mna hned z fleku napadne napr. terajsia mazda 6, konciaca insignia, kde sa zmeny odohrali najma v interieri a ked si clovek sadne do faceliftu tak ma skoro pocit ze sedi v inom aute.. ale aj dalsie prijemne zmeny pri facelifte BMW E9x, BMW E6x, maloktory facelift sa nepodaril
dokonca aj tu octu 3 fl nejako s prezuvanim prehltnem, ale len s ciernou RS prednou maskou, s chrom maskou je to uplny skaredak
Za jeden z nejpovedenějších faceliftů považuji ten u Toleda I. generace. Jemné retuše světlometů, masky, zadních svítilen a nové nárazníky tomu autu neuvěřitelně prospěly! :-):yes:
Jeden z najlepších faceliftov je podľa mňa facelift Passatu B5 v roku 2000. Predfaceliftový model nebol škaredý, ale facelift spravil z auta o generáciu novší voz, ktorý pôsobí moderne ešte aj v dnešnej dobe :-)
K tomuhle faceliftu si neumím udělat nějak názor. Z prvu mi přšel B 5.5 jako naprosto regulérně lepší, atraktivnější, zaváněl prémií (chromové lišty, chromová maska), ale časem už to nevidím tak jasně a třeba zrovna sedan, jaký jsi poslal, mi více lahodí oku v předfaceliftované verzi. U kombiku bych se přiklonil k B5.5 :-)
Vzpomínám si na první kousky B5 sedanu, tenkrát dost frčela taková žlutozlatá barva... to auto mělo charisma, pro mě asi největší ze všech Passatů (a samozřejmě se najdou tací, co řeknou, že to moc neznamená >:-[] ).
Povedený facelift byl též u Clia II. generace, auto po faceliftu vypadalo fakt dobře, jak z venku, tak uvnitř. Byla to docela velká změna hlavně uvnitř.
Facelift III. generace Clia byl omyl, za to ten aktuální u IV. generace je povedený, líbí se mi víc, jak originál.
Tak od doby kdy Škodovka začala faceliftovat až po O2 to bylo dobrý. Stodvacitky dostaly lepší rozchod a tuším že i lepší řízení (, favorit měl vychytano hodně much a zlepsenou bezpečnost, felcka hezčí vzhled a ještě lepší bezpečnost, o1 byla zmíněná a u o2 se vzhled taky zlepšil. Jen o3 vystupuje z řady
Technika a design jsou dvě různé věci. V poslední době mám pocit, že ta technika už jde víc nezávisle na fl... viz třeba i ta Octavia - DCC přišlo půl roku před fl, 1.5TSI přijde třeba půl roku po fl...
není to v poslední době, Právě u té Felicie se dělaly úpravy karoserie a motorů dřív, než proběhl facelift. Ten už byl vyloženě kosmetický a co se týče techniky, nic moc nového nepřinesl.. Naopak první felicie se technicky téměř nelišily od Favoritu, z kterého faceliftem vznikly
Je fakt, že když se povede základní model, tak to faceift může jen zkazit v případě, že chce být tvůrčí. A funguje to i naopak. Třeba hatchbackům od fordu prospěla "Aston předek". Fiesta a Focus vypadají podstatně lépe!
Podstatný je aj efekt novinky, zas je o čom trepať v novinách, jednoducho sa znova oživí záujem o zavedený model. Napr. kamošovi bolo ľúto že kúpil O2 tesne pred čínskym rybím fesliftom napriek tomu, že som presvedčený, že tá fejsliftová úprava svetiel mu nesedí, je konzerva, ale nové je nové, takže fejslift môže splniť účel aj keď sa príliš nevydarí.
Ano suhlasim. BMW3 aktualny - FL z 2015 je podareny. Aj ledkovymi svetlami, aj drobnymi upravami v interieri, aj lepsim info-systemom ale hlavne jazdne - uprava prednej napravy po vzore kupecka 4. Cize podareny FL za mna.
Ano, tak tedy konkretne blob oproti bugeye se mi uz tolik nelibi, hawk ano, ale i tak se mi vic libi bug.
A uprvni generace 98 ani moc nepovazuju jako facelift jelikoz se tykal interieru a ten se tu moc nerozebira.
Není to tak? Co nám dříve přišlo odpudivé, dnes nemusí už psůobit tak nemoderně a je vidět jisté "vizionářství", nebo naopak něco, co v první chvíli vypadá jako naprostá bomba, časem zapadne do šedi a původní model vypadá o poznání atraktivněji.
Příklad :
Octavia II. - nejpovedenější model, vyvážený a rána přes čumák v podobě protáhlých světel vyvolávala diskuze, sám jsem také měl pochyby. Dnes mi přijde taková faceliftovaná Octavia o kousek "modernější" a hezčí, než původní II. generace.
Renault Laguna II: Opravdu se mi líbil facelift, který přišel v polovině životnosti. Dnes naopak docenuji původní koncepci masky, kdy bylo auto jako takové naprosto vyvážené a dodnes ho považuji za jedno z nejkrásnějších a nejnadčasovějších aut mainstreamové střední třídy, co kdo kdy vyrobil.... pověst a funkčnost prosím stranou :-)
Mohl bych uvádět další a další... třeba Fokus III, kdy se mi v ostřejších verzích líbí možná i více původní verze, a budu tady asi dost ojedinělý s tímto názorem, nebo jak jsem psal výše Passat B5 vs B5,5... :-)
S tou Octou II si děláš prču, ne ? Zrovna teď jsem viděl na jednom místě stát OII a OII F/L, obě prakticky totožné, stříbrná metla, kombík, hliníky....a oproti "čisté" předfaceliftové verzi vypadala ta po faceliftu jako všechno možné, ale rozhodně ne o kousek "modernější" a hezčí. Proč to neříct, vlastně vypadala úplně pitomě. ;-)
jasne... par ich nevyslo.... ale vo vacsine pripadov facelifty posuvaju dany model dalej... napriklad predosla i20 sa po facelifte stala doslova novym autom ... tej facelift hodne pomohol... ale rovnako aj outlanderu ... mokke.... velmi podareny facelift vidim aj v pripade niekdajsieho peugeotu 406 .... ale aj sucasna ibiza polo alebo ... fabia II .... tu vsade facelifty modelom hodne pomohli .... alebo aj sucasny yaris faceliftom z r 2014 s tou novou maskou doslova vizualne ozil
co sa ale nepodarilo je podla mna facelift yetiny ktory spravil z krasneho auta zrazu nudnu skatulu... alebo punta druhej generacie ktore po facelifte zrazu dostalo akesi obrovske megakukadla ktore k jeho sportovej kasni vobec nepasovali ... takisto facelift novej octavie je ( teda aspon na fotkach ) diskutabilny ale nazivo som ju este nevidel takze mozno tu to bude aj ok....
se fc většinou povede, např. merdedes E, mazda 6 GJ, mx5 má daleko lepší fc u řady NC, dokonce dva, každý vždy lepší než předchůdce..............................…
suhlas... vo vacsine pripadov facelifty su plusom a posuvaju dany model dalej... ano obcas sa stane ze sa to nezadari ( vid punto II ) ale inak podla mna drviva vacsina faceliftov je fakt podarena ;-)
niektore tie facelifty su ozaj decentne ( teda aspon kasnou na pohlad ) .... golf ibiza leon polo ceed rio i40 ... ale vo vysledku su aj tak velmi uspesne
PS: aj sucasnemu sanderu/logan podla mna facelift hodne pomohol ... pritom navonok na pohlad ide tiez skor len o decentne zmeny
Já nesouhlasím. Přijde mi, že ve většině případů (zdaleka však ne vždy) jsou facelifty necitlivé, příliš zasahují do původního návrhu a snaží se o změnu nebo naroubování novější identity za každou cenu. Viz Mustang.
Sandero nebo Polo jsou něco jiného, to jsou jen drobné modernizace. Přidání pár LEDek a novější infotainment téměř nikdy nic nezkazí.
inak aj sucasna i10 po facelifte celkom opeknela... videli ste ju uz niekto? ;-) ... lebo podla mna je teraz este krajsia ako pred faceliftom ... a facelift za mna hodne pomohol aj podobne malickemu UP-u
renaultu sa vydaril ten sucasny facelift clia :yes:
Těžko říct, podívej se na první a druhý Fluence. Před FL to bylo auto, které prostě nemělo vůbec žádný design, ať dobrý nebo špatný. Auto bez výrazu, generická autovitost bez špatky jakéhokoliv estetického detailu. FL mu výrazně pomohl.
alebo sx4 S-cross od suzuki.... to je tiez doslova "ozivujuci facelift" :yes:
minule som uz videl takyto novy S-cross a to je proste razom nove auto... vizualne zlepsenie voci predchodcovi aspon o 500 percent.. top facelift poslednych troch styroch rokov podla mna :yes:
tak toto je asi najlepsi facelift v historii automobilizmu ;-) ... tu peugeot predviedol ako sa to robi ... ale zober si aj predoslu i20 pred faceliftom a po facelifte... tiez riadna vizualna zmena k lepsiemu podla mna .... a velmi kladne hodnotim aj facelift sucasneho volva S60 z r 2013... to bol ( minimalne ) prednymi partiami tiez velky vizualny skok dopredu :yes:
Šedesátky od Volva (s60,v60,xc60) jsou famózní! Mít love utíkám pro XC60 dokud ji nenahradí nová generace s divným designem devadesátek. Přeji jim ať dostanou podobný vzhled nových konceptů 40.1 a 40.2...ty nevypadají zle.
Celá tehdejší pofaceliftová kolekce Peugeotu (106/306/406) byla dle mého designově geniální,skvěle proporčně vyvážená a hlavně bez jediné zbytečné linky nebo prolisu navíc... Jo a ještě se mi líbí FL Opelu Omega:-)
Omega byla podle mého názoru nejhezčí B1. Ale to už nebyl facelift, to byla nová generace. Pokud myslíš FL z A1 na A2, tak ten byl celkem pěkný, stejně jako u soudobého Kadettu E.
Naprostý souhlas, P406 po FL byl nejhezčí sedan ve střední třídě. P306 také FL hodně pomohl a auto zmodernizoval o generaci a to říkám jako bývalý majitel P306 rv97 před FL :yes:
Btw v Astře F, nejhezčí byla verze GSi - měl jsem také ;-)
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
alebo napriklad prvy saab 9-5 po facelifte.... tiez riadna sleha ktoru kazdy neunesie ;-) ... jeden obcas vidim a len krutim hlavou preco zrovna takyto facelift .... co ich k tomuto vysledku viedlo ... to si fakt tazko vysvetlit .. pritom pred faceliftom to bolo tak krasne a fesne auto ... ale tym okuliarnatym faceliftom ho doslova ze spackali ... ale teraz je to uz jedno aj tak
Re: Králem je Scorpio - jednou bude vyhledávaným exemplářem
No k lepšímu byl asi tolik, že prodeje dříve oblíbeného auta (m.j. i s titulem COTY) se okamžitě po jeho modernizaci zřítily někam do suterénu, takže ho (po dalším záchranném faceliftu - omezení chromu) museli vzápětí zaříznout! >:D >:D >:D
To je myšleno pouze jako vtip ne >:D Vždyť po faceliftu je mnohem horší - začali se do nich montovat poruchová TSI, kdežto před faceliftem atmosféry. Pak se začali používat horší materiály, aby byl vůz levnější, takže v interiéru zmizely stříbrné páčky, orámování ofuků, tachometru a čalounění boků kufru atd. Jediné, co bylo po faceliftu lepší byl displej maxidotu a světla, která lépe svítila. Nic víc, nic míň :-)
Skvěle se povedla modernizace Alfy 33 (která ovšem nezahrnovala jen design), naopak za facelift Alfy 156 bych Giugiarovi urazil obě ruce!
Alfa 166 měla hezčí příď jednoznačně po faceliftu a facelift GTV/Spideru se taky hodně povedl.
Teda koukam, ze nazor na design Alf mame presne opacny. Alfa 33 pred faceliftem se mi dost libi, hlavne pak SW. Po faceliftu se mi nelibi vubec ani s jednou karoserii.
Alfu 156 povazuji za jednu z nejNEpovedenejsich Alf vsech dob, ale po faceliftu je to aspon zepredu pohledny auto. To same plati o 147. V nazoru na 166 se nemuzu rozhodnout, ktera verze mi vadi mene, ale nelibi se mi ani jedna. Hezke Alfy Romeo byly v 70. a 80. letech s klinovitym designem, ale tem zaoblenym karoseriim bez jedine ostre hrany jsem nikdy na chut neprisel a asi neprijdu. :-!
Tak pokud kritizuješ design předfaceliftovaných AR 156 a 147, tak to jsi opravdu velká výjimka, protože právě tyto Afly jsou obecně považovány na designérské megaperly! ;-) To ovšem neznamená, že by se mě nelíbily hranté klinovité modely (Giulietta Nuova, modrnizovaná 33, 90,75, 155,164, 145/146, GTV/Spider) - naopak je přímo miluju! :-):yes:
Ano, povedly a dalo by se říct, že většina faceliftovaných modelů vypadá lépe a moderněji než jejich předchůdci. Akorát škodovce se to poslední dobou moc nedaří, tak se to musí trošku ututlat článkem, podle kterého je vlastně úplně běžné, že se modernizace nepovede. :'-(
Touranu Facelift opravdu prospěl, ale ten první z roku 2007, protože před tím auto ze předu vypadalo jak Caddy. Po tomto prvním FL dle mě nejhezčí Touran. FL z roku 2011 autu rozhodně ublížil. Rvát designový styl z malého Pola na 2x tak velké auto, prostě není dobrá cesta. Nejvíc mi ale na něm vadí světla, která už nejsou na výšku, ale na šířku a hlavně hodně nízko položená, takže auto působí disproporčně. Tvar by ani nevadil, kdyby byla o 5-10cm umístěna výš.
Poměrně povedený FL u VW je pak u Transporteru, sám VW to uvádí jako novou generaci, ale je to jen druhý facelift T5.
Naopak ze stejné doby FL Caddyho mi přijde skoro zbytečný (opět klamně uváděn jako nová generace a ne FL).
To myslite vazne? Rozdil mezi NA a NB ze zadu hledat lupou? Vzdyt jsou tam uplne jina svetla, jiny naraznik, rozmer, sklo misto slidy... A facelift NB znamenal uplne jiny naraznik s otvory pro mlhovky, ostrejsi rysy, jina predni svetla s projektory, jina zadni svetla...
Tak to je pro mě naopak příklad, jak modernizace ten design pohřbila. Ale zase na druhou stranu byla pochopitelná, původní Uno bylo unifikované s řadou Regata / Ritmo mk2 a přizpůsobila se jí faceliftem Panda. S nástupem Tipo / Tempra se celá řada zmodernizovala a to včetně Cromy.
Tak tady kategoricky nesouhlasim. Uno, Tipo i Croma se mi rozhodne vice libi v predfaceliftove verzi, ale pouze to ukazuje, jak moc je design subjektivni zalezitost...
Jo jo, veletoč z Grande Punta (nádherný předek ve stylu Maserati) na Punto Evo (snaha naroubovat předek z 500) byl děs, naštěstí ve Fiatu udělali druhý facelift, který se přiblížil původní podobě.
No u Una máš asi pravdu, ale Cromě I. generace před faceliftem hodně škodila ta přední kapota zakousnutá až do blatníků, tedy nepěkné řešení ve stylu Wartbugu 353W, a právě toto facelift odstranil! :-):yes:
Z vyberu autora muzu souhlasit akorat s Astrou a Octavii. Ackliv na rozdil od autora povazuji Astru F za nejosklivejsi Opel segmentu C a jeden z nejosklivejsich Opelu vubec, tak je pravda, ze po faceliftu je osklivy o trosku mene. A Octavii modernizace pomohla jednoznacne. Ve zlute barve je to po faceliftu dokonce celkem pohledne auto.
Naopak takovy Peugeot 306, XF nebo 500 se mi rozhodne libi vice predfaceliftem.
Pokud ma byt clanek o tech povedenych faceliftech, tak by tam nemel chybet vyse zmineny Peugeot 406, Audi 100/A6 (C4) nebo Mercedes - Benz W124.
No Octavia III face moc pěkný předek nemá, to si nalejme čistého vína soudruzi. Obecně když je nějaké auto vzhledově hezké, tak mu větší optický zásah prostě neprospěje. Pokud tomu chtěli pomoct, měli uspíšit 1.5TSI, dát tomu normální péra, aby to nebyla tak abnormální pryčna a vylepšit tristní interiér. Jenže to asi stálo prachy, tak to dozorčí rada zamítla. Muselo se to tedy zdarma "polít lejnem", z extravagance udělat rádoby přednost a doufat, že tím se to nějak zahojí. Jenže ono nee, holt se díky tomuto face budeme dívat na UPADAJÍCÍ prodeje Octavie III.
FL Favorita na Felinu není vůbec špatný, překopali vše co se dalo, ale stále je to fáčko po EXTRA FL ;-) za mě soudruzi udělali nej FL všech dob a to jsem fanda 406, která je po FL božská ;-) >:D
No tak felda není FL fáčka (stejně jako Golf 2 není FL Golfa 1), facelift znamená že značná část dílů auta je shodná. Co je u feldy shodnýho / zaměnitelnýho s favoritem? Podle mě to jenom nešťastně pojmenovali, mělo se to jmenovat buď dál Favorit (jen nová generace), nebo Octavia (navazovalo by to na malou lidovku ze 60. let). Evolucí favorita pošlapali jméno Felicia, které patřilo do té doby výhradně nádhernému kabrioletu. Čímž se vracím na začátek - když to vezmeme do detailu, Felicia není facelift Favorita, ale Škody 450 ;-)
Z mechanických částí se dalo nahradit skoro vše. Podvozkové díly seděly. Však se často používaly silnější stabilizátory z felin na fáva, aby lépe seděla. Palubní deska šla zaměnit - dokonce i místa úchytů byla stejná, tak se to nemuselo ani bastlit.
Jediné, co se změnilo, tak byly karosářské díly, ale skelet, na který se dávaly, byl stejný.
Rozsahem modernizace to opravdu bylo skoro jako u FL P 406, kdy se také změnily takřka všechny karosářské díly a palubní deska.
Alfa 156 (facelift tady udelal obrovsky kus prace, protoze pred fl to bylo hrozne)
Opel omega( to ze z exterieriu vylepsili co meli je jasne ale z interieru udelali skvostny interier. Do predfaceliftu bych uz se nechtel nikdy posadit)
Nikoliv, je tomu přesně naopak, Giugiarův facelift AR hodně ublížil, zejména změna sklonu vnitřních okrajů předních i zadních světlometů byla katastrofální chyba. A ještě potom měl tu drzost si za pouhý facelift dát na přední blatníky štítky, to nemá obdoby! 8-s8-s8-s:no:
Není moc jasnějších případů povedeného faceliftu než je Focus II. Z připrděného (byť ne vyloženě nehezkého) auta udělal facelift šmrncovní kousek. Mluvím samozřejmě o exteriéru, interiér by byl na delší debatu, ale tak to je u Fordů už taková tradice. ;-)