Videa
JiRkA997CZ
0
Vy už fakt nevíte o čem napsat. Zaprvý, udělalo to víc lidí než se tady zmiňujete. Zadruhý, tohle je flathead (SV). Zatřetí, animací s tímhle je plnej internet.
Floyd
2
A to buďme rádi, že to nepsal pan Dusil. >😁 >😁 >😁 Video je pěkný, zvláště zpomalený záběry.
nazyvat e😜anzi vybuchem, to uz jsem dlouho neslysel >😁 zvlaste ve spojeny se zpomalenymi zabery, kde je moc hezky videt, ze smes ve valci postupne vyhoriva..
Autor taky mohl zminit neco o SV koncepci, ktera se v beznych vozech nepouziva, ale bez ktere by toto video nemohlo byt natoceno
Autor taky mohl zminit neco o SV koncepci, ktera se v beznych vozech nepouziva, ale bez ktere by toto video nemohlo byt natoceno
Ako píšeš, pri konvenčnom OHC (DOHC) rozvode by akosi nebolo kam dať tú sklenú časť. SV rozvod je ťažké retro, ani neviem, kde sa to naposledy používalo.
Jo, jo. I při výbuchu můžeš pozorovat, jak postupuje, jen je ta rychlost řádově vyšší než rychlost šíření plamene v motoru za normálních okolností.
Podle wiki je v benzinovem motoru rychlost plamene cca 16m/s, to ma k vybuchu daleko 😄 Mozna kdyz je to v detonacnim spalovani, ale to neni normalni rezim
Rychlost hoření benzínové směsi je asi 15 – 25 m/s, detonační spalování dosahuje až 500m/s.
Skutečný výbuch - tedy detonace výbušnin má rychlost asi 2 500 m/s,
[odkaz]
Skutečný výbuch - tedy detonace výbušnin má rychlost asi 2 500 m/s,
[odkaz]
Výbušniny mohou mít mnohem vyšší detonační rychlost, i ty civilní. 2.500 m/s by bylo pro plastickou trhavinu hodně špatným výsledkem. Semtex má skoro trojnásobnou.
Vzhledem k tomu, jak je spalovací prostor malý, je i 20 m/s pěkný kalup. Nejsou potřeba rychlosti ve stovkách nebo dokonce tisících m/s ke zdánlivě okamžitému vznícení směsi. Něco takového (350+) by rychle zredukovalo zážehový motor v hromadu šrotu. Ve skutečnosti to není tak jednoduché (hraje tu roli turbulentnost směsi, ve vysokých otáčkách ty hodnoty mohou být celkem vysoké), ale tak už to bývá.
Vzhledem k tomu, jak je spalovací prostor malý, je i 20 m/s pěkný kalup. Nejsou potřeba rychlosti ve stovkách nebo dokonce tisících m/s ke zdánlivě okamžitému vznícení směsi. Něco takového (350+) by rychle zredukovalo zážehový motor v hromadu šrotu. Ve skutečnosti to není tak jednoduché (hraje tu roli turbulentnost směsi, ve vysokých otáčkách ty hodnoty mohou být celkem vysoké), ale tak už to bývá.
Nevím jestli počítám správně ale například při 6 tisíc otáček je na e😜anzní zdvih 0,005 s. A při rychlosti hoření 20m/s plamen za tu dobu urazí 10 cm. Což mi vzhledem k rozměrům běžného válce a zdvihu nepřijde jako velká rezerva. A to 6 tisíc otáček není nic moc, u rychlejších motorů to může být docela na hraně
Proto se smes zapaluje s predstihem, ktery se s otackami zvysuje 😄
Opravdu moc povedené video. O tom jak funguje spalovací motor ž jsem si před nedávnem četl na https😐/kralmotoru.cz/…e-zazehovy-motor , ale musím říct, že takové video je ještě o dost názornější. Je úžasné sledovat jak funguje stroj, který nám zařídil takový pokrok.