tří předface, s malými ksichtíky.
Rozbalit vlákno
3
25. 1. 2017 15:15
Re: Co Alfy Romeo?
Skvěle se povedla modernizace Alfy 33 (která ovšem nezahrnovala jen design), naopak za facelift Alfy 156 bych Giugiarovi urazil obě ruce!
Alfa 166 měla hezčí příď jednoznačně po faceliftu a facelift GTV/Spideru se taky hodně povedl.
Avatar - euro89
25. 1. 2017 22:47
Re: Co Alfy Romeo?
Teda koukam, ze nazor na design Alf mame presne opacny. Alfa 33 pred faceliftem se mi dost libi, hlavne pak SW. Po faceliftu se mi nelibi vubec ani s jednou karoserii.
Alfu 156 povazuji za jednu z nejNEpovedenejsich Alf vsech dob, ale po faceliftu je to aspon zepredu pohledny auto. To same plati o 147. V nazoru na 166 se nemuzu rozhodnout, ktera verze mi vadi mene, ale nelibi se mi ani jedna. Hezke Alfy Romeo byly v 70. a 80. letech s klinovitym designem, ale tem zaoblenym karoseriim bez jedine ostre hrany jsem nikdy na chut neprisel a asi neprijdu. :-!
27. 1. 2017 16:08
Re: Co Alfy Romeo?
Tak pokud kritizuješ design předfaceliftovaných AR 156 a 147, tak to jsi opravdu velká výjimka, protože právě tyto Afly jsou obecně považovány na designérské megaperly! ;-) To ovšem neznamená, že by se mě nelíbily hranté klinovité modely (Giulietta Nuova, modrnizovaná 33, 90,75, 155,164, 145/146, GTV/Spider) - naopak je přímo miluju! :-) :yes:
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2017 11:44
Touran
To fakt? Facelift, který z docela zajímavého auta udělal nudnou krabici, zezadu navíc s výrazem smutného psa? A to je podle vás povedené? :no:
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 12:05
Povedly se vůbec někdy nějaké?
Ano, povedly a dalo by se říct, že většina faceliftovaných modelů vypadá lépe a moderněji než jejich předchůdci. Akorát škodovce se to poslední dobou moc nedaří, tak se to musí trošku ututlat článkem, podle kterého je vlastně úplně běžné, že se modernizace nepovede. :'-(
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 13:05
Touran
Touranu Facelift opravdu prospěl, ale ten první z roku 2007, protože před tím auto ze předu vypadalo jak Caddy. Po tomto prvním FL dle mě nejhezčí Touran. FL z roku 2011 autu rozhodně ublížil. Rvát designový styl z malého Pola na 2x tak velké auto, prostě není dobrá cesta. Nejvíc mi ale na něm vadí světla, která už nejsou na výšku, ale na šířku a hlavně hodně nízko položená, takže auto působí disproporčně. Tvar by ani nevadil, kdyby byla o 5-10cm umístěna výš.

Poměrně povedený FL u VW je pak u Transporteru, sám VW to uvádí jako novou generaci, ale je to jen druhý facelift T5.

Naopak ze stejné doby FL Caddyho mi přijde skoro zbytečný (opět klamně uváděn jako nová generace a ne FL).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - xjara
25. 1. 2017 14:20
Mazda
To myslite vazne? Rozdil mezi NA a NB ze zadu hledat lupou? Vzdyt jsou tam uplne jina svetla, jiny naraznik, rozmer, sklo misto slidy... A facelift NB znamenal uplne jiny naraznik s otvory pro mlhovky, ostrejsi rysy, jina predni svetla s projektory, jina zadni svetla...
Rozbalit vlákno
0
25. 1. 2017 14:53
Fiat Uno
já bych ještě za hodně povedený považoval facelift Fiatu Uno a to jak vnější tak hlavně vnitřní, auto udělal tak o 2generace modernější
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Stejsn
25. 1. 2017 15:10
Re: Fiat Uno
Tak to je pro mě naopak příklad, jak modernizace ten design pohřbila. Ale zase na druhou stranu byla pochopitelná, původní Uno bylo unifikované s řadou Regata / Ritmo mk2 a přizpůsobila se jí faceliftem Panda. S nástupem Tipo / Tempra se celá řada zmodernizovala a to včetně Cromy.
25. 1. 2017 19:50
Re: Fiat Uno
Podle mě se modernizace Una povedla. Uno Logo krabicoidní výraz Una před FL hodně pozvedla ;-)
Avatar - euro89
25. 1. 2017 22:13
Re: Fiat Uno
Tak tady kategoricky nesouhlasim. Uno, Tipo i Croma se mi rozhodne vice libi v predfaceliftove verzi, ale pouze to ukazuje, jak moc je design subjektivni zalezitost...
Avatar - Machýrek
26. 1. 2017 08:15
Re: Fiat Uno
Vidim to stejne. Fiat facelifty neumi, skoro vzdycky to podelali.
29. 1. 2017 09:49
Re: Fiat Uno
Jo jo, veletoč z Grande Punta (nádherný předek ve stylu Maserati) na Punto Evo (snaha naroubovat předek z 500) byl děs, naštěstí ve Fiatu udělali druhý facelift, který se přiblížil původní podobě.
27. 1. 2017 16:05
Re: Fiat Uno
No u Una máš asi pravdu, ale Cromě I. generace před faceliftem hodně škodila ta přední kapota zakousnutá až do blatníků, tedy nepěkné řešení ve stylu Wartbugu 353W, a právě toto facelift odstranil! :-) :yes:
Avatar - euro89
25. 1. 2017 22:37
Facelift
Z vyberu autora muzu souhlasit akorat s Astrou a Octavii. Ackliv na rozdil od autora povazuji Astru F za nejosklivejsi Opel segmentu C a jeden z nejosklivejsich Opelu vubec, tak je pravda, ze po faceliftu je osklivy o trosku mene. A Octavii modernizace pomohla jednoznacne. Ve zlute barve je to po faceliftu dokonce celkem pohledne auto.
Naopak takovy Peugeot 306, XF nebo 500 se mi rozhodne libi vice predfaceliftem.
Pokud ma byt clanek o tech povedenych faceliftech, tak by tam nemel chybet vyse zmineny Peugeot 406, Audi 100/A6 (C4) nebo Mercedes - Benz W124.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
25. 1. 2017 23:31
Octavia III na sestupu díky faceliftu
No Octavia III face moc pěkný předek nemá, to si nalejme čistého vína soudruzi. Obecně když je nějaké auto vzhledově hezké, tak mu větší optický zásah prostě neprospěje. Pokud tomu chtěli pomoct, měli uspíšit 1.5TSI, dát tomu normální péra, aby to nebyla tak abnormální pryčna a vylepšit tristní interiér. Jenže to asi stálo prachy, tak to dozorčí rada zamítla. Muselo se to tedy zdarma "polít lejnem", z extravagance udělat rádoby přednost a doufat, že tím se to nějak zahojí. Jenže ono nee, holt se díky tomuto face budeme dívat na UPADAJÍCÍ prodeje Octavie III.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
26. 1. 2017 09:32
Re: Octavia III na sestupu díky faceliftu
Tyhle hluboké vhledy do strategického rozhodování mě baví :-)
Avatar - tenterfield
26. 1. 2017 06:47
A co takhle Favorit
FL Favorita na Felinu není vůbec špatný, překopali vše co se dalo, ale stále je to fáčko po EXTRA FL ;-) za mě soudruzi udělali nej FL všech dob a to jsem fanda 406, která je po FL božská ;-) >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
26. 1. 2017 09:52
Re: A co takhle Favorit
No tak felda není FL fáčka (stejně jako Golf 2 není FL Golfa 1), facelift znamená že značná část dílů auta je shodná. Co je u feldy shodnýho / zaměnitelnýho s favoritem? Podle mě to jenom nešťastně pojmenovali, mělo se to jmenovat buď dál Favorit (jen nová generace), nebo Octavia (navazovalo by to na malou lidovku ze 60. let). Evolucí favorita pošlapali jméno Felicia, které patřilo do té doby výhradně nádhernému kabrioletu. Čímž se vracím na začátek - když to vezmeme do detailu, Felicia není facelift Favorita, ale Škody 450 ;-)
26. 1. 2017 17:49
Re: A co takhle Favorit
Z mechanických částí se dalo nahradit skoro vše. Podvozkové díly seděly. Však se často používaly silnější stabilizátory z felin na fáva, aby lépe seděla. Palubní deska šla zaměnit - dokonce i místa úchytů byla stejná, tak se to nemuselo ani bastlit.

Jediné, co se změnilo, tak byly karosářské díly, ale skelet, na který se dávaly, byl stejný.

Rozsahem modernizace to opravdu bylo skoro jako u FL P 406, kdy se také změnily takřka všechny karosářské díly a palubní deska.
Avatar - Kobler
26. 1. 2017 18:53
Tak mne se ihned vybavi
Alfa 156 (facelift tady udelal obrovsky kus prace, protoze pred fl to bylo hrozne)
Opel omega( to ze z exterieriu vylepsili co meli je jasne ale z interieru udelali skvostny interier. Do predfaceliftu bych uz se nechtel nikdy posadit)
Rozbalit vlákno
1
27. 1. 2017 16:02
Re: Tak mne se ihned vybavi
Nikoliv, je tomu přesně naopak, Giugiarův facelift AR hodně ublížil, zejména změna sklonu vnitřních okrajů předních i zadních světlometů byla katastrofální chyba. A ještě potom měl tu drzost si za pouhý facelift dát na přední blatníky štítky, to nemá obdoby! 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - woody-alien
26. 1. 2017 21:28
Focus II
Není moc jasnějších případů povedeného faceliftu než je Focus II. Z připrděného (byť ne vyloženě nehezkého) auta udělal facelift šmrncovní kousek. Mluvím samozřejmě o exteriéru, interiér by byl na delší debatu, ale tak to je u Fordů už taková tradice. ;-)
Rozbalit vlákno
0