Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster 1.6 SCe 4x4 vs. Lada Niva 1.7 – Legendární návštěvník je tady!

Taková návštěva se v redakci Auto.cz nevidí. Jednoznačně nejslavnější ruský off-road v aktuální verzi a pětidvéřovém provedení přijel poměřit síly s Dacií Duster!
Zpět na článek
27. 1. 2017 08:16
27. 1. 2017 11:54
27. 1. 2017 12:31
27. 1. 2017 13:31
27. 1. 2017 13:44
27. 1. 2017 15:26
27. 1. 2017 16:24
27. 1. 2017 17:01
27. 1. 2017 17:29
28. 1. 2017 01:56
28. 1. 2017 11:00
27. 1. 2017 13:23
27. 1. 2017 13:39
27. 1. 2017 14:11
27. 1. 2017 14:15
28. 1. 2017 02:09
27. 1. 2017 15:35
27. 1. 2017 15:53
27. 1. 2017 16:28
28. 1. 2017 11:08
27. 1. 2017 16:30
27. 1. 2017 16:37
27. 1. 2017 17:45
27. 1. 2017 19:36
27. 1. 2017 20:57
27. 1. 2017 21:20
28. 1. 2017 11:37
28. 1. 2017 12:02
28. 1. 2017 14:15
28. 1. 2017 15:22
28. 1. 2017 19:37
17. 2. 2017 10:42
27. 1. 2017 08:51
27. 1. 2017 08:53
27. 1. 2017 09:36
27. 1. 2017 09:48
27. 1. 2017 09:59
27. 1. 2017 10:03
27. 1. 2017 10:11
27. 1. 2017 11:21
27. 1. 2017 11:55
27. 1. 2017 12:31
29. 1. 2017 13:27
29. 1. 2017 14:09
27. 1. 2017 10:05
27. 1. 2017 10:16
27. 1. 2017 17:10
28. 1. 2017 11:52
28. 1. 2017 19:00
29. 1. 2017 21:21
27. 1. 2017 10:24
27. 1. 2017 11:03
27. 1. 2017 11:15
27. 1. 2017 11:27
27. 1. 2017 12:22
27. 1. 2017 14:30
27. 1. 2017 14:34
27. 1. 2017 14:49
27. 1. 2017 18:20
21. 10. 2017 15:00
27. 1. 2017 13:44
27. 1. 2017 14:30
27. 1. 2017 14:49
27. 1. 2017 14:53
27. 1. 2017 21:12
27. 1. 2017 22:45
28. 1. 2017 19:06
27. 1. 2017 17:58
27. 1. 2017 21:48
27. 1. 2017 12:06
27. 1. 2017 12:12
27. 1. 2017 12:13
27. 1. 2017 12:19
27. 1. 2017 12:29
27. 1. 2017 12:44
27. 1. 2017 13:08
27. 1. 2017 12:47
27. 1. 2017 12:59
27. 1. 2017 14:46
27. 1. 2017 16:21
28. 1. 2017 02:47
28. 1. 2017 14:22
28. 1. 2017 16:31
28. 1. 2017 17:59
28. 1. 2017 18:45
28. 1. 2017 20:33
28. 1. 2017 22:00
29. 1. 2017 00:30
29. 1. 2017 11:41
21. 10. 2017 14:04
Avatar - Ada je zase tady
27. 1. 2017 08:08
Ta prodloužená Lada
se dá někde koupit?

Tak jo, už jsem to našel. Tleskám!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 09:15
Re: Ta prodloužená Lada
Vozí to sem AMC, v ofiko EU nabídce Lady to není.
27. 1. 2017 09:47
Re: Ta prodloužená Lada
Ádo, čemu tleskáš? Dyť to má pod haubnou benzínový motor :-)
27. 1. 2017 23:54
Re: Ta prodloužená Lada
A čomu to prekáža?
Avatar - Ada je zase tady
28. 1. 2017 02:36
Re: Ta prodloužená Lada
Tleskám tomu nápadu s tou krátkou Nivou něco smysluplného udělat. Škoda prodává prodloužené Yeti v Číně, ale udělat prodloužené Yeti pro Evropu nedokázala :no: O tom, že by si to tady našlo tisíce kupců, přitom netřeba pochybovat! Ale asi jim to německý vlastník zakázal... :no:

Takže - aby bylo jasné - jde o ten nápad. Takové auto by samozřejmě mělo mít pod kapotou pořádný motor (tedy nefrancouzský diesel, což Lada nemá), manuální 6.st. převodovku (což Lada nemá), ruční brzdu a alespoň základní klimatizaci (což Lada nemá). Pokud by se dovozci podařilo vyřešit i tohle, bylo by to vpravdě zajímavé auto. I když se obávám, že ta nastavená kastle se bude v terénu kroutit nad míru akceptovatelnou.
27. 1. 2017 08:16
Lock
Test fajn akorát je chyba v popisu módu Lock u Dustera. V článku se mylně tvrdi že režim Lock rozděluje moment na nápravy rovným dílem. Takže ne, tohle Lock neumí a ani nedělá a pro jízdu terénem je to jenom dobře.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 11:54
Re: Lock
Mohol by si teda aj povedat, ako to ma byt spravne ? Teda pokial tu nejde len o nejake slovickarenie.
Pretoze na [odkaz] som sa tiez docital, ze "in LOCK mode the central differential splits 50/50 torque front/rear". A tam tie popisy systemov byvaju presne. Alebo "trvalá aktivace pohonu všech kol ve spojení s trvalým rozdělením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50".
27. 1. 2017 12:31
Re: Lock
V odkazu na adwiki to mají taky blbě, navíc tam píšou o centrálním diferencálu ale ten tam žádný není.
Takže správně je že se moment rozděluje neřízeně, jen v závislosti na odvalování a trakci jednotlivých kol. Žádné pevně nastavené 50:50, sepnutá spojka nemůže rozdělení momentů nijak řídit
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 13:31
Re: Lock
Ano, ten diff som si tam vsimol aj ja, ze co to ma byt, ked ma Duster len spojku.
Tusim je to zase stare zname vykon vs moment.
Nie som ziadny obhajca Dustera, ale nazabudaj, ze Duster ma oproti Nive aj elektroniku. Nikde nie je povedane, ze tych 50:50 sa riesi cisto spojkou. Naviac pri spojke semusi platit len 0 a 1.
27. 1. 2017 13:44
Re: Lock
Tak určitě nemá systém v Dusteru žádné snímače hnacího momentu na jednotlivých kolech, resp. na hnací hřídeli před a za mezinápravovou spojkou.

Takže i když elektronika může měnit sevření spojky, nemá žádné infromace na základě kterých by držela přesné rozdělení 50:50. Navíc jak píše MT, pro udržování 50:50 není ani žádný důvod, naopak by to bylo na škodu
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 15:26
Re: Lock
Akoze nema informacie - ma ABS senzory a v aute moze byt x dalsich senzorov. A RJ si moze dopocitat kadeco. Ale to uz sa asi nebavime o Dusteri :-)
Ale ako pisem, je to vykon vs moment. Je jasne, ze RJ tu snahu delit vykon na polovicu mat bude (za normalnych podmienok) a spojka bude trvale zopnuta (resp. "pritiahnutejsia") uz vopred.

Citat z Dacia fora (vykon/moment ignoruj):"Lock u Dustera funguje tak, že na tvrdo spojí přední a zadní nápravu, tety na předek jde 50% výkonu (kroutícího momentu), na předek jde zbylých 50%. Zároveň se spouští dobržďování jednotlivých kol, tak aby se všechny otáčely stejně rychle (když jedno začne prokluzovat, tak ho to automaticky přibrzdí aby šlo na ostatní kola dost síly - je to dost dobrá náhrada uzávěrky diferenciálu."
27. 1. 2017 16:24
Re: Lock
Žádné fórum není neomylné a pro Dacia to platí taky. Prostě spojení předek zadek natvrdo neznamená dělení momentu nebo výkonu 50:50 jak si pisatel myslí. Skutečné dělení momentů při sepnuté spojce záleží především na odporech každé z náprav.
Avatar - Barry Lyndon
27. 1. 2017 17:01
Re: Lock
95% motoristických novinářů si myslí, že uzávěrka "na tvrdo" znamená rozdělení momentu 50:50. Omílají to pořád dokola. Samozřejmě tomu tak, jak správně píšeš, není. Taky se mi moc nezdá napsat: "Takové nastavení je do terénu nejlepší". Takové nastavení je dobré při pomalejší jízdě na sněhu nebo v bahně, na tvrdém povrchu se pak snadno něco "zkurví". A při rychlejší jízdě (třeba na tom sněhu) to pak taky nemusí být úplně ono....
27. 1. 2017 17:29
Re: Lock
Nj, pokud někdo tvrdí že rozdělování momentu mezi nápravy rovným dílem je pro terénní vyjížďku nejvhodnější, tak holt musím konstatovat, že tomu bohužel vůbec nerozumí. V tomto případě se to týká pana Machaly.

Protože pokud by měl mít pravdu, v důsledku by to znamenalo, že při ztrátě adheze jedné nápravy by ihned ztratila hnací sílu i druhá náprava (táhnou přece rovným dílem, jedna nemůže mít víc než druhá) takže auto by se záhy zastavilo nebo vůbec nerozjelo. Takže si nemyslím, že by zrovna tohle mělo být to nejlepší řešení.
Avatar - Floyd
28. 1. 2017 01:56
Re: Lock
Machala nerozumí spoustě věcí, což tu je vidět každý den. Ale někteří mu to žerou. Proč asi?
28. 1. 2017 11:00
Re: Lock
Přesně tak. Dívají se na to tak, že mají k dispozici nějaký výkon, tak ho v nějakém poměru rozdělí. Logické. Ale už si neuvědomují tu "limitující" funkci. Pak jim je to, co mají k dispozici, k prdu, protože to ten systém nepřenese na kola (nezvládne motor zatížit, motor "neuvidí" naplno ta kola v záběru).
27. 1. 2017 13:23
Re: Lock
Ona je to pravda pouze za předpokladu, že jsou všechna kola schopna přenést, co se na ně dostane, a jsou na stejném povrchu. Jakmile se dostaneš do situace, kdy by nějaké mělo prokluzovat, už to platit nebude.

Spojky normálně regulují rychlost, ne moment. Reagují tedy na rozdíl v rychlosti otáčení náprav a snaží se mu zabránit. Spojka má tak blíž uzávěrce než diferenciálu.

V terénu je pak u auta bez dobré artikulace (tedy schopnosti udržet všechna kola v kontaktu s povrchem) pitomost snažit se držet nějaké dělení momentu. Protože kolo ve vzduchu, nebo jen lehce se dotýkající povrchu má tak malý odpor, že stačí jen malý moment k jeho roztočení. Tenhle moment se stane limitujícím (kdybys dělil pevně 50:50, s otevřenými diferenciály na nápravách [dělí 50:50], tak na žádné kolo nedostaneš víc než na tohle, jinak by to už nebylo 50:50, že). To je čas pro uzávěrku, která zafixuje rychlost otáčení a moment tak může jít, kam je třeba; to odlehčené kolo se nemůže divoce roztočit, jeho rychlost je limitovaná víc zatíženým kolem v záběru.

Fundamentálně je tu tedy rozdíl mezi prací s momenty a rychlostmi. Problém rychlosti je, že se běžně při jízdě liší. Na cestách je lepší dělit moment a nechat rychlosti rychlostmi, ať se klidně liší. Uzávěrky nechat pro terén.

Výhoda těhle lock režimů je v tom, že omezíš přemýšlení, zkoušení, hledání. Prakticky dostaneš mezinápravovou uzávěrku. Počítači tak zůstane jen případné přibrzďování kol. Některé systémy například při prudkém sešlápnutí akcelerátoru spojku preventivně sepnou, protože očekávají, že jedna náprava nebude stačit. Neudělají to však, když se budeš rozjíždět pomalu. Při rozjezdu na něčem kluzkém si tak můžeš pomoci.

Dalo by se toho napsat mnohem víc. Je smutné, že novináři tyhle základy pořád nechápou a dál píší nesmysly, které akorát matou. V diskuzích se to řešilo nesčetněkrát.
27. 1. 2017 13:39
Re: Lock
MT: k tomu předpokladu, že jsou všechna kola schopna přenést, co se na ně dostane, a jsou na stejném povrchu je potřeba ještě doplnit že by musela být stejně zatížena, stejně nahuštěna, mít stejnou výšku dezénu a hlavně by auto muselo jet přesně rovně, resp. že jejich aktuální valivé poloměry by musely být v přesném souladu s aktuální dráhou.
Je asi pochopitelné, že tolik podmínek najednou není možné dlouhodoběji vybalancovat, tj. teoretické rozdělení 50:50 se velmi rychle rozhodí
27. 1. 2017 14:11
Re: Lock
Snažil jsem se to nějak zkrátit. Podstatný je ten základní princip - držení stejné rychlosti. Moment tedy "jde" na ten výstup, který by byl pomalejší a který brzdí ten druhý, který by jinak byl rychlejší.
Avatar - Floyd
28. 1. 2017 02:09
Re: Lock
Pánové, mít na hlavě klobouk, smeknul bych ho před vašimi znalostmi problematiky pohonů, které výrazně, ale opravdu výrazně převyšují znalosti redaktorů Auto.cz. :yes: Redaktoři Auto.cz, styďte se, vaše neznalosti jsou neomluvitelné a ostuda :no:
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 15:35
Re: Lock
Ved ako pisem inde, je to vykon vs moment. Resp. da sa do toho zamontovat aj uhlova rychlost.
K tym spojkam len technicka poznamka - ty v podstate pises o automaticky fungujucej viskoznej spojke, ale v pripade Dustera ide o elektronicky ovladanu medzinapravovu spojku (ktora bude zrejme v pripade pouzitia locku uz preventivne do istej miery vopred uzavreta, cize predpripravena na pripadnu dalsiu rychlejsiu reakciu).
Ale inak suhlasim, hovorime o tom istom.
No a ine systemy zase maju druhu napravu pripojenu nielen pri akceleracii :-)
27. 1. 2017 15:53
Re: Lock
Jaký výkon vs. moment?

Pokud tohle víš, tak snad chápeš, proč z principu nejde o nějaké dělení momentu 50:50.

U lock bych čekal, že se spojka prostě sepne a basta. A pak dělá, co název říká - chová se jako uzávěrka. Proč by se měla jen připravovat? Automaticky by mohla povolit od určité rychlosti nebo úhlu natočení kol.

Elektronika však může pouze měnit míru uzavření. Můžeš se na to dívat jako na brzdu. Distribuci momentu tak ovlivňuješ pouze nepřímo tím, jak srovnáváš otáčky. Elektronika by se o to mohla snažit, ale pokud vím, normálně tyhle systémy pracují s rychlostí, nesnaží se řešit moment na hřídelích. Rozdíl oproti viskózní spojce je ten, že je řízení elektronické, ne mechanické. Informaci o rychlosti získáváš ze senzorů a můžeš aplikovat dodatečnou logiku, jako je zohlednění rychlosti auta nebo úhlu natočení kol, kdy nemusí být vhodné spojku používat.
27. 1. 2017 16:28
Re: Lock
Můj osobní názor je že Lock spojku přitáhne jen částečně. Tak aby mohla přenášet nějakou sílu dozadu a umožnila například citlivý rozjezd všemi čtyřmi, ale zároveň aby mohla ještě mírně podklouznout pro vyrovnání drobných rozdílů v otáčkách například v zatáčce na asfaltu. Při větších rozdílech otáček pak jen zvyšuje míru přítlaku až do maxima. Zároveň si musí hlídat prokluz a svou teplotu aby se včas odpojila a nezhořela. Samozřejmě že po odpojení z důvodu přehřátí se auto stává jen předokolkou.
Avatar - Ada je zase tady
28. 1. 2017 02:54
Re: Lock
Záleží na tom, o jaký systém jde. Většina z těch, které umožňují manuální sepnutí do polohy "LOCK" se skutečně chovají, jak píšeš a tedy mají možnost se protočit, pokud je rozdíl momentů vyšší, než nastavený (protože jinak by se musela protáčet kola, což na suchém asfaltu jde blbě). Jenže potom se pochopitelně ta mezinápravová spojka zahřívá, protože se v ní ztrácí nějaký výkon. A teď nastává ta změna - buď se zcela rozepne a z auta je dvoukolka, nebo, a to je v praxi častější, se rozepne do stavu "auto" a tedy je připravena přenášet na druhou nápravu část výkonu jen tahdy, pokud to řídící systém vyhodnotí jako potřebné (třeba právě při prokluzu kol jedné nápravy oproti druhé). Do takového režimu se mezinápravová spojka přepíná také při dosažení určité rychlosti otáčení bez ohledu na teplotu, aby nedocházelo ke zbytečnému namáhání dalších komponentů pohonu vozu.
28. 1. 2017 11:08
Re: Lock
Měla by zohlednit natočení kol. A měla by tam být ochrana proti přehřátí/ spálení. I u plného sepnutí je pořád nějaký limit toho, co dokáže přenést. Nevím, ale čekal bych, že plné ničemu neuškodí, když to podmínky dovolí. To beru jako dané. Tím "a basta" jsem nechtěl říct, že obejde veškerou logiku, tedy se klidně sepne s plným rejdem a dá to pohonu sežrat. Obejde tu reaktivní část, která tedy reaguje na rozdíly v otáčkách. Což se hodí v situacích, kdy ta proaktivní (která předvídá potřebu sepnutí) nefunguje. Ochrany normálně chceš nechat být. Respektive záleží na výrobci. U režimu lock by se přeci jen dala čekat menší ochrana než u režimu offroad.
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 16:30
Re: Lock
" Proč by se měla jen připravovat?" tym som myslel, ze moze byt viac zopnuta ako zvycajne, to som len tak spekuloval. Ak ide o tych teoreticky 50:50, jasne, ze bude zopnuta uplne. V podstate aj na Dacia fore pisu to iste. Pri Dacii lock automaticky povoli od tych 60,ci 80 km/h. Dacia pri locku udajne zacne aj s pribrzdovanim kolies, ale ja ju nemam, neskusal som.
27. 1. 2017 16:37
Re: Lock
Lock určitě není úplné sepnutí spojky, systém musí být trochu blbuvzdorný
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 17:45
Re: Lock
Na to by som sa nespoliehal. Preto aj tie rychlostne limity.
Mozno nejaky limitovany preklz tam mozny bude, ale pri mechanickej medzinapravovej uzavierke sa to tiez neriesi.
27. 1. 2017 19:36
Re: Lock
Mechanickou závěrku nesmíš používat na neklouzavém povrchu. Režim Lock myslím takové striktní omezení nemá, namáhání spojky při jízdě po asfaltu hlídá elektronika. Proto je blbuvzdorný
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 20:57
Re: Lock
Mne to nemusis vysvetlovat :-)
Ale napadlo mi, ze to pozriem v manuali k Dusteru - je to volne pristupne na webe.
Daleko od pravdy som nebol.
"Režim „4WD Lock“ rozdeľuje krútiaci moment medzi prednú a zadnú nápravu tak,aby sa maximálne využili vlastnosti vozidla pri jazde v akomkoľvek teréne. Tento režim sa využíva jedine mimo bežných ciest (napr. blato, strmý svah, piesok)."
"Poznámka: ak vozidlo prekročí rýchlosť približne 60 km/h, v režime „4WD Lock“, systém automaticky prejde do režimu „AUTO“. "
"Režim „4WD Lock“ je určený výlučne na jazdu mimo zjadných ciest. Hrozí, že pri inom používaní tohto režimu dôjde k zníženiu manévrovateľnosti vozidla a poškodeniu jeho mechanických častí."
Mimochodom, nikde tam nie je zmienka o 50:50, ale to je teraz vedlajsie.
27. 1. 2017 21:20
Re: Lock
Dobře, ale čtěme dále: "...Pokud kola nadměrně prokluzují, je možné, že se zahřívají mechanické součásti..."
Z toho vyplývá, že LOCK není 100% závěrka, jinka by se systém nemohl zahřívat. Takže určitý prokluz spojky nastává i v režimu LOCK a to je ta obrana proti mechanickému přetížení pohonu
28. 1. 2017 11:37
Re: Lock
To je takové nic neříkající, protože v pohonu jsou ztráty, tedy se mechanické součásti zahřívají. A to nejen při nadměrném prokluzu kol. Spojka má problém ve chvíli, kdy přes ni jde hodně momentu. Je otázka, jestli nemyslí situaci, kdy spojka dosáhne svého limitu a začne klouzat i přes plný přítlak.
Avatar - Beefcake
28. 1. 2017 12:02
Re: Lock
Uz som k tomu nechcel nic pisat, ale spojka je podla mna prve miesto, ktore sa zacne prehrievat/pretazovat. To nie je tvrda mechanicka uzavierka a ... vlastne si to napisal...
Neviem, ci aj Duster ma ochranu , ze pri prehriati/problemoch spojky vo 4WD ju rozopne a ide 2WD.
Druha moznost je, ze narazaju na zahrievanie brzd pri pribrzdovani kolies v LOCK mode.
Ale pri beznom hopsani cez lahky offroad to podla mna nemoze nastat. Skor dlhe vylety s malou trakciou.
Inak si moc neviem predstavit, co za mechaniku by sa tam tak zohrievala, ze sa neuchladi aj sama.
28. 1. 2017 14:15
Re: Lock
ale spojka se ti zahriva pouze tehdy, pokud je v prokluzu. kdyz je plne sepla a neklouze, tak se ani nehreje. to mas jako u manualu. spojku muzes spalit jen v castecnem zaberu, nikdy ji nespalis, kdyz das plny knedlik, pricemz v takovemtu rezimu pres ni tece nejvetsi mozny vykon, ale diky tomu, ze je spenuta, se na ni zadny nemari (tedy bevznika odpadni teplo).
28. 1. 2017 15:22
Re: Lock
Spojka samozřejmě má nějaké maximum momentu při jehož překročení proklouzne. Má to několik důsledků:
- ani plně sepnutá spojka není 100% závěrkou jako u aut s mechnickým 4x4
- pokud prokluzuje i při plném sepnutí, vývin tepla bude dost extrémní, tj. elektronika ji rychle odpoojí nebo alespoň sama ubere plyn
- i při neplném sepnutí a rozdílu otáček předek-zadek se bude dost zahřívat, tj. při intnzívnější jízdě terénem se může odpojit taky
- pokud neprokluzuje, tj. při shodných otáčkách P/Z se nezahřívá. Otázka je ale jak systém reaguje dále, podle mě nenechá sepnutí moc dlouho a trochu povolí aby poznal jestli je zadní pohon vůbec potřeba, aby omezil namáhání převodů. Tj. spojka zase trochu podklouzne a zvýší tím teplotu
28. 1. 2017 19:37
Re: Lock
jisteze. vzdyt take pisu, ze se nehreje, pokud neklouze ;-). a jestli u dusteru i pri plnem sepnuti klouze nebo ne se odviji od maximalniho momentu, ktery spojka udrzi ve srovnani s maximalnim momentem na nejnizsi kvalt, ktery motor za prevodovkou doda, ze?. a pochopitne k tomu nutno pripocitat chovani elektroniky, ktere nezname. jinak chovani vozu s plne sepnutymi napravami zname z mnohych vozu. v devadesatych letech to mel treba opel frontera. na silnici to hlavne moc nezataci, nici to gumy a je to celkove vohubu. vmekkem terenu se to muze docela hodit.
17. 2. 2017 10:42
Re: Lock
Ahoj, je přínosné číst Vaši diskuzi, takhle do hloubky tomu nerozumím. Ale jako majitel Dusteru jenž ho používá i v terénu, tak přidám poznatek z praxe - jestli je na mezinápravové spojce nějaký prokluz při LOCK režimu to nevím, ale auto se chová jako tvrdě zamknuté - zadek při větším rejdu tlačí předek (auto nezatáčí), je cítit pnutí v mechanismu v zatáčkách a protáčející kola se přibržďují. LOCK používám jen na kluzkém povrchu, zapnout ho na asfaltu a dát plný rejd, tak to by dostal pohonný systém pěkný zápřah, pokud by to vůbec přežil. Spojku jsem ještě nepřehřál.
27. 1. 2017 08:32
test by daval zmysel
keby sa vybrala lada-chevrolet niva.
rovnako dostupna na trhu,ale uz kulturnejsia po stranke interieru
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
27. 1. 2017 08:42
Hezký čtivý test
Mne se test líbí, neshazuje Nivu i když by si to dle měřítek testu právem zasloužila. Je to pracovní stroj, určitě tu bude dost lidí velebit její jízdní vlastnoti v terénu (určitě stoprocentní souhlas) a že Duster nic nevydrží. No, u mne v okolí je pár Niv a to nejen ty staré, tak i z 90. let a že by to byl vzor spolehlivosti se také říct nedá (a že kvetou snad nemusím také vzpomínat)... snad jen ten motor je nezničitelný :-)

Jsem si jistý, že jako soukromník si v 90% vybere Duster v takovéto cenové (třeba někdo, kdo bydlí v hůře přístupných oblastech), poslouží i na silnici, tak pokud budu auto provozovat jen v lese, nebo někde v lomu, stačí mi tam Niva v holobytu :-)

Sám bych volil Dustera, líbí se mi, že za 300 tisíc (+/-) mam dobře vypadající SUV 4x4, použitelné i v lehčím terénu (narozdíl od různých oplastovaných zvýšených krabic) a bydlet na horách, jako druhé auto naprosto postačí :-)
Rozbalit vlákno
2
27. 1. 2017 10:06
Re: Hezký čtivý test
Marně hledat, co je dnes na Nivě dobré, aby to člověk koupil. Z pohledu Dustera to už vlastně ani není cena. Terénní schopnosti jsou výborné, ale dost přeceňované. Niva těžila jen z krátkého rozvoru, který zde není. Téměř vše ostatní je na autě dost technicky nekvalitní, neodolné a nespolehlivé. Je to auto pro kutily, kteří si každý víkend lehnou pod auto a něco opravují. Koroze z výroby už je jen mlácení slámy. Člověk by řekl, že to je nejapný vtip, ale bohužel...
Avatar - Uživatel_5340709
27. 1. 2017 13:47
Re: Hezký čtivý test
Hlavně když jsem včera napsal, že to auto má po sezoně a že nesnese srovnání, mimo ten kamenolom, schytal jsem to od všech zamrzlíků a rusofilů, že jsem ubožák. >:D
Tady to mají dnes černé na bílém, nesnese srovnání ani Dusterem. :-!
Avatar - Emel
27. 1. 2017 08:51
ESP
K té výbavě... nemusí mít všechna auta v EU povinně ESP?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Ozzman
27. 1. 2017 08:53
Re: ESP
Já myslím, že se jednalo o nově uváděné a homologované auta po určitém roce. Lada Niva je nová už přes 40 let >:-[] >:D Ale přesnou formulaci neznám, jen hádám :-)
27. 1. 2017 09:36
Re: ESP
Od 1. listopadu 2011 musí mít podle nařízení Evropské komise každý nově homologovaný automobil povinně instalovaný elektronický stabilizační program. Od roku 2014 pak bude muset být tento systém v každém nově prodaném voze, tedy i v tom, který byl homologován před uvedeným termínem.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 09:48
Re: ESP
No niva ho nemá, leda že by měli vyjimku. Je tam jen ABS+BAS
27. 1. 2017 09:59
Re: ESP
Nielen ESP, ale aj 2x airbag je povinny v EU! A to nehovorim o operkach hlavy na zadnych sedadlach!

Lada Niva, tak ako je na obrazkoch v teste je NELEGALNYM autom a nie je mozne ho legalne predavat v EU!
27. 1. 2017 10:03
Re: ESP
Je to jak píšete... Docela by mě zajímalo, jak dovozce toto poměrně jasné nařízení obchází. V testu se mimochodem o absenci airbagů a vůbec velmi problematické pasívní bezpečnosti (která se limitně blíží 0) vcelku mlčí...
Napadá mě ale, že prodejce může deklarovat Nivu jako zemědělský nebo lesnický stroj, ne jako osobní automobil. Proto i ta cena bez DPH.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 10:11
Re: ESP
Znovu opakuju že ESP ani airbagy nemá ani Niva prodávaná v ofiko evrospké síti Lady. Tedy v Německu, Madarsku, Slovensku a Rakousku.
27. 1. 2017 10:36
Re: ESP
Dobrý den,
toto jsem našel na stránkách dovozce: Většina speciálů je rovněž schválena v rámci individuální registrace, a to v kategoriích N1, N1G a N2.
Niva tedy není homologována jako osobní vozidlo a tady by měla být pravidla volnější. Ještě jsem konzultoval s kolegou, který se legislativou zabývá a ten mluvil o "přechodných dobách" nebo něčem podobném. Mělo by to fungovat tak, že od jistého data musí všechna nově homologovaná auta splňovat určitou podmínku (třeba zmíněné ESP), po jistou "přechodnou dobu" by však mělo být prodejci umožněno doprodat auta, která podmínky nesplňují.
Těžko říct, jestli se to týká i Nivy, asi nejzásadnější je ta první informace, že není homologována jako osobák.
Kdybych ještě něco dalšího vyzkoumal, dám vědět,
zatím díky,
Machi
27. 1. 2017 11:21
Re: ESP
no ale jako n1, by toto asi nemělo být 5 místné. možná proto nevadí ty chybějící opěrky vzadu - lavice není na sezení. :-O Nebo je to jinak?
Avatar - Beefcake
27. 1. 2017 11:55
Re: ESP
No proste ofajc za ofajcom kvoli cene :-) Potom tazko porovnavat dve auta, ked sa jedne o uplne ine kategorie (bohuzial aj bezpecnostne).
Avatar - eLzyx
27. 1. 2017 12:31
Re: ESP
celková obsaditelnost se mění podle užitečného zatížení. Nemusí být tedy pravidlem, že se nějaké to místo proti osobáku ubere. Když ten náklad uveze i s 5 lidmi ...
29. 1. 2017 13:27
Re: ESP
Dovozca obchadza legislativu,tak ze to deklaruje ako individualny dovoz. Na sk sa to da. A ked uz je to prihlasene na sk, da sa to prihlasit aj do cz.
Avatar - Barrichello
29. 1. 2017 14:09
Re: ESP
A v Německu a Rakousku a Madarsku je to taky individuální dovoz? Zajímavé
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 10:05
Re: ESP
Nesmysl, airbagy nemá ani 3dvéřová verze prodáváaná ofiko v EU a to samé ESP

[odkaz]

Prodává se to ofiko i v Německu
27. 1. 2017 10:16
Re: ESP
Tak tak, rovnako aj senzor tlaku v pneumatikach od oktobra 2014, co sa tu sice nespomina, ale pochybujem ze ich niva ma :-)
27. 1. 2017 10:04
Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Nuz, toto Brnensky predajca asi pekne posr**l...

K testu do jedneho z najcitanejsich automobilovych online magazinov zapozical auto, ktore nie je mozne legalne predavat v EU a teda ani v CZ!
Autu chybaju povinne prvky vybavy ako:
- 2 celne airbagy! (ak je vo volante airbag, tak mu chyba povinne oznacenie SRS)
- ESP (uz podla diskusie vraj chyba)
- operky hlavy na zadnych sedadlach

Toto je na podnet na Cesku Obchodnu Inspekciu! Lada NIVA tak, ako bola zapozicana do testu, je NELEGALNYM autom a nemoze byt predavana v CZ!

Valdo

P.S. Co na to hovori pan redaktor?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 10:06
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
[odkaz]

www.lada.de

čti a koukej.

Má to homologaci pro prodej v EU
Avatar - Ozzman
27. 1. 2017 11:05
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Akorát né jako osobní auto...... třeba to prodávaj jako pojízdné muzeum komunismu >:-[] >:D
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 13:11
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
To je zajímavé, že SDA eviduje za lonský rok 127 prodaných osobních Lad a 7 LUV.
A 7 niv se tu opravdu neprodalo, a 125 Kalin a Grant taky ne.

Jestli to náhodou jako nákladák nemá homologovný POUZE AMC, protože tu 5dvéřovou Nivu Lada do EU ofiko nevozí. >:D
27. 1. 2017 13:52
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Vypadá to, že jsou homologované jako osobní, ale každé individuálně (v ČR).

Už pro malý počet jsou možné nějaké výjimky. Pro individuální homologaci to může být ještě volnější. To by se k tomu museli sami vyjádřit, jak přesně to dělají. Ale běžný postup (pro velkosériové vozy) to nebude.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 14:08
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Jenže v Německu těch Niv prodali 1100 loni a taky nemaj bagy a ESP >:D
27. 1. 2017 14:14
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Schválně jsem napsal v ČR. Individuální homologace jsou i v Německu, ale nemám ponětí, jak to tam dělají, a letmý pohled na jejich web neukázal ani slovo o homologaci.

Limit pro malosériové výrobce je u evropských homologací myslím tisíc kusů ročně. Ale pochybuji, že šli tohle cestou (i kdyby se do té tisícovky vešli).
27. 1. 2017 10:48
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Já si myslím, že Lada bude homologována jako nákladní auto (N1) a tudíž nemusí splňovat homologaci pro osobní auta.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 13:13
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
At na to koukám kudy koukám, tak SDA mezi nákladáky žádné Lady nemá >:D Tam je z ruska jedině Kamaz >:D
Avatar - Igithegreat
27. 1. 2017 17:07
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Protoze neni clenem SDA ;-) clenem je jen CS AutoLada, kteri nyni nemaji licenci k prodeji a prodali max. par skladovek, pripadne dovezli neco z Nemecka. Ostatni jsou individulani dovozci a ty v teto statistice nenajdes.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 21:04
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Aha. A těch 125 Lad co jsou řazeny v osobních vozech prodal kdo?

Jinak je tam třeba i Dodge, to taky nemá ofiko dovozce >:D
28. 1. 2017 12:50
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
No neviem, Mám v technickom preukaze M1, rok výroby 2006
Avatar - Igithegreat
27. 1. 2017 17:05
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Valdo ty si pako! Vozy Lada Niva 2131 jsou schváleny v rámci individuální registrace, přičemž jediným oprávněným držitelem použitého emisního homologačního protokolu motoru VAZ 1.7i pro aplikaci v modelu 2131 je AUTO MAX CZECH, a.s. Většina speciálů je rovněž schválena v rámci individuální registrace, a to v kategoriích N1, N1G a N2. Na Slovensku je jediny opravneny k registraci p. Belousov ze Slovlada. V těchto kategoriích je vyjímka, kde airbagy a ESP nejsou povinné pro provoz na pozemních komunikacích.

Nechapu lidi jako ty, kteri si nic nezjisti a hned by davali podnety na inspekci! Prober se!
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 21:06
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Belousov aka Slov Lada je oficiální dealer značky Lada pro Slovensko a má smlouvu s Avto VAZ Togliatti. Narozdíl od CS Auto Lada
27. 1. 2017 21:09
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
ty si cobole podavej podnet u vas na balkane
Avatar - woody-alien
27. 1. 2017 21:33
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Pokus o další ban ? Jsi na dobré cestě, tupoune.
Avatar - _Karel_
27. 1. 2017 21:41
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
Plýtváš střelivem. Téhle prasečí hlavě je to jedno, nemá hrdost, jen přesedne na nick č.2 a jede dál.
28. 1. 2017 09:44
Re: Lada NIVA = NELEGALNE auto!
bl*becku čobol je stejne oznaceni slovaka jako oni nas ozncuji čehuni. stejne polakum rikame pšonci a nemcum skopčaci. stejne jako italum makaróni a francouzum žabožrouti. takze až budes bl*becku napominat ostatni tak se ozvi
27. 1. 2017 10:10
Auto-vrakoviste.cz
Je mi jasné ze to tu schytám, ale bez růžových brýlí nostalgie nelze říct než že obojí jsou neskutečný křápy naprosto neodpovídající nárokům na moderní auto. Taková tata nano v rámci suv/offroad. Jezdit s tím je za trest. Chtit za +- 350 000 Kč nový vůz do terénu je proste projevem imbecility.
Rozbalit vlákno
92
27. 1. 2017 10:17
Re: Auto-vrakoviste.cz
Projevem imbecility je domnívat se, že se dají nová auta kupovat až od násobku cen testovaných vozů.
27. 1. 2017 10:51
Re: Auto-vrakoviste.cz
já nemluvím o násobcích. ale o tom že za tyto peníze nemůže být skutečný nový 4x4. Ty kompromisy jsou daleko za hranicí diby (lada). U dacie se jedná jen o marketing. to je prostě jenom šrot.
27. 1. 2017 12:02
Re: Auto-vrakoviste.cz
Skutečný nový off-road 4x4, uzávěrkou a redukcí? Ukaž mi ho prosím ;-)
27. 1. 2017 14:00
Re: Auto-vrakoviste.cz
I Jimny by měl mít redukci. ;-) Dokonce je v téhle cenové hladině.
27. 1. 2017 14:09
Re: Auto-vrakoviste.cz
Jimny je spíš na úrovni Dusteru, cca 100k nad Nivou. Na ultimativní užívání bude trochu dražším konkurentem krátké Nivy :yes:

Souhlas :-)
27. 1. 2017 14:28
Re: Auto-vrakoviste.cz
Psal +-350, což Jimny celkem splní. Je snad ke 400, ale jakž takž. Není to 600.
Avatar - woody-alien
27. 1. 2017 15:14
Re: Auto-vrakoviste.cz
No, spíš nad 400. Ale pravda, k 600 to má daleko.
Avatar - Bazalt
28. 1. 2017 08:33
Re: Auto-vrakoviste.cz
Jimny je super, jenomže je velikostně o dvě třídy níž než Duster. Takže se porovnávat kromě ceny a schopností taky nedá. Žít někde kde bych ho využil tak bych ho bral :-)
28. 1. 2017 16:29
Re: Auto-vrakoviste.cz
Jimny redukci má ve standardu, redukuje bězné stupně násobně. Nemá však mezinápravový dif, navíc použití 4x4 výrobce nedoporučuje na suché cestě. Jo a 4x4 lze zařadit za jízdy do 100 km/h. Bylo to fajn vozítko a příjemných 70.000 km za volantem
28. 1. 2017 20:21
Re: Auto-vrakoviste.cz
Nedoporučuje, protože nemá diferenciál - po přiřazení druhé nápravy jsou pevně spojené, jako kdybys diferenciál uzavřel.
27. 1. 2017 11:12
Re: Auto-vrakoviste.cz
ale prostě je fakt, že jako je blbost chtít za 200 nový auto pro rodinu, tak to samé platí o 350 t. a 4x4 suv. To prostě nelze. Za to si za obojí lze pořídit velmi solidní ojetinu , která výborně splní všechny nároky.
Prostě kdejaký ojetý xtrail nebo grand vitara je za cenu nového dustera či nivy daleko lepší a hlavně normálně použitelná volba.
27. 1. 2017 12:03
Re: Auto-vrakoviste.cz
Ano, ojetý... To už tady 1000x bylo. Za Dustera ojeté X5 apod. Nesouhlasím, servisní zásahy na Nivu budou řádově menší než údržba ojetého off-roadu.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 13:00
Re: Auto-vrakoviste.cz
Ne každej tu ojetinu chce. A např. BMW X5 má požehnaně závad, kámoš to chtěl kupovat, tak sme si o tom týden četli různá fora a recenze. Nějak ho to rychle přešlo.

Auto za 200 je nesmysl? Čéče půlka řemeslníků drandí v Loganech a někteří říkaj že to maj třeba 6 let a nemůžopu si to vynachválit, funguje to vcelku spolehlivě, levný servis a ND. Lady jako Granta či Kalina sou to samé, jen těch Grant je u nás holt asi 7 a Kalin II asi 6. Ale svojí práci si to odvede.
27. 1. 2017 13:23
Re: Auto-vrakoviste.cz
Málokdo se o tato drahá auta stará jak by měl, zvlášť když už nejde o prvního majitele a servisní balík neplatí. To je největší riziko, Daciím i Nivám proto rozumím.
Avatar - Barrichello
29. 1. 2017 21:19
Re: Auto-vrakoviste.cz
Jestli to spíš než údržbou nebude německou kvalitou [odkaz]

>:D >:D >:D >:D
21. 10. 2017 14:25
Re: Auto-vrakoviste.cz
spíš odjetý
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 10:17
Re: Auto-vrakoviste.cz
tohle nejsou leštěnky na parádu po městě, tohle sou ata pro ty co chtěj ěnco v terénu vyjet a ti si určitě nepůjdou pro Tiguan, Kodiak, IX35 atd protože s tím vyjedou velký kulový.

Defender už se nevyrábí a MB G i v pracovní verzi nebo starej LandCruiser stojí trošku jiný money.
27. 1. 2017 10:25
Re: Auto-vrakoviste.cz
Vyjet je jedna věc, pokud bych potřeboval jednoduché, robustní auto do lesa nebo složitějšího terénu, pak nebudu nad Nivou váhat. Za tři kilča ji snad člověk může nechávat i odemčenou.
27. 1. 2017 10:47
Re: Auto-vrakoviste.cz
nejde o leštěnky a tiguany. Ale o to že obě ta auto jsou prostě brutální nedodělky, které díky tomu že jsou nedomyšlene stojí co stojí. jako tata. Když to trochu (ale jen torchu) přeženu tak to nejsou auta na naše silnice. Na sibiři s ladou ok tam neco takovýho potřebují. ale Tady?
O dacii se uz vubec nebavím, to je prostě normálni suv s malinko vyšší světlou výškou.žádný off road. Lacinej krám. O pracovním autě nemůže být řeč. jakou práci to asi zastane?
A žigulík měl už ve svý době spoustu nedomyšleností ne až z dnešního pohledu - viz třeba to nebezpečné brzdění.
Tohle jsou prostě adidasky od vietnamců. :no:
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 10:49
Re: Auto-vrakoviste.cz
Jaký nebezpečný brždění máš na mysli? Je to 40 let starý auto, průběžně modernizovaný. ESP věřím že všem nechybí, kdy v tom byla jiná palubka a a airbagy + lepší antikorozní ochrana, nic tomu nechybí.
27. 1. 2017 10:54
Re: Auto-vrakoviste.cz
četl jsi test? jel si to někdy? zkus si starou nivu pořádně "zaheftovat". a skončíš v pangejtu. A ano je to 40 let starý auto. proto říkám že je to vrak.
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 10:58