200D je osvedceny drzak. Naftove nizke otacky. Zadny zavodak, ale lenoch to neni.
Ten ctyrkvalt byl dan dobou. Z dnesniho pohledu zoufale malo rychlostnich stupnu.
Ktere vozitko vyrobene v roce 2017 udela do roku 2027 peknych 250k bez zasadnich vymen. Mozna benzinove toyoty/mazdy.
Pohádky o držácích....které tehdejší auto by vydrželo dnešní prům3rné rychlosti, uvezlo stejný náklad bezpečnosti a jezdilo za přijatelnou spotřebu?[odkaz]
První Audi A6/C4 2,5TDi s pětiválcem 85kw, nebo lépe 103kw Quattro
(pro opravdu vysoké rychlosti, lépe jede předokolka - točí se tam méně komponentů proti Quattru, 6rychlostí má 103kw)
Dodnes jej občas používám na Německých dálnicích v levém pruhu. V kopcích to natírá moderním Tdi, ale i foukaným umělým benzínům, kterým dochází dech.
Milion km běžně najezdila a vše na ní vydrželo, dokud nebouráte, nehnije.
Má to jeden problém, prostě to auto strašně, ale opravdu strašně z výfuku smrdí, jako všechny Volva V70 s tímto motorem od Audi, stejně tak VW T4... je peklo za tím jet. Já mám tedy preventivně nové vstřiky a čerpadlo, pak to nekouří. Levně je nekoupíte, jsou dražší, než moderní desetiletá, běžná auta...
Dobře, že jsi to připomenul. Tahle auta byla to naprosto nejlepší a klidně bych si ji představil u sebe i dnes, pokud by byla v maximalní možné výbavě.
No rekl bych ze 250k z dnesni produkce vydrzi drtiva vetsina aut, pokud si koupite rozumne dimenzovane auto (tedy ne ze si koupit zakladni litrovou motorizaci a pak s tim jezdite 50tkm rocne po dalnici tezce prekracujiici povolene limity)...
Zkusenost z firemniho vozoveho parku mi rika neco jineho. Dnes se stavi auta tak, aby vydrzela 4 lety leasing, tedy neco mezi 140 - 160 tis. km. A skutecne jsem zazil nekolik aut, co si zamestnanci po skonceni leasingu odkoupili a velmi brzy museli resit fatalni opravy zejmena turbodieselu. Je to take o kvalite paliva pro technicky slozitejsi motory (pridavanim rostlinnych oleju se skutecne kvalita nafty nezvysuje), o nesmyslnych prodlouzenych vymenach oleje, doporucovane podtaceni motoru. A tohle vse ma dnes za nasledek mnohem rychlejsi degradaci motoru. Slozite elektricke vybaveni - dalsi oblast potencialnich prusvihu u soucasnych aut. A dale jeste katalyzatory a vse kolem nich. Soucasna auta zkratka takove kilometry nenajezdi - leda za cenu velmi nakladne udrzby, coz se ekonomicky nevyplati. Takze ano - kupujte stale nova a nova auta at se kola kapitalismu otaceji.
preboha aká doživotná reťaz, keď to je chronická choroba 316-318-320d, jednak je predpis na výmenu po 200 tkm (pozri do servisnej knižky), a v reále sa dožije tak 120-150. A hrkocú niektoré už oveľa skor. Veď na to boli zvolávačky. [odkaz]
Spolehlivé to sice je, ale asi by mi vadilo jezdit 25 let v sice spolehlivém, ale naprosto nevybaveném a zoufale slabém autě. Nákady mi připadají taky dost vysoké, jestli uvážím, že palivo dělá max. 2 Kč na kilometr, tak celý milión na údržbě to je teda hodně peněz.
Ešte že si nám to došiel vysvetliť, už ti chýba do páru len topten >:D .O koľko je ekologickejšie vyrobiť 3 autá s benzínovým motorom namiesto jedného s dízlovým? >:D A mimochodom, zrovna tento atmo dízel bez priameho vstreku asi nemal problémy s NOx a častice z výfuku boli pomerne veľké, takže neliezli až do pľúc.......
O kolik je ekologičtější vyrobit tři kotle na plyn namísto jednoho pořádného 100 let starého na uhlí... To je logika jak noha.
Do plic tyto částice samozřejmě lezou, možná nelezou dál (do krevního oběhu a dále) jako ty menší. Celkově vzato se ale za těmito starými dieselovými krumply nedá jet bez přepnutí na vnitřní ventilaci aniž by se člověk do půl minuty nepoblil...
Teď jak byla ta inverze, říkal jsem si, proč těm benzínovým smradlákům nezakážou jezdit. Za každým oblak smrdutého kouře. Jen za auty s běžným motorem (třeba TDI) byl vzduch čistý.
Jinak ten Mercedes je dieselová klasika. Motor, který svým zvukem i jízdným projevem pohladí. Ty zážehové křápy, které patří na smetiště dějin, jsou vhodné už jen pro ruční nářadí. Naštěstí jejich životnost je nízká. :-!
když si vzpomenu jak v roce ´84 vyšel a pak se s jedním fc držel 12 let až do roku ´96. Na dnešní poměry neuvěřitelné. A to tehdy reklamní katalogy obsahovaly výhradně kola s poklicemi, stejně si z něj každý sedl na zadek. Dnes za 12 let by měl Renault minimálně šešt generací meganů. >:D
O výkon nejde, jistě že 200D má ideální cestovní rychlost 70 a do kopce musí být 50 trojka plný, jinak to nejede. Proto má hodně kusů vychozené řazení mezi 4 a 3 když ji tam všichni po 3 desetiletí rvali co nejrychleji. Dokud tam nebyl šestiválec, prostě to nejelo.
Mluvím ale o solidnosti auta, vztyčuji prostředníček většině vozů vyrobených po roce 2000. Moderní auta absolutně ani trošku nepérují, mají hnusné plastové vnitřky, nic nevydrží, nejde to opravit. Na takovém autě si udělám každý rok dutiny, podvozek natřu tmelem normálně štětkou, mechanické věci drží, běžný 10w40 je za hubičku, veškeré díly si objednám, jako samouk jsem se naučil většinu věcí úplně v pohodě. Víc netřeba.
1.2TSI ať si pan Hrdlička a jiní nechájí. Sranda je, když je 20 let staré auto pohodlnější a rychlejší. Jojo, dobře, to už bylo. Musk už plánuje ať si kupujeme Teslu co 2 roky jojo celí žhaví.
Mě baví víc ledadla, která mě i živí, z aut se nepotrhám. Ale na to zde není prostor. Neboj, mám 2 auta podle mého gusta. Byla to spíš narážka na trojkovou Oktávku, kterou jsem byl minulý týden nucen asi 300 km řídit. Ale projed se s A8 1-2-3 gen, jízdní vlastnosti v extrému se posunuly, to ano. Elektronika funguje hezky, ale pohodlí fakt moc ni. Tak v “krpálu” typu w124 nemusí být jízda horší, jak v novém za cca 400 fialových. Jen ta koroze je hnus.
Já věřím, že když se někdo rozhodne najezdit s jakýmkoliv novým autem dnes podobnou porci kilometrů, vydrží morální zastarání a bude pravidelně servisovat, tak nemalé procento se tohoto dožije. Problém je ten, že některá auta dnes mají takové kilometry a díky přetáčečům to ani netušíme, nebo se nedožijí ani třetiny protože lidi kašlou na servis a podobně. Taky záleží jak ty kilometry najedeš, můžeš je utahat během roku, nebo lážo plážo brázdit dálnice příštích 30 let >:D
Ano, jsou auta, co to nedají, jen si myslím, že tak to bylo vždy. :-)
Definuj to pravidelne servisovat, v tom je totiz kamen urazu. Kdyz budu pravidelne servisovat F1 tak najede 1mil km, ze to bude v poradi z petistym motorem atd. uz je vec druha. :-)
I podle me by to dnesni auta (nektera) dala, ale ten pocet veci co by za tu dobu clovek musel resit je poplatny tomu ze dnes dolujeme 240k z 2L nafty, 400k z 3L nafty a to vse pri 6L spotrebach a pramalych emisich. Slozitejsi a nasponovany stroj nikdy nebude mit takovou vydrz (stredni doby mezi poruchama) jako rel. jednoducha auta minulosti.
Na druhou stranu, kdo by o to taky stal ve svetle treba toho razeni za 3 do kopce co nekdo zminuje nahore. :-)
V té definici se skrývá právě jádro problému >:D Tak jinak, nemyslím tim GO motoru >:D
Jinak nevidím ani problém toho výkonu z malého objemu, jako spíš to, jak s tím budeš nakládat. Pokud budeš takový 240konovy dvoulitr pořád honit do otáček, tak se to na něm dříve či později projeví, než kdyby jsi brázdil taxikářskou rychlostí ulice :-)
jo, to bejvaly časy... atd. atp.
Tak nevím, nějak mi tvrzení, že dnešní auta nevydrží ani čtvrt milionu nesedí s tím, co čtu ohledně bazarových aut, kdy má mít víc než polovina aut stočené kilometry, a u oblíbeného auta typu octavie se dokonce tvrdí, že je stočená každá, přesto tu těch deseti a víceletých octavií vidím na silnicích mraky. Jestli platí to o stáčení tachometrů, pak ta auta musejí mít nájezdy hrubě nad čtvrt milionu, a pořád jezdí. Jinými slovy rozplývat se nad funkčním motorem mercedesu, který je v porovnání s dýzly posledních dvou dekád složitý asi jako pendlovky je celkem k ničemu.
Chápu, že to bude pro smích, ale tyto porce Priusy běžně vyd
je mi jedno, jak to auto vypadá, jak to jezdí, že to není pro některé dost chlapské... ale
1. nestojí to korunu navíc
2. nemá to gumové rozvody, neřeší se vodní pumpy
3. nemá startér ani alternátor
4. nemá DPF, ani dvouhmoťák
5. automat nelze rozbít
6. spotřebák stojí pakatel
Baterie se rozbíjí jen v České hospodě :-) a koupíte je za 400-500euro repasované
U deseti firemních Priusů + šesti soukromých nebyl jednoduše žádný problém.
Do práce a zpátky, po venkovské cestě Praha-Brno je to pohodlné
on ten grécky taxikár naozaj s tým MB240D najazdil toľko, len sa nejak zabudlo v článku spomenúť, že v tom aute rotoval 4 rôzne motory. Vždy keď 1 z nich bol namontovaný, ostatné tri sa generálkovali.