Videa
Rychlost hoření benzínové směsi je asi 15 – 25 m/s, detonační spalování dosahuje až 500m/s.
Skutečný výbuch - tedy detonace výbušnin má rychlost asi 2 500 m/s,
[odkaz]
Skutečný výbuch - tedy detonace výbušnin má rychlost asi 2 500 m/s,
[odkaz]
Ja fakt zasnem, ake nezmysly sa na tomto webe zverejnuju. ACZ sa zmenilo na motoristicky bulvar...
Ako píšeš, pri konvenčnom OHC (DOHC) rozvode by akosi nebolo kam dať tú sklenú časť. SV rozvod je ťažké retro, ani neviem, kde sa to naposledy používalo.
Opravdu moc povedené video. O tom jak funguje spalovací motor ž jsem si před nedávnem četl na https😐/kralmotoru.cz/…e-zazehovy-motor , ale musím říct, že takové video je ještě o dost názornější. Je úžasné sledovat jak funguje stroj, který nám zařídil takový pokrok.
Předstih se používá pro maximalizaci účinnosti. Chceš, aby bylo maxima tlaku dosaženo v určité poloze. Samozřejmě chceš, aby směs stihla prohořet, důležitější však je, kolik mechanické práce odvedeš. A pak motor zbytečně nezatěžovat.
Viz poslední souvětí. Matně si vzpomínám, že bychom se mohli bavit o 80, možná i více než 100 m/s. To bude efektivní rychlost, tedy vypočtená z toho, jak dlouho plamenu trvá dostat se na druhou stranu válce.
Nevím jestli počítám správně ale například při 6 tisíc otáček je na e😜anzní zdvih 0,005 s. A při rychlosti hoření 20m/s plamen za tu dobu urazí 10 cm. Což mi vzhledem k rozměrům běžného válce a zdvihu nepřijde jako velká rezerva. A to 6 tisíc otáček není nic moc, u rychlejších motorů to může být docela na hraně
Výbušniny mohou mít mnohem vyšší detonační rychlost, i ty civilní. 2.500 m/s by bylo pro plastickou trhavinu hodně špatným výsledkem. Semtex má skoro trojnásobnou.
Vzhledem k tomu, jak je spalovací prostor malý, je i 20 m/s pěkný kalup. Nejsou potřeba rychlosti ve stovkách nebo dokonce tisících m/s ke zdánlivě okamžitému vznícení směsi. Něco takového (350+) by rychle zredukovalo zážehový motor v hromadu šrotu. Ve skutečnosti to není tak jednoduché (hraje tu roli turbulentnost směsi, ve vysokých otáčkách ty hodnoty mohou být celkem vysoké), ale tak už to bývá.
Vzhledem k tomu, jak je spalovací prostor malý, je i 20 m/s pěkný kalup. Nejsou potřeba rychlosti ve stovkách nebo dokonce tisících m/s ke zdánlivě okamžitému vznícení směsi. Něco takového (350+) by rychle zredukovalo zážehový motor v hromadu šrotu. Ve skutečnosti to není tak jednoduché (hraje tu roli turbulentnost směsi, ve vysokých otáčkách ty hodnoty mohou být celkem vysoké), ale tak už to bývá.
Podle wiki je v benzinovem motoru rychlost plamene cca 16m/s, to ma k vybuchu daleko 😄 Mozna kdyz je to v detonacnim spalovani, ale to neni normalni rezim
Jo, jo. I při výbuchu můžeš pozorovat, jak postupuje, jen je ta rychlost řádově vyšší než rychlost šíření plamene v motoru za normálních okolností.
V autech to bude už hodně dlouho, ale dodnes se myslím používá v motorech pro sekačky atp. V motokáře bys takový mohl najít (starší).
Autor taky mohl zminit neco o SV koncepci, ktera se v beznych vozech nepouziva, ale bez ktere by toto video nemohlo byt natoceno